-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
[CS]Blade2
addikt
válasz vzsryl #194100 üzenetére
Tudom. Viszont nem látom hasznát. Inkább legyen benne rádió, akkor nem hallom, hogy defektes a kerék és felnin megyek.
szerk.:
Amiket írt:
klíma: manuális 2 márkát leszámítva mindenhol alap, de a digi az sokszor a 2. vagy 3. felszereltség.
navi: sokszor a 3. vagy 4. felszereltség, vagy még ott is külön felár.
üléshűtés/fűtés: 2. felszereltségtől van fűtés ált.
20-as vagy nagy alu felni: ált. a 2. felszereltségtől van egyáltalán alu, és sokszor a fullosnál van a top top felni. Még nagyobb, polírozott, stb.
spéci gumi... talán kérésre horror felárért.
Biztonság: pl. amiket én nézek: Swift: hátul tárcsafék a GLX-be van csak, GL+ még hátul dobfék. Jó, ha rendben van, lehet tudja ugyanazt, de na...[ Szerkesztve ]
-
KoVee84
senior tag
-
-
Doki16
addikt
válasz HKorn #194103 üzenetére
Azért mert azt nem lehet eladni plusz pénzért. Tehetősebb emberek nem fognak maszekhoz járni, hogy a téli kerékbe valami kínai szenzort belerakjanak, hanem direktbe azonnal megveszi a márkaszervizből. Legjobb példa erre főnököm, simán megvette márkakereskedésből az utángyártott 17" AEZ felnit téli gumikkal és szenzorokkal. Egy laza 700k-t gomboltak le róla ezért. Még fele ennyi is sok lett volna érte.
#194104 dj79: ABS már minden autóban, nem lenne költség, csak pár plusz sor a programkódban.
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
[CS]Blade2
addikt
válasz HKorn #194103 üzenetére
Autószerelő szerint némelyik simán képes 3 év alatt elromlani. A gyári verziónál a szeleppel egyben van, ha szétmegy a szelep, kuka. 2.-ra tudsz széttekerhetőt venni. A gumis is szét tudja cseszni, ha csak 4 felnid van és cserélteted, vagy 8, de valamiért le kell venni a gumit.
Kb. 15.000Ft/db.
Többe kerül, mint amennyit eddig a gumira költöttem. ráadásul nem szar gumira, mert Goodyear Ultragrip 9-esek vannak a gépen. 88.000 volt a gumi, meg valami 6000 körül tették fel. Ha szenzoros lenne, akkor a 2. szett most hullana ki belőle, az 120.000. Az én felhasználásommal minden szetthez 3 szett szenzor fog kelleni.[ Szerkesztve ]
-
HKorn
addikt
TPMS neki is költség, mert fel kell szerelnie az autót ezekkel eladáskor, tehát ennyivel kevesebb lesz rajta a haszna, vagy ennyivel többért kell adnia.
Oké, hogy a direkt rendszer pontosabb, de az indirekt (ABS) is bőven ellátja a feladatát és költségmentesebb. Nálunk mindkét családi autó TPMS-es, egyik direkt, másik indirekt, nem kell mondanom melyikkel szimpatizálok
[ Szerkesztve ]
Run&Ride
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz [CS]Blade2 #194106 üzenetére
Ez az aktív TPMS agyf@sz, részben ezért is váltottam 4 évszakos gumira.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz HKorn #194112 üzenetére
Nincs vele gond, én mondjuk 2-3 évente azért egy centrírra elviszem és olyankor felcserélem az elsőt a hátsókkal, hogy egyenletesebben kopjon (szerencsére nekem öntanulós TPMS rendszer van benne, nem kell külön feltanítani). Így akkor tényleg mindent megtettem amit kell/érdemes. Ez a második szett 4S gumim, elsőre télies volt, most másodszorra már nyárias, mert ezekre a (nem létező) telekre az is bőven elég.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz HKorn #194114 üzenetére
Igen, nyáron hozza egy erős közepes nyári tudását (Kb Hankook szint), bár azért 40 fokban már tud nyikorogni forszírozott kanyarodáskor. Télen friss hóban oké, letaposott hóban viszont gyenge. De mivel évek óta csak sónedves úttal találkozom én maradok a nyárias 4S-nél.
#nincsbennetarcsi
-
[CS]Blade2
addikt
válasz HKorn #194114 üzenetére
Hát igen ez kérdés. Kolléga most vett 206-ost használtan, aztán vett 4S gumit. Bejött egy pár havas, jeges, saras, latyakos idő, mondja, hogy egy kalap sz*r, vennie kell rendes télit. Gondolom nem a Mislit vette, hanem valami olcsót.
Egyébként amire szánták, gyakorlatilag visszájára sül el a dolog. Én személy szerint szeretem a jó gumit az autón, de így el kell gondolkodnom a 4S-en. Na most így nem egy kicsivel jobb lesz a biztonság, hanem nagymértékben rosszabb, egész évben kompromisszumos gumin leszek.
-
tboldi
nagyúr
válasz [CS]Blade2 #194116 üzenetére
Felhasználásfüggő, nekem a Jazzen nem kompromisszumosabb, hanem épp ellenkezőleg, minden tekintetben jobb a Michelin CC+. Nyáron sokkal jobban tapad, mint a korábbi Hankook K425, és a téli sónedves utakon is jobb, mint a W452. Utóbbit most is tapasztalom, mert a WagonR-en ez a Hankook van jelenleg is.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz [CS]Blade2 #194116 üzenetére
4S-ből csak a prémiumot szabad megvenni szvsz (1-1 feltörekvő márka azért oda tudja tenni magát időnként).
#nincsbennetarcsi
-
HKorn
addikt
válasz [CS]Blade2 #194116 üzenetére
Az viszont aggaszt, hogy 35k alatt nincs ezekből 225/45R17-es méretben, míg jobb nyári és téli simán van 22-25k körül. Így ha egy szettet használ az ember, akkor gyorsabban is kopik és 140k+plusz szerelési költség gyakrabban jön.
Run&Ride
-
[CS]Blade2
addikt
válasz tboldi #194117 üzenetére
Én dombon lakom és nem sózzák, nem kotorják az utat. A munkahelyem meg a semmi közepén van, ott sem kotorják, csak késve. 6 éve még fater járt a géppel, valami Sava gumi volt rajta, volt, hogy lent kellett hagynia a főútnál a gépet és gyalog jött fel. Lefele meg az ónos fagyott trutyin 2x korábban fékezett, simán mentünk ugyanúgy tovább, kicsúsztunk a főútra egy sávnyit.
Azután vettem a goodyear-t. Ugyanitt nemrég volt az a kis hó, estére lejárták az egészet, simán feljöttem rajta. Még meg is álhattam volna. Esőben, latyakba, sáros, nedves úton marha jó. Havon nem a legjobb ADAC szerint, de ahogy elnézem a forgalomban a körülöttem levők csúszkáltak meg kapartak, és feltartottak. Inkább arra kell vele figyelni, hogy a mögöttem jövő meg tud-e állni, nem arra, hogy én megállok-e.Ez a téli veri a Michelin Alpin A4-et. Conti van még, amit hasonlót tud.
[ Szerkesztve ]
-
[CS]Blade2
addikt
válasz HKorn #194120 üzenetére
Azt nem tudom, tudunk valamit ezeknek az élettartamáról km-ben mondjuk addig, amíg már télen nem kezd el nagyon rossz lenni?
Én keveset megyek, nekem a 4 nyári + 4 téli az a repedezésig kitart. Szóval ahhoz 3x2x4 szenzor kinéz, és az jó 9 vagy 10 évig. Ebben az esetben új autó esetén nekem még kellene +4 felni is.
4S esetén, ha úgy meg elkopna mondjuk 5 év alatt, akkor nekem nem buli, mert addigra kihullik egy szett szenzor, és akkor ugyanúgy 8 gumi, de 4x2x4 szenzor.
Ha nagyon sokat megy valaki, akkor is ki tudja adni nagyon sz*rul. A régit már nem rakod vissza az új szett gumihoz, és ugyanúgy csak sz...okva megy.
[ Szerkesztve ]
-
Gabonetta
aktív tag
Köszönöm! Még nagyon az elején vagyunk a keresésnek, ezért nem is tettem fel itt a kérdésem, csak olvasgatok, informálódom egyelőre. Borzasztó nehéz a vásárlás... A preferenciáink nagyjából a következők (nem feltétlenül ilyen sorrendben és sok minden szubjektív szempontok alapján, továbbá ez még kiegészülhet/csökkenhet):
- viszonylag tágas beltér, a vezető mögött legalább egy 180 cm magas embernek hely, hosszabb útra is - limuzin, kombi, esetleg SUV,
- viszonylag erős motor,
- nem túl puritán beltér,
- jó felszereltség (navigáció, tempomat, ülésfűtés is jó lenne),
- nem baj, ha nem túl unalmas a külső,
- normális szervizháttér, ami alatt azt értem, hogy nem baj, ha drágább a szervizköltség vagy az alkatrész, de nem kerül egy vagyonba és nem kell sokat várni egy-egy alkatrészre, esetlegesen még bontóból is beszerezhető,
- "tartós" legyen a belteret illetően és műszakilag is,
- 10 évnél ne legyen öregebb.
Tudom, nem vagyok egyszerű eset. -
[CS]Blade2
addikt
válasz slett27 #194065 üzenetére
Nem tudom nézel-e még Lancereket: Van most egy sedan Lancer [link] közel hozzád. 8 gumi, 8 alu felni.
Mondjuk lehet, hogy még így is van rajta egy kis extra felár. 1,5 most ezeknek az alja.Én meg ugyanitt nézek egy Swift-et. 2016/10-es 2.680.000. Az alja ezeknek most 2.390.000. Mondjuk a 2.-on nincs ennyi karc és parkolási lezúzás. Pesten fénykép alapján jobbat kapnék olcsóbban, csak hát a fénykép az csak fénykép.
2017-es újabb generációsból nem akarnak eladni valami jót jó áron.
1 évvel újabb már 3.500.000. -
Gabonetta
aktív tag
válasz BigBlackDog #194125 üzenetére
Árat direkt nem írtam, mert elképzelhető, hogy jobban ki kell nyitnom a pénztárcám és lejjebb venni az igényeket. Ha nagyon kell valamit mondanom akkor 3 és 5 mFt között keresek. Nem fontos a navigáció, csak kijelző legyen, rosszul fogalmaztam meg (jelenleg semmi ilyen extra nincs, de öregszem, nőnek az igények).
-
molnarpeter
nagyúr
-
Gabonetta
aktív tag
válasz molnarpeter #194127 üzenetére
Akkor csak belemegyek a keresek típusú hozzászólásba, de nem baj.
- Benzinest szeretnék, sosem volt dízelem. Naponta 2x15 km-t megyek, ebből 10 km 110-es táblánál, a többi munka/tanulás/bevásárlás/kirándulás, összesen 15 e km egy évben.
- A Skodákkal nincs bajom, benzinesből viszont a turbótól félek (ennek ellenére nem zártam ki teljesen).
Egyébként Brodit ProClip-et használok jelenleg.[ Szerkesztve ]
-
slett27
addikt
válasz [CS]Blade2 #194124 üzenetére
Folyamatosan nézegetem az autókat. Köszönöm megsasolom jobban ezt.
A Suzukik feljöttek árban is rendesen.
[ Szerkesztve ]
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
-
Lacko32
tag
Na a gyökér japán autós mit keres?
C4 Grand Picassot. Kérdés: automata váltósat szabad belőle? Maradok 2010 előtt , ott még van 1.8 és 2.0 szívó benga. Ezek közül melyik az igazán hozzáillő? Fogyasztás nem érdekel, leginkább tartósságra.
Isten egyik prototípusa vagyok, egy csodálatos mutánsa egy olyan valaminek, amit soha nem akartak kipróbálni sorozatgyártásban. Túl bizarr, hogy éljek, túl ritka, hogy meghaljak.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz [CS]Blade2 #194122 üzenetére
Nekem siman kiszolgal(t) 2 szett 4S gumit a szenzor. Nem akartam en sem visszarakni de kiderult, hogy 10 ev elemgarit adnak ra.
#nincsbennetarcsi
-
ngaba
aktív tag
válasz Lacko32 #194135 üzenetére
Egy szentgotthárdit nem tudtunk rábeszélni az Opelre...
Az automata váltókról nem tudok nyilatkozni, de a 2 literes csak azzal volt kapható, úgy tudom. Összességében mindkét motornak megbízható híre van. Az 1.8-asról olvastam valahol, hogy csipegetheti az olajat, a 2 literesről még ennyit sem tudok. De ekkora homlokfelületű és ilyen nehéz autóhoz karakterben nyilván jobban illene a nagyobb motor. Egyébként csak 2008-ig rakták ezeket a Picassoba. (Peugeot 407-be viszont 2010-ig; de az meg elektronikai szempontból rizikós autó [bár elvileg 2008 után sokat javult], és nem is praktikus).
Nem akarok beleszólni, de nem félsz az indokoltnál jobban a hibáktól? Ennél sokkal fiatalabb és modernebb autókat nézegettél eddig. Mondjuk ez legalább olcsó. Ha olyan autót veszel, aminek nincsenek horror típushibái (= nem írjuk azt itt, hogy ezt semmiképp), akkor egy gondos előző tulaj többet számít, mint az, hogy _átlagosan_ melyik autó a megbízhatóbb. De ez csak szvsz.
-
Lacko32
tag
válasz ngaba #194137 üzenetére
A gotthárdi oldal, hogy dolgoztam majd 3 évig az Opelnél. Tudnék mesélni, elhiheted. De nem is érdekelnek az ott történtek, azok a motorok már keleten vannak
Nos, le tudtam küzdeni az ingeremet, miszerint 2008 után az autógyártás, mint olyan, megszűnt. Inger, hogy 2010 utáni kell mert az fiatal. De vele együtt cumi van velük.
Dízel?! Dpf, kettőstömegű. Amit megspórolnék üzemanyagon, azt a szerelőnek adom. Turbo benzin? Turbo, könnyű blokkok, 200 ezer után kezdj félni. És ezek 2010 utántól már igencsak elterjedtek.Szóval a dízelről totál letettem, mindenképp benzint szeretnék. Az ár, a 4M-s összeg továbbra is áll. Tehát ennyit szánok erre a projektre, viszont bajt sem akarok magamnak.
És igen, amit mondtál, olcsóbb. Lehet rálocsolom az árkülönbözetet mondjuk egy 2012-es autóhoz képest, viszont lehet arra is rávernék egy valaggal.
Szóval szörnyen megfontolt vagyok, nem hamarkodom el. Júniusig akarom megvenni.
Isten egyik prototípusa vagyok, egy csodálatos mutánsa egy olyan valaminek, amit soha nem akartak kipróbálni sorozatgyártásban. Túl bizarr, hogy éljek, túl ritka, hogy meghaljak.
-
ngaba
aktív tag
válasz Lacko32 #194138 üzenetére
Dízelből is van dpf és kettőstömegű nélküli is.
Plusz ugye ott van az 1.9 PDTDI, ami elmegy 1 millió km-t is. (Itt a környéken is van egy, majdnem ennyi km-rel. Az autó olyan, mintha most jött volna a roncstelepről, de a motor még csattog.) Sajnos persze a kereskedők is tudják ezt, hogy a PDTDI 600 ezerről is visszatekerhető.
De még úgy is van rizikó egy dízelben; nem akarlak rábeszélni, én is elszidtam már az enyémet párszor.
A megfontoltság jó dolog, szerintem pásztázd folyamatosan a hirdetéseket. Azért van egy-két megbízhatóbb konstrukció 2010 után is...
[ Szerkesztve ]
-
7Sony7
addikt
Srácok, a dpf nélküli hdi/tdci mennyire látványosan kormol?
-
-
zsoltip
őstag
Sziasztok.
Erre a Peugeot 308 kérdésre kérhetek gondolatokat tőletek? 2 példány között agyalok. Köszi szépen.
Kérdéses hozzaszólás: [link] -
válasz zsoltip #194142 üzenetére
Cégnél van egy 308 Sw maga az autó szuper, de a fedélzeti rendszerét érdemes megnézni mert nagy inger kell ahhoz hogy egy idő után használhatatlanul belassul vagy reagálásra kell várni vagy 1-2 percet mire észhez tér, baj csak az hogy sok mindent onnan lehet csak elérni.
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
ngaba
aktív tag
válasz Luck Dragon #194144 üzenetére
Mobilozni bezzeg nem szabad még lámpára várva sem... (kézben tartva)
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
válasz Gabonetta #194146 üzenetére
Köszönöm, tényleg ezt írja a net, ma is tanultam valamit. :) Akkor eggyel kevesebb dolog van a bűnlajstromomon, mint gondoltam.
Akkor azt mondom, hogy kinyomni viszont nem lehet menet közben (kézben tartva): [link] Biztos veszélyesebb, mint az autók érintőképernyőjével szórakozni...
-
Gabonetta
aktív tag
válasz ngaba #194147 üzenetére
Így van, kézben tartva bármilyen használattal (a hívás elutasítása is az) megszeghető a KRESZ 3. § (2) bekezdésében foglalt rendelkezés.
#194148MunezXBK:
A pénznemből gondolom, nem Magyarországon történt az eset.Éppen ezekért nem tartót szeretnék a következő autómba.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Szürke/fehér íróasztal 120x70x75 cm
- Költségmentes! 61xxx KM, Jaguar XE L4D Prestige 2.0D Automata.
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban
- Új Dainese Bőrdzseki gyári protektorokkal
- Keresem: Navdy HUD