-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
dabadab
titán
válasz pilóta #10843 üzenetére
"Szóval a tetőbox vastag felével előre a kisebb ellenállású, ez nehezen cáfolható alapvetés..."
Az eredeti állításod az volt, hogy rosszul vannak felszerelve a síboxok, ez tévedés volt, oké.
Most akkor rugózhatunk azon, hogy mi lenne a boxok optimális aerodinamikai kialakítása, de tekintve, hogy se szélcsatornám, se megfelelő szimulációs szoftverem, se elmélyültebb tudásom nincs a témában (és ezzel kb. a topikban mindenki így van), annak sok teteje nincs.
Mondjuk az azért elég világos, hogy egyrészt a légellenállás nagysága jelentősen több tényezőtől függ annál, mint hogy melyik vége a vastagabb (ill. lásd még az előbb linkelt Kamm fart), másrészt meg az is, hogy az alacsony légellenálláson kívül más tényezők is szerepet játszanak a doboz formájának a kialakításánál.
(#10846) lsc: ezen a három képen mit kellene látni?...
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
nagyúr
válasz dabadab #10851 üzenetére
Az eredeti állításod az volt, hogy rosszul vannak felszerelve a síboxok, ez tévedés volt, oké.
Nem volt tévedés. Pont azt állítom, hogy ahogy most fel vannak szerelve az a rossz.
Ha a vastag felével előre szerelnék fel, akkor lenne kisebb a légellenállás.
A Kamm far azért lett kitalálva, hogy azoknál a formáknál, ahol ez ergonómiailag nem megoldható, ott javítsanak valamit a dolgon. Egy autót nem lehet úgy megépíteni hogy hátul elvékonyodjon teljesen, mert csomó használhatatlan hely lenne hátul és feleslegesen hosszú lenne a fara, ami sok szempontból nem praktikus. Ezért kitalálnak dolgokat, hogy mentsék a menthetőt.
Ahol a légellenállás az elsődleges, ott mindenhol a minél elnyújtottabb csepp alak a menő. Nézz meg egy vitorlázórepülőt. Az egésznek kisebb a légellenállása, mint egy emberi tenyérnek, miközben 15 méter széles cuccról van szó.Itt egy kép, ami jól illusztrálja ezt:
A jobb felső és jobb középső ellenállása között van egy nagyságrend különbség, kb egyformák, csak az egyiknek a vékony fele van elöl, a másiknak a vastag...
[ Szerkesztve ]
Aki él és nem boldog, az téved!
-
hdman
őstag
válasz dabadab #10833 üzenetére
Hát nem valami nagy ez a box kb 2 alsógatya belefér, meg a szőke cica bikinije
nesa: Ahogy már előttem is irták, 90nél nem lesz hengerfejes hidegen, hanem max attól, hogy hidegen 8592 fordulatig leforgatod. Ha szépen egyenletesen felgyorsitasz 90re akkor semmi rosszat nem teszel a motornak, hidd el.
A másik dologra reagálva: pont ezért vannak a bazi nagy sorok, mert egy hülye megy 70-nel, a másik beáll mögé, azzal a felfogással, hogy ugyan már minek előzze meg, és 50km-t vonatoznak 70-nel, miközben lenne aki sietne, de hosszú-hosszú ideig nem tudja megelőzni a verebeket, mert állandóan jönnek szembe. Sőt nem is kell sietnie, hanem csak szeretne pl 90-nel menni, mert annyi a megengedett.
Igen, neked teljesen mindegy, azon a 20 km-en, de vannak olyanok is akik napi 5-600 km-t mennek, és nekik nem mindegy hogy 70 vagy 90, vagy 90+ akár.
pilóta: akkor mindenki hülye, csak Te vagy helikopter, öööö izé, pilóta
(csak ugratlak, ne sértődj be )
[ Szerkesztve ]
Sopron city :)
-
neduddki
nagyúr
válasz pilóta #10852 üzenetére
HI!
"Ha a vastag felével előre szerelnék fel, akkor lenne kisebb a légellenállás." ha ugy lenne kialakitva, de most nincs, kasd lsc kepei
mivel egy tubulens aramlasba erkezuk meg tetocsomagtart belepo elle /a mace eg fara van masva:- )/, ezert a leheto legvekonyuabb profilla torik es nugtatjak az aramlastudv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
neduddki
nagyúr
válasz pilóta #10852 üzenetére
HI!
bocs eztg csa most lattam meg: "A jobb felső és jobb középső ellenállása között van egy nagyságrend különbség, kb egyformák, csak az egyiknek a vékony fele van elöl, a másiknak a vastag..." mert hatul turbulens legaramlat valik le, ami depressziot okoz es ez a depesszio az oka 1 nagysagrensnek
udv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
neduddki
nagyúr
válasz pilóta #10856 üzenetére
HI!
en meg pont arrol, hogy akarhogy nezem a dobozokat a vege ugy van kialaita hogy a karos levalas minnel meszebb tortejen meg, ahol mar joval kevesbe fejti ki hatasat
ez a ketto enmzarja ki egya,st mert nem csepp a vege, anm nagyon is trikkosudv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
neduddki
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
Nem is mondta senki, hogy revlimiten jarj vele hidegen, nem kell hujegyeker modra direkt felreerteni, es azzal takarozni
Amugy attol nem csak a Te dizeled lenne hengerfejes, hanem barmi mas is, benzinesek is, felesleges ezen aggodni.Minden normalis muszaki allapotui auto kepes 90-l menni hidegen is gond nelkul, ha esszel gyorsitanak fel vele addig.
Amugy meg a KRESZ tiltja az indokolatlan forgalom feltartasat es lassitast, erre meg a hengerfejessegtol fosas nem ok.
több drón kell ;P
-
neduddki
nagyúr
HI!
melelsleg ezek engem otokra emkkeztetnek, marmint a legtere;lo resz:
1. calibra
2. alfa giuliette /nem nem ez az atmatrinyazott fiat hanme a 78as:- )/
3. meg gondolkodomudv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
-
Vesztor87
senior tag
Nem vágom a németet, de ez tényleg 1.500 euróba kerül klímásan?
-
válasz pilóta #10852 üzenetére
Nem lehet h prózaibb oka van?
Ha nem így szerelnék akkor a kocsi tetejéhez rögzített csomitartó, a kvázi szárny keresztmetszet miatt, a rajta keletkező felhajtóerő segítségével a motorkocsit nem leszorítaná hanem elemelné az úttól? Bár én kuka vagyok a témában.https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
-
nagyúr
válasz bitpork #10871 üzenetére
A szárny keresztmetszet annyit tesz, hogy felül nagyobb a levegő útja, mint alul. Ezért aztán felül gyorsabb az áramlás, mint alul, vagyis felül kisebb a nyomás mint alul, ezért emeli.
Amiről én beszélek az az, hogy légellenállás szempontjából előnyösebb, ha elöl nagyobb a keresztmetszet. Ha fölül nagyobb, akkor mindenképp felhajtóerő keletkezik, akár elöl bucibb, akár hátul...Aki él és nem boldog, az téved!
-
-
nagyúr
válasz bitpork #10874 üzenetére
Ez hogy jön ide?
Én azt állítottam, hogy a legtöbb (értsd: nem mindegyik, kiváltképp nem egy közel csepp alakú sportkocsi, amit eleve nem a praktikum, hanem a kisebb légellenállsá miatt terveztekl olyanra, amilyen. 2 gyereket meg a csomagokat nem nagyon tennéd bele ezekbe...) autó tolatva kisebb ellenállású, mint előre.
Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
válasz bitpork #10877 üzenetére
Ezt nem értem. Minek nem kellene lenni? Alatta rendes sebességű az áramlás, felette gyosrabb. Ennek következtében felfelé emelkedik a szárny.
Autónál, például az F1-nél, fordított szárnyprofilt használnak, hogy lefelé hasson ez az erő.De ennek továbbra sincs köze ahhoz, hogy elöl vagy hátul vastagabb a profil (megjegyzem az F1-es szárnyak is hátrafelé vékonyodnak a légellenállás miatt...)
Aki él és nem boldog, az téved!
-
Rick4
félisten
válasz pilóta #10875 üzenetére
Amiről én beszélek az az, hogy légellenállás szempontjából előnyösebb, ha elöl nagyobb a keresztmetszet.
Pont ezt nem támasztotta alá a video. Nem foglalkoztam a témával, csak épp a discovery-n ment ez a műsor. Jelzem, nem értek hozzá, de elsőre úgy gondolom, a homlokfelület nagyobb mérete arányaiban jobban rontja a légellenállást, mint a hátsó résznél képződő turbulencia.
[ Szerkesztve ]
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
válasz pilóta #10879 üzenetére
Egy kocsinál, különösen egy F1 gépnél minél kisebb a föld és a kasztni közötti távolság, annál jobban gyorsul alatta a levegő, és nagyobb a leszorítása: gyk odaszíjja magát a kocsi a fődhön. A fordított csepp esetében igazad van, de akkor nem kellene körülötte lenni semminek, h ideális légellenállást produkáljon. Viszont ha a fordított csepphez adsz egy közel lévő fődet, akkor igencsak megváltozik az áramlás a közelítő oldalon. A leváló oldalon nem keletkezik elég leszorítás, és kvázi súlytalanná válhat a fara.
Ezért nem lehet figyelmen kívül hagyni a fődet kocsiknál. Repülőnél ok, de ha fődközeli és irányítani is akarod akkor kell a légellenállás mellett a leszorító erő is. A linkelt Königsegg v akármelyik sportkocsi gyártó nem hobbiból alkot úgy, ahogy.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
nagyúr
A fizika törvényei meg ezt támasztják alá
A videóban van egy szép csepp alakú hátulja az autónak, meg egy megtört szélvédője. Ha normálisan áll, akkor van egy meredekebb homlokfelület (a szélvédő) és utána egy szépen vékonyodó far.
Amelyik fordítva megy, annál van egy emelkedő rész, utána egy meredek letörés (a szélvédő), ezért aztán ott leszakad az áramlás és visszahúzza. (a légellenállás nagy részét ezek a leszakadó örvények adják)Mod: elsőre úgy gondolom, a homlokfelület nagyobb mérete arányaiban jobban rontja a légellenállást, mint a hátsó résznél képződő turbulencia.
Elsőre legtöbben így gondolják, pedig közbe meg nem is
[ Szerkesztve ]
Aki él és nem boldog, az téved!
-
neduddki
nagyúr
válasz pilóta #10882 üzenetére
HI!
nagy a gaz a fejekben, de legalabb a diskoveri kikerhette volna vki velemenyet aknek nei jartassaga van aramalstanban, es elmegyarazza nekik, hogy a miert is hujjeseg amti csinaltak:- (
udv
neduddki
p.s. mobgyuk lattam mar iojjan musort a tv-ben aho Magyar Pista bacsi volt a szakerto, de akora baromsagok hangozottak elbenen, kizart hogy az Oreg ijjn hejjbehhagyott volna:- (
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
hobizoli
nagyúr
válasz pilóta #10882 üzenetére
Az A Vectra-bol volt olyan 5 ajtos is, ami csapott hatulju volt, de volt segge, a csomagterajto egyben nyilt a hatso szelvedovel
A klasszikus 3 ajtosnal meg a legorvenyek miatt ganesodik be gyorsan a hatso uveg.Viszont mivel az auto alatt nem tud elmenni a levego annyira konnyen, inkabb felette megy el gyorsabban, amivel csokkena nyomas felette, es aramvonalas alaknal felhajtoero ebred a teton leszorito helyett, az emelkedo sebesseggel nem no a leszoritoero, hanem csokken, amivel csokkenne a tapadas is, nem lehet nagyobb sebsseggel beforulni, mert a auto sulyabol eredo tapadast csokkentene a felhajtoero... mondjuk hogy felszallna az auto az utrol, ha nem is emelkedne el, de... fekezni akarnal is nagyobb sebessegrol kisebb tapadas miatt nem lehetne akkora fekerot atvinni az utra, mert elobb beblokkolna a kerek, csak mukodesbe lepne az ABS
Jobb ez igy ahogy van. Nem mellesleg ha elol kisbusz alakja lenne mindennek es azert eloebb lenne safjor is, mert motor oda nem fer be csak kozepre vagy hatra, eleg neccs lenne gyurodo zonat kialakitani az auto elejebol egy mindeossze 20cm-s szakaszon. ezeknel meg ugye meg a futomu sem vedene semmit, mert az is a pilota mogott van.
több drón kell ;P
-
neduddki
nagyúr
HI!
ez szerintme qva jol segit megerteni amirol beszelunk, figykdmeg mindenhol igyekezke eltuntetni trbulens aramlasokat
udv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
lsc
nagyúr
válasz neduddki #10890 üzenetére
Láttam már nem egy hasonló dolgot /ha nem is értek hozzá de érdekel ahogy pl a repülés/, viszont most nem autókról volt szó hanem kiegészítőről, legalábbis nálam egy tetőbox az.
Ja és visszatérve az előző 3 képhez, a 3 hátfal hasonló de mégsem ugyanolyan, az egyik ugye kb függőleges, a másik hülyén fogalmazva "homorú" a harmadik "domború", ezért kérdeztem hogy most akkor melyik, mindhármat egy gyártó csinálta.. A felső él spoilerszerű kiképzése tiszta, ilyen már a 93-as corollámon is van, nagyvonalakban eddig is tisztában voltam hogy miért.
[ Szerkesztve ]
Az élet kegyetlen .
-
neduddki
nagyúr
-
ati012
senior tag
[ Szerkesztve ]
-
ati012
senior tag
válasz Kornel #10897 üzenetére
Nekem semmi bajom a Suzukikkal, kényelmesen el lehet férni meg ott a 4 légzsák is.
Meg aránylag megy is. Ha meg csattanok inkább haljak meg mint legyek nyomorék.