Új hozzászólás Aktív témák
-
Füleske
addikt
Számodra lehet ideális, de gondolom tudod otthon tölteni. Van létjogosultsága a PHEV - nek, bizonyos esetekben. A cikkben leírt eset senki számára nem lenne ideális.
opr:
Nem a fanokról van szó, ez egy újságcikk, ami egy nem létező, életszerűtlen helyzetet mutat be, azt a villanyautókra vetítve. Tehát szalmabáb. Hogy az ICE/EV fanok mit kommentelnek ezerrel, meg minek hordanak el az szerintem teljesen lényegtelen. Erre nem válasz vagy példa ez a cikk. Milyen EV - s újságcikk szól arról, hogy a PHEV ideális városba, ha nem tudod otthon tölteni?"A valosag meg az, hogy jelenleg meg van valasztek, oruljunk neki, igy mindenki tud olyat venni, ami az o korulmenyeinek (legyenek ezek anyagiak, teruletiek vagy infrastrukturalisak) a leginkabb megfelel."
Na ezzel teljesen egyetértek. Itt van a kánaán, mindent meg lehet venni. Majd mindenki eldönti maga, hogy mi kell neki, de remélhetőleg nem a fenti TC cikket ráhúzva a villanyautókra fog dönteni.
Én nem gondolom, hogy az EU EV szabályozása el lenne baszva. De ehhez nyilván pl. fel kell addigra készíteni a villamos hálózatot, és kialakítani jóval sűrűbb töltőhálózatot, tehát nem a mai állapotokról beszélgetünk. Valamint 2035 - ben nem fog mindenki egyszerre új EV - t venni, még nyugaton sem.
-
Somatom
veterán
Sztem én egyik táborba sem tartozok. Adottak az elvárásaim, hogy mit kell tudjon az autóm. Nincs olyan kritérium, hogy márpedig azt benzin, vagy dízel hajtsa. Felőlem hidegfúzióval, fluxuskondenzátorral is működhet, vagy kicsi mókusok is tekerhetik benne a kerekeiket. Nekem tök mindegy, csak teljesítse az elvárásaimat. Attól, hogy önmagában az elektromos hajtás ma még nem képes erre, én még nem vagyok EV ellenes. Majd ha tudni fogja, akkor olyat veszek. Sztem a legtöbben így vagyunk ezzel.
-
opr
nagyúr
Azert nem szalmabab, mert tokeletes pelda arra, amikor elvakult EV/PHEV fanok nyomjak ezerrel, hogy marpedig nincs kompromisszum akkor sem, ha otthon nem tudod tolteni.
Nyilvan igazad van, es ilyen korulmenyek kozott a legnagyobb faszsag ilyen autot venni/hasznalni. Normalis esetben mar maga a tema is annyira nyakatekert es buta, hogy fogja az ember a fejet, hogy egyaltalan hogy johet ez a kerdes fel, mikor a valasz teljesen nyilvanvalo.
Na, erre tokeletes valasz pl ez a topik, ha visszaolvasol.Erted, en is le lettem hordva mindennek, mert le mertem irni, hogy nekem ugyan nagyon tetszenek az elektromos autok, probaltam mar tobbet is, de szamomra, a jelenlegi eletkorulmenyeim mellett egyszeruen nem alternativa, es eppenhogy gyilkosnak nem hivtak, de kozel allt hozza a dolog.
Amugy szerintem mindket tabor eszmeletlenul buta es szuklatokoru: Az elvakult benzin/dizelfanatikusok is, meg az elvakult EV/PHEV fanatikusok is. Ugyanannak az ermenek a ket oldala, ugyanolyan butak, ugyanolyan butan ervelnek, es ugyanugy biztosak benne, hogy ok fingottak a passzatszelet.
A valosag meg az, hogy jelenleg meg van valasztek, oruljunk neki, igy mindenki tud olyat venni, ami az o korulmenyeinek (legyenek ezek anyagiak, teruletiek vagy infrastrukturalisak) a leginkabb megfelel.
A masik viszont, hogy ahhoz, hogy leird, hogy az EU-fele EV szabalyozas el van baszva, ahhoz nem kell V8-pistinek lenni. Szerintem is el van baszva, pedig nekem is az van a kepben, hogy ha vegre eljutok a sajat hazig, akkor szempont lesz a garazs/beallo, ahova lehet toltot rakni, meg a napelem (illetve, UK, szoval... Utana kell meg nezni, de konnyen lehet, hogy valami hazi szeleromu lesz ebbol, abbol itt tobb van
), es le lesz cserelve a kocsi EV-re, mert ugy mar mas. Es akkor is ugy fogom gondolni, hogy el van baszva a tervezet (de nagyon), amikor mar EV-vel jarok.
-
Somatom
veterán
-
Füleske
addikt
Viszont így az egész cikk egy szalmabáb érvelés. Ki vesz PHEV - et hasonló körülményekkel? Nyilván senki, mivel ennek így semmi értelme. Akkor mi is a rémálom? Arról is lehetne ugyanígy cikk, hogy pl. a Bugatti nem ideális a cikkírónak városi használatra. Mi az értelme a cikknek, azon kívül, hogy Vényócpisti leírhatja kommentben: "há nem is jó a vellanyótó, a ZEU magát szivattya"?
-
opr
nagyúr
-
Füleske
addikt
Én nem értem, hogy miért venne valaki PHEV - et, aki amúgy villannyal akarna járni (mert másképp magas a fogyasztás), de nincs otthon töltési lehetősége. Minden mással jobban járna. Ha a villany kell neki, vegyen tisztán villanyt. Ha nem akar töltögetni, vegyen sima hibridet. A PHEV a legrosszabb választás ilyen helyzetre. Nincs értelmezhető villanyos hatótáv, nincs gyorstöltési lehetőség.
-
Kristof93
senior tag
Ha Londonban jársz vele a waitrose-ba akkor nem 5 litert fogyaszt. A györstöltés meg ugyanannyi, de az én autóm pl nyáron negyedét, télen felét fogyasztja a városban az autópályához képest. Úgy csak a robogó olcsóbb.
Nem kompromisszum. Néha ez az több időbe telik, cserébe nem büdös, nem rezeg, kényelmesebb vezetni, és akkor a környezeti előnyökről nem is beszéltünk.
-
opr
nagyúr
válasz
Kristof93 #98 üzenetére
Hybrid, 200+ lo, 5 liter alatti fogyasztas. Nem kamuadat, ez haver is300h-janak az adata. Nem vezet sporolosan, a kocsi konstans "normal" modban van, klima kenyelmesre allitva, stb. Varosban is draga a gyorstoltes.
"De mondok nektek egy teljesen hihetetlen dolgot: nem kell olyan kényelmes legyen az életetek mint eddig."
Na varj, akkor most megis kompromisszum? Nem nyertunk, fonok, ugyhogy arrebb toltuk a kaput? -
Kristof93
senior tag
Egy évvel ezelőtt ez még igaz is lett volna. De ma már £15k-ért találsz 200+ mérföld hatótávú autót. Autópályán valóban drágább gyorstöltéssel, de városban nagyon nem. Ott a fogyasztása fele/harmada az elektromos autónak, belsőégésűnek pedig csak nő.
De mondok nektek egy teljesen hihetetlen dolgot: nem kell olyan kényelmes legyen az életetek mint eddig. Ilyen szabály szerencsére nincs. Az sokkal fontosabb hogy a gyerekem ne kapjon tüdőrákot (ugye ez elég nagy probléma Londonban), hogy kicsit kevesebb százmillió ember veszítse el az otthonát klímaváltozás miatt mint az hogy te néha egy órával hamarabb érj el nyaralni vagy pár hetente fél órával gyorsabban tankolj. Neked ez szóba se jöhet, ami elég extrém önzőségre vall.
Az egy dolog hogy drága az autó, nem mindenki tudja megengedni, de itt nem erről van szó. 2030-ra már olcsóbb lesz egy elektromosat legyártani mint egy hibridet, az 100%.
-
opr
nagyúr
Tokeletes idozitessel jelent meg ez a cikk is, de biztos vagyok benne, hogy itt is az lesz mondva, hogy a cikkiro a barom, miert nem toltotte fel ugy, hogy tekeri a kocsi mellett a kis kezi dinamot!
Lakótelepre villanyautó? Rémálom -
Somatom
veterán
Bár, ha már Anglia, akkor legyen tradícionális!
-
Somatom
veterán
-
opr
nagyúr
válasz
Kristof93 #89 üzenetére
Menjen a tokom. Erted, vegyem meg a rohadt draga elektromos autot (minimum ketszer olyan draga biztositasi koltsegekkel), hogy aztan ket hetente menjek el 1 oran at a tolton baszakodni (15p oda, 15p vissza, 30p toltes, es akkor meg minden tolto mukodott es szabad is volt), dragabban, mint ha siman tankolnek egy hybridet (ezer meg egy teszt van rola, hogy ha nem tudod otton tolteni a kocsit es csak gyorstoltod, konkretan dragabb, mint a sima benzines, a hybridnel meg aztan plane).
Na, errol beszelek, amikor azt mondom, hogy napellenzo van.A kocsi van ertem, nem en a kocsiert. Nem egy olcso buli, nem veszunk ujat minden heten, egy dontes evekre meghatarozza, mi van. Miert koltenek tobbet, hogy azten egy kevesbe hasznalhato cuccom legyen, aminel raadasul folyamatosan ezzel kell tervezgetni, hogy mikor menjek toltogetni hova. Ez semmilyen erdemleges szempontrendszer szerint nem valos alternativa.
Lehet olyan forgatokonyv, ahol nem csak a kocsi van ertem, hanem en is vagyok a kocsiert, csak az nem egy nagy, nehez, csaladi dog eseteben van, hanem valami kis pocskoszoru hatsokerekes, kabrio loszar, amivel elmeny minden meter. Szigoruan masodik autokent (ami perpill anyagilag sajnos nem realis).
-
Somatom
veterán
válasz
Kristof93 #89 üzenetére
Akkor nem tranzit pályákon jársz (pl. német A3, A6, A8), vagy a karavánúton (A5). Menetrend szerinti magán kisbuszok járnak Magyarország és Németország között. Évekig jártam ilyenekkel. Melósok, idősgondozók, kurvák az utazóközönség. Azért utaznak így, mert ezek a buszok házhoz mennek. Anglia már túl messze van az ilyen utazáshoz. A csatorna túloldalára autóért sem praktikus menni, mert rossz oldalon van a kormány.
-
Kristof93
senior tag
Én eleget nézem, de a te felhasználásodban (bevásárolni, iskolába), én nagyon jól ellennék. Két hetente elmész valami gyorstöltőhöz ami 10-15 percre van, nem olyan kényelmes mint otthon tölteni, de nem is nagy dolog. Benzinkúttal sincs tele London. Hosszú útra pedig elég gyors töltő van az autópályán. És ez most van, nem 2035-ben.
@Somatom: Járok én eleget az autópályán, minden nap szinte, de ez nem igaz. Kisbusz van tréler nélkül, az megoldható elektromosan és általában rövid távú utak. Hajó vontatás van, de csak a víz partján. Az is rövid út, nem országokon keresztül. Autó mentéskor látok autót vontatni, arra valóban nincs még céleszköz, azok is rövid utak. Ez hogy megyünk nyolcan németbe autót venni s vontatni haza elég kelet európai rétegigény, de ha muszáj én inkább mennék vonattal, repülővel és aztán haza lehet vezetni.
-
opr
nagyúr
Hat, en azt latom, hogy tele vannak vele az utak. Az ujakkal (marmint nem a mostani legujabbal, azzal nyilvan nem, mert nem hoztak ide, hanem az elozo "uj" verzioval) is. Persze lehet, hogy csak a szemem csap be, mert annyira ocsmany szegeny, hogy azonnal feltunik, ha van egy elottem.
IS300h: Rohadjanak meg, meg ezt a 2023-as evjaratot hozhattak volna igazan. Pont most szuntetik be, amikor a letezo legjobb lenne nekem. Vegre a dizajn is ugy igazan tetszik, az infotainment is javitva lett, a minden mas meg eddig is tetszett. Erre pont most dontenek ugy, hogy nem eroltetik tovabb.Tokom kivan veluk.
Honda is elengedte az Accordot is, Toyota nem hozza a Camry-t... Eskuszom, kb minden auto, ami nekem tetszik, azt gyorsan kivezetik az europai piacrol, tokom tele van ezekkel mostmar. Vagy tenyleg csak nekem van ennyire elfuseralva az izlesem...
Egyszer jutok el addig, hogy vegyek vegre egy sajat hazat, a hazi szeleromu tetejere fogom epiteni a napelemet erted, es veszek egy elektromost, es mindenki bekaphatja. Lehet pont model3 lesz belole, aztan max ujraboroztetem a kormanyt, hogy ne abbol az undorito anyagbol legyen, amit fogok es kesz.
De sajnos ez most almodik a nyomor agymenes volt, meg 3-5 evig biztos nem realis a dolog. -
cucka
addikt
Tele van priussal az utca, uberesek nagy kedvence, minden lampanal all belole vagy 2, szoval biztos nem az van, hogy nem vitte a nep.
De, pontosan az van, hogy nem vitte a nép.
A priust a hibrid hajtáslánc adta el, ez volt az egyetlen ütőkártyája ennek a modellnek. Amióta ez a hajtáslánc elérhető az összes Toyota modellben, a korábbi Priusoknak egyszerűen megszűnt a létjogosultsága a piacon.Ezért lett az új modell sportos, menő kinézetű, mert valahova kellett pozicionálni a piacon.
Az IS300-at is pont azért nem hozzák európába - mert a lexus is-t nem vette a kutya sem. A Lexus Európában nem egy népszerű márka, egyszerűen nem adnak el annyi autót, hogy egy ilyen rétegmodellt el tudjon tartani.
-
opr
nagyúr
válasz
Dare2Live #82 üzenetére
Ezt en sem ertem. UK-ban meg konkretan nincs is uj prius. Ha beledoglok se ertem, ezt hogy sikerult igy kimatekozniuk. Tele van priussal az utca, uberesek nagy kedvence, minden lampanal all belole vagy 2, szoval biztos nem az van, hogy nem vitte a nep. Ha beledoglok se ertem, miert csinaljak ezt a baromsagot, hogy EU csak plugint kap, UK meg meg azt sem, annal a modellnel, ami az egyik legjobban ment, taxisok, uberesek, melosok kedvence volt.
Ha valaki ezt megfejti nekem, azt megkoszonom. Cefet elbaszott lepesnek gondolom.
Meg azt is, hogy miert pont most nem akarjak idehozni az uj IS 300h-t lexus vonalon, amikor vegre kikuszoboltek mind a ket harom hibajat, amiert (jogosan) szapultak az ujsagirok meg a nep:
- Megkapta az uj, tapis, android auto/apple carplay-es infotainmentet, a borzalom joystick/tapipad vegre a multe
- Jol nez ki vegre szembol is az uj
- Megkapta az uj generacios hybrid hajtast, ami sokkal kulturaltabb meg idiotan vezetve is, mint az elodjeSzoval vegre felhozzak europa-kompatibilis szintre, erre basznak idehozni. Eszem faszom eldobom. Pedig az egy olyan kocsi, amit szerintem konkretan szalonbol hoznank ki jovore...
ui.: Amugy a "nem kell a nepnek csak a SUV" mitoszra most a Honda az uj Civic-el olyan gyonyoruen ratromfolt, hogy az nem igaz. Azonnal kiderult, hogy de, de kell a nepnek a szedan is, ha jo. Az uj Honda hibrid hajtas zsenialis, a dizajn kivul-belul jo (eloben plane), es bar az ara ennek is elszallt az egekbe, annyira bejott a nepnek, hogy annyit adtak el belole, hogy nem vesz fel ra tobb rendelest a Honda, evekre elore mind elment ket honap alatt. De nem kell a nepnek a szedan. Ja. Francokat nem. Csak jo szedant kell arulni, es akkor de, kell.
-
Dare2Live
félisten
-
opr
nagyúr
Szinten, en sem.
Bonusz, hogy pl a Merci azt mondja, hogy 5-8 evet bir az akkujuk, ha hasznalod is, es 5000 euro a csereje. Hat tudod ki hasznalna ilyen feltetelek mellett. Feltoltenem egy egeszseges 50%-ra, aztan maradjon ott +/- 5% az idok vegezeteig, franc akar egy 5000 euros idozitett bomban ulni, a budos eletben nem hozza vissza az arat.Tegyuk ehhez hozza azt is, hogy a legtobb plugint nem lehet gyorstolteni, tehat ha otthon nem tudod etetni, ulhetsz orakat az AC tolto mellett... Jelen formajaban egy kalap szar az egesz plugin mizeria. Pedig lehetne ezt jol is csinalni.
-
Somatom
veterán
Tudom, hogy van ilyen. De, sztem ez azért van, mert a hibridek többsége nem bírja ki villannyal a városi napot. De, 60Km sztem már elég. Én biztos, hogy otthon töltögetném. Persze, akinek csak az oszlop töltés marad, az már nem biztos, hogy rászánja azt a plusz időt, energiát. Én sem tenném.
-
opr
nagyúr
Mivel ez mar fun, belezoomoltam meg jobban, gyerek sulija a kozepen. Olyan lefedettseg es infrastruktura van, hogy eldobom a hajam!
Tenyleg csak kifogasok, kifogasok mindenhol, hiszen az infrastruktura annyira keszen all, hogy akar mar holnap valthatna mindenki, de ha mas nem, 7 ev biztos eleg ra! Hiszen 20 ev alatt is milyen sokaig jutottunk!
-
opr
nagyúr
Mert az a tapasztalat, hogy a sok hulye megveszi, aztan nem dugja be oket soha, igy meg aztan az a vege, hogy a semmiert cipeli benzinbol a nagy es nehez akkut, igy tobbet art, mint hasznal.
Persze emellett az is igaz, hogy ez a jelenlegi szabalyozas (terv) teljes mertekben el van baszva, teljesen figyelmen kivul hagyja a realitasokat, de legalabb europa egyik legfontosabb iparat, az autoipart is szenne szivatja a semmiert.
Ez az egesz EU vs autoipar kerdes szanalmas, es nem csak az EV szabalyozassal. A varosi kisautok kinyirasa, a tobb tonnas SUV-ok eloterbe helyezese (a kornyezetvedelem jegyeben), a boven ido elotti eroltetett EV atallas... Bah, lehetne sorolni napestig az orbitalis baromsagaikat, amik koszono visoznyban sem allnak a valosaggal.Pedig amugy nem lenne olyan rohadt nehez am ertelmesen megoldani ezt a dolgot, hogy a levegonek is jo legyen, a nepet se zarja ki a mobilitasbol, es a gyartok se menjenek tonkre bele:
- 2030-tol siman belso egesu autot nem lehet arulni: Ez a resze eddig fasza, bar hozzatennem, hogy mild hybrid az szamitson csak sima belsoegesunek, ne lehessen ilyen baromsaggal megkerulni a dolgot. Full hybrid, plugin meg elektromos mehet innentol csak.
- 2035-tol varoson belul kizarolag elektromos hajtasu jarmuvek megengedettek (plugin is, ha elektromosan kozlekedik)
- 2040-tol ne lehessen eladni olyan autot, ami nem tud minimum 100km-t akkumulatorrol megtenni (kotelezo gyorstoltes kepesseg mellett, es ha nem kizarolag elektromos hajtas van benne, valamilyen rendszer lehetne benne, amivel lehet tudni, hogy tenyleg fel van-e toltve vagy nem, es erosen buntetni azt, aki nem tolti, hanem a benyat egeti) ES bevezetnek egy pici varosi kategoriat (hasonloan mint a key car Japanban), ami kizarolag full elektromos lehetne, minimum 100km hatotavval, iszonyatos kedvezmenyekkel, terjedjen csak a sok pici, halk, olcso auto a varosokban, amit a mostani szabalyozasok pont, hogy irtanak.Es itt betennek egy szunetet a szabalyozasba, egeszen addig, amig meg nem jelennek azok az elerheto aru elektromos autok, amik az akkukapacitasuknak csak a 20-80% kozotti reszet hasznalva 130km/h-s autopalyatempo mellett is elmennek ~300km-t, es ez a 20->80% max 10 perc alatt belejuk nyomhato, es az a toltohalozat, ami ezt ki is tudja szolgalni.
Amikor ez megtortenik, akkor onnantol par ev mulva mar kizarolag elektromos autot lehetne vasarolni, tippre ugy 2050 korul. Ha meg tevedek, es hamarabb lesznek ilyen autok, meg hozzajuk infrastrukktura? Hat akkor hurra, annal jobb! Mehet a szabalyozas hamarabb es kesz!
Ez utan a szabalyozas utan mondjuk 15 evvel pedig ki is tiltanam az utakrol a belso egesu autokat, kiveve oldtimerek meg hasonlok.Es ez persze szemelyautokra vonatkozik, szallitmanyozas meg stb mas kerdes, de arra nincs olyan ralatasom, hogy ertelmeset tudjak mondani, hogy ott mit kene, ha egyaltalan kene barmit csinalni. (Barcsak egyszer, csak egyszer mondana valami hasonlot valami politikus, aki a szabalyozasokat csinalja...)
-
Somatom
veterán
Egyébként nem értem, hogy ha az átlag user mondjuk napi 40Km -t megy a városban, a plugin hibridnek 60Km a villanyos hatótávja (Prius 5), akkor miért nem lehet EV -ként tekinteni rá. Ahol a légszennyezés problémát okoz, ott nem szennyez. Sztem teljesen reális alternatíva. Nem is szólva a napelemes tetőről.
-
opr
nagyúr
Egyszerubb, mutatom a hatalmas lefedettseget Londonban, az egyik legnagyobb, legsurubben lakott teruleten/keruletben (en is ezen a reszen lakok a varosnak):
Ugye a kek az, ami egyenaram, gyorstoltonek nevezheto, asszem minimum 22kW. Jobb alul ott van a meret, az a kis vonalka az 500m.
Annyira nem kell hatalmas tehetseg hozza, hogy tobb, mint 1km-re lakjak gyorstoltotol.Es ez nem a lepukkant csoronegyed vagy valami.
Igen, el lehetne innen koltozni mashova. De! Itt van orszag magasan legjobb allami koedukalt iskolaja, ahol nem mossak vallassal a gyerek fejet. Tudom, hogy ez a hardcore elektromos-auto rajongoknak istenkarolmas lesz, de... Nem, nem fogok az egesz UK legjobb kozepiskolaja mellol ahol amugy top 1%-ban teljesit a gyerekem es ahonnan az ilyen gyerekek altalaban top egyetemekre mennek elkoltozni csak azert, hogy lehessen elektromos autom. Igen, ennyire borzalmas ember vagyok.
-
opr
nagyúr
válasz
Kristof93 #69 üzenetére
Zoomolj be Wembley-re, menj el a stadiontol picit nyugatra, es azonnal latni fogod, mirol beszelek. Plusz ez baromi jol nez ki, csak a 90%-a ilyen 3-7kW-os AC tolto, sokszor nevetsegesen dragan. 50kW-os tolto mar van ~1,5km-re, ennel gyorsabb ~2km-re. Es sok az elektromos auto erre, tehat meg amikor latok is toltot, az esetek nagyon nagy reszeben foglalt mind. Egyszeruen nem realis. Lehet itt fingot reszelni, de ha nem tudsz otthon tolteni, meg a hanyatlo nyugaton se realis az elektromos.
A dologban a vicc az, hogy amugy pont a hosszu utak ma mar nem okoznanak nagy gondot egy fasza elektromossal kb sehol europaban. A napi elhetosege viszont erosen korlatozott, ha nem tudsz otthon tolteni. Marpedig a nepesseg tippre kb 80%-a egy nagyvarosban nem tud otthon tolteni.Nagyvarosban autoval jaras: Belvarosba Londonban kocsival vagy nagyon elszantnak, vagy nagyon hulyenek kell lenni, hogy bemenjen az ember, ez teny, viszont picit kijjebb mar teljesen elheto a dolog. Mi kocsival bevasarolni jarunk, en focizni/labtengozni, meg ha valami program van, akkor oda. Esetek 90%-ban hosszu utakra hasznaljuk a kocsit, amikor komolyabb dologra hasznaljuk, mint a 2km-re levo bevasarlokozpontba elugras.
Ket autot nem is tudok, es nem is akarok fenntartani, pedig a legidealisabb forgatokonyv (ha tudnek otthon tolteni, vagy legalabb lenne gyalog max 5-10 percre egy lassu tolto) egy icipici elektromos "bevasarlokocsi" lenne ~30km 20-80% kozotti akkus valos hatotavval, meg valami nagy vas az evente ~20db hosszabb utra. De ez anyagilag a hulye szabalyozas meg biztositasi koltsegek meg stb miatt gyakorlatilag megoldhatatlan.
-
Kristof93
senior tag
Itt azért tehetség kell egy 1km-es lyukat találni. De szerencsére londonban elég rohamosan telepítik az utcai lámpába épített töltőket.
Mondjuk a nagyvárosban autóval járás amúgy is problémás, eléggé élhetetlen. Stressz, zaj, forgalom - el kell valahogy tüntetni és tovább fejleszteni a tömegközlekedést. Már most lassabb az autó mint a metró + busz londonban, legalábbis akárhanyszor be kellett mennem nem volt érdemes vezetni.
-
Kristof93
senior tag
Tehát azért nem realisztikus az EV-re váltás mert nem tudsz 8 embert és egy plusz autót három országon keresztül szállítani egy nap alatt? Ez meg hasonlók a lakósság akár 0.1 százalékának is fontos lehet. Egyébként megoldható, csak drágán, de 2035-re abszolút lehetésges lesz. És semmi köze az infrastruktúrához.
-
opr
nagyúr
válasz
Kristof93 #64 üzenetére
Jaja, tok lehetetlen, hogy vegiggondolta, megnezte, es kiderult, hogy az infrastruktura miatt szamara nem alternativa.
Sajat eset:
- Otthon tolteni nem tudok, hacsak nem huzok at egy hosszabbitot az uton (nem fogok)
- Legkozelebbi gyorstolto ~2,5km-re van tolem, es nincs ott amugy semmi, ami miatt amugy is mennek oda. Eletemben nem jartam meg a szomszed utcakban sem.
- Nem gyorstoltobol a legkozelebbi ~1km-re van, de azok ilyen 7kW-os fostalicskak.
- Mindez Londonban, zona 3-4 hataranal, abszolut nem a halal fasza utan kettovel.De igen, aki nem hasznalja, az biztos csak azert nem hasznalja, mert hulye. Nem azert, mert valoban nem alternativa neki.
-
Somatom
veterán
válasz
Kristof93 #64 üzenetére
Szeretem, amikor vki megmondja, hogy amire használom az autómat, azt EV -vel is lehet. Bp. - Ulm hét óra, szabályokat betartva. Nyolc éve, havonta kétszer teszem meg. Elég hosszú?
Mutatok három képet.
1.
2.
3.
A 3. képen látható konfiggal mennyi lenne a hatótávom (már, ha egyáltalán lehetne ilyet EV -vel)? Nyilván nem veszek EV -t ilyen használathoz. Anélkül is tudom, hogy erre még nem képes. -
opr
nagyúr
Igen, jogos, tervet.
A legroszabb amugy az, hogy azzal a reszevel, hogy legyen minel tobb elektromos auto, es minel kevesebb mozgo tudorakgenerator, azzal teljesen egyetertek. Csak nem tartom se okosnak, se realisnak azt, ahogy el akarjak erni. Teljesen a valosagtol elrugaszkodott baromsag ez az EU-s tervezet... -
Kristof93
senior tag
Szeretem amikor valaki nem használja a terméket, nem is jár hosszú útra elektromos autóval, de azért nagyon jól tudja, hogy szar az infrastruktúra, szar lesz több mint tíz év múlva is, nem lehet megcsinálni. Angliában eddig kb 10-14k kilómétert jártam, egy nem túl modern vagy hosszú hatótávú EV-vel és teljesen vállalható a töltés, főleg amióta sok Tesla állomást is lehet használni. Német, francia, északi infrastruktúra pedig még annál is sokkal jobb. Csak ezen a hozzáállson kell túltenni, hogy te annyira fontos vagy, ha 20 perccel később érsz oda akkor az a világ vége.
-
.Szaki.
addikt
"[...]de a valóság az hogy ha lehet kapni Toyota Priust Tesla Model 3/Y árban akkor a kutya sem fogja az előbbit venni. "
Ha globálisan nézzük ezt a példát, akkor még egyet is értenék Veled. A probléma mindösszesen annyi, hogy Magyarországon élünk és így a helyzet egy picit másképp fest.Nincsen megfelelő infrastruktúra kiépítve ahhoz, hogy mindenkinek megfelelő alternatíva lehessen az elektromos autózás. Pont a napokban gondolkoztam el én is, hogy a saját élethelyzetemben megoldható lenne-e az elektromosra váltás, de egyelőre úgy néz ki, hogy pár évig marad a full-hybrid.
Annak aki családi házban él, vagy olyan társasházban, ahol a mélygarázsban van lehetőség tölteni az autót, valamint elég a hatótáv is, annak abszolút jó alternatíva egy elektromos autó.
-
opr
nagyúr
Őszintén szólva fingom nincs, hogy oldják meg Kínában, gondolom azok a kis filléres robogók nem felelnének meg semmilyen szinten egy EU-s szabályozásnak, vagy lehet, hogy nem birtokolják az akkut, vagy nem tudom. Azt tudom, hogy valami 2-300khuf körül volt akkor egy új ilyen kis elektromos robogó, és amint volt valami boltnak konkrét eladó példány, sorban állt érte a nép.
Persze semmi extrára nem kell gondolni. Ülés alatt cserélhető akku, egy telefontartó a kormányon (ez volt az extra
), egy fék, egy gázkar, meg egy sebességjelző, meg egy kulcslyuk, és kész, ennyi volt az egész moci.
-
Somatom
veterán
Valami támogatást ki kéne rá találni. Nekem nagyon bejön a spanyol Silence S01+, de az árából majdnem 3db. Honda PCX 125 -öt lehet venni, ami minőségi cucc és 2,5 literrel elketyeg, vagyis 1500Ft 100Km -re a benzin. Magától nem adja ki a matek.
-
opr
nagyúr
válasz
Dare2Live #55 üzenetére
Kinaban nagyot mennek, es meg nagyobbat is fognak menni az elektromos autok es foleg az elektromos robogok. Mar ~7-8 eve, mikor en kint voltam Shanghai-ban, akkor is azt neztuk, hogy majd minden masodik kis robogo elektromos volt. Iszonyat, hogy ilyen teren mennyire le vagyunk maradva. Az infrastrukturajuk ilyen teren paratlan, nem tudsz ugy setalni 200 metert, hogy ne jojjon szembe valami allomas vagy kioszk vagy akarmi, ahol pikkpakk tudod cserelni az akkudat feltoltottre.
Az is igaz, hogy nagyon nyomjak, mert a varosokban a szmog olyan szintu, hogy az europai embernek elkepzelhetetlen, amig sajat maga meg nem tapasztalja, es (ilyen szempontbol) nem hulyek, tudjak, hogy ez nagy baj.
Ok, fostalicska, olcso szeneromuvekbol csinaljak az aram jo nagy reszet is, de...
Egyreszt meg igy is hatekonyabb es tisztabb, mint a sok alacsony hatasfoku belsoegesu auto, masreszt, ami fontosabb, hogy nem lokalis a kibocsajtas.Szoval igen, ott nagyon nyomjak a dolgot, de ott teljesen meg is ertem, abszolut elhetetlen mar igy is a nagyvarosok zome, olyan szinten, hogy az mar gazdasagilag is karos (mert halnak meg tole az emberek). Plusz ugye hatalmas a robogos kozosseg, tehat gazdasagilag is megeri az infrastruktura (konkretan gyorsabb akkut cserelni a kis robiban nekik, mint tankolni), az aram is fillerekert van, nyilvan ugrik mindenki az elektromobilitasra.
ui.: Amugy ezt, hogy a varosokban nyomjuk a robogokat, kulonos tekintettel a csendes, halk, kezileg, szerszam nelkul cserelheto akkus elektromos robogokat, azt teljes mellszelesseggel tamogatnam. Arra mehetne minden tamogatas, nem bannam. Annyi, hogy lehetoleg oldjuk meg nyugati markakkal, ne kinaba lapatoljuk a penzt ket kezzel.
-
Dare2Live
félisten
Norvégia nem nagy piac és lement már pár éve.
Most a kérdés Kína ami viszont a legnagyobb piac és 2023 q1ben minden negyedik eladott autó 25% elektromos volt. A trendet figyelembe véve 2024 q1re meglesz a 35%.
A Toyota nem kell elektromos jó a hibrid stratégiája látványosan elvérzik Kínán. Van egy félig evs platformjuk idén is masszívat fognak zsugorodni.
-
cucka
addikt
Igen. 1920-ban az látszott, hogy a belső égésű motoros járművek leváltják a lovaskocsit. Az volt a nulla piaci részesedésől induló alternatíva. Most az akkumulátoros elektromos autó az. Lehet, majd 2070-ben lesz egy újabb technológia.
De a Toyotáról volt szó, akik egy óriáscég. Akik ha most rosszul teszik meg a tétjeiket, akkor a következő technológiai váltásnál a Toyota név az legfeljebb az autótörténészek számára fog jelenteni bármit.
-
opr
nagyúr
A lagy hibrid nem tud kizarolag elektromosan mozogni semennyit. Csak egy 48V-os fostalicska akkus furo besegit az indulasban, meg ha ugy van, par pillanatra a gyorsitasban, ennyi. Gyakorlatilag kamuhibrid, az egyetlen "ertelme" az adokedvezmenyek meg az elfuseralt szabalyozasok kijatszasa.
-
opr
nagyúr
"Jó de te 10 éve is megmondtad hogy az akkumulátoros autó zsákutca és minden gyártó kukázni fogja."
Nem mondtam ilyet, lol. Szerintem keversz valakivel.
"Na pontosan, ez az. 10 év múlva ugyanúgy tolni fogod hogy biztos nem tiltják be a belsőégésű motoros autókat 20x0-ben... Nem fog érdekelni hogy minden tény ezt cáfolja, akkor is!"
Ilyet se mondtam, de a lenyeg, hogy vagod mi van. Van ertelme igy beszelgetni. -
Noukoum
veterán
Jó de te 10 éve is megmondtad hogy az akkumulátoros autó zsákutca és minden gyártó kukázni fogja.
Es ezekkel probalj meg ertelmesen beszelgetni. Sok sikert.
Na pontosan, ez az. 10 év múlva ugyanúgy tolni fogod hogy biztos nem tiltják be a belsőégésű motoros autókat 20x0-ben... Nem fog érdekelni hogy minden tény ezt cáfolja, akkor is!
-
Alaaf Pi
senior tag
válasz
guriga1234 #4 üzenetére
A Toyota nem lágy hibridezik. És azt jó minőségben csinálja. A lágy hibrid is tud jó lenni, és lesz pár érdekes megoldás a piacon.
#8 szubrutin: De, a lágy hibrid is jó arra, amire ki van találva. Elindulásnál elektromosan mozogni és csak később benzinmotort indítani, így városba, vagy a folyamatos start-stopp során fogyasztást csökkenteni. Cserébe nincs akkora súly pluszban, így ideális tud lenni egyrészt kisautókba, másrészt böhöm utazókba, amelyek majd az autópályán tudnak takarékosan benzinmotorral haladni.
-
opr
nagyúr
Amugy a hir lenyegere visszaterve:
- Szamomra abszolut nem meglepo a Model Y eredmenye. Amit ad es amennyiert, nem igazan van ellenfele a sajat palyajan (elektromos SUV). Egyszeruen a szolgaltataskinalata olyan, kulonos tekintettel a toltohalozatra, ami pont a legnagyobb EV problemat ~oldja meg, hogy az lepne meg, ha nem lennenek ilyen eredmenyek
- Ezen felul viszont szamomra szinten abszolut nem meglepo az, hogy a listat milyen szinten uralja le a Toyota es a hybrid autoi. Ok, nem mindegyik Toyota hybrid, de nagyon nagy reszuk az. Es nem veletlenul. Gyakorlatilag az egyetlen igazan eletkepes hajtaslanc azoknak, akik nem eleg szerecsesek ahhoz, hogy szoba johessen egy elektromos akar az ar, akar egyeb korulmenyek miatt. -
opr
nagyúr
válasz
guriga1234 #43 üzenetére
Amugy mindig ezzel jonnek az elvakult hivek, akikkel nincs ertelme beszelgetni, mert nem kepesek belatni, hogy nem tokeletesek az elektromos autok, nem mindenkinek alternativa a jelenlegi (illetve kozeljovobeni) formajaban, hogy Norvegia igy meg ugy... Jah, csak olyan szinten torzitott allamilag a Norveg piac, hogy gyakorlatilag csak akkor jo otlet nem elektromos autot venni, ha abszolut nem tudsz vele egyutt elni valamiert, es hajlando vagy ezert (hogy nem EV-t vettel) rengeteg penzt kiadni.
Itt a lista, hogy mi az, ami ici picit torzitja a norveg piacot:
The Norwegian EV incentives:
No purchase/import tax on EVs (1990-2022). From 2023 some purchase tax based on the cars’ weight on all new EVs.
Exemption from 25% VAT on purchase (2001-2022). From 2023, Norway will implement a 25 percent VAT on the purchase price from 500 000 Norwegian Kroner and over
No annual road tax (1996-2021). Reduced tax from 2021. Full tax from 2022.
No charges on toll roads (1997- 2017).
No charges on ferries (2009- 2017). Maximum 50% of the total amount on ferry fares for electric vehicles (2018)
Maximum 50% of the total amount on toll roads (2018-2022). From 2023 70%
Free municipal parking (1999- 2017)
Access to bus lanes (2005-). New rules allow local authorities to limit the access to only include EVs that carry one or more passengers (2016-)
25% reduced company car tax (2000-2008). 50 % reduced company car tax (2009-2017). Company car tax reduction reduced to 40% (2018-2021) and 20 percent from 2022.
Exemption from 25% VAT on leasing (2015-)
The Norwegian Parliament decided on a national goal that all new cars sold by 2025 should be zero-emission (electric or hydrogen) (2017).
«Charging right» for people living in apartment buildings was established (2017-)
Public procurement: From 2022 cars needs to be ZEV. From 2025 the same applies to city busesJezus, vajon miert vasarolnak Norvegiaban ennyi elektromos autot? Biztos mert mindenki azt akar, azert! Semmi koze nincs ahhoz, hogy mestersegesen torzitjak a piacot!
Es akkor a legjobb, amikor ebbol levezetik, hogy "hat a norvegok is ilyet vesznek, tehat mindenki mas is ezt fog!" Es ezekkel probalj meg ertelmesen beszelgetni. Sok sikert.
-
paatrick
őstag
1999-et írunk:
A (z akkumulátoros elektromos autó)CD az utóbbi 15 évben kvázi a nulla piaci részesedésről indulva lett életképes és népszerű alternatíva.2010-et írunk:
A (z akkumulátoros elektromos autó)DVD az utóbbi 15 évben kvázi a nulla piaci részesedésről indulva lett életképes és népszerű alternatíva.2023-at írunk:
A (z akkumulátoros elektromos autó)streaming az utóbbi 15 évben kvázi a nulla piaci részesedésről indulva lett életképes és népszerű alternatíva.Mindig az adott év technológiai szintje határozta meg mi a népszerű és életképes.
-
Zsolt,72
senior tag
válasz
guriga1234 #42 üzenetére
Az e-üzemanyagra gondolsz (vélhetően). [link]
"A terv szerint a kizárólag e-üzemanyaggal működő belső égésű motoros járművekre az Euro 6-os környezetvédelmi szabályrendszeren belül külön kategóriát hoznának létre, és ezt illesztenék bele a kész törvénytervezetbe utólag, hogy magát a törvényt ne kelljen alapjaiban bolygatni."
-
Noukoum
veterán
válasz
guriga1234 #43 üzenetére
Ez egy elég jó érv ahhoz hogy megcáfoljuk hogy mindenhol ez fog megtörténni.
Illetve nem fog, hiszen már nyakig benne vagyunk.
De nem baj, majd 2030-ban azon megy a hiszti hogy lehetetlen 2040-re kivezetni az összes belsőégésű autót az utakról. Mindig kell valami na.
-
guriga1234
addikt
Elég sok az átverés és a csúsztatás az elektromos autóknál.
A wltp hatótávot a gyakorlatban egyik autó sem tudja. Pláne olyan vezetési stílussal, amihez az ember egy nem elektromos autóval megszokott.
Gyakran a töltési időt 10%-ról 80%-ra adják meg. Nagyszerű! Tehát 70%-ot tölt bele. Viszont 80%-os töltöttséggel még kevesebb lesz a hatótáv. Siralmas.
A világ nem csak usákiából és eu-ból áll. Az emberiség jóval nagyobb hányada máshol él. Ott bőven lesz piaca a benzines/dízel/hybrid autóknak.
A németek lobbiztak, hogy valami új (nem jut eszembe a neve) üzemanyagot engedélyezzenek, amivel a jelenlegi nem elektromos autók is tovább lennének engedélyezve. -
opr
nagyúr
Szerintem igen, 2040-re lesz ott az infrastruktura, ahol igazabol mar par even belul kene lennie.
Azert gondolom ezt, mert:
- Jelenleg meg nagyvarosokon belul is iszonyatosan keves a gyorstolto
- Ami van, azokkal a mai napig folyamatos megbizhatosagi problemak vannak; Ami oszinten szolva meglepett, 5 eve azt hittem, mostanra ez mar csak egy keseru emlek lesz. Persze lehet, hogy csak itt UK-ban ennyire elmaradott a dolog, de... Van a cegunknel salary sacrifice cafeteria, amivel relative olcson lehet elektromos autot kihozni (mindenfele kedvezmeny van ra), emiatt sok kollega valtott. Folyamatosan a toltohalozat minosegere, megbizhatosagara, gyakorisagara panaszkodnak. Az altalanos velemeny az, hogy szinte kategoriatol fuggetlenul valami zsenialis dolog lenne az elektromos auto, HA letezne hozza az infrastruktura, ami ki is szolgalja.
- A fentieken felul nagy problema meg, hogy ha nem tudsz otthon tolteni, ha gyorstoltot hasznalsz, konkretan dragabb, mintha a benzines kocsidat tankolnad. Ha lassu toltot hasznalsz, akkor meg 1-2 hetente ott allsz valahol orakig. Nyug az egesz.
- Az iszonyatos mennyisegu eladott elektromos auto ellenere nem igazan erzodik az infrastruktura fejlodese. Tele vagyunk olyan 20k plusz lakossagu telepulessel, ahol nulla darab publikus tolto van, nemhogy gyorstolto.
- 2035-tol kezdve valoban csak elektromos uj autokat lehet majd venni, viszont a 2034-ben vett nem elektromos autoknak a tipikus 5 eves lizingje 2039-ben jar le. Nem en vagyok az egyetlen, akinek az a terve, hogy 2034-ben meg majd gyorsan lecsapjon egy hybridre, hacsak valami hatalmasat nem valtozik valami.
- Amig nem oldjak meg a megbizhatosagi kerdest, nem lesz nagy beruhazas.Ezek miatt mondom a 2040-et.
-
Noukoum
veterán
Sok sikert kívánok a Toyotának!
in 2016, the Norwegian Parliament committed to a goal that all new cars sold by 2025 should be zero emission (fully electric or hydrogen).
déjà vu
-
Noukoum
veterán
Lennék én olyan kényszerítésben ahol a piaci folyamatok miatt évekkel előtte be kell tartanom azt a szabályozást. Sehol nem olyan tökös a politikai vezetés hogy szembemenjen vele, mert ott azonnal megbukna.
A Toyotával is ez a baj, az egyszerű emberek csak a dátumokat nézik, de a valóság az hogy ha lehet kapni Toyota Priust Tesla Model 3/Y árban akkor a kutya sem fogja az előbbit venni. Mint ahogy az iphone mellett sem vette senki a gombos nokiát...
-
cucka
addikt
Tarthatják zsákutcának, de én meg tarthatom kamunak ezt.
Az akkumulátoros elektromos autó az utóbbi 15 évben kvázi a nulla piaci részesedérsől indulva lett életképes és népszerű alternatíva. Ez az ami szerintük zsákutca.
Ami szerintük nem zsákutca, az
- a solid state akkumulátor, ami jelenleg nem létezik megvásárolható formában
- a hidrogén technológia, amivel 10 éve próbálkoznak és semmilyen piaci siker nem fűződik hozzá
- a hibrid benzines technológia, amit a politikai vezetés az összes nagy piacukon igyekszik beszántaniSzóval ezért kamu az egész, amit mondanak.
Ezért kellett közben gyorsba kihozni a BZ4X-et, ami sajnos nem egy jól sikerült termék. A konkurrenciához képest kevesebbet tud, nincs killer fícsöre, cserébe drágább azoknál.Elvileg azt ígérték, pár éven belül kijön 10+ elektromos modelljük, azért remélem, azok jobban fognak sikerülni, mert különben a Toyota a mostani autóipari pozícióit nehezen fogja megtartani.
-
Füleske
addikt
"Toyota tobbszor jelezte, hogy szerinte ennek a jelenlegi, litium-ionos baszakodasnak nincs ertelme, a solid state (magyarul szilardtest talan?) akkuban latjak a jovot."
A szilárdtest is lítium-ionos "baszakodás". [link]
Kérdés, hogy mit jelzett valójában a Toyota, mert ha azt, amit leírtál, akkor nagy a baj arrafelé.
Másrészt a Toyota a szilárdtest akkut a 2020 - as olimpiára ígérte [link] .
Most is ígérget minden akkugyártó mindenféle csoda és szilárdtest akkut, majd ezeket akkor kell komolyan venni, ha megvehető tömegtermék autóban is látod az utakon. -
vicze
félisten
"a minap jelentette be a Ford"
A link egy teljesen mást taglaló mobil linkes cikkre irányít.Úgy hogy EU-ban kötelező a Type 2-t használni és minden Tesla és Tesla töltőállomás Type 2, nem igazán van miről beszélni. Az hogy észak-amerikában mi van, Európában érdektelen, ahogy az itteni eszmecsere is erről ahogy nézem.
-
.Szaki.
addikt
"Nem kell ebbe többet belelátni. Ők is gőzerővel fejlesztik az elektromos autóikat, pont azt a technológiát, amit zsákutcának tartanak."
Mondjuk ez szerintem azért nem teljesen helytálló. Miért ne tarthatnák zsákutcának? Ettől független bele vannak kényszerítve az elektromos autó fejlesztésébe, mert ott van például a 2035-ös EU-s szabályozás, és azt hiszem Californa állam is meghozta már talán a döntést, hogy csak elektromos autók helyezhetők forgalomba záros határidőn belül. Ergo hiába tartják zsákutcának, ha értékesíteni akarnak ezen a területen, akkor mindenképp versenyképes alternatívát kell nyújtaniuk ezen a területen is. A Toyota új vezetője egyébként egészen másképp áll az elektromos autókhoz.
Én is úgy gondolom, hogy nehéz idők várnak a Toyotára.
-
Noukoum
veterán
Azon a totalcaron ami 3 éve még azt nyomta hogy a hidrogén a jövő, az akkus meg zsákutca.
Persze hogy halott ötlet. Nagyon hasonló a PHEV-hez: papíron nagyon jól hangzik, csak aztán beüt az a fránya valóság. Pedig jó lett volna ha tudnak valami alternatívát jelenti az elmúlt évtizedekben és nem pedig arra használták volna hogy "nézzétek ez a jövő, de addig is vegyétek a dízelt".
-
Kinder
senior tag
-
Noukoum
veterán
Es ez alapjan le is szurted, hogy a kovetkezo 12 evben nem is fognak tudni versenykepes elektromos autot csinalni. Nagyon tudsz valamit. Lotto szamok is megvannak evtizedre elore?
Ezt az elmúlt 30 év autóipara alapján szűrtem le. Abban igazad van hogy az egyik napról a másikra való csodafegyver megjelenését nem kalkuláltam bele. Lehet hinni benne, de ez messze áll tőlem.
Hybridet addig tudjak eladni, amig nincs olyan szinten az elektromos infrastruktura, hogy mindenki szamara alternativa legyen a villanyos. Az alapjan, ahogy most allunk, meg amilyen iramban halad ez az egesz, meg 2034-ben is uj hybridert fog sorban allni a sok varosi ember. Most is viszik, mint a cukrot.
Ezt az alapján írod hogy a világ legeladottabb autója egy tisztán elektromos autó? Fel kéne ébredni ebből a majd ha meséből, mert még akkor is ezt fogjátok mondani mikor már az összes autó tisztán elektromos.
Azt pedig megnézem hogy fognak 2034-ben hibridért sorban állni, mikor a legtöbb gyártó 2030 előttre lőtte be a teljes átállást ezeken a piacokon...A mellett, hogy latom es ertem es egyetertek, hogy az elektromos a jovo, azert nem kene ennyire figyelmen hagyni a jelent es a kozeljovot. A jelen pedig az, hogy ezek a mai villanyos autok mar abszolut hasznalhatok teljes erteku, egyetlen autokent, ha olyan helyzetben van a vevo, hogy tudja otthon vagy a meloban fillerekert tolteni. En nem igazan latom, hogy gomba modra szaporodna az egyszeru, elerheto es megbizhato toltohalozat egesz europaban. Plane nem olyan szinten, mint ahogy most a benzinkutak vannak. Sot, meglepne, ha ez 2040 elott megvaltozna. Addigra tartom realisnak, hogy az infrastruktura utolerje az almokat. Addig meg marad a keseru realitas, ami ma a dizel meg a hybrid a (meg nyugaton is) nagyon kivaltsagosak kivetelevel mindenkinek.
Ezzel csak az a baj hogy a te látásoddal teljesen szembe megy a valóság. Ez pedig az hogy omlik össze a belsőégésű eladás, a villanyos meg gomba módon nyer teret. Míg te az infrastruktúrára vársz, a világ elmegy melletted.
Kinder: sokaknak nem tetszik, szerintem ezzel semmi gond nincs. És valóban jellegtelen, letisztult, minimalista a dizájn. Mondjuk extravagánsból nem is egyszerű eladni (tíz)milliókat...
-
opr
nagyúr
Es ez alapjan le is szurted, hogy a kovetkezo 12 evben nem is fognak tudni versenykepes elektromos autot csinalni. Nagyon tudsz valamit. Lotto szamok is megvannak evtizedre elore?
Hybridet addig tudjak eladni, amig nincs olyan szinten az elektromos infrastruktura, hogy mindenki szamara alternativa legyen a villanyos. Az alapjan, ahogy most allunk, meg amilyen iramban halad ez az egesz, meg 2034-ben is uj hybridert fog sorban allni a sok varosi ember. Most is viszik, mint a cukrot. (Lasd fentebbi eladasi statisztikak)
A mellett, hogy latom es ertem es egyetertek, hogy az elektromos a jovo, azert nem kene ennyire figyelmen hagyni a jelent es a kozeljovot. A jelen pedig az, hogy ezek a mai villanyos autok mar abszolut hasznalhatok teljes erteku, egyetlen autokent, ha olyan helyzetben van a vevo, hogy tudja otthon vagy a meloban fillerekert tolteni. En nem igazan latom, hogy gomba modra szaporodna az egyszeru, elerheto es megbizhato toltohalozat egesz europaban. Plane nem olyan szinten, mint ahogy most a benzinkutak vannak. Sot, meglepne, ha ez 2040 elott megvaltozna. Addigra tartom realisnak, hogy az infrastruktura utolerje az almokat. Addig meg marad a keseru realitas, ami ma a dizel meg a hybrid a (meg nyugaton is) nagyon kivaltsagosak kivetelevel mindenkinek.
-
Kristof93
senior tag
Annyit költenek akku fejlesztésre, hogy semennyit sem gyártanak. A kínaiak messze előttük járnak, már most elérték azt a teljesítményt hagyományos li-ion akkuval, amit a toyota ígérget a solid state-el 5-10 éve. De annak a fejlesztésében is a toyota előtt járnak igazából.
Szenvedésnek pedig csak az mondja, aki nem próbálta. Teslával kompromisszum nélkül lehet erópában utazni, hosszú távon is, de a többi, 300km+ hatótávú EV is teljesen vállalható. Azokat pedig már nem Lexus áron adják, lehet 20k euró alatt is kapni alig használtat. Én most csináltam egy ~2000km-es, 6 országos utat egy öregedő e-2008-al.
-
cucka
addikt
Toyota tobbszor jelezte, hogy szerinte ennek a jelenlegi, litium-ionos baszakodasnak nincs ertelme, a solid state (magyarul szilardtest talan?) akkuban latjak a jovot.
A Toyota már többször jelezte, hogy abban látja a jövőt, amiben ők épp jól állnak.
És azt tartja zsákutcának, amiben a konkurrencia csinál, de a Toyota le van benne maradva.Nem kell ebbe többet belelátni. Ők is gőzerővel fejlesztik az elektromos autóikat, pont azt a technológiát, amit zsákutcának tartanak.
-
Noukoum
veterán
Itt vannak a legjobb fejlesztéseik:
Nem éppen versenyképes autók finoman szólva. Hibridet addig tudják eladni a fejlett piacokon, míg nincs mellette ugyanolyan áron tisztán elektromos. És sajnos azt látjuk hogy nincs tapasztalatuk az elektromos hajtással és az akkumulátorral.
-
paatrick
őstag
Nem megbántva a Tesla tulajokat de ezek a Teslák a legjellegtelenebb autók amiket látok a forgalomban
bár szerintem a tulajok is látják amint beállnak tölteni egy nem tesla mellé. Külsejüktől már csak a belsejük semmilyenebb
Nem értem a Teslánál hogy nem szerződtettek egy neves formatervezőt.
-
opr
nagyúr
válasz
Kristof93 #16 üzenetére
Ezzel szemben a teny az, hogy ma a letezo legjobb kompromisszum a hybrid mindenkinek, aki nem tud otthon tolteni, es/vagy gyarkan megy messzire, tehat a nepesseg minimum felenek.
Jo a teljesitmeny, nagyon megbizhato, rugalmas es alig eszik valamit, a karbantartasa pedig mara mar trivialis es olcso (es Lexus eseten a 15 ev garancia se eppen alulbecsulendo a nep szemeben. Nem veletlen, hogy ugy tartjak az arukat a Toyota hybridek, mint kb semmi mas). Jo pelda pl a Lexus IS300h: Tobb, mint 200 lo, siman benzinnel megy, es varosban, normalisan vezetve 5 liter alatt eszik.Toyota tobbszor jelezte, hogy szerinte ennek a jelenlegi, litium-ionos baszakodasnak nincs ertelme, a solid state (magyarul szilardtest talan?) akkuban latjak a jovot. De leirni pont a toyota-t egy evtizedre elore ugy, hogy naluk kb senki nem kolt tobbet akkufejlesztesre, az nekem nagyon fura.
2030-tol nem lehet tisztan benzines vagy dizel autot forgalmazni. Hybridet lehet tovabb. Kinek van ebben a legtobb tapasztalata es a legjobb hirneve? Yapp, Toyota.
2035 az, hogy mar kizarolag elektromos autot lehet forgalomba helyezni (ha addig nem toljak ki/valtoztatjak meg a hataridot). Az tobb, mint egy evtized. Az meg ket teljes generacionyi auto, rancfelvarrassal egyutt. A harmadik az, aminek mar feltetlen olyannak kell lennie, hogy tisztan elektromos is, es jo is.Nem tudom, valahogy nem erzem ugy, hogy el fog sullyedni a Toyota a tortenelem pocegodreben a kozeljovoben.
-
kcsa
veterán
-
Kristof93
senior tag
A toyota eddigi teljesen elektromos próbálkozásai gyalázatosak, és azokat is félig a kínaiak csinálják. A hibrid pedig nem igazán old meg semmi problámát. Komplikált, sok erőforrás gyártani, nem szennyez kevesebbet (inkább többet). Plug-innek lenne értelme ha az emberek minden este feltöltenék otthon, de igazából már ott tartanak az elektromos autók, hogy nincs rájuk szükség.
-
Kristof93
senior tag
válasz
agressor12 #11 üzenetére
Az bizony CCS1 (az európai CCS2 még nagyobb). A tesla mindig is tudott AC tölteni, ugyanazon a vezetéken mint a DC.
-
opr
nagyúr
válasz
guriga1234 #4 üzenetére
A RAV4 full hybrid, nem lagy. Ezt kiveve viszont igen, zsenialis a Toyota hybrid rendszer, csak a hulye ujsagirok szoktak lehuzni, mert nem jo vele szerpentinezni meg nyelgazon veretni. Mert mint tudjuk, egy alacsony fogyasztasra kihegyezett, kenyelmes csaladi autonal ezek a legfontosabb tulajdonsagok (legalabbis a tesztelok szerint).
Nevetsegesnek tartom azt is, hogy a cikk szerint nehez dolga lesz a toyotanak a kovetkezo evtizedben. Mondjuk ugy, hogy remelem, igy fogja gondolni a tozsde is, es felezik az arfolyamot, meg is lenne, mit veszek. -
.Szaki.
addikt
Ezt úgy kell venni, mint ahogyan más típusoknál is van (na jó, lassan már sajnos csak volt) különböző karosszéria típusok és azok összeadódtak. Voltak sedan, hatchback, liftback, coupé, kombi variánsai egyazon típusnak. Ezeket is mindig összeadták.
guriga1234
Toyotából nincslágymild-hybrid, csak full-hybrid és plug-in hybrid. Ezek közül egyébként szerintem is a full-hybridnek van a legtöbb értelme, jelenleg nekem is az van. -
kcsa
veterán
Csak a cikk kusza kicsit a sok értékkel és dátummal, de a hír valószínűleg igaz.
"Akkor a Model 3 és Y együtt 184 ezer eladást produkált az első negyedévben (a gyártó nem különíti el a két típus számait), ez viszont idén 423 ezerre ugrott, azt pedig a Motor 1 teszi hozzá, hogy a crossoverből 267 200 darabot kézbesítettek. Ezt mondjuk az amerikai márka többkörös árcsökkentéssel érte el, ám így is komoly teljesítmény a jóval olcsóbb Toyota Corolla letaszítása megingathatatlannak hitt trónjáról, amelyből 256 400 darab fogyott. "
-
szubrutin
aktív tag
válasz
guriga1234 #4 üzenetére
Full hybrid, vagy öntöltő hybridnek hívják, a lágy hybrid az kicsit más, az semmire sem jó, pl Suzuki Swiftben van olyan.
-
Shyciii
veterán
Akkor mégegyszer:
Akkor a Model 3 és Y együtt 184 ezer eladást produkált az első negyedévben (a gyártó nem különíti el a két típus számait)
A másik, hogy ha a gyártó nem különíti el a darabszámokat, akkor a Motor 1 miből tudja ezt a szép kerek számot crossover esetén? A hazug számítás pedig arra vonatkozik, hogy egyértelműen 2 külön típust egyként kezel a Tesla. Te meg tanulj meg értelmezni, mielőtt hozzászólsz.
-
cucka
addikt
A legjobb része a ciknek ez. Amikor egy kép többet mond ezer szónál.
Az egyik csatlakozót egy magáncég tervezte a felhasználók igényeire szabva.
A másik csatlakozót egy bizottság tervezte a saját maguk igényeire szabva. -
guriga1234
addikt
A nejemnek RAV4 (2023) hybrid ( nem plugin) van. Tud tisztán elektromos módban is menni, igaz, nem sokat, de döbbenetesen jó a fogyasztása, nem kell töltőre várni, illetve ott dekkolni. Ma szerintem ezek a "lágy hybrid" megoldások a nyerők.
-
Shyciii
veterán
Akkor a Model 3 és Y együtt 184 ezer eladást produkált az első negyedévben (a gyártó nem különíti el a két típus számait), ez viszont idén 423 ezerre ugrott
Tehát akkor valójában az eladott darabszám nem 1 modell, hanem 2 modell értékesítése összesen, ha a 423e darabszám esetén sem különíti el. Szeretem az ilyen "hazug" számításokat.
-
mjani1172
addikt
Tekintve, hogy milyen fiatal a cég, és milyen drága a termék, szép teljesítmény.
Új hozzászólás Aktív témák
- Formula-1
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Synology NAS
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Építő/felújító topik
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- BestBuy ruhás topik
- Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Lancia topik
- Kazy Computers - Fehérvár - Megbízható?
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- További aktív témák...
- ThinkPad T14 Gen4 14" FHD+ IPS érintő Ryzen 5 PRO 7540U 16GB 256GB NVMe ujjlolv IR kam gar
- 16GB-os SODIMM (notebook) DDR4 RAM bazár - nézz be, lesz, ami kell neked!
- HP 15-af105nh laptop (15,6FHD/AmdQuad/4GB/128SSD/Magyar) - Akku X
- JOYOR S5 Pro 10" Elektromos Roller 26Ah Akkumulátorral Moddolt!
- XPS 13 9310 13.4" FHD+ IPS i7-1185G7 16GB 512GB NVMe ujjlolv IR kam gar
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1080Ti 11GB Rampage SHIVA Chieftec 700W
- Azonnali készpénzes GAMER / üzleti notebook felvásárlás személyesen / csomagküldéssel korrekt áron
- AZONNALI SZÁLLÍTÁS Eredeti Microsoft Office 2019 Professional Plus
- AKCIÓ! ASRock Z390 i7 8700K 32GB DDR4 500GB SSD RTX 3050 8GB Zalman i3 Edge Seasonic 650W
- AKCIÓ! ASUS PRO WS W790E-SAGE SE alaplap garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest