-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz molnarpeter #193901 üzenetére
Igen, az sem rossz ötlet.
-
Lacko32
tag
válasz ngaba #193898 üzenetére
Megpróbálok mindent összeszedni :D
Nos. A kocsit két gyerkőchöz, és két szülőhöz szeretném. Második autónak, ami annyit jelent, hogy sacc/kb évi 10.000km futást jósolok neki. Asszonykának fog kelleni, gyerkőcöket oviba, susuba hordani. Ami annyit tesz hogy napi kb 30-40km, de ez oda és vissza. Ha utazunk max Pestre, ami évi pár alkalom, és 250-270km-t jelent egy körben. A lényeg, hogy a hátsó hármas üléssor osztott legyen, szóval két ülésre gyerekek persze boztonsági baba fotelban, és anyuka. Puttony legyen a babakocsinak, kb ennyi.Az Opel Zafira kifejezetten tetszik, ami turbós motorral van jelen a piacon (sajna).
Japán párti vagyok, viszont a paletta elég szűk.
Grand Picassotol félek (Mr. Francia)
VW és konszernek sem tartoznak a kifejezetten kívánt listámra,de ha lenne olyan benzines, ami megbízható, ám legyen.
Toyota Verso is tetszik, viszont hajlamosak olajat zabbantani.A lényeg, 2010 utáni legyen, ülésfűtés és tolatókamera legyen benne. Ja, és benzines kellene :)
Isten egyik prototípusa vagyok, egy csodálatos mutánsa egy olyan valaminek, amit soha nem akartak kipróbálni sorozatgyártásban. Túl bizarr, hogy éljek, túl ritka, hogy meghaljak.
-
vzsryl
nagyúr
válasz Lacko32 #193897 üzenetére
Erősen kompromisszumos választás lesz ez, erre készülj fel.
1. Nincs túl sok egyterű.
2. 80-90% dízeles.
3. A benzinesek viszonylag sokat zabálnak és cserébe nem túl rugalmasak, mert nagy tömeget és szelet kell mozgassanak.
4. Az igazán megbízható, egyszerű benzinesek mocskos ritkák, mint pl. a Mazda 5, ami borzasztóan rohad (mind).Én szinte bármelyik másik egyterűt megvenném a Mazda 5-ön kívül. Abból szerintem nem létezik már olyan példány, aminek az alja nem full barna.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
ngaba
aktív tag
válasz Lacko32 #193903 üzenetére
Na, ez erősen árnyalja a képet... :) Jól értem, hogy most 4-en vagytok, és majd bővültök?
Ha az fontos követelmény, hogy hátul anyuka + 2 gyerekülés elférjen, akkor bizony arra kell menni, hogy széles legyen az autó + 3 egyforma ülés legyen hátul. Mert ez nem olyan egyszerű mutatvány ám: ahogy Cappa is írta, Mazda 5-ben nem fogod ezt megcsinálni a kis jelképes kózépső ülésével.
A Honda FRV jó ebben a japánok közül. :)Szerintem a Versoban sem, de próbáljátok ki. Az az 1.8 motor atommegbízható, kábé 2006-ig voltak olajfogyasztásproblémák. De majd beírod a motorkódot, és megmondjuk, ezen ne izgulj.
Praktikumban sajnos a francia egyterűk jók. Ha nem lenne kóvetelmény a 2010 utáni évjárat, lehet, hogy rábeszélnélek a C4 Picassora. (2010 után nincs értelmes benzinmotor bele.) Én szerintem azt vettem volna, a már felsorolt hibáival együtt: Az egyterű nem a vezetési élményről szól sajnos (ezt a futóműre írom), de világos, praktikus, egész megbízható, és szerintem ár/méret bajnok a Grand. És 3 egyforma ülés van hátul... Ugyanúgy, mint a Pug 5008-ban (szintén nincs értelmes benzinnel).
Ha már francia: Scenic III. Megbízható, praktikus egyterű. Az 1.6 szívó nem egy erőgép, de 6 sebességes váltóval városban + autópályán kívül el lehet döcögni vele. Van turbós 1.4 tce motorral is, ami szívócső-befecskendezéses, nincs vele túl sok tapasztalat, a vezérléscserére írta valaki, hogy horror az ára (legyen megcsinálva). Engem mondjuk nyomaszt az az autó belül...
Lehet tapogatózni a Carens 2.0 gdi felé is. "Japános", nem turbós, csak közvetlen befecskendezéses.
De ahogy látom, minden kompromisszumokkal kikövezett út a Zafirához vezet: Ha a kisebb elég, akkor B (1.8 szívó), ha a nagyobb kell, akkor C (1.8 szívót megcsípni, vagy 1.4T).
[ Szerkesztve ]
-
-
Lacko32
tag
válasz ngaba #193907 üzenetére
Jelen pillanatban még hárman vagyunk, viszont lesz kistesó, ez totál fix. Nem nagy futásokra kell az autó, a legfőbb szempont, hogy ne legyen többet szervizben, mint otthon az udvarban. A fogyasztás sem érdekel, a mostani sem egy fogyasztás-bajnok.
Viszont fontos szempont a hatsó ülés osztottsága, hogy mindenki elférjen kényelemben.Nem is olyan egyszerű ez
Isten egyik prototípusa vagyok, egy csodálatos mutánsa egy olyan valaminek, amit soha nem akartak kipróbálni sorozatgyártásban. Túl bizarr, hogy éljek, túl ritka, hogy meghaljak.
-
Gombinyó
őstag
válasz zsoltip #193891 üzenetére
A kettő közül a 308 SW-t választanám, mint autót is jobbnak érzem az Astránál és az 1.6 HDI is egy jó motor, ha karban van tartva. Fogalmam sincs milyen időközönként kell tölteni folyadékkal, de nem tűnik azért olyan vészesnek, cserébe nem fogsz megfulladni, ha jár a motor és pakolászol a csomagtérbe.
-
Ádám16
addikt
2x23km/nap országúti ingázásra (fixen 90-nel gurulok kb) néztem ki ugyebár a Laguna 3 2.0 dci-t, vagy egy 508 2.0 hdi-t.
Viszont most felmerült bennem, hogy ott van a Prius is. MX5-öt váltanék, szeretek vezetni (szoktam elmenni céltalanul a hegyekbe), de kezdem leszarni ezt a részét, és érdekel a fogyasztás is eléggé. Ha a fogyit nézem, ilyen felhasználás mellett is kijönne a hibrid előnye, és enne 1-2 (3?) literrel kevesebbet, mint a két francia?Kicsit elbizonytalanodtam, mert dízelem még sosem volt, kicsit ezért ver tőle a víz, és talán a Prius is elég lenne a célra. Azért fenntartást tekintve olcsóbb szerintem, “nagybajnemlehet”.
Árban 2-2.5m-ig mennék el. -
[CS]Blade2
addikt
válasz Lacko32 #193909 üzenetére
Érdemes számolni az üzemanyaggal. Pl.: 2 millió az autó, 2 millió a fenntartás és a javítás, és 100.000km-re az üzemanyag:
1,9 millió a benzin 5 liter fogyasztással,
2,28 6-al
2,66 7-el
3,04 8-al stb.
Nem mind1, hogy 5,9 az összköltség vagy 7,04.Szerintem, ha 2 helyett van 3-ért olyan, ami 5 litert eszik, akkor inkább rohadjon egy 3 milliós vas a ház előtt és égjen el 2 millió üzemanyag, mint rohadjon egy 2 milliós vas és égessen 3 milliót löttyből.
Persze azonos kategóriában ilyen nagy különbség nincs, de 0,5-1 liter azért játszik.Dízelre is érdemes megnézni, hogy miből mennyit vegyünk, ha választhatunk. Kevesebb lötty, kevesebb vas, sok javítás. 300.000km-nél szinte biztos, hogy a lötty behozza a sok javítást.
Szóval, ha 20.000 helyett elmegy tankolásonként 13.000-ból, és mindig félreteszed a 7.000-et, akkor ki tudod fizetni a 500.000-1.000.000-s javítást amikor esedékes, és a végén meghúzva a vonalat még marad is. -
veterán
válasz [CS]Blade2 #193913 üzenetére
ha 20.000 helyett elmegy tankolásonként 13.000-ból
Azért a literár és a tankok mérete is kb azonos, vagy benzinest negyeden, dízelt meg féltanknál tankolsz?https://tinyurl.com/rasoapro
-
diegho
nagyúr
válasz zsoltip #193916 üzenetére
A távolságtartó funkció rengeteg pályázásnál jó lehet, de nekem nem hiányzik. A sávtartót pedig elviselni sem tudom, nem is kellett olyan autó, amiben van. Azt vedd figyelembe, hogy az Astra baromi nehéz autó.
Én biztos valami nagyobb utazóautót néznék, Mondeo, C5 és 508SW hármasból választanék valamit 2.0 HDI-vel.
-
Lacko32
tag
válasz [CS]Blade2 #193913 üzenetére
Ezeket a költségeket nem számolom. Soha nem néztem mennyit eszik az autóm, illetve soha nem is érdekelt.
100-as benzint rakok bele, illetve Ausztriában is 98-al tankolom. Nem a kihaénnemség miatt, hanem mert megérdemli. Elvisz munkába, illetve a családot ahova kell. Az autó nekem érték, amiért rengeteget güriztem, és örülök, hogy van. Se alkatrészen, se üzemanyagon nem spórolok.
Olajból is a jobbat, drágábbat kapja, a 10ezer km az 10ezer km. Aki eddig tőlem autót vett, soha nem panaszkodott :)Témához visszatérve, a dízel lesz az utolsó, amit megnézek. Volt a családban, és rengeteget állt, mivel mindig valami nyűgje volt. Ugyan második autónak kell, de az évi 10ezres futásra sokallok egy fritust. Kompromisszumot kell kössek, hál égnek itt kapok tippeket.
[ Szerkesztve ]
Isten egyik prototípusa vagyok, egy csodálatos mutánsa egy olyan valaminek, amit soha nem akartak kipróbálni sorozatgyártásban. Túl bizarr, hogy éljek, túl ritka, hogy meghaljak.
-
zsoltip
őstag
Az általam meghatározott max árba úgyfest a C5 és az 508 SW nem fér bele sajna.
A 308 SW full érintő képernyős kezelését számos teszt is firtatja.
Van esetleg itt helyben tapasztalat vele? Kb. ez az egy tart vissza tőle, úgy vélem perpill. Ez viszont ijesztően hat, mert ne tudom "vakon" kezelni, pl a klímát, stb.Az Astra... Na abban van gomb, fizikai, dögivel. :)
Arról végképp lebeszéltek? Mi lenne ennek az oka, ha így van? (tömeg csak?)[ Szerkesztve ]
-
vzsryl
nagyúr
-
Paxker315
addikt
válasz vzsryl #193923 üzenetére
rossz térlátással jelentkezem:
kamera NEM jó. Radar& hátrafordulni v tükörbe nézni IGEN. A kamera kicsit torzít, gyk. csak arra jó, hogy a rendszámtábla mögötti pici területet "leképezd", a sarkokat nem látod benne, márpedig, az a "necces". Kellett pár hét, mire rájöttem, hogy nekem csak nehezíti a dolgokat a kamera, a radart meg siratom, hogy nincs, mert az első lökhárítóm bánta az ereszcsatornát bár némi reciprocitással Kaptam is nyócszenzorosradart, majd bekerül. Egy élmény lesz a lökhárítót a szétfúrkálás után még gatyába is rázatni. Meg amilyen gyorsasággal nő a kavicsfelverődések, lepattanások száma, már kezdem elengedni a dolgot, és most sem tudom, mivel tudnám ezeket kivédeni (főleg küszöb alatt...)[ Szerkesztve ]
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
slett27
addikt
Megnéztük ma az Alfa Giuliettát hát...úgy rendben van az autó tetszene is csak nagyon kicsi. Főleg a hátsó üléseknél. Illetve egy Mitsubishi Lancert na az már sokkal nagyobb. Télen mondjuk ebben az időben kifejezetten elmegy az ember kedve a vásárlástól. Jól összefagytam, haza is jöttünk.
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
-
RaPiDsHaRe
aktív tag
Sziasztok!
Üzemben tartóival lehet-e kötelező biztosítást váltani?
Amennyiben nem, mi az autó átíratás menete?
Először okmányiroda, majd utána kell kötni biztosítást, mást kell még intézni ? -
veterán
válasz RaPiDsHaRe #193928 üzenetére
a kötelezőnek az üzembenartó nevén kell lenni ugyhogy igen
https://tinyurl.com/rasoapro
-
molnarpeter
nagyúr
válasz RaPiDsHaRe #193928 üzenetére
1 online időpont foglalás
2 üzembentartói szerződés kitölteni megfelelő dátummal
3 időpont kezdettel biztosítás kötni
4 bemutatni okmányirodában a 2-3 pont dokumentumokat és kipengetni az új forgalmi+törzskönyv árát -
tboldi
nagyúr
válasz molnarpeter #193930 üzenetére
Szerintem egy kicsit elcsúsztál, csak biztosítót akar váltani.
-
tboldi
nagyúr
válasz szabonagyur #193932 üzenetére
Csak “amennyiben nem”.
De szerintem lehet, mi is váltottunk többször is a WagonR-en, amíg tartott még a lízing. Addig apum üzembentartó volt a forgalmi szerint.
-
tboldi
nagyúr
válasz RaPiDsHaRe #193934 üzenetére
Akkor legközelebb, kérlek, írd úgy, mert az első kérdésből nem ezt szűrtem le.
-
RaPiDsHaRe
aktív tag
válasz RaPiDsHaRe #193928 üzenetére
Üzembentartó váltáshoz jó az alábbi nyomtatvány:
Üzembentartó váltásnak a lépései, ha jól értem:
1, Időpont foglalás az okmány irodába
2, Szerződést kitölteni
3, Biztosítást kötni
4, Okmányirodában elintézni a papír munkát.Itt kézen vagyok, várhatóm a biztosítási díjat?
-
TrollBalint
addikt
válasz ngaba #193871 üzenetére
Az biztos, hogy bármilyen autót is veszek, azért fogom megvenni, mert tetszik. De "szerencsére" sok autó tetszik, így válogathatók.
Gondolkodtam napokat, hogy mégis melyik lenne nekem a legjobb (elvileg a jövő héten megyünk megnézni / beleülni egy K-s Astrát.
Ami még eszembe jutott, hogy igazából akármilyen autót is fogunk venni a mostanival fogjuk összehasonlítani, ami egy 2001-es Volvo S40 (2.0). Szeretjük, de hát régi.
1.5-ös EcoBoost Mondeoról mi a véleményetek, mennyire megbízható? Múltkor kihagytam a Fordokat, pedig tetszenek azok ishttps://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters
-
ngaba
aktív tag
válasz TrollBalint #193937 üzenetére
A korai EcoBoost motoroknak horror híre van:
https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2018/11/05/mitol_doglik_a_ford_ecoboost/Amit Te írsz, az már újabb motor, annyira nincs vele tapasztalat, de a fenitek miatt senki nem meri ajánlani. Illetve pár törzsfórumtársnak rossz tapasztalata van a Forddal.
Ha meglesz az autó, írd be nyugodtan. Ilyenkor már mi is kíváncsiak vagyunk.
-
Sziasztok, az egyik legjobb barátom egy Toyota Avensis-t szeretne venni 2010-től . Azt szeretném kérdezni hogy mennyire ajánlott ez a modell, ismert típushibái vannak-e , mely motor ajánlott vagy éppen kerülendő ? Vagy inkább válasszon más Toyotát ?
Évi 40,000-km futással kell számolni, de ebben sok a rövid táv is a gyerekek miatt . Keret az autóra 3M .A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
vzsryl
nagyúr
válasz Luck Dragon #193939 üzenetére
Benzin 1.8-2.0 ajánlott. Az 1.6-os sem rossz, de ha elkezdi enni az olajat, akkor nem lehet felújítani, mert túl vékony a hengerfal, meg ugye érezhetően gyengécske..
Dízelből inkább a 2.0 D4-D, de itt már a 2.2-es javítva lett.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
Gabonetta
aktív tag
válasz RaPiDsHaRe #193934 üzenetére
Nincs rá mód "üzembentartóival átvenni", ha megveszed tőle. Ha megveszed, akkor tulajdonjogot szerzel. Ha pl. kölcsön kapod vagy bérled, akkor a használat jogát kapod meg. Szerintem gondold át, hogy megér-e X ezer Ft-ot egy jogszerűtlen jogügylet, mert több szempontból aggályos a dolog.
-
-
veterán
válasz Luck Dragon #193942 üzenetére
Nem egy kombihoz mett a kombi általában 50 kilóval nehezebb a szedántól. Egy D kategóriás másfél tonnás autóba kevés.
https://tinyurl.com/rasoapro
-
zsoltip
őstag
A hétvégén elkezdtek több ismerősi szálon is lebeszélni a kiszemelt ár/érték arányban rendben lévő Peugeot 308 SW-ről, alábbiak szerint:
1. Javaslat: Vegyek inkább egy 2007 körüli Volvo S60 vagy S80 modelt.
2. Javaslat: Vegyek inkább egy 2000-es motorral szerelt Volkswagen családba tartozó 2010-2015 modelt, merthát az 1.6 Peugeot nagy fordualton megy vélhetően a 2.0-ás motorokhoz képest a pályán (130-140), és többet enne, hamarabb kopna és menne is tönkre.Ár továbbra sem menjen 2,5m Ft fölé, lehetőség szerint.
Km, napi sziten 240.
Újonnan előnyössé avanzsált: Automata váltó.
Hátrébb került a prioritásban: Tolatókamera.Mi a javasatotok?
Milyen km, és milyen évjárat, valamint gyártmányra szűrve menjek? Kezdek összezavarodni... Kezdem azt látni, hogy nincs egyféle jó irány. Mindenki a maga igazát mondja.Fogyasztási adatokról (gyakorlati, tapasztalati) nem találtam ez ideig egy komplex, szűrhető adatbázist. Csak gyári adatok mindenhoz. Egy-egy tesztből kihalásztam már típus specifikusan adatokat, de ez így lassú. Erre van egy megbízható forrásunk?
[ Szerkesztve ]
-
silver10
aktív tag
Ma voltak használtautó nézőbe a rokonomék. A kereskedés jó minősítéssel a A TC jó autók oldalán fenn van. Meg a persze a kinézett kocsi is. Egy hulladék volt, átvizsgálva.
-
ngaba
aktív tag
válasz zsoltip #193944 üzenetére
"Peugeot nagy fordualton megy vélhetően a 2.0-ás motorokhoz képest a pályán (130-140), és többet enne, hamarabb kopna és menne is tönkre."
Nem forog többet érdemben. Automobile-catalog.com-on meg tudod nézni a fordulatszámokat, a fogyasztásokat meg a spritmonitor.de-n.
Azt meg mi is megmondtuk, hogy a 2.0-ás dízelek tartósabbak (a PSA-é is).
Ezek a tanácsok inkább szarfrancia szagúnak tűnnek... :)
Új hozzászólás Aktív témák
- Retro teló rajongók OFF topicja
- Háztartási gépek
- Indiában startolt a Poco X6 és X6 Pro
- Autós topik
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Milyen okostelefont vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- EAFC 24
- További aktív témák...