-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dilikutya
félisten
válasz Hasaggymeg #139200 üzenetére
Nem akarok használttal bajlódni. Utazgatni ide-oda, elmenni, megnézni. A végén ugyanott vagyok, mert a közelemben most sincs eladó, ami szóba jöhetne, ennyi erővel egyből mehetnék a drágábbat is venni.
Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Dilikutya #139201 üzenetére
Hát akkor nincs más hátra mint előre,bétwin 540,ez a Mali egy kutya,amelyik jobban tetszik.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz Dilikutya #139198 üzenetére
Ha játszik a Btwin 540, akkor annak szerintem jobb a telója. Mostanában volt alkalmam kipróbálni azt a rugós XCR-t, 100-ból 60mm-t kb. rugózik, de legalább viszonylag merev és valszeg valamivel tartósabb, masszívabb darab, mint a Mali saját márkás trekking villája.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
HookR
addikt
válasz Hasaggymeg #139200 üzenetére
Cipővásárlás kapcsán szeretném kérni a segítségetek. Első nekifutásra ~30-35e Ft körül ezeken akadt meg a szemem:
- Shimano SH-ME400 MTB
- Shimano SH-ME301 MTB
De nyitott vagyok az ajánlásokra.Tárcsa, csatt, tépőzár kapcsán mik a tapasztalatok? Előnyök, hátrányok, tartósság, melyiket kerüljem nagy ívben?
Például amikor a tárcsa huzalja ilyen szövet fülecskékbe vág bele, az nem tűnik túl bizalomgerjesztőnek, már ami a tartósságot illeti.Szempontok:
- Vastagabb talp, amiben megbújik a stopli, hogy ha be kell ugrani a boltba, ne kocogjon a kemény járófelületen.
- Nem muszáj nagyon szellősnek lennie, lehet kicsit zártabb, ha cserébe lassabban ázik át esőben.
- Letisztult, visszafogott színvilág előnyben. Vagy ha már élénkebb színű, akkor legyen egységes, harmonikus.[ Szerkesztve ]
▌www.thunderbolts.info | youtube.com/ThunderboltsProject ▌16personalities.com▐
-
ZolkoW
őstag
válasz HookR #139204 üzenetére
Halkan írom, mert nyilván nem próbáltam ki minden SPD-s cipőt, de amiket igen, azoknál a vastag talp ellenére is leért kicist a stopli, ezzel meg kell barátkozni. De lehet bennük járni, nem akkora vész.
Nekem fűzős és full tépőzáras van, ezek lejjebb vannak pozícionálva a csatos és BOÁs megoldásoknál, de nekem ezekkel sem volt még semmi gondom.
A Shimano elég meggyőző minőségben gyárt cipőket, de még úgy is javaslom a próbát, ha pontosan tudod, hogy ebből a márkából jellemzően 1-gyel nagyobb számozású kell. Nekem volt például, hogy teljesen kényelmes volt, de alig ért be a csatja.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
-
Ákkk
addikt
válasz HookR #139204 üzenetére
El kéne menned és mindenképpen megpróbálni, pld ha széles és magas a lábfejed akkor ezek lehet szűkek lesznek.
Nekem a legdrágább csatos cipő sem volt eddig jó a shimanobol pont ez miatt.
Sajna rendelni csak akkor tudsz ha azonos tipust előtte próbáltál.
Dechatlon-ban van pár shimano modell árban is olcsóbb úgy mint ha megrendelnéd..
Egyébbként az nw és specialized a giro is jó cipőket készít.Az általad linkelt szerinted rossz rögzitési rendszer az eggyik legjobb amúgy.Irány a bolt(ok)ott èrezni fogod melyik a megfelelő.
Nem a számozást kell nézni mert sok esetben ha aszerint vásárolsz kisebb lessz mint amit szeretnél. Shimano esetén mindig +1 számmal nagyobb kell.
Az spd kopogni fog ha nagyon bent van nem vagy nagyon nehezen tudod csak becsatolni.
Ha gyalogolni is szeretnél benne ne a legmerevebb talpú cipőt vedd pld 4-es.
Ha meg kimondottan csak tekersz vele legalább 8-as talpmerevséget ajánlok.(Ezzel hatékonyabb a húzás.)Jelenleg kb 13 a max de abban 3 perc után fájni fog a lábad ha gyalogolsz vele.Egyébbként a leggyengébb spd 4-es talpeŕősség is sok hosszabb távú gyaloglásra.[ Szerkesztve ]
A technika nem az agy helyettesítő terméke.
-
Wombath
HÁZIGAZDA
válasz HookR #139204 üzenetére
Ha nem versenyzel vagy túrázol komolyabban, tulajdonképpen felesleges a tárcsa vagy a csatt felára. Ezek előnye az, hogy semmilyen tépőzárat vagy fűzőt nem tudsz belőni olyan tökéletesen kényelmesre és patent merevre, mint ezeket, viszont ugye drágábbak, meg hát messziről ordít, hogy bringás vagy. A tárcsa előnye a csattal szemben, hogy nem csak egy csíkban szoríthat, hanem tulajdonképpen bármilyen irányú összehúzó rendszer megvalósítható vele, ahogy nézem a linkelt cipőt, itt ezt mondjuk kihagyták.
Ha olyan cipő kell, amiben a stopli nem ér le a földre, akkor a túrázós modellek között kell nézelődj, amiket bike packinghez és hasonlókhoz ajánlanak, pl Shimano SH-XM700, mondjuk kilóg az árkategóriádból, de pont ezekkel a fajta cipőkkel nincs semmi tapasztalatom . Viszont előbb-utóbb, mivel a talp kopik, minden cipőből leér majd a stopli a földre.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Massmurderer #139209 üzenetére
Össztelósnak nevezhető kerékpár még ezer euróért sincs,nemhogy feléért.Merev még elmegy,hisz egy vázat csak meg tudnak csinálni,de a rugózás miatti forgáspontok,meg a nyeklésre hajlamos váz miatt az már nem építhető meg rendesen annyi pénzből....rendes rugós tagról nem is beszélve.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Massmurderer
őstag
válasz Hasaggymeg #139210 üzenetére
Igaz én néztem,enyémnél a 720 s és a 740 s is könnyebb,hátsó lengövilla is vékonyabb ezeknél jóval.Én csak angol meg francia leirást találtam,de ott alunál a 6061-est emlegetik.
-
Jester01
veterán
Kérdezz rá, hátha csak elírás. A dobozon látszik, hogy patentes. Azt értem, hogy doboz nélkül adják viszont valószínűleg nem 100 méteres gurigából darabolva mivel fixen 114 szemet írnak. Amúgy meg ha van 1 patentszemed a mostani láncon akkor azt használhatod tovább, vagy ekkora árkülönbségnél akár vehetsz is kettőt.
Jester
-
Dilikutya
félisten
válasz Massmurderer #139209 üzenetére
Nem kell össztelós, mivel 90%-ban aszfalt (a maradék meg autópálya simaságú gát), így igazából az egész Rockrider széria fölösleges lenne, a gumi egyből eldobós 0 km után. De utcait se akarok, mert azért csak kimegyek a gátra jó időben kicsit természetben lenni.
Még a Csepel Woodland-eket nézegetem, de ott kb 170 alatt nincs hidraulikus tárcsa.Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)
-
Csokicsibesz
tag
válasz bringasisti #139216 üzenetére
Btw minden versenyző több bringát használ a nagy körversenyeken és van tárcsás bringájuk is. Ezt csak így margón megjegyezném.
-
parkr
őstag
-
bringasisti
őstag
válasz Csokicsibesz #139218 üzenetére
Pont ez a lényeg amit írtál! A versenyzők olyan gépet használnak amit a szponzorok a seggűk alá tolnak ingyen. Itt volt egy értékhatár és egy amatőr kirándulós felhasználás.
BENEFON DELTA--------N8
-
G@ben
addikt
Méretkérdésem lenne:
MTB-nél az effektív felsőcsőhossz az egyik bringánál 570mm, ez egyértelműen kevés volt, 2 centivel hosszabb stucnival már majdnem jó, de még egy kicsit hosszabbat el tudnék viselni. Másik bringánál a 600mm-es hossz elsőre tökéletesnek tűnik, hosszabb távon nem próbáltam. Szerintetek a harmadik bicaj 615mm-es hossza már nagy lenne nekem?
Azért kérdezem, mert ami bicajt rendeltem, kétszer küldtem vissza ferde váz miatt, így kénytelen vagyok másikat nézni, és ami még tetszene, az ennyivel hosszabb, bár a kerékméret is 29-es 27,5 helyett. Természetesen raktáron nincs, de érdemes-e lerendelni, ha ez a méret nekem már nagy? A stucni, ha jól láttam, 90mm-es, nem tudom, ott mennyit lehet rövidíteni.Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
-
-
G@ben
addikt
válasz Massmurderer #139224 üzenetére
Ott van alul a geo. A 17"-ost próbáltam.
Találkoztam ferde vázzal Kellysnél, illetve KTM-nél is. Igazából 4 bicajt vizsgáltam ilyen szempontból, mind a 4 ferde volt.
ivana: az nekem nagyon rövid, már az 570mm is az a 80-as stucnival.
[ Szerkesztve ]
Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
G@ben
addikt
válasz Massmurderer #139227 üzenetére
A Cube szintén rövidebb, mint kéne lennie, a Merida meg felszereltségben hagy kívánnivalót maga után.
Egyszer már végignyálaztam a kínálatot, megtaláltam ezt, ami számomra minden paraméterében megfelelne, csak az a rohadt ferdeség...Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
AtHoS
nagyúr
Sziasztok!
Rendeltem egy Bryton 310-et és hozzá speed szenzort is. Van lehetőség a GPS alapú és a szenzor alapú adatokat párhuzamos láttatni a kijelzőn és esetleg logolja is külön-külön vagy ha hozzá lesz kapcsolva a speed szenzor, akkor csak annak az adatait fogja figyelembe venni?
Teszt jelleggel nézném csak meg a szokásos útvonalakon, hogy a GPS mérés mennyiben tér el szenzoros méréstől...bár, ha nem dobom rá a speed szenzort, akkor csak GPS alapon fog tudni mérni, utána meg mehet fel a szenzor. Csak így később lesz majd összehasonlítható eredmény és az is max. körül-belülre a kétszeri menetek közötti eltérések miatt
read-only mode on the forum
-
HookR
addikt
Köszönöm az eddigi észrevételeket!
(#139207) Ákkk: "Az általad linkelt szerinted rossz rögzitési rendszer az eggyik legjobb amúgy."
Azt nem vitatom, hogy használat és kényelem szempontjából rendben van, én a szövet fülek tartósságában kételkedem. Az ilyen műanyag betétekre felfűzött változat bizalomgerjesztőbbnek tűnik, ennél hihetőbb, hogy tartósan ellenáll a huzal szorításának károsodás nélkül. De cáfoljatok meg, ha rosszul gondolom!▌www.thunderbolts.info | youtube.com/ThunderboltsProject ▌16personalities.com▐
-
6030D
Ármester
válasz Massmurderer #139227 üzenetére
Hehe, mi az, cruiser?
G@ben: szerinted mennyire reális, hogy adtak neked 4 bringát, és mindegyik ferde volt? Eleve, kb a nyereg magasságát belövik, hogy fel tudj rá ülni, tehát nem a végleges pozíciódban tekersz. És így érzed, ha ferde egy új váz?
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
-=RelakS=-
veterán
Azt hiszem, megvan a gyanús pattogó hang forrása
Itt csatlakozik a lengő láncvilla a vázhoz.
Most lenne itt az alkalom, hogy 29"-ra váltsak, de annyi vackom van még ehhez, hogy szerintem inkább egy új váz kéne, és minden sallangot átrakatni rá...
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
hl225
tag
Sziasztok!
Elszakadt a hátsó váltó bowdene, amit sikerült kicserélni. Próbáltam ugyanolyan hosszúra állítani az újat, mint amilyen a régi volt. A váltó jól működik végéig váltja a fokozatokat, viszont ha csak gurulok és nem tekerek a lánc gyakorlatilag ráesik a vázra, mintha nem lenne elég feszes. Most akkor mégse jól csináltam valamit és nem jól van így beállítva a hátsó váltóm vagy megnyúlt a lánc csak eddig balga módon nem vettem észre? -
bringasisti
őstag
-
-=RelakS=-
veterán
válasz bringasisti #139236 üzenetére
Nincs, csak egy kukáznivaló váz.
Mondjuk 320 kilométert tutira eltekertem így vele, meg még lehet, hogy tavaly is valamennyitItt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
ivana
Ármester
válasz G@ben #139228 üzenetére
Egyszer láttam olyan vázat, ami konkrétan ferde volt és ezért kicsit elhúzott. Azon látszott, hogy cseszedék nagyot buktak vele.
(#139235) hl225 Csak bowden csere volt? Nem tekerted el a B csavart? Ami a váltó felfogatás mellett van, azt próbáld meghúzni (ha esetleg campád van akkor ez nem biztos, hogy van rajta).
-
Dilikutya
félisten
válasz bringasisti #139216 üzenetére
Úgy gondolod, fölösleges a tárcsafék? Kisebb emelkedők vannak hidaknál, olyan max 30 fokos lehet a legmeredekebb, esetleg 25, nehéz megsaccolni, de ezeknél semmiképpen sem meredekebb.
Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)
-
G@ben
addikt
válasz ivana #139238 üzenetére
Sajnos mind a 4 bringa gyárilag ferde. Nem nagyon, de annyira igen, hogy két nyomon fusson és kanyarban instabil legyen. Bár az a helyzet, hogy az egyiket boldogan használja haverom, mert nem érzi, hogy ferde, viszont én erre nagyon érzékeny vagyok. Mondjuk azért érdekelne, hogy hol kezdődik az az ársáv, ahol már tényleg egyenes vázú bringákat lehet kapni! Ezek 160-290k között vannak.
Látni nem látod rajtuk, de kimérhető a ferdeségük elég egyszerűen.Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
bringasisti
őstag
válasz Dilikutya #139239 üzenetére
Én előnybe részesíteném inkább az ipari csapágyas kereket. Nézd meg a közvetítést hogy ahol nincs költség plafon és van rendes lejtő ott se mindenki használ tárcsát. Ráadásul ha nem a felső kategóriát veszed akkor mint itt is sokszor felmerül a kérdés hogy állandóan egyengetni kell a tárcsát.
BENEFON DELTA--------N8
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz hl225 #139235 üzenetére
A láncnyúlást ne úgy képzeld el,hogy kinyúlik mint egy gatyában a gumi,majd ráesik a vázra.Az extrém kopásnál is 1-2 cm-t hosszabbodik a régihez képest,amit semmiképp nem a lánc lazaságán veszel észre.Szabd méretre a láncot a rajz szerint.[link]
(#139239) Dilikutya ...30 fokos lejtő már valami brutális meredekség,hisz a 45 fokos az 100%-os emelkedőnek felel meg.Utána néztem 30° = 57%-os lejtő.
(#139232) HookR...az a nejlonszerű vászonfül inkább kiszakad a varrásból mitsem elszakadjon az anyaga.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
samujózsi
tag
válasz Hasaggymeg #139245 üzenetére
Ajánlom figyelmetekbe a Domb utcát - nem tudom, ténylegesen Pomáz vagy Budakeszi területén van-e. Hogy valójában milyen meredek, azt nem tudom. Az alsó végén állva minimum 45 fokosnak látszik. És egy hasonlón tavaly sikerült feltekernem. Egyszer. Soha többé :D
Nem fizikai akadálya van (valószínűleg), csak már a 15%-ostól is megijedek, hogy mi lesz, ha elfogy a levegő és nem bírok állva maradni. (az spd miatt)Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
Dilikutya
félisten
válasz Hasaggymeg #139245 üzenetére
Akkor tuti nem 30 fok. Akkor nem tudom. 15-20? Ez pl. egy elbaszott egy hely, aki ismeri Szolnokon a 4-es felüljárót, az tudja. Viszonylag kis területen kell felmenni a felüljáróra, ráadásul vannak olyan kis finomságok, mint kerékpáros aluljárók, és a két szélső pl. olyan, hogy ahogy kiérsz az alagútból, átmenet nélkül 45 fokban el is kanyarodik az út. A fékezést mondjuk ez nem befolyásolja, én tudok lassan be/át/ki haladni. De a fel-le hajtás viszonylag meredek és kanyargós. Nincs tapasztalatom hidraulikus fékkel, de a bowden nyúlik, azt örökké állítani kell. Bowdenes tárcsa eszembe se jutott, állítólag az csak dísz, nem jobb a V féknél.
Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)
-
samujózsi
tag
válasz Dilikutya #139247 üzenetére
Van egy olyan oldal, hogy merretekerjek.hu
Ez egy bringás útvonaltervező.
Megkeresed a felüljárót, tervezel vele egy utat a felüljáró aljától a tetejéig, akkor megmutatja, milyen meredekek az útszakasz egyes részei.Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
ZolkoW
őstag
válasz Dilikutya #139247 üzenetére
Bennem ma épp az fogalmazódott meg, hogy a BB7 azért elég jó kis fék!
Írtam tegnap a fékbetét konklúzióról, a saját gyári betétjével úgy fog, ahogy kell, fékkar fogásból is bármelyik kerekemet blokkolja 160-as tárcsával is, egyedül az nem tetszik benne, hogy csak az egyik oldal mozog, és hogy (ez már 2, de lehet hogy a betétekhez tartozó rugó gyengült el) menet közben képes mocorogni a betét, aztán előjönni a cicergés.. kis fékkarmozdulatra megint elhallgat. A montin marad a hidrós, de ezen a kavicsos gépen drótosat akarok.majdelfelejtem: ma rendeltetésszerűen használtam MURVÁSat! volt rövid erdei út, vacak aszfalt, hordalékos erdei aszfalt is!
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
bango
tag
Helló, akik estek már rá a mellkasukra azoktól kérdezném, elég ilyenkor egy röntgenfelvétel? Kösz.