-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #139739 üzenetére
Nem árt megtartani néhány kopott de még használ6ót,mert bármikor ráébredhetsz,hogy valamelyik már éppen a vasig kopott,vagy esetleg megszennyezted és mennél,de nincs féked.
StLui...vssza kellett volna vinni azokat a betéteket,b@sszák meg.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
beleriand72
tag
Túlestem újkori kerékpározásom első zakóján. Már tudom, hogy nem érdemes menet közben stabilizálni a mozgó kilométer órát. Amikor megindultam a jó fél méteres beton árok felé, már tudtam... Szerencsére már alig gurultam... Fej előre, alulra, aztán a maradék jó 100kg, felül a lábak, majd a bicikli. POC nem hazudik, vállon horzsolás (arra mi javasolt, Bepanthen?). Kerékpár kb megúszta, délután újra megpróbáljuk :-)
MI6 - Canon EOS 30D - Gaggia Classic - Mazzer Super Jolly - Klipsch R-28F - Yamaha RX A-670 - Scott Sub Cross10 - Sonder Camino Ti Rival 1x - Bianchi Oltre XR4 - Ricoh GRIIIx - Lelit Bianca PL162T-v3 - Mazzer Omega - Niche Zero
-
StLui
veterán
válasz Hasaggymeg #139752 üzenetére
FB-os hirdetés tényleg mázli, hogy most a garázsban cseréltem, nem terepen
Pittlaren: jópofák, elvileg itt Gödön is garázdálkodnak Duna parton
[ Szerkesztve ]
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz beleriand72 #139753 üzenetére
Ha csont nem tört,akkor katonadolog.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ivana
Ármester
válasz Csokicsibesz #139725 üzenetére
moderált kerékpáros tudakozó egész normális. Meg országúti esetben az országúti bringások csoport is.
-
Atke
senior tag
Boostos kérdésben esetleg valaki???
-
StLui
veterán
8 éves kislány, másik talán egy évvel idősebb, Whistler bikeparkban, az utolsó 5 percben rajta van a kamera elképesztő, hogy mennek mit fognak csinálni bringán ha már felnőnek
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
-=RelakS=-
veterán
válasz StLui #139758 üzenetére
Nem tudom, látszik-e ez a videó facebookról.
Srácok edzenek az erdőben, meredek lejtőn le, emelkedőn fel, buckán átugratnak.
Ehhez én csak ennyit tudtam fűzni:
Srácok: Hmm... domb, lehet reptetni a szamarat
Én: Jesszus, HEGY, MINDMEGHALUNK!Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Koczó93
őstag
válasz Massmurderer #139761 üzenetére
Kb 1cm hosszú. Eddig nem tűnt fel.
-
Koczó93
őstag
válasz Runner_fxr #139763 üzenetére
Én az annak néztem. Meg is nyomkodtam, semmi hangot, mozgást nem mutat.
-
-
tacto
aktív tag
válasz Massmurderer #139761 üzenetére
Kisse elhamarkodott "itelet"
-
IMIIKE1998
őstag
válasz Hasaggymeg #139738 üzenetére
Hát annak, aki hegyvidéken él, biztosan. Nekem V-fék betétek fél évet lazán kibírnak és ez a legolcsób fajta. Viszont Alföldre nem is kell több, bőven jó ez is.
Viszont azon gondolkoztam, hogy egy újabb Alivio(2010) és egy régi Deore LX váltó között mekkora a minőségi ugrás? Elgondolkodtam, hogy mivel sok ilyen van az aprón, cserélem a fékeket, fékváltókat, mert 8-10k nem olyan sok egy párért.
[link] Erről a kesztyűről valaki tud véleményt mondani? Milyenek ezek a hosszúujjú btwin kesztyűk?
[ Szerkesztve ]
-
samujózsi
tag
Múltkor a váltómizériám után valaki azt írta, miért nem itt kértem segítséget. Most megteszem: a külsőkön most vettem észre rengeteg repedést. Egy év, 2500km, Kendatire gumik. Korábbi olvasmányaim szerint ez is duplája annak, amit ki szoktak bírni ezek a gumik.
Vennék másikat, de fogalmam sincs, milyen alapon válasszak.Ami paramétert tudok: országúti "versenybicikli", 25-ös szélességgel és 8.5bar nyomáslimittel.
Leginkább kirándulásra használom, de 25-ösnél vastagabb gumit nem raknék fel, ezt már megszoktam, a keskenyebb meg felesleges.
Nem tudom, annak van-e jelentősége, hogy általában 30-35km/h sebességgel megyek, amikor "gyorsan" közlekedek, de hegyről lefelé előfordulhat akár 70-80km/h is rövid ideig, bár magamat ismerve, ennek elég kicsi az esélye.Tudna valaki ötletet adni, hogy milyen szempontokat érdemes figyelembe venni?
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
Jester01
veterán
válasz samujózsi #139692 üzenetére
A gagyi lidl-ös pl. ezt csinálja. De már tudom, hogy abban a tartományban 2 egész barral többet mutat fújás közben. Amikor rádugom akkor még jól megmutatja az aktuálisat. Nyomásmérővel ellenőriztem.
A képzelődéshez annyit, hogy 12000km után lecseréltem a kopott gumit egy ugyanolyanra (GP4000SII) és annyival rugalmasabb volt az új ugyanakkora nyomáson, hogy eleinte állandóan nézegettem nem lapos-e
Ha csak aszfalton mész én a continental gatorskin-t ajánlom.
[ Szerkesztve ]
Jester
-
samujózsi
tag
válasz Jester01 #139771 üzenetére
Köszi, a pumpával kapcsolatos megjegyzésed nem túl megnyugtató.
Sajnos ez csak akkor mér, ha már elkezdtem pumpálni. Előtte csak akkor, ha rosszul húztam rá a szelepre.Országútival máshol nem nagyon mehetek, mint aszfalton
Tartok tőle, hogy a gatorskin pár ezerrel meghaladja a lehetőségeimet. Max. 25000-et tudok költeni a két gumira összesen.
De megnézem, hátha van valahol olcsóbban.Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
nagylaci32
tag
válasz Csokicsibesz #139730 üzenetére
A Bikemag Keréképítés fórumán egy összeszedett választ kaptál a kérdésedre.
A felni (Effective Rim Diameter) átmérőjét vagy megtalálod a neten vagy miután kifűzted az agyból, megméred. A netes találatokkal vigyázni kell, mert lehet, hogy a jelenlegi felnid átmérőjét nem pont úgy értik, ahogy az új felnidét és ebből adódhat probléma. Ha veszel egy új, azonos lyukszámú felnit, a legrosszabb esetben kell venned hozzá új küllőket és küllőanyákat is. -
samujózsi
tag
válasz bringasisti #139773 üzenetére
Sajnos online vásárlás nem játszik, csak ha Budapesten holnap át tudom venni.
Ahogy kinéz a jelenlegi külsőm, azzal már nem nagyon merek menni.
Egyébként ezekkel a méretekkel is gondom van: 622-25 van most. Ehhez az általad említett 28-559 nem igazán passzol, azt hiszem.[ Szerkesztve ]
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
Zsohi
őstag
válasz trialboj #139706 üzenetére
(#139674) Zsohi: Most amit leírtál ez alapján teljesen biztos vagyok benne, hogy a fékbetétek oda-vissza mozgását érzed a féknyeregben. Erősebb fékezésekkor a villa rugalmassága okozza azt amit érzel, az összes agyon könnyített 32-es becsúszóval szerelt villa ilyen: [link]
A Rhythm széria a Fox termékpaletta legalját képviseli(Rhythm->Performance->Performance Elite->Factory). Néhány évvel ezelőtt jöttek ki vele, amivel megpróbáltak kifogni a szelet az RS vitorlájából, a költségeket annyira igyekeztek a minimálisra faragni, hogy egy új GRIP névre keresztelt csillapítással is előhozakodtak(Marzocchi DBC csillapítás koppintása, talán ezért is vásárolták fel őket). Az új csillapítás akkor siker lett, hogy még abban az évben több gyári versenyző is az akkori csúcsnak tartott FIT4-es rendszert kidobta és a helyére bekerült az új GRIP és, ha jól rémlik 2019-ben meg is jelent a GRIP továbbfejlesztett verziója a teljes termékpalettán. A Rhythm széria akkora siker lett, hogy ma már Marzocchi név alatt gyártják és bárki számára elérhető vált.
(#139725) Csokicsibesz: Ha valóban érdekel a téma, ebben a könyveb gyakorlatilag minden össze van szedve, nagy segítségemre vált az elmúlt években és ez alapján már megépítettem néhány tucat kereket. További ingyenesen elérhető írások a témakörben: [link], [link] és talán a legfontosabb írás a témában még ha már egy kissé elavulttá is vált.
[ Szerkesztve ]
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
samujózsi
tag
válasz Jester01 #139776 üzenetére
Ez most igencsak a 22-es csapdájára emlékeztet.
Később sem lesz több pénzem e célra.
Ha most megveszek valami olcsót, az is 6-8000Ft, akkor ennyivel kevesebbért tudok venni normálisat.
Találtam Continentalt olcsóbban az első találatnál, de ott meg kicsit zavar, hogy akciós. Nem szeretem, ha valami újdonság (ha jól értem, a gatorskin annak számít) és máris akciós.Esetleg szóba jöhet még a Schwalbe Durano Plus vagy ahhoz közeli darab, de Schwalbe gumim még nem volt sem országútis, sem montis.
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
Koczó93
őstag
válasz Massmurderer #139767 üzenetére
Ez egy Cento1sr vàz amiről ezt írják: “Nanoparticles Zinc Oxide gyanta használatával 60 tonnás erőnek is ellenálló szakítószilárdság mutatót tüntethettek fel a felsőcső tetején, a kitöltő anyag pedig a speciális LIT öntőformában nyeri el végleges alakját, amely tökéletesen egyenletes szálelrendezést biztosít a váz külső és belső felületén is.” Nyilván ez sem törhetetlen.
-
Jester01
veterán
válasz samujózsi #139779 üzenetére
A gatorskin nem újdonság bár bizonyos verziók lehet. Nem az a baj, hogy drága hanem az, hogy azonnal kell. Online rosebikes 29EUR jelenleg. Pro4 endurance nekem nem vált be, drága, kényelmetlen és hamar elkopik (berepedezik). 3-5 ezer km-t tudtam vele menni.
Schwalbe nekem sem volt, de lehet jó.
Jester
-
-
samujózsi
tag
válasz Jester01 #139782 üzenetére
Közben nézelődtem: a mostani gumim úgy 250g-os, az említett Schwalbe 450 és a testbike-on talált vélemény alapján kicsit túl nagy a gördülési ellenállása is. Így már nem biztos, hogy megéri.
Sajnos a gatorskin ahogy elnézem, ugyanúgy csak egy név, mint szinte minden: évente "megújítják", ami általában azt jelenti, hogy rosszabb anyag, kevésbé tartós, mint az előző évi, azonso nevű modell. :(
Na mindegy, ha holnapig nem derül ki róla valami csúfság, akkor marad az.
A Schwalbe állítólagos ellenállása elég riasztó.Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
StLui
veterán
válasz Runner_fxr #139763 üzenetére
Van hozzá ez a kerékagyra szerelhető jeladó is ami az ugrásokat méri?
Amúgy nekem csak az maradt meg, hogy a menet közbeni kapcsolgatás miatt tartja nagyon jónak a távkapcsolót.[ Szerkesztve ]
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
StLui
veterán
"érdekesség":
Első 3 nap bikeparkozás alatt egyre bizonytalanabbnak, vagyis inkább bénábbnak éreztem magam a kanyarokban. 4. nap reggelére rájöttem, hogy a 40psi kevés egy "kicsit" az első telóban, 100-ra kellett fújnom legalább Szóval egyre érzékenyebb vagyok a technikára, lassan észreveszem azt is lezárva hagyom a telókat lefelére
Kb enyhe lejtőn, lassú gurulásnál fékezéskor is szinte teljesen beült a teló, 150-ből 140-etKönyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Zsohi
őstag
válasz Hasaggymeg #139783 üzenetére
Akkor ezt is nézd meg.
(#139786) StLui A 40 és a 100psi között azért van egy kis szakadék. Az alacsony sebességű kompresszión próbálj meg állítani, ha a magasabb légnyomás nem járt sikerrel.
[ Szerkesztve ]
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
StLui
veterán
válasz Zsohi #139790 üzenetére
Azon ritka magyar ember vagyok aki nem ért a focihoz, nem is nézi, csak az extra jeleneteket amik az index címoldalán megjelennek ( pedig 5-6 évet fociztam DunakesziVSE-ben )
Olyan amatőr hibának tűnk, a hozzám hasonlókhoz valónak, nem egy profinak, az rendesen is le tudja zúzni magát[ Szerkesztve ]
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
jjeahh
nagyúr
válasz CaNNa3IS #139787 üzenetére
Nekem mindíg a harisnyatartók jutnak eszembe a cicanaci + térdvédőről . De ha kényelmes...
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Fishor
senior tag
Sziasztok!
Milyen női city kerékpár ajánlott városi használatra. Mindenképp 28-ast szeretnék és nem kontrásat, de sebességváltósat.
Nézegettem eddig a Csepel Budapest és Velence szériáját, de ha találnék nem sokkal drágábban alu vázast, ami könnyebb lenne, az jó lenne.
Jó lenne 100 alatt megúszni, de ajánlották még a Csepel Signo-t is ami elvileg agyváltós, de nem kontrás, hanem szabadonfutó. Ennek az árába ha tényleg csúcs szuper lenne akkor belenyugodnék, de lehet, hogy van olcsóbban jobb, nem tudom.
Tudtok ajánlani jobbat, vagy maradjak ennél a Budapest féleségnél? Ami fontos, hogy egyenes háttal lehessen ülni rajta 167cm magas nőnek és a kezén ne legyen súly, mert jelenleg MTB-je van, és attól fáj a keze.Üdv: Fishor
-
AtHoS
nagyúr
Sziasztok!
A mai tekerés közben volt egy váratlan technikai problémám, aminek következtében a telefonom megörvendeztetett, hogy sikerült 10000 lépést megtennem - bringával a vállamon
Szóval egy öregecske 26"-os Dynamics Magic XT MTB gépet hajtok Mavic 117-es ráfokkal + Schwalbe Big Apple HS430 26x2,35 (60-559) köpennyel 3,5 bar-ra fújva.
A hátsó ráf fékező felülete megadta magát menet közben: először csak kipúposodott egy kb. 5 cm-es szakaszon, így a hátsó V féket kiakasztva tudtam gurulni 15...20 km/h-val, de egy rossz minőségű aszfaltos útszakaszon a rázkódástól a fékpofa visszahajlott a ráfra, gondolom a kipúposodásnál elengedett szakaszon a problémás rész beleakadt a fékpofába, ennek pedig a végeredménye azonnali durrdefekt lett -> bringa cipelés vállon hazáig
Na szóval menetkész állapotba kellene hoznom a bicót. Az első ráfot is cserélném, mivel egyidős a hátsóval, nem szeretnék amiatt ismét 10000 lépést megtenni
Tehát V fékhez, 32 küllős Mavic 117 ráfok helyébe kellene jó minőségű alternatíva Schwalbe Big Apple HS430 26x2,35 (60-559) köpenyhez, illetve egy normális bolt/szerviz (miskolci vagyok), ahová az XT agyakat bevíve/elküldve felküllőzik normálisan esetleg védőszalagot is dobnak rá. No meg most már ideje lenne belsőt is beszereznem (presto szelepest)
Minden jó tanácsot szívesen fogadok
[ Szerkesztve ]
read-only mode on the forum
-
gabro0
őstag
A patentpedál cipőhöz rögzítő csavarjait ti be szoktátok kenni valamivel? Neten írják hogy ajánlott vagy egy közepes menetrögzítő vagy zsír. Utóbbi van is itthon, meg első próbálkozás lesz majd az SPD-vel, szóval állítgatom majd pár alkalommal.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz StLui #139786 üzenetére
Még a végén bringást farag belőled ez a bájkparkozás.
jjeahh...azért Toobee-ról nekem nem ez jut eszembe.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
trialboj
őstag
válasz 6030D #139722 üzenetére
Egészen pontosan 1 év 3 hónap alatt futott 6500km-t a bringa, a reba pont 1 éve volt szervizelve, olajcsere tisztogatás, minden rendben volt akkor is, tiszta volt belül.
Az hogy karban volt tartva gondolom azt jelenti hogy néha fejjel lefele tároltam, törölgettem a becsúszót, most sem volt benne semmi dzsuva, pedig télen és sárban is jártam vele.
Elöl 203as slx ice tech + m7000 fék van, lehet ez tett be neki? domboldalon akkorákat nem fékeztem hogy ezzel tönkre tegyem, aztán lehet mégis hozzájárult a korai kopáshoz.A nagy szerviz nem is tudom mit foglal magában, de gondolom persely cserét nem, márpedig ezen csak az segítene, a bal szárban hallatszik hogy kottyan, nem is kicsit a jobb szár rendben van, talán ezért nem érződik még, csak bizonyos leejtős részeken.
Na az már most nem tetszik hogy a SID még könnyebb.Runner_fxr
Kérhetnék egy kis segítséget, mit érdemes ilyenkor venni,XC gépbe 100mmig? Ha felhasználási módomon nem szeretnék változtatni, pontosabban a kisebb ugrásokról könnyen lemondok, de a gyökeres részeken való csapatásról semmiképp sem(és szerintem itt kap nagyobb feszítő terhelést), tehát ha nem szeretném jövőre ismét kotyogósra gyalulni a perselyeket, akkor van bármi más opcióm az RS palettából? Pl sid 100mm van 34-es méretben? Vagy ide csak 32 átmérőt gyártanak, és ez van?(#139739) jjeahh
Én nem értem hogy ti mit csináltok, de nekem a hátsó már szinte teljesen kopott, kb 30% van még, az első meg még alig kezdett vékonyodni(mindkettő egyszerre berakott gyári gyantás slx betét). Mennyire durván markoljátok az első féket? Lehet bármi köze a fék, és féktárcsa típusának és méretének a kisebb kopáshoz?"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
IMIIKE1998
őstag