-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
BigBlackDog
veterán
válasz slett27 #194049 üzenetére
Nem akartam lelőni a poént előre, van aki kevésbé érzékeny az ilyen dolgokra. Szóval igen, a Lancer nem feltétlen a prémium minőségérzetéről híres.
A 140 lovas 1.8-as motorról nem annyira olvastam rosszat, szerintem nem egy időzített bomba. Viszont az Insigniához erőben azért kicsit kevés lehet szerintem (bár volt abban a bódéban 1.6 szívó is, ha jól tudom). Én a 125 lovas elődjét használtam még A Zafirában. Nem volt annyira sportos, de azért lehetett már haladni. Próbaúton pályán is voltatok kint? Így tippre azt mondanám, hogy ott lehetne inkább érezni a motorerő/nyomaték hiányát.
-
vzsryl
nagyúr
válasz slett27 #194049 üzenetére
Az Insignia valójában inkább 1700kg+, nem 1.5 tonna. A Lancerből az 1.8-as nem megy jobban az 1.6-osnál, de ennek okát én sem tudom.
A helyedben tuti turbósat vennék, különben benned marad a hiányérzet a következő autódnál is.#194050 Red_Bull: A G Astra bő egy generációval öregebb konstrukció, viszont ha pl. 1.4-es motorral választod, akkor megbízhatóságban hasonló, mint a stift, ráadásul nagyon olcsó hozzá minden alkatrész. Tulajdonképpen kényelemben és hangszigetelésben sincs nagy különbség, mert az Astra hiába régebbi, mégiscsak eggyel magasabb kategóriába tartozik. Fogyasztásban sincs nagyon különbség, mert a vasaló stiftből az első generációs elég szomjas volt, ami az utódjánál már nem állt fent. Viszont ha számít a csomagtartó mérete, akkor inkább Astra.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
Bdanyy
addikt
válasz BigBlackDog #194054 üzenetére
1.8t mellett mostanában használok 1.6crtdi-t is, nekem utóbbinak az ereje főleg előzésnél tűnik fel sima főúton, valahogy pályán annyira nem zavaró. Kivéve amikor felhajtasz rá és érezhetően lassabban gyorsul fel. De mindkettő kellemesebb (legalábbis nekem) mint a szívóbenzinek amiket vezettem (1.4-2.0 közt, a 3.6 egész jó volt ) . Ez az ajtócsapás úgy tűnik japán autóknál ilyen, mazda 6-nál nekem is ez az érzésem van.
[ Szerkesztve ]
http://href.hu/x/frwq http://www.n95.hu Nokia N95-ös és egyéb S60 telefonos információs oldal http://febazo.hq.hu/ I8910 HD : http://href.hu/x/f1zt
-
-
mézespálinka
senior tag
válasz Bdanyy #194056 üzenetére
Sziasztok!
Totál nem értek a hibrid járgányokhoz. Autócsere sem most aktuális, majd 1 vagy 2 év múlva. Ismerősöm nagyon rákattant a volvo v60 hibridre(2015-16-os évjárat).
Kíváncsiságból megnéztem. Elvileg a sofőr választhat, hogy tisztán elektromos, belső égésű motor általi vagy hibrid hajtással utazzon. Nagyon kézenfekvő lenne elméletben számomra pl. A városi munkábajárás(2x4-5km) tisztán elektromos hajtással, a többi út pedig a belsőégésű motor által hajtva. Azonban a volvo honlapja alapján hiába választok eletromos hajtást, ha az autó úgy dönt, elindítja a dízelt is (pl. Ha fűteni/hűteni kell, vagy úgy gondolja kicsi a töltés az akksiban, stb). Na már most ilyenkor a teljesen hideg dízelmotort kapcsolja be. Ez nem brutál rossz a motor élettartamára nézve?
Ha jól raktam össze a képet, akkor mrgkérdezném, hogy létezik olyan hibrid, amiben kapcsolható, hogy csak elektromos hajtással menjen, és közbe előmelegíti a robbanómotort? (Talán valamelyik mercinél hallottam ilyet?) -
molnarpeter
nagyúr
válasz mézespálinka #194058 üzenetére
Gondoltak erre a svédek, egy állófűtés jellegű kályha melegíti elő a motort (hogy mindegyikben van, vagy csak a legtöbben, azt hirtelen nem tudom, mindenesetre anélküli példány nem rémlik hirtelen). Nézz be a facebook csoportba, ott van bőven olvasnivaló
Pure/csak villany módban tudtommal nem indít dízelt alapvetően, de mivel gyengébb az elektromos hajtás, padlógáz esetén biztonsági okokból rákapcsolja a gázolajos erőforrást is.
Klíma széria probléma, de futó példányok jó részére van gyári szervizakció kompresszort illetően, tisztítás meg kb 100-150 környéke, onnantól kezdve ki van húzva a méregfoga. V60service foglalkozik a dologgal alapvetően.[ Szerkesztve ]
-
slett27
addikt
válasz BigBlackDog #194054 üzenetére
Nem voltunk. Főúton mentünk csak.
Kmmm... [link] Erről vélemény ?
Kinek mennyire számít a szín ? Mert ha az is opció akkor a vásárlás elhúzódhat hónapokig.
[ Szerkesztve ]
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
-
tboldi
nagyúr
válasz slett27 #194060 üzenetére
Nálam nem a szín az elsődleges, de van egy kivétel, rózsaszínt egyáltalán nem vennék.
Illetve ha van rá mód, akkor az ezüstöt, a feketét, a fehéret és a szürkét is kerülném, unalmasak, jellegtelenek, de ha nincs más, akkor még ezeket elfogadnám.A sajátom piros, újonnan ezt sem választottam volna, de ezzel nincs bajom. Szerencsére mélyebb árnyalat, nem olyan rikító.
Sárgában, kékben vagy padlizsánlilában jobban tetszik.[ Szerkesztve ]
-
sagesz93
addikt
-
-
slett27
addikt
válasz molnarpeter #194061 üzenetére
Ez ugynaz akkor mint a Giuiletta-ban a 170LE motor ? Mert ha igen akkor nem kockáztatok valóban.
tboldi : ezzel én is megbarátkozok. Mert használt autónál úgy néz ki hogy nem olyan amit szeretnék, hanem amilyen van. Gondolok arra hogy pl feketében tetszik de le van élve, a szürke törött volt, a piros meg csacsa-ragya.
sagesz93: meglesem van-e a környéken. Thx az infot.
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
-
TrollBalint
addikt
válasz ngaba #194010 üzenetére
Ha jól emlékszem Te ajánlottad a K-s Astra-t, tegnap megnéztünk egyet (konkrétan ezt: Opel Astra K
Hát nem tudom, nem volt rossz, mondhatni tetszik, de az Avensis kicsit jobban, viszont ez olcsóbb annival, hogy versenyre kelljen vele (úgy hoyg még mindig nem tudok döntei melyik legyen. Mindenesetre nézegettem több opelt (K Astra, Insignia) és láttam nagyobb motorokkal is. Van, ami az Opelnél nem ajánlott, problémás lehet? Amiket néztem, 1.8 sima szívó, 1.6 Turbó és láttam 2.0 Turbót is eg insigniában)Nagyon szép az a Lancer is, ami a pdf-ben van, az is nagy kedvenc, de így is épp elég eldönteni, hogy miilyen autót vegyünk nem merek még egyet megnézni, mert tuti megtetszene (bár, ha árban / megbízhatóságban versenyképes a Toyotával, akkor...)
https://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters
-
vzsryl
nagyúr
válasz TrollBalint #194067 üzenetére
A K Astrának az ára és az infotainment rendszere a legjobb. A 1.4T jól megy, korrekt a fogyasztása, de közel sincs olyan megbízható, mint az Avensis 1.8-as szívó benzinese.
[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
HKorn
addikt
válasz Red_Bull #194064 üzenetére
Nem tudom ez az arc mibe nyúlt bele, de nekünk pont ilyen volt, 2006-os újonnan vásárolva, 14 évig és 150 ezer km-ig volt meg. Annyi, hogy nem volt benne klíma, többi stimmel.
14 év alatt, 1 akksit kellett bele venni, meg 2 lengőkar lett cserélve a stabpálcákkal együtt. Ennyi. Ezen kívül kb fékbetét és olaj meg szűrők, oszt' jónapot (váltóolaj talán 2x volt cserélve, fékfolyadék 2 évente, motorolaj meg 15k km-ként.)
Teljesen megbízható gép volt. Igaz. itt-ott már csörgött-zörgött, de hát a 14 év az 14 év meghát azért csak egy olcsó kisautó volt, kemény műanyagokból
[ Szerkesztve ]
Run&Ride
-
tboldi
nagyúr
válasz Red_Bull #194064 üzenetére
Csak beleolvasgattam (túl hosszú ), de nekünk nem volt ennyi szívás a WagonR-rel. Lassan 17 éves, 190k km van benne, és napi ingázósnak van használva, eddig a legnagyobb költség 4 lengéscsillapító és 4 rugó volt.
Mondjuk azért van benne néhány bullshit is, pl.:
- "nem szabad kimenni soha autópályára, mert kiég a méhsejt szerkezet [a katalizátorban]"
- "[a kuplung] az autópályás használattól túlmelegszik, a kopóréteg szinte újszerű, de a “fémtárcsa” eldeformálódik a hőtől"
Itt vajon a lendkerékre vagy a tányérrugóra gondolt?A WagonR-ünkben ugyanaz az M13A van ugyanazzal a katalizátorral és ugyanazzal a kuplunggal, és még egyik sem jelentkezett még, pedig évek óta napi 2x40 km-t fut az M1-esen és az A4-esen.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz slett27 #194060 üzenetére
így, hogy ez még tetszik is semennyire najó, használtnál nem számított, most újnál is csak akkor adom hozzá, ha olcsóbb mint 200k, egyébként tökmindegy, nagyrészt úgyis a belsejét nézed, az tetsszen, az legyen rendben
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
ngaba
aktív tag
válasz TrollBalint #194067 üzenetére
Nem én ajánlottam, hanem Kickass. De lebeszélni sem foglak: Nekem is tetszik a K Astra, és hiába megbízhatóbb(nak elkönyvelt) a J Astra, én is a K-t választanám, ha a kettő közül kellene (a J nem tetszik, meg az A Insignia sem, ez van).
Az Opel fórumban fogják tudni pontosabban megmondani, hogy melyik motor milyen (használd a keresőt is):
Az 1.8 szívó és a J Astra 1.4T-je az, ami közmegegyezésesen megbízható. (Az 1.6T-ből többféle is van, ezt pontosítani kell.) Az 1.6T-2.0T-ről szerintem kevesebb tapasztalat van, azok már az élvezetről szólnak, nem a gazdaságosságról. Ha nem érdekel a fogyasztás, csak a feeling, akkor érdemes lehet nézegetni ezeket is (miután utánaolvastál), mert egyre inkább kihalnak az erős motorok...A Lancerről: Magadnak veszel autót, nem másnak. Miért baj az, ha megtetszik? Mindenkinek mások a preferenciái, engem sem szokott érdekelni a puritán belső / kopogós műanyagok stb. (Ha zajos pályán, az már inkább.) Én szimplán drágállom, hogy milyen árszinten mozog, tehát nekem ennyit nem ér, de másnak érhet. (Én újabbat néznék amúgy, ott annyira nem "zavaró" az értéktartás nekem [az újabb autók drágák], csak az 1.8-at már nem rakták az újabb Lancerekbe, úgy tudom. Meg egy idő után úgyis a rozsda lesz a fő ellenség; ezért sem értem, hogy az öreg japánok miért olyan drágák, azért az európai autók jellemzően jobbak rozsdavédelemben.)
[ Szerkesztve ]
-
Doki16
addikt
válasz mézespálinka #194058 üzenetére
Ha olyat akarsz ami nem lövi be a belső égésűt, akkor nem fogsz találni. Azért hibrid, mert ha padlót nyomsz akkor be fog kapcsolni. Van kivétel persze, de nem minden helyzetben.
A GTE pont ilyen, hogy nyáron ha padlózod akkor sem kapcsol be a motor. Kickdown persze indítja de az más téma. Viszont minél jobban merül annál hamarabb fog kapcsolni a benzines. De erre kitaláltak egy ábrát amin ez jól látható, és ha ésszel kezeli a pedált az ember akkor még -10 fokban is elmegy akkumulátorról, sőt még simán fűt is róla.Ami nem hibrid de hasonló az az Ampera és az i3 REX. Ezek tudják, hogy ami van kraft az akksiban és nem padlózol nem fog indulni fűtésre se a benzines.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Gabonetta
aktív tag
Sziasztok!
Mi is autót keresünk (az elején vagyunk) , de úgy látom, nem lesz könnyű dolgunk.
-
Doki16
addikt
A benzinmotort nem melegíti elő ha az a kérdés. Nem tudná semmivel sem, nincs benne alapból benzines kályha, elég borsos felárért kérhető volt, gondolom talán az elő tudja melegíteni, de az csak állófűtés. Az árammal meg csak a kiskört lehet felfűteni, az utasteret lényegében. Egyedül a DSG váltó hűtése tud egy kis meleget juttatni a nagy vízkörnek, de hát télen nem hinném, hogy egyhamar bemelegszik a váltó. De amúgy nem kell aggódni miatta, elég jól sikerült ez az egész rendszere a VW-nek. Nem egy példány van ami már jócskán 200000 felett van és a TSI nem erről volt híres. Persze nem fog 1.9 PD magasságokba emelkedni, de ha a helyén kezeljük a dolgokat GTE elég jó lett.
Amperát akkor lehet rosszul tudom, olyanom még nem volt. (már nem is lesz) Én azt hittem az ameddig fel van töltve mindegy milyen hideg van nem indítja be. Csak abból gondoltam, mert ott eleve mindig a villanymotor hajt, a benzines csak legvégső esetben kapcsolódik be a hajtásba.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Doki16
addikt
Ampera egy jó ötlet volt, de nem vitte tovább senki ezt a vonalat. A Prius 2 után biztos tetszeni fog, mert minőségi ugrás. Erőben is jól ott van és elvezni fogod az 50-70km hatótávot. Golfról már nem váltanék vissza, de a konstrukció tetszik, csak hát már "elavult", régen volt 2012.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
TrollBalint
addikt
válasz ngaba #194072 üzenetére
nem az a "baj", hogy megtetszik, hanem ezzel még egy autó bejön(ne) a képbe, és még nehezebben választanék A mostani 2.0-s sima szívó Volvom is elfogyaszt 7,5 - 8,5 litert pályán / autóúton. De hogy egy kedves rokonom mondta, azért dolgozok, hogy tankoljam és a pénz amúgy sem kel ki
Azt szomorúan tapasztaltam, hogy egyre kevésbé vannak erős motoron a piacon, amit nem igazán tudtam hova tenni...
Alapvetően nekem az a fontos - a megbízhatóságon kívül -, hogy ha beleülök érezzem magaménak az autót, szeressek benne ülni és akarjam vezetni. Ehhez kell, hogy autópályán ne legyen hangos, és szép legyen a belseje. (Nálam ez az űrhajós belső, sok kijelző, kapcsoló )vzsryl: ezzel egy plusz pont az Avensisnek Nagyon érik, hogy akár szabadság árán is elmegyünk megnézni azt, ami tetszik, csak épp bő 200 km-re van Kell még párat aludnunk mire rászánjuk magunkat, hogy Avensist vegyünk (de ha találunk a közelben egy insigniát, akkor azért még megnézzük, hátha az is úgy megtetszik, hogy csak na )
https://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters
-
Doki16
addikt
válasz KoVee84 #194082 üzenetére
Van A3 etron, az ugyanúgy GTE technika. A Niro hibrid is jó kocsi, csak nem plugin. Új létezik még csak belőle. Fenntartani a GTE drágább, de csak a DSG váltóolajcsere miatt. Amúgy egy általános kötelező szerviz megvan 20-25-ből anyagköltség. [kép] Ez két autóra való cucc.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Doki16
addikt
Igen írtam is, hogy újként már van belőle plugin is, vagyis nem régibe. De A3 vagy GTE árkategóriában felejtős. Erre gondoltam. Jelenleg egy Ioniq plugin drágább mint egy villanyos. Valamiért a Kia/Hyundai plugin autói baromi drágák.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Doki16
addikt
Nem lehet csak szöveget törölni belőle, hanem komplett hozzászólást csak? Nem tudom mi van a GDPR-ban azért kérdem.
Na de, hogy legyen haszna is ennek a kommentnek.
#194086KoVee84: A motor jó, sima szíjas. Bátran vehető. A váltó nem ajánlott, mert hajlamos elég sok minden tönkremenni benne. Ha DSG-t keresel akkor érdemes a DQ250 vagy DQ400e típust keresni. A kinézett A3-ra rádobsz még és el lehet hozni Golf GTE-t is és abban már jobb fajta váltó van. Másrészről meg a benzinmotor is sokkal kímélőbb üzemben jár benne mindig. Semmivel nem rosszabb mint egy sima mezei A3, eleve magas felszereltséggel jöttek ki és igazi GTI ülések vannak benne.A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Ursache
senior tag
Sziasztok!
Már követem a topicot pár hónapja, de mindig oda lyukadok ki, hogy ezt az autóvásárlást nem fogom zsebre tenni..
Az hogy egy fing 2021-es corsa is >5M mert tele van nyomva ilyen-olyan nélkülözhetetlen szenzorral és fejlesztéssel.. radar, elől-hátul, prediktív fisz-fasz, ilyan assistant, olyen smart function, bla-bla..
Minek? Csak én vagyok maradi és mert egy 20 éves kocsit hajt az apa? Ezért érzem feleslegesnek?
Egy skoda kodiaq néhány (kényelmi) funkciója:
Kanyarkövető ködfényszoró - elmúlt pár (1-2) százezer km után soha nem hiányzott, soha nem is volt ebből eredendő baleset, se okozott kár, se semmi.
Parkolóradar - igaz, hogy az aktuál kocsi kevesebb, mint 4 méter, de 4.20-nál mi van? És 4,5 fölött? Semmi? Azért ez nem egy nyerges..
Távolsági fényszóró szabályozás - nem törik le a kezem, kapcsolgatom, ahogy az indexelés is megy..
Közlekedési torlódás asszisztens - nincs is kuplung! nem fogok megint bedagadt, viszeres lábbal kiszállni, mert budáról át kellett mennem pestre a városon...
Közlekedési tábla felismerő rendszer - úgy van reklámozva a funkció, hogy "meglepően könnyű nem észrevenni..., főleg éjszaka". ?????Jól van, persze, legyen klíma, meg üléshűtés/fűtés, meg navigáció esetleg. De ez a sok marhaság minek?
Meggyőzhető vagyok, és értem én, hogy hajtánnyal is le tudok jutni a rokonokhoz, csak minek? De van két szemem, két fülem.. Én is felismerem a táblát, én is tudok parkolni, én is... minden. Sparnál beparkol magától a parkolóhelyre, és akkor én addig összeszedem a cuccaimat a kocsiban? Ez lenne az a bűvös 10 másodperc / alkalom, aminek a végén kijön, hogy az életemből 1.5 évet parkoltam, amikor lehet automatikára is ezt bízni??
Egy olyan kocsit keresek, ami "új" (>2015-2016) és nincs ennyi nettó baromsággal telenyomva. Lehet 5-7M a kocsi, de az akkor a nagy szilárdságú acél kasztni miatt legyen, meg a defektűrő abroncs miatt, meg a 20" felni miatt, hogy ne essek ki az ülésből a hungárián.
Tehát 5-10M között, minél kevesebb "kényelmi" funkció, minél biztonságossabb. (Hagyjuk az egyéb tényezőket: mire kell, család, hány liter (100-on és csomi), éves járás, ingázás, benzin-dízel satöbbi.)
Ja, és automataváltó kizárva (na jó, ez még maximum beleférhetne, de ennek sem látom értelmét)
https://www.youtube.com/watch?v=eIri9YLHpOg
-
Doki16
addikt
válasz Ursache #194094 üzenetére
Nem értem a problémádat, minden amit írtál extra felszereltség. Egyszerűen nem kéred és kész. Fecsapsz bármilyen listát és kiválasztot a fapad modellt. Biztos lehet benne, hogy semmi fényszoró asszisztens vagy radar nem lesz benne, mert ezek a mai napig kőkemény extrák. Egy táblafelismerős, kitakarós fényszóróért (kamera kell mindkettőhöz) vagyonokat kell fizetni pluszba az alapmodellen felül.
Tessék választasz egy Toyota Corolla Active-ot és semmi nem lesz benne garantáltan. [link] TSS-t meg kikapcsolod és kész. Vagy Egy GL S-Cross. De egy alap Astra is jó lehet. Bántoan alacsony felszereltséggel pont, hogy könnyű kocsit venni. Az Ausi A4-ben még talán a mai napig kapsz business editionba kurblis ablakot.
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
dj79
senior tag
válasz Ursache #194094 üzenetére
Ez tetszik, végülis az autó legyen autó
Valami alapfelszereltség kell Neked, ledes lámpa (ezt már nem hagynám ki), klíma, ülésfűtés, tempomat? Bármelyik reklámból kinézhetsz bármilyen típust, csak az a fontos, hogy a hirdetésben úgy szerepeljen, hogy xxxxxxx forinttól. Na az a modell kell Neked.
A hátsó tolatóradar azért nem elvetendő, mert a mostani autók magas övvonala miatt nem egyszerű hátrafelé kilátni.[ Szerkesztve ]
-
[CS]Blade2
addikt
válasz Ursache #194094 üzenetére
Ilyet nem fogsz találni, tudom, mert én is hasonlóképp keresek. Olyat viszont találhatsz, mint mit nem rég beraktam ide a topicba képet, hogy az új i20-asban az entry felszereltségbe nincs rádió, hangszórók és klíma. Radaros-kamerás sz*r az persze van, meg a méregdrága guminyomás ellenőrző.
Ha az alap felszereltségeket nézed, akkor pl. kerékből nem a 20"-os alufelni lesz rajta, hanem a 15"-os lemezfelni dísztárcsával.
[ Szerkesztve ]
-
nexus6
aktív tag
válasz Ursache #194094 üzenetére
az árképzés szerintem is most egy elvadult dolog az új és használt autóknál... én is most hogy nézegetek használtakat, ledöbbenek hogy egy 10 éves autó általában 2-3 millió Ft, aminek az új ára volt 10 éve 3,5 millió Ft. persze most más az euró, meg növekednek az árak (gyártók, környezetvédelmi normák, kütyük), viszont most is azon gondolkodok hogy megérné inkább egy új amit legalább 10 évig hajtok 4-5 millióért. csak sajnos a kis és a közép kategória között már jóformán nincs különbség...
Ezért szeretem a fórumokat, ezerszer jobban értenek az agytrösztök a dolgokhoz, mint egy helpdesk vagy az információ :)
-
nagyúr
válasz [CS]Blade2 #194097 üzenetére
meg a méregdrága guminyomás ellenőrző
Mer' azt az EU megköveteli. A rádiót nem.
[ Szerkesztve ]
-
vzsryl
nagyúr
válasz [CS]Blade2 #194097 üzenetére
A guminyomás ellenőrző már 2014.11.01-től kötelező minden autóban.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