-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
etnies
senior tag
válasz Teasüti #95907 üzenetére
Most nem igazán értem, hogy mit akartál bizonyítani.
Írtam, hogy a kezdő sofőrök gyakrabban baleseteznek, ha SS gépet kapnak a kezük alá.
Erre leírod, hogy a haverod, aki kezdő, de nem SS gépe van, hanem egy túramotor/naked (ízlés szerint), annak olcsóbb a biztosítása, mint neked, akinek SS gépe van.
Ezzel nem cáfoltál, sőt.
Továbbá: http://a.te.ervelesi.hibad.hu/anekdotikus-bizonyitas [link]
Aztán: milyen biztosításról beszélünk? Third party? Third party, fire and theft? Comprehensive? Melyik biztosító? Mert mondjuk az MCE mindenkinek olcsót ad, de 1000 meg 1500 önrésszel, míg mondjuk a Bennet 2X drágább, de csak csak 300 önrészt kér.
Itt van néhány tény a fiatal sofőrökről: [link]
Egy részt kimásolok, a többit elolvashatod:
"Common risky behaviours
Speeding
Excessive or inappropriate speed is known to be a key contributory factor in crashes involving young drivers in the UK [16] and elsewhere. Research has found that a third of fatal young driver crashes in the USA are speed-related [17]."Felhívnám a figyelmed a "Key" szóra.
Bemondták a rádióban egy hónapja talán, hogy éppen kidolgozás alatt van a törvény, a B kategóriát is szétfogják szedni, ahogy a motoroknál megtették, mert a kezdő sofőrök erős autóval annyira felülprezentáltak a baleseti statisztikában, hogy elfogadhatatlan.
"önmagam hite vagyok magamban"
-
etnies
senior tag
válasz Teasüti #95966 üzenetére
"Why do motorcycle accidents happen?
• Contributory factors provide an insight into how and why accidents occur. The factors are
largely subjective as they reflect the opinion of the reporting officer, therefore they should
be interpreted with caution. A maximum of six factors can be recorded for each accident.""önmagam hite vagyok magamban"
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Teasüti #96425 üzenetére
Ott meg a legnagyobb gond az idojaras is.
Ha nem hobbistatol, vagy ahogy a szittya sniper mondana: joidomotorostol veszel motort, hanem egy bizonyos also arsavban levot, amit kenyszerbol nap mint nap hasznaltak, ott rengeteg ganyolas es korrozio lesz, ami gtk val is vegzodhet. Pl rozsda a villaszaron.Nem elek odakint, nem akarok okosabb lenni, de szereltem angol motort. Mindenhol korrozio, a feknyereg, az aluminium a vas. Meg a muanyag is rozsdasodik. Minden berohadva. Azt nem volt jo szerelni.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Teasüti #96427 üzenetére
Jo kerdes...
En nagy kedveloje vagyok a szart nagyon olcson vasarolni, es megprobalni nem deficitesen feltamasztani ahhoz kepest, amit a piacon kaphatsz vasarlasnak. Hat... Sokszor sikerult, de sokszor nem jott ki a matek
Pl huzzuk meg ott a hatart, hogy mennyiert kapsz egy joidoben hasznalt, nem korrodalt, keves km es F4 et dragan, es mennyiert vetted a mostanit, mennyit koltottel ra...
A masik f4 re is kell kolteni, az 100, de hogy mennyit, azt atnezes utan lehet tudni.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Micsurin
nagyúr
válasz Teasüti #96449 üzenetére
Tettenérés esetén gondoskodhatsz arról egy suhintással, hogy tuti zsákba kerüljenek a delikvensek.
Egyéb esetben... lákátúsék a lánccal is megelégszenek súlyra.
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
etnies
senior tag
válasz Teasüti #96449 üzenetére
Nem tudom, az enyém 16 mm, ahhoz sem kezdenek hozzá, mert csendben nem lehet megcsinálni, a motor meg az ablakom alatt parkol. Az Abust megpróbálták. Ott a tracker küldött sms-t, hogy haló. Nagyon érzékeny, ha egy madár rászáll a ponyvára, már arról is riaszt.
"önmagam hite vagyok magamban"
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Teasüti #96896 üzenetére
Mivel a lanckerek es a felni nem mozdul el egymastol, a gumihardik nem estek szet, de ezt ilyen kis erohatassal nem tudod ellenorizni.
A "holtjatek" amit vizsgalsz eppen, az a kapcsolokerekpartol jon. Ekkora ablaka van az egyik kapcsolokereknek, amibe a kapcsolokerek foga illeszkedik. Ezt mar beszeltuk egyszer a kuplung nelkuli valtasnal. Tehervaltasnal is ez uti a fogakat.
Azonkivul erre rajon meg a kuplungnal a rezges csillapito rugok, amik engedhetnek.Ha baj lenne, kulon tudnad a felnit es a lanckereket mozgatni.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Teasüti #96908 üzenetére
Ne tudd meg, hogy a kis 125-ös csopperem milyen durván tudott rángatni terhelésváltásra a szerény 12 lóerejével. Annak ugyanis fixen volt rácsavarozva a hátsó lánckereke a kerékagyra. A GS sokkal kíméletesebb négyszeres teljesítménnyel is.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Horvi
őstag
-
HSM
félisten
válasz Teasüti #97135 üzenetére
Próbáltál 130-nál kiállni kicsit a nyeregben, hogy kikerüljön a fejed a plexi hatásai alól? Nálam az sv-n brutális a különbség zajban. Nagyságrendekkel halkabb a Shoei sisakom ha tisztán kapja a szelet, mintha a plexi által megkevert légáramba lenne nagyobb sebességnél.
Mondjuk a 3M 1100 füldugóval már így is viselhető volt, de még szeretnék rajta javítani.
[ Szerkesztve ]
-
Geresics
addikt
válasz Teasüti #97135 üzenetére
A szélzaj hosszú távon mindig ott van, csak épp nem mindegy, hogy milyen.
Nekem is Shark sisakom van, de igazából nem csak azon múlik, hanem a plexin is! Ha kiállni nem is tudsz a motorodon, vedd le a plexit egy körre! Észre fogod venni, hogy ha nem tereli a levedőt előtted semmi úgy, hogy pont a fejednél legyen turbulencia (vagymiatököm), akkor minden sokkal csendesebb! Cserébe sokkal hamarabb fáradsz, mert teljes tested egy vitorla, amibe belekap a (menet)szél...Most autópályán haveromnak nem kellett egyáltalán kiabálnia, simán értettem amit mond. Ő nem használta a MotoSafe dugókat (meg semmi mást), és ezért nekem kiabálnom kellett, hogy értsen. Azért ez szerintem szemléletes példa...
u.i.: "nem fékezünk senki kedvéért" (miből idéztem?)
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
z123456789
addikt
-
emre
veterán
válasz Teasüti #97151 üzenetére
Elképesztő milyen elméleteket vagy képes kreálni.
Szóval ráér majd akkor elmenni tréningre ha már kétszer háromszor elfektette a vasat, és rutinszerű beidegződéssé válnak a vezetéstechnikai baklövései?
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
emre
veterán
válasz Teasüti #97154 üzenetére
Egy kresz oktatást ne akarj egy vezetéstechnikai tréninggel összehasonlítani. Önámítást azt hinni, hogy a jogosítvány megszerzésével már kész motoros valaki, a kettőnek semmi köze egymáshoz.
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
HSM
félisten
válasz Teasüti #97139 üzenetére
Nem tudom, én nem vagyok kaszkadőr, de nem jelentett problémát, többször nyújtózkodtam így az angliai utamon autópályatempónál, máshogy az én méreteimmel nem lehetne megcsinálni az utat, mert össze van hajtogatva a lábam, és néha át kell mozgatni, félóránként meg ha megállok tornázni sose érek a végére. SV650S, minimálisan emelt csutkakormány. (Ezresről kép, de ugyanígy van a 650-en is megoldva: [link])
Persze, ha nem érzed biztonságosnak inkább ne csináld, az a tempó már nem játék. Nálam amúgy 80km/h-nál is már óriási a különbség, ha esetleg ott még biztonságosnak érzed.Ezt a 39dB-es fajtát nem ismerem, csak a sima, kúp formájú 1100-asat, de az nekem eddig nagyon bevált. Olcsó, és jól működik.
(#97141) yodamastah: Őszintén szólva nem próbáltam, nekem ez tűnik kicsit természetellenesnek. Én felfelé sokkal könnyebben kidugom a fejem, mint erősen oldalra, de simán lehet, hogy másnak meg ez az egyszerűbb.
Pont ugyanez nálam is a jelenség az SV650S-en, amit elterel a fejidom szelet, azt telibekapja a sisakom közepe/teteje, és borzalmas hangos lesz. Kidugott fejjel ahhoz képest meg síri kuss.
Találkoztam olyan FZ1 tulajjal is, aki emiatt plexi nélkül használta a gépét, csak a fejidom volt fenn, és rajta semmi.
Én majd egy MRA Vario plexit tervezek kipróbálni, hátha el tudja annyira terelni a fő szélirányt, hogy már elkerülje a sisakom. [link]
Öcsémnek ilyen van a motorján, elég meggyőző minőségű holmi, és nem is csúnya lehajtva. Sajnos mikor kipróbáltam, a sportkipufogója miatt nem tudtam objektíven összehasonlítani az én gyárimmal a zajszintet.
Öcsém azt mondta, hogy így már be tud bújni a plexi mögé, hogy csendes legyen kb. akármilyen tempónál, és ehhez a gyári nem volt elég.Szerencsére ilyen téren jól kitalálták az SV-t, kis szelet bevezet a fejidom mögé, így nem rohadsz meg rajta nyáron sem, de a szél sem akar elfújni.
(#97147) Teasüti: Ezért vagyok piszok mérges a bizonyos motoros füldugós tesztekre, ahol agyig hájpolták azt a bizonyos dugót, mert így nem hallgattam a józan eszemre, biztos elég lesz, és nem vittem a jól bevált 1100-as dugaszból az angliai utamra. Napokig csengett utána a fülem, elég rossz volt, és amit ott buktam a hallásomból, már nem jön vissza. Nem túl szívderítő gondolat. Visszafelé már csakis a 3M volt benn, nem is volt semmi gond.
(#97148) McReay: Én a Safety-Hungary képzésén voltam, akkor még két szint volt, 2 napos képzések, mindkettőt megcsináltam, és nagyon nagyon sokat tanultam ott. Merem ajánlani, mert sokrétű és "utca központú" tudást adnak át. Fékezés, elkerülés, szemléletmód. Minden forintot megért.
Jó eséllyel párszor fejreálltam volna enélkül a motorral.
Plusz ami szerintem még jó lehet kezdőknek, az valami dirttrack tréning, az is van náluk, de azon nem voltam még, ott azt tanítják, hogyan viselkedik a megcsúszó motor. Én azt kerékpáron tanultam meg, de a motornál is jól jött.
A Safety-n az ő motorjaik közül tudsz választani (van többféle kategória), azok fel vannak készítve (bukócső), és így semmi baj nem történik, ha véletlen elfekteted.[ Szerkesztve ]
-
emre
veterán
válasz Teasüti #97163 üzenetére
Na most eszembe juttattad egyik kedvenc sorozatomat. (a videóban szereplőknek is van jogosítványuk, és talán a tojásos melegszedvics a legjobb rész belőle)
[ Szerkesztve ]
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
CyberPunk666
senior tag
-
Doki16
addikt
válasz Teasüti #97277 üzenetére
Hát ez tök jó, nem is gondoltam, hogy vannak ilyen tréningek Angliában.
Biztos kicsit sarkított a cikk és gyanítom, hogy azért lett így ennyire megírva, hogy inkább lebeszélje az embereket a közúton való egykerekezésről. Valószínűleg egyfajta balesetmegelőzés szempontjából íródott. Ez a Totalcartol amúgy sem idegen dolog.Az a Kawasaki milyen durva már annyi hátsó féknyereggel
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Teasüti
nagyúr
válasz Teasüti #97277 üzenetére
Közben megtaláltam mik ezek, 600-as Fazer-eken tanultunk. Wiki szerint 95 ló és 61 Nm.
Hááát, kiábrándító. Enyém se látványosan erősebb papíron, de ezek harmat gyengék voltak ahhoz képest.
Ha viszont lefojtják, akkor minek leáttételezni?
Felsorolták milyen apró módosításokat csináltak a motorokon, a fojtás nem volt köztük.
Vmi nem stimmel.[ Szerkesztve ]
-
Pocee
senior tag
válasz Teasüti #97277 üzenetére
ezzel azért nem teljesen értek egyet,és nem hiszem el a gyerekkora óta egykerekező gyereknek,hogy ártalmatlan ledobni a motort és azért kicsit más irányú erők lépnek fel mint egy kátyúnál,főleg,hogy ő nem ledobja hanem lerakja,anno gyakoroltam én is le is dobtam,nagyon nem tetszett a motornak,és készülj fel,hogy az ilyen rángatások amivel elmondásod szerint próbálod a motorod felvenni,abszolút kikészítik a láncot,meg úgy a szerkezetet,már ha szarul csinálod...én ha csináltam inkább ráfestek a kuplungra,de lejöttem róla,szarok az utak is erre,meg ez olyan,hogy csak az anyag fárad tőle és semmi értelme,mert veszélyes is.és el is keserítelek a cb1000r sem emelgeti gázból gyorsítva még az elejét,szóval fentebb kell menni az igazi powerwheelihez.
a fék szerintem a nagyon pontos adagolhatóság miatt annyi amennyi,másodlagos lehet a hőterhelés,szigorúan szerintem.
Mr.Brightside
-
Geresics
addikt
válasz Teasüti #97287 üzenetére
Szétszaladt a ménes. Ennyi.
Anno a régi Pegaso-kat néztem, meg az F650GS-eket. Mind 48 lovas. Ki is próbáltam vagy 8-10 példányt. Ráültem, mentek, ugrottak, de nem volt semmi tűzijáték, nem éreztem, hogy kihívás lenne kezelni majd. Mind olasz-importos volt, és csodák csodájára mind 45ekm körüli volt (1996-2003 közötti évjáratok).
Aztán elmentem kipróbálni a kollégám 2006-os Pegasoját, amit ő vett a boltban, valóban kevesebb, mint 10ekm volt benne, évente kapott olajat szervizben, stb-stb... Ráültem, és konkrétan megijedtem! Mintha 2,5-3x erősebb lett volna, mint a többi! Egyszerűen valós (kevés) km, és a gondos gazda eredménye, hogy mind a 48 ló ott van még a ménesben!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen