-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
tomcsi23
veterán
válasz DeFranco #49651 üzenetére
Sonaxot homasitában vettem.
Bosokot a linkelt oldalon is meg tudod rendelni, ami aztán az üzletben is átvehető (XI. ker, Kosztolányi környéke) - akár pár órán belül, ha épp van az üzletben. Vagy más helyeken is, gugli segít. Sőt, shell kúton is szoktam látni (nyilván pöppet drágább).
Úgy voltam vele - ha már ajánlották a topikban - kipróbálom, főleg ennyiért..de le a kalappal, sokkal jobb, mint ahogy az ára mutatná....de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
ReSeTer
senior tag
Amúgy, tapasztalat valakinek Laguna II 2.0 16v?
Ha jól olvastam van kétfajta 2.0 is, 2005-től visszafele mennek a technológiával? :/ Mert a fiatalabb motor már csak hengerenkénti befecsi, míg a régebbi közvetlen.Egyéb tudnivaló?
-
didros
senior tag
Itt egy új kiszemelt autó. Megnézem ezt is amíg tisztázódik a másik ügy.
[link] -
batai15
félisten
Sziasztok! Vento vagy golf3 ról mik a vélemények? Jó tuning alap (felni lökös ,lámpa) illetve azt olvastam hogy megbízhatóak. 1.6 benzin v. 1.9tdi-t szeretnék hamarosan. Vagy miket érdemes nézegetni 600e környékén?
-
batai15
félisten
Nem akarok leharcoltat venni. Vagy még polo sedan
ami tetszik. Ja és a ford focus sedan v kombi.
Régen egy faszányos lada 2105öt akartam sperrel meg minden finomsággal.
Melack : suzuki nem nagyon tetszik,ahogy renault sem.
De jöhet bármi , amire
érdemes lesz ránézni:-)[ Szerkesztve ]
-
szőröscica
addikt
válasz ReSeTer #49660 üzenetére
A régebbi 2.0 a közvetlen befecskendezéses úgynevezett IDE motor. Rossz a híre, pedig alapvetően nem egy rossz motor. Két jellemző hibája szokott lenni, a nyomásszabályozó szelep, és a nyomásszenzor.
Ezek nem óriási összegek, de azért nem is két fillér. 40-50 ezer forint körül van mindkettő, viszont úgy gondolom, hogy aki egy valaki 7-8 millióba kerülő autót ma meg akar venni 1 milla körül, annak ilyenekkel számolnia kell.
Megelőzte kicsit a korát az a motor, akkoriban még nem volt ennyire elterjedt a közvetlen befecskendezéses technológia a benzineseknél.
A 2.0 16v egyszerűbb konstrukció, picit gyengébb és picit többet eszik, de nincsenek azok a nyűgjei, mint az IDE-nek. Mindkettőben van viszont ún. okoskerék (a vezérlést módosítgatja), az hajlamos elromlásra, ekkor alapjáraton kissé traktoros lesz a hang. Nagy bajt nem csinál egyébként.
Motorikusan ez jellemző rájuk. Egyébként a Laguna nem rossz autó, van néhány elektromos nyűgje, a legjellemzőbb talán a keréknyomás szenzorok tönkremenetele, ez ha nem kell, akkor kikapcsoltatod, és többet nem idegesít. A másik az indítókártyák szeretik előbb-utóbb megadni magukat, fórumokon lelkes önkéntesek szívesen javítják, onnantól nincs velük gond. Az összeszerelési minőség nem tökéletes, sok minden nyöszörög az utastérben, de nagyon komfortos autó. A futóműve kényelmes, a hátsó híd szilentje szeret tönkremenni benne elég gyakran, pár ezerért pótolható.
Utólag extrákkal jól bővíthető, könnyen varázsolható bele tempomat, sötétedős belső tükör, beszédszintetizátor és ESP is, ha esetleg alapból nem lennének ezek benne.
Én úgy gondolom, azonos pénzért többet ad, mint egy német.
[ Szerkesztve ]
-
ReSeTer
senior tag
válasz szőröscica #49669 üzenetére
Futóműtől félek nagyon, sok rosszat hallottam róla. Na meg persze az elektronikától. Igaz az, hogy a v6-os 3.0 alig fogyaszt többet a 2.0-nél? Vagy ez csak legenda?
-
-
Laraxior
titán
válasz ReSeTer #49670 üzenetére
Városban rövidtávokon 11.3-ból megvagy nyáron. Télen ugyanez 16.2 liter.
Hosszabb táv, autópálya, 130-as tempó megvagy 8 literből
180 felett megint elkezd szippantani...
Most az AVGm 13.6 liter, de kivettünk két katalizátort belőle, azért ilyen magas.Amúgy meg nagyon szeretem, azt sem mondhatnám, hogy sokat kellett volna rá költeni, a kopó alkatrészeken kívül, volt egy generátorgondom, 18ból megvolt, és két gyújtótrafó-csere. Meg rakoncátlankodott a motorban egy jeladó (Renault-probléma), egy forrasztással megoldottuk a gondját, 4 ezer forint.
Nyár végére tervezem az automatát szétszedni, de akkor ahhoz sem kell már hozzányúlni az autó élete végéigVan egy srác aki most akarja lecserélni az övét, az a 2ezres turbós. Azt mondja az is felszívja a 12 litert vígan. Az övével sem volt semmi gond még, pedig az is van vagy 8-9 éves.
[ Szerkesztve ]
"Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
-
szőröscica
addikt
válasz ReSeTer #49670 üzenetére
Minden cucc bosch benne szinte, nagyon nem kell félni tőle.
Azért a 3.0 V6 jóval többet eszik, ráadásul automata. Van egy ismerősömnek, szereti, de azért fenntartani jóval drágább.
Ha jobb menetteljesítményt szeretnél, akkor a 2.0T is ajánlható, az nem volt IDE változatban.
A futóművétől ne félj, egy Passatban sokkal több lengőkar meg egyebek vannak, amiket rendszeresen kajál a magyar úthálózat. A Lagunánál egyedül a hátsó híd szilent ami gyakrabban fogy az átlagosnál.
-
Laraxior
titán
válasz EQMontoya #49676 üzenetére
Gondolom akkor véletlenül mondta a kipufogós, hogy nagyobb lesz a fogyasztásom... vagy mert éppen olyan napja volt, na ennek a marhának most ezt mondom...
De te biztos jobban értesz hozzá, lehet hozzád kellett volna vinnem....
Ha meg nem így van, akkor miért mondta? Nekem ezt mondták, pont.[ Szerkesztve ]
"Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
-
Laraxior
titán
válasz Integra #49679 üzenetére
Szebb hangja lett.
"Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
-
EQMontoya
veterán
válasz Laraxior #49677 üzenetére
No, akkor nezzuk sorjaban:
-A katalizator a kipufogogazok utjaban van, tehat ha kiveszed, konnyebben tavoznak a gazok, no a motor hatasfoka, picit csokken a fogyasztas. Ez eddig ugye tiszta sor.
-Valoban igaz, megis nohet a fogyasztas: ha az elso katalizator mogott van egy lambda-szonda, amely abbol a kat.-bol kilepo gaz osszetetelet vizsgalja, es ez alapjan szabalyozza a kevereked. Nyilvan ez arra van felkeszitve, hogy katalizator van elotte. Viszont ha igy hasznalod katalizator nelkul, akkor egyes fiam, leulhetsz!Azt mar meg sem kerdem, hogy megis hogy lett muszaki vizsgad? Gondolom, levelezon, vagy Te fingottal a muszerbe, es az meg hatarerteken belul volt CO szempontbol.
Legalabb ne reklamozd bmeg, amit csinalsz, ha mar hot illegalis, es meg hulyeseg is.
Same rules apply!
-
Laraxior
titán
válasz EQMontoya #49682 üzenetére
Azt azért megkérdezném, hogy honnan tudod, hogy mi van az autóban, mennyi katalizátor és mennyi lambda szonda van benne, és főleg hol helyezkednek el... mert gondolom ahányféle autó, annyiféle megoldás.
Elmondom, hogy így is határérték alatt maradt a CO kibocsájtásSzívesen tanulok, ha van kitől, és főleg úgy adja elő, nem lekezelően mint mondjuk te. Tény, hogy nem értek hozzá, de azért úgy gondolom, én normálisan adtam elő a mondandóm, úgyhogy ha megkérhetlek te is így tedd.
(#49685) whitezo88: Csináltattam hozzá hátsó dobot is igen.
[ Szerkesztve ]
"Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
-
válasz EQMontoya #49682 üzenetére
Picit visszafogottabban is lehet elmondani hogy nem értesz vele egyet.
És ha ennyire támogatod a papír szerinti formát, és gyűlölöd akik ezt nem tartják akkor javallom nézz át a cs-re meg a hasonszőrűekre, és látni fogod hogy nagyon nem egyedi a jelenség.[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Kornel
veterán
válasz Laraxior #49683 üzenetére
EQMontoya jól mondja, ez a megoldás a bevett.
Szerintem nem a te kocsid kipufogógázát mérték akkor, vagy elé raktak egy rongyot, mint anno a ladáknál
A fogyasztás növekedést meg megint korrektül leírták előttem, de ha nem hiszed, vidd el egy jó szervizbe, ahol diagnosztikával sok minden kiderül, de az biztos, hogy ez a megoldás a kocsidnak se egészséges.(#49686) bitpork: nem csak arról van szó, hogy lehet-e ilyet, vagy nem, de a 2. lambda jelét nyilván nem tudja értelmezni az ECU, mert a normális tartományon kívül van, rögtön borul a keverékképzés.
[ Szerkesztve ]
-
EQMontoya
veterán
válasz bitpork #49686 üzenetére
Attol, hogy sok hulye van, ez meg nem lesz jo. Nem veletlenul van benne a katalizator. Legalabb egy forumon ne hirdessuk mar, hogy illegalis hulyeseget csinalunk...
Laraxior: Mas esetben nem emelkedhet a fogyasztas. A dontes a Tied, hogy szimplan az elso, vagy a masodik eset ervenyes az autodra. A fenti ket sor viszont Rad is vonatkozik, hatvanyotottan.
Same rules apply!
-
válasz EQMontoya #49688 üzenetére
Pár percig lélegezz mélyeket, és olvasd el amit írtam. Nem azzal van a baj h nem értesz vele egyet, de nem kell lekezelni pláne nem hülyézni. Tuti ha jobban ismernénk egymást, én is tudnék belekötni valamibe, de ettől nem érezném szükségét annak hogy nem pc módon viselkedjek. Lehetsz jó szagember, ha képtelen vagy kulturáltan elmondani amit szeretnél
Adok ötletet, jó? Nem mondjuk hogy "hülye vagy", csak azt hogy "intellektuális téren kihívásokkal küzdő" Remélem érted hogy, hová akarok kilyukadni.https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Laraxior
titán
válasz Kornel #49687 üzenetére
Itt nem értelmez semmit az ECU, mert nincsen mögötte lambda-szonda. Hengersoronként 2 katalizátor van az autómban, valahogy így helyezkednek el:
leömlő - lambdaszonda - katalizátor - lambda szonda - toldás - katalizátor -\
leömlő - lambdaszonda - katalizátor - lambda szonda - toldás - katalizátor -/Y-ba összemenő közösítő cső-> középdob - hátsó dob - és kipuf vég
[ Szerkesztve ]
"Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
-
EQMontoya
veterán
válasz bitpork #49690 üzenetére
Ertem. Hat akkor legyen szellemi kerekesszekes, aki ilyet csinal. Igy jo?
Illetve lehet, hogy en eros hangnemben b..tam le erte, de ha a rendor fogja meg vele, es veletlenul eszreveszi, az jobban fog am fajni, mint az en mersekelt cizellalason atesett jolelku aldasaim.Laraxior: akkor most probald meg elmagyarazni, hogy ebben a rendszerben a hatso ket katalizator hianya hogyan novelhetne a fogyasztast. (Deja vu)
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
Integra
titán
válasz bitpork #49690 üzenetére
ezt hívom én álszent képmutatásnak. konkrétan undorító egy viselkedési forma. de úgy tűnik, ebben a túlszofisztikált társadalomban az ilyen pojáca viselkedés a divat, a moderátorok körében is, egyenes beszédnek lassan helye nincsen..
[ Szerkesztve ]
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
m3tr0
senior tag
válasz EQMontoya #49693 üzenetére
Igen...a rendőr sokszor nézbe a kocsi alá és fejből tudja,hogy melyik autón hol keresse a katalizátort és tudja is,hogy hánynak kell ott lenni..
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/mazda/mx-5/mazda_mx-5_coupe_1.8i_16v_revolution-20518846#sid=b13b1a91-1e0f-480c-b898-8b9bfb218ee3
-
válasz Kornel #49692 üzenetére
Tudod van a mondás, hogy igazi politikus az , aki úgy tud elküldeni a fenébe, hogy már várod hogy indulhass
EQMontoya: Tételezzük fel, hogy ezzel tisztában van, és örüljünk az örömének, vagy sírjunk vele együtt ha elkapják...max mondhatjuk, hogy látod-látod, én megmondtam
(#49694) Integra: Az egyenesség és a nyers fogalmazás között óriási a szakadék. Emlékszel, hogy engem is hogy leoltottál? Mégsem rohantam hanyatt homlok modkerezni. Szimplán tudomásul veszem hogy más a véleményed. Azt vettem észre hogy ezt Te is észrevetted és azóta kevésbé nyersen oltasz le. Látod, Te is fejlődsz
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Integra
titán
válasz bitpork #49696 üzenetére
kurvára nem kenyerem moderátor után rohanni, nem tettem és soha nem is fogom, ellentétben ócska kis pojácákkal, lúzerekkel, van belőlük elég... viszont én nem nyájaskodom, meg fogom erre a túlzott diplomatikusságra, igen, nyers, és egyenes vagyok, legkevésbé sem konfliktus kerülő, és bántó is lehet, de inkább előbb, mint utóbb, ez van, vállalom. én nem kívánok mindenkinek tetszelegni, meg bratyiban lenni, ilyen nincsen, teljesen természet ellenes és nem létezik.
de szerintem is, aki hülye, az hülye. ezen ne szépítsünk, montoya-nak teljesen igaza van.[ Szerkesztve ]
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
m3tr0
senior tag
válasz Balupapa #49698 üzenetére
Munez: sajnos nem egyedi az eset..
De van...Nem ezért írtam..csak ilyenért ennyire neki ugrani valakinek..
Ennyi erővel nekem is van az autómon olyan átalakítás (mivel nem szakműhelyben végezték) ami illegális.
Meg szerintem elég sok embernek itt a fórumon...nekünk is lehetne mondani,hogy mekkora hülyék vagyunk.
Főleg ha onnan nézzük már az is illegális és szólhat érte a rendőr ha 2 mérettel nagyobb felni van a gyár által megadott felniméretnél..Integra: kabbe ezt honnan tudtad,hogy szőrös a kormányvédőm?! (amúgy Hondán inkább +15 le )
[ Szerkesztve ]
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/mazda/mx-5/mazda_mx-5_coupe_1.8i_16v_revolution-20518846#sid=b13b1a91-1e0f-480c-b898-8b9bfb218ee3