Új hozzászólás Aktív témák

  • Dare2Live

    félisten

    válasz user2 #6472 üzenetére

    Ha normálisan megtervezték, legyártották mért ártana ha 2000es fordulattal poroszkálsz? Ennél sokkal jobban terheli a hengert, dugatyúkat ha 2000es fordulaton padlózol de azt is bírnia kell egy megfelelően megtervezett, legyártott motornak. És ez érvényes szívó motorokra is.

    Azt sajnos aláírom, hogy hideg olajnál, motornál az első 6-10kmen érdemes lehet magasabban tartani a fordulatot mert gyorsabban bemelegszik a motor, olaj még nem szuper folyós és kissebb terhelés a dugatyúnak ha 2500ös fordulaton kezded az előzést mind ha 1300on. És erre sajnos nem eléggé tervezik/gyártják a motort.

    @kisza25
    "Magasabb fordulat, magasabb olajnyomás"

    Én a legendásan tartós, mindent kibír 2szfe toyota motornál tudom hogy kb 900as fordulatnál teljesen nyit a túlnyomás szelep, 900as fordulatnál maximális olajnyomás van. Semmivel sincs nagyobb olajnyomás a motorban 3000es fordulatnál mint 900asnál.

    Itt egy fontos gondolat még, hogy a megfelelő olajnyomás nem egyenlő megfelelő olajáramlással. És a megfelelő kenést a megfelelő olajáramlás adja! plda kedvéért képzeld el, hogy beleraksz az autódba vmi baromis vastag olajat (20W60) [link] és hidegben indítasz. Baromi nagy olajnyomásod lesz az olajpumpád küszködik, hogy a ~zsirrá dermedt olajat az olajozó kapillárisokon átpaszirozza. És hiába baromi magas az olajnyomás sokkal rosszabb lesz a kenésed mint egy 0W60as híg olajnál ahol sokkal alacsonyabb az olajnyomás.

Új hozzászólás Aktív témák