-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #141193 üzenetére
én tudom, hogy elleszek az 1x hajtással, de sokak szerint két tányér kell. Cx-en is van olyan,hogy a kicsi 34-es, az egy 42-es hátsó lánckerékkel sokaknak elég.
De amúgy ha tényleg ilyen gyorsan váltogatja a bicóit, lehet, hogy kár is ennyire megfejteni ;)Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz itouchfan #141200 üzenetére
Ebből is megvettem a decásat, van benne kompromisszum (lassú, és csak közepes szürke lencse szintig sötétedik be), de úgy érzem, nem volt rossz vétel ezek ellenére, nem kell lencsékkel vacakolnom.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
itouchfan
senior tag
Használ valaki közületek pulzusmérő órát/övet, és ha igen, milyet? Szeretnék egyet venni, de nem tudom, hogy mennyire megbízhatóak az olcsóak. Azzal nem vagyok előrébb, ha ugrál, pontatlan, elveszti a jelet. Viszont nagy igényeim sincsenek, elég ha mutatja a pulzust és edzés végén le lehet menteni akár telefonra, akár gépre, hogy mondjuk egy diagram formájában vissza tudjam nézni.
Polar FT7
Vagy esetleg a Decathlonos mellkaspántok?
Vagy Polar M430 alá nem érdemes menni?„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
samujózsi
tag
válasz bringasisti #141205 üzenetére
Nekem Huawei Band 3 pro van, de annyira megbízható, hogy egy karvastagságra feltekert törölközőn 60-65bpm ingadozó(!) pulzust bír mérni. :D
Páromnak van egy decathlonos órája mellkaspánttal, de azt windows hiányában csak nézegetni tudom, visszanézni, hogy hol, mikor jártam, milyen pulzussal, azt már nem.[ Szerkesztve ]
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
trialboj
őstag
Pfáj mit benyaltam ma.
1 sávos enyhe murvás emelkedő, jobbról sövény, balról házak, van itt 2 kutya, akik lefele és felfele is meg szoktak kergetni, de már rég óta játsszuk ezt, van hogy nincs kedvük. Ma már kicsit fáradtan mentem hazafele, kint álltak az úton, ilyenkor vissza szoktak futni a kerítés mögé amíg elmegyek és csak utólag jönnek ki és kicsit lemaradva kergetnek.
Na de most én sem voltam toppon, nekik is más szoftver futott, és kb elém álltak, majd ahogy elmentem mellettük mind a ketten mellém futottak, és a nagyobbik, szó szerint, minden túlzás nélkül 10cm re a vádlimtól futott és ugatott. Annyira meglepődtem, hogy annyit tudtam mondani Hé )) kicsit gyorsítottam, de lazán tartotta a tempót, nem mertem semmit csinálni ami megijesztené mert gondoltam ha elsőre nem harapott meg, biztos nem is akar, kivéve ha megijesztem, de nagyon fura érzés volt, végig lenéztem és pár centire a lábamtól ott kocogott, bármelyik pillanatban kiharaphatta volna a vádlimat minden gond nélkül.
Általában 25 métert követnek most jöttek jó 75 öt. Ha nem ismertem volna a kutyákat, valószínűleg össze vissza fosom magam itt már megállni sem mertem volna, dombon fel meg nincs ember aki lehagy egy kutyát.Ez pedig egy régebbi eset, itt nem ismertem a kutyákat de arra volt dolgom. A kutyák az út közepén ültek, ahogy közelebb mentem felálltak, ha hátráltam leültek, volt 1 kicsi is, ha a 2 nagyobb elhallgatott az csinálta a fesztivált. A kerítés mögött volt egy ember aki kvára nem akarta bevállalni hogy az ő kutyái, és inkább lapított.
Meg lehet tippelni, hogy átjutottam vagy vissza kellet forduljakDe legalább a bringa rendben van, a tisztogatás után szépen elhallgatott minden a recsegés is abbamaradt.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
6030D
Ármester
válasz itouchfan #141204 üzenetére
Legolcsóbb a Magene+telefon. Ha nézni is akarod közben (és nem a telót a kormányon), akkor használt Polar M400 övvel. 25e körül van használtan, bármit cserélnek rajta pár ezerért... Évekig elvan, az enyém 2015-ös.
Innen felfelé persze a csillagos ég.[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #141208 üzenetére
Hú de gyakran járok így . Ilyenkor én leszállok, próbálok nyugodt hangon beszélni hozzájuk és a biciklit pajzsként tolom nagyon lassan magam mellett. Nem árt ha van nálad valami kaja, keksz, amit odadobhatsz... ha nagyon támadnak, na akkor elkezdek ordítani ahogy kifér . Ha messze vannak és rám várnak, akkor le szoktam nyúlni a földre, mintha felvennék egy követ, attól gyakran befosnak és menekülnek. Sajnos tuti tipp erre nincs, kell egy nagy adag szerencse is.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
ZolkoW
őstag
válasz itouchfan #141204 üzenetére
(ne írogassak már ennyit..)
Én mindenképp olyat vennék,ami BT-on, vagy Ant+-on kommunikál, mert ezeket szokták tudni a bringás órák és a sportórák is, ez jól jöhet.
Én is Polart használok, H10-et, hibátlan, másfél éve lehet meg, és még az eredeti elemmel megy. Ez tud rögzíteni is, ha azt mondod neki, akkor nem kell külső eszköz (mondjuk én követni akarom valós időben,szóval az talán úszásnál lehet jó)Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
jjeahh
nagyúr
válasz bringasisti #141212 üzenetére
Ez nem értem mi az és mire kell használni . Ilyen esetekre paprika spray-t hordok magammal amúgy.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Fall-N
veterán
Irigyellek titeket, hogy ilyen szép helyen laktok, ahol van hegy és szép látnivaló. Na mármost én ahol lakok (Dél-Alföld, Baja) itt csak a Gemenc van, mint erdő. Sajnos az év nagyobbik részében csak agyagos sár van, ami a legrosszabb. Úgyhogy ezért sem járok terepre. Elég volt, amikor az erdészetnek dolgoztam és napi 40-50 kilométert kellett gyalogolni vagy nagy nehezen tekerni. Semmi élvezet nem volt benne sajnos. Akkor még ráadásul egy egysebességes Cruiser városi vackom volt.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz G@ben #141217 üzenetére
Hát sajnos ahol homok van (Duna partjai mentén), az nem erdő és be van építve. Ahogy írtad, itt csak elakadni lehet az agyagban, egyszer ott téptem le az erdőben a sárvédőt is amikor aláment az agyag és beragadt. Meg amúgy is rohadtul csúszik. Sokszor még a gumicsizma is beleragadt és lejött az ember lábáról. Így marad a város.
Ironizer: Autó nincs sajnos, mert a belvárosban lakok és minden közel van, így fölösleges lenne fenntartani. Később ha nagyobb lesz a gyerkőc akkor majd úgyis kell kocsi és jó opció lesz. De a vonat is jó ötlet.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz G@ben #141221 üzenetére
Van az évben egy kb. 3-4 hetes ideje, amikor száraz a nagy hőségben, akkor kemény a talaj, mint a beton. A többi részében sok terület víz alatt van, a maradék meg sáros. Ez az esős időszak is elláztatta az egészet és nagyon nehezen tud a víz eltűnni. Én 9 hónapig (tavasztól télig) dolgoztam a Gemencben és ezidő alatt voltak olyan területek, amelyek egyáltalán nem tudtak kiszáradni. Ilyenkor az erdészek is UAZ-t használnak, annyira nehéz a terep.
Megamúgy is vannak szép területek, meg állatok (meg szúnyogok), de csak síkság az egész.
[ Szerkesztve ]
-
-
nagyúr
-
6030D
Ármester
válasz maximilian4 #141226 üzenetére
A "mostanában nem tekerek"- ből mindenhol tekerek lesz? Grat, jól néz ki.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
samujózsi
tag
[link]A met.hu radarjára gondolva...
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
Toobee
veterán
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Napfénysüti #141227 üzenetére
Na ott aztán lehetne egyet zúzni lefele valamelyik pályán.
maximilian4...áruló! ...szép kerékpár,na meg az a matrica a homlokcsöven...
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
trialboj
őstag
válasz ZolkoW #140205 üzenetére
Ez már egy régebbi story, de mostanra sikerült letesztelni:
A villa kotyogással kapcsolatban többen is írtátok ezt a kormánycsapágy dolgot, amit nem vettem komolyan, mert szerviztől kaptam vissza, mit vizsgáljak rajta, ennyit mindenki össze tud rakni. Aztán gondoltam csak megnézem hátha.
Nekem a hézagoló gyűrűkön van egy gumis villogó, mikor azt le akartam szedni elfordult, a hézagolókkal együtt, utána feltűnt, hogy a hézagolók a kormánycsapágy felső kupakjával együtt elég könnyen forgathatóak.Lebontottam mindent, kitisztogattam, visszaraktam, először tökig behúzva, majd lassanként kiengedve, hogy lássam mennyi kotyogás marad, és ha tökéletesre már nem is tudtam belőni, de azért sokat javult. Visszatértünk oda, hogy csak akkor érezhető egy enyhe kotyogás mikor gyökeres, meredek részen megyek, ahol az első féket is használom.
Ezek után mikor valaki azt ajánlja hogy ha nem vagy biztos magadban vidd be egy szervizben majd megcsinálják, gondoljon picit bele, hány szerviz van abban a városban ahova érdemes bevinni egy 200k nál drágább bringát, itt 200k főre jut kb 11 bolt, ebből volt 2 ahova én be mertem tolni. De most már örülök hogy mindenféle szerszámokat vettem, mindenkinek az a legjobb ha megtanulja a lehető legtöbb javítást elvégezni, és tényleg csak végső esetben viszi szervizbe. Természetesen tisztelet annak a maroknyi kivételnek akik korrekt munkát végeznek, szerintem BP-et leszámítva, nálatok sincs olyan sok kimondottan ajánlott szerviz, szóval csak óvatosan.(#141225) Hasaggymeg
Jaja, produkáltam kicsit őket, hogy legyen mit mesélni aznap a haveroknak Azzal a bujkáló emberrel szerettem volna kommenikálni, de nem volt hajlandó, a kuttyerok, meg távolságmérésre voltak belőve, ha 5 lépést hátra mentem, elhallgattak és leültek, ha közelebb mentem felálltak és ugattak.
BTW átjutottam, mert nem tűntek agresszívnek, hátramentem hogy megnyugodjanak, aztán elzúztam mellettük, de ők is 3 mp alatt felvették a tempót, és mivel emelkedő volt a kanyar után, (mi más) ott voltak mellettem, de jó fejek ezek is, nem akartak bántani, csak szépen elkísértek az általuk gondolt telek határig."Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #141232 üzenetére
Ez is olyan, mint nemrég amikor a haverom bringáján hangosan recsegett valami. Elvileg a szervizben teljesen szétkapták, újrazsírozták és nem találták meg a hang forrását... aztán itthon kikaptam a gyorszáras kereket, megtörölgettem, visszaraktam és megszűnt a hang
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Massmurderer
őstag
válasz trialboj #141232 üzenetére
Én a porvédö gumival szivtam felül.Régi stucninak az a része ami a csöre ment rá,keskenyebb volt,mint az új stucninál.Elötte kellet 3 hézagoló,most 1 se ment be.Ahead villanyak miatt úgye beállitom a kormányt,utána meghúzom a csavart a csönél.Szépen rá is feszült,csak ép szorult a kormány forgatás közbe.Zsír újak a kormánycsapágyak.Porvédö nélkül meg semmikép nem akartam feltenni mert hamar megdöglik a csapágy úgy.[link] Ilyen van benne.Azt a fémes gyürüvackot nem is tudtam beletenni,pedig a porvédö arra ment rá.Ha meg a porvédö gumit a stucni alá tettem,a porvédö szélei nem feküdtek rá a csapágyra.Az lett,hogy a porvédö gumi fölé tettem egy müanyag alátétet,kb 1-1.5mm vastag,és igy lett jó.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #141233 üzenetére
Mentségükre legyen mondva,kivülállónak nehéz megtalálni egy-egy ilyen zaj forrását,hisz gyakran nem is lehet műhelyben reprodukálni azt.A gyanús helyek esetleges csavarjainak húzásával/szorításával,majd a zaj használat közbeni apró változásának megfigyelésével a felhasználó által könnyebben beazonosít6ó a forrás.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
samujózsi
tag
válasz jjeahh #141233 üzenetére
Az első komolyabb bringám pár napos korában kezdett iszonyatosan recsegni. Valami meghatározhatatlan helyről. Szervizes kikapta nyerget, lepucolta, bekente valami szilikonos trutymóval, attól kezdve nagyon hosszú ideig csendben volt. Amikor újrakezdte, már megvolt "a tudás".
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
ZolkoW
őstag
válasz robee19 #141236 üzenetére
ez komoly? ki fogom próbálni :)
egyébként lehet hogy átértékelem ezt a kormánymagasság dolgot, és jöhetne az feljebb, de újra kell szabni a bowdenházakat..mármint hosszabb kell mindenből, tehát vehetek megint újat :( és persze újratekerni a kormányt, de abba már kezdek belejönni, és mivel nem ragasztós, ujra tudom használni. Mindenesetre köszi a tippet, ha ez okozza,akkor elvileg magasabb kormánnyal javulnia kéne helyből. Azt tudom,hogy az ember nem olyan szimmetrikus,mint elsőre gondolná, pl. a bal vállam máshogy tartom kicsit..ja, tegnap írtam a H10-es mellkaspántot, hogy másfél éve az első elem hajtja, na erre este frissíteni próbáltam volna, és jelzett, hogy cseréljem :)
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
trialboj
őstag
válasz Hasaggymeg #141235 üzenetére
A recsegés az tényleg más, azt nehéz megmondani honnan jön, de akár kis gyakorlattal is meg lehet oldani a legtöbbet. Egy szerviz meg alapból kellene tudja a 3-4 leg kézenfekvőbb dolgot. Nyeregcső, kerekek felfogatása és kormánycsapágy, illetve forgáspontok ha vannak, ha ezek után sem múlik, na az szívás, azt tényleg már csak úgy lehet megtalálni ha mindent letisztogatsz, vagy addig mész vele amíg rá nem jössz, pontosan honnan hallod.
Nekem pl az I spec II es csoda bilincsem alá gyűlik be a por, nem sár csak a por, és elkezd közepesen zavaróan cincogni terepen, ha lelocsolom egyből elhallgat, de hamar visszajön, ilyenkor szét kell szednem kitörölni, és pár hétig jó megint. De persze csak azt zavarja hogy valami enyhe recsegés van a bringáján, aki nem tolja elég keményen szóval megyek is meghajtom kicsit aszfalton, már 1000 éve nem mentem aszfalt onlyt
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
ZolkoW
őstag
válasz ZolkoW #141238 üzenetére
Megmértem, 8cm-vel alacsonyabb a kormánycső teteje, mint a nyeregé. Csak mintha olyasmit olvastam volna a vázgyártónál, hogy 4cm távtartónál többet ne tegyünk be, de így +17 fokos stucnival is legfeljebb 2 centit tudok még emelni.. mármint az van most is, csak nagyjából 2 cm távtartóval.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Toobee
veterán
Marad bent meg egy hetet a varrat megőrülök bringa nélkül. Azért holnap egy laza aszfaltos kört jó lenne menni, meg a jövő hét elejét 3/3-ra terveztem. Hétfőn megyek sípcsontvédőért. Palotai Gabi írt rám, hogy van kedvezménye az ION forgalmazónál, úgyhogy itthon nézek zoknit vagy a térdvédővel egyben lévő cuccot.
https://barbieripnk.hu/
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz robee19 #141236 üzenetére
Attól függ éppen meyik ideggyök csípődik,mert nekem a hátracsapott fejtől éppen a hüvelyk/mutató páros zsibbadt,de ahogy lehajtottam fejem szinte azonnal megszűnt.Meg kell tanulni inkább szemet kifordítani,mintsem fejet hátracsapni.
triálboj...tény,hogy terepen,főleg murván, kevésbé hallatszanak az apró zajok.
Toobee...ujjad?[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
INTELligent
senior tag
Sziasztok!
Karcok eltüntetésére/festés kijavítására van valami tuti tippetek? Tegnap szerelés közben sikerült a kormányszáron a festéket elég csúnyán felsértenem, a csavar az aluba is belekarcolt. Elsősorban nem az esztétika érdekel, hanem hogy legalább valami festék legyen rajta.
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
Toobee
veterán
válasz Hasaggymeg #141242 üzenetére
Fogni, nyomni nem tudok vele. Aszfalt mehet nemsokára, de terep szerintem odébb van még.
https://barbieripnk.hu/
-
Atke
senior tag
Sziasztok!
Van egy Trek X-caliber 7 vázam , benne egy BSA30 csapágy. Nem igazán jön össze a Sram GX Eagle hajtókarral (BB30-as) Ha egy alátét van, akkor a jobboldali kar, túl közel van a láncvillához,tekerés közben beleér! Ha teszek még egy hézagolót, akkor megszorul a csapágy... (nem a fútófelülettel érintkezik a csapágy.
Valami ötletetek van? Vagy hajtókar+csapágy csere? -
ZolkoW
őstag
hmm.. ilyen karom van, BB30as az is, csak pf30/46-os a csapágy, de nincs gond vele. 73 széles a csapágyházam. jobb oldalon van egy 10-12 mm-es műanyag gyűrű, az nem hiányzik? nekem nagyon furán hangzik,hogy a kar ér a vázba, nekem ott van vagy másfél centi emlékezetből. fotó lehet,hogy segítene. gondolom sram doksikat nézted, bár elvileg nem bonyolult, de máshonnan nekem sem derült ki, jogy a másik bicóhoz meg kell még alátét,mert a GXP nem csak a 22mm-ben tér el a Shimanótól..
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
rii
nagyúr
sziasztok
tesóm kinézett 4 bicajt, (1, 2, 3) kérdezte melyik a jó, mondtam h ezek a kerékparok túl sok mindent kínalnak olcsó aron ... kételkedem a minoségukben
kérdeztem, kuldtem neki hasznaltat .... nem akar
most ezt a kettot nézte még ki magasabb arkategóriaban:
4, 5szerintetek melyiket érdemes megvennie?
boltbajarós gép ... csak én attol tartok az olcsóbb 70.000-es gépek esetében, nehogy olyan alkatrész legyen benne, ami úgy össze van építve, h egy kis hiba miatt egy darabot komplett kelljen cserélni.most nézem, a dragabbak is ugyanugy egy nagy rakas tragyadombok lehetnek ... azon még teleszkóp is van ... mókusvakítas.
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg