-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
gabe8719
senior tag
válasz
rob210 #89624 üzenetére
Nagyon köszönöm!
Megvolt a nagyszerviz, végül megcsinálták a hajtókarcsapágyak cseréjét is, szétszedés után kiderült, hogy szörnyű állapotban vannak, pedig tényleg 110ezret futott az autó. Az előző gazdája a szervizkönyv tanúsága szerint 20ezrenként cseréltette az olajat, azt most szépen megfelezzük, aztán 200ezernél biztos ami biztos, viszem újra csapágyazni, ha ez ilyen..
-
kcsa
veterán
válasz
rob210 #89670 üzenetére
Köszi a választ.
Sajnos mivel fogalmam sincs, hogy miként használták az autót, így a legrosszabb forgatókönyvre kell gondolnom, ezért gondoltam megbontásos vizsgálatra, az egyetlen valódi ismert neuralgikus pontra.De még alszom rá egyet 🙂
Második kérdésem: hátsó tárcsa és betét lassan cserés lesz, alkatrészkeresők többféle betétet hoznak fel hátra. Megbontás nélkül lehet tudni, hogy melyik való bele? Esetleg alvázszám alapján lehet tudni a szükséges cikkszámot?
-
gabe8719
senior tag
válasz
rob210 #89667 üzenetére
Köszi, mindenképpen figyelni fogom.
Fotót nem kértem, de a szerviz egy barátunk családi vállakozása, majdnem 30 éve működnek, ezt a motort pedig különösen jól ismerik, saját autójukban is volt már 1.5 dci. Igazából nincs okom kételkedni a szakértelmükben.
Annyi viszont még kiderült, hogy a termosztátház is alultervezett elem, repedt volt és szivárgott a hűtőfolyadék, ráadásul már nem a gyári volt benne, hanem legalább egyszer már cserélték azt is 110ezer alatt.
kcsa:
Baranya Megye, így Neked azt hiszem kicsit messze lenne.
Bp-n sajnos nem ismerek szervizt.
Az árat nem tudnám megmondani külön a csapágyazásra (komplett vezérlés, összes folyadék- és szűrő csere is volt), de az alkatrész a csavarokkal együtt 30ezer környékén volt, meg egyúttal járulékos veszteség volt a kartertömítés is, amit ha már levették, inkább nem tették vissza a régit. Utóbbi is volt párezer forint, nincs előttem épp a munkalap. A főtengelycsapágyra előtte rákérdeztem, arra azt mondták, hogy még nem kell cseréni, de a hajtókarcsapágyakat inkább cseréljük.
-
Nordik
őstag
-
szebe
őstag
válasz
rob210 #89742 üzenetére
Preventív jelleggel lehet valamit tenni érte, hogy ne, vagy minél később üssön be a dolog?
Vagy lottó, és ha nem jót húztam, akkor egyszer nem kapcsolható az 5. és ennyi?"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
szebe
őstag
válasz
rob210 #89766 üzenetére
Bocs hogy ennyi pörgök a témán.
Bár a 200-tól még évekre vagyok a felhasználási szokásaim alapján, de azért érdekel, hogy mennyire szokott kijönni a javítása? Érdemes-e előbb megcsináltatni? Kell hozzá "specialista", vagy ha pl a vezérlést le tudta cserélni, akkor ennek a javítása is menni fog? Ez is olyan, ogy miután meg lett csinálva, örökélet, vagy marad az x km?[ Szerkesztve ]
"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
-
ThodEE
őstag
válasz
rob210 #89791 üzenetére
Jó, saját órája szerint
Kizsírozott szakadékban, hátszéllel, katalizátor problémával
Aztán jönnek a tanácsok hogy azért van a kati probléma mert bla-bla
Pedig ez a darab pályázik is, csak 100ast iszik már 3000km-óta, és van számla is róla hogy kati is volt cserélve meg a szondák is[ Szerkesztve ]
http://picasaweb.google.com/116647084346941867867/1155?authuser=0&feat=directlink
-
norbert1998
veterán
válasz
rob210 #89831 üzenetére
Arra gondoltam én is hogy a korábbi pálcát visszarakva kiderül, az-e a ludas.
A kengyel alatt a stab rúd szilent tartóra gondolsz? Sajna nem. Második alkalommal nem szedtem le teljesen a bölcsőt, mert a talpas nem akart kijönni, így azoknál fogva lógott a kocsi alatt és kézzel húztuk, amennyire tudtuk a pici szerszámmal, ami befért, illetve aksis ütve csavarozo, fél colos kocka fejjel, a külső oldalon. Nem hiszem, hogy annak gondja lenne. Én is a pálcára tippelek.----------------------------
A képek miatt bocsi mindenki, nekem pc-n működött, de most látom, hogy egyetlen fotó sem jelent meg az autóról.... -
blp85
aktív tag
válasz
rob210 #89811 üzenetére
Köszi!
Az olajjal nincs gond, azt töltögetni szoktam, így nem szárazon fut (tegnap lépte át a 216.000 km-t az autó, így lehet a váltó is kopott már egy kicsit). A billenésgátló lehet a következő projekt lesz, illetve a váltó felújítás, mivel ahogy látom egy kicsit jobban csöpög a drága...Soha nem lesz olyan, amilyen volt, de úgy sem marad, ahogy éppen van. Már a jövő sem a régi. (Eginald Schlattner)
-
Tiédetis
senior tag
válasz
rob210 #89836 üzenetére
ugye jól tudom, hogy ezek nem felújíthatóak? (többen kínálnak ilyet, de már beugrott hogy anno azt mondták, hogy nincs rá gyári javítási technológia kiadva, bár mintha rémlene valami keleti üzem, ahol gyártói felújítás megy)
Szakadás hiba utal a piezo hibára? Ha elektromos a hiba azt lehet mérni valami kütyüvel?A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tibko8
senior tag
válasz
rob210 #89850 üzenetére
Nincs gázolaj illata biztonság kedvéért 2-3 emberrel is megszagoltattam. Esetleg arra gondoltam hogy ez a műanyag cső megrepedt valahol és amikor nagyobb turbó nyomás van akkor kifúj és ezt a szenzor már érzékeli hogy nem annyi a nyomás mint kéne lennie. Vagy pedig még felül a bilincsnél tudom elképzelni hogy kifúj elégé mozog is ahogy most megtakarítottam.
Most egy alapos tisztítás után ma vár rám egy bő 100km-es autópályázás azután megnézem hogy pontosan mettől meddig lesz olajos a cső.Lada(racing.hu) 2107 "Őrület Ez!" & Reanult Clio IV Grandtour 1.5 dci OnePlus One (CYANOGEN) ---> OnePlus Three(3) ---> OnePlus 7T Pro --> Nothing Phone 1 --> OnePlus 10 Pro 5G /Never Settle/ --> Honor Magic 5 pro
-
Mezga Aladár
veterán
válasz
rob210 #89808 üzenetére
Ma rávettem magam.
Vastag gumicsövet levettem és egy kb A4 méretű tiszta szöszmentes ronggyal és féktisztítóval neki álltam kitakarítani. Érdekes volt látni hogy ha a gyújtást leveszem akkor teljesen lezárja a pillangószelepet. Volt segítség aki a gázpedállal kinyitotta teljesen a pill.szelepet.
Normál mennyiségű olajpára volt benne. Amit még találtam a levegő nyomás szenzora a szívósorban nem volt tökéletesen a helyén.
Utána tökéletesen indult, kb 150 magasabb volt a fordulata az alapjáratnak, ez 1/2 perc után helyreállt. Hétvégén megyek hosszabbra, remélem rendben lesz.Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
-
válasz
rob210 #89880 üzenetére
Felfogom, nézzen rá egy szerelő hogy jól van e benne a szivattyú és egyebek, de attól még a Test Mode hogyan tudja befolyásolni a szintet, ezt tudod érthetően magyarázni, ennyit kérek, mert ezt nem értem.
Műszaki ember vagyok, és ezt senki nem magyarázta még el közületek, max arra tudok gondolni, hogy a jel ragad be, nem a szint jelző mechanika.
Köszönöm ha ezt megérthetem!
Műszaki a végzettségem, PLC-hez is konyítok minimálisan, az előbb áramot szereltem, de ezt fel nem tudom fogni.Nem kötözködni akarok, megérteni a "hibajelenséget".
Elnézést, szerelő csak jövő héten lesz akihez vinném.[ Szerkesztve ]
-
válasz
rob210 #89883 üzenetére
Kezdem érteni, bár érdekes mód nem csökken úgy a szint ahogy írod, legalábbis menet közben nem megy le a fogyasztás duplájával pl, hanem csak a fogyasztás mértékével (látszólag), szóval ez fura, mert amit írsz, azt értem, csak nem így történik.
A rángatást kipróbálom, ez hogy nem jutott eszembe
-
norbert1998
veterán
válasz
rob210 #89922 üzenetére
Na képzled nálam meg fejlemény van. Még nem cseréltem vissza a stab pálcákat, viszont mentem a hétvégén relatív sokat, szarabb úton szintén, és elhagyta a kopogást. Aztán a héten is mentem, néa 1-1 koppanás volt, aztán elmaradt. Kormány tekerésre sem kiabál, meg úgy amúgysem. Ma reggel megint, most sem annyira, mint hetekkel ezelőtt
-
válasz
rob210 #89931 üzenetére
Saját vélemény:
Ennyit érnek a műszaki vizsgák...
Nem tudom miért nem lehet előírni ott olyan dolgokat, hogy amit fixen X évente ki kell cserélni, meg kell nézni, az legyen is elvégezve, addig amíg ezt nem tudja papírral igazolni, addig nem kap műszakit?
Tudom, drágább lenne minden, meg fusiba megoldják, de onnantól kezdve csak magára vethet akinek szar lesz az autója.
Nem egyszerű, de hajlandóság sincs ebbe az irányba.
Új hozzászólás Aktív témák
- Revolut
- M0ng00se: Northwood vs Prescott + tuning: a tesztek
- Betelik a pohár: nagy igény lenne a gyorshajtás-ellenes technológiára
- Gumi és felni topik
- Autós topik
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Politika
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- Diablo IV
- További aktív témák...
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Rowenta RH6751WO Dual Force Cyclonic akkus Rúdporszívó, 48W, 2 sebesség, 45 perces üzemidő
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!