-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
youckey1981
csendes tag
Sziasztok,
Segítséget kérnék autóvásárlás ügyében.
Ma néztünk egy 2007-es K12-es Micra-t. Kivül, belül egész jó állapotúnak néz ki, roszdát sehol nem láttam. Viszont van néhány dolog, ami zavar:
- A váltó olyan, mintha egy darab vas lenne. Nagyon darabos, nekem nem áll kézre. Ami furább, hogy váltásnál elég erős hangja van. Kocsi mellett állva váltásnál allatszik, ahogy a váltó egyik állásból a máikba megy. Ez normális egy Micra-nál?
- Lekérdeztem a TotalKár-on a kártörténeti előzményeket. 3 eseményt talált: 2007 (Össz:200e, Alkatrész:50e, Fényezés:100e) 2009(200e, nincs részltezve), 2016 (100e, 0, 30e) J.e.sárvédő- ami látszik is, de nem vészes. Viszont a dokumentum tetején sérült részeknél ez szerepel: Hátsó, Bal hátsó, Jobb hátsó, Eleje, Tető, Jobb oldal, Jobb első
Ez olyan, mintha fejre állt volna az autó. Bár egy ilyen sérülés meg nem férne bele a 200e-es keretbe. Aki járatos a kártörténeti lekérdezésben, annak mi a véleménye?
Ráadásként az autót jelenlegi tulaj 3 éve vette az AAA autótól, akik nem éppen a makulátlan autókról voltak híresek.
Minden segítséget előre köszönök! -
Lacko32
tag
válasz youckey1981 #194151 üzenetére
AAA autó konkrétan minden szemetet bevesz.
Szvsz egy ilyen kartörténettel rendelkező autót meg se néznék. Egy kökhárító vagy lámpa csere még nem a világ vége. Esetleg Note nem játszana? Tágasabb egyterű, családban 2 is volt, jelenleg is van.
Isten egyik prototípusa vagyok, egy csodálatos mutánsa egy olyan valaminek, amit soha nem akartak kipróbálni sorozatgyártásban. Túl bizarr, hogy éljek, túl ritka, hogy meghaljak.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz youckey1981 #194151 üzenetére
Inkább jégeső kapta el szerintem. Borulás milliós tétel lenne. Kicsi összegek a káresemények, nekem nem tűnik vészesnek legalábbis...
AAA: mindent megvesznek, jót és rosszat is - ki kell deríteni, ez melyik lehetett
Érdemes lenne egy autó átvizsgáló szakembert kihívni a kocsihoz, és úgy eldönteni, reális-e az ár. Mondjuk szerintem ennyiből már inkább azt kell nézni, jó-e a motor-váltó, van-e jelentős rozsdásodás. Az, hogy 10+ év alatt valaki meghúzta a sárvédőt/lökhárítót, az nem tétel[ Szerkesztve ]
-
youckey1981
csendes tag
válasz molnarpeter #194153 üzenetére
Köszi. Erre én is gondoltam. Bár azért az első két káresemény elég régen volt(2007,09) .
Most épp azon gondolkozunk érdemes-e elvinni átvizsgálásra, vagy inkább hagyjuk.
Engem menet közben nem igazán győzött meg, főleg a váltó. Igaz még Micra-t soha nem hajtottam, lehet mind ilyen. Nekem kissé fura, darabos volt. -
Lacko32
tag
válasz youckey1981 #194155 üzenetére
A Micra - Note majdnem egy kaptafa. Sajna a Note váltója se jobb, néha nehézkes egybe rakni, illetve menet közben ahogy hirtelen megnyomod a gázpedált, előre-hátra lötyög.
Ha veszi a sebességet, és nem érzed kínkeservesnek, akkor nem lehet gond. Alapjáraton zörgést hallasz a váltó felől, az nyelestengely csapágy gyanús, olyan 60-70k a javítasa/felújítása.Isten egyik prototípusa vagyok, egy csodálatos mutánsa egy olyan valaminek, amit soha nem akartak kipróbálni sorozatgyártásban. Túl bizarr, hogy éljek, túl ritka, hogy meghaljak.
-
Lacko32
tag
válasz ngaba #194139 üzenetére
Ahogy mondod.
Ezért szűkült a kör a három nagyágyúra:Toyota Verso 1.8 benzin, ha kell, 2010 utáni
Opel Zafira 1.8 benzin
És C4 Grand Picasso 2.0 benzinVárok a csodára..
Isten egyik prototípusa vagyok, egy csodálatos mutánsa egy olyan valaminek, amit soha nem akartak kipróbálni sorozatgyártásban. Túl bizarr, hogy éljek, túl ritka, hogy meghaljak.
-
zsoltip
őstag
válasz Luck Dragon #194144 üzenetére
Nos, a Peugeot topicban is azt mondják, hogy vélhetően nem Allure a fekete. Bár nem tudom ezt honnan lehetne tudni tutira..., ha a Peugeot Fábián így árulja és szóban is megerősíti ugyanezt...
Kezd tele lenni a hócipőm a Peugeot témával.
Így ma bővítettem a keresési kört. Úgy fest a Volkswagen Golf VII Variant 1.6 TDI BMT Trendline DSG váltóval jobban is felszerelt, és alig drágább. Legalábbis van egy 3m Ft alatt most. És fogyasztása is alig több max. 1 literrel, mint a 308, a Sprintmonitor alapján.Itt egy barátom a DSG váltó okán, annak tönkremenetelétől ovva beszélne le róla.
Mi a véleményetek?[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz zsoltip #194158 üzenetére
Jogos a száraz DSG para, mondjuk néha beesik hibás kézi váltó is a kortárs Octavia alapján. Ha automata kell mindenképp, akkor a hagyományos olajkavarósaknak lehet szerintem legjobban kitolni az élettartamát olajcserével, Toyota HSD még egyszerűbb. Egy Auris HSD kombi ha szóba jöhet, akkor rá kéne számolni, hogy jön ki a matek gázra alakítva, mármint benzinnel nyilván drágább volna...
Konnektor van a közelben?[ Szerkesztve ]
-
Gombinyó
őstag
válasz molnarpeter #194159 üzenetére
Mire gondolsz? Milyen plugin van 3m körül, ami napi 200+ km pályázásra ideális? Szólj, mert akkor meghirdetem a corollát.
-
ngaba
aktív tag
válasz Lacko32 #194157 üzenetére
Időd és kerered van rá, szvsz fogsz találni valami jót. Ezekből még kínálat is van. (Ha valami jónak tűnő hirdetést találsz, ne gondolkodj rajta napokig, mert addigra elviszik, ami tényleg jó.)
Én a listából a Versot vagy a Zafirát venném, a Picasson már csak a kor miatt is előbb várhatóak a nyűgök.
Kia Carens miért esett ki? (Csak érdekel.)
-
Lacko32
tag
válasz ngaba #194161 üzenetére
Nem esett ki, benne a pakliban, viszont egy B Zafirához képest magasabb a felára. Verso is magasabb árfekvés.
Felszereltségben találnék olyat, amit keresek, akkor persze indulok is meglesni :)Isten egyik prototípusa vagyok, egy csodálatos mutánsa egy olyan valaminek, amit soha nem akartak kipróbálni sorozatgyártásban. Túl bizarr, hogy éljek, túl ritka, hogy meghaljak.
-
válasz zsoltip #194158 üzenetére
Felszereltség terén nem ismerem a Peugeot , de a fejegységet figyelem kívül hagyom akkor nagyon jó választás . Mint autó és vezethetősége szempontjából teljesen jó . Plusz a hátsó ülések ledöntésével sík felületet kapunk és itt tényleg az , nem úgy mint a legtöbbnél marketingel ellátott lépcsős megoldása .
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
Czimby
addikt
Segítséget szeretnék kérni!
Új autó, vagy nagyon fiatal használt vásárlása van tervben.
Évi 15e Km futás, kombi kellene és legyen benne minimális akarat is szóval 140-150Le-től felfelé.
A keret 6M Ft
Pár típust tudnátok ajánlani?
Inkább a megbízhatóság fontos mint a kényelmi extrák.Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
HKorn
addikt
válasz youckey1981 #194151 üzenetére
Szerintem ezeket a listázásokat fenntartással kell kezelni. Én automnál is ezeket írja, holott, egyszer megnyomták a lököst ahol sérült a lámpa is, kb minden fel van sorolva, az összes szenzor, annak tartói, lökhárító tartó, lámpa, fenti részletezésnél meg ugyanúgy írja a tetőt is, pedig annak semmi baja nem volt soha sem.
Írtam is TC-nek ezügyben, hogy ez eléggé megtévesztő lehet és javítsák, annyi volt a válasz, hogy nem ők szerkesztik a listát hanem a partnerük és majd jelzik a hibát.
Run&Ride
-
pumpa1
újonc
válasz BigBlackDog #194173 üzenetére
Nem nyűgös, sőt a közeljövőben szeretnék is , és ha esetleg tudtok esetleges hibáiról szívesen venném, hátha eltántorít ettől a típustól.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz BigBlackDog #194173 üzenetére
Göbi a friss tesztjében azt mondta, hogy sok hibát javítottak már a facelift után, az olajhígulást is.
Legalábbis apum mesélte, én még nem néztem meg a videót.[ Szerkesztve ]
-
Tothgera30
Ármester
Sziasztok.
Ismerős nagyon kacérkodik a 2009-2011 körüli Xsara Picasso-k 1.6 szívó benzin motoros verziójával. 1-1,5m körül van rá a keret, és fontos a kényelem. Érdemes vadásznia Citroenekre?
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
mosquetoo
tag
Sziasztok,
autóvásárlás miatt mér korábba érdeklődtem itt a topikban és Octavia TSI a kinézett típus.
Ezeknél amik 2014 utáni ott mik az ajánlott motorkódok ?
Sajnos így nem találtam sehol de halottam, hogy előfordulhat az, hogy az autó 1014-15 ös évjárat de régebbi motor van benne.
Ez mennyire lehetséges ? -
bröton
csendes tag
Üdv!
Szeretnék venni egy rav-4 et, 2010 utánit 2,2 d4d motorral,és pár helyen azt olvasom,hogy ezek a problémás motorok 2009 után megjavultak. Igaz ez? -
ngaba
aktív tag
válasz Tothgera30 #194178 üzenetére
Hát... 20 éves technika, és ha jól tudom, a korabeli PSA hátsó híd típushiba megvan: [link]
Ezt leszámítva úgy tudom, hogy a széria vége felé egész megbízható (rémlik valami régi ADAC-teszt, ahol a legmegbízhatóbb használt egyterű lett meglepő módon).
-
zsoltip
őstag
Holnap megyek személyesen megnézni.
Mire kell még különösképp figyelemmel lenni?Ha nem volt vezélés csere még benne, akkor is járható út ez a kocsi?
Ismereteim szerint azért nem 5-600e. Ft a költsége a váltónak, hanem 2-300e. Tévedek?
Reálisnak tűnik a gép ára?
Egy korrekt /bejáratott(!) adás-vélteli minta akad valakinél?
[ Szerkesztve ]
-
Lacko32
tag
válasz zsoltip #194183 üzenetére
Ilyen ékszeresdobozt csak és kizárólag ismert szervízmúlttal néznék meg. A DSG gyengepontja az olajcsere. Ha nem kapta meg időben a megfelelőt, bizony ráfizetős lehet a storyja. Ahogy a motor is.
Fater 2.0 VII Variantjába lassan 300e km van, garancia lejárt, de az intervallumokat pontosan betartva, az autó mai napig bontatlan, makulátlan, és működése teljesen hibátlan. DSG az is, és pontosan úgy viselkedik, mint 10.000km-es korában :)Isten egyik prototípusa vagyok, egy csodálatos mutánsa egy olyan valaminek, amit soha nem akartak kipróbálni sorozatgyártásban. Túl bizarr, hogy éljek, túl ritka, hogy meghaljak.
-
Lacko32
tag
válasz rasotamas #194185 üzenetére
No offense, de Szombathelyről még macskát SE.
Eddig 2/2 autó hulladék volt, ami onnan lett hozva[ Szerkesztve ]
Isten egyik prototípusa vagyok, egy csodálatos mutánsa egy olyan valaminek, amit soha nem akartak kipróbálni sorozatgyártásban. Túl bizarr, hogy éljek, túl ritka, hogy meghaljak.
-
q13579
senior tag
Sziasztok. Bő egy hónapja megvettünk egy magyaroszági, 2018-as, 50.000 km-es hybrid auris TS selection modellt. Hibátlan az autó, de..... német autóink voltak szinte kizárólag (ráadásul szinte csak dízelek....) és hát őszintén szólva nem tudjuk megszokni . Valószínű csere lesz vissza német kocsira...
Illetve valószínű el fogjuk engedni ezt az újabb autó vonalat is, mert kipróbálva az utolsó pár évben pár típust, egyszerűen nem látom a hatalmas különbséget, amit az árkülönbségek indokolnának... (4 éve adtunk el egy nagyon jól felszerelt 2005-ös, akkor már 12 éves B5.5-ös Passat 1.9 pdtdi-t mindössze 1,7 mHUF-ért, amivel igazán semmi gond nem volt 150.000 km-es korában, csak újítani akartunk...)
Nézegettünk pl. GTE Golfokat, Passat-okat, de egyszerűen szinte minden típusnál amit megspórolsz üzemanyagon, azt lapátolod ki sokszor a kötelező, vagy egyéb szervizeken, hiszen a hybrid rendszerek garijához kell a márkaszervíz.A kérdésem: Tudtok-e olyan benzines, min középkategóriás automatát (elsősorban német, de ha van tuti tipp jöhet más is ), ami formára ma is megállja a helyét, elvan max 8 literes fogyasztással és jó ideig lehet még értelmes áron szervizelni? (jó lenne, ha betakarná max 3,5 mHUF, mert egyszerűen nem látom értelmét, hogy többet költsek autóra erre az évi 12-15 ezer km, zömében elővárosi és városi közlekedésre). 4, vagy 5 ajtó fontos, de óriási csomagtartóra sincs szükségünk...
-
molnarpeter
nagyúr
válasz q13579 #194190 üzenetére
Opel Ampera... Most miért, az Opel az nem német? Na, szóval ilyen felhasználásra tökéletes Van több független szerviz, nincs kötve a kezed amúgy szvsz
Német vonalon amúgy szerintem pont ez a kategória, ahol már turbó és dupla kuplung nélkül sajnos nehéz megúszni. Illetve előfordul 1-2 hagyományos váltó, csak ott vagy nagy ccm miatt száll el a fogyasztás, vagy a motor szívás mellé így hirtelen belegondolva[ Szerkesztve ]
-
veterán
-
grizlisandor
addikt
válasz zsoltip #194183 üzenetére
210k km/7 év a 2.0CRTDI-nek a vezérléscsere intervallumja, szerintem az 1.6CRTDI-nek is hasonló lehet, de erről kérdezz meg valakit, aki ért is hozzá.
Leírtuk párszor, hogy nem igazán nyerő a szárazkuplungos DSG, ezeket a számokat ki mondta egy váltóspecialista? Stabilabb a 2.0CRTDI olajos DSG-je 60k kmként cserélt olajjal. Meg egy kombiba kell is a lóerő.
-
q13579
senior tag
válasz bandus #194192 üzenetére
Nem volt fenn hahu-n, csak joautok-ra rakta fel idős bácsi és nem is adta olcsón, de úgy voltam vele, hogy tartani fogja az árát az autó középtávon, kisebbet bukok vele 3-4 év alatt, mintha vennék egy behozottat 110-130.000 km-rel 4-500.000-rel olcsóbban. Ja és ennek a színébe végre beleszerettem
-
q13579
senior tag
válasz rasotamas #194194 üzenetére
Passat után volt touran, cégesként egy kicsit octavia mk3, pár hónapig egy rapid, amíg nem vettünk egy szinte újszerű állapotú 2012-es A4-est egy ismerőstől. Ennek mindössze a baja a kéziváltó volt, illetve, hogy megváltoztak jelentősen az autózandó távok, sokkal praktikusabb lett az automata és benzines autó.
Az Auris hybrid egyébként egy nagyon egyben lévő konstrukció, ha valaki ezt a patikamérlegen kimért racionalitást szereti, ahol a veszteség minimalizálása a mindenkori cél (legyen szó üzemanyagról, szervízről stb) és ehhez még használható méretet és szép külsőt is akar, meggyőződésem, hogy nincs jobb választás...
Azt hittem, hogy megértem már erre és ezzel a kocsival meg fogom találni a lelki békém az autóban, de úgy látszik nem ismertem magam eléggé.... (Még jó, hogy "csak" egy autóról van szó és nem asszonyról... )
Ami hiányzik az előző (VW konszernes) autóimhoz képest:
- A nyomaték... Nem vagyok egyáltalán agresszív vezető, de "sajnos" hozzászoktam, hogy ha rálépek kicsit komolyabban a pedálra, akkor érezzem hogy az autó komolyabban meg akar indulni. Auris-nál is nyomokban érezhető hasonló, de ehhez már pwr módot kell nyomni és azért felbőgő motorhang nem ad sokat az élményhez. (És igen, ezzel azért tisztában voltam a vásárlás előtt is)
- Belső: Hiányzik a németes sallangmentes, sokak szerint unalmas beltér. (Ez már tényleg ízlés kérdése). Az anyagminőségben is előrébb jár a VW és itt nem arról beszélek, hogy az Auris ne lenne mondjuk simán 7/10 nálam egy skálán, mert ahol kell puha, nem zörög, nem csörög sehol, de egy Golf, Passat, A4 8-as 9-es.
- Külső: Hasonlóan a belsőhöz egyszerűen jobban tetszik a német autó formája még mindig, nálam a kevesebb több ebben az esetben.Úgy vagyok most a hybrid auris-szal, mint egy jó érdekházasággal . Mind a kettőnk jól járt, de hiányzik az érzelem, amiről azt hittem majd kialakul. Ha ennyi pénzt szeretnék autóban tartani, akkor ezt a faktort is szeretném, biztos volt már más is hasonló cipőben
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz MunezXBK #194196 üzenetére
Köszönöm! És az invitálást is, elmennék szívesen, de:
- A feleségem egyedül van az albiban egész nap míg én dolgozok, nem szívesen hagynám egyedül még hosszabb időre, a távolság miatt ráadásul csak hétvége jöhet szóba, mert munka után kb este 6 lenne mire odaérnék.
- A feleségemmel együtt meg nem zavarkodnék, őt nem érdeklik a kocsik, hivatalosan pedig csak 1 ember mehet máshoz.
Majd ha kicsit lazítanak meg jobb idő lesz összekötjük egy kirándulással!https://tinyurl.com/rasoapro