-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz AtHoS #140847 üzenetére
9,2 km a táv, nem 7... Legalábbis most ennyit számoltam. Tegnap 32 perc alatt értem fel, illetve az első 4 kilométert 16 perc alatt tettem meg. De ez most nem mérvadó, mert ahogy az előbb is írtam, spóroltam az akkuval. Ha nem kell spórolnod akkor simán felmész 25-ös átlag körül is, csak akkor ilyen rövid távon is lefelezed az akkumulátort. Ez egy kényelmes (alig szenvedős) tempó volt felfelé, kevés rásegítéssel.
Azúr77: Én egy merev vázas MTB-ot ajánlanék neked, és ekkora keretnél leginkább egy jó állapotú használtat! Ehhez a magassághoz 20-21" lesz az ideális - de ez függ az adott gép geometriájától is.
[ Szerkesztve ]
-
coolpet
senior tag
Sziasztok!
30 év alatt 3 bringám volt, 1 kemping, és 2 monti. Vagy 5-6 éve viszont egyáltanán semmi, és nem is követtem a technikai fejlődést, trendeket. Addig is csak casual user volt, nem tudtam hogy létezik több fajta, csak hogy van egy kétkerekűm, és tekerem gurul
Hogy ne untassalak a részletekkel, megpróbálom rövidre fogni.
Semmi fogalmam nincs a mostani bringaválasztékról, és hogy ellátogattam pár szakboltba (Zalaegerszeg) ledöbbentem mik vannak, és milyen áron. 70-80-nál kezdődik az alja, ha nem akciós Praktiker bringát szeretnék.Pár óra olvasgatás és a Youtube kivesézése után még nagyobb a képzavar, ezért a segítségeteket kérném.
Keretet nem írok, de ha lehet minél alacsonyabban szeretném tartani, egyenlőre olyan max 100K amit hajlandó lennék rászánni, de egy olyan biciklit szeretnék, ami ha lehet egy életre kitart (persze folyamatos szervíz mellett).
Az alap elképzelés egy utcai bicikli, túrázáshoz, 90%-ban betonra, melóba járáshoz (napi 2x5km) a jó magyar utakat figyelembe véve.
Ez nagyon tetszene, de a technikai oldalát nem tudom megítélni.
Trek FX 2Kb 100kg vagyok, 185cm.
A technikai paramétereket tekintve amit ajánlatok milyen:
-első/hátsó váltó
-kerékátmérő/gumi
-fékrendszer(V-fék/tárcsa)
-nyereg
-kormány.Fontos szempont lenne hogy legyen szerelési pont sárhányó és Km óra számára.
Milyen vázakat ajánlatok? A Trek-re mondták hogy minőségi, és élettartam garanciás.
Meridát is nézegettem, de azt mondák, hogy a Trek-hez képest játékszer, az egy vázgyártó, csak bicikliket is forgalmaz.
Swinn-Csepel nem tetszik.Mik vannak még amik jók a 100K körüli szegmensben?
Köszönöm!
-
-=RelakS=-
veterán
Az gondolom nem kimondottan jó jel, ha a nyeregcső és a nyeregvázcső közé majdnem egy teljes kerületnyi terjedelemben be tudok szuszakolni egy réteg alumínium kólásdobozt
Kíváncsi vagyok, így be akar-e majd mászni a nyereg a vázba, vagy ez már szorítani fog eléggé. Gondolom, nem elég egyenletesen tágítottam a váz belsejét, így ahogy nyomom be a nyeregcsövet, lejjebb már szorul, feljebb meg túl tág lett, és nem tudom eléggé megszorítani a gyorszárat ahhoz, hogy haszna is legyen. Valahogy a kólásdobozzal a helyén az érzés is más volt, ahogy megszorult.Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
őstag
válasz coolpet #140853 üzenetére
az a Trek javasolt fogyasztói áron 175 ezer, de te 100-ért nézegetsz bringákat
ez a kettő nem jön össze valahogy...ami a Merida fikázását illeti: ez is olyan mint az autókereskedelem, ha a bolt az egyiket árulja, akkor a másikat fikázza. sajnos elég ltalános trend, pedig nem úgy kellene valamit eladni tudni, hogy közben a másikat (akár ok nélkül) gyalázom.
nyilván van presztizs különbség a kettő között: a Trek az "amerikai" gyártó, persze Taiwanon meg Kínában gyártat, mint a Speci, meg a Cannondale, meg a többi nagy amcsi név, a Merida meg taiwani születésű, és főként bér gyártó volt a 90-es években, a Specik nagy részét még mindig ők csinálják. de ettől függetlenül azért eléggé kinőtték magukat. nagy szériában NEM Taiwanon/Kínában készült kerékpárt keresel, az európai lesz (Cube, Haibike, Kelly's, KTM, Orbea, satöbbi) de 100-ig nem lesz túl nagy választék. a tárcsaféket kb el is felejtheted ennyiért, mert ha lesz annál egy jobb felnifék tuti jobb lesz ebben a kategóriában, 150-ig nagyjából minden kerékpáron a tárcsa csak dísz mintsem funkció“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
coolpet
senior tag
válasz f4lcon #140855 üzenetére
Köszi!
Én más véleményét írtam le, amit hallottam naívan.
Engem meg lehet fogni a marketing fogásokkal, és a Trek-ről azt mondták, hogy a váz élettartam garanciás, ha sérül, akkor kapok egy épp aktuális kompatibilis vázcserét. Másrészről a Trek hozza a minőséget minden téren.
Az új Trek-ek már mind tárcsafékkel jönnek, a 2019-es széria már azzal van szerelve.
A 100K-s limit az olyan induljunk innen és nézzük meg mit lehet kapni ami minőségben is ott van.Abszolút nem ismerem a témát. A Trek FX 1 az az abszolút vállalható kategóriaa felszereltségével?
Köszönöm!
-
ZolkoW
őstag
válasz Csokicsibesz #140815 üzenetére
6km nem a világ, ha nem siet,lehet hogy meg sem izzad. amióta próbálok pótolni valamit az alapozásból, rájöttem,hogy mondjuk 130 bpm körüli pulzusig tulajdonképpen nem is igazán izzadok, pedig amúgy fölötte hamar átázik mindenem. Régebben jártam be dolgozni (havi pár alkalom nyáron), spd-s cipővel ki lehetett gyalogolni ebédelni, és sima átöltözéssel nyomtam, délután meg vissza. (az 30km volt, nem tudom, mennyi szint, de 300 biztos volt)
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
félisten
Decathlonos ivós hátizsák.
Baromi rossz ízű lesz tőle a víz, mit kell ezzel csinálni, hogy legalább iható legyen? -
ZolkoW
őstag
válasz trialboj #140828 üzenetére
hú, egyébként a Balaton marcin (az volt az az atom saras) felemlegettem,hogy elajándékoztam az Eggbeatert.. azon tényleg csak átfolyik a sár. De őszintén szólva ritkán megyek olyan sárban,ami komoly gondot jelentene az SPD-nek (az akkor már rontotta a becsatolást), és minden más esetben pedig nekem jobb volt használni a Shimano rendszerét. Igaz, +100g :)
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz D1Rect #140858 üzenetére
nekem is van nem régóta, de az ivózsákját még nem használtam... a 3x-os öblítés gondolom megvolt, amit írnak a papírján.. valami erős, de jóízű löttyöt kell tölteni bele, hátha az marad benne ;) amúgy remélem,idővel elmúlik.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
nagyúr
-
truefx
aktív tag
válasz coolpet #140856 üzenetére
Nekem van egy 2014-es TREK DS 8.2-esem (tehat a 2-ik szint felszereltsegben), es eleg fos alkatreszek voltak benne alapbol. A valtokkal es a teleszkoppal a mai napig nem vagyok kibekulve. A gyari agyak 1 ev alatt kinyiffantak. Most epp a nyeregcso nyekereg. En is az FX-re acsingozok, de FX3 alatt biztos nem vennem meg az ilyen kokany alkatreszekbol osszerakott konfiguraciot. Csak hat az FX3 kb 240e Ft. Evvan.
Annyit meg hozzatennek, hogy en ezzel a bringaval kommutalok, tehat komolyan igenybe van veve. Remelem segitettem valamit.
-
coolpet
senior tag
válasz truefx #140863 üzenetére
Én nem használnám erdei gyökeres földutakon avarban, sem hegymenetnek lefele, és nem is cross-oznák vele. Sima gurulós aszfalti használat a cél. Mondjuk ha lehet vele forgalomban tartani vele a 40-50-es tempót az nem árt. Pár járdaszegény se kottyanjon meg neki.
Azt mondod hogy az FX 1,2 annyira gagyi hétköznapi használatra, hogy pár éven belül elkopnak?
Más: Párom is nézeget bicót, de ő a lehető legminimálabb konfigot akarja a költséghatékonyság jegyében a gyerekkel való guruláshoz. Egy ilyent nézett, akcióban 5K-val még olcsóbb Galaxy City
Erre érdemes egyáltalán pénzmagot áldozni?
-
AtHoS
nagyúr
válasz bulikavagyok #140852 üzenetére
Hát akkor jó kis tempót lehetne tolni vele felfelé
Amúgy a távolságot mivel mérted? Nem ismerősek nekem a képmentések Gyorsba ránéztem sports-tracker rögzítésre és a Levente forrástól Jávorkútig ~7 km-t hoz az útvonalra (lidlis wireless computer is ennyit mért nálam kb.)
Na de majd, ha rendben lesz a bringám, akkor Bryton-nal is megyek arra és ráellenőrzök veleszerk.
jaj bakker én a Sebesvíz panzió melletti tóig vittem csak a "menetpöttyöt" A jávorkúti tó pedig még egy kicsit odébb van
[ Szerkesztve ]
read-only mode on the forum
-
coolpet
senior tag
válasz itouchfan #140867 üzenetére
hát akkor jól mellélőttem. Autóból magas lovon ülök. Majd meglátjuk.
Arra válaszoljatok, hogy a linkelt oldalon a Trek FX1 és 2 bicónak a váltószerkezete az mennyire megbízható?
Nekem régebben valami Dominator feliratú fekete kétkerekűm volt, na ott ha keresztbe volt váltva, vagy majdnem keresztbe, akkor reszelte a láncot a váltóvédő. Valamint volt hogy magától váltogatott egy erőteljesebb tekerés hatására. -
Massmurderer
őstag
válasz Runner_fxr #140876 üzenetére
-
samujózsi
tag
válasz Runner_fxr #140876 üzenetére
Mit vársz egy olyan országban, ahol egy egyébként (egykor?) jó hírű szerviz tulaja megállapítja a két hetes bicikliről, hogy azért vált pontatlanul, mert megnyúlt a lánc... (utóbb kiderült, hogy a másik jóhírű boltban sem vették észre, hogy kilazult a középső agy rögzítő csavarja, emiatt a hajtómű kicsit lötyögött)
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
coolpet
senior tag
válasz Runner_fxr #140876 üzenetére
Most hogy ne mondjak boltot, csak azt mondom, hogy Trek logó van az ablakra matricázva
Nem azt mondta pontosan, hogy tesco gazdaságos, hanem megjegyezte, hogy keleti gyártó, aki vázakat gyártott, és mostanában összerakott pár biciklit is ami nem olyan rossz, de elmarad a Trek mellett. Az amúgy is ameriaki és meg lehet nézni, a Tour-on 1 csapat versenyez Merida-val, a mezőny nagyja meg Trek-et használ.Na csak ennyi volt, nem sértegetett senkit, csak a saját portfólióját dícsérte
megpróbálok utána járni a váltó szerkentyűknek, hogy a Shimanonak miért van ilyen sok első és hátsó váltója és melyik az ami Tesco gazdaságos +1 lépcső
Mi baj van az Acera M360-al? A Disc verzión is az van még a 2019-esen is.
A Trek FX 1-en meg Altus M310. -
rétisün
veterán
válasz samujózsi #140881 üzenetére
nekem mondott olyant a szervízes/boltos, hogy 10 sebességes lánchoz nem létezik patentszem. ugyanebben a boltban kaptam azt az infót, hogy canti fék már nincs, nem gyártanak. ez régebben volt, akkor volt feljövőben a cyclocross.....
(#140882) coolpet: ha jól sejtem a trek logo-ból, a fentiek éppen abban a boltban történtek. vagy lehettél a pödör gyurinál, ő árul még treket egerszegen. (a fent említett boltból jött el, akkor nyitott saját boltot)
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
ivana
Ármester
válasz samujózsi #140877 üzenetére
Valószínűleg igen, legalábbis én olyan 40 körüli tempót montival is el tudok érni síkon (mondjuk nekem csak merev villás montim van ). 50 az baromi sok, de szvsz egy pálya sprinter valószínűleg tudhat annyit.
(#140878) xy.zsolt Azért outival egy 40-es tempó nem annyira nagyon-nagyon sok síkon, mármint ilyen 1-2 percig simán tartható.
(#140882) coolpet Ezek a váltók rohadtul ezer éves acera, vagy altus szutykok. Manapság már nem gázak ezek a szettek annyira, de ezek még egy korábbi kor szülöttei. Ez kb. a '90-es évek elejének technikai színvonala, nulla anyagminőséggel párosítva.
Érdemes olyat nézni amit outi cuccokkal szereltek. Azok általánosságban egy magasabb szinten kezdődnek.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz coolpet #140882 üzenetére
"...Tour-on 1 csapat versenyez Merida-val, a mezőny nagyja meg Trek-et használ."
Egy trekkes és egy meridás csapat van idén. Specisből és canyonosból van kettő-kettő.
Amúgy meg mióta számít ez? Szponzor bringák.AtHoS: Jaja, felfele haladós - ha úgy akarod.
[ Szerkesztve ]
-
-
HookR
addikt
válasz samujózsi #140870 üzenetére
26"-os merev villás, taposó pedálos MTB-n épp a napokban sikerült síkon 48-ra felgyorsulni (48/11-es áttétellel, keményre fújt Schwalbe Landcruiser gumival), de ez nyilván csak rövidtávú villongás, ami nagyon sokat kivesz az emberből.
Ugyanezzel az áttétellel meglett a 65 olyan lejtőn, ahol amúgy csak 50-nel gurulna a kerékpár, de ehhez már úgy kellett pörgetni, mintha emberélet múlna rajta. Szóval igen, lehetséges, pláne nagyobb tányérral.▌www.thunderbolts.info | youtube.com/ThunderboltsProject ▌16personalities.com▐
-
coolpet
senior tag
válasz samujózsi #140886 üzenetére
Én mentem 10 évvel ezelőtt montival 80-at, legalább is annyit mutatott a digitális CatEye km óra.
Zeg, TV torony kis spár felé lefele. 18 fokozatos volt a váltó, a legnagyobban nem tudtam utánna tekerni.
Halálfélelem volt, a tekergős uton, ha jön autó, akkor ott halok meg. Gyerek voltam, menőnek kellett lenni(#140885) bulikavagyok : Erre mit mondjak? Arról hallottam mi a TDF, de hogy kik játszanak benn...
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
trialboj
őstag
válasz trialboj #140786 üzenetére
Második fejezet
A célban hamar letereltek a pályáról, és mutatták hol a bringa mosó, gondoltam majd beállok ide később, elmentem átöltözni, mire visszaértem 50 en álltak előttem, beálltam én is és kb 45 percig várakoztunk mert csak 1 db magas nyomású mosó volt. Mire oda jutottam hogy én mossam, kb lincshangulat volt, aki 3 percnél tovább mosta a bringáját meg a lábát, arra már csúnyán néztek, volt akit gúnyosan megtapsoltak és bravó szavakkal dicsértek mert hosszabb ideig csutakolta magát... nem volt fun.
Sokaktól hallottam a sorban, hogy nem jönnek többet Váradra, pedig a városnak semmi köze nem volt ehhez, mégis ez marad meg. Sorban állás közben osztottak célba érős érmeket, ami megint fura volt, ezt célba érés után szokták, lehetőleg lányok átadni, és az előző versenyen így is volt. Most az kapott aki kért, nem volt túl rendezett dolog.
Zene nem volt, hangulatot elmosta az eső v nem tudom, pedig ekkor már sütött a nap, hangosítás szar volt, a speaker is hiányzott aki kicsit csinálja a showt, biztassa azokat akik több kört mennek, mondja mit merre találunk, stb, volt beígért kaja is, de annyira elbaszták a kedvem hogy már csak szabadulni akartam, végül épp csak lespricceltem a bringát, de addigra már csont száraz volt a sár, jobb lett volna berakni úgy, kevesebb kosszal jár, de akkor feleslegesen álltam sorba annyi ideig.Nem a szervezőket hibáztatom, mert 2 éve profin lehozták a versenyt, most messzebb került a várostól a helyszín, kevesebb szponzor volt, és a nevezési díj is nevetséges alacsony lett, kb 4000 ft. Most megértettem miért kerül egy komolyabb verseny nevezési díja 15-25k ft-ba, mert akkor lesz 3-4 bringa mosó, rendes hangosítás, kaja, ellátás, és egy jó hangulat, mert mindenre van pénz, és nem félmegoldásokkal kell operálni.
Rossz kedvűen mentem haza, talán emiatt voltam figyelmetlen és rácsuktam a csomagtartót a km órámra aminek ketté hasadt a kijelzője, majd eltörtem az egyedi sárhányómat, aminek a festését a magas nyomású szarral, sikerült meg is szaggatni itt még egyben volt
Eddig 3 versenyen indultam ebből 2 sáros volt, ez pedig még esős is, nagyon sajnálom hogy így alakult, szinte el sem fáradtam, sok bennem maradt, ilyen körülmények között nem élvezetes a tekerés, és mondhatni nem is fárasztó, mert lefele nem mered, felfele meg nem lehet gyorsan menni.
Még idén szeretnék indulni valahol, hogy feledtesse ezt az élményt, és jó emlék maradjon a versenyzés. 27. lettem a férfi kategóriában, ami elég silány, a két előttem lévő 1-1 mp el hamarabb ért be, de a sár miatt, senki nem tudta kiadni a valós formáját, szóval felesleges is ezt most számolni.Sokszor tekertem már sárban, de most talán az eső miatt sokkal rosszabb állapotba került a bringa, beállt a poplock már a versenyen, szerencsére nyitott állapotban, a két fékkarba is jutott sár rendesen, azok is nehezebben mozogtak, váltógörgők teljesen darabosak lettek, középcsapágy bal oldala szorul picit, de még nem darák, hátsó tárvillánál a forgáspontok rengeteget kaptak, ki sem lehetett mosni a sarat. Fejcsapágyat még nem néztem meg, mert 3 napja zsíroztam újra, de lehet az is öregedett egy évet.
A tanulság annyi, hogy az eső nem a montis barátja, a sár meg nem alkalmas szórakoztató versengésre, szóval ahogy eddig is, maradok a száraz terepnél, amikor csak lehet."Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
xy.zsolt
őstag
válasz ivana #140884 üzenetére
ok...nekem a sebesség tartása kb 2 km távnál kezdődik....tekertem én is montival már 39es átlagot 7km-en,de állítom, hogy az "átlag user" a 40es tempót nem tartja 1-2 percig sem...montival vagy outival síkon szélcsendben
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
félisten
Köszi mindenkinek!
-
coolpet
senior tag
válasz bringasisti #140891 üzenetére
Gépjárművel?
-
6030D
Ármester
Jó, akkor most bökje ide mindenki, hogy milyen órával mérte, ha mágnesessel, akkor mi alapján volt beállítva a kerékméret.
Aki most is tudja a fenti számokat, attól várnék egy sík oda-vissza tekerést, minimum 5 km, gps-szel mérve. Mindegy mivel, telefon is jó, ekkora távon jól fogja számolni az átlagsebességet.Én meg szegre akasztom a versenymezt...
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #140791 üzenetére
Hát eddig max 2 óra és kb. 30 km volt egyhuzamban. Nekem bevált, mondjuk annyira azért nem puha, bár vannak keményebbek jóval az aláírom. Nekem a keményebb KLS nyereg volt kényelmetlen már kis távon is.