-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
sebgutkopf
őstag
válasz StLui #140262 üzenetére
Nem kell szégyellni a beöltözést. Volt, hogy én is védelem és bringa alapján soroltam be embereket és többször kiderült legnagyobb meglepetésemre, hogy én vagyok a gyorsabb és bevállalósabb, pedig kimondottan félősnek tartom magam.
Egyébként meg park-ban Ausztriában a bringások kb 90%-a valamilyen gerincvédőt, vagy még nagyobb projektort is viselt és sose lehetett tudni, hogy épp gyorsabb vagy lassabb.Sima freeride és enduro menetekhez nem érzem szükségét a péndélnak, míg az igazi dh és parkba azért jobb ha van.
-
Toobee
veterán
válasz Runner_fxr #140299 üzenetére
Ja, totál szopás. Ebédelni bringával mentem, de fogni se tudtam a kormány vele, nemhogy a droppert kezelni. Mind1, holnap akkor csak mászóka lesz betonon, meg lecsorgok ugyanott. Mint az országútisok
https://barbieripnk.hu/
-
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #140263 üzenetére
Ők viszont olyan hibákat írnak a "hub" kapcsán és olyan rövid idő alatt, hogy ott valami gyári hibás szériának kell lennie, mert a leírtak alapján már nálam is rég ki kellett volna jönnie. Február óta nyúzom és emelkedőn pedálnyomatékot kap, a pályákon meg ütést, rázást mindent. Minden tökéletes.
Mondjuk nem tudom az egyéb méret és paraméter mit számít az enyém 27,5 (nem 29, mint amit itt írnak), nálam az M-es verzió fut (itt X-ről van szó) és sram XD hub-al szerelt (a linkelten a kép alapján shimano).Akkor mire is lehet számítani?
[ Szerkesztve ]
-
samujózsi
tag
Tegnap a Gellért hegyen gondolkodtam: felmászni még fel tudnék valameddig a Citadellához vezető 10+%-os utakon, ha ki tudnám kapcsolni a félelmet, hogy mi lesz, ha nem bírom erővel (SPD miatt - nem bírom olyan gyorsan oldani ahogy dőlni kezdek :) ) De... hogy a fenébe lehet ilyen utakon lefelé gurulni egy könnyen gyorsuló országútival? A Hegyalja úton gurultam az utolsó keresztutcától az Erzsébet hídig úgy, hogy húsz méterenként közel negyvenről fékeztem egyjegyűre. Mire megtettem azt a saccra kétszáz métert, tűzforró volt a két felni, gondolom a fékezésektől.
Hogy lehet ezt megoldani nyílt közúton, mondjuk a Visegrádi várból vagy épp Dobogókőtől lefelé?Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
nagyúr
-
samujózsi
tag
válasz Napfénysüti #140309 üzenetére
Tökmindegy, tényleg érdekelne, hogy lehet közúton, nem lezárt pályán lejönni ilyen meredekség mellett, hidraulikus tárcsafék nélkül.
Egyrészt úgy érzem, túl hosszú a fékút, bár nekem Tektro fékeim és fékbetéteim vannak, biztosan van milliószor jobb, ugyanakkor a felnit is féltem, mert a túl sok fékezéstől deformálódhat. Emlékszem, Dobogókőről egy az országútimnál lényegesen lassúbb montival jöttem le. Pár méter után 60-70km/h-t mutatott az óra. De azon tárcsafék volt, a legtöbb amit kockáztattam, hogy elgörbül a tárcsa a túlmelegedés miatt. Országútival már gázosabb. A kisebb repedések, kátyúk is komoly gondot jelenthetnek, plusz a fék+felni... és ugye mindezt forgalomban, közúton.Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
rushty
senior tag
Tudnátok tippet adni 15 ös villáskulcsot hol lehet beszerezni? Olcsón.
Revolut meghívó pü-ben
-
samujózsi
tag
válasz Jester01 #140312 üzenetére
Fizikailag lassúbb (volt) a traktorgumi miatt.
Az országútim vízszintesnek látszó egészen enyhe lejtőn is képes gurulni magától, ahol a montival már bőven tekerni kellett. Csak ebből gondolom. A valóságban persze gyorsabb, mert a montit nem féltettem az egyenetlenségektől.De... a kérdés továbbra is kérdés: aki jár hegyi utakon, az hogy oldja meg a lefelé utat? Mennék újra Esztergomba a hegyeken át, de nem merek.
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
samujózsi
tag
válasz Massmurderer #140314 üzenetére
Mint a gödi Duna-part... :)
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
trialboj
őstag
Megment a csavar a régi stílusú pipámban, annyira régi volt, hogy már nem is találtam olyan méretet 22mm, viszont a kacatok közül előkotortam ezt a remek átalakító csövet, amivel korrekt stucnit, és kormányt lehet ráaggatni a bringára (ez a két cucc majdnem többet ér mint az egész gép), viszont mivel kicsi a váz, meg akartam emelni, és mi lehetne jobb választás mint 3 lockring
Van az a szabály, hogy a bringád értékének 10-20%-a legyen a lakat, ezt balgaságnak gondolom, ezért én vettem egy MERIDA U-lakatot és rámentem a 100%-ra. Ha elvinnék a bringámat, leginkább a lakatot sajnálnám
Amúgy az u lakat nagyon jól működik eddig, elég hosszú hogy bármihez oda tudjam kötni, valószínűleg ezt már nem vágod el egy zsebben hordható hidegvágóval, és mivel a bringa semmit nem ér, teljesen retardált kell legyen aki nekiállna fűrészelni. Csak ajánlani tudom, aki budget megoldást keres, viszont azért mindig van a bringán egy sodrony lakat is, ami hosszabb, mert azért nem mindig elég a 28 cm sem ... erről ugye a lányok többet tudnak
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Massmurderer
őstag
válasz Runner_fxr #140319 üzenetére
Vááá...az a kesztyű Tisztára mint egy doki
-
ZolkoW
őstag
Már meg is kaptam a frissen fűzött kerekeimet, Stans Iron Cross felnik, Novatec agyak, sima 2-es Dt küllők alu anyákkal, 1692g lett. És tényleg épp megállt 70be'. Este lehet,hogy átszerelem, de most megyek tekerni :)
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
nagyúr
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz samujózsi #140315 üzenetére
Zasszony nem áttallik leszállni és tolni az aljig. Egy próbát megér.
trialboj...mivel 600 forintos lezáró nincs,így elnézzük neked az ökölszabálytól való eltérést.Ami viszont a kakukktojás hézagolót illeti,megbocsájthatatlan!...legalább került volna felül az az 1.
Runner...na most mehetsz vele télen is,le van szigetelve bringád...belülről. ...ha 100 C° nál nagyobb hőmérsékletek is felléphetnek,javaslom a szolárrendszerre tervezett csőhéjat.[link].
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
samujózsi
tag
válasz Hasaggymeg #140324 üzenetére
Az nem próba, kipróbált módszer, ezt csinálom. :D
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
samujózsi
tag
válasz Napfénysüti #140322 üzenetére
A para igazából onnan ered, hogy a kerekekhez manual is járt és abban figyelmeztettek, hogy a hosszú fékezés tönkreteheti a felnit (alu felni - valami nagyképű idióta másik fórumon már azzal jött, hogy minem nekem karbon... SI faktor :D). Nincs megadva sem méterben, sem percben, hogy mennyi a hosszú, viszont a Hegyalja út utolsó max. 200 méterén úgy felmelegedett, hogy megégette a pici ujjam :D
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
ivana
Ármester
válasz samujózsi #140308 üzenetére
Nem fogdosni kell a felnit Amúgy meg ilyen 70-80-al én még viszonylag simán megyek nagyobb lejtőn, mondjuk nem városban, ott óvatosabb vagyok sokkal. Dobogókőröl én simán lejöttem még a régi outimmal is, az újjal még nem próbáltam.
A felnit elég nehéz elfőzni, a fékpofákat könnyebb elégetni, ezért is nem szabad folyamatosan fékezni.Az, hogy azt gondolta, hogy karbon az nem nagyképűség Azt jóval könnyebb elmelegíteni, alut baromi nehéz.
A jó fékpofa sose árt. A campa és a kool stop pl. jók.
(#140311) rushty Bemész a barkácsboltba és veszel. Vigyázz pedálhoz nem biztos, hogy jó bármilyen.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz samujózsi #140326 üzenetére
200 métertől ne félj attól nem hinném hogy baja lesz.
Mondom én 20-25 km-es lejtőkön jöttem le 90 kilóval és alu kerékkel (Campagnolo Zonda). 5-7 km-enként megálltam csekkolni a felnit meg hagytam kicsit hűlni és nem volt gond. Igaz SwissStop fékpofákat használtam a jobb fékhatás érdekében.Més que un club!
-
jjeahh
nagyúr
válasz samujózsi #140326 üzenetére
Nekem 180-as tárcsák vannak montin, az is annyira felforrósodik egy 700 méteres 15-20%-os lejtőn is, hogy éget, de szerencsére eddig ennél nagyobb gondom sosem volt vele, pedig 15-25km-t is lejtőzök néha. Szal szerintem ennél sokkal többet bírnak ezek a cuccok már, nyugodtan tépjed
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
samujózsi
tag
válasz Napfénysüti #140328 üzenetére
A 200m csak mintavétel volt. Dobogókőről úgy 4-5km folyamatos száguldás még fékezve is. :)
Na majd lassan rászánom magam, hogy legalább egy részén leguruljak.Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Napfénysüti #140328 üzenetére
Szerintem képtelenség elégetni egy felnit,főleg alufelnit,az jó hővezető és nagy a hűlő felület is.Nagy körversenyeken sem hallok olyant,hogy valaki elfékezné kerekét,pedig azoknak aztán legkisebb gondjuk is nagyobb mint sajnálni a kereket ami nemcsak hogy karbon,hanem 100km/h körüli fékezéseket kap 2000+m magasságokból ereszkedve.A nagy felület és kisebb erőhatás a betéteknél kevésbé teszi égethetővé mint a tizedakkora tárcsát,hidraulika préselte szorításban.
samujózsi...Dobogókő-Pomáz ~20km majdnem folyamatos,kisebb-nagyobb %-os ereszkedő.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
samujózsi
tag
válasz Hasaggymeg #140331 üzenetére
Elégetni igen, de deformálódhat, leírás szerint helyrehozhatatlanul. Feltéve, hogy a kerékhez a saját kiskönyvét kaptam...
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
samujózsi
tag
válasz Hasaggymeg #140331 üzenetére
Dobogókő-Esztergom irány, de csak a hegytetőtől 4-5km a gázos. Utána is lejt, de az már egyenes és enyhe lejtő.
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
trialboj
őstag
Ez az utolsó olaj típus amit kipróbálok, mielőtt hitvallást választanék
Egy itteni tag ajánlotta (outin tökéletes), állítólag ez sem tart olyan sokat, de ha esetleg kibírna 50km-t csörgés nélkül, és cserébe nem ragadna rá annyi trutyi, már megérte.
Régi láncot lemostam, visszaraktam, megkentem, hátsó sort is lecsutakoltam, 2 hét múlva eredményhirdetés, stay tuned!Am az olaj nem olcsó 1 cseppet sem, jóval drágább mint a squirt, de ilyen promóban egész korrekt áron jött ki. Ettől függetlenül elég magasan a léc, ilyen ár mellett 13-15euró, a sima száraz 120ml, minimum kva jó kell legyen
[ Szerkesztve ]
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
rushty
senior tag
-
-=RelakS=-
veterán
Kezd a régi bringámmal a tököm tele lenni
Amióta a markolatváltót lecseréltettem, nincs rá egy értelmes markolatom, amin ne fájna a kezem.
Lecseréltem most a nyerget a rugósról egy keményre: talán kevésbé ülök rajta ferdén. Lehet, még beidegződésA nagyobb baj viszont az, hogy a nyüves nyeregbilincset nem lehet annyira meghúzni, hogy ne forogjon el a nyeregcső, így meg aztán a nyereg folyamatosan egyre lejjebb csúszik
Ezzel mit lehetne kezdeni? Próbáltam fogóval jobb belátásra bírni a gyorszárat, de attól meg mintha elkezdett volna meghajlani, tehát vagy nem lehet ennél jobban meghúzni, vagy másik gyorszár kell
Egyéb ötlet?Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
nagyúr
válasz Hasaggymeg #140331 üzenetére
Nem az a gond hogy elégeti a felnit, azt szerintem se lehet alufelninél előidézni egykönnyen.
A probléma ott van hogy a felhevült felni miatt a belső kidurran mert annyira felmelegszik. Erre volt példa haverom a Grossglocknerről lefelé sajnos így kapott első defektet, még szerencséje volt hogy nem nagy tempónál.Més que un club!
-
bringasisti
őstag
-
samujózsi
tag
válasz Napfénysüti #140340 üzenetére
Hm. Erre nem is gondoltam. Mondomy nekem valami olyat írtak a könyvbe, hogy deformálódhat a felni a túlmelegedés miatt. Aztán hogy ez egy általános doksi és nem vettem észre, hogy karbonra vonatkozik vagy komolyan gondot okozhat a forróság az alunak... hát azt már nem tudom. Mindenesetre tartok minden ilyentől. ;)
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
samujózsi
tag
válasz -=RelakS=- #140339 üzenetére
Gyorszár csere csavarosra. Nálam ez lett a megoldás a régi montim esetében.
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz -=RelakS=- #140339 üzenetére
Vagy kisebb nyeregcsövet vettél (1000 féle méret van ),vagy nincs kitörölve rendesen a nyeregcsőváz és a maradék kenőanyagon becsúszik.Töröld csontszárazra mind2t és úgy szorítsd be.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz -=RelakS=- #140339 üzenetére
Milyen bringa, valami vintage monti?
Markolat: ESI Grips, vagy ha drágának tartod, valamilyen olcsó nem bilincses puha szivacs markolat.
Nyereg lejjebb csúszást meg más nyeregcsővel oldanám meg, illetve én azzal oldottam meg . A gyári nyeregcsövem csúszott be a vázba, aztán lecseréltem ilyen olcsó 10 eurós Cubéra, ez tökéletes csak nehéz. Egyáltalán nem kell megbikázni a bilincset, elég, ha egy picit szoros, pedig alaposan be van zsírozva a nyeregcső...[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #140324 üzenetére
Megragadtam a bika szarvát, de nem adja könnyen magát!
Próbáltam a Siffredi módszerrel betuszkolni a vastag csövet a nyílásba.De ha már bent van, sehogy nem veszem ki. Ez probléma lehet később ha egy kábelt ki kell venni és behúzni egy újat.
Ezzel a 4db kábellel kéne kezdenem valamit.
[kép]
Ha összefogatom egy gyors kötözővel úgy tűnt, hogy kevésbé mocorognak, lehet ennyi is megoldaná a zörgést. Nem tudom melyik zörög, de valószínűleg csak az egyik, ha az egész össze van fogva egy kötegbe, elképzelhető, hogy csendben lenne.
Holnapig még kitalálom, mára elég volt a szerelésből.[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Runner_fxr #140346 üzenetére
Nem lehet,hogy csak ott a bemenetelnél zörög? Csak mert akkor elég volna egy kis darab ami kint is -bent is van. Én megpróbálnék minden alternatív verziót,mielőtt betuszkolnék oda valamit amit többet kivenni már nem lehet.Az amolyan vékonyabb elektromos zsugorcső nem menne rá a házakra? Vagy attól még zörögne tovább? Látom már síkosítót is bevetettél.
szerk: gondoltam rákeresek neked,erre meg mibe botlok?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
trialboj
őstag
Kitaláljátok melyik nap lesz a verseny? Előrejelzés
Szúrni kell majd neki, ez is egy fajta motiváció
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
rushty
senior tag
válasz bringasisti #140338 üzenetére
Mikor 150-300Ft -ra számítasz.
Egész készlet van ilyen áron lenni, de pl 8-as méretűből van több darabom is, egy készletet is sajnálnék kifizetni.A táskám alján nálam volt a lux, de egyszerűen nem találom a mozgás éjszakája óta.
[ Szerkesztve ]
Revolut meghívó pü-ben
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz rushty #140349 üzenetére
Jó az olcsó is,nekem olyan van mely még keskeny is ráadásul.Kézbe veszed látod,hogy milyen a kidolgozása,azért sorjásat éppen ne vásárolj.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen okostelefont vegyek?
- Valami baja van a tápomnak
- Xbox tulajok OFF topicja
- Kupon kunyeráló
- Realme Pad – vissza az iskolapadba
- Autós topik
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...
- GoPro Karma drón távirányító és töltő eladó
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care
- Tissot Prx Férfi Karóra eladó! Ingyen posta!
- Turbo Racing 1:76 RC DRIFT C64 Giroszkópos távirányítós autó
- Insportline Airbike Pro 2022 otthoni / edzőtermi szobakerékpár (air bike)