-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
válasz xy.zsolt #140880 üzenetére
már nem az, jó ideje
Trek vázcsere: az remek, ha kapsz egy vázat, de nem lesz jó bele a villád, a kereked, a fék, a hajtókar, vagy bármi más, mert 10 év alatt megváltozott a szabvány. ha visszagondolok 10 éve még nem volt általános a tárcsafék, montiban még sehol nem volt a 29" és a 27,5" sem, nem volt integrált fejcsapágy, nem volt pressfit középrész, nem volt boost meg boost+ hátsóagy, tapered villanyak, 148-as OLD, satöbbi
ha egy 10 éves Trek montim lenne, eltörném és a Trek jóindulatúan adna egy aktuális vázat, nagyjából kitörölhetném vele, mert semmit nem tudnék használni a meglévő alkatrészeimből (max. a kormányt...)“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
cdl
senior tag
-
ivana
Ármester
válasz 6030D #140897 üzenetére
Eddig síkon, aszfalton max. sprint sebességről beszéltünk. Az eredeti kérdés, hogy lehetséges-e 50-re gyorsítani egy montit aszfalton, arról nem volt szó, hogy ezt meddig tudod tartani. Szóval 5km az baromi sok max. sebességre.
cdl: átlagról szó sem volt, a fő vonulat a max. sebesség lett egy kis poénkodás után.
-
itouchfan
senior tag
Ha esetleg télen görgőzni támadna kedvem, akkor egy adott görgőbe (pl. Decathlonos, legegyszerűbb) bármilyen hátsó tengely beleilleszthető (Ha jól láttam a képeken, a tengely végére csatlakozik rá a görgő) ? Kell hozzá valami special külső, vagy egy slick jó lehet? Gondolom a monti vagy városi gumi nagyon barbár. Ezeken kívül (görgő, bringa, külső) csak egy támasz kell az első keréknek, ugye?
Gondolkozom egy vintage montin, Balatonra kocorászni, esetleg itthon járogatni vele, illetve télre görgőzésre, ez vállalható ötlet?„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
őstag
válasz coolpet #140882 üzenetére
a Merida 1988 óta gyárt ezen a néven kerékpárokat. ('72-ben alapították, 3 évvel az előtt, hogy a Trek-et megalapította Richard Burke és Bevel Hogg)
nem ártana annak a boltosnak tájékozódni, mielőtt össze-vissza beszél
ja, és évi nagyjából 2,5 millió bringát gyártanak, szóval képben vannakde én inkább ilyen Kelly's, CTM, Kross, Gepida vonalon nézelődnék, esetleg kifutó Baddog Harrier pl
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
-
őstag
válasz itouchfan #140904 üzenetére
a görgő nagyon eszi a gumit, szóval illik speciális görgőre szánt gumit venni, azok nem tapadnak aszfalton, de cserébe nem kopnak olyan gyorsan. Schwalbe Insider és társai
az egyszerű görgőkkel az a baj, hogy hangosak és a kis balansz súly miatt kiegyensúlyozatlanok, ami miatt fura (természetellenes) a tekerés
Elite és Tacx akciókat ki lehet fogni a görgős szezon elején (szeptembertől) én azokat nézegetném, főleg az elastogel-es folyadékellenállásos Elite-ket (csendes is, okosítható is, stb)“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #140906 üzenetére
Belecsöppentetek egy esküvő fotózás közepébe . Király, remélem legalább tetszett neki.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Runner_fxr
Ármester
válasz coolpet #140882 üzenetére
Taiwanon van ma kerékpár ipar Mekkája, amikor a nagynevű, Olasz Colnago is Taiwan-on gyártja a vázakat, akkor mi a fenéről beszélünk, de most komolyan!
A Merida egy prémium márka, akárcsak a Trek, a kettő között markáns különbséget tenni, kb annyira szakmai, mintha azt ecsetelném, hogy az Audi, BMW, Mercedes közül melyik a császár, miközben mind a három ugyan olyan prémium, csak az ízlés kérdése, hogy melyiket választod.
Bár hozzáteszem, ha már Amerikai márka, és prémium, nekem akkor már inkább a Giant, Cannondale, Intense, Yeti stb márkák ugranak be, én személy szerint annyira nem kedvelem a Trek-et.
[ Szerkesztve ]
-
Sped
aktív tag
válasz coolpet #140853 üzenetére
Nekem kb. 10 éve Meridám van, monti 9 évig, és bitang jó állapotban adtam el (fájt is érte a szívem) majd 1 éve Speeder. Csak jókat tudok róla mondani. Igaz összehasonlítási alapom nincs, de ez utóbbival már mentem 2500 km-ert, az égvilágon semmi baja nincsen. Jó, ez bőven az általad írt árkategória fölött van, ezt aláírom.
IndyCar Series - Real Racing, Real Sport
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
coolpet
senior tag
válasz xy.zsolt #140899 üzenetére
Ez vagyok én
Sejtettem hogy országúti lesz az outi, de mivel abból a felszereltségből is van kismillió féle, és cél a költségek alacsonyan tartása mellett a legjobbat kihozni, valamint a shimanó low-end váltókról volt szó,azt feltételeztem, hogy egy jobb fejlettebb shimano első hátsó váltó típust mondasz
Egyébként meg nézd hogy felpörgött a topic
Az elért sebességre meg részemről annyit, pontosítanék, miután leértem az aljára remegő végtagokkal és a sírból féllábbal kikelve néztem rá az órára, és nyomkodtam végig. A Max sebesség volt ami 79Km/h-t mutatott.
Ez egy pillanatnyi érték, és nem tudom hogy volt beállítva küllőn a mágnes és az érzékelő.Nem feltételezem, hogy valós volt az érték, és egy másodpercig sem mondtam, hogy ezzel a sebességgel toltam végig.
Egyébként 2x is majdnem lepatkáztam a járdát, soha többet nem csinálok még egy ilyent
Abból az időből csak erre emlékszem, meg egy kéztörésre, amikor szinte 0 sebességgel akartam bevenni egy 150-es kanyart, és annyira bedőltem, hogy kiment a bicó alólam, rosszul tettem le a kezem, és csukló fölött mindkét csontom derékszögbe törött. Ami emlékezetes, megmarad
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #140908 üzenetére
Ja,a zasszony a távolban a fehér ruhás.
robee19...amint azt már írták,valahol a tengely folytatásaként kifele álló kallantyúállástól,vagy picit később kezdjen el szorítani a gyorsszár,érzéssel,fél kézzel menjen szorítás-lazítás,hisz itt pontos nyomatékot nem tudsz mérni.
3060D...lehetne egy péhás world tour aranycsapatot összeállítani a "ki megy gyorsabban,többet,meredekebben" virtuális háromhetesen.Esélyesek lennénk a 30-as cirkálósebességű montisainkkal,a 40-50-et simán tartó országútisokkal,na meg a 30-40% -os emelkedőket mászóinkkal.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-
robee19
tag
válasz Hasaggymeg #140915 üzenetére
Köszönöm, nem láttam ki írta, de neki is! ;D
-
jjeahh
nagyúr
válasz TayRol #140919 üzenetére
Szerintem ez jobb biznisz: [link] meg ez, meg ez vagy ez, vagy valami hasonló.
400 körül meg talán valami ilyesmi... De ha úgy érzed neked belefér a 12kg fölötti súly, akkor lehet, hogy én inkább valami jobb felszereltségű alut néznék.[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Toobee
veterán
Első körben szerintem ajtótoknál csináld, ott elég közel meg tudsz támasztani mindkét oldalon. Ha nem akarsz esni, akkor taposóval kezdj. Durván 30-60 perc és menni fog huzamosabb ideig úgy, hogy már csak a kormányt fogod, aztán érdemes elkezdeni próbálgatni, hogy iszol kulacsból, az még egy nehéz trükk. Picit más az irányítás, mint amit aszfalton megszoktál, de rá lehet gyorsan érezni. Meg amit még probálgass, ha már jobban megy, hogy végállástól végállásig gyors váltás. Holtpontnál nem muszáj leugrani, ha állóra fékezed és bedőlsz a másik irányba, majd megtekered, szépen be lehet húzni középre.
(#140925) -=RelakS=-: elviselik. Mondtam tegnap is, hogy B opció, hogy elmegyünk futni. Utána már jó volt a görgő
https://barbieripnk.hu/
-
nmate91
tag
válasz TayRol #140933 üzenetére
Merida Big Nine
Fasza váz, full xt, 400k.De inkább nézz használtat, ha nem undorodsz tőle
-
G@ben
addikt
válasz 6030D #140897 üzenetére
Ehhez a méréshez kicsit visszakanyarodva tegnap meglepődtem, mert eddig az órám be volt szépen állítva a kerék kerületéhez, ami 208cm volt. Viszont lemértem úgy is, hogy rajta ülök, azaz kicsit benyomódik a gumi, ami 26x1,9-es aszfaltos Rubena Cobra. 4 barra fújva, szóval elég kemény, mégis ezzel a méréssel az jött ki, hogy egy kerékfordulatra már csak 203cm-es kerület jut. Nem hittem volna, hogy ekkora lesz a különbség!
Szóval ajánlott az órát úgy kalibrálni, hogy rajta ül az ember a bringán, elég nagy eltérések lehetnek úgy!Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
samujózsi
tag
válasz 6030D #140897 üzenetére
A GPS sebességmérő szerinted pontos? Mert én azt vettem észre, amíg volt a kormányon GPS és hagyományos óra is, hogy a GPS másodpercekkel lemaradva követte az órám mérését. Volt, hogy másodpercekig 20km/h-t mért, miközben már álltam.
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
6030D
Ármester
válasz G@ben #140938 üzenetére
Ennyi...
samujózsi: pillanatnyit valószínűleg nem mér jól, ezért írtam a hosszabb távot. Ott nem kell mást tennie, mint a 3 pont közötti távolságot elosztani az idővel. Ott már nem számít, hogy cikkcakkban veszi a jelet, vagy sem, mert a program rá fogja kalkulálni az útra.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
ZolkoW
őstag
válasz G@ben #140938 üzenetére
én is inkább letettem a külön szenzoros mérésről, sok km esetén már százalékban kevesebbet téved a gps, igaz, a max sebességben, meg a pillanatnyiban lehet pontatlanabb, de elviselem. mondjuk nálam nem produkált még olyan kiugrásokat,mint egy srácnál láttam, hogy 107km a max, ami szerintem akkor is túlzás,ha nagy a lejtő, és bringaedző az illető :)
biztos írtam már, most kölcsön van egy Btwin szenzorpár, amit párosítottam a kis Brytonommal. Na azok sokat késnek, és a kerékkerületet táblázatból néztem, lehet hogy mérni kellett volna, de felfelé csalt is. A gps alapú kijelzés nem késik, és a saját pedáldordulat-szenzorom sem.
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
G@ben
addikt
válasz ZolkoW #140941 üzenetére
Én is a gps-szel vetettem össze, de az jellemzően 2-3 százalékkal kevesebbet mért, azt hittem, mert elveszti a jelet, nem olyan pontos a pozíció meghatározása. Igaz, hogy azt is átkalibráltam, hogy gyakoribb legyen a mintavétel, mert gyárilag elég ritka volt, illetve az órát is átállítottam, aztán amint lesz időm, kipróbálom a kettőt együtt, mennyire térnek el.
Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
HookR
addikt
válasz 6030D #140940 üzenetére
Derék dolog az objektivitásra való törekvés, de akkor már miért elégednénk meg fél munkával?
- Hány kg G@ben és hány kg, akivel összehasonlítjuk?
- A 4 barra fújt gumit hány barra fújttal hasonlítjuk össze?
- Van információ arról, hogy mekkora a különbség az álló és különböző sebességgel forgó gumik benyomódása között?
- A pillanatnyi csúcssebesség mérését valóban több km-en keresztül megtett tempó átlagolásával érdemes elvégezni?[ Szerkesztve ]
▌www.thunderbolts.info | youtube.com/ThunderboltsProject ▌16personalities.com▐
-
Fall-N
veterán
válasz Massmurderer #140948 üzenetére
Nekem sem jönnek be, tulajdonképpen egy jó ajánlatot sem láttam még tőlük. Az a baj, hogy a motoros jó hírnevükből akarnak megélni. A linkelt Merida is ezerszer jobb ajánlat. Kár a KTM-ért mert a vázaik jók és jól néznek ki.
Giant sem rossz, ők is régi tajvani ex-bérgyártók. Csak itthon nem annyira ismertek.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Fender Squier Stratocaster + Marshal MG15 40W erösitö eladó
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care
- Hamilton Aviation Khaki X Patrol Auto Chrono ETA 7750 automata óra! Full set!
- Eladó Garmin Venu 3 okosóra Árcsökkenés
- GoPro Karma drón távirányító és töltő eladó