Új hozzászólás Aktív témák
-
Noukoum
veterán
Jó de te 10 éve is megmondtad hogy az akkumulátoros autó zsákutca és minden gyártó kukázni fogja.
Es ezekkel probalj meg ertelmesen beszelgetni. Sok sikert.
Na pontosan, ez az. 10 év múlva ugyanúgy tolni fogod hogy biztos nem tiltják be a belsőégésű motoros autókat 20x0-ben... Nem fog érdekelni hogy minden tény ezt cáfolja, akkor is!
[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
opr
veterán
"Jó de te 10 éve is megmondtad hogy az akkumulátoros autó zsákutca és minden gyártó kukázni fogja."
Nem mondtam ilyet, lol. Szerintem keversz valakivel.
"Na pontosan, ez az. 10 év múlva ugyanúgy tolni fogod hogy biztos nem tiltják be a belsőégésű motoros autókat 20x0-ben... Nem fog érdekelni hogy minden tény ezt cáfolja, akkor is!"
Ilyet se mondtam, de a lenyeg, hogy vagod mi van. Van ertelme igy beszelgetni."Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
A lagy hibrid nem tud kizarolag elektromosan mozogni semennyit. Csak egy 48V-os fostalicska akkus furo besegit az indulasban, meg ha ugy van, par pillanatra a gyorsitasban, ennyi. Gyakorlatilag kamuhibrid, az egyetlen "ertelme" az adokedvezmenyek meg az elfuseralt szabalyozasok kijatszasa.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
cucka
addikt
Igen. 1920-ban az látszott, hogy a belső égésű motoros járművek leváltják a lovaskocsit. Az volt a nulla piaci részesedésől induló alternatíva. Most az akkumulátoros elektromos autó az. Lehet, majd 2070-ben lesz egy újabb technológia.
De a Toyotáról volt szó, akik egy óriáscég. Akik ha most rosszul teszik meg a tétjeiket, akkor a következő technológiai váltásnál a Toyota név az legfeljebb az autótörténészek számára fog jelenteni bármit.
-
Dare2Live
nagyúr
Norvégia nem nagy piac és lement már pár éve.
Most a kérdés Kína ami viszont a legnagyobb piac és 2023 q1ben minden negyedik eladott autó 25% elektromos volt. A trendet figyelembe véve 2024 q1re meglesz a 35%.
A Toyota nem kell elektromos jó a hibrid stratégiája látványosan elvérzik Kínán. Van egy félig evs platformjuk idén is masszívat fognak zsugorodni.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
opr
veterán
válasz Dare2Live #55 üzenetére
Kinaban nagyot mennek, es meg nagyobbat is fognak menni az elektromos autok es foleg az elektromos robogok. Mar ~7-8 eve, mikor en kint voltam Shanghai-ban, akkor is azt neztuk, hogy majd minden masodik kis robogo elektromos volt. Iszonyat, hogy ilyen teren mennyire le vagyunk maradva. Az infrastrukturajuk ilyen teren paratlan, nem tudsz ugy setalni 200 metert, hogy ne jojjon szembe valami allomas vagy kioszk vagy akarmi, ahol pikkpakk tudod cserelni az akkudat feltoltottre.
Az is igaz, hogy nagyon nyomjak, mert a varosokban a szmog olyan szintu, hogy az europai embernek elkepzelhetetlen, amig sajat maga meg nem tapasztalja, es (ilyen szempontbol) nem hulyek, tudjak, hogy ez nagy baj.
Ok, fostalicska, olcso szeneromuvekbol csinaljak az aram jo nagy reszet is, de...
Egyreszt meg igy is hatekonyabb es tisztabb, mint a sok alacsony hatasfoku belsoegesu auto, masreszt, ami fontosabb, hogy nem lokalis a kibocsajtas.Szoval igen, ott nagyon nyomjak a dolgot, de ott teljesen meg is ertem, abszolut elhetetlen mar igy is a nagyvarosok zome, olyan szinten, hogy az mar gazdasagilag is karos (mert halnak meg tole az emberek). Plusz ugye hatalmas a robogos kozosseg, tehat gazdasagilag is megeri az infrastruktura (konkretan gyorsabb akkut cserelni a kis robiban nekik, mint tankolni), az aram is fillerekert van, nyilvan ugrik mindenki az elektromobilitasra.
ui.: Amugy ezt, hogy a varosokban nyomjuk a robogokat, kulonos tekintettel a csendes, halk, kezileg, szerszam nelkul cserelheto akkus elektromos robogokat, azt teljes mellszelesseggel tamogatnam. Arra mehetne minden tamogatas, nem bannam. Annyi, hogy lehetoleg oldjuk meg nyugati markakkal, ne kinaba lapatoljuk a penzt ket kezzel.
[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Somatom
veterán
Valami támogatást ki kéne rá találni. Nekem nagyon bejön a spanyol Silence S01+, de az árából majdnem 3db. Honda PCX 125 -öt lehet venni, ami minőségi cucc és 2,5 literrel elketyeg, vagyis 1500Ft 100Km -re a benzin. Magától nem adja ki a matek.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
opr
veterán
Őszintén szólva fingom nincs, hogy oldják meg Kínában, gondolom azok a kis filléres robogók nem felelnének meg semmilyen szinten egy EU-s szabályozásnak, vagy lehet, hogy nem birtokolják az akkut, vagy nem tudom. Azt tudom, hogy valami 2-300khuf körül volt akkor egy új ilyen kis elektromos robogó, és amint volt valami boltnak konkrét eladó példány, sorban állt érte a nép.
Persze semmi extrára nem kell gondolni. Ülés alatt cserélhető akku, egy telefontartó a kormányon (ez volt az extra ), egy fék, egy gázkar, meg egy sebességjelző, meg egy kulcslyuk, és kész, ennyi volt az egész moci.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Somatom
veterán
-
.Szaki.
addikt
"[...]de a valóság az hogy ha lehet kapni Toyota Priust Tesla Model 3/Y árban akkor a kutya sem fogja az előbbit venni. "
Ha globálisan nézzük ezt a példát, akkor még egyet is értenék Veled. A probléma mindösszesen annyi, hogy Magyarországon élünk és így a helyzet egy picit másképp fest.Nincsen megfelelő infrastruktúra kiépítve ahhoz, hogy mindenkinek megfelelő alternatíva lehessen az elektromos autózás. Pont a napokban gondolkoztam el én is, hogy a saját élethelyzetemben megoldható lenne-e az elektromosra váltás, de egyelőre úgy néz ki, hogy pár évig marad a full-hybrid.
Annak aki családi házban él, vagy olyan társasházban, ahol a mélygarázsban van lehetőség tölteni az autót, valamint elég a hatótáv is, annak abszolút jó alternatíva egy elektromos autó.
-
opr
veterán
-
Kristof93
senior tag
Szeretem amikor valaki nem használja a terméket, nem is jár hosszú útra elektromos autóval, de azért nagyon jól tudja, hogy szar az infrastruktúra, szar lesz több mint tíz év múlva is, nem lehet megcsinálni. Angliában eddig kb 10-14k kilómétert jártam, egy nem túl modern vagy hosszú hatótávú EV-vel és teljesen vállalható a töltés, főleg amióta sok Tesla állomást is lehet használni. Német, francia, északi infrastruktúra pedig még annál is sokkal jobb. Csak ezen a hozzáállson kell túltenni, hogy te annyira fontos vagy, ha 20 perccel később érsz oda akkor az a világ vége.
-
opr
veterán
Igen, jogos, tervet.
A legroszabb amugy az, hogy azzal a reszevel, hogy legyen minel tobb elektromos auto, es minel kevesebb mozgo tudorakgenerator, azzal teljesen egyetertek. Csak nem tartom se okosnak, se realisnak azt, ahogy el akarjak erni. Teljesen a valosagtol elrugaszkodott baromsag ez az EU-s tervezet..."Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Somatom
veterán
válasz Kristof93 #64 üzenetére
Szeretem, amikor vki megmondja, hogy amire használom az autómat, azt EV -vel is lehet. Bp. - Ulm hét óra, szabályokat betartva. Nyolc éve, havonta kétszer teszem meg. Elég hosszú?
Mutatok három képet.
1.
2.
3.
A 3. képen látható konfiggal mennyi lenne a hatótávom (már, ha egyáltalán lehetne ilyet EV -vel)? Nyilván nem veszek EV -t ilyen használathoz. Anélkül is tudom, hogy erre még nem képes.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
opr
veterán
válasz Kristof93 #64 üzenetére
Jaja, tok lehetetlen, hogy vegiggondolta, megnezte, es kiderult, hogy az infrastruktura miatt szamara nem alternativa.
Sajat eset:
- Otthon tolteni nem tudok, hacsak nem huzok at egy hosszabbitot az uton (nem fogok)
- Legkozelebbi gyorstolto ~2,5km-re van tolem, es nincs ott amugy semmi, ami miatt amugy is mennek oda. Eletemben nem jartam meg a szomszed utcakban sem.
- Nem gyorstoltobol a legkozelebbi ~1km-re van, de azok ilyen 7kW-os fostalicskak.
- Mindez Londonban, zona 3-4 hataranal, abszolut nem a halal fasza utan kettovel.De igen, aki nem hasznalja, az biztos csak azert nem hasznalja, mert hulye. Nem azert, mert valoban nem alternativa neki.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Kristof93
senior tag
Tehát azért nem realisztikus az EV-re váltás mert nem tudsz 8 embert és egy plusz autót három országon keresztül szállítani egy nap alatt? Ez meg hasonlók a lakósság akár 0.1 százalékának is fontos lehet. Egyébként megoldható, csak drágán, de 2035-re abszolút lehetésges lesz. És semmi köze az infrastruktúrához.
-
Kristof93
senior tag
Itt azért tehetség kell egy 1km-es lyukat találni. De szerencsére londonban elég rohamosan telepítik az utcai lámpába épített töltőket.
Mondjuk a nagyvárosban autóval járás amúgy is problémás, eléggé élhetetlen. Stressz, zaj, forgalom - el kell valahogy tüntetni és tovább fejleszteni a tömegközlekedést. Már most lassabb az autó mint a metró + busz londonban, legalábbis akárhanyszor be kellett mennem nem volt érdemes vezetni.
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
-
opr
veterán
válasz Kristof93 #69 üzenetére
Zoomolj be Wembley-re, menj el a stadiontol picit nyugatra, es azonnal latni fogod, mirol beszelek. Plusz ez baromi jol nez ki, csak a 90%-a ilyen 3-7kW-os AC tolto, sokszor nevetsegesen dragan. 50kW-os tolto mar van ~1,5km-re, ennel gyorsabb ~2km-re. Es sok az elektromos auto erre, tehat meg amikor latok is toltot, az esetek nagyon nagy reszeben foglalt mind. Egyszeruen nem realis. Lehet itt fingot reszelni, de ha nem tudsz otthon tolteni, meg a hanyatlo nyugaton se realis az elektromos.
A dologban a vicc az, hogy amugy pont a hosszu utak ma mar nem okoznanak nagy gondot egy fasza elektromossal kb sehol europaban. A napi elhetosege viszont erosen korlatozott, ha nem tudsz otthon tolteni. Marpedig a nepesseg tippre kb 80%-a egy nagyvarosban nem tud otthon tolteni.Nagyvarosban autoval jaras: Belvarosba Londonban kocsival vagy nagyon elszantnak, vagy nagyon hulyenek kell lenni, hogy bemenjen az ember, ez teny, viszont picit kijjebb mar teljesen elheto a dolog. Mi kocsival bevasarolni jarunk, en focizni/labtengozni, meg ha valami program van, akkor oda. Esetek 90%-ban hosszu utakra hasznaljuk a kocsit, amikor komolyabb dologra hasznaljuk, mint a 2km-re levo bevasarlokozpontba elugras.
Ket autot nem is tudok, es nem is akarok fenntartani, pedig a legidealisabb forgatokonyv (ha tudnek otthon tolteni, vagy legalabb lenne gyalog max 5-10 percre egy lassu tolto) egy icipici elektromos "bevasarlokocsi" lenne ~30km 20-80% kozotti akkus valos hatotavval, meg valami nagy vas az evente ~20db hosszabb utra. De ez anyagilag a hulye szabalyozas meg biztositasi koltsegek meg stb miatt gyakorlatilag megoldhatatlan.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
Egyszerubb, mutatom a hatalmas lefedettseget Londonban, az egyik legnagyobb, legsurubben lakott teruleten/keruletben (en is ezen a reszen lakok a varosnak):
Ugye a kek az, ami egyenaram, gyorstoltonek nevezheto, asszem minimum 22kW. Jobb alul ott van a meret, az a kis vonalka az 500m.
Annyira nem kell hatalmas tehetseg hozza, hogy tobb, mint 1km-re lakjak gyorstoltotol.Es ez nem a lepukkant csoronegyed vagy valami.
Igen, el lehetne innen koltozni mashova. De! Itt van orszag magasan legjobb allami koedukalt iskolaja, ahol nem mossak vallassal a gyerek fejet. Tudom, hogy ez a hardcore elektromos-auto rajongoknak istenkarolmas lesz, de... Nem, nem fogok az egesz UK legjobb kozepiskolaja mellol ahol amugy top 1%-ban teljesit a gyerekem es ahonnan az ilyen gyerekek altalaban top egyetemekre mennek elkoltozni csak azert, hogy lehessen elektromos autom. Igen, ennyire borzalmas ember vagyok.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Somatom
veterán
Egyébként nem értem, hogy ha az átlag user mondjuk napi 40Km -t megy a városban, a plugin hibridnek 60Km a villanyos hatótávja (Prius 5), akkor miért nem lehet EV -ként tekinteni rá. Ahol a légszennyezés problémát okoz, ott nem szennyez. Sztem teljesen reális alternatíva. Nem is szólva a napelemes tetőről.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
opr
veterán
Mert az a tapasztalat, hogy a sok hulye megveszi, aztan nem dugja be oket soha, igy meg aztan az a vege, hogy a semmiert cipeli benzinbol a nagy es nehez akkut, igy tobbet art, mint hasznal.
Persze emellett az is igaz, hogy ez a jelenlegi szabalyozas (terv) teljes mertekben el van baszva, teljesen figyelmen kivul hagyja a realitasokat, de legalabb europa egyik legfontosabb iparat, az autoipart is szenne szivatja a semmiert.
Ez az egesz EU vs autoipar kerdes szanalmas, es nem csak az EV szabalyozassal. A varosi kisautok kinyirasa, a tobb tonnas SUV-ok eloterbe helyezese (a kornyezetvedelem jegyeben), a boven ido elotti eroltetett EV atallas... Bah, lehetne sorolni napestig az orbitalis baromsagaikat, amik koszono visoznyban sem allnak a valosaggal.Pedig amugy nem lenne olyan rohadt nehez am ertelmesen megoldani ezt a dolgot, hogy a levegonek is jo legyen, a nepet se zarja ki a mobilitasbol, es a gyartok se menjenek tonkre bele:
- 2030-tol siman belso egesu autot nem lehet arulni: Ez a resze eddig fasza, bar hozzatennem, hogy mild hybrid az szamitson csak sima belsoegesunek, ne lehessen ilyen baromsaggal megkerulni a dolgot. Full hybrid, plugin meg elektromos mehet innentol csak.
- 2035-tol varoson belul kizarolag elektromos hajtasu jarmuvek megengedettek (plugin is, ha elektromosan kozlekedik)
- 2040-tol ne lehessen eladni olyan autot, ami nem tud minimum 100km-t akkumulatorrol megtenni (kotelezo gyorstoltes kepesseg mellett, es ha nem kizarolag elektromos hajtas van benne, valamilyen rendszer lehetne benne, amivel lehet tudni, hogy tenyleg fel van-e toltve vagy nem, es erosen buntetni azt, aki nem tolti, hanem a benyat egeti) ES bevezetnek egy pici varosi kategoriat (hasonloan mint a key car Japanban), ami kizarolag full elektromos lehetne, minimum 100km hatotavval, iszonyatos kedvezmenyekkel, terjedjen csak a sok pici, halk, olcso auto a varosokban, amit a mostani szabalyozasok pont, hogy irtanak.Es itt betennek egy szunetet a szabalyozasba, egeszen addig, amig meg nem jelennek azok az elerheto aru elektromos autok, amik az akkukapacitasuknak csak a 20-80% kozotti reszet hasznalva 130km/h-s autopalyatempo mellett is elmennek ~300km-t, es ez a 20->80% max 10 perc alatt belejuk nyomhato, es az a toltohalozat, ami ezt ki is tudja szolgalni.
Amikor ez megtortenik, akkor onnantol par ev mulva mar kizarolag elektromos autot lehetne vasarolni, tippre ugy 2050 korul. Ha meg tevedek, es hamarabb lesznek ilyen autok, meg hozzajuk infrastrukktura? Hat akkor hurra, annal jobb! Mehet a szabalyozas hamarabb es kesz!
Ez utan a szabalyozas utan mondjuk 15 evvel pedig ki is tiltanam az utakrol a belso egesu autokat, kiveve oldtimerek meg hasonlok.Es ez persze szemelyautokra vonatkozik, szallitmanyozas meg stb mas kerdes, de arra nincs olyan ralatasom, hogy ertelmeset tudjak mondani, hogy ott mit kene, ha egyaltalan kene barmit csinalni. (Barcsak egyszer, csak egyszer mondana valami hasonlot valami politikus, aki a szabalyozasokat csinalja...)
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
Mivel ez mar fun, belezoomoltam meg jobban, gyerek sulija a kozepen. Olyan lefedettseg es infrastruktura van, hogy eldobom a hajam!
Tenyleg csak kifogasok, kifogasok mindenhol, hiszen az infrastruktura annyira keszen all, hogy akar mar holnap valthatna mindenki, de ha mas nem, 7 ev biztos eleg ra! Hiszen 20 ev alatt is milyen sokaig jutottunk!
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Somatom
veterán
Tudom, hogy van ilyen. De, sztem ez azért van, mert a hibridek többsége nem bírja ki villannyal a városi napot. De, 60Km sztem már elég. Én biztos, hogy otthon töltögetném. Persze, akinek csak az oszlop töltés marad, az már nem biztos, hogy rászánja azt a plusz időt, energiát. Én sem tenném.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Dare2Live
nagyúr
Attól még nem EV.
Az van, hogy 2023ban a prius "~egy igazi előnye egy model 3al szemben, hogy tankolható". Akinek ez számít mert nincs családi ház, mélygarázs, töltő annak jobb döntés lehet. Amúgy model 3.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
opr
veterán
Szinten, en sem.
Bonusz, hogy pl a Merci azt mondja, hogy 5-8 evet bir az akkujuk, ha hasznalod is, es 5000 euro a csereje. Hat tudod ki hasznalna ilyen feltetelek mellett. Feltoltenem egy egeszseges 50%-ra, aztan maradjon ott +/- 5% az idok vegezeteig, franc akar egy 5000 euros idozitett bomban ulni, a budos eletben nem hozza vissza az arat.Tegyuk ehhez hozza azt is, hogy a legtobb plugint nem lehet gyorstolteni, tehat ha otthon nem tudod etetni, ulhetsz orakat az AC tolto mellett... Jelen formajaban egy kalap szar az egesz plugin mizeria. Pedig lehetne ezt jol is csinalni.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
válasz Dare2Live #77 üzenetére
Pontosan igy, szerintem is.
Aki tud otthon tolteni, plane ha mondjuk van meg napelem is, annak egy model3 (plane most az arcsokkentesek utan) a trivialis valasztas. Ar-ertek-szolgaltatasban nem igazan van nala jobb most a piacon szerintem."Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Somatom
veterán
-
Dare2Live
nagyúr
Egyszerűen nem értem a toyotat. Ha be lehet dugni akkor 99%nak jobb döntés a model 3.
Erre nincs nem plug in prius = drágábban nyit mint a model 3. Versenyképtelen.Közben a nem tudja bedugni vonalon tök jó ajánlat lenne ~15misiért a prius de azt nem árulja EUban Toyota.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
opr
veterán
válasz Dare2Live #82 üzenetére
Ezt en sem ertem. UK-ban meg konkretan nincs is uj prius. Ha beledoglok se ertem, ezt hogy sikerult igy kimatekozniuk. Tele van priussal az utca, uberesek nagy kedvence, minden lampanal all belole vagy 2, szoval biztos nem az van, hogy nem vitte a nep. Ha beledoglok se ertem, miert csinaljak ezt a baromsagot, hogy EU csak plugint kap, UK meg meg azt sem, annal a modellnel, ami az egyik legjobban ment, taxisok, uberesek, melosok kedvence volt.
Ha valaki ezt megfejti nekem, azt megkoszonom. Cefet elbaszott lepesnek gondolom.
Meg azt is, hogy miert pont most nem akarjak idehozni az uj IS 300h-t lexus vonalon, amikor vegre kikuszoboltek mind a ket harom hibajat, amiert (jogosan) szapultak az ujsagirok meg a nep:
- Megkapta az uj, tapis, android auto/apple carplay-es infotainmentet, a borzalom joystick/tapipad vegre a multe
- Jol nez ki vegre szembol is az uj
- Megkapta az uj generacios hybrid hajtast, ami sokkal kulturaltabb meg idiotan vezetve is, mint az elodjeSzoval vegre felhozzak europa-kompatibilis szintre, erre basznak idehozni. Eszem faszom eldobom. Pedig az egy olyan kocsi, amit szerintem konkretan szalonbol hoznank ki jovore...
ui.: Amugy a "nem kell a nepnek csak a SUV" mitoszra most a Honda az uj Civic-el olyan gyonyoruen ratromfolt, hogy az nem igaz. Azonnal kiderult, hogy de, de kell a nepnek a szedan is, ha jo. Az uj Honda hibrid hajtas zsenialis, a dizajn kivul-belul jo (eloben plane), es bar az ara ennek is elszallt az egekbe, annyira bejott a nepnek, hogy annyit adtak el belole, hogy nem vesz fel ra tobb rendelest a Honda, evekre elore mind elment ket honap alatt. De nem kell a nepnek a szedan. Ja. Francokat nem. Csak jo szedant kell arulni, es akkor de, kell.
[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
cucka
addikt
Tele van priussal az utca, uberesek nagy kedvence, minden lampanal all belole vagy 2, szoval biztos nem az van, hogy nem vitte a nep.
De, pontosan az van, hogy nem vitte a nép.
A priust a hibrid hajtáslánc adta el, ez volt az egyetlen ütőkártyája ennek a modellnek. Amióta ez a hajtáslánc elérhető az összes Toyota modellben, a korábbi Priusoknak egyszerűen megszűnt a létjogosultsága a piacon.Ezért lett az új modell sportos, menő kinézetű, mert valahova kellett pozicionálni a piacon.
Az IS300-at is pont azért nem hozzák európába - mert a lexus is-t nem vette a kutya sem. A Lexus Európában nem egy népszerű márka, egyszerűen nem adnak el annyi autót, hogy egy ilyen rétegmodellt el tudjon tartani.
[ Szerkesztve ]
-
opr
veterán
Hat, en azt latom, hogy tele vannak vele az utak. Az ujakkal (marmint nem a mostani legujabbal, azzal nyilvan nem, mert nem hoztak ide, hanem az elozo "uj" verzioval) is. Persze lehet, hogy csak a szemem csap be, mert annyira ocsmany szegeny, hogy azonnal feltunik, ha van egy elottem.
IS300h: Rohadjanak meg, meg ezt a 2023-as evjaratot hozhattak volna igazan. Pont most szuntetik be, amikor a letezo legjobb lenne nekem. Vegre a dizajn is ugy igazan tetszik, az infotainment is javitva lett, a minden mas meg eddig is tetszett. Erre pont most dontenek ugy, hogy nem eroltetik tovabb.Tokom kivan veluk.
Honda is elengedte az Accordot is, Toyota nem hozza a Camry-t... Eskuszom, kb minden auto, ami nekem tetszik, azt gyorsan kivezetik az europai piacrol, tokom tele van ezekkel mostmar. Vagy tenyleg csak nekem van ennyire elfuseralva az izlesem...
Egyszer jutok el addig, hogy vegyek vegre egy sajat hazat, a hazi szeleromu tetejere fogom epiteni a napelemet erted, es veszek egy elektromost, es mindenki bekaphatja. Lehet pont model3 lesz belole, aztan max ujraboroztetem a kormanyt, hogy ne abbol az undorito anyagbol legyen, amit fogok es kesz.
De sajnos ez most almodik a nyomor agymenes volt, meg 3-5 evig biztos nem realis a dolog."Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Kristof93
senior tag
Én eleget nézem, de a te felhasználásodban (bevásárolni, iskolába), én nagyon jól ellennék. Két hetente elmész valami gyorstöltőhöz ami 10-15 percre van, nem olyan kényelmes mint otthon tölteni, de nem is nagy dolog. Benzinkúttal sincs tele London. Hosszú útra pedig elég gyors töltő van az autópályán. És ez most van, nem 2035-ben.
@Somatom: Járok én eleget az autópályán, minden nap szinte, de ez nem igaz. Kisbusz van tréler nélkül, az megoldható elektromosan és általában rövid távú utak. Hajó vontatás van, de csak a víz partján. Az is rövid út, nem országokon keresztül. Autó mentéskor látok autót vontatni, arra valóban nincs még céleszköz, azok is rövid utak. Ez hogy megyünk nyolcan németbe autót venni s vontatni haza elég kelet európai rétegigény, de ha muszáj én inkább mennék vonattal, repülővel és aztán haza lehet vezetni.
-
Somatom
veterán
válasz Kristof93 #89 üzenetére
Akkor nem tranzit pályákon jársz (pl. német A3, A6, A8), vagy a karavánúton (A5). Menetrend szerinti magán kisbuszok járnak Magyarország és Németország között. Évekig jártam ilyenekkel. Melósok, idősgondozók, kurvák az utazóközönség. Azért utaznak így, mert ezek a buszok házhoz mennek. Anglia már túl messze van az ilyen utazáshoz. A csatorna túloldalára autóért sem praktikus menni, mert rossz oldalon van a kormány.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
opr
veterán
válasz Kristof93 #89 üzenetére
Menjen a tokom. Erted, vegyem meg a rohadt draga elektromos autot (minimum ketszer olyan draga biztositasi koltsegekkel), hogy aztan ket hetente menjek el 1 oran at a tolton baszakodni (15p oda, 15p vissza, 30p toltes, es akkor meg minden tolto mukodott es szabad is volt), dragabban, mint ha siman tankolnek egy hybridet (ezer meg egy teszt van rola, hogy ha nem tudod otton tolteni a kocsit es csak gyorstoltod, konkretan dragabb, mint a sima benzines, a hybridnel meg aztan plane).
Na, errol beszelek, amikor azt mondom, hogy napellenzo van.A kocsi van ertem, nem en a kocsiert. Nem egy olcso buli, nem veszunk ujat minden heten, egy dontes evekre meghatarozza, mi van. Miert koltenek tobbet, hogy azten egy kevesbe hasznalhato cuccom legyen, aminel raadasul folyamatosan ezzel kell tervezgetni, hogy mikor menjek toltogetni hova. Ez semmilyen erdemleges szempontrendszer szerint nem valos alternativa.
Lehet olyan forgatokonyv, ahol nem csak a kocsi van ertem, hanem en is vagyok a kocsiert, csak az nem egy nagy, nehez, csaladi dog eseteben van, hanem valami kis pocskoszoru hatsokerekes, kabrio loszar, amivel elmeny minden meter. Szigoruan masodik autokent (ami perpill anyagilag sajnos nem realis).
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Somatom
veterán
-
opr
veterán
Na igen, ez mar pl egy olyan valami, hogy ~150km hatotav boven eleg lenne bele, es egy ilyenert cserebe mar hajlando lennek szopni a toltogetessel meg a jelenlegi lefedettseg mellett is.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Somatom
veterán
Bár, ha már Anglia, akkor legyen tradícionális!
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
opr
veterán
Egy ilyenert meg aztan plane.
Bar bevallom, hogy ha lehet valasztani, ilyet inkabb egy szivobenzin sor6 vagy v6 + manualis valto komboval szeretnek. De ha elektromos lenne, azt is tulelnem valahogy.
[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
Tokeletes idozitessel jelent meg ez a cikk is, de biztos vagyok benne, hogy itt is az lesz mondva, hogy a cikkiro a barom, miert nem toltotte fel ugy, hogy tekeri a kocsi mellett a kis kezi dinamot!
Lakótelepre villanyautó? Rémálom"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Kristof93
senior tag
Egy évvel ezelőtt ez még igaz is lett volna. De ma már £15k-ért találsz 200+ mérföld hatótávú autót. Autópályán valóban drágább gyorstöltéssel, de városban nagyon nem. Ott a fogyasztása fele/harmada az elektromos autónak, belsőégésűnek pedig csak nő.
De mondok nektek egy teljesen hihetetlen dolgot: nem kell olyan kényelmes legyen az életetek mint eddig. Ilyen szabály szerencsére nincs. Az sokkal fontosabb hogy a gyerekem ne kapjon tüdőrákot (ugye ez elég nagy probléma Londonban), hogy kicsit kevesebb százmillió ember veszítse el az otthonát klímaváltozás miatt mint az hogy te néha egy órával hamarabb érj el nyaralni vagy pár hetente fél órával gyorsabban tankolj. Neked ez szóba se jöhet, ami elég extrém önzőségre vall.
Az egy dolog hogy drága az autó, nem mindenki tudja megengedni, de itt nem erről van szó. 2030-ra már olcsóbb lesz egy elektromosat legyártani mint egy hibridet, az 100%.
-
opr
veterán
válasz Kristof93 #98 üzenetére
Hybrid, 200+ lo, 5 liter alatti fogyasztas. Nem kamuadat, ez haver is300h-janak az adata. Nem vezet sporolosan, a kocsi konstans "normal" modban van, klima kenyelmesre allitva, stb. Varosban is draga a gyorstoltes.
"De mondok nektek egy teljesen hihetetlen dolgot: nem kell olyan kényelmes legyen az életetek mint eddig."
Na varj, akkor most megis kompromisszum? Nem nyertunk, fonok, ugyhogy arrebb toltuk a kaput?"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Kristof93
senior tag
Ha Londonban jársz vele a waitrose-ba akkor nem 5 litert fogyaszt. A györstöltés meg ugyanannyi, de az én autóm pl nyáron negyedét, télen felét fogyasztja a városban az autópályához képest. Úgy csak a robogó olcsóbb.
Nem kompromisszum. Néha ez az több időbe telik, cserébe nem büdös, nem rezeg, kényelmesebb vezetni, és akkor a környezeti előnyökről nem is beszéltünk.
[ Szerkesztve ]
-
Füleske
addikt
Én nem értem, hogy miért venne valaki PHEV - et, aki amúgy villannyal akarna járni (mert másképp magas a fogyasztás), de nincs otthon töltési lehetősége. Minden mással jobban járna. Ha a villany kell neki, vegyen tisztán villanyt. Ha nem akar töltögetni, vegyen sima hibridet. A PHEV a legrosszabb választás ilyen helyzetre. Nincs értelmezhető villanyos hatótáv, nincs gyorstöltési lehetőség.
-
opr
veterán
PHEV-nek akkor van ertelme, ha altalaban varosban/ingazasra hasznalja, de neha megy nagyon hosszu utra is olyan helyre, ahol kerdeses a toltoinfrastruktura. Ennek a felhasznalok nagyon kis hanyadanak jo a PHEV, amugy jah, ket szek kozul a foldre ules tipikus esete.
[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Füleske
addikt
Viszont így az egész cikk egy szalmabáb érvelés. Ki vesz PHEV - et hasonló körülményekkel? Nyilván senki, mivel ennek így semmi értelme. Akkor mi is a rémálom? Arról is lehetne ugyanígy cikk, hogy pl. a Bugatti nem ideális a cikkírónak városi használatra. Mi az értelme a cikknek, azon kívül, hogy Vényócpisti leírhatja kommentben: "há nem is jó a vellanyótó, a ZEU magát szivattya"?
-
Somatom
veterán
Nemtom mire gondolsz ezzel, de pl. ha a Ford Galaxy hibrid tudna 60Km -t villannyal, röfiről is lehetne tölteni és dízel lenne, akkor számomra az lenne az ideális autó. Szóval kb. a Prius 5 technika, csak más bódéval. Sztem van még létjogosultsága a PHEV -nek.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
opr
veterán
Azert nem szalmabab, mert tokeletes pelda arra, amikor elvakult EV/PHEV fanok nyomjak ezerrel, hogy marpedig nincs kompromisszum akkor sem, ha otthon nem tudod tolteni.
Nyilvan igazad van, es ilyen korulmenyek kozott a legnagyobb faszsag ilyen autot venni/hasznalni. Normalis esetben mar maga a tema is annyira nyakatekert es buta, hogy fogja az ember a fejet, hogy egyaltalan hogy johet ez a kerdes fel, mikor a valasz teljesen nyilvanvalo.
Na, erre tokeletes valasz pl ez a topik, ha visszaolvasol.Erted, en is le lettem hordva mindennek, mert le mertem irni, hogy nekem ugyan nagyon tetszenek az elektromos autok, probaltam mar tobbet is, de szamomra, a jelenlegi eletkorulmenyeim mellett egyszeruen nem alternativa, es eppenhogy gyilkosnak nem hivtak, de kozel allt hozza a dolog.
Amugy szerintem mindket tabor eszmeletlenul buta es szuklatokoru: Az elvakult benzin/dizelfanatikusok is, meg az elvakult EV/PHEV fanatikusok is. Ugyanannak az ermenek a ket oldala, ugyanolyan butak, ugyanolyan butan ervelnek, es ugyanugy biztosak benne, hogy ok fingottak a passzatszelet.
A valosag meg az, hogy jelenleg meg van valasztek, oruljunk neki, igy mindenki tud olyat venni, ami az o korulmenyeinek (legyenek ezek anyagiak, teruletiek vagy infrastrukturalisak) a leginkabb megfelel.
A masik viszont, hogy ahhoz, hogy leird, hogy az EU-fele EV szabalyozas el van baszva, ahhoz nem kell V8-pistinek lenni. Szerintem is el van baszva, pedig nekem is az van a kepben, hogy ha vegre eljutok a sajat hazig, akkor szempont lesz a garazs/beallo, ahova lehet toltot rakni, meg a napelem (illetve, UK, szoval... Utana kell meg nezni, de konnyen lehet, hogy valami hazi szeleromu lesz ebbol, abbol itt tobb van ), es le lesz cserelve a kocsi EV-re, mert ugy mar mas. Es akkor is ugy fogom gondolni, hogy el van baszva a tervezet (de nagyon), amikor mar EV-vel jarok.
[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Somatom
veterán
Sztem én egyik táborba sem tartozok. Adottak az elvárásaim, hogy mit kell tudjon az autóm. Nincs olyan kritérium, hogy márpedig azt benzin, vagy dízel hajtsa. Felőlem hidegfúzióval, fluxuskondenzátorral is működhet, vagy kicsi mókusok is tekerhetik benne a kerekeiket. Nekem tök mindegy, csak teljesítse az elvárásaimat. Attól, hogy önmagában az elektromos hajtás ma még nem képes erre, én még nem vagyok EV ellenes. Majd ha tudni fogja, akkor olyat veszek. Sztem a legtöbben így vagyunk ezzel.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Füleske
addikt
Számodra lehet ideális, de gondolom tudod otthon tölteni. Van létjogosultsága a PHEV - nek, bizonyos esetekben. A cikkben leírt eset senki számára nem lenne ideális.
opr:
Nem a fanokról van szó, ez egy újságcikk, ami egy nem létező, életszerűtlen helyzetet mutat be, azt a villanyautókra vetítve. Tehát szalmabáb. Hogy az ICE/EV fanok mit kommentelnek ezerrel, meg minek hordanak el az szerintem teljesen lényegtelen. Erre nem válasz vagy példa ez a cikk. Milyen EV - s újságcikk szól arról, hogy a PHEV ideális városba, ha nem tudod otthon tölteni?"A valosag meg az, hogy jelenleg meg van valasztek, oruljunk neki, igy mindenki tud olyat venni, ami az o korulmenyeinek (legyenek ezek anyagiak, teruletiek vagy infrastrukturalisak) a leginkabb megfelel."
Na ezzel teljesen egyetértek. Itt van a kánaán, mindent meg lehet venni. Majd mindenki eldönti maga, hogy mi kell neki, de remélhetőleg nem a fenti TC cikket ráhúzva a villanyautókra fog dönteni.
Én nem gondolom, hogy az EU EV szabályozása el lenne baszva. De ehhez nyilván pl. fel kell addigra készíteni a villamos hálózatot, és kialakítani jóval sűrűbb töltőhálózatot, tehát nem a mai állapotokról beszélgetünk. Valamint 2035 - ben nem fog mindenki egyszerre új EV - t venni, még nyugaton sem.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- Yettel topik
- Politika
- OTP Bank topic
- Milyen okostelefont vegyek?
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- EAFC 24
- További aktív témák...