-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
jjeahh
nagyúr
válasz SSJmeszes #140599 üzenetére
Az a gond, hogy mindenki esik, legalábbis a montisok mind . Kíváncsi lennék, hogy mennyire érzékenyek az ütésre, mert ennek ellenére nem annyira durván gyakori a törött karbon váz. Az ilyen yutuberek, mint BKXC is karbon vázakat hajtanak nem? Ők eléggé sokat esnek, de egyiknél sem láttam törött gépet. Ettől függetlenül én is f*sok tőle, mert mi van ha mégis úgy esek és törik...
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
SSJmeszes
senior tag
válasz jjeahh #140601 üzenetére
Persze, lehet vele esni.
Csak elég, ha úgy találsz el egy kővet ahogy pont nem kellene.
Persze, nem azért írom én, hogy senki ne válallja be.. Én nem mertem, én csak ennyit írtam..
Előnyökbe, hátrányokba meg felesleges belemenni.. Nagyjából mindenki tudja mik azok.YT:youtube.com/user/Meszes89 |Insta: ssmeszes |
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Zsohi #140589 üzenetére
Értem én, hogy olyan vázat kell venni, ahol nem belül futnak a kábelek, de azért manapság ilyet elég nehéz venni. Amúgy én is jobban szerettem a külső kábeles vázakat, nekem utoljára 2016-ban volt ilyenem, nem is volt gondom a váltással. Én is úgy gondolom, többet buksz rajta, mint amit nyersz a kicsit jobb esztétikával. Gondolom azt azért nem feltételezed rólam, hogy egy ferde váltót nem veszek észre.
Nem volt szerencsém még a 12-es Shimano hajtáshoz, de az elmúlt években ennek kb pont az ellenkezőjét láttam, hogy a Sram mosta fel a padlót a Shimano-val, váltások terén. Hozzáteszem, már 2008 tájékán, a 9 sebességes Sram X.0 karbon kanalas váltóm olyan volt, hogy ott bármilyen Shimano sírva könyörgött a kegyelemért. Azóta nem igazán látom ezt a Shimano fölényt, montis váltások terén, de persze ettől még nem kizárt, hogy most a legújabb Shimano 1 X 12 jobb lett, lehet a koppintás jobban sikerült mint az eredeti, ilyet is láttunk már.
Azért van ennyiféle kerékpár kategória, hogy mindenki megtalálja a számára legmegfelelőbbet! Szerintem ez amúgy jó, régen ha montizni akartál, volt egy kategória, ma meg van minimum 5-6 fő kategória és alfajai, ez szerintem inkább üdvözlendő, én így gondolom. Nyilván egyes kategóriák markánsan elkülönülnek egymástól, de ettől még a szenvedély közös.
Én személy szerint mindig is a szabadságot kerestem a MTB sportban, már 13-15 éves koromban is, és most is 38 évesen. A leghatékonyabb MTB kerékpárt kerestem, ami a lehető legkevesebb kompromisszumot tudja nyújtani az erdőben, mindenféle terepen. Ez anno 25 éve kizárólag egy minőségi XC gépet jelentett, ma meg Trail/AM/Enduro-t. A pedelec-ről nyilván mindenkinek megvan a maga véleménye (sajnos a legtöbb embernek tapasztalat nélkül), jó/rossz, szerintem az elmúlt 30 év egyik legnagyobb, ha nem a legnagyobb fejlesztése a kerékpár iparban! Ez nem jelenti azt, hogy aki más típusú kerékpárt használ az rosszul gondolkodik, vagy nincs igaza, mindenkinek a saját igényeinek megfelelően kell választania, épp ezért nyilván nincs nagy igazság a témában. Annyit lehet szerintem kijelenteni, hogy ha ma egy olyan kerékpárt keresünk, ami mondjuk a legkevesebb kompromisszumot jelenti a változatos terepen, amikor a fölfelé és lefelé egyaránt fontos, akkor az kb a Trail kategória 120-140mm rugóút tartományban. Ettől nyilván el lehet térni mindkét irányba, igényeknek megfelelően.jjeahh:
1. Szerintem ez még nem feltétlen kizáró oka egy Trail fullynak, mert az XC sem igazán erre a felhasználásra termett, és egy közép felső kategóriás Trail bicó sem lesz számottevően más aszfalton.
2. Szerintem egyáltalán nem vagy gyenge, inkább ellenkezőleg. Ha ennyi bringázás után gyenge lennél, az azért elég furcsa lenne.
Túlgondolod azt, hogy mennyivel nehezebb egy ilyen géppel mászni, itt jön be a tapasztalat hiánya.3. Mivel még nem próbáltad, azt sem jelentheted ki, hogy nem ad extra élményt. Ez nem jelenti azt, hogy feltétlenül váltanál XC-ről ha kipróbálnád, de mint előzőleg írtam, nem csak azért jobb a nagyobb rugóút és az összteló, hogy vaddisznó legyél lefelé, kisebb sebességnél is biztonságosabb, élvezetesebb.
4. Ez részben igaz, mert nyilván van extra karbantartási költség, plusz egy teló és forgáspontok, de azért ez egyáltalán nem annyira jelentős mint gondolod. Nem durva felhasználás mellett a forgáspont csapágyak hosszú évekig működnek probléma mentesen, a hátsó teló szerviz meg 2000km után szintén nem akkora költség ami mondjuk aránytalanul drágává tenné ennek a kerékpár kategóriának a használatát.
5. Nekem nem kell magyarázkodnod, én biztos nem akarom megmondani senkinek sem, hogy neki mit kell vennie. Maximum beszélgetünk a témában és elmondom a véleményem/tanácsot adok. Szóval ne vedd támadásnak amit írtam. Az ár tekintetében igazad van, mert egy jó Trail gép, ami súlyban nem jelentősen nehezebb az XC-nél, kb dupla ár, ami sokaknál kizáró ok. Én csak annyit akartam mondani, hogy tapasztalat nélkül ne jelentsük ki, hogy mi mennyivel jobb vagy nem jobb. Simán lehet, hogy változna a véleményed, bizonyos kérdésekben. Aztán az is benne van, hogy nem változna a jelenlegi véleményed.
Pedelec-et amúgy nem csak azért használok, mert a hétvégente egy tekerés kevés a jó bringás kondihoz, hanem mert egy 160mm utas Enduro, 2,8-as gumikkal egy tank, és sokkal hatékonyabb pedelec hajtással. Szerintem azoknak is jó alternatíva, aki heti egynél többet megy.[ Szerkesztve ]
-
Ferdzsoo
addikt
Szeretnék átállni Tubeless-re.
Jelenleg ilyen felnim van: DT CSW AM 2.0
Honnan tudom hogy melyik szélességű rim tape-et vegyem? Van vagy 10 féle.
Az érdekes az hogy ez már fel van ragasztva szalaggal, de láttam rajta konkrétan egy lyukat a felület közepén így szvsz újra kell szallagoznom az egészet."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
jjeahh
nagyúr
válasz Runner_fxr #140603 üzenetére
Ja, tapasztalatom nincs egyelőre trail/enduro gépekkel, egy ismerősöm nemrég vett egy Scott endurót, azt kipróbálhatnám, de sajnos L-es a váz és 29x2.6" gumik vannak rajta, szal lehet, hogy létrával kellene felmásznom rá. Meg az sem egy könnyű gép, 15.10kg.
"egy jó Trail gép, ami súlyban nem jelentősen nehezebb az XC-nél, kb dupla ár, ami sokaknál kizáró ok"
Szerintem ezzel eleve eldőlt, hogy érdemes-e engem rábeszélni egy trail fullyra, úgysem tudnám megvenni, szal mindegy .Ferdzsoo: ez a felni tubeless ready? Amúgy elvileg egyszerű, belül leméred a felniszélességet, vagy leszeded róla a szalagot és megméred azt.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Ferdzsoo
addikt
-
jjeahh
nagyúr
válasz Massmurderer #140606 üzenetére
Kinek mi, én annyira megszerettem a 29er-t, hogy más nem játszik. Használtam 26-ost, próbáltam sokszor 27.5-öst is, de csakamalomkerék és kész . Most úgysem akarok váltani, csak Runner felhozta a témát és ezért elmélkedtünk rajta újra, meg mert miért ne, de ha leváltom a jelenlegit, akkor tuti előre is szeretnék lépni mindenben, hogy értelme is legyen a dolognak. Most jól elvagyok a jelenlegivel, újak a kerekek, tubeless, új nyereg, Recon, SPD, 12.9kg-ra levitt súly, ami elvileg 15 fölött volt, amikor megvettem a bringát, még meg sem szoktam mindent, szerintem ha nem lesz komolyabb baja, akkor elleszek vele még pár évig. A következő gumival a súlyon még faragok majd és 12.7 körül lesz a súlya, aztán így marad, csak a kopó alkatrészeket kell cserélni. Egy Rebával és XT-vel valszeg 11-el kezdődne ez a szám, de szerintem ez a bringa akkora fejlesztést már nem ér meg, úgysem vagyok versenyző vagy valami, a haveri körömben ígyis az én bicóm a legkönnyebb .
Ferdzsoo: nem olyan nagy ügy leszedni a gumit szerintem, ha a felnin nem írja a belső szélességet, akkor másképp úgysem tudod lemérni.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
belsodavid
aktív tag
Sziasztok! Augusztusban körbe szeretnénk tekerni a Velencei tavat. Melyik kempinget ajánlanátok? Sátrazni szeretnénk mindenképpen. Autóval érkeznénk és 1 éjszakát töltenénk ott. A többit a tókerülésre, strandolásra, látványosságokra használnánk fel.
-
Zsohi
őstag
válasz Runner_fxr #140603 üzenetére
Jó pap holtig tanul. Nem is olyan régen tanultam meg a leckét jómagam is, miszerint szemmel ezt nem lehet megállapítani. A mai 11 sebességű hajtások, pedig megkövetelik a precizitást és amióta megvettem a Park Tool Dag 2.2 szerszámát rá kellett jönnöm még az új bringákon is csak a legritkább esetben áll teljesen síkban az a fül.
Azt mondják jobb lett, persze bennem is megvannak a kételyek, hiszen a 11 sebességű rendszereik nem lettek problémamentesek és véleményem szerint az M820-as széria óta nem alkotta még igazán nagyot.
A pedelec témakörben egyet kell, hogy értsünk. Viszont én képtelen vagyok nem úgy tekinteni rájuk, mint a lusta kerékpáros(már bocs ) legjobb barátjára. A mai 1x rendszerek olyan áttétekkel rendelkeznek amivel úgy érzem a falra fel tudnák tekerni, szóval a célközönség azon bringások akik a lejtőzésben lelik az örömüket. A megfelelő technika megléte, pedig nem csak a lefeléken szükséges.
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
Ferdzsoo
addikt
válasz jjeahh #140608 üzenetére
A rim dimension 622x30 az segít? Akkor elvileg 30-as szallag kell nekem?
Van 29es meg 32-es akkor feltételezem a nagyobb kell nekem...[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
jjeahh
nagyúr
válasz Ferdzsoo #140611 üzenetére
Igen, szerintem 30-as a felnid. 29-es és 32-es közül fogalmam sincs melyiket venném, attól függ milyen a felni belső része, ha a 29-es szépen felfeküdne rá, akkor valszeg azt, a 32-es két széle már lehet, hogy feltűrődne, ami nem szerencsés.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Zsohi #140610 üzenetére
"Jó pap holtig tanul." Abszolút igaz, kell a megfelelő alázat mindenféle szakmához, ha az ember azt hiszi mindent tud, annak alighanem pofára esés lesz a vége.
Mindig akad olyan aki bizonyos kérdésben jobban képben van, több tapasztalattal rendelkezik.Én is szemeztem már ezzel a szerszámmal, de eddig még mindig megoldottam ezt szemre, egy állítható fejű villáskulccsal.
Van nekem is váltófül egyengető szerszámom, igaz nem park tool, valahogy nem állt kézre sose. Pláne azért nem mert sok esetben a fül nem csak elhajlik valamelyik irányba, hanem csavarodik is, és valahogy én ezt villáskulccsal jobban tudtam igazgatni, mint a spéci szerszámmal.Shimano váltások tekintetében, bennem is elég sok a kétely, de persze örülnék neki ha megint alakítanának valami nagyot, egyelőre úgy látom, hogy a Sram 2 lépéssel előttük jár, már ami a váltást illeti.
Akkor ezek szerint mégsem értünk teljesen egyet pedelec témakörben. Bár ez nem újdonság, még nagyon sok emberrel nem értek egyet a témában.
Épp a napokban beszélgettem egy ismerősömmel, pont erről, és Őt azzal nem lehet megvádolni, hogy lusta lenne, mert többször is teljesítette a Salzkammergut "A" távját (210km/7100m).
XC mellett már Enduro felé is érdeklődik, azt mondta, most értette meg, hogy miért szeretik sokan ezeket a gépeket. Még neki is megfordult a fejében, hogy nem lenne rossz. Amíg csak XC-vel ment, addig nem nagyon értette a létjogosultságát a MTB sportban.Igen a falra fel lehet tekerni például 32 X 50/51-el, igaz. De mennyi idő alatt és mekkora szintet tudsz így összehozni? Mondjuk egy 160-180-as Enduro géppel, 2,6-2,8-as külsőkkel. Nyilván fontos a lejtőzés annak aki Enduro-t vesz. És az rohadtul nem mindegy, hogy mennyi energiád marad a lefelékre koncentrálni. Abban egyetértek veled, hogy ha E-MTB-ről van szó, akkor az endúrósok nyerik ezzel a legtöbbet, igazán itt van értelme. És ezt szerintem abszolút tévedés a lustaság oldaláról megközelíteni. Ezt magamról is tudom, mert mindig hulla fáradtan érek haza, ha analóg Enduro-val mennék hegyezni, semmi nem változna, csak annyi, hogy fele annyit tudnék menni, és ugyan az a fáradtság lenne. Csak veszítenék vele, de semmit nem nyernék. Ettől még igaz lehet az is amit Te mondasz, mert egészen bizonyosan van olyan felhasználó, aki ezt az egész E-Bike témát a lustasága oldaláról közelíti meg, ezzel nehéz is lenne vitatkozni. Azt gondolják, hogy ezzel ki lehet kerülni a sportot, de úgy tehetnek mintha... Ők viszont nem azok a felhasználók akik tapasztalt bringások voltak, és mondjuk a felső kategóriás karbon fullyt akasztják szögre és veszik az E verziót belőle, csak mert rájöttek, hogy ők már lusták. Inkább olyan emberek akik e-bike-al kezdik a sport szerű hobbi kerékpározást, aztán ott benne van a pakliban az is, hogy megutálja az egészet, mert rájön, hogy azért ez sport nélkül így sem fog menni, vagy esetleg nagyon rövideket megy, bohóckodnak turbo/boost fokozatban a római parton. Biztos ilyen is van, de alapvetően, ha úgy használod az E-Enduro-t, ahogy, amire az ki lett találva, akkor lustaságról nem nagyon lehet beszélni.
jjeahh: Én azt tapasztaltam, hogy ha a szalag 2mm-re szélesebb mint a felnid belső szélessége, akkor ér pont faltól falig, de 2mm ide vagy oda kb mindegy.
[ Szerkesztve ]
-
samujózsi
tag
Shimano Tiagra (4700-as azt hiszem) első váltón hol lehet szabályozni, hogy hol vannak az egyes pozíciók?
Valahogy nem tiszta a dolog: eredendően úgy gondolom, a tàrcsák közti váltáskor van egy nagyobb mozgása a váltónak, míg a trim csak picit mozdít a váltón. Volt, hogy így kaptam vissza, csak viszonylag hamar elmászott. A köv. szervizből úgy jött vissza, hogy működik, de a kis tárcsán a trim fokozatnál nagyobbat ugrik, mint a nagyról kicsire váltáskor. Szóval a normálisnak gondolt 2-3mm helyett 8-10mm-t vagy többet is mozdul trim címén.
Vagy lehet, hogy csak a végállást szabályozó csavart kellene beljebb tekerni?Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
itouchfan
senior tag
válasz Runner_fxr #140614 üzenetére
Múltkor a városból indulva a Zugligeti út teteje felé kaptattam, akkor igencsak jó idő volt, nyomtam neki. Erre egyszer csak nem nagy sebességkülönbséggel, de azért nálam gyorsabban elhalad mellettem valami. Mondom mi az anyja, ennyire gyenge lennék, hogy így megelőznek? Az úrról, aki a kerékpáron ült, folyt a víz, nekem meg kellett egy pár másodperc, mire mérgemből felocsúdva rájöttem, hogy egy E-Bike az. Először nagyon ideges lettem, utána elhatároztam, hogy utolérem (még volt egy jó 800 m legalább felfele), aztán úgy besavasodtam, hogy inkább belenyugodtam, hogy az Ebike gyorsabb mint én. De visszaemlékezve az E-kerékpárosra, nem tűnt úgy, mint aki csak lógatja a lábát a bringán.
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
Runner_fxr
Ármester
válasz itouchfan #140617 üzenetére
Az, hogy mennyire fáradsz el egy kerékpáron, mennyit sportolsz, az alapvetően nem azon múlik, hogy milyen kerékpárra ülsz, hanem azon múlik, hogy mennyit és milyen erővel tekered. Ezt szeretik sokan elfelejteni, amikor elindul az E-bike fikázás. Analóggal is lehet úgy menni, hogy annak sportértéke 0.
E-Bike-al is lehet úgy menni, hogy a sportértéke 0 legyen, de lehet izomból tekerni is, senki nem tiltja meg neked, hogy maximum milyen erővel taposhatod a pedált.
Nyilván azért izzadt a bringás akit láttál, mert alacsony rásegítésen volt, valószínűleg beletette izomból azokat a wattokat amit egy normál bicós, csak kapcsolt még rá eco-ban egy 50-100W-ot, és ez elég volt ahhoz, hogy már ne érd utol.[ Szerkesztve ]
-
nagylaci32
tag
válasz samujózsi #140616 üzenetére
Nekem Shimano 600-as rendszerem van, ott a kis lánckerékhez van 3 pozíció, és a nagyhoz 2.
A bowden előfeszítéssel állítod, hogy hol legyenek az egyes pozíciók. A két végállást lehet szabályozni, hogy maximum mennyire tudja megközelíteni a vázat és mennyire tudjon eltávolodni tőle. Emiatt érezheted azt, hogy a trim mértéke változott. A végállásnál meg fog állni a váltó, utána már csak kilazul a bowden (belső végállás) vagy épp megnyúlik (külső végállás). -
samujózsi
tag
válasz Runner_fxr #140618 üzenetére
Lásd szobabicikli! ;)
Van annyi plusz egy e-bike-ban, ami kompenzálja a motor+akku+erősebb váz jelentette tömeget egy saccra 7-8 kilós full karbon országútihoz képest? Ha jól rémlik, az átlagos e- úgy 18-20 kiló (most nem néztem meg).
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
StLui
veterán
válasz jjeahh #140591 üzenetére
gyenge vagyok
Közben panaszkodsz, hogy menyien elmaradnak melőled mert túl gyors vagy, túl nehezeket mészhaveroktól folyton lemaradni
máskor azt olvassuk nincs kivel tekerni, most meg kiderül mindenki hegyimenő, és szóba sem jöhet egy gramm nehezítés, de amúgy nincs verseny, csak kirándulás, meg a tájhihetetlen és még mindíg magyarázkodnom kell, hogy miért jó nekem a ht xc
Szerintem senki nem gondolja, hogy neked más kéne, ahogy 6030D-nak vagy Hasaggymeg-nek sem kéne más, mert úgy szerettek tekerni ahogy vagytok, de ők, ellenben veled, nem tesznek a másik táborra ironikus, pikírt megjegyzéseket pl a bikeparkokra, parkozókra. Ezért kezdünk mindíg bele az "észosztásba", szerintem. Pont ezért fura, hogy megint az jött le neked Runner nagyon jól megfogalmazott hsz-ból, hogy rád akarja erőltetni a fully-t.Amúgy nem értem miért pont én vagyok mindíg az, akit meg kell győzni a trail fullykról,
tehát ahogy írtam, szerintem senki nem akar meggyőzni arról, hogy márpedig te vegyél fully-tSzóval szerintem ott a félreértés, hogy te mindíg úgy érzed rád akarunk valamit erőltetni, holott mi inkább csak cáfolnánk a kijelentéseidet, olyaokról amit nem is próbáltál, bikpark, fully, régebben TL.
TL én bringám már TL, fiamé azóta is belsős, és azzal is elvan defekt nélkül, mert éppen mázlisorozata van, pedig már nagyon komolyan lenyomta a fullContest pályát az összes ugróval ma isKönyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
bencze
senior tag
Szerbusztok,
próbálom szerelni a kerékpárt és akadályokba ütköztem (csak abba). A következő dolgok vannak:Próbálom kitalálni ezeket hogy szedem szét. Erre van szükségem? Vagy erre? Utána meg erre?
A pedált sem tudtam leszedni, próbáltam a pedálleszedővel, de a szerszám kicsorbult, egyik oldal sem mozdul, megnéztem vagy 5 különböző leírást, jó irányba próbálom csavarni. Arra gondoltam még szerzek be hosszú nyelű 6-os imbuszkulcsot és belülről is megpróbálom. Esetleg más ötlet? Szervizbe macerás elvinni csak ezért, nehezen férne be az autóba, felhevíteni sem nagyon tudom, teraszon szerelek, rám hívnák a tűzoltóságot és kirúgnának a lakásból
Köszi
-= QFR mx blue / HPE87 mx brown / QFR mx red / Poker 2 mx blue / Poker 3 mx clear / Leopold FC660M mx silent red=-
-
cdl
senior tag
válasz samujózsi #140620 üzenetére
Országútinál 4-5 kg a plusz tömeg a csúcs gépeknél.
A hegyekbe van létjogosultsága az outi szegmensben is mindenképpen, látszik is az Osztrák eladásokon.
Itthon teljesen értelmetlen dolognak tartom(mint a tárcsaféket és a belső kábelezést), de tőlünk nyugatabbra ki lehet használni. -
samujózsi
tag
válasz StLui #140621 üzenetére
Nem azt írta, hogy gyenge, csak azt, hogy az emelkedőkhöz az.
Azért ez nagy különbség.
Egyébként én is gyenge vagyok, még a koromhoz képest is és mégis: kétféle társaságot találhatnék a bringázáshoz. Az egyik túl gyors, túl edzett hozzám. A másik meg... ha megemlítem, hogy 10km vagy több lenne a "túra" hossza, már ájuldoznak.
Szóval van ilyen. Páromat még néha el tudom vinni, ugyan kb. egy nagyságrenddel lassabban közlekedik, mint én, részben azért is, mert az én biciklim 9-10 kiló, az övé meg valahol húsz körül van a vasból készült csomagtartójával...Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
samujózsi
tag
Tárcsaféket nem gondolom értelmetlennek, sőt... Mióta volt olyanom, csak hidraulikus tárcsafékkel rendelkező MTB-ra ülnék. Legalábbis ha el akarnám hagyni Bp területét.
Országúti e-bike-ot még nem láttam, én a trekking(???) fazonú és felszereltségű, 1-2 milliós e-bike-okat nézegettem pár éve, hogy ha megérem, akkor öreg koromban olyannal szeretnék majd biciklizni és megállapítottam, hogy embertelenül nehezek még az akkori montimhoz képest is.Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
StLui
veterán
válasz samujózsi #140626 üzenetére
csak azt, hogy az emelkedőkhöz az
Még szép, montizásról beszélünk, meg sportosságról, ja és ő 20% fölötti emelkedőkről amit ki tud tekerni. Síkon a világból kitekerünk már remélem
Egyébként én járok e-montissal is, megvár és kész, mert nem rohanunk, nincs verseny, kirándulunk. Így van ez a DKMTB csapattal is, igaz mivel keressük mi az ugrálósabb terepet tőlük leszakadtunk
[ Szerkesztve ]
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
6030D
Ármester
válasz StLui #140621 üzenetére
Nekem kéne más, csak még nincs meg az inger, hogy 5-600e Ft-ért vegyek használt bringát.
A mai tekerés közben elfelejtettünk képeket lőni, így meg sem történt. Jó kör volt, jó arcokkal, köszi srácok!
Hazaérkezés után 1 órával olyan szélvihar volt, meg kis eső, ami a fák között nem lett volna vicces. Mákunk volt az idővel, előtte, utána esett, amikor mászni kellett, akkor nem tűzött a nap.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
StLui
veterán
-
StLui
veterán
válasz 6030D #140629 üzenetére
Kik voltak, mert itt nem is láttam, hogy téma lett volna, a te bejelentésedet kivéve
Mi pár csepp esővel megúsztuk a napot Budán, Gödön meg fél óra felhőszakadás volt, kisebb ágakat erősen tördelő széllel, a nyomait látva érkeztünk haza kocsival.
Hát igen, az inger az nagy úr, nekem meg lehet könnyebben jön az inger, de kevesebb az idő kiélvezni az inger hatását
[ Szerkesztve ]
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
jjeahh
nagyúr
válasz StLui #140621 üzenetére
Nem próbáltam trail/fully endurót, de stravan láttam, amikor az ismerősöm xc-ről enduróra váltott, milyen sokat romlott az átlaga, meg itt is írtak páran ilyesmit, Toobee is ezt írta a múltkor, hogy xc-s haverok mellett azért sehol sincs, pedig neki könnyű karbon endurója van. Szal így értettem, hogy gyenge vagyok, nem biztos, hogy fel vagyok készülve fizikailag arra, hogy egy trail fullyval bírjam a tempót a haverokkal, hiába vagyok most xc-vel gyorsabb náluk. No de mivel sosem próbáltam, nem tudom mennyivel lehet nehezebb egy 14-16 kilós nagyobb rugóutas gépet felfelé hajtani.
Régen volt, amikor azt írtam, hogy nincs akivel tekerni, most már két haver is akad, egy endurós srác is akar jönni és még van vagy 2 xc-s arc, akik néha kijönnének... szal már vagyunk elegen és remélhetőleg egyre többen leszünk. Amúgy ezt egy éve írtam, muszáj volt ezt is elővenni ellenem? Sejthetted volna, hogy azóta simán változhatott a helyzet .
A grammozásra ha picit is rábuzulsz, hidd el te sem szívesen adsz majd lejjebb és igen, túrázgatás közben is számít, nem csak versenyen. Sokan vesznek olyanok is karbon gépet, akik sosem versenyeznek. Persze lehet neked nem számít, de ettől még másnak számíthat.Bocs ha pikírtnek értettél bármit abból amit írtam, csak a személyes szubjektív véleményemet írtam le, hogy nekem mi az ami tetszik. Ezt már annyiszor hangoztattam, hogy nem értem miért veszed mégis támadásnak. De többé nem írok a témában semmit, ha ennyire zavar...
A trail fully meg nem értem egyáltalán miért jön szóba mindíg, ha nem is akartok meggyőzni arról, hogy erre a felhasználásra és tájra ahol és ahogy én tekerek az lenne a legjobb. Mert azt már rég tudjuk, hogy Runner szerint egy trail fully az mtb esszenciája, csak azt nem értem miért mindíg miattam jön fel a téma, ha senki nem akar meggyőzni semmiről? Végülis ez engem nem zavart, csak most ezt a témát is behúztad a paklidba, hogy több kártyád legyen ellenem, mert valamiért úgy érzem minden áron több irányból vissza akarsz támadni, csak azt nem értem minek akarsz ennyire visszavágni, hisz nekem egyáltalán nem egymás cseszegetése volt a célom
Runnerrel ebből nem is lett komolyabb háború, mert veled ellentétben higgadtabban is meg tudtuk beszélni a témát, annak ellenére, hogy még mindíg nem mindenben értünk egyet . De ő nem ragadta ki random régi-új, akár egy éves hozzászólásaimból a szavakat, hogy aztán kiforgassa és szembetámadjon vele. Na az ilyenekből lesz a háború, személyeskedés és besértődés. Az egész emiatt a hozzászólásom miatt kezdődött el, most komolyan, ebben mi az ami sértő, támadás, személyeskedő, pikír, ironikus megjegyzés, amit ennyire a szívedre vettél? Mindíg leírom, hogy szerintem, nekem, szubjektív és, hogy megértem, ha másnak másak az igényei, stb., szal szerintem félreérted a célomat, eszemben sem volt támadni.
TL nekem sokáig tényleg nem érte meg, ha erre gondolsz, páran nagyon ajánlták és nem értették, hogy miért nem akarok váltani, pedig egyszerű volt: főleg anyagi okok miatt, az átalakító szett emlékeim szerint úgy 50 euró volt, akkoriban ritkán kaptam defektet és az elején még a kerékszettem sem támogatta. Arra sem írtam soha, hogy m*rhaság, csak azt, hogy nekem drága. De végül a sors úgy hozta össze, hogy lett új kerékszettem, mert a régi tönkrement, a 140 grammos belsőkkel egyre több defektet kaptam és nem akartam visszalépni nehéz belsőkre, azokban a hónapokban zsebpénzem is több volt, szal csak megléptem a TL-t.
Szerintem fejezzük ezt be és cserébe megígérem neked, hogy többé a pályázós témát sosem hozom fel, akkor legalább nem értsük félre egymást és nem lesz amin háborúzni. Ha így megfelel. Én legalábbis nem akarom már folytatni tovább, mert totál lefáradtam.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
-
jjeahh
nagyúr
válasz StLui #140638 üzenetére
Ellentmondásos vagyok, pikírt, ironikus megjegyzéseket írok, osztom az észt és úgy érzem kiforgatod a szavaimat. De mindegy, én befejeztem, mert úgy tűnik nem egy frekvencián vagyunk, legjobb, ha hagyjuk a francba.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
StLui
veterán
válasz jjeahh #140639 üzenetére
osztom az észt
szerintem ezt magunkra írtam, akik szerinted rá akarunk mindíg valamire beszélni
az egyetlen negatív amit írtam veled kapcsolatban, hogy pikírt, ironikus megjegyzéseket tettél már többször a bikeparkokra, parkozókra, ezt tartom most is
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
-=RelakS=-
veterán
válasz bencze #140622 üzenetére
A pedál leszedése tud vicces lenni, mikor kissé összegyógyulnak a menetek
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
nmate91
tag
válasz -=RelakS=- #140641 üzenetére
Épp tegnap kaptam le 2 hónap után a pedálokat, hát sírtam rendesen, ennyi elég volt, hogy befeszüljön.
-
Massmurderer
őstag
válasz -=RelakS=- #140641 üzenetére
1.5percig simogatta a pedált,azt hittem leesik magától Imbuszkulcsot is csak belerakta az elején,azt annyi.Én a réginél leszedtem,hajtókart satuba tettem,de meg se moccant.Pedig kapott vagy fél doboz csavarlazítót
-
StLui
veterán
Sajnálom, hogy nem tudtam menni, remélem legközelebb összejön, de jót tekertünk a két FB-os ismerőssel akiknek megígértem a jánoshegyi idegenvezetést, úgy tűnt tetszett nekik, örültem, hogy nem mondtam le.
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Runner_fxr
Ármester
válasz samujózsi #140620 üzenetére
Igen, mint a szoba bicikli, ott is te döntöd el, hogy milyen nehéz legyen tekerni. Bár hozzáteszem, az analógnál is van váltód, ott is te döntöd el, hogy mennyire legyen könnyű vagy nehéz, bár ez nyilván kisarkított példa.
Van annyi plusz egy e-bike-ban, hogy kompenzálja a tömeget. Mondok egy példát, tekertem már fel aszfalton Normafára, 2,8-as gumik 1,3 bar nyomáson, 160-as rugóutak nyitva, és boost fokozatban végig mentem a szín izom outis mögött. Csak azért nem előztem meg, mert 25-nél le van korlátozva a bringám, ha ez a korlát ki lett volna iktatva, akkor meg is tudtam volna előzni. Ez kb elképzelhetetlen lenne analóg Enduro-val, akkor is ha Te lennél a superman.
Szóval a felől ne legyenek kétségeid, hogy ezek a gépek baromi erősek ha kell.
De nem így használom, engem nem zavar az, hogy valaki megelőz, van egy túra terv a fejemben, azt végig csinálom, élvezem az egészet és ennyi. De az kétségtelen, hogy párszor megnéztem mit tud a pedelec rendszer. A bosch rendszerű bringáimból ki volt szedve a korlátozás, a legprofibb outisok is lemaradtak mint a borravaló, ha feltettem turbo fokozatra és mellé teljes erőből beleálltam a pedálba. Outiba egyébként nekem nem kéne, ott még az analóg a leghatékonyabb. MTB-ban viszont egyértelműen az E-hajtásé a jövő.[ Szerkesztve ]
-
bringasisti
őstag
válasz -=RelakS=- #140641 üzenetére
Nem néztem végig de azt látom hogy egy vér profi szakember!!! Fog egy lécet és a váltó festett cső találkozásához szorítja !!!! Ide kell vinni a gépet szervizbe!!! Én fogok egy tuskot ami a középcsapàggyal van egy szintbe pedált ráfektetem ráallok váz lefogva és a többi már megy magától.
BENEFON DELTA--------N8
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz itouchfan #140617 üzenetére
Lehet le volt merülve az akksija és rásegítés nélkül tolta.
bringásisti...már csak egy tuskót kell felvigyek a teraszra (nejem serint azt sem,ha kimegyek máris van egy ).Amúgy ez így tényleg jó 5letnek tűnik,néha nekem is marad némi bőröm itt-ott a pedálleszedésnél.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
samujózsi
tag
válasz Runner_fxr #140646 üzenetére
Ha megelőznek, az engem sem zavar. Ha a tanyabájkost nem tudom utolérni, mert féltem a bringám a rossz úton... na az már jobban :D
De leginkább az szokott zavarni, hogy hegyre nem tudok felkapaszkodni, csak ha tolom. Húsz éve a Gellért hegyre, igaz, elöl a legkisebb, hátul a legnagyobb kerékre váltva, 26"-os montival simán felmentem. Most... :(Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
bringasisti
őstag
válasz Hasaggymeg #140648 üzenetére
Nekem a műanyag sámli meg eddig bírta mindig a terhelést, nyilván ha érzem hogy kevés akkor kimegyek az erdőbe, vagy leveszem a hajtókart. Nem is értem hogy kerülhet fel ilyen videó
BENEFON DELTA--------N8
Új hozzászólás Aktív témák
- A Gigabyte is visszaveszi alaplapjainak alapértelmezett tuningját
- Nintendo Switch
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Milyen videókártyát?
- TCL LCD és LED TV-k
- Egyéni arckép 1. lépés: ARCKÉPHEZ VALÓ JOGOSULTSÁG
- Háztartási gépek
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Elemlámpa, zseblámpa
- Xbox tulajok OFF topicja
- További aktív témák...