-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
itouchfan
senior tag
válasz bringasisti #140732 üzenetére
Köszi mindenkinek!
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
itouchfan
senior tag
válasz #46372352 #140754 üzenetére
Szerintem 520. Sokkal vagányabb, jobban kinéző egy monti, mint az a trekking. Nem voltam olyan nagyon nagyon régen 15-16, sokat számít abban a korban, hogy mit gondolnak mások. Persze vannak kivételek, nem mindenki ilyen, de szerintem egy ekkora srácnak jobb választás a monti.
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
Zsohi
őstag
válasz Massmurderer #140721 üzenetére
Mont Sainte-Anne-n a 80km/h fölötti sebességet is elszokták érni, viszont régebben mikor még a sport megalapult, merev vázas bringával tolták le a sima kanyargós hegyoldalakon, akkor a 100km/h határát súrolták.
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
samujózsi
tag
Idén kezdtem nézni a kerékpárverseny közvetítéseket. Ezt megelőzően nem is tudom, mikor láttam ilyesmit és úgy elgondolkodtatott amit hallok: mikor vált egy eredendően egyéni sport ennyire csapat sporttá? Már ha jól értem amit mondanak, hogy például csapatonként indul négy(?) versenyző, de meg van szabva, hogy ki az aki előre mehet, a másik háromnak a mezőnnyel kell(?) tartania...
Amennyire emlékszem a régi olvasmányaimra, a Touron eredetileg egyénileg indultak, út közben itt-ott megálltak ebédelni, sörözni... ehhez képest a mostani valahogy túlságosan a taktikázásról szól.Persze tévedhetek, engem a közvetítésekből inkább a tájak, városok érdekelnek, amerre a verseny megy - pont ahogy biciklizés közben.
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
nagyúr
-
samujózsi
tag
válasz Napfénysüti #140758 üzenetére
És már akkor is ennyire az volt, hogy van egy versenyző aki ténylegesen versenyez, meg a többi, akik úgymond segítik? Mert pályaversenyen, meg időfutamon még értem a csapatot, nade a normál futamokon, ahol látszólag egyedül teker mindenki... nekem elég furcsa.
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
nagyúr
válasz samujózsi #140759 üzenetére
Gondolom akkor is volt már egy kapitány a többiek meg a segítői. Ez egy olyan sport ahol a "főnökért" a többiek feláldozzák magukat.
De amúgy ha megnézed amikor nyer az egyik ember a csapatukból akkor a többi segítő is ugyanúgy szokott örülni neki.
Grand Tourt nem lehet egyedül nyerni.Més que un club!
-
bringasisti
őstag
válasz Napfénysüti #140763 üzenetére
Igen mert a nyerő versenyző a dohányt a segítők közt szétosztja
[ Szerkesztve ]
BENEFON DELTA--------N8
-
jjeahh
nagyúr
válasz #46372352 #140761 üzenetére
Lesz, aki az ellenkezőjét fogja állítani, szal tényleg relatív, de szerintem nem igazán, max minimális különbség ha van. Nem csak a gumi szélessége számít, hanem a mintázat, guminyomás is, meg a bringa geója, súlya. Haverinám is tavaly trekkinget vett 38-as gumikkal, simán bírtam vele a tempót 57-es gumikkal montival, gyakorlatilag lejtőn, ahol nem számít az erőnlét sem hagyott le soha. Most egy montit hajt, amin 27.5-ös 54-es gumik vannak és az elején panaszkodott, hogy mintha nehezebb hajtani, de strava szerint az összes trekkinges átlagsebesség rekordját megdöntötte vele . Pedig azt sem lehet mondani, hogy azért, mert megerősödött, mivel nemrég állt neki újra tekerni, kb. egy évet kihagyott csonttörés miatt. Szal ha gyorsabb is egy belépő nehéz trekking, nem hiszem, hogy annyival, hogy szemmel láthatóan megugorjon az átlagsebességed. Ha fel kéne sorolnom milyen előnye lehet egy trekkingnek, akkor inkább azt mondanám, hogy a kényelmesebb kevésbé sportos testtartás (ha ez a cél). De az állításomat mérésekkel alátámasztani nem tudom, szal tévedhetek és biztos sokan vannak, akik másképp gondolják .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
G@ben
addikt
Locusnál milyen értékeket adjak meg, ha azt szeretném, hogy minél pontosabb legyen a GPS? Jelenleg a GPS frissítés gyakorisága 60s, minimális pontosság 100m, maximum keresési idő 60s. Milyen értékeknél lesz már elég pontos, de még nem zabálja le fölöslegesen az akkut?
Jelenleg bicajozásnál az órához képest akár 3-4% eltérést is mutat, mindig kevesebbet. És a kmóra pontosan van beállítva.Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
acsati
aktív tag
Köszönöm szépen a válaszokat a nyergekre. Ez a legutóbbi DDK Eden lehet megér majd egy próbát, árban nem vészes és csak nem rosszabb a mostaninál első ránézésre.
De a bringa boltos ötlet is jó, lehet azt is megpróbálom, hogy hátha ki lehet próbálni valamit.
-
6030D
Ármester
válasz #46372352 #140767 üzenetére
Egy decathlonos bringába még számold bele egy független szerviz beállítását, ami kb 5-6000 Ft, de megéri. Akkor nem kell egy év múlva visszavinni, hogy ez meg az rág. Sógornőm bringáját is Runner_fxr nézte át, állította be, és ugyan nincs agyonhasználva, de két éve gond nélkül fut.
Gumit ráértek cserélni, ha a gyári elkopott, addigra az is kiderül, hogy szeret-e néha letérni az aszfaltról, vagy sem.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
sebgutkopf
őstag
válasz acsati #140737 üzenetére
A megfelelő nyereg nagyon sokat számít. Mindemellett fontos, hogy a nyereg dőlése megfelelően legyen beállítva. Még mielőtt új nyerget veszel mindenképpen érdemes lenne a nyerget a jelenleginél kicsi előrébb dönteni (1-2 fok) és úgy újra próbálni, mert a túl hátradöntött nyereg pont az ilyen zsibbadást válthatja ki. Persze annyira ne döntsd előre, hogy érzésre előre felé csúszol, de most a nyereg eleje biztosan túlzottan nyom, tehát nem jó rajta a súlyelosztás.
Egy másik saját tapasztalat. Túrásabb tekeréseknél nekem a "betétes" nadrágok esetén mindig elzsibbadtam, majd szépen lecsatoltam a belső bélést és csak simán ültem meg bélés nélkül a bringát és lám nem zsibbadok. Persze év elején egyszer mindig feltöri az ülőgumókat a nyereg, de ahhoz hozzá kell szokni és idővel már nem jelentkezik.
-
zodo
nagyúr
válasz #46372352 #140767 üzenetére
Kényelem fontos bár a 5-8km nem egy nagy táv ahol annyit számítana.
Nem tudom nő még a srác vagy sem de amelyik váz geometriája jobban passzol (igaz lehet kismértékben egyénre szabható a kormány állása) a testalkathoz azt vegyétek.
Fontos a biztonság pl. megállásnál esetleges esés elkerülése végett.
27.5" vs 28" kerék vagy gumi szélesség vs guminyomás vagy fogassor áttételek miatt nem érdemes törni a fejetek mert szerintem ez úgy sem vásárláskor fog eldőlni hanem majd jó pár hetes használat során.
Igaz trekkingem van elől 1x 36 hátul x9 11-32-el 35mm szinte slick gumival, kényelmes 20-30 khm tempó de ha kettő közül kellene választanom, 90% az RR 520-t választanám mert valahogy nagyon egypálcásnak vélem a Riverside 500-t.
Vegyétek azt ami a srácnak tetszik! -
sebgutkopf
őstag
válasz bringasisti #140724 üzenetére
Nekem másik bringámon az 530 van. Pont a keret miatt vettem azt, hogy lejtőkön jobban támasszon, ha állok rajtuk, meg néha nagyon technikás részen meg tudjam csinálni, hogy az egyik lábam kicsatolom (biztonság miatt), és úgy is tudjak tekerni. Nyilván egy még nagyobb platformos pedál erre még jobb, de a teljesen keret nélküliekhez képest észrevenni a különbséget.
Nem egy nagy varázslat a pedál, elég igénytelen, lehet nyúzni, amit kell tudja. -
acsati
aktív tag
válasz sebgutkopf #140772 üzenetére
Kipróbálom majd ezt is, köszi a tippet.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Toobee #140743 üzenetére
Az jó hír,hátha hamar helyrejön.
triálboj...megnéztem és annak a guminak az agyaknál meg sem kell moccanniuk,ahogy az alatta levő tengelyvégeknek sem.Van annak egy pontos helye,lehet nincs ott és hozzáér a forgó agyhoz.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
Ármester
válasz jjeahh #140728 üzenetére
1 évesen 452 g
Amúgy ugyan az, mint az 520, én csak azért cseréltem, mert jobban tetszik a kisebb egy XC-re. Azért volt először 530, mert szettben ez volt a P-L akcióban karácsonykor, illetve a boltban is azt mondta a srcá, hogy elsőnek jobb, mert ha nem is csatolom be, nagyobb felületet megtalálok a lábammal, amire állhatok. Becsatolva szerintem nincs különbség, ha nem a legpuhább talpú cipőben vagy. A kopáson is látszik, hogy nem ér sehol a cipőhöz, csak a külső szélét rugdossa le az ember a stoplival.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
robee19
tag
Egy carbon első villában honnan tudom milyen szorosra kell/lehet húzni egy gyorszáras tengelyt?
Illetve outisoktól kérdezném 25ös külsőbe milyen tartós, de nem aranyárú belsőt ajánlanátok? (linkért adnék egy pasit, mert kezdek elveszni a számok tengerében
-
Csokicsibesz
tag
válasz 6030D #140779 üzenetére
Korábban írtam, hogy nekem is ilyen pedálom van. Szerintem kezdő spd-nek nagyon jó, az elején azért bénáztam én is rendesen a becsatolással, ott sokat segít a keret.
De a mai napig, van olyan hogy kilépek kicsit az egyik lábammal, ha rizikósnak ítélem a helyzetet. Ilyenkor is tudsz tekerni a kicsatolt lábbal, mert van keret ami megfogja a cipőt. -
-
samujózsi
tag
válasz Csokicsibesz #140781 üzenetére
Nekem M520-as van, de még sohasem okozott gondot, hogy bringás cipőben, kicsatolt állapotban tekerjek. Egy esetről tudok, mikor problémás volt: szervizbe vittem és gyalog jöttem haza (~10km), emiatt túracipő volt rajtam. Na úgy végigtekerni az elég kellemetlen volt.
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
samujózsi
tag
válasz robee19 #140780 üzenetére
Pasit kösz, nem kérek, én lánypárti vagyok - eddigi ismereteim szerint az aranyárú belsők nem a tartósságuk miatt drágák, hanem a tömegük miatt.
Egy sima Continental vagy Schwalbe teljesen jó, ha nem vagy gramm mániás.
Arra kell figyelni, hogy állítólag (én még nem láttam) meg van adva, hogy mekkora a max. külső méret amibe berakhatod. Ha kizárólag 25-ösben használod, akkor mindegy, ha előfordulhat, hogy lesz 28-as külsőd, akkor (állítólag) erre figyelni kell.Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
trialboj
őstag
A hétvégi verseny egy amatőr szemén keresztül.
Rajt előtt 10 perccel kezdett esni az eső, nem volt jó a hangosítás, mire felálltunk a rajthoz, a fél technikai megbeszélés már lement, de a maradékból sem hallottunk sokat(csak annyit hallottam hogy valahol figyelni kell, mert le kell térni valamerre). kb 5 percet álltunk az esőben, míg az elite részleg kicsit meglépett.
Elrajtoltunk, és már az első kanyarban beszartam, mert mikor fékeztem volna, nem történt semmi, csak zúgtam tovább. Itt meg is fordult a fejemben hogy ha ez így marad 1 km alatt fel kell adnom, de aztán felhevült v megszáradt a gyantás pofa, és végig korrektül fogott, az eső és sár ellenére.
Még sosem tekertem így esőben, azt hittem a tök száraz föld és növényzet elnyeli majd az eső nagy részét, ami kb így is volt, de ettől még csúszóssá vált.
Füvön mentünk, mindenki harcolt a tapadásért, közel sem tekertünk erőből, az első nagyobb mászásnál pedig KO, még tolni is nehéz volt mert csúszott.
Az erdőbe érve érdekes hangulata volt ahogy veri az eső a leveleket, de nem sokat élveztem belőle, mert a mélyebb nyomvonalakkal tarkított útszakaszon kész rémálom volt. Előzni nem lehetett, már mondjuk nem is tudtam volna kit, de ha valaki engem ért utol azt sem tudtam elengedni, és senki nem is merte elhagyni az ideális ívet. A végén pl sokaktól hallottam és láttam is hogy a legtöbb xc-nek, sima száraz gumija volt, csak a pro versenyzők készültek, sarazásra alkalmas gumikkal, amivel szerintem ilyen helyzetben sokkal többet nyersz, mint a jó állóképességgel. Ha nincs tapadás, se fel, se le nem tudod kihozni a maxot magadból. És ez az ami a legjobban zavart, szinte senkit nem előztem meg, talán 5 ember összesen, mivel az egyetlen előnyöm, hogy lefele jobban megy, és ismerem is a terepet, semmit nem ért a sár miatt. De felfele sem tudtam elfáradni, mert ami meredekebb volt azt nem lehetett tekerni a többi meg rövidebb mászás volt.
Több tv-be illő mentésem is volt, amire büszke vagyok, de sikerült egyet esni, egy híg sártócsát nem tudtam kerülni, és mindkét kerékkel belementem, majd mikor átértem a füves részen elszállt alólam a bringa, nem kanyarodtam, csak kirepült. Bevertem a térdem a kormányba, visszaültem, de nyilallt ha tekertem, óvatosan indultam, de 2en egyből meg is előztek... ezeket 5 km-be telt utolérni, szóval elég sokat buktam.Az IKON továbbra is egy remek gumma! Hazahozott sérülés nélkül, az xking pedig szépen tette a dolgát lefele, nem féltem a meredekebb részeken sem, persze ha túltoltam egyből elindult oldalra. Hátul kb 1.9 bar volt, de a sár miatt végig úgy éreztem hogy defektem van, pedig nem volt. Volt aki felnin ért be, mert nem foglalkozott a defekttel, csak ráfújt pr km-ként.
Az utolsó szakaszt élveztem, az technikásabb volt, és pont addigra állt el az eső. De ott sem voltam gyorsabb mint az előttem haladók, sziklás rész volt, amin 1 hiba is eléggé mélyre tud vinni.
Az aljánál utolértem 2 bringást, mentünk egymás mellett kb 1 km-t, majd az utolsó km-en valakit levágta a pályát jobbra, a cél fele, de ezt én nem tudtam, azt hittem arra megy a rövid szakasz, elindultam utána, majd visszafordultam mert nem tetszett, és visszamenetem a bal oldali ösvényre, ami mint kiderült ugyan oda vitt csak a helyes útvonalon, emiatt lemaradtam a 2 ellenféltől, az utolsó 200 méterre utolértem őket, de szűk ösvényre értünk és nem tudtam előzni, mikor ráfordultam a célra az egyik lemaradt és a másikkal toltunk egy sprintet, ha 2 méterrel hamarabb indítom, lehet utolérem, de így a mélyebb kavicsos részen kellett tekerjek, amiben elmerült a kerék, és ez hamar leszívta az erőmet, végül szoros befutóval de mögötte értem be.
--part one ends here, stay tuned for the next chapter later today
[ Szerkesztve ]
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz IMIIKE1998 #140744 üzenetére
Ha puháról váltasz mindig ez van,én sírni tudtam volna mikor valami puha szutyokról átültem a Q-Bickra.
Sped...én ott már száguldottam le 72-vel...régi 26"-osommal,aszfaltos 1,75-ös gumival.Vakmerő volt,belátom.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz itouchfan #140755 üzenetére
+1
samujózsi...te aztán jó rég nézhetted a tourt,még az óvodában.
bringásisti...annyi gyötrelem után már a becsvágy és sikerélmény felülírja a dohányt is...szerintem.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
nagyúr
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Fall-N #140768 üzenetére
Mennyiket tekersz 1huzamban? Főleg időben.Csak mert az ilyen párnázott,hosszú távokon nem szokott jó lenni...aztán meg ahány segg annyi szokás.
triálboj...jó beszámoló,ezek számomra mindig érdekesek.
3060D...pár grammot lekoptattál róla?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Massmurderer
őstag
[link] ilyen szervizesek kellenének mindenhova
-
bringasisti
őstag
válasz Hasaggymeg #140789 üzenetére
Igen, de nem egy elhanyagolható szempont
BENEFON DELTA--------N8
-
nagyúr
Járt már valaki ezen a Millenniumi vasútvonalon kerékpárral Szlovániában és Olaszországban?
Csütörötkön megyek ide 4 napos túrára ahogy néztem nagyon szép helyeken megy végig de elég lightos. Esetleg van arrafelé valami emelkedő amire fel lehetne menni ha marad időm rá?Mondjuk lehet nem is baj most ha nem olyan brutál az út, szombaton a tési emelkedőn sikerül elfőnöm a csekély 37 fokos melegben. Meg lehet nem véradás után 3 nappal kellett volna ilyeneket próbálgatnom.
bringasisti: olcsón adják vagy miért?
[ Szerkesztve ]
Més que un club!
-
itouchfan
senior tag
válasz Napfénysüti #140795 üzenetére
Tour-on bukott vele valaki, ez lett a vége.
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
nagyúr
-
Csokicsibesz
tag
válasz itouchfan #140796 üzenetére
Akkor sem értem a komment mondani valóját. Ne menjek gyorsan mert eltörik a kerékpár? Ne vegyek karbonit mert eltörik? Ne vegyek tárcsafékes országútit mert eltöri a vázat? Ne vegyek országútit mert eltörik? Ne vegyek bringát mert elesek? Folytathatnám a sort a végtelenségig...
-
bringasisti
őstag
válasz Napfénysüti #140797 üzenetére
Állítólag semmi baja befejezte a szakaszt. Én csak azon csodálkoztam hogy eddig csak camping bringát láttam össze csukhatót.
BENEFON DELTA--------N8
-
6030D
Ármester
válasz Csokicsibesz #140781 üzenetére
Igen, néztem a bringádon, jó az a pedál. Nekem a műanyagon most egy régi XT van, de a vason meg 520, sőt idén megint veszek, mert már kopott a stoplim, és venni kell. Pedállal meg majdnem annyi, mint külön, tehát...
jjeahh: persze, ha valaki ad egyet, akkor rakok fel 11-est. Az már nagyon finom cucc, 90 kg-os súlyhatárral, amitől messzebb vagyok, de ha néha belezöttyenek egy-egy gödörbe, akkor azért jöhetnek az erők. Az Eggbeater is csak a filigránsága miatt tetszik, de most sincs maxra húzva pedálom, azon meg nem is állítható, így először próbálnom kellene. Illetve ha több bringa van, akkor nem árt, ha azonos rendszer van mindegyiken, hogy lehessen használni ugyanazzal a cipővel. Főleg, ha csak egy cipő van.
trialboj: ha nincs fent a szarv és spd-d van, megnyered a sprintet!
bringasisti: mentek volna BTWIN vázzal, arra örökgari van. S-doesn't-work....
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla