-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
trialboj
őstag
válasz 6030D #141145 üzenetére
Ezt nem tudtam, ha tényleg így van sem tűnik okos dolognak, de akkor legalább nem izgulok. Remélhetőleg úgy tervezték, hogy ne rohadjon széjjel, ha nem bontom le a hajtókart minden 3. mosás után.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
szkink
aktív tag
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz xy.zsolt #141134 üzenetére
Ebből a szempontból a kerékpár egy paradoxon,mert először összetöröd magad rajta,utána meg felírják rehabilitációként mint kíméletes mozgás.
robee19...a van rizsedet ajánlom.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
wolfpet68
újonc
Még annyit a történetéhez, hogy az első kerék egy baleset miatt nem gyári meg az eredeti Altus fogaskoszorú a hátsó váltó meg persze lánc és a fékek lettek már cserélve.
-
samujózsi
tag
Bringaszereléshez milyen nyomatékkulcsot érdemes megvenni?
Autós túl sok, biciklisből már találtam 3-10Nm-est, ami fogalmam sincs mihez jó, ami csavarral találkozam eddig, az többnyire 20-70Nm-es volt.Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
jjeahh
nagyúr
Srácok! A haverinám megint bringát akar venni (ha jól számolom 3 év alatt ez lesz az 5-ik ), de ezúttal számára teljesen új kategóriába kóstolna bele, cyclocross-t, vagy gravelt szeretne. Hogy miért? Mert nem akar lemondani az olyan tekerésekről, ahol döngölt vagy kavicsos földút is van, szal mondjuk úgy, hogy 80%-ban aszfalton tekerne és 20% "terep". Most montija van nagyjából belépő alkatrészekkel, XCR telóval és ami a legfontosabb, évek óta hidraulikus Shimano féket használ. A kérdés: mennyire lenne érvágás egy mechanikus tárcsafékes cyclocross a hidrós mtb után? Én párszor próbáltam mechanikust mostanság és a hidrós életérzés után kb. sikítófrászt kaptam tőle . Az a gond, hogy csak belépő bringát engedhet meg magának és azokon mind mechanikus tárcsafék van . Egy hidrós alap alu vázas cx ha jól néztem már annyiba fáj, mint egy normális karbon mtb. Gondoltunk arra is, hogy vesz egy belépő cx-et és helyben lecserélteti a fékeket hidrósra, de amikor megláttam a hidrós fékváltó szettek árát... . Én azt tanácsoltam neki amúgy, hogy inkább vegyen egy könnyű mtb-t, tegyen rá gyors gumikat és szokjon vissza a több terepezésre, mint régen. Mert a fő prolémája az neki amúgy, hogy nehéz a montija és nehéz hajtani aszfalton. Szerintetek?
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #141161 üzenetére
Egy shimano BR-317 szintű mechanikus,jó saját gyantás betéttel elég lesz neki mindenhol.
dantre...kis gyakorlat fémvázaknál feleslegessé teszi...a gyerek meg menti a bőrét,biztos ügyetlenkedett valamit.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
erh75
tag
-
samujózsi
tag
Oops... most látom, lényeg, amiért a nyomatékkulcs előkerült, lemaradt.
Országútira fékbetétet milyen szempontok figyelembevételével célszerű választani?
Nézegettem a fékeket és kopottak is, meg nem is fékez annyira, mint szeretném.Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #141163 üzenetére
Ezekből tudna választani: [link] [link] , egyik sem Shimano
Fall-N: első blikkre montis fejjel erre gondoltam én is, de sajnos ahogy elnézem koskormányosokon nem ilyen egyszerű a helyzet, mert oda fékváltó kell, ami hidrósban kegyetlen drága. Szal a montiról sajnos nem lehet átrakni és az sem játszik, hogy újan a boltban lecserélteti a fékeket. Lehet az lesz, hogy marad a montiknál, csak vesz valami jobbat-könnyebbet agresszívebb geóval. A jelenleginek iszonyat a geója és 14kg fölött van.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Fall-N
veterán
válasz erh75 #141165 üzenetére
Belépő szintű aluvázas CTM bicikli, alap városi Tourney hajtással és váltókkal. Ennél csak a CTM Axon belépőbb, abban acél váz van és V-fék, ami 70ezerbe kerül. Szerintem egy Decathlonos RockRider jobb ilyen áron, abban SRAM X4 váltók vannak és ugyanilyen Hayes tárcsa.
jjeaah: A fránya outis kormányra nem gondoltam, így tényleg nem jó.
[ Szerkesztve ]
-
samujózsi
tag
válasz parkr #141171 üzenetére
Fék márkák, gyártók stb. alapján nincs eltérés? (Méret/forma/etc) ami miatt mondjuk a Shimanoba való betét nem jó a Tektroba?
Keménység mennyire számít? Gondolom, a puha jobban fog, gyorsabban kopik, a keményebb meg jobban koptatja a felnit. (?)Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #141161 üzenetére
Inkább a gravelre beszéld rá ;)
A Tektro Spyre szerintem = TRP (Tektro Racing Products) Spyre , ilyenre fogom egyszer cserélni a BB7-eket (aztán vagy jobb lesz, vagy rosszabb, de NEM a fékhatás miatt cserélem, azt elmondhatom. Annyit szidjátok a mechanikus tárcsafékeket, hogy teljesen biztos vagyok benne, hogy aki fél tőlük, az nem próbált még normálisat. Ha a BB7-es jó a 85 kilómhoz 160-as tárcsával, akkor szerintem nagy baj nincs vele. DH-ra, meg oda, ahol a lefelén van a hangsúly, én sem ajánlom, de XC-ig bezárólag szerintem van létjogosultsága.)
Ha a gravelen olyan a gumma, meg olyan az áttétel, akkor nem kell félni vele a lájtos tereptől sem, nem kell szigorúan a döngölt földúton mradnia. Viszont 11 kiló alatt marad valószínűleg.
Az enyém tegnap óta 10,4Kg, az új kerekekkel leolvadt egy csekély 700 g körüli tömeg
(ez pedálokkal -380g-, kulacstartókkal, prizmákkal, csengővel )Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
varsam
őstag
válasz jjeahh #141168 üzenetére
A Tekro Sypre fékekről jókat mondanak, én is néztem őket az outira, de nem akartam annyit áldozni rá (BB5 lett). A Spyre azért jobb, mert szimmetrikusan, mindkét oldalt egyenletesen húzza, azaz dual piston akárcsak a hidrós fékek. Szóval fékerőben szerintem bőven jó lesz neki.
[ Szerkesztve ]
-
gabro0
őstag
Hű, ezt nem tudtam, kösz! Hogy kell érteni ezt a 2-3 évet? Csupán a dobozban állással is tönkremegy vagy rendszeres használattal ennyi?
#141104 bringasisti: Mit értesz az alatt, hogy több volt a gond, mint a haszon? Úgy mondd, hogy soha nem volt (nap)szemüvegem, szóval nem tudhatom
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz ZolkoW #141173 üzenetére
& varsam: oké, megmondom próbálja ki a boltban, mert lehet tetszeni fog neki... ha meg mégsem, akkor marad az xc montiknál, egy fapados cx árából egészen jó xc-t lehet venni a helyi boltban is, Manitou Markhor vagy Recon RL telóval, Deore felszereltséggel, hidrós fékkel, akár átütős tengelyekkel és az ő méretében 12kg körüli súllyal. Vagy csak én érzem úgy, hogy ezek a cx-ek durván túlárazottak? Ráadásul nem szeret mászni a jelenlegi montijával, mert brutál magas a fejcsöve, a kormány az egekben van és a bringa 14-15kg körül van, gondolom egy cx-el ebben sem előre lépne, hanem hátra... az áttétel miatt. Mert ugy-e azon elöl nincs 22T . Szerintem egy jobb-könnyebb monti kéne neki és újra vissza kéne szokjon a gyakoribb terepezésre mint régen, 2 éve még többet tekert velem terepen, mint aszfalton, csak újabban aszfaltosodott el ennyire, mert egyedül nem mer terepre menni a medvék-kutyák miatt. Persze nem fogok semmit ráerőltetni és felvázolom neki azt is amit a mechanikus fékekről írtatok, aztán azt vesz amit akar. Vicces amúgy, hogy aszfalton sem mer hosszú körökre menni egyedül, csak velem és az a gyanúm, hogy ha vesz egy cx-et, többé én sem tudok majd vele kimenni, mert nem fogom tudni tartani a tempót . Szal ez az egész cx-re váltás lehet azt hozza ki belőle majd, hogy egyáltalán nem fog többé tekerni, max 15-20km-t
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #141176 üzenetére
Egy év múlva elővesszük a témát, és addigra már te is valami CX félével nyomod, meglátod!
Jó, persze nem biztos, de azt is vegyük figyelembe, hogy nem csak észérvek mentén működnek az emberek, hát még a nők
Szóval szerintem fontosabb, hogy szeresse, és akkor sokat fog menni is vele.
A CX nagyon réteg dolog, és a fékváltókar, ahogy írtad is, helyből soktízezerrel megdrágítja, én nem is vettem még rá magam. Odáig eljutottam fejben, hogy oké, mondjuk jövőre egy drótos Apex1 vagy Rival1 szettet kipróbálok, addig használom montis váltással. Ja, az országútisok majd kiröhögnek, főleg, ha meglátják, de most rendeltem a 40-es első tányér helyére 36-ost, úgy, hogy hátul 42 a legnagyobb fogszám .. (1x11) de érzem, hogy ez lesz a jó, mert amikor pörgetve szeretnék felmenni egy aszfaltos emelkedőn, vagy bárhogyan egy nem aszfaltoson, akkor pont kellene még egy fokozat. Aztán ha erősödök, lehet, hogy visszakerül, de addig a pedálfordulatra koncentrálok.
Érdekesség: pont ma adtam el a hajtómű gyári 44-es tányérját, pedig már hirdettem egy ideje, és kezdtem letenni róla, hogy ebből lesz valami. De mire megérkezett, már tudtam, hogy a 44 nagyon sok nekem, így szűzen lecsavaroztam róla.szerk.: én is milyen logikusakat cselekszem, az említett fékváltókar pár (amit drágállok) mondjuk 2 Schwalbe Evo gumi + tubeless cucc ára (amit megveszek)...
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
jjeahh
nagyúr
válasz 6030D #141179 üzenetére
Sajnos ilyen Kellys meg Merida fronton olcsón nincs . Mert ugy-e a csaj csak egy üzletből hajlandó vásárolni és ott csak ezt a két márkát forgalmazzák, igaz annak az összes modellje elérhető.
Amúgy ja, egyetlen bringának kompromisszumos lenne ide, de a csaj beleélte most magát. Előtte volt egy virsligumis cross trekkingje és most egy nagyon elcseszett nagytata geós montit vett, így úgy érzi, hogy a montit sokkal nehezebb aszfalton hajtani. Mondtam neki, hogy azért, mert ez a montija sz*r és ha vesz egy jobbat, aminek a geója is okés, azon jobban fogja érezni magát... remélem igazam van, ha végül monti mellett dönt . Amúgy itt a harmadik gép az övé, Kellys Vanity 70 2018, itt a gyári képen jól látszik milyen brutál magas pl a fejcsöve, a középcsapágyház is mélyen van, a csaj úgy ül rajta, mint egy chopperen . Ugyanennyiért ugyanettől a márkától, ugyanabból a boltból, szintén női vázzal is kaphatott volna jobbat, pl ezt vagy ezt.ZolkoW: Majd egyszer lehet lesz cx-em, de nem monti helyett, hanem mellé . Na mindegy, kíváncsi vagyok mi lesz ebből, remélem ezúttal nem lő mellé.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
bringasisti
őstag
válasz gabro0 #141175 üzenetére
Az alapvető gond hogy a márkás szemüveg lencse is 2 max 3 év elfáradt, ami azt jelenti hogy a mozgási tartomány közepén csinál valamit. A boltban mikor mutatják a mintát hogy kék vagy szürke árnyalatot kérsz dobozba tartják hogy ne amortizálodjon. Mikor reklamáltam a szemüveget berakták UV lámpa alá hogy lám tökéletesen reagál a fényre.
BENEFON DELTA--------N8
-
samujózsi
tag
Vicces ez a google. Fékbetét/-pofát keresve, szinte kizárólag irreleváns reklámok jönnek fel találatként. Köztük autó és motor hirdetések, ahol nyoma nincs biciklinek.
Azthhonnan lehet vajon megtudni, hogy egy ilyen fékbetét mennyire koptatja a felnit? Van ennek valami mérőszáma?[ Szerkesztve ]
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
robee19
tag
válasz Hasaggymeg #141153 üzenetére
Tetszene is, de felpróbáltam és lehet hogy túl hiú vagyok, de elég viccesen nézek ki benne
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #141176 üzenetére
Ájjj,az a csajé nem bringázni akar veled maré!
robee19...fránya hiúság,a 7 fűbűn egyike.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
robee19
tag
válasz Hasaggymeg #141187 üzenetére
Nem 7fű van péntek
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #141181 üzenetére
Én nem látom olyan vészesnek azt a csajbringát, csak mivel alacsony, és teleszkópos, szükségszerűen magasabb lesz a kormánya, mint a nyereg, bár még ezen a magasságon is tudna csökkenteni vagy 8-10 centit. Nekem most év elejétől lett egy középkategóriásnak mondható MTB-m, és amint elkezdtem a tavalyi évhez képest többet menni (úgy általában biciklivel), az első élményeim közt volt a felismerés, hogy jó a monti terepre, kerülgetni az akadályokat, de aszfalton nem mennék vele szívesen sokat. 10-20-30 km még nem vészes, de az első pillanattól azt érzem, hogy nem erre való, nem hatékony. Én a kormányra fogom ( ). Azt hozzáteszem, hogy a koskormányt meg még nem szoktam meg, szóval annak nem csak a drága fékváltókar a velejárója . Sokkal természetesebbnek érzem a kézpozíciót, de még abszolút keresem a szögeket, magasságot... ma is jöttem vele 28 km-t, és a bal kezem elég hamar zsibbani kezdett, de nem jövök rá, hogy mitől, mikor a jobb nem csinálja. A kis- és gyűrűs ujjam, és elég sokáig megmarad az érzés. Remélem, megoldódik, mert elég bosszantó. Ahogy most be van állítva, úgy elég magas a kormány, mégis 90%-ban a hoodot fogom. És attól még fényévekre vagyok, hogy el merjem engedni mindkét kezemmel menet közben, inni is csak szigorúan, ha nem jön autó, reggel koncentráltam rendesen, miközben kerülgettek a teherautók..
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
TayRol
veterán
Volt 4 éve egy gyönyörú Scott Speedster 20-asom, 105-ös szettel, imádtam. Nézegetem őket, nosztalgiázom, és ezt találtam. Nem elírás az ár? Új, és Ultegrás.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ZolkoW #141189 üzenetére
Nekem is bal kezem azon ujjai zsibbadnak amióta gumi markolatra cseréltem a szivacsot,szerintem valami ideget nyom6ok a tenyeremen.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
HEAHEA
tag
válasz jjeahh #141161 üzenetére
Ahogy már mások is írták, a TRP Spyre nem rossz mechanikus. Az egyik haverom most vett gravelt, ( Cannondale Topstone, Sora) akcióban.Ha nem ódzkodik a külföldi rendeléstől, akár egy hidrósat is kifoghat olcsóbban. Csak 1 példa: [link].
#141175 gabro0 : Nekem egy Rudy Fotonyk van. kíváncsi vagyok meddig bírja a korábban leírtak alapján.
-
jjeahh
nagyúr
válasz ZolkoW #141189 üzenetére
Itt összedobtam 2 másik hasonló árú montival, kb. látszik mik a különbségek. A hajtókar alacsonyan van, ezért nem tudja kihúzni a nyerget és alacsonyan ül, a kormány meg nagyon magasan van, mert magas a fejcső. Kivette a stucni alól a hézagolókat, de így is chopper.
Ja, amúgy egyetértek így látatlanban is, nem próbáltam koskormányost, de el tudom képzelni miért lehet jobb aszfalton. Ettől függetlenül amíg csak egy bringám lehet, addig én maradok az xc-nél, mert az komolyabb terepre is jó, mászni is lehet vele, ha lassabb is, de lejtőn elmegy és aszfalton is használható. Szal kompromisszumokkal ugyan, de mindenhol elgurul. Viszont a csaj mostanában többet aszfaltozik, szal neki lehet jobb lenne a cx, nem tom... kicsit én ebben kételkedek. A mászást nem bírja és a cx-nek az áttételével még nehezebb lenne. Néha azért terepre is jár és felénk egy hosszú terepezést nem lehet megúszni sima földutakkal, ide minimum egy xc kell terepre. Bár a cx-el lehet teljesen lemondana a terepezésről és akkor boldog lehetne vele (amíg nem mászik), de ilyen helyen, ahol én lakok hogy lehet terepezés nélkül élni? . Az előző bringája cross trekking volt és abból is hamar elege lett, mert elkezdett motoszkálni a fejében, hogy hát jó-jó, de csak kéne egy monti...
Szerintem pl a gif képen lévő Meridával boldog lenne és lehet, hogy többet jönne terepre is, most van egy olyan problémája is a csajnak, hogy tavaly kulccsont törése volt és a Rugós Suntour telóval azért néhány rázós terep nem esik jól neki. Egy puhára belőtt levegőssel szerintem már nem panaszkodna, úgysem az a vadulós fajta, szal nem ütné fel. Na de meglátjuk, én elmondtam neki a magamét, aztán valszeg úgyis azt vesz, amit akar . A legjobb megoldás felénk szerintem két bringa lenne, egy cx és egy monti, nem véletlenül használja itt kb az összes komolyabb bringás ezt a kombót. Csak hát nekünk nincs pínz 2 bringára, örülünk, ha egy jobbra futja.HEAHEA: mondtam a csajnak ezt a mechanikus dolgot, de hallani sem akar róla . Rendelés meg teljesen kizárva, mert most szívta meg a Wiggle-vel
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
FireKeeper
nagyúr
váz méret meghatározásához csőhosszak alapján ért valaki? nemrég találtam ezt az olasz(?) (úgyis kínában gyártják...) gravel vázat, ami olyan gusztustalanul olcsó, hogy még a szállítást, festést beleszámítva is elég tetszetős... írtam a supportjuknak, és azt írták, hogy a 170cm-es magassághoz ők az 53-as L vázat ajánlják, ami nem tűnik túl hihetőnek...
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 V || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
gabro0
őstag
válasz HEAHEA #141192 üzenetére
Rátapintottál, pontosan ezt néztem ki A bikemagos tesztben dicsérik, de tudjuk náluk mindig minden csúcsszuper. Keskeny fejem van és csontos, nem tudom megfelelne-e. Neked mi a véleményed róla és hol szerezted be?
#141183 bringasisti: Szóval úgy 2-3 év, ha sokat van UV fénynek kitéve a lencse, értem. Szerintem 2x ennyi ideig kihúzom, mert többet vagyok bent, mint kint és akkor se vinnék mindig magammal napszemcsit.
-
sulu1701
aktív tag
Sziasztok,
Tudnátok ajánlani hegyikerékpározáshoz (XC,CC) egy kellő biztonságot adó bukót?
Köszi előre is!
-
bringasisti
őstag
Új hozzászólás Aktív témák
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Yettel topik
- Vallás
- Politika
- Anime filmek és sorozatok
- GoodSpeed: SAMSUNG Galaxy Buds FE (SM-R400NZAAEUE) a 9 éves SONY SBH20 utódja (nálam)
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- Győr és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
- Giant Stance 29 kerékpár (L-es méret)
- Merida összteleszkópos kerékpár
- DJI Mavic 3 FMC drón szett - 2 kamera, 4/3" CMOS - 3 akku, koffer
- Hamilton Aviation Khaki X Patrol Auto Chrono ETA 7750 automata óra! Full set!
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care