-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
8th
addikt
válasz !Overdose! #12948 üzenetére
A Hyundai elég sajátosan kezeli a generációkat és a modellneveket mert ott volt az 1991-1995 között gyártott S-Coupe is amit több országban Tiburon néven futtattak pont mint a két utódját. Ezért tekinthetjük akár azt az első generációnak. Bár szerintem a Genesis-t leszámítva bűn ronda mind. Apropó Genesis. A Hyundai palettán egy sport kupé és egy böszme limuzin is fut ezen a néven. Nem gyenge skizofrénia. Hyundai Genesis + Hyundai Genesis Coupe. Az oké van, hogy ott a "Coupe" a névében de ez olyan mint ha a TT Coupe-t egyszerűen csak A8 Coupe-nak nevezné az Audi.
[ Szerkesztve ]
-
neduddki
nagyúr
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
Varoz
őstag
válasz neduddki #12951 üzenetére
Szeritnem rajtad kívül senki sem értette mit szerettél volna leírni.
hTC Quietly Brilliant // „Nem értek egyet azzal, hogy a szerénység fontos erény. A logikus elme mindent olyannak kell hogy lásson, amilyen. És ha lebecsüli magát, éppúgy eltér az igazságtól, mintha eltúlozta volna.” (OO=[][]=OO)
-
neduddki
nagyúr
válasz whited #12956 üzenetére
HI!
ehhhazt a nehez fejedet:- )))
" By 2004, sales had dramatically increased, and the reputation of Hyundai cars improved. In 2004, Hyundai tied with Honda for initial brand quality in a survey/study from J.D. Power and Associates, for having 102 problems per 1000 vehicles. This made Hyundai second in the industry, only behind Toyota, for initial vehicle quality." fromudv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
lajo
senior tag
Sziasztok!
A korábbi sajnálatos balesetes dolog kapcsán lenne egy kérdésem.
Sajnos egyre többet találkozok a problémával, mondhatom általános. Konkrétan és röviden, tegyük fel, hogy megy előttem két személyautó és két kamion ilyen sorrendben távolodva. Adódik egy helyzet előzésre, de nyilván kevés esetben tud az ember ennyi járművet megelőzni, én elkezdek előzni, a második személyautóig jutok, (ami konkrétan a kamion seggében megy, úgy hogy ki sem lát) és visszamennék a sávomba, de nem "enged" be. Ezt úgy értem, hogy megérkezek, (mert sajnos már számolnom kell ezzel) index, finoman egyre jobban jobbra tartás, de nem veszi el a gázt. Amikor behúzom, mert mondjuk jönnek szembe/kanyar közeledik lassan/stb, akkor meg duda, villogás mutogatás. Tehát még ő van megsértődve, és utána kezdődik a nyomulás, versenyzés, hasonlók.
Mit gondoltok az ilyen és hasonló esetekről? Én gondolom rosszul, hogy 1 követési távolság, 2 tükör nézése, 3 ne hagyjuk már meghalni a másikat?
(Most ne arra gondoljunk amikor ő is pont előzni akar, sokkal inkább arra, amikor fejben akarna, ezért nem hagy távolságot, középen van nem felhúzódva leskelődik, stb.)[ Szerkesztve ]
-
Varoz
őstag
Szvsz neki is érdeke, hogy ne legyen baleset.
Persze az más kérdés, hogy msot az előzés ilyenkor szabályos-e.A korábbi sajnálatos balesetes dolog kapcsán lenne egy kérdésem.
Milyen balesetre gondolsz amúgy.[ Szerkesztve ]
hTC Quietly Brilliant // „Nem értek egyet azzal, hogy a szerénység fontos erény. A logikus elme mindent olyannak kell hogy lásson, amilyen. És ha lebecsüli magát, éppúgy eltér az igazságtól, mintha eltúlozta volna.” (OO=[][]=OO)
-
-
lajo
senior tag
Dare2live-ére, ami felvetett pár kérdést a "kinek a hibája" témában.
Igen, neki is érdeke, pont ezért nem értem a felháborodását. Szabályosnak meg szerintem szabályos, mert ha senki nem hagy olyan követési távolságot, hogy egy értelmesen kiszámolt és véghezvitt előzésnél beengedje az autót, akkor átlagos forgalomnál is csak igen kevés helyen lehetne előzni. Továbbá ha egyből egy kamionnal kezded, nem is biztos, hogy látod mi van előtte.
Bull Boss:
A legtöbbször meghagyom, sőt...
Csak gondoljunk bele, a dologba. Én bátortalannak tartom, de van aki engem tart annak, és így tovább. Ha egy sietős 535d jön mögöttem akkor megint csak újra kell gondolni például. Ha meg mindenki mindenkire vár, akkor túlrakott kanyargós kamiontempóban fog mindenki utazni. Ezért nézzük ugye a tükröt előzés előtt, mert hátha valaki már előbb elkezdte.
Az erőtartalékaimmal pedig tisztában vagyok, és egy átlagosnál talán erősebb autóval közlekedek.[ Szerkesztve ]
-
Varoz
őstag
Itt paradox van.
Ott ő szabályos volt. Ellenben az opeles egy f.sz.hTC Quietly Brilliant // „Nem értek egyet azzal, hogy a szerénység fontos erény. A logikus elme mindent olyannak kell hogy lásson, amilyen. És ha lebecsüli magát, éppúgy eltér az igazságtól, mintha eltúlozta volna.” (OO=[][]=OO)
-
dabadab
titán
"Mit gondoltok az ilyen és hasonló esetekről?"
Nézzük, mint gondol róla a Kresz
"34. § (1) Előzni abban az esetben szabad, ha
e) a vezető az előzés befejezése után a járművel a megelőzött jármű elé, annak zavarása nélkül vissza tud térni."illetve
"34. § (6) Az előzés végrehajtását a sebesség fokozásával, balra húzódással vagy más módon akadályozni nem szabad."
valamint
"27. § (1) Járművel másik járművet csak olyan távolságban szabad követni, amely elegendő ahhoz, hogy az elöl haladó jármű mögött - ennek hirtelen fékezése esetében is - meg lehessen állni."
és leginkább
"3. §3 (1) Aki a közúti közlekedésben részt vesz, köteles
c) úgy közlekedni, hogy a személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse, másokat közlekedésükben indokolatlanul ne akadályozzon, és ne zavarjon."Vagyis a Kresz tiltja azt, amit csinálsz, de azt is mondja, hogy ha már egyszer te hülyeséget csináltál, akkor a másik ne tetézze, semmiképpen.
DRM is theft
-
Varoz
őstag
Jó, így már ok.
dabadabVagyis a Kresz tiltja azt, amit csinálsz, de azt is mondja, hogy ha már egyszer te hülyeséget csináltál, akkor a másik ne tetézze, semmiképpen.
Erre céloztam én is. Nem érdeke a másiknak sem a baleset. De az más kérdés, hogy ugye eleve az előz sem jogos.hTC Quietly Brilliant // „Nem értek egyet azzal, hogy a szerénység fontos erény. A logikus elme mindent olyannak kell hogy lásson, amilyen. És ha lebecsüli magát, éppúgy eltér az igazságtól, mintha eltúlozta volna.” (OO=[][]=OO)
-
lajo
senior tag
válasz dabadab #12966 üzenetére
Köszi, ez tartalmas, lementem!
Így megfogalmazva tényleg egészen máshogyan hangzik, de szerintem ez egyike azoknak az eseteknek amik a valóságban kicsit máshogyan működnek mint a kresz-ben.Akkor a hivatalos válasz megvan.
Varoz:
Kicsit már a kötekedés kategória, de ha előtted egy kamion megy, és tudod, hogy képes vagy megelőzni, sőt, még egy-két személyautót is akár, de nem látod, hogy előtte kik, hogyan haladnak (ki mekkora távolságot tart), akkor nem előzhetsz egyáltalán?[ Szerkesztve ]
-
Varoz
őstag
Nem.
és ha nem engednek be? Pont ezért nem előzhetsz.
Vagy inkább felkenődsz a kamion oldalára, csak mert te mindenáron előzni akarsz?
Olyan meg úgy sincs, hogy előbb-utóbb ne ritkuljon az a sor.[ Szerkesztve ]
hTC Quietly Brilliant // „Nem értek egyet azzal, hogy a szerénység fontos erény. A logikus elme mindent olyannak kell hogy lásson, amilyen. És ha lebecsüli magát, éppúgy eltér az igazságtól, mintha eltúlozta volna.” (OO=[][]=OO)
-
dabadab
titán
"ha előtted egy kamion megy, és tudod, hogy képes vagy megelőzni, sőt, még egy-két személyautót is akár, de nem látod, hogy előtte kik, hogyan haladnak (ki mekkora távolságot tart), akkor nem előzhetsz egyáltalán?"
Szerencsére erre a Kresz készítői is gondoltak:
"27. § (2) Olyan járművel, illetőleg járműszerelvénnyel, amelynek megengedett együttes tömege a 3500 kg-ot vagy hosszúsága a 7 métert meghaladja, lakott területen kívül másik jármű mögött olyan követési távolságot kell tartani, hogy a két jármű közé legalább egy - előzést végrehajtó - személygépkocsi biztonságban besorolhasson."Vagyis kamionnál számíthatsz arra, hogy lesz előtte elég hely, ahova beférsz.
(#12970): bizalmi elv
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
Bull Boss
senior tag
bizalmi elvre gondolsz?
ha már KRESZ, akkor felhoznáma számomra egyik legzavaróbb problémát. ilyen dupla körforgókban mi a KRESZ? én úgy tanultam anno, hogy aki a belső sávban van az azért van ott mert nem akar kihajtani az első lehetőségnél, aki a külspben az meg ki akar hajtani. Errefel keresztül kasul hajtanak ki az emberek belőle... mikor megyek az auchanba mindig félek hogy valaelyik barom rámhúzza inkább elengedem...
-
Varoz
őstag
Ja bocs, félre értettem. Igen egy kamiont megelőzhetsz. Mivel nem látsz elé, így neki akkora követési távolságot kell tartania, hogy be férj.
Bull BossAz úgy van ahogy tanultad. Az mellékes, hogy ezt ők nem tudják.
[ Szerkesztve ]
hTC Quietly Brilliant // „Nem értek egyet azzal, hogy a szerénység fontos erény. A logikus elme mindent olyannak kell hogy lásson, amilyen. És ha lebecsüli magát, éppúgy eltér az igazságtól, mintha eltúlozta volna.” (OO=[][]=OO)
-
Bull Boss
senior tag
válasz dabadab #12975 üzenetére
ezt a válaszod nem igazán értem. Akkor mi értelme a belső sávnak, hogyha valaki a külsőben marad végig, holott csak a 2. vagy 3. kijáraton távozik. Ember legyen a talpán aki egy zsúfolt körforgalomba sávot vált..
Jah és mégegy kérdés: Igaz, hogy sárgán való áthaladásért is büntetnek? Ha igen akkor a legalább 3 féle sárga közül melyikre vonatkoztatható??
1. Villogó sárga (mondjuk körültekintés/lassitás nélküli áthaladás)
2. Sárga ami pirossal együtt jelenik meg, de még nem zöld
3. sárga, ami a zöld után jön de még nem piros[ Szerkesztve ]
-
Azért a KRESZ sok mindent ír-mond ami az életben nem úgy van. Engem annó arra oktattak, hogy elsőbbsége is csak annak van akinek megadják...
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Varoz
őstag
válasz Bull Boss #12978 üzenetére
A sárgás rész a 3-ra vonatkozik. Bár nonszensz az egész.
Nem tudom, hogy behozták-e már. De ha behozzák, irgalmatlan káosz lesz szvsz.[ Szerkesztve ]
hTC Quietly Brilliant // „Nem értek egyet azzal, hogy a szerénység fontos erény. A logikus elme mindent olyannak kell hogy lásson, amilyen. És ha lebecsüli magát, éppúgy eltér az igazságtól, mintha eltúlozta volna.” (OO=[][]=OO)
-
Zewa
senior tag
válasz Dare2Live #12912 üzenetére
Morcos nagypapám szavaival élve: "Ne b@ssz@ mán' meg a qrva 7 szentség" hogy Ti legyetek a hibások?! négy
Műszaki hiba miatt leáll a gép, vagy lefullad? Előre nem tervezhető 1000+1 dolog van egy autónál, vezetőnél aki hasonló szitut szülhet. Áhh, nem ragozom. Vicc komolyan mondom.
Cimborák akkor nehéz ügy, nagyon de én nem nyelném be az tuti."Táncolni kell, uram, a zene majd csak megjön valahonnan…"
-
hobizoli
nagyúr
válasz Dare2Live #12857 üzenetére
Nem azert, de a kepen 300m-re el sem latni a kanyar miatt, masik iranybol meg nincs is kep
Tok mind1 amugy, mert mivel a buszmegallo obolbol fordultatok ki az ehhez kepest vedett utnak szamito forgalmi savba Y-zni, es biza' ezert annak elsobbseget kellett volna adnotok, aki ott erkezik. Meg ha csak lehuzodsz es nem allsz meg, akkoris elhagytad a forgalmi savot
Nem veletlen indexel am onnan elindulaskor a busz is, meg hesszeli a tukrot a safjor, es nemcsak ugy hopp oszt elindul.
Ugyhogy ezt valszeg beszoptatok, hacsak nem tudod bizonyitani, hogy qqqqrva messze volt meg, amikor elkezdete a barinod azt az Y-t, mert bemondasra ezt nem fogjak elhnni ugysemAmugy meg birosagon a tobb tanuvallomas fog gyozni a kevesebb ellen, hacsak nincs vmi terfigyelo kamera felvetel, de itt kulterulen ez 101% kizarhato, hogy pont lenne.
Mondjuk az sem teljsen normalis, aki kanyarban kezd el Y-zni -meg ha az tortenetesen nagy ivu is-, de hat ez mas kerdes...
Eszembe nem jutna olyan, nem jól(!) belathato helyen ezt csinalni, ahol siman 30-35m/s-l is johet akarmi.
Mondjuk en ecce ennel sokkal rosszabbul belathato helyen alltam majdnem bele egy Corolla ajtajaba, Keszthely-Várvölgy között az erdős úton, a gyökérpuding az ennél sokkal kisebb ivű kanyarban ami ket oldalt fakkal szegelyzett, tehat keresztben sem latsz at, szoval a kanyar csúcsában Y-zik.
Nem am elötte az egyenesben, vagy utana a masik egynesben, nem, a kanyarban b+több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz Typhoon47 #12851 üzenetére
Volt egy ijen nagyot mondo munaktarsam.
Neki egy 6gen 1.4iS kuvikja volt, az, amit honapokig kerestunk (irtam mar regebben azt a sztorit is)
Na oktober vegen vette az autot, de eloadta magat december kozepen, hogy o mar belerakott 10k km-t es 6 liter az atlagfogyija (erted, november-decemberben, amikor hideguzemben indul, meg eleve joreszt Bp-n meg szuk kornyzeteben jart...), a melo haztol hazig 32-33k km es egy honapban 15x kell megtenni =480kmA ~45 nap alatt 22 munkanappal szamolva, ami ~700km, a maradek 23 nap alatt ahhoz, hogy a 10k km-e vhogy tenyleg meglegyen, a 9.3k km hianyt csak ugy tudta volna abszolvalni, ha egy Bp-Hegyeshalom-Bp tavot lenyomat "csak úgy" unalmaban.
Hiheto ez is...
több drón kell ;P
-
8nemesis8
veterán
Delphi fékbetétekkel/tárcsákkal valakinek tapasztalata?
Kérdés, hogy merjek e ezt a márkát venni vagy megéri többet költeni a Brembo-ra, mennyivel lehet jobb?A brembo 22405, míg a Delphi 13558 HUF lenne. Több, mint másfélszeres ár. Az egy dolog, hogy a brembo jó, de vajon megér e ennyi különbséget?
Értem ez alatt, hogy itt most csak gyorsabban kopik a Delphi vagy adott esetben nem olyan jó a fékhatás?Punto IIesről van szó a 80 lovas verzsön
-
8nemesis8
veterán
válasz !Overdose! #12988 üzenetére
Oké, meglesem.
Ha esetleg Itt látsz még ajánlható márkát, akkor szívesen veszem. Innen vennék meg több mindent és helyben is vannak Szegeden. Árban meg nagyon jók szerintem.
szerk.: Úgy látom fiat punto-hoz nincs, vagyis autó kiválasztása után ezt a márkát már nem ajánlotta fel...
[ Szerkesztve ]
-
!Overdose!
őstag
válasz 8nemesis8 #12989 üzenetére
De van. Főoldal, jobb oldal, közép tájon, EBC fékek.
Ha jól rémlik Punto II 1.2 16V-d van. Ehhez 10355 Ft a tárcsa és 14250 Ft a betét előre.
A te linkedről az ATE, a Brembo, a Ferodo és a Zimmermann a legjobbak szerintem.
Mod: Úgy nézem Punto-hoz elég drága az EBC...
[ Szerkesztve ]
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
Dare2Live
nagyúr
válasz hobizoli #12982 üzenetére
"Nem azert, de a kepen 300m-re el sem latni a kanyar miat"
250-300m mondtam végig és hozzáraktam, hogy a mekben nem vagyok biztos. Ma szar mobillal mérve tisztán láthatoból fixen megvan a 250m.
"es biza' ezert annak elsobbseget kellett volna adnotok, aki ott erkezik. "
Nem is arról van szó, hogy nem tudsz elsőbséget adni annak akit nem látsz, hanem, hogy nem hinném, hogy számolnom kell avval, hogy vki csak 50m lát előre.
"Nem veletlen indexel am onnan elindulaskor a busz is, meg hesszeli a tukrot a safjor, es nemcsak ugy hopp oszt elindul."
Finoman szólva se tökéletes a pldad de legyen. Mint már 5* le lett írva nem láttunk semmit. Ha a buszos nem lát semmit akkor mit csinál? Várakozik a végtelenségig? Nem. Elindul.Akkor egy plda tőlem is. Yozni akarsz főutőn. 500m+ belátsz magad elé, mögé. Nem jön semmi. Elindítod a manővert, elérsz a padkához, lefékeze, de hopsz a motor leáll. Észreveszed vki jön 100km/h+al. Indítozol de semmi. 400m és jön. indítozol de semmi 300m, átfut minden a fejeden, letolni nem tudod az utrol... probálod ami ésszerű: inditozol de semmi 200m, 100m, 40men aztán satufék és csatt csatt. (Nem kikerül de ez mind1.) Ki volt a hibás?
és itt jön szépen képbe az emlegetett 26os.[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
-v-
addikt
válasz Dare2Live #12857 üzenetére
Hát, ez alapján a leírás alapján nyilván a másik fél volt a f*sz, ellenben a hibásak szerintem ti, mondjuk ez csak érzetre, lehet a kreszben van erre valami, én nektek drukkolok.
Egyébként én nem nagyon értem ezt bevallom... ha látom hogy jönnek, el se kezdek akciózni, ha meg tényleg ennyit belátni és semmi nem jön, akkor elképzelhetetlen számomra hogy nem lehet befejezni a manővert.
Semmi személyeskedés, és nem is konkrétan ehhez kötődik, de csatlakoznék az olyasmi véleményekhez, hogy nem kell elkezdeni Y-ozni kanyarban, sőt úgy általánosságban, csak akkor és olyan kezdjen olyan manőverbe ami nem oda való (mert időigényesebb stb.) - vagy inkább ne is kezdjen - aki tud rendesen vezetni, és pikkpakk lezavarja, ha pedig neadjisten a manőver közben olyan történik, amire nem számított - mert pl. jön valaki ezerrel - akkor is hamar és megfelelően tudjon reagálni a forgalmi helyzetre.
A jóisten mentsen meg minket a 60< éves fateroktól és a női sofőröktől - tisztelet a kivételnek. Ha mindenkinek csöpp érzéke lenne és deffenzíven vezetne, semmi ilyen nem történne soha - csak sajnos boldog boldogtalan kap jogsit, és a 80 éves bácsika is kimehet a forgalomba, kár hogy 10mp a reakcióideje, de azért persze, vezessen ő is.[ Szerkesztve ]
-
Dare2Live
nagyúr
ha tudod mért hajrá, de ezzel így sok mindent nem kezdek.
Balu: Ha így lenne, a buszvetetők soha nem indulhatnának el. Konkrétan amúgy buszoséknál úgy van és ez maradt ki hobbizoli hszéből (ezért is írtm, hogy sz*r a pldaja), hogy kirakja az indexet és utána már a busznak van elsöbbsége.
rv: "akkor elképzelhetetlen számomra hogy nem lehet befejezni a manővert."
Legyen 300m, hogy sok idő legyen. Ez ~100km/hnál felfele kerekítve 13sec. Ez alatt tán én se tudok befejezni egy Yt. Ha igen akkor kb 10el gurulok és ugyanugy belémcsattan.[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Bull Boss
senior tag
válasz Dare2Live #12997 üzenetére
Dare! nem értem az esetet, kérlek fejtsd ki konkrétabban. megfordultatok igen.. fordulás közben (mikor a mezőt nézte az eleje) mozgásban volt az autótok mikor ütközött az opel vagy nem? Én úgy képzelem el a dolgot, hogy az opelos ment a normál tempójában és láthatott titeket nyilván, de úgy gondoltam megálltok és nem fejezitek be a megfordulást hanem elengeditek őt. Igy folytatta a normál tempójában az utazást, mire ti megmozdultatok az azt megelőző (mezőt néző Y álló helyzetből). Ha igyvan, akkor elvileg a Kresz szerint nektek egyértelmű jelzést kell adnotok arra, hogy az autóst elegeditek, ha pedig nem adtok, akkor ki kellene várnia mig megfordultok. Sok az agresszív, sietős ember én azért gondoltam erre a helyzetre javits ki ha nem igy van. Egyébként a kiteszem az indexet és nekem van elsőbbségem csak a városi buszokra érvényes, a távolsági ha indokolatlanul kihajt eléd, téged hirtelen mozdulatokra késztetve, akkor veszélyeztet, ugyanez már nem vonatkozik a városi buszokra.. Egyébként, ha kitettétek az indexet, körültekintőek voltatok, akkor sem veszélyeztetés, sem akadályozás jogcimen nem kerülhettek szóba.
Új hozzászólás Aktív témák
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Vallás
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Motoros topic
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Gyúrósok ide!
- Nintendo Switch 2 vagy amit akartok (találgatós topik most még)
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- Ford topik
- További aktív témák...
- Időjárás állomás - keress napi 5 dollárt!
- profi traffipax és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel