-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz neduddki #10795 üzenetére
Ehhez 1 linket kérek
Én bele vagyok szerelmesedve egy Bently Arnage T- ba
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Ma reggel rámfakadt az epe: arra kellett felkelnem, hogy a kocsi szélvédője elrepedt. Anyósülés felől, a törlő lapát alóli műanyag alatt indult, majd egy 30 cm hosszan vízszintesbe fordulva. Igaz a karcosodás miatti nyűglődésem ezzel megszűnt: csere lesz.
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
-
hdman
őstag
Srácok, beszart a kocsim
Bocs, kicsit hosszú lesz, akit érdekel olvassa, akit nem az görgesse át
Szombat kora délután mentem fel sopronból pestre, legénybúcsúra. Kapuváron kigyulladt az akku ikon a műszerfalon, félre álltam és megnéztem, hogy biztos legyek abban amit gondoltam: megszünt a tőltés, vagyis vlsz. beszart a generátor... Gondoltam a következő opel szerviz ugyis közel van, google, megkerestem a számot, hivtam, senki nem vette fel, a másik számukat sem. Mondjuk gondoltam, hogy a hosszu hétvége miatt nem dolgoznak, de azért egy kis halvány remény pislákolt. Közben odaértem, senki nem volt ott, na mondom fasza. Akkor három dolgot tehettem:
a, leteszem a kocsit, és vonattal megyek tovább
b, visszamegyek, és intézek kölcsönkocsit
c, folytatom az utat, és zabszemmel a seggemben imádkozok, hogy ne álljon meg pestig (kb. 180km)Szerintem sejtitek mi volt a választás, hát persze, hogy továbbmentem Igy utólag kicsit felelőtlenség volt, 2005ös gyári opel akksi 60AH-s, ami kb egy hónapja totál lemerült mert bekapcsolva hagytam a mélynyomót 2 napig, és azóta csak 2 órát volt töltve
Lekapcsoltam minden fogyasztót, klimát, ventit, lámpát, rádiót, de még a fényerőt is lehuztam, és biztam a sikerben. Úgy látszik elég is volt, mert felértem pestre végig 140-150nél, ugy hogy közben egy kezemen meg tudnám számolni hányszor fékeztem, ill indexeltem.. (utólag is bocsi mindenkitől)
Az utolsó 5 km-en már 3 lámpa égett, az akku, az abs, és az esp. Kicsit nehéz volt tekerni a kormányt is, de odaértem. Gyorsan felhivtam egy 0-24 autómentőt, azt mondta, ha ugy van reggel érte jön, 20k a bevontatás, 70k a szerelés. Mondom ez picit sok, átgondolom, és hivom ha érdekel. Hát nem hivtam...
A buli alatt nem is foglalkoztam vele, de reggel ment az agyalás, hogy akkor mi legyen.
A variációk a következők voltak:1, otthagyom a kocsit, hazamegyek vonattal, és amint lemennek az ünnepek, akkor az ünnepelt beviszi a kocsit, megcsináltatja, és visszavonatozok érte. (ennek nem akartam kitenni a srácot, leégett volna a képemről a bőr)
2, mégis megcsináltatom a szerelő hiénával
3, veszek egy akkutöltőt, feltöltöm, és szintén sűrű imák közepette elindulok haza.
Hosszas tanakodás után úgy gondoltam, hogy elbírok még egy kis izgalmat, úgyhogy a 3. megoldást választottam, annak tudatában, hogy az egyik srác mesélte, hogy felrobbant a turbo a sharanjában az m3-on és 60k-ból vitték haza.
11kor felkeltem, zuhany,készülődés, leugrottam a fogarasi tescoba, ott egészen pontosan 2 töltő volt. Egy 4k-ért, ami ugy nézett ki mint egy gagyi kinai gyerekjáték, a másik pedig egy 10k-s ami azért kcsit komolyabban nézett ki, és legalább tudott 60Ah kocsit tölteni.
Megvettem a komolyabbat, átcsengettünk a szomszéd bácsihoz szerszámért, kivettük az akkut, felvittem, töltőre fel, aztán irány kajálni. Fél 1-től 4-ig töltöttem gyorstöltő módban, kb. feléig ment fel. Visszaraktuk, fél 5kor indultam vissza sopronba. Hála Istennek nem volt nagy forgalom, mindenhol nyomtam neki, irány az M1. Nem is volt gond, végig csapattam, aztán Tatánál beértem egy rendőrkocsit, aki 120-szal poroszkált, na mondom itt gáz lesz, se lámpám ne volt kapcsolva, se indexelni nem akartam nagyon, de nem volt gáz Ott viszont muszáj volt egyszer rányomnom az indexre, ami kb 100 értékes méterrel csökkentette a hatótávom
Elhagytam győrt, már lassan lementem volna a pályáról, 5km volt a soproni lehajtó, amikor kigyulladt az ABS visszajelző... Itt már tudtam, hogy gáz lesz, hivtam is a menyasszonyom, hogy ne várjon időben, mert kaka van. Még kb. 10-15 km-t tudtam menni az új elkerülőn, abban bizva, hogy elérem csornát, az első települést ami következik, hogy becsövezhessek valami benzinkútra akkut tölteni 1-2 órát.
Hát ez sajna nem sikerült, ismét egyesével jöttek a lámpák, megvolt mind az 5, leesett a gázolajmutató is, aztán hörgött kettőt és megállt. Annyi erő volt még benne, hogy ki tudjak menni az oldalsó sáv szélére.
2 nagy levegő és egy hangos röhögés után google, és rákerestem a csornai autómentőkre. 2 találat, remek. Az egyik lerázott, a másik mondta, hogy jön semmi gáz. Huhhh, azért itt megnyugodtam. Fél óra múlva kiért, teljesen korrekt volt, és elhúzta a kocsit egy szervizbe. Szerdán felhivnak, miután kiszerelték a generátort, és mondanak egy árat, aztán, ha minden jó lesz, akkor csütörtökre készen lesz...
p.s. A legénybúcsú is q jó volt, pl 7 személyes taxiban 11en
Sopron city :)
-
Laraxior
titán
Én is túlvagyok már egy generátor-felújításon. Nekem melóba jövet-menet halt meg. Szintén ezek a tünetek Én épphogy átértem egy kereszteződésen, nyomtam a pedált de se kép se hang Mutatók akkor már rég legalul voltak
Én köbö 40-50km-t tudtam menni egy full feltöltött akksival, úgyhogy még jól is bírta a tiéd"Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
-
hdman
őstag
Haveromtól kaptam egy NASA test pilot és egy STIG matricát is, azok is kikerülnek majd, ha hazaért a kicsi kocsi
Laraxior: persze, ez Murphy, hogy pont akkor szarik be amikor kb a legmesszebb vagyok otthonról. Mióta megvan a kocsi, 250-km távolságra otthonról kb 2-3x mentem vele.
Mennyi volt a felújítás? Neten 10-30k ig találtam, de egy komplett generátorszett 70-100k kb.
Kicsit necces volt ilyen sokat menni igy, de 1 hét mulva már röhögünk rajta, hogy milyen barom vagyok, hogy ilyet meg mertem játszani... Bár még most visszagondolva, tényleg elég felelőtlen voltam.
Nekem a mutató az utolsó 1 percben esett le, a sebességet pedig addig mutatta, amig mozgásban volt az autó
Typhoon47: Bár ne történt volna meg, de ha már igy alakult, gondoltam megosztom Veletek
[ Szerkesztve ]
Sopron city :)
-
Laraxior
titán
18k-ba fájt nekem
"Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
-
Hát ismerős történet....kb. 2 hónapja éltem át ilyet én is.
Én Miskolc - BP. - Maglód útvonalat szerettem volna megtenni, vagyis meg is tettem, csak érdekesen.
M3-ason Miskol-Pest kb. félúton jött ugyan ez a szitu, Pesten már nekem sem volt szervo+abs, aztán le Maglódra (még ez volt a szerencsém, hogy alattam nem állt meg a gép).
Ott szerelőnél meg is lett a hiba --> generátor kuka.
Nekem 30k volt szereléssel + volt benne egy teljes átnézés (eredetileg az átnézés miatt mentem volna Maglódra), egy párezret futott, szinte új bontott generátor. (valóban ilyen volt a generátor, mert olyan helyről volt)“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Laraxior
titán
Azért volt ennyi, mert sokat kínlódott a szereléssel. Le kellett bontani a fél elejét, rajta volt a klíma, meg mittudomén micsoda, nem nagyon értek hozzá. De a motortérbe nézve el is hiszem, egy gyufásdoboz nem fér el sehol se
De azóta nem volt különösebb gondom vele."Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
-
hdman
őstag
Akkor viszont nagyon nagy mákod volt,hogy leértél, nekem a szervó+ABS hibát az utolsó pár km-en dobálta, addig volt szervó is rendesen.
Akkor az nem is volt drága, Neked sem, annyit bőven megért.
Laraxior: persze, hogy nincs hely, Neked 3.0 V6 motor van benne, nekem meg egy 1248 ccm fűnyiró Kis túlzással hosszában 2 motor elférne egymás mellett.
Mondjuk azért megy is a kis takonypóc
Köszi a válaszokat, akkor nagyjából már tisztában vagyok a várható költségekkel.
Mostanában nem nagyon pályáztam, de érdekes volt látni, hogy szinte mindenki 120-130-cal ment, engem óra szerint 140-150-nél nem nagyon előztek meg. Nem akarok hazudni, de talán 20 autó BP-->Győrig. Ennyire érződik a benzináremelés??
Sopron city :)
-
Laraxior
titán
Már mástól is hallottam, hogy eléggé kihaltak az utak
Mi lesz majd ha összáz lesz a benziny"Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
-
hdman
őstag
válasz Laraxior #10816 üzenetére
Akinek menni kell az úgyis megy, mert nem teheti meg, hogy letegye a kocsit, hanem tűr-tűr-tűr, vagy ráterheli a vevőire.
Akinek meg sok, az leteszi, vagy városban 30-cal, városon kivül 70-nel szüttyög hogy kapnák be. Akinek drága az tegye le, ne csináljon kilométeres sorokat...
Nem jó ez igy....
Sopron city :)
-
-
hobizoli
nagyúr
Ilyen nekem fel ev alatt 2x volt. fesz.szablyzorol leegett a kabel ami az akku fele viszi a delejt, meg tavaj nyaron. Volt egy masik hasznalt generatorom, gondoltam felujitattom azt, aztan sitty-sutty csere. Na masnapra kesz is volt, 12k volt uj fesz.szabalyzo (ebben van szenkefe is), uj csapagyak. Ki-be, örö é bódottá'
Eccercsak allok december elejen este a Moricz Zsigan, hogy fordulnek a Bartok Bela-n a Gellert ter fele, nezem, vazzeg, nem latom a muszerfalat, es ABS ikon pislakol (nyaron is ez tunt fel eloszor), de akku ikon nem vilagit. Hat meg eppen csak ki tudtam fordulni a lampatol es 20-25m mulva mar csak gurultam.
Felrealltam, hogy miafasz, eccer korabban lelazult a kabel a oninditonal, hatha... de nem, az ugy allt a helyen, mint katiba a gyerek. Na 10perc mulva rengeneralodott annyit az akku, hogy legurultam a BME elotti free parkoloba, hugi felhiv, el Ignis-ért, haza, Uzukibol akku ki, at havercsavohoz, es toluk el a BME-hez. Hat a 45Ah-s Uzuki akkuval nem mertunk kockaztatni, igy azt be neki az E30-ba, az o 70Ah-s Banner-e meg bele nekem. Haza, minden lampanal vilagitas le (este 9 volt mar), hat hazaertunk, de... akkuk vissza a helyukre, enyem toltore.Masnap el a tibibahoz, nyaron nem ok ujitottak fel, mert akkor voltak szabin, generator ki (ez PuntoGT-n kb fotarto elemkent van beepitve, korbeepitve mindennel, ami csak letezik), nagyaramu toltokabel elso 4-5cm-e szenne egve, meg sem lehet hajlitani kezzel, meg a saru vmi kombinalt fogo szeruvel volt ranyomva, kis feszegetessel siman lejott, de hogy nem rendes saruzofogoval nyomtak ra az 1000%, azert is egett meg, meg olvadt bele a kabelbe a szigeteles is, mert nem volt rendes kontakt igy. Az egesz a hovedo burkolat alatt van (mellette van a turbo), szoval ossszeszerelve nem laccik ebbol semmi. Na uj fesszabalyzo megint, mert mar megolvadt az is, kabel levag, uj saru ra +beforrasztva. Azota jo (kopp-kopp-kopp).
Erdekes mod azota az MSQ logja szerint a Vcc sem 12.8-13.0V mar... vilagitas_on stb 14.2V van az akkun
Az akku ikon azert nem vilagitott, mert maga a generator az mukodottt, csak a toltokabele szakadasa miatt az elektonyos aram mar nem ert el az akkuig, es ezert az akkurol ment az auto.
több drón kell ;P
-
nagyúr
Azt tudja valaki, hogy miért szereli mindenki fordítva a tetőboxot?
Folyton azt látom az autópályán, hogy a hegyes felével előre vannak feltéve...Aki él és nem boldog, az téved!
-
-
hdman
őstag
válasz pilóta #10831 üzenetére
Miért lenne nagyobb? Gondolj bele: Jön a levegő, előbb a minél kisebb homlokfelülettel találkozik, és onnan megy tovább hátra a levegő. Ha fordítva lenne, akkor lenne cumi, hogy egy nagy buszliba kap bele a levegő, vagyis szintén plusz felület az autón kivül, ami tolja maga előtt a levegőt.
Ennyi erővel az autót is meg lehetne forditani, hogy a hátulja legyen elől, nem?
[ Szerkesztve ]
Sopron city :)
-
dabadab
titán
válasz pilóta #10829 üzenetére
A hegyes fele az eleje. (Az autóknak is ) Ráadásul ezt a boxok gyártói is így tudják, nézd csak meg pl. a thule.com-ot Sőt, a Koenigsegg is így tudja, pedig lehet, hogy ott már hallottak aerodinamikáról.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
nesa
veterán
En PL mig hideg a dizel 70 el szoktam menni orszaguton, ez telen kb a kovetkezo faluig ami olyan 6-7km, es pont lesz@rom ha ez valakit zavar, azert nemverem hengerfejesre a gepet hogy feltetlen 90 en legyen, egyebkent nagyot lassult a tempo az utakon rengetegen mennek 80 korul, mar engem se zavar, sokszor megse elozom, teljessen mind1 hogy a napi utam 18 vagy 20 percig tart... peddig meg cirka 3 eve ha 150- el mentem akkor is megeloztek ezen a szakaszon.
-
dabadab
titán
Az vízcseppen, mint az aerodinamika nonpluszultráján azért úgy nyolcvan éve túljutottunk, azóta kiderült, hogy egyrészt ha vannak a közelben más felületek is (út, az autó teteje, stb), akkor nem úgy működnek a dolgok, meg ott vannak a légörvények na meg persze az se mindegy, hogy most akkor termel-e felhajtó- vagy leszorítóerőt az adott elem.
DRM is theft
-
lsc
nagyúr
válasz dabadab #10837 üzenetére
Azért ezeket [link] a formákat nem nevezném az aerodinamika csúcsának, de taníthatsz még. Természetesen nincs fekete és fehér egyértelműen, árnyalatok mindig vannak, de pl a képeken látható levágott far nem hiszem hogy jótékony hatással van bármilyen tulajdonságra.
Az meg külön érdekesség hogy a tartóknál meg mégis jó az a forma [link].
[ Szerkesztve ]
Az élet kegyetlen .
-
neduddki
nagyúr
válasz Balupapa #10834 üzenetére
HI!
azert szall fel mert felul nagyobb a levedo sebessege mint alul, hogy ez most elol vekony vagy hatul az tok mind egy
udv
neduddki
mod: pilóta: igeykeznek a tetocsomagtatrol leallo aramaltokat minnel jobban a gepjarmutol taolabb levalasztani, hogy az eredeti aramlatokat minel keveseb befojjasljak ezer van rajruk az a kis kiemelkedes
[ Szerkesztve ]
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
dabadab
titán
"de pl a képeken látható levágott far nem hiszem hogy jótékony hatással van bármilyen tulajdonságra."
DRM is theft
-
nagyúr
válasz Balupapa #10834 üzenetére
Köszönöm, hogy megpróbálod elmagyarázni bernouli törvényét, de a nickemből kiindulva talán sejthető, hogy ezen már túl vagyok 1988-ban íratkoztam be az elméleti tanfolyamra
dabadab: Az autóknak azért a hegyes fele van elöl, mert ott a motor, hátrébb meg emberek ülnek, szóval aerodinamikailag kellemetlen a dolog, de ergonómiailag ez van. Tolatva a legtöbb autónak jobb a légellenállása, mint előre
Szóval a tetőbox vastag felével előre a kisebb ellenállású, ez nehezen cáfolható alapvetés...Aki él és nem boldog, az téved!
-
neduddki
nagyúr
HI!
amitg elobb mitattal thule tarto azon nagyin szepenleccik a negati profil
de ezzel nem to mit akarsz mutatni, en a vaksi szemeimmel azt latom, hogy mindegyik ugy van designolva hogy a levalo ara mlaokat minnel meszebb szakicsa leudv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- Milyen routert?
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- ZIDOO médialejátszók
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Békéscsaba és környéke adok-veszek-beszélgetek
- BestBuy topik
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Gyúrósok ide!
- További aktív témák...