-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Hasaggymeg #140344 üzenetére
Másik fórumon figura mondja, hogy neki még be is van zsírozva a nyeregcső, és nem mozdul
Acor nyeregcső, 25,4mm-es. A 26,4mm-est nem tudom elképzelni, hogy hogy lehetne belepaszírozni.
Esetleg gond lehet, hogy még a középcsapágy is valami olasz szörnyűség, úgy kellett az új hajtóműhöz külön közpécsapágyat is hajtanom, ahogy a szelepek is Regina szelepek voltak (látott már valaki ilyet? ). Lehet, hogy tized milliméterek vannak a vázcsőben is?(#140345) jjeahh
Valami VL Bike ... elektronikai eszközöket árusító boltban vettük huszon éve
Véletlenül nem te vagy nagylaci32 a Bikemag-on?
[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Szakbarbár
aktív tag
-
jjeahh
nagyúr
válasz -=RelakS=- #140354 üzenetére
Ez valami manufakturális bringa lehet
Nem én vagyok nagylaci, de névrokonok vagyunkFb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Fall-N
veterán
válasz -=RelakS=- #140354 üzenetére
Nekem is becsúszott a 25,4-es új alu nyeregcső, de kapott olajos sprayt a gyorszár és rá lehetett annyira szorítani, hogy azóta nem mozdul, főleg az én súlyom alatt (110 kg). Ez volt már több, mint egy hónapja, azóta jó.
A középrész az nekem is olaszmenetes (cserélni fogom nemsoká'). De elvileg van még itt vidéken is alkatrész hozzá. Azért annyira nem ritka, mint a régi vintage Peugeot outi francia szabványú monoblokk.
[ Szerkesztve ]
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Fall-N #140357 üzenetére
Szerintem meglesz, mi a gond.
Négy éve, mikor vettem a nyeregcsövet, nem tudtam rendesen beleszuszakolni, így csiszolópapírral nekieshettem. Erre a váz nyeregcsövében lévő karcok utalnak. Most már így bele lehet préselni a nyeregcsövet (egy darab ragasztószalag nem fér el mellette), viszont nem lehet úgy meghúzni, hogy tartson isLehet, kap majd egy kis ragasztót, bár először talán megnézem egy csavaros bilinccsel.
(#140356) jjeahh
Én inkább a saját márkás bringákhoz hasonlítanám[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
nagyúr
válasz Szakbarbár #140355 üzenetére
Súlypont a nyereg mögé jó ötlet csak ott nagyon észnél kelllenni mert ha megcsúszik a hátsó kerék akkor kilőhet a bringa a nyeregből.
Dobogókőn lefelé nagyon kanyargós, nincs egy hosszabb egyenes?Més que un club!
-
ivana
Ármester
válasz -=RelakS=- #140354 üzenetére
Ez egy acél váz? Rohadtul zsírozni kell a nyeregcsövet és a stucnit is. Simán lehet tized mm, két tizedenként megy fel.
Ez a regina szelep elég ortopéd.
Az olasz menettel nincs nagy gond.
[ Szerkesztve ]
-
bunddog
tag
válasz Csokicsibesz #140253 üzenetére
bike24-en is nézd meg, nagyobb a választék mint bd-n vagy rose-on.
-
trialboj
őstag
válasz jjeahh #140353 üzenetére
Crater maraton a váradi hegységben
Nem tudom a pontos adatokat, mert nem szeretném tudni előre, legyen meglepi, a pálya nyomvonalának a 90%át ismerem (segítettem a tervezésben), de így hogy nem tudom pontosan mi a végleges vonalvezetés, kicsit érdekesebb lesz.
Én rövid távon indulok, csak az íze kedvéért, kis versengés a cél, hátha találok megint valakit akivel végig tudunk csatázni, legutóbbi versenyen sárban toltuk, ott óriási harc ment a tapadásért.30km/600m körül lesz, ennél többet versenytempóban nem is bírnék, de bevállaltam volna a hosszabb távot ha nem ugyan az lenne mint az enyém, csak 2 körrel, viszont ott akkor hosszú távra gondolva, sokkal tatásabban kellett volna menni, így meg talán végig szúrhatom neki, már persze moderáltabb stílusban.
(#140352) gabro0
Én nem tudom ki vett meg mit, de továbbra is a leg átláthatóbb oldalnak tartom, mondjuk egy ideje már nekem sem jegyzi meg a beállításokat, ez idegesít, és talán tényleg nehezebben mond pontos adatokat nyáron, de hát ilyenkor elég szeszélyes az időjárás.
Viszont előfordult már, hogy elkapott az eső, és mikor beálltam valahova, ráfrissítettem, és még csak be sem jelölte hogy szakad az eső, 80%ot adott neki.
Ezzel az oldallal kombinálva el lehet kerülni a legtöbb esőt."Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Napfénysüti #140359 üzenetére
A Dobogókőről lefele még messze nem az a lejtő ahol be kelljen ülni a nyereg mögé.Legalábbis szerintem...
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #140347 üzenetére
Ahogy mozgatom a kábeleket, nekem úgy tűnik, hogy beljebb zörög, menet közben is inkább a váz elülső részéből jött a hang, mint középről. A bemenetnél baromi vastag a váz, ott annyi anyag van a motor felfogatás miatt, hogy a zörgés kizárva, inkább a váz belsejében, ahol vékonyabb a falvastagság, ott sokkal inkább tud rezonálni.
Zsugorcső nekem is eszembe jutott, lehet az lesz a megoldás. -
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #140347 üzenetére
Ha a kábelnél jóval nagyobb átmérőjű zsugorcsövet húzok rá, szerintem nem zörögne, de ha csak akkora az átmérő ami pont rámegy a kábelre, akkor lehet, mert elég vékony a zsugorcső anyaga.
Illetve nem szeretnék féket, meg dropper kábelt bontani, tehát arra gondoltam, hogy középen felnyitom a zsugorcsövet, ráhúzom a kábelre, egy kör szigetelő szalag, majd így haladok befelé. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Runner_fxr #140367 üzenetére
Még talán egy behúzó zsinórral lehetne ráhúzni,úgy,hogy azt átdugva átszúrod a zsugorcső végén,majd a csővel együtt visszahúzod.Könnyű mosni meg állványba befogni a kerékpárt,és esztétikailag is szép,de amúgy tiszta szívás ez a rejtett kábelezés.Nejem Gepidájánál is olyan fura törésekkel megy be-jön ki a vázból a bovdenház (végig házban fut) ,hogy slx létére is esélytelen könnyű váltópöcök működtetést elérni,és kenőanyagot sem tudok belejuttatni...talán az egész cseréjével valami jobbra.Lehet én már nem érem meg,de valami a bringás által termelt energiaforrás hajtotta elektromos váltókat és féktesteket vizionálok,melyeket rádióhullámos fékkar és pöcögtető működtet.Ugy talán elfelejthetnénk minden kábelt,fékcsövet.Na álmodtam egy nagyot,most mehetek vissza a valóságba...dolgozni.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #140364 üzenetére
Meglestem a maratont, akkor nem lövöm le én sem a poént, hogy mennyi km/szint . Nem annyira vészes, lehet, hogy ezen én is mernék indulni, a mi városunkban sajnos csak egy maraton van és az nekem egyelőre túl durva, a rövid táv tudtommal kb. 30km/850m, a hosszú 70km/2000m,engem versenytempóban valszeg a rövid is kikészítene... . Na de majd jövőben hátha. Így, hogy a hosszú ugyanaz, mint a rövid, csak 2 kör, tuti én is inkább a röviden indulnék .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #140370 üzenetére
A versenytempó mindenkinek az amit magának diktál,hisz mivel ezeket úgy írják ki,hogy kis túlzással egy féllábú is befér a szintidőbe,a dobogó pedig első versenyeken egyelőre meg nem lehet cél,szépen végignyomhatod anélkül,hogy teljesen meghalj,de belekóstolva a verseny ízébe...csak nehogy rákapj,mert aztán úgy jársz mint 3060dé kolléga és jön a karbon gép,grammbuzulás,edző,táplálkozási megszorítások,teljesítményfelmérések...továbbisbvanmondjammég?
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
trialboj
őstag
válasz jjeahh #140370 üzenetére
Nem tudom te voltál-e már versenyen, de ha nem, akkor érdemes bevállald idén, mert nagyon jó móka. Akármennyire edzett vagy, az elsőnél biztos hogy minden hibát elkövetsz majd, szóval kár azzal takarózni hogy áh ehhez én még kevés vagyok.
Te ennél jóval nagyobbakat tekersz, és igaz hogy itt nem állsz meg fotózni, meg trécselni, de nem is kell 100%ot-nyújtani végig.PRO TIPP: Ha nem a dobogó a cél, hanem a szórakozás, minimum középről, de inkább picit még hátrébbről indulj. Így szinte végig előzgethetsz, és nem fogják kedvedet szegni a profik akik 16--18al másszák az első emelkedőt ami 15%+ és úgy suhannak el melletted hogy azt nézed, hol van a motor a vázban.
Annyira azért figyelj, hogy ha nagyon hamar jön az első mászóka, ami szűk, és nem tudsz majd előzni, akkor ez a fenti tézis nem teljesen helytálló, mert ha beragadsz valaki mögé 1 km-en keresztül, meg fogsz örülniDe a versengés része nagyon király, főleg mikor lefele érsz utol másokat, és technikából előzöd meg őket nem izomból. A technikát itt most a saját bringa kezelésedre értem, nem a millió dolláros bringákra. Én lefele nagyon élvezem talán hardtailes 1x nem előzött meg lefele, ott azért őrült kell legyen aki gyorsabb egy FS bringásnál(persze hozzáteszem, ahogy fent is mondtam, én a közép bolyból rajtolok, egy komoly bringás lehet utolérne a pehely HT bringájával is, a dh részen).
Még az is király mikor mászásnál utolérsz valakit, és sakkozol, hogy mikor előzd meg hogy legyen erőd elhúzni, kicsit szétárnyékozol, stb.Január óta tekersz te is, ennél felkészültebb nem is lehetnél, az a rövid táv megugorhatónak tűnik, okosan zsonglőrködve az energiával. BTW legalább 1 frissítő pont biztos hogy lesz, ott ha megállsz akár 1 percre is, annyira sokat számít, hogy el sem hiszed.
Én pl azt tavaly kihagytam mert nem kellett semmi, akivel csatáztam megállt, de 3km múlva utolért, mert picit beragadtam, de saját bevallása szerint mintha fél órát pihent volna úgy érezte magát. A lábadnak de főleg a tüdődnek sokat számít, az a pár másodperc amikor visszább vehetnek a teljesítményből."Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #140371 üzenetére
& trialboj: Az a gond, hogy a pulzusom jelenleg sz*r. Fejlődött a tavalyihoz képest, de kell még fejlődjön, hogy úgy érezzem nem halok meg versenyen. A rövid távon egyszer végigtekertünk a haverommal turista tempóban és azt hittem megdöglök . Valahogy ha rövid távon kevesebb idő alatt kell sokat mászni, sokkal jobban kidöglök, mint ha ugyanennyit 40-50km alatt másznék, kb. olyan érzésem volt, hogy bazki sosem lesz vége a mászásnak, a nagyja tényleg csak felfelé... aztán a végén van egy lejtő, aminek normál esetben örvendene az ember, de ez kb. egy DH pálya, egyszer megpróbáltam lejönni rajta, de lassabb voltam, mint felfelé , nem elég, hogy végig meredek és erdőben van, még durván gyökeres is és ugratók vannak, egyszerűen nem HT XC-nek való, minimum egy trail fully kéne oda. Persze a pro XC-sek lejönnek rajta, de ők hol nem . Szal jó lenne ha nyugodt lélekkel indulhatnék, hogy nem szenvedés lesz végig, hanem élvezni is fogom... na ennek jelenleg semmi esélye, van, ami még mindíg sok nekem.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #140373 üzenetére
A pulzusodra reagálva,ha én egyszer elmennék/elmegyek is egy versenyre csak,hogy ne hülyén haljak meg ugyebár,azt sem fogom tudni milyen a pulzusom.Verseny van már...kétezer éve,pulzus mérés talán ha 200? Talán az esélytelek nyugalmával lehet legélvezetesebb egy verseny,hisz annál már csak jobb lehetsz.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Ferdzsoo
addikt
Használ valaki olyan telefontartót ami offroad sem hullik le a bringáról a telefonnal együtt? Én a valamilyen gumist preferálnék a rázkódások miatt...
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #140374 üzenetére
Én most nem feltétlen arra gondoltam, hogy verseny közben mérni (az is hasznos, mert segít beosztani az erődet), hanem arra, hogy alapozóval lejjebb vinni, stabilabbá tenni. Az alapozót, azt gondolom ugyanúgy ezer éve művelik az állóképességi sportolók.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Ferdzsoo #140375 üzenetére
Arra én is kíváncsi lennék...anno ezt elmentettem,de igazából nem tudom milyen.
(#140376) jjeahh...nem tudom tudták-e az ókori görögök mi is az amit a mai sporttudomány alapozásnak nevez,pulzust meg még annyira sem mérhettek.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Ferdzsoo
addikt
válasz Hasaggymeg #140377 üzenetére
Ahogy elnézem a legtöbb review nem offroad MTB user szóval ki tudja mennyire mérvadó... ?!
Más.: milyen az az elfogadható árú flat cipő amit már meg szabad venni? A mostani edzőcipőm nagyon jó egyébként tapad vele rendesen, csak szétvágja a flat pedál a talpát... nem lesz hosszú életű ha így folytatom...
[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #140377 üzenetére
Ezt sosem tudjuk meg, de azt sem, hogy milyen szinten nyomták, simán lehet, hogy az ógörögöket simán lenyomnám . Pulzust amúgy nem muszáj mérni, ha figyelsz a légzésedre nagyjából már be lehet lőni, persze pulzusmérővel sokkal pontosabb és úgy nem lősz mellé, de az alapozást nélküle is művelhették.
Mondjuk ha így nézzük régen teló sem volt, sisakot sem hordtak, valszeg az áttétel sem támogatta az ilyen brutális mászásokat stb, mégsem indul versenyen manapság senki retró montival, sisak nélkül maratonon .[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #140371 üzenetére
De legalább nem koxolok!
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Csokicsibesz
tag
válasz jjeahh #140379 üzenetére
Azért lehet bőven elég érdekes arcokat/bringákat látni. Szilváson volt egy srác aki egy ezer éves 26'-os bringával tolta conti fékkel. Crosskovácsin volt egy srác aki 29-es mtb-vel ment, csak éppen koskormánnyal. Azt hiszem láttam talán SS montit is, fatbikekok is mindig vannak. Szóval eléggé vegyes a társaság. A bukó használat mondjuk kötelező.
-
StLui
veterán
válasz jjeahh #140376 üzenetére
20 év szinte sportmentesség után 45 évesen elmentem fél év magamban kocogás után egy félmaraton versenyre, futottam elsőre egy 1:45-öt, oszt jóvan, a negyedik egy év múlva 1:32 lett azt hiszem. Volt olyan amin 500 métertől 180 feletti pulzusom volt szinte végig, betegség után mentem 2-3 hét kihagyás után.
Szóval ha kiváncsi vagy el kell menni, nem majd még így edzek rá, úgy edzek rá, és ha majd olyan erős leszek.....Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Ferdzsoo
addikt
válasz Massmurderer #140384 üzenetére
Használtad keményebb terepen is? Nem ugrott le? Ill. honnan szerezted be?
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Massmurderer
őstag
válasz Ferdzsoo #140385 üzenetére
Bicozni megyek,mindig nálam van a teló a kormányon,ebbe a tartóba.Ha viszanézel pár oldalt,van kép milyen terepen megyek.Mondjuk nekem samu note 8 van,és a legtöbb tartó kicsi volt.Igaz nekem kemény tokba van még a teló,mind a 4 sarkára rámegy az a gumi.1x se csúszott le.Wishen vettem,708ft volt.
[link] Mondjuk most ahogy linkeltem,és néztem,picit drágább lett,824ft
[ Szerkesztve ]
-
G@ben
addikt
válasz Massmurderer #140384 üzenetére
Ilyet nem használnék, mert ha egy helyen elszakad a szilkon, már esik a telefon, illetve a rögítés a kormányra szintén szilikonos, ami beakad egy fogba, de ezt nem gondolnám túl stabilnak. Inkább a GUB, plusz egy ilyen a biztonság kedvéért. A GUB-ot sokan dicsérik, hogy erősen tart, de a szilikonnal együtt szerintem már jó terepre is.
Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Ferdzsoo #140378 üzenetére
Én ezt ajánlom,bár 2 év és 15e km alatt ennek is szétszedte a talpát.
jjeahh...bringázásban biztos lenyomnád őket,hisz kábé 1487 évvel utánuk találták fel a kerékpárt.
(#140380) 6030D...for the time being.
(#140387) G@ben...nem is tudom van-e olyan kormányra szerelhető tartó ami kibírjon durva terepezéseket.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz Csokicsibesz #140381 üzenetére
& StLui: Ráharapott mindenki erre . De nem mindegy milyen a track, itt mint írtam különösen nehéz, szerintem a topiklakók nagy része is megdöglene az első 15km-n . Ismerem az útvonalat, próbáltam és amíg úgy érzem, hogy nem tudnám végig élvezni, addig nem értem minek menjek, azóta többé nem tekertük végig versenyen kívül sem, mert főleg az a DH rész nekem most túlzás. Kb. kimászol olyan helyeken, ahol állítólag a versenyen is rengetegen tolják, hogy aztán begurulj egy olyan lejtőn, ahol én féltem a testi épségemet. Szerencsére vannak teljesítménytúrák is (konkrétan évente 2), azokra mindíg el szoktam menni... igaz azok sem könnyűek, de a szinthez legalább táv is párosul, szal ott nem a vakmerőség dominál, hanem a hosszú távú állóképesség, + bármikor meg lehet állni pihenni. Egyik 60km/1400m, a másik 77km/1800m. Szal továbbra is úgy gondolom, hogy ha edzettebb és bátrabb leszek, akkor talán indulok a versenyen is, de addig nem látom értelmét, amúgy sem vagyok annyira versengős típus, csak kíváncsi lennék milyen maratonozni. Így most felfelé ugyan legalább nem tolnám, mint egyesek, de eléggé szenvednék és lefelé félteném az életemet, lehet, hogy versenyen már le is szállnék, hogy legalább ne legyek másoknak az útjában. Akkor meg mi értelme?
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
G@ben
addikt
válasz Massmurderer #140389 üzenetére
Nem is műanyag a GUB, hanem fém.
Hogy lenne? Mondtam, hogy most kivárok, mert nincs egyenes vázzal olyan bringájuk.Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
6030D
Ármester
válasz jjeahh #140390 üzenetére
2016 áprilisban az első versenyemen (XCO) a pályabejárásról véresen jöttem vissza, kifulladva, és azt mondtam az asszonynak, hogy én itt nem fogok tudni 4 kört menni. Ha egy verseny jól esik, azt ellazsáltad.
Ez volt a pálya, azok az árkok, amibe le kell menni, majd fel, kb 6 m mélyek, ely olyannak a tetején állt meg a bringa, én meg kezdő spd-sként bedőltem a szúrós bokorba.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
jjeahh
nagyúr
válasz 6030D #140392 üzenetére
Jó, de téged tényleg vonzzanak a versenyek, teljesítményorientált beállítottságú vagy, én meg inkább turista, főleg a természetszeretetért montizok, egy maratont kipróbálnék majd kíváncsiságból, de szerintem sosem fognak különösebben érdekelni a versenyek. A linkeden valami cipők vannak
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
-
Willie
őstag
Sziasztok!
Kinéztem egy országútit, melynek a mérete 57x57. 190 cm magas vagyok, szerintetek jó lesz nekem?
Előre is köszönöm a segítséget.