-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bigemperor
senior tag
válasz bitpork #11700 üzenetére
A pontos kárt nem mondtad, így lehet, hogy az önrész levonása után, számla alapján térítendő összeg kevés lett volna, nyilván a bontós verzió olcsóbb lehetett. Én csak arra akartam volna utalni, hogy a biztosítók eszméletlenül kihasználják az emberek jogban- és műszaki dolgokban való járatlanságát.
[ Szerkesztve ]
-
Smani
senior tag
Golf 4 R32-ről úgy általánosságban mi a vélemény? Max 2M forint körül keresek valami sportosabb autót. Leginkább egyedül, vagy ketten használnánk.
-
leonel
aktív tag
Sziasztok.
Ha valaki BPesten vagy környékén szeretne autót venni és előtte átnézetné szervizben, keressen meg nyugodtan. Ph-ra hivatkozva ingyen és bérmentve megteszem!!!
A kikötés csak annyi hogy nem megyek hanem hozni kell!www.wrcauto.hu - autóalkatrészek legolcsóbban
-
Kornel
veterán
Laguna.... itt is szépeket írnak róla, és ismertem olyat, aki szívott vele...
"Máris Renault-ék küszöbén toporgunk. Lagunát legfeljebb akkor veszünk (van ennyiért I-es és II-es széria is), ha háromhavonta futóműveshez akarunk járni, de nem vetjük meg az általános motorszervizeket, az elektromos szakikkal pedig közeli barátságot ápolunk."
-
leonel
aktív tag
válasz Alvin_ti4200 #11706 üzenetére
üdv!
Én mindenütt leonel vagyok. Ennek van előnye is.
www.wrcauto.hu - autóalkatrészek legolcsóbban
-
-
hobizoli
nagyúr
válasz Balupapa #11642 üzenetére
az a helyzet, hogy amikor ABS kozbe lep akkor egy pillanatra nincs (akkora) fekhatas, es hiaba marad kormanyozhato az auto, ha elotted all a Kamaz, es nincs hova kikerulnod
amugy aki erzi a feket es nem csak telitalppal beleall, az igenis elobb meterekkel elobb megall pl 100km/h-rol, mint aki csak all a feken ketlabbal es az ABS-l meg csiklandoztatja a talpat.
Pl a fater Swiftjet 155-s gumikkal siman allora fekezem ABS nelkul, 185-s gumis Putton meg akkorat fekezek, hogy az befeszult ovon logok es az ABS meg kozbe sem lepett.
Szoval siman szamit a gumi merete is, mert az adja az a tapadasi feluletet, amin a fekezo nyomatekot atviszed az utra.
Gyorsitasnal ugyanez van forditva, ott is ha 155-s gumival probalkozol, akkor sokkal tovabb meg konnyebben el fog kaparni az auto, mintha szelesebb futofeluletu gumi van fent. probald ki ugyan azt az autot 155-s meg 195-s gumikkal, a 195-s mar egy atlag auton kiporgesgatlokent mukodik, nagyon forszirozva tucc csak vele frenkizve csikorgosan elindulni, ebbol kovetkezik, hogy fekezni is a 195-s gumissal fogsz tudni nagyobbatha nem igy lenne, akkor a mai gyorsuasin is mindenki 135-s gumikkal probalkozott volna, es megsem, a kaszni alol kilognak a kerekek itt-ott...vajon mé is?
több drón kell ;P
-
AMD Power
titán
válasz hobizoli #11713 üzenetére
Meg mondjuk ha az ember betartja a követési távolságot és nem a másik fenekében autózik mint a legtöbb ember itt BP-n akkor fele ennyi baleset koccanás nem lenne. Meg én pl sohasem az előttem lévőt nézem, hanem aki azelőtt megy. BP-n eddig kb 35e km vezettem le de 1x sem kellett állóra fékeznem a gumikat.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
m3tr0
senior tag
válasz hobizoli #11713 üzenetére
"az a helyzet, hogy amikor ABS kozbe lep akkor egy pillanatra nincs (akkora) fekhatas, es hiaba marad kormanyozhato az auto, ha elotted all a Kamaz, es nincs hova kikerulnod"
Ez igaz. Akkor szerinted egy ABS nélküli autóval megállsz a Kamaz mögött...míg ABS-sel nem?
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/mazda/mx-5/mazda_mx-5_coupe_1.8i_16v_revolution-20518846#sid=b13b1a91-1e0f-480c-b898-8b9bfb218ee3
-
8th
addikt
Kib*szott kényelmetlen első ülései vannak. Ha már nagy ccm+összkerék VW kell inkább egy G4 V6 4motion. ~40lóval gyengébb meg valamivel butább futóműben/fékben. Cserébe fele annyiba kerül mint az R32 és van belőle választék. Mondjuk én biztos nem venném meg egyiket sem . Én egy G4 PDTDI 4motion vennék 1.9 @ 150lovas verziót. Kis okosítással röhögve átlépi a 204lovas benzines V6-ot mindezt 7literes átlagfogyasztással. Ez a nem mindegy.
-
hobizoli
nagyúr
Hatha pont az a 1.5-2m hianyzik csak, es nem tudsz hova kikerulni, akkor igen, akkor adott esetben ABS nelkul pont megallsz, mig ABS-l meg belerongyolsz. Regebben volt vmelyik nemet autos ujsagban teszt ABS on es off-ban, es szinte mindegyik auto 2m-l elobb megallt ABS nelkul. 2m az kb fel autohossz. azert az nem mind, hogy pont megvan, vagy mar pont nemvan meg
Probalj pl friss havon fekezni ABS-l meg nelkule, vagy kavicsos uton
Szituaciofuggo is amugy, mikor jo hogy van, meg mikor nem jo.
Nekem a balesetemnel pl pont nem volt jo a lete, mert a villamossineken haladva nem tudtam ugy fekezni, mint kellett volna, maskor meg volt olyan, hogy az miatt nem volt reccs.
De mindenesetre nem kell vakon bizni benne, hogy de az majd mindentol megved.
Ecce mentem ABS nelkul, mert egyik hatso jeladon a fektarcsa fempora nagyon osszegyult, erezhetoen jobban "beleül" az auto eleje az elso futomube eros fekezeskor ABS nelkul, annelkul meg, hogy beblokkolna barmelyik kerek, ha tudod hogy ABS-l ennyire tuti nem lassulsz, mert mar ennel elobb beremeg a fekpedal, elobb kozbe lep. "Jol" fekezve csak annyit hallasz, hogy meg-megnyikkantgat a gumi, akkor van csuszashataron es akkor lassulsz legjobban. ABS-l nem lassulsz igy, mert amint egyik kerek lassaban forog az ABS arrol elveszi a feknyomast, es emiatt csokken az osszesitett fekhatas, es ezzel a lassulas merteke. Hosszabb a fekut vele, de kormanyozhato marad az auto kikerulni az akadalyt, es az egybites jozsika is meg tud allni vele vallalhato fekuton belul, aki kulonben ketlabbal a feken allva meg allo kerekekkel szankozna elore.több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz AMD Power #11714 üzenetére
Bp-n 15m kovtavot tartasz szeritnem te sem hiszed el.... akkora helyre mar egy BKV busz is siman berakja magat eled
Szerintem amugy pont Bp-n nincs annyira sok koccanas meg baleset ahhoz kepest hogy mennyi auto megy itt, meg mennyivel. Csak ha vmi van akkor bedugul miatta az ut, mert mindenki megall megnezni, hogy uuuu asszttaaa nézdmá, kitorott az indexburaja fúúúúúúúúúú, videken meg a kisebb forgalom mellett nem dugul be az ut, mert nem jon annyi auto amit az ut ne vezetne el
Itt 50-nel 65-70 az alapbol megvan, videken 50 helyett mennek 35-40-l
Ulloi-n este 100 korul is mennek siman. Ennyivel vki autopalyan sem jar.
P Soroksarin is ugy vannak a lampak szinkoronizalva, hogyha a megengedett 60-l mesz, akkor pont beszopod a pirosat, ha 80-l mesz, akkor nem Es azert 6 savon + HÉV sinek, ne akarjon mar atfutkoraszni senki a lampas zebra mellett.
Ulloi ugyanez. Ha Hatar utrol mesz, akkor akarmit csinalsz, a Nagyvarad ternel pirosat kapsz, es ha a megengedett sebesseggel mesz tovabb onnan allobol indulva, a Klinikak elott ugy ersz oda a sorra, hogy ok meg a pirosnal allnak. Buzin van megcsinalva ez
Es onnan az osszes tobbi lampat is megfogod a Ferenc korutig pirosan, mert mindnel meg ott allnak, amire odaersz mogejuk.több drón kell ;P
-
Rick4
félisten
válasz hobizoli #11719 üzenetére
Ecce mentem ABS nelkul, mert egyik hatso jeladon a fektarcsa fempora nagyon osszegyult, erezhetoen jobban "beleül" az auto eleje az elso futomube eros fekezeskor ABS nelkul,
Ezért van hátul fékerőszabályzó. Ezt az ABS vs NO ABS dolgot sose fogják megérteni, hagyjad....
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
m3tr0
senior tag
válasz hobizoli #11719 üzenetére
De most komolyan.
Én tisztelem a tudásodat, olvastam minden hozzászólásodat amit lehetett, mert látszik,hogy
durván benne vagy az autós témában.De azt,hogy ABS nélkül ugyanaz az autó ugyanolyan körülmények között előbb megáll mint ugyanaz a típusú autó ABS-sel azt nem csak én nem hiszem el. Persze lehet azt mondani,hogy leszarod,hogy mit hiszek de millió egy videó van neten ezekről és azokon feketén fehéren látszik,hogy az egyik autó blokkolt kerékkel csúszik a másik meg nem és az áll meg előbb amelyik nem blokkol.
Ha az úgynevezett treshold braking technikáról akartok beszélni, amit elég nehéz elsajátítani az más kérdés, azzal valóban lehet csökkenteni az ABS nélküli autók féktávolságát úgy,hogy még az ABS-sel működő autók féktávolságánál is rövidebben hozol vele.
De azt viszont meg kell tanulni.[ Szerkesztve ]
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/mazda/mx-5/mazda_mx-5_coupe_1.8i_16v_revolution-20518846#sid=b13b1a91-1e0f-480c-b898-8b9bfb218ee3
-
VR6-Fan
veterán
csak azt nem értitek meg jó páran hogy ezek direkt ilyen videok, satuzok vs satuzok abs-el de, van olyan amikor nem satuzok csak nagyott fékezek de a kerék nem blokkol, ilyenkor mi a jobb az hogy ha megszűnik a fék erő sok szor kicsiket, vagy folyamatosan fékezel, jelzem nem álló kerek mellett ?
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
m3tr0
senior tag
válasz VR6-Fan #11723 üzenetére
Én már kezdem érteni.
Valószínűleg abból ered a probléma,hogy sokan nem tudnak jól fékezni, ergo túlerősen nyomják a pedált és az ABS-es autó érzékelői úgy érzékelik (durva fékbe taposást),hogy nagy fékező erőt kell kifejteni ami ki is fejtődik, ezért a kerekek megcsúszása ellen működésbe lép az ABS és úgymond "túl működik" vissza-vissza veszi a fékerőt ezért hosszabb fékutat eredményez mintha egy jó sofőr egy megfelelő fékezés technikával egy ABS nélküli autóval fékezne és így ő hamarabb meg tud állni mint az ABS-es rossz technikával fékező egyén.Jó felé kapizsgálok?
[ Szerkesztve ]
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/mazda/mx-5/mazda_mx-5_coupe_1.8i_16v_revolution-20518846#sid=b13b1a91-1e0f-480c-b898-8b9bfb218ee3
-
Rick4
félisten
Ha valakinek van jogosítványa, és nem megy neki a treshold braking, akkor a legjobb ha csak abs-es kocsiban ül. Nem kell ott semmilyen technikát elsajátítani, ez pont ugyanúgy hozzátartozik a vezetéshez, mint bármi más, nyilván nem 30 óra alatt lesz meg, de ha valaki ezt 5-6 év alatt nem érzi meg, ott baj van. Én pl télen elindulás után, meg akár menet közben rendszeresen végzek egy kis fékpróbát, mert nem tudni, hogy akkor épp hogy lassul a kocsi, ennyiből meg kiderül simán.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Szplöttyy
senior tag
válasz VR6-Fan #11723 üzenetére
Pont ezt akartam most írni, de lekéstem.
Én is így tapasztaltam, hogy ABS-el mondjuk 30m, ABS nélkül álló kerekekkel 35m, ABS nélkül, nem csúszva lassítva 25. Hasra ütött számok ezek. Azért volt ez a nagy vita, mert a többiek úgy gondolták, hogy ABS nélkül blokkoló kerekekkel. Viszont satuzva tényleg jobb az abs.[ Szerkesztve ]
Smoke & Torque
-
leonel
aktív tag
Új generációs ABS-el jó száraz úton előbb megáll az autó mint ABS nélkül.
(Régebben valóban volt másképp is)
Viszont csúszos - havas úton általában hosszabb a féktáv ABS-el - fogalom zavar van sok embernél télen az ABS miatt. Nem a rövidebb féktávon hanem a kormányozhatóság megmaradásán van a hangsúly.[ Szerkesztve ]
www.wrcauto.hu - autóalkatrészek legolcsóbban
-
8th
addikt
válasz hobizoli #11720 üzenetére
Biztos ki van számolva, hogy miért pont így legyen de ott tényleg elég faszul van belőve a lámpaváltás. Nem egyszer előfordult, hogy a befelé Heim Pál előtti lámpától elindulva a kereszteződésben lévő lámpa szintén megfogott. Ha nyomod neki akkor sem nagyon érsz át a zöldön ha csak lassan átgurulod azt a ~200métert akkor meg még éppen pont piros marad mire odaérsz. Közben meg 50x ledudálnak, hogy f@xért tartod fel a sort. Én nap közben járok (jártam) arra lehet, hogy este a gyérebb forgalomhoz igazítva már másképp engedik a forgalmat a lámpák. Nem tudom. A Hungária viszont este/éjszaka nagyon jó. Árpád hídtól ha nem tart fel senki simán keresztül lehet menni a Gyáli úti felüljárónál lévő lámpáig megállás nélkül. Ha nagy a forgalom akkor a stadionnál beszopsz egy pirosat de annyi.
-
soldi3r
veterán
válasz leonel #11727 üzenetére
+1
azért egy 4 csatornás 4 kerekes abs-t max havas vagy sáros egyenes úton úton lehet túlteljesíteni fékúton, ahol valamit fel tud torlasztani a kerék maga előtt, de ott sem feltétlen
kanyarban pedig nincs ellenfele
persze le a kalappal azok előtt akik másodpercenként 20x tudják változtatni a fékerőt a megfelelő mértékűreE30 (oo=[][]=oo)
-
hobizoli
nagyúr
Jah, arrol van/lenne szo.
Ezt meg nem is annyira nehez elsajatitani amugy, ha vki figyel a vezetesre.
Pl elindulni is el lehet csikorgo kerekkekel frenkizve, mert ugy is, hogy beletapadsz az ulesbe, es elorehajoni alig birsz, eppen csak meg-meg nyikkangat az elso kerek, es ugy erzed, hogy tol az ules
Aztan FWD autoban ulsz, megcsak nem is RWD vagy AWD, amivel ez "konnyu" vagy legalabbi sokkal konnyebb eloidezni.
Na ezt pl sokkal nehezebb elsajatitani, mint a '"treshold" fekezest, mert FWD-s gyorsitaskor csokken az elso tengelyen a suly es ezzel a tapadas, fekezeskor meg no.Persze ha van egy "rendes" torsen sper az autoban, akkor mar konnyebb a dolog FWD-n is, mert az a gyari nyitott difivel ellentetben forditva mukodik es nem engedi lediferalni a hajtast
Annal az a kerek kapja hajtast, amelyik jobban tapad, a nyitottnal meg az, amelyik konyebben forog.
Nem mind1. Bizonyos motorero felett FWD-n mar musthave.több drón kell ;P
-
8th
addikt
"Valószínűleg abból ered a probléma,hogy sokan nem tudnak jól fékezni"
Van olyan autó amivel nem is nagyon lehet. Pl.: régi swift. Nagyon könnyű autó, rosszul adagolható fékekkel nulla tapadású virsligumikkal. Nagy tempóról ha nyomsz egy vészfékezést idegesen mocorog a hátulja. Volt szerencsém megtapasztalni. Első kerék még terhelhető lenne de a hátsók már el-elvesztik a tapadást. Na abba pl aranyat ér a blokkolásgátló még ha sok generációval butább is mint a mostaniak. Tesóm astrája (1997 no ABS) is ugyanez. Nagyobb fékezésél hallani és érezni ahogy próbál tapadást fogni a hátsó kerék. Egy modernebb fékerőelosztós autóval el tudom képzelni, hogy kis gyakorlás után ugyanolyan vagy még esetleg rövidebb távon megáll az ember mint ABS-el. Mindettől függetlenül én soha az életben vennék autót blokkolásgátló nélkül.
#11730: Ha nem vagy nagy darab lehet elférnél benne de olyan kemény tömésű az ülőlapon oldaltámasz, hogy szabályosan elnyomja az ember combját. Egyébként kanyarban jól tart és az állítható deréktámasz sem utolsó, csak ha órákig benne kéne ülnöm biztos megőszülnék. Ki a franc tud hosszú órákon át összezárt combokkal ülni? Ha nem kell se 4motion se dízel akkor 1.8T + hatos váltóra torsen. 1-2ben az is szépet lép vizes taknyos úton meg pláne.
[ Szerkesztve ]
-
Rick4
félisten
nulla tapadású virsligumikkal. Na abba pl aranyat ér a blokkolásgátló
Értsétek már meg, blokkolásgátló megcsúszás határon tartja az autót. Ha virsli gumi van fent, akkor lóxart se ér, mert az abs-től nem lesz nagyobb tapadás...
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Smani
senior tag
8th
Én egy G4 PDTDI 4motion vennék 1.9 @ 150lovas
1.9 PDTDI-ből nem 131lovas a legerősebb gyárilag? -
soldi3r
veterán
válasz leonel #11731 üzenetére
sajátomban láttam érezhető különbséget, igaz az csak 2 csatornás (4 szenzor, de 2 kör), vizes trutyis egyenes úton (néha) jobb lenne ha blokkolna, de kanyarban meg szinte minden esetben jobb az abs, viszont ez már így marad, nincs kedvem kibontani, örülök, hogy belefaragtam
E30 (oo=[][]=oo)
-
hobizoli
nagyúr
Abban a szervo nelkuli a szopo, mert arra nem tehesz fel szelesebb gumikat, amivel novelned a tapadasat, mert az allohelyben nem fogod elforditani vmi konnyen.
A szervosra fel kell tolni 185-195-s gumikat es kesz.
Azert pl az Ariel Atom2 az 450kg es azzal is meg lehet allni, hiaba konnyu, attol az meg fekezni tud.
Na meg Swift-nel az a baj meg, hogy kb hintalo a futomuve, es ha kajak beallasz a fekbe, akkor annyira felemelkedik a segge. hogy azert szunik meg a tapadas ott, mert az a kis suly is megszunik rajta.
Probalj csak meg egy GTi-t, na az mar nem akar gyorsitaskor a GPS muholdakra ravilagitani, fekezeskor meg leerinteni az aszfaltra az elso lokharitot, es a kanyarokban sem er le kilincse[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
leonel
aktív tag
válasz soldi3r #11736 üzenetére
Így van.
Legrosszabb kombináció abs-nél ha a vizes csúszós út még göröngyös is.
Pergett már le emiatt az életem a szemem előtt egy vadiúj 2007-es Fiat Bravoban.
Nem mentem gyorsan, számítottam is rá mégis átmentem a piroson!!!
Pedig cca 7-800e km-t vezettem már.www.wrcauto.hu - autóalkatrészek legolcsóbban
-
Balupapa
senior tag
Van vkinek vagy ismerősének '04-06 közötti A8asa 3 v 4l-es dízel? Milyen hibákra hajlamos?
_-=*WheelWhores*=-_
Új hozzászólás Aktív témák
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Centro Energy 410W Full Black Prémium napelem panelek
- RANGE ROVER EVOQUE 2018 /// GARANTÁLT 60.000 km /// MAKULÁTLAN ÁLLAPOT !!!
- Raktáron! Új, 11kW-os, type2-es, 3 fázisú, 3x16A-es fali töltő, dobozában, 2 év garanciával!
- ArenaRacer Craftsman Gamer szék