-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Massmurderer
őstag
válasz bringasisti #139899 üzenetére
A trabis duma jó volt Continental X-King 2.0 van fent nekem elöl-hátul. Elégedett vagyok vele,igaz a hátsó már kopott rendesen,kipróbálnák másikat.Maxxis Larsen TT,Schwalbe Rapid Rob néztem ki.
-
Massmurderer
őstag
válasz Csokicsibesz #139900 üzenetére
Pénztárcafüggö tudod Ha neked bejön,megengedheted,vedd meg.Ennyi.Én erröl a márkáról most hallok elöször pl.
-
Toobee
veterán
válasz Csokicsibesz #139900 üzenetére
Én csak annyit tennék hozzá, hogy úgy emlékszem ilyen 1,3 bar körül voltál, mikor közösen tekertünk. Az baromi kevés. Te is könnyű vagy, szerintem 1,7-1,8 körül menj.
https://barbieripnk.hu/
-
StLui
veterán
válasz Hasaggymeg #139890 üzenetére
Á, köszi, így tiszta, bár, hogy az ülés beleér ilyet nem is gondoltam volna
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
ivana
Ármester
válasz Massmurderer #139898 üzenetére
nem is merek használni Ezt nem teljesen értem miért, menet közben nem jön le.
(#139899) bringasisti Szerintem outin azért érezni ha nehéz a gumi vagy a kerék. A kerék kerületén minden gramm számít.
(#139902) Massmurderer A fulcrum az campa csak más néven.
-
Csokicsibesz
tag
válasz Toobee #139903 üzenetére
Az volt a baj, hogy melóban fel akartam fújni a hátsót mert éreztem, hogy lapos. Fostam, hogy fel fogom ütni, de annyira szar volt a pumpa, hogy leengedtem nem pedig felfújtam. Így sikerült ezt a fantasztikus teljesítményt elérnem, de most egy életre megtanultam, hogy nem játék a keréknyomás.
-
bringasisti
őstag
válasz ivana #139905 üzenetére
Nyilván én is azért vettem tavasszal a Gatorskint gumit mert a Contact Speed az kicsit lassabb, és mindenképpen a Visegrádi túra fontos volt. De ami a drót tömege az már nekem aki 23-24 km/h tempót tartok és max 27-28 ami fölé nem megyek már semmi előnyt nem nyújtana.
BENEFON DELTA--------N8
-
samujózsi
tag
Na jó, nekem most lett teli a tököm az egésszel. Öt bolt, öt különböző vélemény, az utolsó csepp volt most, hogy a 100-110 kilóm alá a schwalbe nem is biztos, hogy jó (70 kilóra van méretezve a megfizethető) contiból meg olyan kellene, ami német gyártású, de az egyik szerint ilyen már nincs, a másiknak fogalma sincs, hogy hol készült amit árulnak stb. stb. stb.
Én meg azt hittem, hogy csak beugrok a boltba, megveszem, hazamegyek, felrakom és mehetek bringázni...Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
bringasisti
őstag
-
pikszel
őstag
Egy kis hűsítő a nagy melegben, meglepetéssel.
„Az egyedüli létező dolgok az atomok és az üres tér; minden egyéb puszta képzelet”
-
Toobee
veterán
válasz Csokicsibesz #139906 üzenetére
A régit meg szerintem próbáld meg visszahajlítani, jó lesz az. Látnád az enyémet...Eladhatod vagy marad tartaléknak/edzősnek.
https://barbieripnk.hu/
-
samujózsi
tag
válasz bringasisti #139910 üzenetére
Tavaly mégis elhitette velem az eladó a k2-ben, hogy elbír... aztán egy hónap után tört a küllő, akkor kaptam a gyári helyére dt kerekeket.
Szóval most ott tartok, hogy hazamegyek, szétszedem és darabonként biszem le a hulladéktárolóba.
[ Szerkesztve ]
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
Jester01
veterán
válasz 6030D #139893 üzenetére
Lazán kapcsolódó mai eset: "Pákozdnál a rend őrei ma igen aktívak. Most jutalmaztak meg egy kollégát 50 ropira mert nem a bicajúton tekert."
Szerencsére nem ötvenezer hanem ötezer.
Aki nem tudná: Pákozdon a bringaút az gyalog- és kerékpárút jórészt térköves járdán vezetve, helyenként parkoló autókkal és kaviccsal nehezítve ami négyszer keresztezi az országutat. Viszont kipakolták a kerékpárral behajtani tilos táblákat szóval nem pont a kötelező bringaút használatról van szó, és feltehetőleg a sportbringás jogszabálymódosítás sem érintené a kifejezetten tiltott szakaszon kerékpározást.
[ Szerkesztve ]
Jester
-
Jester01
veterán
válasz Hasaggymeg #139917 üzenetére
Miért?
Amúgy a pletyka szerint azért csinálták a márkát, mert a shimano fanatikusok sosem tennének campa kereket a bringájukba de a fulcrumról nem tudják, hogy az Országútra a racing quattro lg többünknek nagyon bevált.Jester
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Jester01 #139918 üzenetére
Sok bajom volt/van ennek kerekeivel.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Fall-N
veterán
válasz ZolkoW #139859 üzenetére
Ez MTB-hez való, de elvileg mindkettőhöz jó. Nem fér be már a vége sem, épp ez a baj sajnos. Alin is a reviewok között írta más is, hogy ugyanígy járt.
Az is lehet az ok, hogy nem acél kormányom van, hanem egy XLC Comp HB-C09 alu, aminek vastagabb a fala, így jóval szűkebb a lyuk. Még nem mértem meg pontosan (kell vennem egy digitális tolómérőt, sokszor jól jönne), de kb. 2 mm-rel nagyobb, mint kéne. Asszony városi acél kormányába simán belemenne.
-
Csokicsibesz
tag
válasz Jester01 #139918 üzenetére
Most akkor jók a Fullcrum kerekek vagy sem? Megéri megvenni őket?
Igazából még a DT Spline 1700 játszik ebben az árkategóriában.A fő kérdésem nekem az, hogyha veszek egy 140-160 ezer ft körüli kerékszettet, akkor azzal kapok-e plusz tartósságot. Vagyis erősebb, ellenállóbb lesz e tőle a felni, vagy kizárólag súlycsökkentést kapok? Nem biztos, hogy 200g minusz megér nekem ennyit.
-
Massmurderer
őstag
válasz Csokicsibesz #139921 üzenetére
A márkát fizeted meg,meg van ahol a minöséget.
-
Toobee
veterán
válasz Csokicsibesz #139921 üzenetére
Pont ma láttam alig gurult 1700-as DT szettet 100 alatt valamelyik FB csoportban. Arra repülnék rá a helyedben, 1650g.
https://barbieripnk.hu/
-
ZolkoW
őstag
válasz Fall-N #139920 üzenetére
Nekem szépen működik MTB és outi kormányban is, ha úgy lesz, megmérem, mekkora a műanyag rész.
(#139921) Csokicsibesz: nálam jól szuperál egy szett, az használtan 45e volt. (azért fölösleges leírnom, hogy Red Power HP, mert már úgysem kapni, de az árából talán lehet következtetni, újan amúgy 100 körül lehetett)
A tartósságot lehet hogy kategóriánként kéne nézni, nem "ömlesztve", mert ha ugrálsz, arra egy akármilyen XC kategóriájú felni alkalmatlan lesz, cserébe egy alap trail felni meg lehet, hogy jó. Általában úgy érik el a súlysökkentést, hogy jobb ötvözetet használnak, meg többet CNC-znek, így kevesebb anyag marad, de az ugyanolyan erős. Kivéve, amikor túlzásba viszik, és jönnek a kisebb csapágyak, abból is kevesebb, az örökös acél kazettatest helyett bemaródós alu, stbBasszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #139852 üzenetére
Elvileg 50 üzemóra után kéne csinálni a kis szervizt és 200 óra után a nagyot. Tehát ez a 2000km-es kis szerviz, viszonylag nagyobb ráhagyással van, mert jó lesz az 1000-nek is, ha szigorúan vennénk a rock Shox előírása szerint. Ha például elindulsz egy versenyen, ahol mész 50-100km-t esőben, sárban, akkor ez is elég lehet neki, hogy bekoszolódjon. Ami nyilván nem azt jelenti, hogy azonnal tönkremegy, de jobb ha nem karcolja a becsúszókat belülről semmi. A gyár ezért számol inkább ezzel az 50 órával, mert a legrosszabb eshetőségre is felkészül. Tehát a 2000km-es kis szervizt mindenképpen ajánlanám, ezt már rizikós lehet túllépni, amennyiben terephasználatban van a kerékpár. És a 2000km leginkább száraz körülmények között értendő!
