-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
senior tag
Nézelődtem Bike24-n, és azon gondolkodok, hogy mi lenne ha a szimplafalu monti felnimet átfűzetném, duplafalu felnire? [link] dt felni...32 lyukas, meg van 28- lyukas is 22 euro, gondolom a 32-sből erősebb kereket lehet fűzetni... és akkor ehhez még küllő, és küllőcsavar kéne?
Azért néztem innen, mert lehet újítok egy gatyát is innen, aztán akkor egy füsttel...Vagy inkább ez itthonról? [link]
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
balintbaba
tag
Nekem ilyenem van. Karbon talpú, dupla fűzős rendszerrel, ami nem boa, de nem hiszem, hogy nagy különbségek lennének. A két "boa" egymástól távol helyezkedik el, ez előny állíthatóság szempontjából. Amúgy meg fel kell próbálni, ez a Van Rysel inkább szűkebb lábfejű embereknek való, ha neked yeti lábad van, az életben nem lesz kényelmes.
-
ZolkoW
őstag
válasz vallas #211402 üzenetére
van gond a jelenlegivel?
ha csak felnit veszel, és felhasználnád a régi agyakat, ugyanolyan lyukszámút vegyél, értelemszerűen.. küllőhossz is változhat, van amelyik gyártó adja hozzá az anyákat, van, amelyikhez külön kell venni.
A fűzés munkadíja nem szokott sok lenni, de felnire meg még küllőre is el lehet locsolni szép pénzeket.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Ringman
nagyúr
bravúros döntés volt leszednie a cube-nak a csomagtartószemet a támvilláról (meg a hátsó agy melletti külső sárvédőszemet, most csak a villa belső oldalán van 1-1 furat), hogy csak a saját csomagtartójukkal működjön a rendszer, amit viszont nem kapni kb. sehol, ill. sárvédőt se mindig.
ill. ami nagyon gáz, hogy a honlapjukon nincs kompatibilitási lista a sárvédőknél, vicc. [link]
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz vallas #211402 üzenetére
Szerintem csak valami jó aggyal érdemes ilyenbe belevágni, vagyis ha jóféle agyakat sajnálod kidobni.
BOA... meg egyéb óriás kígyók témához, nekem nem nagy haszon (taposón van fűzős cipőm és tárcsásfűzős bakancsom) mert nagyon ritkán babrálok a szorítással indulás után, sőt időnként elfog a félelem is, hogy elszakad a damyl és oda a bringázás ... igaz be szoktam akasztani nadrágszáram acél kampóját is.🙄 [link] Nejem ugyanakkor minden cipőjét többször is húzza, lazítja egy menet alatt, neki sehogy sem jó, így biztos hasznos lenne.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
addikt
válasz Ringman #211405 üzenetére
Ó, én számos kört futottam ezzel, ez miatt csomagtartót kellett cserélnem, amit féláron számítottak csak be. 2 sárvédőt is elfaragtam, majd a szakszervíz is bénán rakta fel a gyári Cube sárvédőket, amiket végül szintén kukáztam. Egyébként válaszra sem méltatott a Cube EU supportja. Szóval, kérdezz nyugodtan
NÁLUK egyébként van csomagtartó, én is itt vettem. S akármire készülsz, NE a 28"-os kiegészítőket vásárold, mert rácseszel, mint én. Bár nem tudom, neked mekkora a gumid, de a MTB gumik már 29"-osak, ahogy az én 50-622-m is annak számít. A legjobb egyébként vásárlás előtt rápróbálni, meg mérlegelni, a jövőben akarsz-e vastagabb gumikat használni. De szvsz a 29"-os sárvédővel, csomagtartóval nem lehet mellélőni, legfeljebb nagyobb hely lesz a sárnak.
Apropó, sár. A Cube meg nem figyelt, és vastag gumi esetén alig van hely az első kerék és a villa átkötője között. Ilyen esetben mindegy, milyen gyári sárvédőt szeretnél. Én feladtam, mint fentebb is írtam, és maradt az enduro, ami szintén Cube / Acid. A képen látszik az is, hogyan lehet a hátsó sárvédő kérdést is megoldani (az egyébként gyárilag sem volt rossz, de hogy néz már ki más stílusú sárvédő elöl).
Egyébként beszereztem egy ILYET is, de végül ezzel a konfiggal elfogadhatónak találtam a dolgot, nem szándékozom egy 3. csomagtartót is venni.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
nagyúr
válasz Hasaggymeg #211406 üzenetére
Nekem jól jönne ha könnyen tudnék állítani mert mindig kicsit megdagad a lábfejem tekerés közben. Alapból széles a lábfejem ezért is gondolkodom boa rendszerű cipőn.
Més que un club!
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #211406 üzenetére
Nekem sincs annyira hasznomra, viszont egyszerű, hogy "bekötni és kioldani" a cipőt egy mozdulat, szal a praktikum miatt szerintem jobb futócipőkön és bakancsokon is alap kéne már legyen. Nálam egyelőre úgy tűnik, hogy a BOA túléli a cipőimet, kétlem, hogy valaha elszakadna a damil, de ha mégis, akkor ugy-e mindenki hord magával 2-3 gyorskötözőt? Na, az pont megoldaná az ilyen helyzetet (is).
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Ringman
nagyúr
válasz Dark Archon #211408 üzenetére
40 mm-es külsőim vannak és nuroadom, ahhoz elvileg 50-es sárvédő kellene. ha csomagtartót nézem, akkor nem egyértelmű a dolog, ez tuti jó, de itt csak kétoldali rögzítésre van lehetőség, így elég limitált a felhasználhatósága - lásd [link] fotói.
nem tudom a rendes csomagtartó - pl ami neked van - az hogyan rögzíthető-e (akár sárvédő nélkül, vagy azzal együtt)
---
#211407 andrisbandi
ok, de teljesen nonszensz a funkciócsökkentés[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz Ringman #211412 üzenetére
A videón ott van, hogyan áll össze, csak ezt a szerelési módszert nem érdemes követni, mert fogalmad sincs, hol fúrd át a sárvédőt. Az én képemen is látszik, hogy egy C-alakú sín köti össze a csomagtartót a vázzal. Gondolom, az a rögzítési pont a te bringádon is meg van. Egyébként nem rossz találmány a két idétlen kar helyett, sokkal diszkrétebb.
Amit te linkeltél graveles csomagtartót, bizonyára szintén a sínnel rögzül, csak a sárvédő miatt nem látható. Anélkül használhatatlan lenne az egész, mert elfordul.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
Nutra
tag
válasz Napfénysüti #211409 üzenetére
Napfénysüti nekem Speci Torch 2 van (az ára szépen követi az euró árfolyamot, úgy látom ) Ez jó lehet, amire szeretnéd. Nem kimondottan keskeny lábfejre is jó és a boa tekerője oda-vissza működik, nem kell kilazítani is újrahúzni a lazításhoz. Persze próba kell, mindenkinek más kényelmes.
-
Ringman
nagyúr
válasz Dark Archon #211413 üzenetére
Elvileg jó lehet ez is a vazhoz. A sinnel sarvedo nélkül is rögzíthető a csomagtartó?
[ Szerkesztve ]
-
senior tag
válasz ZolkoW #211404 üzenetére
Köszi a tippet...
Hát itt azt mondtátok, hogy gyenge, valaki kézzel eltörte.... volt benne 8-s, de ki lett centírozva, olyan 95 %-ra . mondjuk terepen még nem voltam vele, de én közelebb vagyok a 90 kg-hoz mint a 85-höz... az agyak valami egyszerű shimano gyorsszáras agyak centerlock tárcsás felfogatással... majd megnézem.
Gondoltam csak erősebb a dupla falu felni................IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
addikt
válasz Ringman #211415 üzenetére
Igen, úgy is lehet. Csak érdemes beszerezni ilyen kis négyzet alakú távtartókat, mert nem tudni, hogyan jön ki az ív. Én a szervizben kaptam, de neten se találom.
Mondjuk a gravel csomagtartóval hülyén fog kinézni, ha a csomagtartó után a C-sín hátrafelé lóg a levegőben... de amit nem lehet megoldani flex-szel, azzal nem is érdemes foglalkozni
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
STC Speed
őstag
válasz Dark Archon #211408 üzenetére
[link] Ilyen sárvédő előre nem elég? Persze akár komolyabb márkában is.
Bocsi más dolog: Nekem is land cruiser active gumi van a bringán, ettől mi az ami egy fokkal jobb terepen? Homokban, laza talajon eléggé kipörgősek ezek a gumik nekem.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #211411 üzenetére
Ja, hogyne gyorsközőt mindig hord magánál minden bringás. 🤭... én is leginkább a beakasztott fémkampótól féltem. 🤔 Meg kicsit recseg-ropog néha mikor feszül.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #211419 üzenetére
Nálam szokott lenni, ha terepre megyek egy kevés ragasztoszalag és egy svajci bicska is. Illetve biciklis multitool (decas, amilyen neked is van), gumileszedo, belső, patentszem, ragtapasz is.
-
addikt
válasz STC Speed #211418 üzenetére
Az ilyen típusú sárvédők csak a becsúszokat védik. Én gyakran használom a bringát munkába járásra is, akkor nem árt, ha a cipőmre is minél kevesebb víz jut.
Túl nagy tapasztalatom nekem nincs külsőkkel, de Smart Sam volt az előző bringámon. Az is jó aszfalton, és talán egy fokkal jobb is volt homokban. De azért nagy csodára attól sem kell számítani, a homok az homok.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
jjeahh
nagyúr
válasz Ringman #211420 üzenetére
Nekem is fel van tekerve egy kis szigszalag a minipumpára, így mindíg nálam van és nem foglal külön helyet. A patentszem gyorskötözővel fel van rakva a bovdenre, ahogy a profik csinálják, a tubeless javító kit a kormányvégbe dugva . Eddig legtöbbször a gyorskötözőre volt szükség.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Ringman
nagyúr
válasz jjeahh #211422 üzenetére
Nálam van egy ilyen, ebben van helye a patentszemnek is. [link], de még nem kellett használni. Én a kukactartora tekertem fel a ragasztoszalagot.
Ill. Van egy minipumpa is, plusz egy nagyobbat is szoktam vinni ha pl mínuszban tekerek mert nincs kedvem 10 percig pumpalni
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Ringman #211420 üzenetére
Amióta elhajlott a láncbontója a 12es láncon, már CB 17 van, amazt meg elajándékoztam a láncbontó nélkül...patentszem meg nem létszükséglet és bár egy ideig én is hordtam magammal, hazáig vissza lehet tolni egy kinyomottat is. Pumpát is szinte hiába cipeltem egy évig, 1x kellett tavaly március óta. 🤔
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #211425 üzenetére
nem azért visz ennyi cuccot magával az ember, hogy ne legyen rá szüksége?
-
TomMusic
őstag
válasz Hasaggymeg #211425 üzenetére
Na ezért én semmit se cipelek magammal. Csak egy presta adapter és max 1db impusz van nálam. Nem kell semmi táska, nem csörög semmi, és annyival is könnyebb. 11ezer km alatt 2x volt durrdefekt, mindkét alkalommal volt a közelben bringabolt/szerviz. A többi deffekt "lassú" volt, vagyis hazaértem, és másnapra eresztett le.
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
Zoliwrc
aktív tag
Én se hordok magammal semmit, csak egy kis pumpa van nálam, hagy kiránduljon
-
jjeahh
nagyúr
válasz TomMusic #211427 üzenetére
Így könnyű, de felénk elég 15km-t tekerni és olyan helyen köthetsz ki, ahol nem csak szerviz nincs, hanem hónapok óta ember sem járt . Amúgy én sem szeretek cuccokat hurcolni, ezért utazik majdnem minden a bringán elrejtve, még multitoolból fogok majd valami olyant venni, ami bedugható a hajtókarba. Belsőt csak hosszú terepes körökre viszek, de majd ha lesz új generációs schwalbe gumim és/vagy szmötyis tejem, soha többé nem fogom magammal vinni. Az új schwalbe evo gumik már nem csak oldalfalon, hanem teljes felületen kaptak vágás ellen védelmet.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
andrisbandi
őstag
válasz jjeahh #211429 üzenetére
A rombolóhoz ilyen kulcsos kulacstartót adtak. Az aljába van bepattintva.
A szerszám csak párszor kellett. Maga a kulacstartó rész 10/10.Specialized Zee Bottle Cage + Tool
https://www.bikemag.com/gear/versus-cage-fight/
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Lacerta
aktív tag
válasz vallas #211416 üzenetére
Gondoltam csak erősebb a dupla falu felni...
Erősebb, de az én tapasztalatom az, hogy élettartamban a szegecselés az, ami számít inkább. Hiába erősebb ( merevebb ) a duplafalú, ha nem szegecselt, azon is átmegy pár ezer km után a küllőanya, és akkor semmit sem nyersz a dupla fallal.
-
válasz vallas #211402 üzenetére
Szerintem neked arra van szükséged, hogy amikor ilyesmi eszedbe jut, akkor felülj a bicajra, és tekerj egy-másfél órát. Közben gondolkozhatsz róla. Ha utána még mindig jó ötletnek tűnik, akkor hajrá. Van egy olyan érzésem, hogy tekeréssel kevesebb időt töltesz, mint szereléssel (vagy annak a tervezgetésével).
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
TomMusic
őstag
-
nagyúr
válasz Nutra #211414 üzenetére
Köszi ez jó tipp, Speci cipőkről jókat hallottam. Árban is beleférne, nagyon max 80k-t szánnék rá. Kicsit foghúzós de remélem legalább 5-6 évre tervezhetek a cipővel úgy már könnyebben megemésztem.
Apropó, Pesten melyik bringaboltok ajánlottak ahol azért akad választék cipőből?
[ Szerkesztve ]
Més que un club!
-
Nutra
tag
válasz Napfénysüti #211434 üzenetére
Én a Speedwayben vettem anno, Bergusont és Bringalandot tippelném még. Biztosan van más is, majd a hozzáértők mondják
-
jjeahh
nagyúr
válasz andrisbandi #211430 üzenetére
Ezek praktikusak, ha működnek, nekem a topeak volt, az egy rakás sz*r.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Ringman #211426 üzenetére
Azért hát, de ez alakulhat a tapasztalatok függvényében. 🤔
Zoliwrc... multiszerszám mindig ott figyel zsebemben mert bár az is ritkán kell, de ha valami állítást igényel, elronthatja a napomat...vagy másét, mert eddig talán másnak is segítettem vele annyit mint amennyit nekem kellett. 🤭
Lacerta... a szegecselés biztos jó (és nehéz 🤭) de az új monti kerekek zöme nem szegecselt már. 🤔"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Lacerta
aktív tag
válasz Hasaggymeg #211438 üzenetére
a szegecselés biztos jó (és nehéz 🤭) de az új monti kerekek zöme nem szegecselt már. 🤔
Nagyszerű.
Gondolom fícsörként adják el, hogy mennyivel kisebb a súlya. És/vagy csak spéci küllőanyával lehet szerelni, aminek darabja annyi, mint a hagyományosból egy teljes szett.
Feltételezem, a szimplafalú, szegecseletlen felni lesz a következő mérföldkő. Veszel belőle 2 garnitúrát, és épp kitart az egyik, amíg a másikat megfűzik. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Lacerta #211439 üzenetére
Én sem értem, ami a tartósságot illeti a szegecselés mentesség és kevesebb küllő kissé ellentmond a józan észnek, ugyanakkor immár 4 szegecselt kerékszettel volt dolgom (egy fűzött Ryde/Sapim/Shimano, egy Rodi és két Alexrims) de fasorban sem voltak egyik szegecselés nélküli Mavic, Fulcrum vagy DT-vel sem, sem merevség, sem pontosság, sem karbantartásmentesség, sem súly, sem....semmi téren. (még akkor sem, ha a Fulcrum valami igazán gyalázatos agyakra volt fűzve, mert a felni és küllőzés kifogástalan volt )
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Ringman
nagyúr
válasz Lacerta #211439 üzenetére
Feltételezem, a szimplafalú, szegecseletlen felni lesz a következő mérföldkő.
erre gondolsz? [link]
Based on Zipp’s MOTO Technology, the 101 XPRL’s single-wall rim construction provides excellent compliance and vibration damping. Less fatigue, allows you to ride longer and faster.
[link]
Zipp’s Moto Technology’s single-wall rim is the optimal approach for tricky off-pavement terrain thanks to a feature we call “ankle compliance.” Imagine a runner rounding a sharp turn, the ankle naturally flexing to maintain grip as the runner leans. The rim can locally flex to stay parallel to the ground during cornering, which increases traction much like a human ankle. -
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #211440 üzenetére
Azt sem tudom milyen a szegecselt, de gondolom a mavic kerekem nem az és ha ez nem elég, 24 küllős is. Sziklás terepen kapott eddig rendesen, de még mindíg nincs semmi baja, pedig amióta megvan, az összes haverom kereke, akikkel tekerni szoktam, többször is megadta magát, pedig kevesebbet tekernek nálam és kis túlzással egyik kerekükön van annyi küllő, mint nekem kettőn . Ez a szegecses felni valami olyan berögződés lehet, mint a fém pedál, manapság a normális műanyag kompozitok tartósabbak és könnyebbek.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
őstag
válasz jjeahh #211442 üzenetére
arról a magasságról, ahol te vagy (most arra célzok, hogy drága cuccokat használsz) nehéz észrevenni, hogy a gagyinak más az igénye
tudom, vannak még drágábbak, nem ez a pont
hanem az, hogy egy 1500 (!) forintos felninek bizony kell a szegecs, mert olyan anyagból van, hogy az bizony szétszakad
illetve aki montizott a 90-es években, az tudja, hogy pl az 517-esek, a 217-esek de még a 618-as Mavic-ok is rendszeresen repedtek a szegecselés mellett (tehát annak ellenére) szóval érthető, hogy sokaknak nem teljesen egyértelmű az, hogy mostanra az ipar már tud olyan felnit gyártani, amihez nem kell szegecselés...“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Lacerta
aktív tag
válasz Hasaggymeg #211440 üzenetére
Nekem pont fordítottak a tapasztalataim, szegecselés nélkül 10K km körül átjöttek a felnijeimen a küllőanyák, a szegecselt meg 25k km-t ment el, akkorra kopott el a pereme annyira, hogy elrepedjen.
Biztosan függ az élettartam árszinttől, használati módtól, váztól, guminyomástól is. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Ringman #211441 üzenetére
Double wall rim is so yesterday!
jjeahh...el tudom képzelni, hogy a Red Bull Rampage-en elkel a szegecs meg a sok küllő is, de fejlődik az ipar és pl. XC-nél már rég szükségtelen...nekem végül pl. a felni szakadt meg a szegecselés mellett, tehát ha nagyon akar valahol ki fog szakadni előbb-utóbb.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
senior tag
válasz parandroid #211432 üzenetére
Hát tehetek én arról, hogy tél van... nincs mibe kimennem, mert a téli ruha árát elköltöttem az okosgörgőre...
Heti 100k most meg volt januárban görgőn....
Amúgy meg igen, kikapcsol a szerelgetés...
Lehet a bicikli "műhely" részt kéne megcsinálni rendesen faternál a pincében................IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
válasz vallas #211449 üzenetére
Kicsit irigyelek érte (meg a többi barkácsmestert is), én csak akkor nyúlok a szerelnivalóhoz, amikor már nagyon muszáj, akkor is csak nagyon nyűglődve.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
Új hozzászólás Aktív témák
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- iPhone topik
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Übergyors Samsungnak próbál látszani egy hamisított NVMe SSD
- bitpork: Fogyasztásra ítélve
- Sorozatok
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- További aktív témák...