-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Maximum1
őstag
válasz Hasaggymeg #211115 üzenetére
Hamar meglehet tanulni, én már célozni IS tudok vele.
-
MPowerPH
félisten
Jo sokaig tart a bringa foliazas. A gyari folia ragasztoja szepen leszivatta a sracot.
Heten gondoltam, ha megjon, gyorsan atszerelem a gumikat. Bringa sincs, es a Joe's tej is kesve jon meg, Feb. 8 -ra igazoltak csak vissza.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
ZolkoW
őstag
Bryton 320, gyönyörű történet:
-appon belül rányomok az óra kalibrálásra, mert jó ötletnek tűnt (eleve miért nem automatikus ez minden GPS jel befogásnál mondjuk? és lenne egy offset a téli-nyári időszámítás vagy időzóna miatt)
-asszem, itt még nem történt semmi, vagy hibaüzenet, hogy a GPS ki van kapcsolva, majd meg is feledkeztem róla
-reggel kezdek tekerni a görgőn, indítanám a rögzítést, valami ablak feljön a kütyün, hogy az időhöz kéne a GPS jel. Leokézom, nem foglalkoztam vele, mondom biztos még nem kapcsolódott a sebesség jeladóhoz, majd később észreveszi.
-Nem indult el a felvétel, mert nincs időadat, mert nincs GPS jel..
-Bekapcsolom a GPS-t a kütyün, hogy megnyugodjon az időadattal.
-Megjelenik, hogy 0 a sebességem, mert hiába a mágneses jeladó, ez a kis buzi a GPS-t nézi, de ugye a görgőn vagyok egy helyben.
-kikapcsolom a GPS-t, hogy ne legyen cikk-cakk a térképen, meg hogy a jeladót vegye figyelembe
-van sebesség, és mehet a rögzítés is! Bámulatos.Mondom, szerintem hogy lenne normális:
-az appon belül tudom állítani, hogy mennyivel korrigáljon időt, de amúgy minden bekapcsoláskor nézhetné a GPS órát, alapból.
-Ha van jeladó, bmeg, de nincs GPS jel, akkor mi akadálya, hogy használja a jeladóból érkező infót? Az is lehet, hogy állítható a prioritás, még nem kerestem, de akkor miért nem alap, hogy úgy van, ahogy értelme is lenne?
Van még más apróság is, hogy a kijelző világítása sem úgy kapcsol, ahogy várnám, pl. nincs olyan, hogy fixen ki. Ami legjobban hasonlít erre a beállításra, az is néha bekapcsolja.
Ma, vagy amikor ráérek, fog menni egy levél a supportnak, nem azt mondom, hogy arra számítok, hogy megjavítják, de amikor a 15-öst használtam, válaszoltak, és 1 év alatt jött rá jópár frissítés.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
6030D
Ármester
válasz ZolkoW #211154 üzenetére
Haver ugyanez miatt hívott fel két hete a 15 Neo-val. Ülne a görgőre, de gps-t keres és nincs sebességjel. Annyi a finomság benne, hogy azon nem tudsz GPS-t állítani (vagy nem jöttünk rá). Jobb ötletem nem volt: menjen ki az udvarra, talál jelet, menjen vissza, próbálja ki úgy. Vagy kint az udvaron indítson egy rögzítést, állítsa meg, ne mentse, és utána göri. Nem tudom mi lett a megoldás, de felkerült az edzés Stravára.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
ZolkoW
őstag
válasz 6030D #211155 üzenetére
appon belül sem tud váltogatni? nálam van vagy 5 mód, a kikapcsolttal együtt, és ugyanazokat tudom kiválasztani, amiket a saját emnüjéből is (értelemszerűen). Azt elfelejtettem írni, hogy minden ilyen apróbb nyűg mellett ma is megvenném, az új ára volt 36 ezres, ennél többet meg nemigen szeretnék költeni erre.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
balintbaba
tag
Kérdeznék, mert a montis szabványokhoz teljesen hülye vagyok.
Szívesen lecserélném az XC-500-on lévő Stylo hajtókart egy GX Eagle-re. El vagyok veszve a szabványok között - jól gondolom, hogy nekem a boost verzió kell a megfelelő láncvonalhoz? Valamint tányérból bármilyen x-sync 12 sebis jó lesz? Viszonylag sokat megyek műúton, jó lenne egy 36 vagy 38-as tányér a 32-es helyett.
-
MPowerPH
félisten
válasz balintbaba #211160 üzenetére
A mostani az BOOST -os? Ha igen, akkor most is az kell, nyilvanvalo.
Tanyerbol azt rakod, ami neked szimpi. Gondolom direct mount?! Bar a 38 -as az brutal. Milyen bringa ez?
Don't Tread On Me
-
balintbaba
tag
válasz MPowerPH #211163 üzenetére
50-es tányér hátul, ha van olyan, amit én ezzel nem tudok vagy nem akarok kitekerni, akkor inkább tolom. Ott már nem az áttétel a probléma.
Tudom, hogy 34-es van most, de úgy érzem terepen nem lenne probléma elöl egy kicsit nagyobb tányér, műúton pedig nem kéne sokszor kónuszon tekerni.
-
válasz Hasaggymeg #211158 üzenetére
Mer’ azon nem vissza kell menni, hanem előre!
Amúgy nekem 8 éve nem hiányzott még sose.p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
jjeahh
nagyúr
válasz MPowerPH #211163 üzenetére
Szerintem nekem elég lenne 25%-os gyökeres emelkedőkre is a 34-es tányér, pedig nem vagyok keménymag, ha keménymag lennék, valszeg 36 kéne. És ami a legfontosabb, számomra felfele tolni a bringát szentségtörés, a legnagyobb szégyen egy férfi életében, a pushbike rossz, büntetni kéne
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
MPowerPH
félisten
válasz jjeahh #211167 üzenetére
RexpecT: No, akkor varok mindenkit ide a Mecsekbe azokkal a 38 -as tanyerokkal es 52 -es hatso fogaskerekkel.
Mindenki kap egy lada sort, aki kitekeri egyhuzora, tolas nelkul a 15km -en azt a 600 -as szintet, ami atlagosan megvan, persze terepen.Van valahol attetel kalkuator, amivel az uj 1x -es rendszereket lehet osszevetni a regi jo kis 3x -os rendszerekkel?
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
-
ZolkoW
őstag
válasz Hasaggymeg #211171 üzenetére
annyira nem figyelgetem, de szerintem kb. az erősek mennek itthon 34-gyel elöl, hátul 50 mellett. Nagyonmax a 36-os talán..
Plíz szóljatok, ha rosszul tudom. Mondjuk ez rajtam nem fog változtatniBasszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
balintbaba
tag
-
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ZolkoW #211172 üzenetére
Most ha nem akarod tolni és olyan vagy aki nekimegy minden olyan mászásnak ahol még éppen nem esik hanyatt, ha sziklás, ha gyökeres, vagy éppen sportot űzöl abból, hogy egy seggel mássz meg minél hosszabb emelkedőket, akkor ott aligha játszik 38 elől...az a profiknak való. Schurter az internet szerint 36,38 és néha 40-essel nyomul, de hát ő más tál tészta...meg a versenyek sem hosszú 15+% gyökeres emelkedőről szólnak.
#211173balintbaba...csalóka ám az a 15km/600m mert ha az egy oda-vissza út az leginkább 7,5km/600m fel és kábé ugyanannyi le ami így ~8%...ha ez még jó nehéz terep is ahol úgy kell keresni a nyomvonalat akkor bizony combos tud lenni.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
rétisün
veterán
erősítse meg valaki hozzáértő legyen szíves, hogy jól tudom: a gyorszáras/tárcsafékes vázaknál 135 mm a hátsó papucs(?)távolság, az átütőtengelyeseknél meg 142 mm.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
balintbaba
tag
válasz Hasaggymeg #211175 üzenetére
Tudom, éppen ezért írtam, hogy nem sokat mond a 15km 600m szint, ez csak két adat, ezer más befolyásoló tényező van még.
Én féltem a technikát meg magamat is, ezért ha olyan, én inkább tolom, minthogy eldőljek. Írtam, hogy én felfelé is tudtam kurva nagyot esni.
Amúgy meg nem értem, hogy miért ne lehetne felfele tolni a bringát. Most akkor az is ciki, ha valaki országútizik 4w/kg alatti fpt-vel vagy ha valaki 6 percen kívüli km-eket fut? Én egyiket sem gondolom cikinek.
-
addikt
-
RexpecT
addikt
Én eddig két igazán meredek emelkedőn mentem montival(ezek nem igazán technikásak), kitekertem, de a végére halott voltam:
[Katonasírok: meredek rész. (Szilvásvárad maraton)]
[Istvánkút climb]Idén kíváncsi leszek, hogy fognak ezek menni. Most jóval többet edzek a görgő miatt, plusz heti egy normális lábedzés is befigyel a teremben.
[ Szerkesztve ]
-
6030D
Ármester
Nehogy már a 0,75 körüli áttét pro kategóriás legyen.
38/52=0,73
38/50=0,76
34/50=0,68
32/42=0,76Utóbbival is szinte minden kitekerhető, ami tapadás és egyensúly határon innen van, mert valljuk meg ezeket kár belevenni, egy tükör jég, vagy 10 cm agyagos trutyiban tök mindegy milyen áttételed van, vagy betapad vagy nem, ugyanilyen a függőleges fal is, ha nem tudsz egyensúlyozni, lehet erős lábad meg könnyű áttételed, nem mész fel.
Én utálok mászni, nem is vagyok erős a pajtásokhoz képest, de a 32/42-vel azért általában megoldom (oldottam ).
Talán a Parti Andris ment anno 11-es rendszerrel 36-os tányérral, a 36/42-re (0,857) már azt mondom szép.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
TomMusic
őstag
Gül Babát tessék megmászni
Szerintem most úgy el vagyok puhulva, hogy lehet nem is menne
Bár eddig mindig sikerült.Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
MPowerPH
félisten
válasz balintbaba #211173 üzenetére
Van olyan resz, ahol tolni is nehez, a meredeksege miatt, olyan poziciot kell felvenni, hogy az eleje meg veletlenul se emelkedjen el, mert akar siman at is billenthetned. Gyokeres, koves, esetleg meg levelekkel is boritott, nyomvajus stb... Csak a szokasos.
Sima aszfalton oke, alaírom, hogy a bikabbak siman felmasznak, de ugye MTB -t nem azert vesz az ember, hogy betonon hasznalja. (erre most jott szembe egy hirdetes, hogy 2 eves Enduro elado, sarat, terepet nem latott .)
Stravan tudok mutatni 1-1 ilyen gyilkos sz@rt, amit en mar nem szeretek, de meg kell maszni, mert a jo trail -ek sajnos utana kovetkeznek.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Ringman
nagyúr
válasz RexpecT #211182 üzenetére
a gravelek áttéte szerintem rossz az átlagembernek, nem elég alacsony az áttét.
a 2tányéros 30/36 már egy fokkal jobb.ha nem az alföldön laknék akkor az 1x-re váltásnál vsz. 34/42 lenne nálam (most 38/36, de kazettát egyszerű cserélni - persze ha lehet kapni)
érdekes módon a microshift advent-x kezeli a 11-46 és 11-48 kazettákat is.
[ Szerkesztve ]
-
attiati
veterán
182cm magassághoz mennyi a normális átlépési magasság kb?
81-82 centivel átlag alatt vagyok?A sokadik tulaj ír vissza, hogy az M/L-es bicikli 85-86 cm magas, és a tulajok 178-180 cm körül vannak. Csodálkozom, hogyan volt jó nekik a bicikli?
És azon is, hogy nekem miért túl magas egy M vagy L-es vázLejtett felsővázcsőnél melyik ponton érdemes lemérni az átlépési magasságot?
A felsőcső közepén mérettem velük.[ Szerkesztve ]
-
attiati
veterán
válasz andrisbandi #211187 üzenetére
ott csak a kalkulátor alapértelmezése van beállítva 84 cm-re, nem?
-
Toobee
veterán
válasz 6030D #211181 üzenetére
Most direkt kipróbáltam az ebédszünet körömet kitekerni az utolsó fokozat nélkül. Sikerült, túl nehéznek sem mondanám, kivéve egy 10-15 méteres szakaszt, amit amúgy sem tudok megmászni ilyen időben. 32/42 volt így. Rohadtül nem szeretem a sarat, ezért mióta megvan a YT, még csak úgy sikerült bringázni, hogy mosás lett a vége. A mai volt idáig a legdurvább, 2x10 liter víz ment el rá. Undormány nagy sár volt, a sárvédőim pedig még nem értek ide. HHH-t próbálta valaki esetleg ma? Holnap dél felé terveztem szétnézni ott.
Alakulnak a tapasztalatok is. Erre a laza körre itt a melóhely körül overkill, ide egy XC bringa tökéletes lenne, igazából a teljesen merev Cannondale-em a tuti ide. A gumival szerintem kicsit fölé lőttem a gép tudását, talán egy Rekont vagy Rekon Race-t veszek hátra, a Dissectort meg előre rakom. Mit gondoltok?
https://barbieripnk.hu/
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz RexpecT #211180 üzenetére
Ismerem, megmásztam vagy 3x, egyszer már sztrávásan is "szűk" 12 perc alatt. Szokás szerint nem tudtam, hogy szegmens így nem is próbáltam ki mi menne, meg-meg vártam Zasszonyt szegényt mert tolta...de hát ezzel nem is csoda. Igaz csak véletlenül keveredtünk oda először, (majd utána már elfelejtettük, hogy nejemnek tolni kellett ) de valóban kemény az a rész, tetszik!
#2111816030D...igazad van, 50-52-vel tényleg nem annyira vészes a 38, csak így első hallásra tűnik olyan soknak a 32-höz képest.🤔 Ugyanakkor egyenesben, aszfalton már 85-ös csapásszámnál is már 45km/h a 38/10 áttétel (40+km/h a 38/11) amit tartani aligha tud egy félmugli montival ...vagyis szerintem szükségtelen.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz attiati #211186 üzenetére
Itt jobban kikövetkeztethető, az alsó fél tetejébe tartozol...ugyanakkor figyelj arra, hogy mivel kvázi a nyeregben ülést kellene reprodukálni a mérésnél, fájdalomhatárig kell feltolni a mércét ahhoz, hogy jó eredményt kapj. Nekem pl.187cm-hez 91cm tartozik, vagyis meglehetősen nyakigláb vagyok.
#211189 Toobee...ott kell maradni az aszfalt 2 oldalán az erdőben (főleg a felfelé nézve bal oldalon) ahol elég sziklás ahhoz, hogy ne legyen soha sár, ott megúszhatod "szárazon" ...tudom sovány vigasz egy olyan kecskének mint a tied, de a semminél jobb, és lezúzni ott is le lehet ha nagyon akarsz. 🤔
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
RexpecT
addikt
válasz Hasaggymeg #211190 üzenetére
Nekem 11:24 lett tavaly október végén, egyszer kellett leszállni egy vízátmosás miatt, és nyomtam ahogy a csövön kifért.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 6030D #211193 üzenetére
Régebb jobb volt, én volt, hogy azért nem tudtam kitekerni egy seggel mert beszaladt az akkor még 2.0 kerekem egy fugába. ...na meg fiatal és gyenge voltam még. 😆
#211194 RexpecT...ha jól emléxem helyenként jobb volt kimászni fel a vízmosás szélére az ösvényre mert tekerhetőbb mint lent a vájatban...de lehet keverem valami mással. Ott jön fel az út a tótól bal oldalt ahol az a 2 ember áll.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-
attiati
veterán
válasz Hasaggymeg #211192 üzenetére
Lejtett felsőcső "magasságát" melyik ponton kell lemérni?
"nyeregben ülést kellene reprodukálni a mérésnél"
Nem a földön állást kell szimulálni vele?
(Ha hirtelen le kellene szállni a bringáról, akkor ne érje el a királyi ékszereket)Találtam +2 centit
Könyv függőleges élét a falhoz kell nyomni és úgy fog vízszintesben lenni a másik éle. Így pontos eredmenyt ad.[ Szerkesztve ]
-
varsam
őstag
válasz Toobee #211189 üzenetére
Hagyd elől a DHR-t és akkor legalább két sárga gumid lesz ha újat teszel hátra
Viccet félretéve, ezt te tudod, mennyire akarsz durvulni lefelé. A Dissectornak meglepően aggresszív mintája van, simán megállja a helyét elől is szerintem. Én most még csak 10cm hóban próbáltam, oda jó volt ez a DHR-Dissector kombó
Amúgy hátra normál trail bringázáshoz elég lehet a Rekon, talán még a Race is, bár élőben még egyiket sem láttam, max néha kicsit csúszkálsz és hosszabb lesz a féktávod. De ezeket lehet inkább csak jó időre tenném fel a helyedbe, majd májustól kb. Sárba még kevesek lennének.