A nagy szerviz-t el lehet húzni ha nagyon muszáj mondjuk 8000 ezer km-ig, de ez mind felhasználás függvénye, én inkább 6000-nél elvégezném.Azért nem agysebészet ez a teló szervizelés, de az biztos, hogy jó műszaki érzék, odafigyelés, pontosság, megfelelő műhely (szerszámok, kenőanyagok) kell hozzá, ha nem akarsz kárt okozni. A kis szerviz viszonylag egyszerű művelet, de azért ott is érdemes alaposan megnézni az oktató videót, és az sem árt ha van nyomatékkulcsod.
Rock Shox esetében a 200 órás full szervizről elérhetőek a pdf fájlok, ott minden lépést leírnak, de arra nagyon kell figyelni, hogy a megfelelő tömítés a megfelelő helyre kerüljön, mert van egy jó pár darab és könnyen össze lehet keverni. Elvileg egy középkategóriás szerviznek már nem kéne gondot okoznia a Rock Shox villák szervizelése, de azért jobb ha olyan helyre viszed ahol vannak jó visszajelzések, referenciák. Ha bizonytalan vagy a környékeden található szervizekkel kapcsolatban, akkor jobban jársz ha megpróbálod magad megcsinálni. Rock Shox-hoz minden van, felhasználó barátnak lehet nevezni a karbantartását. Ugyan ezt a Fox-ról már nem tudnám elmondani, ott sokkal inkább az az üzletpolitika működik, hogy csak a Fox által jóváhagyott szakszerviz nyúljon a villákhoz, tagokhoz, ez bizonyos szempontból jobb, bizonyos szempontból rosszabb.A villa vállon van egy sorozat szám, az alapján tudod behatárolni az évjáratot, és már is tudod, hogy melyik service kit kell hozzá.
Nem véletlenül vannak a gyártó ajánlások. Hobbi használat mellett, ezektől valamennyire el lehet térni, ezért is javasoltam inkább ezt a 2000km-es kis szervizt, nem a Rock Shox által ajánlott 50 órát, illetve a 200 órás full szerviz helyett is általában elegendő 6-8 ezer km futás után szétszedni teljesen, de azért nem érdemes átesni a ló túloldalára és jelentősebben túllépni ezeket a szerviz intervallumokat.
Ha már szar egy szimmering, akkor könnyebben bejut a kosz a villába, és bent mint a smirdli, úgy működik a kosz, pláne akkor, ha már a kenőolaj és zsír jelentős része is elfogyott a villalábakban. Tehát jobb inkább úgy szétszedni a villát, hogy még szinte makulátlan belülről, mint úgy, hogy tiszta kosz, mert akkor már azt becsúszó kopás nélkül nem úszod meg. Van akinek az a nagy szerviz, hogy olajat cserél a csillapításban, aztán kész. Vannak akik úgy vannak vele, hogy ha amúgy is jól működött a villa, levegőt, olajat nem eresztett, akkor minek benne tömítéseket cserélni. Mindenkinek a szíve joga azt csinálni a saját villájával amit akar, de én úgy gondolom, hogy nem véletlenül vannak kitalálva ezek a service kit-ek, ha kicseréled, akkor nyugodt lehetsz, hogy minden oké. Ha nem, akkor meg lehet még mész 2000km-t nagyszerviz után, aztán összefossa magát a villa, vagy a levegőt, vagy az olajat, vagy mindkettőt ereszteni fogja.
Ahhoz tudnám ezt hasonlítani, mint amikor az autóban vezérlést cserélsz. Annak sincs előjele, működik tökéletesen az autó, aztán minden előjel nélkül elszakad és kuka a motor. Ezért jobb megfelelő időben cserélni, akár jó, akár nem.[ Szerkesztve ]
-
nagylaci32
tag
válasz Csokicsibesz #139921 üzenetére
Kb 7000 Ft-ba kerül 36 db Sapim Race húzott küllő anyával együtt. Max 30 ezerért már bitang jó (cserébe lehet, hogy nehezebb) DT felnit lehet venni. Ha normálisan van fűzve, centrírozva a kerék, akkor innét kezdve az agyon múlik, (és esetedben a guminyomáson) hogy mennyit fog bírni, mert normál használat mellett nem lesz baja. Ha az agynak nincs hibája és ráér amíg elkészül a fűzés, akkor én biztosan nem költenék ennyit új kerékre.
-
bunddog
tag
válasz Csokicsibesz #139900 üzenetére
Csak a hátsó boost-os?
Ha az se boost-osakkor szerintem ez jobb ajánlat: ztr crest + dt 350 ratchet-es agy súlyban szinte egyeznek.szerk.: közben látom hogy boost kell hátulra
[ Szerkesztve ]
-
samujózsi
tag
válasz nagylaci32 #139926 üzenetére
Az elsőben, a házunk kapujától húsz méterre, miközben toltam. És miután tisztában voltam vele, hogy bár a hivatalos max. tömeg alatt vagyok, azért ez sok egy országútinak, úgy bántam vele, mint egy hímestojással.
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
samujózsi
tag
Eddig tartott a gumi cirkusz első felvonása. Vettem két conti grand prix-t.
Következik a második, a szerelés. :DPrimadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
ivana
Ármester
válasz nagylaci32 #139928 üzenetére
Szezont a fazonnal, 1500g-os 29"-er kerékszettett nem fűzöl fillérekért.
-
samujózsi
tag
válasz bringasisti #139932 üzenetére
Fogalmam sincs. Csak remélni tudom.
Egyelőre dobozban van.Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
Csokicsibesz
tag
válasz ivana #139934 üzenetére
Voltam bent a Bringalandban tudtam röviden beszélni kicsit az eladó sráccal. Ő azt mondta ilyen kerékszettel versenyzik és még nem kellett centíroznia. Nem tudum mennyire volt ez marketing vagy sem.
Mivel Shimanos kónuszos agyról váltanék elől és hátul ezért kb. 1kg-t nyernék súlyban.
Ha veszek szettet, akkor olyat szeretnék amit bringaváltáskor is megtartok.Hátsó kerékre azt mondta amit én is gondoltam, úgy meg lehet csinálni hogy belsővel használható legyen. TL-t viszont már nem fogja megtartani.
-
samujózsi
tag
válasz Csokicsibesz #139936 üzenetére
CentRírozni.
Nyelvtannáci off
;)Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
samujózsi
tag
válasz bringasisti #139932 üzenetére
Ennek mennyiben van jelentősége? A mintája alapján (ami a dobozból kilátszik) nagyjából mindegy lehet.
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
Haruno
csendes tag
Sziasztok!
Lecseréltem a láncot, sajnos elég sokat mentem előzővel, ~3500km. Shimano CS-HG31-8 koszorú és Decathlonos Btwin láncra cseréltem. A probléma, hogy a 6-os fokon ugrik és azt is használtam a legtöbbet. ( utcán még nem próbáltam csak udvarban, de úgy tűnik csak a 6-os ). Hegyen nem mentem vele csak Alföldön, ott se volt túlzottan nyúzva.
Mit javasoltok? Betud kopni? Vagy ennek már mindegy, használjam a régi lánccal addig amíg bírja?[ Szerkesztve ]
-
samujózsi
tag
válasz -=RelakS=- #139939 üzenetére
Romani ite domum! Százszor leírod!!
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
ivana
Ármester
válasz samujózsi #139937 üzenetére
Teljesen normális jelenség egy jövevény szónál, hogy eltűnnek belőle kiejthetetlen, magyartalan hangok. Szerintem bőven helyesnek tekinthető ma már a centírozás is, és én következetesen úgy írom.
Ha már nyelvtan nácizmus én a felni és a kerék szavak keverését utálom, illetve azt, hogy gyakran az emberek ráfnak hívják a felnit, amit . Szóval gyengébbek kedvéért, az agy, a küllők és a felni összessége a kerék Két kerék az kerékszett. A váz+villa meg vázszett.
A másik ilyen a stucni kényszeres magyarításai. Illetve amit sose tudnak az emberek, a menetes rögzítő stucnit rögzítő bizbasz neve dió, ami meg belemegy az a diócsavar.
(#139942) Haruno A dekás lánc az nem tudom milyen, de szerintem nem lehet valami nagy eresztés. De valószínűleg annyi, hogy elkopott a sor. Vegyél sunracet, ebben a kategóriában az jobb.
-
samujózsi
tag
válasz bringasisti #139945 üzenetére
És? Ez mit igazol? És mi köze a regisztráció időpontjának ahhoz, hogy tanultam helyesírni?
http://www.e-nyelv.hu/2014-05-11/centrirozas-centirozas/
[ Szerkesztve ]
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
StLui
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
- Laptop táskák egyben külön eladók bolti ár alatt
- Casio WVA 230-4378 + Casio Linage Titanium Lin-169. Használt, karcos. Kiválóan működnek
- DJI Mini 3 Pro + Fly More Combo
- Decathlon húzódzkodó rúd ajtókeretbe (65-95 cm)
- Kukirin C1 Pro 48V 25Ah 500W (PEAK 802W) off-road elektromos roller ülőkével, 100 km hatótávolsággal