-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ringman
nagyúr
mennyire pilótavizsgás otthon hátsó váltót cserélni és rendesen be is állítani?
tiagra -> rx400 váltás lenne, ma megjött a kínai narrow wide 38T-s tányérom (amihez nem írták, hogy adnak kötőelemeket, így rendeltem külön...)a "gyári" kötőelemek aluból vannak, a pótcsavarok acélból.
elvileg jövő héten megjön a kerékszett, van itthon egy deca/microshift 11-36T-s kazettám, azt gondoltam rárakni (+ egy új láncot)
feltételezem ehhez majd kell egy hézagoló is, amit a meglévő kerékről gondolom le tudok venni (gyári cube kerékszett + tiagra 11-34T-s kazetta), ezt jól gondolom?[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #208149 üzenetére
Mobil
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #208152 üzenetére
A beállítás, meglátás számít, a többi már hülyebiztos. 🤭
Ringman... most mi is itt pontosan a cél, 2x11-ről 1x10re?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ZolkoW
őstag
válasz Ringman #208151 üzenetére
lehet, hogy mások mást tapasztaltak, nekem az alu lánctányércsavarokkal csak bajom volt eddig, hiába zsíroztam újan, összegyógyultak annyira, hogy le kellett fúrnom többet. A kulcsnyílásuk nem bírja az erőltetést olyankor, akár imbuszos, akár torx.. :(
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #208153 üzenetére
2x10 -> 1x10, a fékváltókart nem nagyon érte volna cserélni.
elöl 38T, hátul vsz. a 11-36 is elég alföldre (nem hivatalosan az rx400 az a 11-40-et is viszi hosszabbító - roadlink nélkül)
#208154 ZolkoW
lehet én is az acélt fogom felrakni, ha minden passzol, mert az kicsit hosszabb. ill. kicsit rövidebb is van, mert nem csak rendeltem, ráadásul az oilslick -
MPowerPH
félisten
válasz Runner_fxr #208150 üzenetére
Kis kulcsom van, X-Tools. Ez 24nm -ig jo. Es most kaptam egy kalibralt nyomatekkulcsot a YT -tol is, az meg tan 12nm -ig mer.
Szabad tudni, mennyibe kerult az emlitett kerekszett lefuzve, kompletten? Ez inkabb XC felhasznalasra valo, vagy jo AM -re is?
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz Runner_fxr #208158 üzenetére
DT karbon szett az 1500g korul van, de a 240 -es agyszettel.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
bardi
aktív tag
Bár e-endurot szeretnék, de nem gondoltam volna, hogy valaha megkívánok egy elektromos fully fatbikeot
Feltekertem dobogókőre, esztergom-pilisszentlélek még egész istenes volt, csak marha nehéz volt tekerni, de onnan kétbükkfanyereg... Egy futó járt előttem ott, senki más, volt, ahol sík részen nem tudtam elindulni, olyan mély, meg sűrű volt a hó, a végén már felvettem a nyakamba a bringát, még tolni is nehéz volt. Onnan már elcsaltam aszfalton dbk-ig.
Lefelé azokon a részeken, ahol nyáron fékezni kell, most tekernem kellett, hogy ne álljak meg
Abba a nadrágban mentem, amit Hasaggymeg is használ, decás túra nadrág, egészen jó volt, comb, csípő részben kicsit szűk, hiába méretem, nem tekerésre tervezték, de nem volt vészes benne 20 percet ülni a padon, amíg ettem a gulyást, ha nem lett volna annyi ember, telerakom hóval, nem tudom hogy nem olvasztotta át a műanyag tálat.
Az út végére viszont a nadrág segge átázott, az annyira nem volt kellemes.Láttam amúgy más bringásokat is,ilyenkor jó a megnyugtatás, hogy nem csak én vagyok idióta. Pár képet csináltam.
'92 Honda VFR 750
-
flash-
veterán
válasz rétisün #208144 üzenetére
bocsi, igen, 1.4-re gondoltam
fellelhető a weben olyan írások hogy 1.5 és feljebb inkább kényelmesebb,illetve annak akinek hosszabbak a lábai, alatta meg sportosabb a váz(illetve hosszabb karúaknak),
aztán ezt több helyen is cáfolják
de azt hiszem nem lesz más úgysem, megveszem használom aztán kiderül milyen,max majd elmegyek egy bikfittingre a bringalandba(legalábbis 99%-ban azt ajánlja mindneki)
mondjuk én azt honnan tudhatom meg hogy a karjaim hosszabbak -e vagy a lábaim? én ezt tükörből nem tudom eldönteni
meg aztán stucni csere az megváltoztatja a reach-ot ha kevés vagy sok lenne[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
Ringman
nagyúr
válasz vallas #208165 üzenetére
köszi, jó tudni (bár az sejthető volt, hogy a +2 fog nem okoz neki problémát, főleg ha nem váltasz keresztbe)
---
a 11-40T meg lehet kelleni fog ha nagy sárban megyek (vagy inkább nem megyek ) . ha mondjuk telítődik a villa sárral, akkor tök mindegy.ma kipróbáltam a tufo swamperot, mérsékelt sárban jó, nem is csúszkáltam, a jó zsíros sárnál meg egy idő után tök mindegy, volt ahol cx-módon vinnem is kellett a biciklit egy pár100 méteren.
(képek minőségért bocs, eléggé fújt a szél meg hideg volt kesztyű nélkül fotózni)
ezen a képen meg talán látszik, hogy azért az 1x azért is jobb lenne, mert kevésbé akad el benne a sár:
[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
válasz Zoliwrc #208166 üzenetére
Nekem az XRC nem lenne jo, erre szelesebb felni kell. Az 25-31mm -es, ez meg 30-35mm. Ez a meret ajanlott trail/AM -re. Jobb a bekesseg.
En is nezek par dolgot hasznaltan, pl. a kormanyt biztos lecserelem, ha talalok a Canyon megoldasahoz hasonlito intergralt carbon kormanyt. Azon kivul meg csak a kerekek, de az olyan szintu kiadas lenne 300g -ert, hogy nem vagyok benne biztos, megerne.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Alf65
csendes tag
válasz f4lcon #208133 üzenetére
Azt kell eldönteni, ki mennyit és mit szeretne maga megszerelni a gépén.
A rendes dugókészletet én is az autószerelőmtől kértem el amikor nála dolgoztam. >100.000-res Beta cucc volt 20 éve.
30 évnyi autó-motor-bringa szerelgetés után most elférnek a szerszámaim egy közepes táskában.
Mindhárom fenti járművem szétszedtem az utolsó (!!! tessék szó szerint érteni !!!) csavarig már. Aztán összeraktam és működtek.Láncos kulcs van pl 2500-ért és 12.000-ért is. Én, aki 2-3 évente bontja meg a kazettát nem fogok 12-ért venni.
Okos pilóta alagútban nem katapultál.
-
jjeahh
nagyúr
válasz Ringman #208167 üzenetére
Nem a Tufo az a márka, akiknek a tubeless gumijaik levegő nélkül futnak és csak akkor kell beleönteni a tejet, amikor defektet kapsz? Tudom, hogy a Tufo sealanttal valami gebasz van, de elfelejtettem mi és mivel lusta voltam kinyomozni, inkább elkerültem a márkát . Pedig állítólag nagyon jók a gumik.
Ha már gumi, valakinek Chaoyang külsőkkel van tapasztalata?
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Nutra
tag
BikeInn, Sprint GDS szállítással valakinek tapasztalat, hogy mennyi idő alatt jön meg? Ha tudom akkor, hogy helyben a posta karmaiba kerül, valami jobb módot választok, több pénzért.
Nov 27-n adtál fel a spanyolok, 29-n HU bejegyzés és azóta csend. -
Friczy
senior tag
válasz jjeahh #208171 üzenetére
Én országútin használtam Tufot, nyilván más, mint az MTB, mindenesetre kétféle trutyit árusítanak a Tufohoz, az egyik fajtát előre be kell tölteni, a másik (ez nem fehér hanem szürke) kifejeztten javításra valól. A 'levegő nélkül futnak' kitételt nem igazán értem, ezeket is fel kell fújni.
-
Ringman
nagyúr
válasz szimpláncsak #208175 üzenetére
visszafordultam kb 1-másfél km után (előtte volt kb. félig erodált aszfaltút-földút vegyesfelvágott volt kb 5-6 km hosszon), mert ha telítődik egyszer sárral az egész, akkor utána folyamatos a tekerés-megállás-takarítás körforgás (itt már tolni sem lehet a bringát), ami nem túl szórakoztató
kb. 3-4 km még biztosan ilyen zsíros sár lett volna, utána talán járhatóbb földút következett volna, de így is majdnem sötétben értem haza.ekkora sárban nem annyira szoktam tekerni, de vsz. egy idő után azért leszedné a festést a villáról (persze le lehetne ezt is fóliázni), itt az első kerékre a "hajtogatós" sárvédőt sem érdemes feltenni, mert könnyebben megtelik sárral.
ilyen terepen egy merev villás mtb lenne jó, ahol van hely a sárnak, mert akár 2-3 cm-t is könnyen össze lehet szedni.
-
Damateo
aktív tag
Úgy nézem az összecsukható bringákat is szokták tuningolni
[link] -
szimpláncsak
tag
válasz Ringman #208178 üzenetére
Mentem már montival én is hasonló helyen, pont az ilyen tapadós sarat utálom, hát még ősszel amikor a falevelek miatt szinte rögtön ilyen lesz. Nekem le is szedte a láncvillán belül az alapozóig a festéket pár ilyen eset után. Bár sajnos nekem a Merida monti és a cube cross race is matt fekete festésű amin nincs lakk. Lehet lakkozott festés jobban bírná.
Amúgy milyen kerékszettet vettél végül? Jövőre valószínűleg nekem is esedékes lesz. Ugye nekem is a gyári kónuszos cube kerék van most, amíg nem rág be, addig használom. Utána kéne valami csak a cyclocrosson már jobban számítana a súly, mint montin, de nem akarnám a fél bicó árát kerékszettre költeni .
-
Ringman
nagyúr
válasz szimpláncsak #208181 üzenetére
a cube villája is matt festésű, de nem tudom hány és milyen rétegű a bevonat (karbon villa)
végül dt-swiss cr 1600-at rendeltem, nem a legkönnyebb, de elvileg elég strapabíró.
-
bszg@
tag
Bötzsönyben járókat kérdezem, hogy Királyréttől vajon már fagy van?
Holnap tervezek gyalog Csóványosra menni, de sárban, latyakban nem akarok. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Ringman #208155 üzenetére
A régi soron lesz hézagoló amit feltehetsz legbelül a küllők mellé, hogy kiadja a 11 sebességes kazettatest szélességét a tízes sor. Váltót beállítani majd sem gondolom különösen nehéznek.
Nutra... itt bikeINN DPDvel az ígért 3-4 helyett 10 nap alatt jött. Már ki sem bírtam várni, vettem máshonnan. (kormánycsapágy)
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #208190 üzenetére
köszi, majd megpróbálom 2 ünnep között, addig nem nagyon lesz időm rá sajnos (a 36T vs 40T kazettát addig eldöntöm, bár akkor gondolom a lánchossznak sem ugyanakkorának kellene lennie)
---
ma lecseréltem az alexrimsen a gyári vastag kék schwalbe felniszalagot egy óccó alis tubeless szalagra, ugyanúgy belsővel felrakva a külsőt majdnem központos lett, lehet ez volt a fő probléma, nem is a felni (de ha ez a helyzet, nem értem miért, lehet beszorult a külső aramid pereme és a felni kávája közé a gyári szalag?) -
flash-
veterán
görgőre milyen köpenyt ajánlanátok?
nincs kedvem rendelgetni, Decathlonban ezt érdemes megvenni?
[link]
továbbá outira Continental Gp5000 mennyire éri meg ? nem versenyzek, de annyira mindenütt dicsérik,(defektállás,tapadás,stb..)
túra, edzés felhasználásra...
de ha tudtok hasonlóan jót olcsóbban, esetleg még defektállóbbat tippeket szivesen veszem
mert lehet felesleges számomra és van valami olcsóbban ami a szempontjaimnak jobban megfelel?
amit kinéztem bringa azon új Schwalbe Lugano van, de úgy olvasom mindenütt hogy az egy fos,vagy fogjam be görgőguminak úgy járok a legjobban majd?[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
andrisbandi
őstag
Bemutatjuk az ország legjobb biciklisét, a 20 éves Vas Kata Blankát
Youtube【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
parkr
őstag
válasz andrisbandi #208193 üzenetére
*női biciklisét
Valter azért jobbat húzott idén -
dbala
tag
válasz parkr #208195 üzenetére
Amik gyorsan eszembe jutottak:
U23 CX VB 3.
Olimipa MTB 4.
U23 országúti EB 2.
Országúti VB 4.
CX Világkupa győzelem
CX EB 2.Nem mondanám, hogy Ati jobbat húzott idén. De tény, hogy a férfi kerékpár sport ismertebb, főleg a háromhetesek miatt.
Én örülök, hogy egyre több sikeres magyar versenyző van, a médiának meg hagyjuk meg a klikkvadász címeket. -
szimpláncsak
tag
válasz dbala #208196 üzenetére
Kíváncsi leszek mit hoz neki 2022. Lesz egy fasza téli felkészülése a legjobb női csapatnál. Most kB megkap mindent amire szüksége van. Reménykedem benne, hogy nagyot fog szólni neki a jövő év .
Amúgy szerintem itthon legalább "akkora név", mint Valter. Kis ország vagyunk és minden ilyen siker,főleg ha folyamatos, országos hírnevet hoz.
[ Szerkesztve ]
-
szimpláncsak
tag
Nem mint hogyha lenne rá most pénzem, de pl. erről a miche kerékszettről kinek mi a véleménye? 68ezer a szett, gondolom nem olyan nagy eresztés. Nekem kB. annyi lenne a lényeg, hogy ipari csapágyas legyen, ne kónuszos a karbantartás miatt.
Vagy néztem külön novatec agyakat is. novatec 791/792 szett meglenne 40 ezer körül aliexpressről. 277gramm a hátsóagy. Azt a mostani felnikbe is bele lehetne fűzni. Cube cross race-ről van szó, 9.9kg a gyári súlya, szóval nem a gramm vadászat lenne a célom :D -
flash-
veterán
köszi!
amúgy azt biztosra meg lehet valahogy tudni hogy egy adott bringára melyik az a legszélesebb köpney ami felmegy?
mert ezen eleve szélesebb picit a felni, a 25 ös se 25 ös így már amikor rajta van hanem valamivel szélesebbvagy valakitől szerezzek egy kopott "elhasznált" conti gp 5000-et és próbáljam rá?
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
Új hozzászólás Aktív témák
- Gördeszka topic
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xbox Series X|S
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...
- Garmin Edge Explore 2 Kerékpár Computer, Bontatlan, Új, 0 Perces, 1 Év Garancia, Házhozszállítás
- Mata összteleszkópos kerékpár
- Giant Stance 29 kerékpár (L-es méret)
- Insportline Airbike Pro 2022 otthoni / edzőtermi szobakerékpár (air bike)
- DJI Mavic 3 FMC drón szett - 2 kamera, 4/3" CMOS - 3 akku, koffer