-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
addikt
Hogyan muzsikál a Toyota HSD-hez rakott e-CVT váltó (az Aurisban és a CT200h-ban)?
Annyit már tudok róla, hogy örök életű. Vezetési élmény tekintetében állítólag nem annyira jó.Arra volnék kíváncsi, hogy havas lejtős/emelkedős csúszós úton vajon hogyan viselkedik. Kell-e félni attól, hogy kipörgök, megcsúszok? Hallottam már automata váltóknál ebből próblémát, ebből a szempontból a manuális jobb, ott nagyobb kontroll alatt tudjuk tartani az autót, bele tudunk nyúlni, hogy ne csússzon meg az autó, nagyobb legyen a motorfék.
-
alázógyík
őstag
válasz Citroware #193301 üzenetére
Én imádom.
Az hogy örök életű, az túlzás, de ha 90.000km-ként cserélnek benne olajat, akkor még az 500-700K km-t futott példányoknál se kell hozzányúlni. Mondjuk 10-12K-ból megvan ennek az ára(olaj+csere), amit egyik autómata váltósnál se lehet elmondani.
A kicsúszásról nemtudok véleményt mondani, nem volt még ilyen.
Motorfék meg minden e-cvt váltós autónál nagyobb szerintem, mert rögtön tölti vissza az akkut. -
addikt
válasz alázógyík #193302 üzenetére
Utánanéztem, van a váltón egy B-üzemmód ami elvileg pont erre van kitalálva, hogy havas úton, vagy lejtőn lefelé fékezze a motort, de nagy kérdés, ez a gyakorlatban mennyire jól működik.
Ekkor a fogyasztása kevésbé hatékony, de elvileg biztonságosabb.[ Szerkesztve ]
-
fsgl
csendes tag
Sziasztok!
Toyota rav4 2.0 d4d 2wd 2015-ös típusról mi a véleményetek? Előre is köszönöm -
Senhi
aktív tag
válasz Citroware #193308 üzenetére
B-t használtam már jó párszor, hosszabb dombon szükség lesz rá mivel az akkut hamar telepakolja. Nincs vele gond teszi a dolgát. Fogyasztás sem igazán lesz több, motorféknél nem használ üzemanyagot, domb alján meg kikapcsolod, mert idegesíteni fog.
Eredeti kérdésedre a válasz pedig, hogy úgy viselkedik, mint bármelyik másik autó csúszós úton . Én nem éreztem hatalmas különbséget az előző kézis dízelhez képest ezen a téren. Lehet finoman hangolni, ha elpörög, kipörgésgátló hamar megfogja... ha pedig havon akarod hagyni elpörögni akkor 1 gombnyomás kikapcsolni.
Nyílván jó téligumi és józan ész alap. -
molnarpeter
nagyúr
válasz Citroware #193314 üzenetére
Olyankor motorfék, egész addig, amíg a kúszást el nem éri a sebesség.
Necces helyzetben megoldja az elektronika a nagy részét a dolgoknak, user csak nehezék, illetve tulajdonképpen az irányt kell megadni a kormánnyal. Másra egyszerűen nincs idő szerintem esetleg N-be lehet kilökni, ahogyan a kuplungot nyomná ki az ember.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz molnarpeter #193320 üzenetére
Nem értelek 100%-ban, De igen, arra értettem, hogy már nincs új RAV4 dízel, nem forgalmaznak olyant.
Illetve SUV-ot a nyuggerek / rokik / vezetni nem tudók / nők / komplexussal élők vesznek jellemzően.
Szerkesztés után értelek. 👍
[ Szerkesztve ]
-
alázógyík
őstag
válasz Paxker315 #193311 üzenetére
A Toyota szerint nem kell cserélni, ezért egyik szerviz intervallumban sincs előírva, illetve még nem is ajánlja fel.
Ezért egy normál autó szervizben kicseréltettem a saját magam megnyugtatására.
7K volt a 4l váltó olaj, meg 5K a csere. Ami egyébként olyan egyszerű, mint egy olajcsere, de itt még szűrő sincsen.[ Szerkesztve ]
-
Yiggdrasil
aktív tag
Sziasztok!
Kicsit változott az életünk ebben az évben, feleségemmel átálltnk 100%-osan a remote work-re, nem kell már naponta koptatnunk az autópályát, nem feltétlen a minimális fogyasztás oltárán áldoznánk fel az utazás kényelmét.
Azon gondolkodom, hogy nézek egy Audi A4 B5 Avant-ot, vagy 1.8 Turbo vagy 1.9 TDI 110LE-s motorral, és akkor ezzel kb ki is pipáltam a családos igényeket, mert elférnénk benne bőven (jövőre 3an leszünk ha minden igaz), vagy veszek egy első generációs TT-t egy erősebb motorral, és amíg ketten vagyunk, legalább mosolyogva autózunk, és ha bővül a család, akkor veszek mellé egy A4 Avant-ot, a TT meg megmarad örömautózásra. Persze mindkettőből az áráv tetejéről néznénk egy szép példányt (ebben segít majd a szerelőnk).
Azért gondolkodom Audiban, mert a szerelőm (aki rendkívül megbízható, korrekt áron és határidőkkel dolgozik) Audi-BMW-VW vonalon profi, és mondta, hogy bár neki a 2000 előtti BMW-k a kedvencei, de ha félek a rozsdától, de szeretnék megbízható autót, akkor az Audi vonalon nézelődjek.
Szerintetek jó úton járok?
-
pumpa1
újonc
válasz Yiggdrasil #193324 üzenetére
Szerintem jó az irány ha van szerelőd. Akinek meg nincs annak marad a honda toyota szuzuki vonal.
-
tboldi
nagyúr
válasz szabonagyur #193327 üzenetére
Ja, az én Hondámon meg ropog a jobb féltengelycsukló, illetve kissé befog a jobb hátsó fék, szóval...
Jan. 4-én kérek is időpontot.Én még nem néztem meg a live-jait, túl hosszúak.
-
kitka6
csendes tag
Sziasztok!
A közeljövőben aktuálissá válik az autóvásárlás. A legtöbbet városban használom a kocsit, hétvégente menne nagyobb távokat is, de nem annyit, hogy szükség lenne a dízelre.
A keret max 3M, 1.4 alatti motort semmiképp nem szeretnék, 110/120 paripa azért legyen benne
Méretre inkább a golf méret lenne az ideális, kombit semmiképp nem szeretnék.
Jelenleg a sedan lancereket nézegetem, formára ez az igazi, de eléggé lehetetlen mostanság jó példányt kifogni, úgyhogy kezdem elengedni a témát.
Tudnátok tippeket adni, milyen típus felé érdemes nézelődni? -
vzsryl
nagyúr
-
diegho
nagyúr
válasz Gombinyó #193330 üzenetére
Az MK3 Focus nekem akkora csalódás beltérre, hogy azt inkább le se írom..
Én az UFO Civic Facelift 1.8 szívót is belevenném, valamint a Golf6-ot és a Jetta-t is, ezekkel azért lehet gond, de nagyon sokan értenek hozzá és a fő problémákra már van megoldás. Kicsit stílusosabban pedig Giulietta 1.4T-jet.
-
diegho
nagyúr
válasz Paxker315 #193333 üzenetére
Ha nem is a HSD, de az 1.6 szívó 132 lovas 6-os váltóval szintén opció lehet. Nekem tetszett belsőre, kipróbáltam kettőt is, tágas, szerintem jó gép, bár vezetési élményt nem kell várni tőle.
Mondok egy olcsó titkos tippet is. Cruze. Konkrétan J Astra más köntösben, olcsóbban. Az 1.6 116LE motor nem betegágy, az autó nehéz, de valószínűleg még így is kevesebbet eszik, mint a Lancer. Mivel Opel, ezért minden sarkon van hozzá szerelő, szerintem nem is néz ki rosszul.
-
kitka6
csendes tag
válasz vzsryl #193331 üzenetére
nem néztük meg mind, de amit láttunk, ott csak erősen túlárazott kocsikat kaptunk (pedig még külföldön is voltunk kocsit nézni), holott igyekeztünk az ársáv tetejéről válogatni, és ahogy írtad is, eléggé elavult a technika, de formára valamiért nagyon szerelem. Emiatt -meg mert a családban mindenki nagyon tudja, hogy nekem milyen autó kéne- szeretném kicsit bővíteni a látoterem
-
kitka6
csendes tag
válasz diegho #193336 üzenetére
az ufo civic is szép formára, de népítéleten már sokan panaszkodnak az összeszerelésre a korábbi formatervhez képest. Sajnos tipikus nő vagyok, nagyjából semmit nem értek a kocsikhoz, úgyhogy jobb híján az internetre támaszkodom mindenben, ha hülyeségeket mondok, nézzétek el nekem
Aurisra és a cruze-ra mindenképp vetek egy pillantást, a cruze tényleg meglepően jól néz ki -
diegho
nagyúr
válasz kitka6 #193338 üzenetére
Mondok egy másik tippet, ami bár olcsóbb, de rengeteg nő szereti. Bravo 1.4 T-jet. Vannak hibái: M32 váltó csapágy, féltengely, szellőzés állító motor, de bagóért van hozzá minden, jól megy, igaz fogyaszt is, ha nyomják. Bordóban szerintem nagyon adja! A Giulietta konkrétan egy Bravo faceliftnek tekinthető, az is szintén stílusos autó.
-
kitka6
csendes tag
válasz diegho #193339 üzenetére
ezek a tipikus "női" kocsik (fiat 500, aygo, bravo, mini,és társai) nekem pont nem tetszenek
első körben a megbízhatóság lenne a cél, a scenic az elmúlt évben annyiszor hagyott az út szélén, hogy megszámolni nem tudom, holott nem keveset költöttem rá.. legutóbb éppen a parkolóban adta fel, a szerelő közölte, hogy injektoros, így el is búcsúztunk egymástól. A jelenlegi helyzetben nincs égető szükségem egy újra, de szeretnék azért képben lenni, illetve próbálgatni, melyik lenne az, ami ideális lenne, ha megtalálom a megfelelőt -
MunezXBK
nagyúr
válasz Yiggdrasil #193324 üzenetére
Első TT-ből az ársáv tetején nézelődni?
Tisztában vagy az árakkal?
-
vzsryl
nagyúr
válasz diegho #193342 üzenetére
Cruze-ból 2,5M-ért olyan patika állapotú, bejáratós futásteljesítményű, mekafull’, 1,4T kombit tudtam volna venni október végén, hogy majdnem rávetettem magam.
Két hibája volt:
1. A bőrös ülések olyan kemények voltak, hogy szvsz. 1 óra után bárki aranyeres lenne rajta.
2. Nagyobb belső térre volt szükségünk.
(3. Várhatóan nagy fogyasztás, mert olyan nehéz, mint a tesója, a J Astra.)
Ha szövet belsővel veszi valaki és nem gond az átlagnál nagyobb étvágy, akkor ár/érték bajnok járgány.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
ngaba
aktív tag
válasz szabonagyur #193345 üzenetére
Én a kivonulás miatt inkább Opelt néznék (J Astra, vagy akár Meriva, ha úgyis egyterűből ül át), csak jobban lesz hozzá alkatrész később is (karosszériaelemek stb.)
Egy nő, aki Lancert keres. Hm. Amúgy az én menyasszonyomnak is macsósabb az ízlése, mint nekem. Az autónkat színről + rendszámról ismeri fel (nincs jogsija), de az Infitinity a kedvenc autómárkája + a német prémiumokat és a Volvokat mindig kiszúrja.
Én nem vetném el a Focust se, de nekem is borzalom az a beltér (meg kell nézni, hogy bejön-e).
-
_NCT
őstag
Sziasztok!
Jelenleg szeretnék autót vásárolni, viszont csak nagyjából tudom, merre kellene tapogatóznom. Jelenleg elég zsúfolt lesz a jövő év, szeretnénk házat is venni, viszont csak agglomeráció jöhet szóba, úgy BP 50-80km-es körzetében. Emiatt autó az kell, mivel nem fogok tudni mindent tömegközlekedéssel megoldani, és már a háznézésnél is jól jönne (nem biztos hogy BP közeli nagyvárosokban fogunk tudni házat venni, inkább kisebb városok falvak jöhetnek szóba).
Amit eddig tudok:
- 1-1,5 Max 2M forintért nézelődnék, de ez nagyon a teteje
- 10 évnél nem idősebb autót szeretnék venni, főleg 2012 utániakat
- kombi kell, mivel úgy tervezzük, hogy bővül a család, kell egy jól pakolható autó, de a magasabb egyterűektől sem zárkózom el
- benzines legyen, munkába tömegközlekedni fogok, évente max 15-20k futásteljesítménnyel számolok
- min 500L csomagtartó
- vonóhorog jó ha van
- valószínű 8-10 évig nem fogok tudni másikat venni, ezért nem árt ha nem esik szét ennyi idő alatt alattam. Valami tartósabb vasat keresek, aminek nem jönnek ki az elektronikai hibái, nem esik szét a beltere és a motorja, az sem baj, ha nincs túlextrázva, bár ebben az ársávban ettől nem félek
- szervizköltsége sem baj, ha nincs az egekben, inkább legyen szerényebb (bár anno a Renault-ra is azt mondták, hogy gombokért lehet mindent venni, hát nekem az a tapasztalatom, hogy nem olcsó a szervize)Elsőre főleg Octavia III fogott meg, de ebben az ársávban félek, hogy csak az alja van. Seat Toledo/Altea (XL) úgy tudom hasonló az Octavia-hoz, max a beltere szegényebb. Ezen kívül Hyundai i30 vagy Kia Ceed-et láttam, ezekről jókat olvastam, illetve Opel Astra J-t láttam, ami még értelmes lehet.
Volt francia autóm, motorikusan és kényelemben hibátlan volt, de a sok apró elektronikai hiba eléggé elvette tőlük a kedvem, illetve a beltér 10 éves korában annyira legatyásodott, mint a 20-30 éves VAG-os autók esetében (se). Még a mostani villanyautós forradalomban is azt látom, hogy a franciák nem nagyon tudnak olyan elektronikát kialakítani, mint a riválisok. Emiatt most őket annyira nem preferálom.
[ Szerkesztve ]
-
diegho
nagyúr
Lenne egy érdekes kérdésem.
Van egy állandó lakcímem, meg egy tartózkodási helyem. Az állandón már nem élek. Autóvásárlásnál, forgalmi stb lesz ebből bármi hátrányom? Az foglaló számlát az állandóra írta az eladó.
-
nesa
veterán
Közben vagy 1,5 hónapja vettem autót, sőt a Citroënt el is adtam, rengeteg romhalmaz megnézése után találtam egy elfogadható 7 személyest
Új hozzászólás Aktív témák
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- ELADÓ GÉREX gyártányú akkus fúró, csavarozó
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal