-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
molnarpeter
nagyúr
válasz [CS]Blade2 #193484 üzenetére
Khm:
-
Kickass
őstag
válasz vzsryl #193496 üzenetére
Pontosabb lett volna ha azt irom, hogy munkabajarashoz, ami 2x25/30 km utvonaltol fuggoen es sokszor van benne M1/M7 + M0, tisztan a varos kb az ut 2/3-a.
Eddig is nagyreszt dizellel jartam, igaz csalok mert DPF nelkuli (mmint gyarilag), de ezt egy modernebb is siman abszolvalna foleg ha az egyeb utakat is figyelembe vennenk. De nem lesz dizel.footy: Koszi az infokat!
Hunreeth: Ezt most kicsit tulgondoltad illetve az egesz threadet ha elolvasod akkor ezt lehet le se irod, egyebkent alapvetoen igaz az amit leirtal. A kornyezetudatossaggal es a politikaval sincs gondom, bizonyos emberekkel akik ezt a hyepvonatot meglovagoljak de egyebkent viziojuk nincs (mmint a szuper zoldsegen kivul) annal inkabb. De ez abszolut nem idevago tema.
-
dj79
senior tag
válasz HdRew #193499 üzenetére
Prius2: kellene szerezned valahonnan miniVCI kábelt meg techstream programot. Ha nem megoldható, akkor valami nem kínai bt olvasó és dr prius program használata javasolt.
Amiket eddig próbáltunk:
Delphi diag csak akkor lát bele, ha eredeti és frissített, valamint (és ez a legfontosabb) kábeles olvasóval van rákötve, így a cellák feszültségére is rá lehet nézni. Texa szintén alap dolgokra jó, viszont a nagyakku adatokat nem látja.Ezekre nem igazán jellemző a rozsdásodás, szóval ha mégis van rajta, az gyanúra adhat okot.
Katalizátort érdemes ellenőrizni, illetve a hátsó dob jobb oldalán van egy hőterelő lemez, azalatt a dob elrohadhat/kilyukadhat.Sokan a gyári mérettől eltérő gumikkal szerelik ezeket, mert a gyárilag rávaló méret drágább a kommersz méreteknél.
Hátsó rugók, porvédők, valamint a kerékcsapágyak állapotát ellenőrizni kell.Klímahűtőnek érdemes megnézni az alsó sarkait, ha olajos folt van rajta háromszög formában, akkor az nyárra cserés lesz.
A benzinmotor bemelegedési fázisban nem áll le és nem is lehet túlpörgetni. Bekapcsolt fűtésnél pedig nagyon ritkán áll le a rendszer. Kapcsold ki-be a fűtést többször. Ha nagyot ránt a benzinmotor, akkor PCV szelep kuka.
Nagyakkut érdemes nézegetni menet közben, a túl gyors merülés/töltés hibás cellákat jelez. A próbaút alatt bekapcsolt fűtéssel töltsed fel zöld tartományba, majd kapcsold ki a fűtést (ekkor leáll a benzinmotor), így a túl gyors merülés látható.
A 12v kissaku a csomagtér jobb hátuljában található, gyárilag AGM és van rajta egy szellőztetőcső. Ha nem AGM, az sem gond, viszont azt tudni kell, hogy az új meglehetősen drága, cserébe nagyon sokáig jó.
Próbakör után érdemes ellenőrizni az inverter-hűtőfolyadék tartályában, hogy áramlik-e a folyadék, erről van néhány youtube video, hogy kb mi a normális.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Kickass #193495 üzenetére
Ha néha kikormolod és nem gáz ha évi 1-2-3 napot esetleg nem tudsz menni a szomg miatt akkor mehet a dízel. B autónak sztem tökéletes amúgy ha van egy városi császkálós benzines/hibird mellé.
A megy/nem megy meg nyilván valamelyes relatív, ki mihez van szokva. Anno a 52 lovas Puntóból átülve a 100 lovas G Astrába úgy éreztem magam mint az utak királya (aztán az első lámpánál kaptam egy jó nagy kúpot egy 1.5 vvt Ignistől ). Meg amit írsz, hogy az érzés is más. Itt van nálunk a 2.0 tdi meg a 2.5i, papíron ugyanannyi a gyorsulásuk de érzésre/előadva meg teljesen más.
#nincsbennetarcsi
-
Paxker315
addikt
válasz HdRew #193499 üzenetére
"Talán csak a katalizátorát szeretik vinni,"
az elmúlt hetekben a Prius & HSD fan csoportok facsén mással sem voltak tele, csak a fémgyűjtőkkel Nem hatynám "lenazutszán"
[ Szerkesztve ]
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
hEngi
tag
Sziasztok,
Első automat keresem. Automatát szeretnek venni 3 millióig.
Főleg pesten maszkalasra, valamint egy-ket hetente vidéki család látogatására kéne, ezert 1.4/1.6-os benzinesben gondolkoztam.
Körbenéztem olyan 2012-2013-as évjárat ami ebben a keretbe belefér.
A kérdésem az lenne hogy maradjak a tiptronic-os hyundai i30 / Ford Focus vonalon vagy nézegethetem az ilyen koru DSG váltós autókat is?
Valamint, amennyiben valakinek van tapasztalata a 7-es Golf mennyivel kisebb mint a Ford Focus? Nemszeretek nagyon alacsonyan ülni a kocsiban(sok forumozastol hatfajos vagyok), es kepek alapjan a golf alacsonyabbnak tűnik. Vezettem peldaul a Mol Limo-s mercedes-t es azt mar alacsonynak ereztem, viszont egy 2008-as FordFocus pont jónak tűnt.
Koszi a segítséget -
ngaba
aktív tag
Persze, persze. De én munkába járósnak valami takarékos autót vennék, pláne ha van másik. (Ha nem lett volna home office, fél évig hetente egyszer jártam volna át a szomszéd városba dolgozni. Tuti, hogy papásan vezettem volna, arccal a gázsi felé...)
Igaz, a kérdező kérte, hogy menjen is. És nekem is a t-jet volt az első gondolatom. Esetleg Opel 1.6T, ha az se elég.
Egyébként érdekes, nekem csak egy kis 1.6 TDI van, de szinte biztos vagyok benne, hogy soha nem lesz szívóbenzin autóm többet (vagy minimum 2 literes, de azok már kihaltak/kihalnak). A jót meg lehet szokni, és amilyen drágák az autók és az autózás, a többlet fenntartási költség nem is olyan vészes (pláne dízelnél, ahol a fogyasztás hoz is valamit vissza).
-
gzbotii
veterán
válasz hEngi #193513 üzenetére
Ha a forma teljesen nem riaszt el, és fontos az automata, akkor 3 millióért már van Prius 3.
2-est meg simán kapsz ennyiért, és még a kötelező körök is beleférnek az összegbe (átírás, olajcsere, etc, etc).
Következő autónál nálam fontos szempont lenne az automata, és minden út a Toyota féle eCVT-hez vezet.[ Szerkesztve ]
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
Paxker315
addikt
válasz hEngi #193522 üzenetére
Sokan pályáznak P2, P3 priusokkal, ismerős & én szoktunk Yaris HSD-vel. ~ 135-ig teljesen vállalhatóak, igaz, 100 fölött azért érezhetően tunyák a drágák. Meg ki...ott hangosak (autohifis&zajszigetelos!)
De a P2-őt amúgy tudnám támogatni, gyak 2m-ért a kínálat tetejét megkapod, megkímélten. P3-ból inkább 3m felett vannak a megkímélt-megvigyázott, keveset futot darabok.
[ Szerkesztve ]
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
dj79
senior tag
válasz hEngi #193522 üzenetére
Auris kicsi lesz a ruhákhoz, a csomagtere nem túl nagy
Kb ugyanúgy megy, mint random 1.6 szívóbenzin, de a villanymotor kicsit be tud segíteni, cserébe bőg, mint a tehén.
1.4tsi után vettünk kettes priust, szóval volt visszalépés. Nem fáj, de más a "dinamika". A p3 élhetőbb pályán a szakembörök szerint. -
Keem1
addikt
Sziasztok!
Valószínűleg nem meglepő, autót vennék és segítséget szeretnék kérni
Előre leszögezném, hogy az alapokon, alapvető működésen és a használaton túl nem igazán értek az autókhoz, eddig nem is kellett vennem, első ily módon megvett autóm lenne (2012-ben ismerősön keresztül vettem egy 2004-es benzin Corolla-t, amitől 1,5 éve váltam meg, az családi autóm volt, de már nincs "család" hozzá és akkor épp másra kellett a pénz is, amellett, hogy már nem használtam ki a kocsit).
Budapesti belvárosi lakos vagyok, 1-2 személy használná az új jövevényt. Elsődlegesen (covid után) munkába járásra (városon belül, nem nagy táv, de kiszámíthatatlan munkaidő miatt előnyösebb a tömegközlekedésnél [éjszakai hazautazás]; nem is minden nap, inkább havi 12-16 alkalommal), bevásárlásra, "bárhováelmenni", továbbá családi rokonlátogatások vidéken (2-3 havonta), nyári utazgatások (Balaton, egyéb, nyáron ez kb. rendszeres lenne).
Saccra kb. éves 10-12k km menne bele. Az autókból nem csinálok presztízs kérdést, egy hozzám, az életvitelemhez és a használati szokásaimhoz leginkább passzoló autót szeretném úgy megtalálni, hogy a költségvetésembe is beleférjen. Nem vagyok gazdag, de azért egy megfelelő autó fenntartása nem fog problémát jelenteni, és inkább most adnék ki érte kicsit többet, mint később (épp ezért nem 5-6-7-800k-s tizensok éves autóban gondolkodom).Olcsón, könnyen, gazdaságosan fenntartató, könnyen szervizelhető autót szeretnék, nem a legkisebb, de természetesen alapvetően a kisautók kategóriájában. Manuális váltó, klíma, szívó benzinmotor rendkívül fontos.
A keret magára az autóra max 1,3-1,5 MFt, természetesen plusz a vétellel és üzembe helyezéssel járó egyéb költségek.
Ebben az árkategóriában többnyire 2009-2010-es évjáratú Fiestákkal szemeztem, alapvetően - bár nem elsődleges - még a kinézete is szimpatikus.Viszont elég durva árak vannak az 1,25-ös és az 1,4-es motorral rendelkezőek között. Az persze a kisebb motor mellett szól, hogy kevesebbet fogyasztana, de vajon a nem gyakori, de azért ki sem zárható vidéki utazások során (autópálya, nyáron klímával) nem lenne-e hátrány a kis motor. Ezt sajnos gyakorlati tapasztalat híján nem tudom. Valahol a kompromisszum megtalálása nehéz, bár tudom, ebben pont nem fogtok tudni helyettem dönteni, de aki hozzáértőbb, talán tudna tanácsot adni. Rokonok, ismerősök tanácsával már tele van a padlás, rengeteg ellentmondó infóval
Ha nem kifejezetten lebeszélnétek, vagy nyugodt szívvel ajánlanátok ár/érték arányban más típust, én maradnék a Fiesta-nál.
Ez az én harcom lesz úgyis, de előre is köszönöm, ha tudtok segíteni
[ Szerkesztve ]
-
vzsryl
nagyúr
Ez engem nem túlzottan érint. Azért sem, mert összemérhetetlenül tisztább a levegő itt, mint Pesten.
Voltam már mindenféle időszakban a fővárosban, rengeteget jártam fel, és szálltam meg különböző szállodákban a covid előtti években.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
veterán
válasz Keem1 #193527 üzenetére
ezen a vonalon is érdemes lehet megnézni a kia ceed/hyundai i30/i20 típusokat, egy viszonyla egyszerű konstrukció, alkatrész van hozzá, jó szervizek is, segítő közösség a fb csoportokban (még ha engem ki is basztak ok nélkül az egyikből ) ezekből a kocsikból a legjobb az 1.6 crdi motorral szerelt, nem problémás szerkezet, jól megy, jól fogaszt. én városon belül is ezt használom.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
nagyúr
Nekem meg úgy van, hogy a hangerő növekedéssel együtt jár a menetidő csökkenése (Na jó, csak az M6-on, különösen Paks után... ott már elég gyér a forgalom)@#193533Paxker315
Teljes mértékig megbocsátok
Természetes, ha beszélgetés közben halkít az ember a zenén.Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
Arellig
tag
Sziasztok,
Üdvözlök mindenkit sikeresen egy 2015 1.8 TSI DSG váltós octavia tulaja lettem.
Eddig még az összes ismerősöm nevetett és javasolta hogy azonnal adjak tovább rajta, de bízom a legjobbakban.
Nektek tapasztalat, tanács, észrevétel?
-
szabonagyur
félisten
válasz BigBlackDog #193540 üzenetére
A 15-s 1.8 sem ajanlott meg? Nem csak a regebbi nem az igazi?
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
molnarpeter
nagyúr
válasz szabonagyur #193541 üzenetére
Motor OK (dupla bespricc), legnagyobb kockázat a száraz kuplungos DSG, bár igazából már azt is javítják elég jól komponensenként itthon ahogy hallottam, szóval anyagi csődtől messze vagyunk.
-
szabonagyur
félisten
válasz molnarpeter #193542 üzenetére
Mint barmelyik automata kb (max kiveve e-CVG) kockazatot jelenthet, en sem gondoltam ezt akkora gondnak. Aki automatat vesz csak felkeszul, hogy ha javitani kell problemasabb.
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
molnarpeter
nagyúr
válasz szabonagyur #193543 üzenetére
Ha választani kell, olejovics DSG-vel talán kisebb a hiba esélye, illetve tisztességgel cserélt olajjal kitolható az élettartam. Ilyen szempontból szokás szerintem a 2.0 csít ajánlani, mert motorikusan egy kutya, csak a váltó mívesebb szerkezet
-
BigBlackDog
veterán
válasz szabonagyur #193541 üzenetére
Akkor lehet, hogy az már rendben van. Az rémlett, hogy valahol, az évjárat környékén volt váltás a megbízhatóságban.
-
Arellig
tag
válasz molnarpeter #193542 üzenetére
Milyen valto van benne? Olajcsere nem kenyes?
-
q13579
senior tag
Sziasztok,
Joautok.hu-ról néztünk ki egy kocsit, amire a magánszemély 12 hó szavatosságot vállal, erről nyilatkozott.
Tudjátok-e, hogyan lehet valamilyen összefoglaló adatlapot kinyomtatni a hirdetésről, vagy ilyen nem lehetséges? (Alá szeretném iratni az eladóval, hogy a valóságnak megfelel, amik a hirdetésben szerepelnek, illetve, hogy vállalja a szavatosságot).
Vagy ez nem szükséges, mert ha gond van a hirdetésen és jóautok-on keresztül ez megoldható?
-
diegho
nagyúr
-
Red_Bull
aktív tag
Sziasztok!
Első autómat szeretném hamarosan megvenni. Városba, bevásárlásra kell, nincsenek nagy igényeim, megbízható, kis pénzből fenntartható legyen, extrák is hidegen hagynak, több meghibásodási lehetőség, meg amúgy bicajhoz/buszhoz/gyalogláshoz képest nekem bármilyen fapados autó is nagy kényelmi ugrás lesz
Annyit azért elvárok hogy tetsszen valamennyire kívül/belül de ilyen alapon csak 1-2 típus van amit kizárok, amik tényleg nagyon rondák/bénák az én szememben.
Kb 300-500 ezer forintot szánnék rá, átíratás, stb. nélkül
Ami a legjobban megfelel a fenti kritériumoknak az a régi Suzuki Swift. Mindenki azt mondja hogy ennél a lényeg, hogy ne rohadjon, mert amúgy olcsó bele az alkatrész, de ha szét van rohadva alulról azt már nem éri meg megcsinálgatni. Valami nagypapa által garázsban tartott példányra gondoltam ezért, de sajnos nem olyan könnyű ilyeneket találni,nézegetem egy ideje a hirdetéseket a lakhelyem 30km-es körzetében, de mind olyan hogy már képeken látszik, hogy nem érdemes megnézni, pedig többet is fizetnék érte, de ritka nagyon a szép állapotú lévén a legfiatalabb példány is 17 éves.. Ezen okok miatt más felé is nézelődni kezdtem, és a Renault Clio 2 (1998-2008) az tetszik, ezek nem olyan rosszak állítólag, erre mennyire igaz, hogy olcsón fenntartható problémamentes autó? De bármilyen vélemény/tapasztalat érdekel.Mik a típushibák,mire figyeljek vásárláskor, melyik az ajánlott motor stb. Swiftnél tudom ezeket nagyjából, annak elég nagy "kultusza" van , egy csomó videó/teszt/fórum/csoport van, erről nem találok annyi mindent a neten pedig ebből az autóból is rengeteg van.
Más típusokra is nyitott vagyok persze, fő szempont az olcsó fenntartás, megbízhatóság.
Új hozzászólás Aktív témák
- Metcal SP200 forrasztó állomás , páka nélkül
- Mastroweld Evobasic mini-140i inverteres hegesztő eladó
- Deltaco Smart Home SH-LE27 RGB Színes WIFI okos izzó E27 9W Tuya Smart 3db
- NITEBIRD WB2 Smart WI-FI-s okos meleg fehér LED izzó E27 / 230V / 8W Tuya Smart 2db
- Új LED izzó 12V , MR16, 4x1W / Philips PL-C 2P kompakt fénycső 18W / Osram G24 10W