-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
ivana
Ármester
válasz Bati0501 #141349 üzenetére
Trek Madone 3,1 Ez még nem is full 105, és szvsz a full 105 se ér 250-et a használt piacon.
(#141336) Bati0501 Azért egy De Rosa 11 sebi super recorddal az elég kemény szint, annál feljebb max. a 12-es campa van
(#141325) Fall-N Ne keverjük már a szezont a fazonnal. Az olasz nem fordított menetes, hanem sima jobb menetes és amúgy nagyobb is 36mm a az átmérő. Angol esetén a hajtásoldali csésze bal menetes.
Az integrált esetén meg simán csak megfelelő spacert kell berakni. 68mm-nél keskenyebb csapágyház nem nagyon van, országúti esetén csak 68mm-es angol és a 70mm-es olasz támogatott. Létezik orosz 70mm-es angol, ott shimano esetén montis csapágyat kell rakni az outi hajtókarhoz.
-
-=RelakS=-
veterán
Ehh, ez a mai kör elég nyomorult lett...
Én: Bringázzunk!
Idő: Parancsolj, szélcsend, csapasd!
Út: Megszűnt a félpályás lezárás, nem fog lámpa feltartani, lehet rekordot dönteni!
Láb: Izé, Főnök, az izmok jelezték, hogy az első 10 kilométeren más elfoglaltságuk akadt, nem baj?
Idő: Látom, visszafelé egész jól megy, parancsolj, másfél kilométer eső szembeszéllel. Remélem, nem gond...Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
cdl
senior tag
válasz -=RelakS=- #141352 üzenetére
Nekem az idővel reggel semmi problémám nem volt (15 fok, szürkeség , no szél)
Bezzeg a motiváltság 6-tól 3/4 7-ig beszéltem rá magam az indulásra.
Akkor is csak a minimál programra (45 km)volt lelkierőm.
Ma valahogy nem ment a dolog. -
őstag
válasz Bati0501 #141349 üzenetére
a használt karbon vázakkal csak nagyon óvatosan, mert főleg az olaszokból nagyon sok a sérülten behozott, majd itthon sufniban javított váz, amik később tuti megint törnek majd.
sajnos többel találkoztam már idén, közte egy újként eladott Pinarello-val is“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Fall-N
veterán
válasz ivana #141351 üzenetére
A fordított menetet a szakma így is szokta nevezni az olaszra, mivel a bal ellentéte a jobb, a szabványhoz képest fordítva van. Nem én neveztem el így. A 36 mm és a 24 tpi meg áll az angol mentes középrészre is.
Az orosz, francia meg külön állatfaj, főleg a francia. Pedig voltak és vannak jó ötletek a bringázás terén.
[ Szerkesztve ]
-
ZolkoW
őstag
Azért fura nekem ez az egész, mert látszólag ugye jónak kéne lennie. Boostos a kar/tányér, nem is extra méretű a tányérod, boostos a váz, normál csapágyházzal. Jó, a BSA megbolondítja,mert a 2 külső csapágy felvesz összesen 18-19mm-t. Már akartam kérdezni, a képen nem látszik: megvan a hajtás oldalra való műanyag távtartó henger is,ugye?
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ivana
Ármester
válasz Fall-N #141357 üzenetére
bal ellentéte a jobb Az angolnak is csak a hajtásoldali csészéje bal menetes
a szabványhoz képest fordítva van Milyen szabványhoz? Az olasz menet is egy szabvány, sőt a francia is (ami szintén dupla jobbos). Talán a 40mm-es beütő is, csak aki azt kitalálta.
Nem én neveztem el így. De.
A 36 mm és a 24 tpi meg áll az angol mentes középrészre is. A 24 TPI igen, de az angol csésze több, mint egy milivel kisebb, az olasz csapágyházba konkrétan beleesik.
-
Fall-N
veterán
válasz ivana #141359 üzenetére
Az ISO-hoz képest van fordítva, de ha nekem nem hiszel. Azt meg had ne kelljen itt boncolgatni, hogy az ISO és az angol menet között csak az a különbség, hogy az angol 1.37"-os az ISO meg 1,375" ami 0.127 mm eltérés.
De ha bemész a szervizbe megértik, hogyha fordított menetest kérsz. Ezenkívül sok magyar szaklap is szokta így nevezni.
-
robee19
tag
-
cdl
senior tag
válasz -=RelakS=- #141354 üzenetére
Nem emberkedés akart lenni.
Az éven beálltam a hétvégi 70-100 km közötti menetre szombat és vasárnap.
Reggel 6-tol 10-ig kb ezt nyomom minden hétvégén.
Persze itt nincs szint.
Több időm ritkán van, de ez nagyon jó, kikapcsol.robee. Én túlélni mentem ki
[ Szerkesztve ]
-
samujózsi
tag
válasz bringasisti #141364 üzenetére
Szerintem pontos.
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
samujózsi
tag
válasz bringasisti #141368 üzenetére
Azt hittem, a számokon problémázol.
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
Fall-N
veterán
válasz bringasisti #141368 üzenetére
Nem úgy értettem, hogy csereszabatos az angol az ISO-val, nyilván nem, akkor ugyanaz lenne a kettő. Csak arra utaltam, hogy minimálisan tér el a két szabvány. Arról nem is beszélve, hogy a váz gyártók könnyebben tudják tartani a tized milliméteres tűrést. De nem vitának szántam, az igaz, hogy nem gyakori megnevezés az olaszra a fordított. De Google keresőbe beirva kidobja simán az olasz szabványú monoblokkokat.
[ Szerkesztve ]
-
Sped
aktív tag
Használ itt valaki dioptriás bringás szemüveget?
Tapasztalat, jó tanács? Hamarosan szeretnék egyet, a Rudy Projectnél úgy látom elég komolyan foglalkoznak ezzel.IndyCar Series - Real Racing, Real Sport
-
Bati0501
őstag
válasz bringasisti #141367 üzenetére
Az gyakori hogy van otthon az embereknek? : )
És ez a kütyü mennyire mobil, mint egy autóknál használatos festékvastagságmérő?TayRol: szívesen, hátha találsz valami jót.
-
xy.zsolt
őstag
válasz Intruder A 6 #141327 üzenetére
hidd el outi téren ami tetszik az mindig drágább mint amennyit szánunk rá sajna pl ha kapásbol csrélni kell egy super record nagy lánctányérját hamar ott lesz az ár ahova való
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
rii
nagyúr
sziasztok
tesóm írja h mindenképp teleszkópos canga kellene, mer mar kis bicajozastol is faj az egyik csukloja ...
tudnatok mondani olyan teleszkópot ami van olyan jó h a csuklot tudja kimélni?
60.000-ért van mar ilyen?(#141309) Hasaggymeg : .... amint samujozsi irta .... jah .... ha nagyon lesullyedt a kérdés ... napi 2 up a megengedett
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Van úgy,hogy minden klappol mégsem akaródzik menni és persze mindig az indulás a legnehezebb...aztán ha egyszer elindultál már minden rendben.
rii...minden teló csillapítja valamennyire a csuklót érő rezgéseket,ugyanakkor kérdés kompenzálja-e ez az előny a sok hátrányt amit egy alsó kategóriás teló jelent mint többletsúly,tartósság hiánya,vacak működés stb.Továbbá egy teló még nem garancia a csuklópanaszok megszűnésére.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Bati0501
őstag
válasz xy.zsolt #141375 üzenetére
Lehet, hogy én gondolom rosszul, de én úgy vagyok vele, hogy ha valamit lecserélek a bringán az eredetivel megegyező vagy jobb minőségűre, akkor előbbi esetben tartja az értékét, utóbbi esetben pedig még nő is.
Illetve szerintem egy bizonyos kategória felett már nem igazán veszítik az értékűket a bringák az évek alatt sem, bár persze lehet hogy rosszul gondolom ezeket.TayRol: Te is pont ilyen magas vagy?
Amúgy igen, tényleg nehéz ilyet találni. Annyiszor van, hogy meglátok egy nagyon szép bringát, nagyon jó ár/érték aránnyal, aztán kiderül hogy max 170 cm-ig jó....
Annyi jó benne, hogy mivel úgyse akarok bringát venni, így könnyebb... -
ZolkoW
őstag
Jó, nem ússzátok meg, de próbálom röviden:
A Fulcrum szettemet akartam belsőtleníteni. Még a folyadék elpazarlása előtt tudomásul vettem, hogy nem fog menni, nem jó hozzá a felniprofil - folyadék nélkül próbáltam én mindenhogyan felfújni, de esze ágában sem volt a peremnek a helyére menni, ott maradni pedig végképp nem.
Aludtam rá egyet, töprengve, hogy hogy lesz nekem így belsőmentes kerekem, amikor olyan jól elterveztem... aztán bevillant, hogy akkor a gravel szett MTB-ben való kipróbálása több lesz kósza poénnál, és hátha azzal. A 20mm-es belső szélességgel 10 évet letagadhatok, egyébként bírnia kéne... Ami ezután következett -kezdődik a klikkvadász szalagcím- , az azt hittem, csak a YT videókon, megvágva ennyire egyszerű. A 2 Fontos kék Jobsworth szalagot már régebben beragasztottam, jött a külső (Racing Ralph/Ray), azzal kicsit tornászni kellett, de minden igazgatás nélkül felfújtam kompresszorral, és le sem eresztett. A másodikat már direkt műhelypumpával csináltam, azzal is ment. Jöhetett a tej bele, kész. Még érdemben nem mentem vele, de semmi jelét nem mutatta hogy ereszteni akarna, vagy bármi rendellenest.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
rii
nagyúr
válasz Hasaggymeg #141379 üzenetére
" ... ugyanakkor kérdés kompenzálja-e ez az előny a sok hátrányt amit egy alsó kategóriás teló jelent mint többletsúly,tartósság hiánya,vacak működés stb. ... "
igen ... nekem is pont ezek az aggalyaim vannak, mert volt mar merida kalahari 590-em suntour "teleszkóppal" ..
ez a masodik kérdésem mar csak teleszkópra vonatkozott volna ....piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
Sped
aktív tag
válasz HEAHEA #141377 üzenetére
Én is egy olyannal szemezek, mindenképpen személyesen fogom intézni, ki akarom ezeket próbálni.
A lehetőségek közül szerintem nekem kettőre szűkül a dolog -5,5 és -6 -os szemmel, az általad is említett clip-on ill. az optical dock megoldásra. Ahogy nézem mindkettőnek megvan a maga előnye/hátránya, így látatlanban az utóbbi felé húzok, mert ez biztosít szélesebb periférikus látást mivel közelebb van a szemhez. Persze ezt csak a leírás alapján mondom, nem tudom mit jelent ez a különbség a valóságban. Az utcai szemüvegemnek pl. oldalt most is látom a keret szélét, szóval eleve korlátozott a periférikus látásom de ehhez már úgy hozzászoktam hogy észre se veszem.
A lencsét mennyiért készítik? Mert a weboldalukon csak keret árat látok.[ Szerkesztve ]
IndyCar Series - Real Racing, Real Sport
-
ZolkoW
őstag
válasz maximilian4 #141384 üzenetére
Már akartam reklamálni, hogy vasárnap van, és ma még láttam a hirdetést
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Zsohi
őstag
A mai nap a bringa parkban adtam egy új esélyt a carbon felninek, a nagy dh vasban elől.
Talán néhány hónappal ezelőtt azt hiszem írtam egy röpke beszámolót a kerekekről amiket akkor a merev narancs NS bringába szereltem be. Akkor az egész úgy ahogy volt nem nyűgözött le, túl merev volt ami rányomta a bélyegét az egész útra, élvezhetetlenné tette az oda vezető szakaszt a pályáig és ha az első benyomás nem jó utána már nehéz javítani... Na már most ezek a kerekek nem voltak olcsók annak ellenére se, hogy kínai cucc, így gondoltam kellene kezdeni valamit velük és hát adta az ötlet magát, miért is ne. Szóval tegnap este még gyorsan átszereltem az első kereket a mai kalandtúrára, hogy tovább már ne húzzam a szót, íme a tapasztalatok:
Az első kört a szokásos nyomvonalon tettem meg, a pályát ismerem, mint a tenyerem, így próbáltam kizárni minden egyéb változott ami elvonhatná a bringával kapcsolatos változásokról a figyelmem. Szóval, az első kör elég küszködös volt, a szokásos ívek valahogy nem működtek és az eddig jól bevált beállítások se tűntek megfelelőnek, amiket néhány kör múlva végül sikerült orvosolom. Miután a felfüggesztést sikerült behangolnom(1-1 klikkel lassabb visszaút elől hátul), kezdtem ráérezni. A döntött kanyarokban sokkal jobban tartotta az ívet, több önbizalmat adott aminek hála gyorsabban és mélyebbre is mertem bedönteni a bringát mindenféle dráma nélkül. A kormányzás is valamelyest direktebb érzést keltett a gyorsabb szakaszokon, alacsonyabb tempóval ez nem volt észrevehető. Gyökerekkel és sziklákkal teli tűzdelt szakaszokon, viszont egy kissé nehezemre esett tapadást találni, túl merev, ami miatt úgy éreztem elpattog a kerék, megfelelő nyomválasztás... A helyzet végül is nem volt olyan rossz, úgy érzem jóval többet nyertem a kanyarokban, mint amennyit vesztettem a sziklakertben és úgy éreztem nem is annyira a felhasznált anyaggal volt a gond, inkább ez a magas profilú dizájn egyszerűen nem jó. Egyszer ha lesz rá lehetőségem átfűzőm a kereket D-Light küllőkkel amivel talán orvosolható lehet a problémám. Végezettül a mai nap végére jelentősen átformálódott a kialakult véleményem a carbon kerekekről, de ettől még nem győztek meg 100%-osan és addig amíg nem lesz lehetőségem kipróbálni egy másik talán nem is fognak. Egy alacsonyabb profilú(vagy esetleg egy szélesebb 30mm-es, kicsit alacsonyabb nyomáson) , 32 lyukas, D-Light, vagy CX-Ray küllőkkel fűzött kerék szerintem megtudna győzni.
[ Szerkesztve ]
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
-
HEAHEA
tag
A Fotonyk lencséje nem zavaró periférikus látáskor, jó lefedi az arcot, nagyon oldalra kell nézned, hogy lásd.
Azt nem tudom, hogy az olcsóság miatt választottam a clip-on-t.
Így jött ki nekem árban: A kiválasztott szemüveg 39900Ft+ clip-on betét: 14900Ft, optikusnál belecsiszolt lencsék 22600Ft. Úgy emlékszem, az ilyen optical dock és a keretbe csiszolt speciális lencsék olyan 130-150 ezer Ft környékén mozogtak fotokromatikus lencsékkel. Oakley-t is kérdeztem keretbe csiszolt dioptriával, az is 100e fölött volt jóval.
Majd, ha érdeklődsz úgyis biztosabb, konkrétabb árajánlatot tudnak mondani. -
jjeahh
nagyúr
válasz maximilian4 #141384 üzenetére
Nem ronda, hány kiló?
ZolkoW: én is 1000 videót megnéztem a tyúkbelesítés folyamatáról, mégis meglepett engem is, hogy ez a valóságban is milyen egyszerű.
rii: kb. 60-tól kezdődnek a levegős teleszkópok, ha 8k-t még hozzádob, akár egy Recon RL is beleférhet. Mondjuk lehet lemaradtam valamiről, de mekkora rugóút kéne, milyen bringába rakná?
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
xy.zsolt
őstag
válasz Bati0501 #141381 üzenetére
Jól gondolod. Én csak arra reagáltam, hogy mikor mélyen piaci ár alatt hirdetnek valamit az nem jelenti egyértelműen, hogy jó vétel. Pont az említett groupset-re kell odafigyelni használt bringa vásárlás esetén...mert ha új kell annak borsós ára lesz.
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
nagylaci32
tag
válasz Zsohi #141389 üzenetére
Egy ilyen ballonos gumival szerelt MTB-n szerintem nem érezhető a plusz merevségből semmi. A felni, ha nagyon odavágod, akkor lehet, hogy tud 1-2 mm-t rugalmasan deformálódni, a gumi meg 30-40-et és akkor hol van még a teleszkóp rugóútja? A tömegét, hangját érezheted másnak, de azt hogy túl merev lenne?
Egy országútin talán...Egyébként a küllőből fakadó rugalmasság eltérésről van itt tapasztalata valakinek? Tehát ugyanaz a kerék csak más küllőkkel és érezhető a merevségi változás? Szerintem ez is csak legenda, de meggyőzhető vagyok.
-
samujózsi
tag
válasz nagylaci32 #141398 üzenetére
Én (országútin) érzem... a syncros kerekek után a dt annyira rugalmasnak tűnik, hogy eleinte azt hittem, nincs eléggé felpumpálva. (Persze nem kizárt a placebo effect)
Ui: bocs, most jutott el a tudatomig, hogy csak küllőcserét kérdezel... vedd úgy, hogy nem szóltam.[ Szerkesztve ]
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM