-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Willie
őstag
válasz Massmurderer #140398 üzenetére
Köszi!
-
Willie
őstag
válasz Massmurderer #140403 üzenetére
Parancsolj: 57 cm - 57 cm
Remélem így már érted és nem kell szétoffolni a topikot. Nem értek hozzá, ezért jöttem ide segítséget kérni.
Gratulálok és köszönöm...a szerkesztést is...mókamester...[ Szerkesztve ]
-
StLui
veterán
EZ a speci milyen évjárat lehet?
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
6030D
Ármester
válasz Massmurderer #140403 üzenetére
Mondjuk aki tud neki segíteni, az egyből vágja ám mi az a két szám.
Olyan, mintha tőled azt kérdeznék, jó-e a 29-es monti?! Ott se kell megmagyarázni, hogy az nem kilométer...Nyeregvcs x felsőcs, és cm amúgy...
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
StLui
veterán
válasz Massmurderer #140407 üzenetére
Csak csoporttagok látják a hirdetést,
de még azon belül se vagyok biztos benne, hogy jól linkeltem, de talánelvileg jól linkeltem, de csoporttagnak kell lenni[ Szerkesztve ]
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #140369 üzenetére
Pont az lenne a lényeg, hogy most ne kelljen féket bontani, jó lesz az úgy szigetelő szalaggal is, és hosszába kettévágva.
Igen, ez a rejtett kábelezés sajnos tényleg sok szívást rejt magában. Kb bárminek szívesebben nekiállok, mint a rejtett kábelezés szerelésének. Ráadásul egy elektromos kerékpáron a középmotort is ki kell venni, különben esélyed nincs, hogy hozzáférj rendesen.
Az elektromos váltók már régóta piacon vannak, csak sajnos elég drágák. Olyan kevés áramot fogyasztanak, hogy felesleges ezt emberi erővel táplálni, inkább az a probléma, hogy még nagyon drágák. A csúcs ebben most a Sram AXS, ahol kábel sincs, és a váltót, illetve a droppert is így vezérled. De egy ilyen szett egy elég komoly kerékpár ára. Nagyjából 1000 euro a Hátsó váltó és a váltókar. [link]
A nyeregcső meg még 670 euro, plusz még egy váltókar 190 euro.
És akkor ha pl Shimano rendszerről állnál át, akkor még lánc, sor és egy Sram XD kompatibilis hátsó agy is kelleni fog. Ami szintén nem kevés pénz. De így csak a fékkábel maradna.
Shimano XT Di2-re viszonylag olcsóbban át tudnék állni, csak egy hátsó váltó és egy váltókar kéne.
[link]
[link]
A Shimano E8000-es rendszernek meg amúgy is Di2 kijelzője van, arra rá tudom csatlakoztatni az elektromos Shimano váltást, tehát az sem kéne. Ez már tényleg megfordult a fejemben, hogy Di2 lesz ebből.
A rejtett bovdenes váltással az a probléma, hogy nagyjából végig házban fut a bovden, túl nagy a súrlódás, kanyarog a bovdenház össze vissza, itt bemegy, ott kibújik, ráadásul nekem 3 rész van összetoldva, középen egy nokon házzal. Szerintem ez még rosszabb mintha végig egybe lenne az egész, ezt szerintem ki is cserélem egy új házra. Amikor bekapcsolom a kuplungot az XT váltón, kifejezetten nehéz a váltókart nyomni. Sajnos valóban el lehet felejteni a finom, puha, és nagyon pontos váltásokat amikor ennyire rejtve megy a kábelezés, főleg MTB-on. Igazán itt jön be a létjogosultsága az elektromos váltásnak, bár kábele a Di2-nek is van, de vékony, nem zörög, nem karcol, nem koptat semmit, váltás minőséget nem befolyásolja, míg a normál bovdenházról ezt nem lehet elmondani. Vettem egy XT váltókart is az SLX helyett, de azzal még nehezebb volt a váltót kezelni, mint az SLX-el. Megnézem az új kábelezéssel, ha nem javul, valószínűleg kénytelen leszek elektromos váltásra átállni.[ Szerkesztve ]
-
Massmurderer
őstag
válasz Runner_fxr #140411 üzenetére
Ez elektromos váltó nem??Ép minap néztem,csak nem tudtam kiszedni a leirásból hogy mit adnak a váltóhoz.Kiváncsi lennék a müködésére.[link]
[ Szerkesztve ]
-
samujózsi
tag
válasz 6030D #140406 üzenetére
Ebben igazad lehet, de az a két méret édeskevés, ez tavalyi tapasztalat: centiben azonos, mégis eltérő geometriájú vázból az egyik jó lett volna, a másik kicsi, a harmadik nagy. Szóval ehhez pontos típus minimum kellene, de ugye a magasság mellett a lábak hossza sem teljesen lényegtelen infó, mert ott is lehet több centi eltérés. De úgy gondolom, hogy ilyesmit eléggé szerencsejáték próba nélkül venni. Tévedek? (Csak a tavalyi, több hetes tortúra alapján, mire megfelelő méretű vázat találtam)
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
Massmurderer
őstag
válasz Runner_fxr #140411 üzenetére
Ezek a váltók csak ebikehez jók csak???Amit linkeltem az elöbb,azt énis néztem,igaz ott csak az az egy fajta van fent,többi mind bowdenes.Megfordult nekem is a fejembe,elég luxus lenne az ilyen váltó
-
Csokicsibesz
tag
válasz Massmurderer #140414 üzenetére
Szerintem olvasd el figyelmesen amit Runner leírt. Első olvasásra is teljesen érthető a dolog.
[ Szerkesztve ]
-
6030D
Ármester
válasz Csokicsibesz #140415 üzenetére
Szerintem viccel, csak nem érted/jük.
samujózsi: azért a váz magassága meg hossza már elég jó támpont, ami azért ki is adja a geo-t. Gondolom a kérdés alapja az, hogy érdemes elmenni megnézni a bringát, vagy sem.
Willie: rám ne hallgass, mert én is csak tapogatózok egyelőre az országúti fronton, de nekem is 56-57 cm körüli vázakat ajánlanak, és 186-188 cm vagyok (attól függ ki méri ).
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Massmurderer
őstag
válasz Csokicsibesz #140415 üzenetére
Melyik része??Van ahol szettbe lehet megvenni,van ahol a váltó,a váltókar,stb. külön kell megvenni.Amit linkelt,az szett,és az tényleg drága is.De más a sram és más a shimano.
-
őstag
válasz Massmurderer #140414 üzenetére
az elektromos váltók nagyjából minden kerékpárhoz jók, nyilván nem az összeshez, de a forgalomban levő mai modern mtb-kre és országútikra rá lehet tenni.
a váltón kívül szükséged van vezetékre, akkura, vezérlőre/kijelzőre, vagy egy junction box-ra és váltókarra is.
plusz töltőre, amivel az akkut töltöd majd.“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
samujózsi
tag
Indultam volna a hegyek irányába, de a vizet csak a fürdőkádban szeretem: olyan az ég alja, mintha eső készülődne. Tényleg ennyire szmogos a budapesti levegő? Mert esőt nem ígért a meteorológia.
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
Toobee
veterán
-
StLui
veterán
válasz Toobee #140422 üzenetére
Sejtettem, hogy te tudni fogod, én valahogy a sajátomat is alig találtam meg (kétszer is, utána elmentettem)
15-ös bringa, "szinte új" (kb a feleség 3. autója, javarészt csak a garázsban állt)Ilyenkor tudod, hogy mindíg azt üti oda valamihez az ember ami már sérült!
[ Szerkesztve ]
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Toobee #140420 üzenetére
Én helyedben nem erőltetném,hosszabb lesz a felépülés....az ujjadra gondolok,mert a bőr a gyógyul így is,úgy is.
(#140411) Runner_fxr...a vezeték nélkülit is kell kábelezni? Vagyis az akksin kívűl,vagy az hogyan működik?
(#140424) StLui...mikor nem bringázik,szörfözik.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Wombath
HÁZIGAZDA
válasz samujózsi #140310 üzenetére
A felnifék lényegesen kevésbé melegíti a felnit, mint a tárcsafék a tárcsát. Nagyobb a felület, gyengébb a fékhatás, így kevesebb energia alakul hővé, ami gyorsabban is disszipálódik. Nem fog deformálódni semmi a hőtől egy magyarországi hegyen, hacsak nem vagy 250 kg, és fékezel folyamatosan 20-ra. Ami gond lehet, hogy a fékezéstől (de ez sem egy hét alatt fog összejönni) kopik a felni, és egy idő után elrepedhet. Én több felnit is tönkretettem így, 6-7 000 km alatt elfogyott a fékfelület, és vele a felni oldala
-
FireKeeper
nagyúr
válasz Hasaggymeg #140425 üzenetére
vezeték nélkülinek a lényege hogy nem kell (csak a fékváltón a féket nyilván). akkuról megy, a kommunikáció meg wireless.
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 V || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
őstag
válasz Hasaggymeg #140425 üzenetére
az AXS-t nem kell kábelezni, minden egység önálló akkuval van ellátva, és a saját protokolljával kommunikálnak egymással, de kifelé Bluetooth és ANT+ kapcsolat is van
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz f4lcon #140428 üzenetére
Úgy kell egyenként konnektor-közelben rádugni a váltókat,meg a pöcögtetőket?...ja már nézem is jútúbin.
Ez nagyon baba![ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
StLui
veterán
válasz Hasaggymeg #140429 üzenetére
Ettől milyen (síró) görcsöt kapnék ha elgörbíteném, mint most a nyaralás alatt is a váltómat
[ Szerkesztve ]
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
AtHoS
nagyúr
válasz ivana #139847 üzenetére
Pont ugyanolyan felnit rendeltem, így maradt a régi küllő.
Átküllőztem tegnap, de egy küllővel nem boldogultam, pedig 3-4 anyát is rápróbáltam: csak félig tudom rátekerni az anyát, onnantól az egész küllő csak csavarodik, anya meg sem moccan rajta. Valószínű egy metszőt kellene átforgatni, így itthon nem fogom tudni centrírozni, bár nem lötyögős a küllő, de nem is tudom/tudnám emiatt feszíteni. (a kérdéses küllőt kiakasztva a felni mellé sem tudom bentebb tekerni az anyát)
read-only mode on the forum
-
AtHoS
nagyúr
válasz bringasisti #140432 üzenetére
Ezt sejtem én is a probléma okának, de nem tudom átmetszéssel ez megoldható-e (szervizben foglalkoznak-e ilyennel) vagy az adott küllőt cserélni kell?
read-only mode on the forum
-
trialboj
őstag
válasz jjeahh #140373 üzenetére
Szerintem is túl aggódód ezt a pulzus témát, én sem tudom mennyi a pulzusom és jókat tekerek Persze nem akarlak belehajszolni a versenybe, főleg ha már voltál a szakaszon és nem túl egyszerű.
Természetesen igazad van, az a könnyebb ha hosszabb távon mászol többet, rövid távon ugyanez sokkal többet kivesz, az ugratós gyökeres lefelék meg tény hogy nem HT re vannak kitalálva, biztos meg lehet csinálni, de kétlem hogy élvezetes lenne. Én próbáltam egymás után két nap, ugyan azt a lejtős szakaszt, kis gyökeres részek, hurkák huplik, a HT-vel fáradtabb voltam az aláján, sokkal jobban fájt a csuklóm és a térdem, és természetesen lassabb is voltam, a bergával meg kb a tapadás miatt nem mertem gyorsabban menni, féltem hogy elszáll az eleje, és ez csak 100m hátul.(#140375) Ferdzsoo
Amit Hasadó úr linkelt, már nekem is ajánlották, állítólag kva jó, és kapsz hozzá 4 gumi tappancsot is, tehát nem roppantja szét a telót a fém+fém találkozás. [link]
Nekem ez van, ez már kicsit lötyögősebb, 140g os telefont simán tartja terepen, habár durvább szakaszon nem mernék vele menni, de ha túráznál erdőben anélkül hogy 40 fölé gyorsulnál rázós úton, simán ok. Emagon is van, hasonló mint amit linkeltem csak fémből, nekem az lett volna a next, abban meg lehet bízni, csak kb 5000 ft, és mint rájöttem, ez a telefon navis megoldás nem igazán előnyös ha hosszabb útra mész, még fél képernyőre lekicsinyítve, és csak néha megnyitva sem hiszem hogy 2.5 óránál több SOC kijönne."Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
dragonfx
veterán
sziasztok!
beállítottam a váltómat.
eddig a legnagyobbra nem váltott.most ez jo.most viszont a legkisebbre nem rakja le.
a belsőbbik csavart kijjebb csavartam igy lett jo a legnagyobb tányér a másikat becsavartam fullba.ez a baja a legkisebbnek szerintetek?
shimano alivio a váltó.
köszi a helpet"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
Massmurderer
őstag
válasz dragonfx #140436 üzenetére
Feszes a bowden akkor.Állitócsavart(bowdenen) tekerd középsö állásba,igy lazitani,húzni lehet rajta.Elöl-hátul a legnagyobb lánkerékre tedd a láncot,és úgy állits a bowdenen.Mert úgye ha lefelé,visszafelé váltasz,akkor lazul a bowden.
De a topikgazda irta is ezt pár hozzászólással ezelőtt
[ Szerkesztve ]
-
X Factor
addikt
válasz Massmurderer #140437 üzenetére
Én is tegnap állÍtottam utána az időszakos nyúlásnak, Massmurder által leirtakkal tökéletesre belehetett lőni.
Make things work
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #140435 üzenetére
Nem aggódok, egyszerűen nem megyek idén . A pulzuskontroll szerintem nagyon hasznos és rengeteget tud dobni a teljesítményeden, de természetesen ez is igény kérdése... most nekem sem a legjobb a pulzusom, inkább átlagos, én is jókat tekerek már így is, talán egy lájghtosabb versenyen simán indulnék, de sajnos felénk csak ez a brutális van és ha úgy érzem nem tudnám élvezni, akkor nem látom értelmét, hogy induljak. Na de mindegy, túlspiráztuk a témát. Inkább azon kéne agyaljak milyen bringás kacatot vegyek, mert rég vásárolgattam utoljára (júni. 13-án ).
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
dragonfx
veterán
válasz Massmurderer #140437 üzenetére
én nem látom ez a hsz.t
állítócsavar ami fenn a karnál van az a kis fekete.azt tekerjem középre?
és a váltón levő 2 csavarocska?van egy másik gondom.
elől a villánál repedt a vázam.
összehuztam 2 gyorsszoritoval ideiglenesen.
cseréltetni kell.
vagy érdemes heggesztetni?
merida váz.
de szerintme másfélét veszek hozzá mert az buzi drága.[ Szerkesztve ]
"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
FireKeeper
nagyúr
válasz dragonfx #140440 üzenetére
nem, azok a végállás csavarok. amire ő gondol az egy műanyag tekerő biszbasz szokott lenni a váltón ott, ahol a bovdenház érintkezik a váltóval
ez
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 V || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
nagylaci32
tag
válasz Wombath #140426 üzenetére
Ugyanakkora mozgási energia fog hővé alakulni a felnifékkel is, de az igaz, hogy a nagyobb tömeg és felület miatt kisebb hőmérsékletre melegszik fel. Azt is számításba kell venni, hogy a tárcsaféknél talán a fékfolyadék forráspontja a mértékadó hőmérséklet, míg a felninél talán a gumi adja meg magát először.
-
ZolkoW
őstag
Új élményem: ha rontani szeretnétek a váltásteljesítményen hátul, távolítsátok el jó messze a felső görgőt a B-csavar segítéségével!
Ezt egy ideiglenes megoldásnak szántam arra, hogy a váltókanálba (lehet hogy a görgőbe, csak sejtem, mert ha nem ülök rajta, nem jelentkezik) beleért egy küllő, ha a legkönnyebb fokozatban voltam. De éppen csak súrolta, annyira, hogy hangot adott, még a fekete színezés sem kopott le annyira, hogy egyértelmű legyen, melyik is az. De állványon átpörgetve eléggé látszott, hogy kiáll egy - az azt támasztó küllő nagyon feszes volt, ez ami kiállt, nagyon laza, szóval próbáltam javítani az egyensúlyt, mindegyik ugyanabba az irányba húzta a felnit amúgy, egymáson támaszkodtak.
A kis duci testem és a terhelés elég volt hozzá, hogy ami állványon 2 mm, az lecsökkenjen 0-ra, és megőrjítsen. Ja, a váltóra visszatérve, azt reméltem, hogy átmenetileg ez is elég, ha megfeszítem a csavart, eltávolítva a váltót lefelé, de egyrészt kevés volt, másrészt egy ideig eltartott, mire összekapcsoltam a fejemben, de elég hatásosan elrontotta a váltást is
mindkét irányba ellustult, állítgattam a tekerővel, de sehogy sem volt az igazi, azon gondolkodtam, hogy megtörhetett-e a ház, vagy kosz okozza... Visszacsináltam, de menetteszt még nem volt azóta.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
6030D
Ármester
Most vasárnap rögtönzött PH mtb tekerés a Börzsönyben.
Találkozó 8:45-kor Kismaroson, jöjjön aki akar, nem meghalós lesz, de azért NHH-t és Csóványost megnézzük.
Ha valaki jönne, azért jelezzen, hogy várjunk rá.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
vrbst
tag
Sziasztok!
Lenne egy régebbi Dancelli márkájú muffolt (gravírozott) outi acélvázam amit szeretnék felújítani. A váz króm részei jók, azokat eredeti állapotban szeretném megtartani. A váz egyébként fehér, és találtam hozzávaló matricaszettet ebay-en. Tudtok ajánlani valakit aki foglalkozik ilyen festéssel (és esetleg matrica felrakással)?
Előre is köszönöm
-
Massmurderer
őstag
válasz FireKeeper #140441 üzenetére
Igen,de a váltókaron is kell elvileg lennie,arra is gondoltam.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz StLui #140430 üzenetére
Na igen, 670 euro (kb 220k) a Sram Eagle AXS hátsó váltó, ezt odavered valahova, akkor a kár jelentős. Más annyiért egy elég jó, új kerékpárt vesz.
Ebből a szempontból jobban megéri az XT Di2, az "csak" 70K.Sajnos a váltó könnyen sérülhet, múltkori bringázásom alkalmával, egyszer csak egy reccsenést hallok miközben gurulok az erdőben. Megálltam, megnéztem, semmi baj, megyek tovább, majd másnap eszembe jut, hogy be van kapcsolva a kuplung a váltón, amikor nincs rá szükség ki szoktam kapcsolni, mert sokkal puhább lesz a váltás. Akkor vettem észre, hogy az a reccsenés a kuplung kar volt, ami letört. Gondolom a kerék felkapott egy botot, és letörte a kart a váltón.
[ Szerkesztve ]
-
bringasisti
őstag
válasz nagylaci32 #140442 üzenetére
Ez így nem teljesen igaz. Azért a lényeg a nyomaték és nem az energia.
BENEFON DELTA--------N8
Új hozzászólás Aktív témák
- Laptop táskák egyben külön eladók bolti ár alatt
- Casio WVA 230-4378 + Casio Linage Titanium Lin-169. Használt, karcos. Kiválóan működnek
- DJI Mini 3 Pro + Fly More Combo
- Decathlon húzódzkodó rúd ajtókeretbe (65-95 cm)
- Kukirin C1 Pro 48V 25Ah 500W (PEAK 802W) off-road elektromos roller ülőkével, 100 km hatótávolsággal