-
Fototrend
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz longwild #1151 üzenetére
Eddigi tapasztalataim szerint nincs neki jelentősége. Az a 13,8 gr sincs már
meg neked, azt aláírom: ha lekopott 13-ra, akkor a 13 sem jelentene semmit...
A 14 meg egyenesen nehezebb, mint a gyári görgő új korában, így inkább a 13.
Amúgy a Dr. Pulley javaslata: 10-15%-kal a gyári görgő súlya alá lőni az övéket. -
DigitXT
félisten
Igen humoros vagy. Szerinted a teljesítmény az mi? Nyomaték * fordulatszám.
A motor munkavégző képessége. Önmagában a nyomaték semmit nem jelent.A Madison nyomatéka nem nagyobb 6000-en, mint 5500-on... A teljesítménye
viszont igen, így a gyorsulása is jobb. (A CVT az egy kicsit speciális állatfaj...)
A legjobb gyorsulása akkor lenne, ha a teljesítménycsúcson (7000) gyorsítana.Manuális váltónál sem a nyomatékcsúcson váltasz el, mert a nyomatékváltó (!)
magasabb fokozatban hazavágja a nyomatékodat. Csak egy szükséges rossz.
("Tipikus" benzinmotorok esetén tiltásig forgatod, és úgy váltasz, akkor lesz a
legjobb időd 400 méteren. Nyilván a dízel más, ahol lapos a nyomatékgörbe,
majd meredeken zuhan, még a tiltás előtt: nem tiltáson kell váltani. OFF off.) -
longwild
aktív tag
Koszi!
Én is a 13-al szemezek, plane, ahogy DigitXT is mondja, a mostani sem 13,8 mar... A túrázás miatt nekem is megfordult a fejemben a 14-es...
Mennyire kopnak ezek a slider görgők? Mi a kopás hatása? 0-rol való indulás változik a gyari gorgokhoz kepest? Az igaz lehet, hogy azonos gyorsulás mellett a vegsebesseget kitolja?
Maga a slider görgő jobban koptatja a nyomolapot?
nincs tobb kérdésem.
[ Szerkesztve ]
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
longwild
aktív tag
válasz longwild #1157 üzenetére
Akkor a válaszok:
0-rol való indulás változik a gyari gorgokhoz kepest? - igen, picit jobban indul meg
Az igaz lehet, hogy azonos gyorsulás mellett a vegsebesseget kitolja? - igen, picit megnöveli az elérhető végsebességetBased on:
https://www.youtube.com/watch?v=yxcQGmT8EJcAmi még nem tiszta:
- Mennyire kopnak ezek a slider görgők? Mi a kopás hatása?
- A slider görgő jobban koptatja a nyomólapot?Szerk:
Mondom én, hogy kérdéses a következő topicgurulás időpontja és egyáltalán a léte is...
[ Szerkesztve ]
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
DigitXT
félisten
Ha ezen megsértődsz, akkor legközelebb inkább ne fogalmazz úgy, ahogy. Bírom a kioktató stílusban benyögött kinyilatkoztatásokat, amikről esetleg később kiderül, hogy nem is igazak. Lehetne picit óvatosabban fogalmazni, ha kötekedni támad kedved. Úgy még értelmes(ebb) mederben is maradna a beszélgetés...
longwild: azt írják, hogy lassabban kopnak, mint a hagyományos görgők, köszönhetően a baromira speciális nylon-anyagnak, amiből vannak. Aztán, hogy ebből mi igaz, azt majd a kilométerek eldöntik. Egyet tudok javasolni: csak akkor vegyél ilyet, ha a gyári már cserés, mert ha nincs vele különösebb célod, akkor pénzkidobás. Ha viszont cserés a gyári, akkor ki lehet próbálni. Ártani nem használ. Igen, a végsebességet is kitolja, de ezt már egy párszor írtam. (Meg a gyártó is írja.) Ugye ez nem az a kérdés volt, mint anno a protektoringnél?
Ui: a nyomólapot jobban koptatja-e, az érdekes kérdés: a csúszás miatt, vagy miért? Alapvetően a gyári görgő is csak addig gurul, amíg kockásra nem kopik. Onnantól az is csúszik, mégsem írnak a felhasználók rendszeresen csereberélt nyomólapokról, gondolom azért, mert a görgő anyaga picit puhább, mint a fém, tehát inkább az kopik.
Az előzőre meg: ha jóval könnyebbet veszel, akkor nem biztos, hogy növeli a végsebességet (vagy max. nagyon picit), ellenben drasztikusan javíthatja a gyorsulást, természetesen az üzemanyagfogyasztás kárára.
Szerk: a kopás hatása meg gondolom ugyanaz, mint a hangymányos görgőknél: könnyebb lesz a görgő, magasabb fordulaton fog váltani a motor, jobban pörög, esetleg (extrém esetben) elkezd bután viselkedni. (Van az az érzés, amikor pörög, de nem megy: nos ilyenre gondolok. Ha pl. olyan tartományba engedné el egy extrém könnyű görgő, ahol már baromira leesik a nyomaték, amit a fordulatszám sem kompenzál, akkor rosszabb lehet a gyorsulása. Valójában nincs többféle ideális súly, max. akkor ha különböző célokra akarjuk optimalizálni a gépet. Lomha + keveset eszik VS. rakéta, de zabál.) A gyártó nyilván a fogyasztásra lő, mert azzal lehet eladni a motort. Inkább, mint +2-3 LE-vel. Aztán ha a gyárinál is nehezebb görgőt raksz be, akkor lehet, hogy sokkal szarabbul fog menni, de hosszú túrán te leszel a fogyasztáskirály, ki tudja.
[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz DigitXT #1162 üzenetére
Nahátakkormeg
A görgő kérdésre meg annyit, hogy meglátásom szerint a görgő nem gördül sokat a variátoron belül, inkább csúszik, ezért is kopnak kockásra. Akkor már inkább legyen Dr. Pulley-formájú, ami direkt olyan formára van kialakítva, hogy csússzon. És ahogy te is tapasztaltad, én is sokkal simábbnak, finomabbnak éreztem az elindulást. Más kérdés hogy pusztán ez az előny ennyit megér-e.
Ja és az extrém könnyű görgő nem igazán emelhet a végsebességen, inkább csökkent (adott sebességet magasabb fordulaton éred el, ha túl könnyű hamar belefutsz leszabályozásba is )
-
csongi
Topikgazda
Nehéz görgő túrásabb könnyű görgő sportosabb
Vegyesen meg a fene tudja mennyire jó. -
longwild
aktív tag
válasz DigitXT #1160 üzenetére
+ kcsa:
Természetesen értem a túl könnyű, túl nehéz problémakört. Épp ezért gondoltam, hogy a gyári 13,8g helyett jó lehet a 13g-s sliding roller. Hozzátéve, hogy minden slider kicsit jobban indul meg, illetve kicsit jobban kitolja a végsebességet, szerintem ez számomra tökéletes lesz majd.
A majd még kérdéses, hogy mikor, de a görgőim vagy a szíj már igencsak a gyári minimum körül futhat, mert érzésre az óra szerinti 100-110 már eléggé a fordulat végén volt. Érzésre, hangra. Tegnapra terveztem egy szétbarkácsolást és mérést, de ugye időjárás miatt....
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
DigitXT
félisten
Szerintem a spéci formája miatt emelhet még úgy is, de ezen nem veszünk össze. Már ha nem annyira könnyű, hogy tiltáson sem nyit teljesen a varió: akkor valóban nem, de ilyen "félregörgőzéssel" nem csak a végsebesség lesz oda, de a gyorsulás is, hiszen teljesítménycsúcs fölé (!) pörgetni a motort CVT-vel nincs értelme, sőt. (Elég, ha végsebességen forog tiltásig. Ha forog.)
Manuális váltónál lehet értelme, ha a következő fokozatban, még inkább visszaesik kinyerhető teljesítmény a nagyot eső fordulatszám miatt, meg a kerékre jutó nyomaték további osztása miatt. Ezért írtam, hogy tipikus benzinmotoroknál a legjobb gyorsulás közvetlen a tiltás előtti váltással érhető el, de átlagember nem húzatja ki addig, meg nem jár gyorsulási versenyre sem a családi autóval. Kifejezetten gyorsulásra egész más váltóáttételezés javasolt, mint utcai használatra. Vagy hogy... OFF, én beszéltem.
Aztán jön a kontrasztrugó, és kizavar mindenkit az erdőből.
-
longwild
aktív tag
A gyári cseréshez: az a nagy helyzet, hogy az én görgőim extrém ritkák itthon. Ebay-ról meg egyéb külföldi helyekről rendelve vagy magyarországi márkaboltban megvéve igencsak 10-12e Ft körül mozognak. Ebből a pénzből viszont Pulley is kijön simán.
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
DigitXT
félisten
válasz AndrewTdi #1169 üzenetére
Mi köze a csúszkának, a Pulihoz? Ezt valaki (kioktatósan!) elmagyarázhatná.
(Ha a kérdés arra vonatkozott, hogy cseréltem-e: nem, benne hagytam a gyárit.)Kinti webshopban írták, hogy a legjobb eredmény eléréséhez
Bővebben? (Más az anyaga, könnyebben nyit/zár a varió vele, vagy hogy?)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Már csak az a kérdés, merre menjek gurulni? Először persze megtankolok.
-
csongi
Topikgazda
En ugy tudom, hogy a csuszkanak paszentosnak kell lenni, ha log akkor csere, es szerintem mindegy hogy gyari vagy puli, a lenyeg, hogy ne logjon tul sokat.
-
Something_
őstag
Jo kis utak vannak . Uton hazafele a keszenleti rendorsegnel elment a km-oram. Gyujtasra vegigfut, de ennyi. Minden mas mukodik.
-
longwild
aktív tag
válasz Something_ #1175 üzenetére
Akkor a soft reset nem használt... Hard reset se segít?
[ Szerkesztve ]
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
DigitXT
félisten
válasz Something_ #1175 üzenetére
Akkor valszeg szétcsúszott a jeladó kábele: nézd végig a keréktől az óráig.
---
MÁS: lemásoltam az őszi túrámat, ami a karbihangolás után volt. Annyi kis
különbséggel, hogy érzésre picit durvábban toltam. Pl. "végsebesség teszt" is
belefért (2-3x), amit 150-nél hagytam abba, ahol most 7700-at forgott csak, így
megfelelően sima úton, ha a széljárás is úgy akarja - meg a gravitáció! -, tiltás
nélkül akasztaná az órát (160-ig mér, szerintem többre nem tervezték a gépet).
Sokszor inkább 120-as utazóm volt, meg ilyenek. Na most! Megnézve a logot,
nem csak érzésre volt erősebb a tempó: 15 perccel gyorsabb is voltam.
A kutas csajszi még emlékezett is rám.Város: 5,8L/100 (Dr. Pulley, 16 gr, 0-100 tesztek sora, bajusztekergetős stílus)
"Túra": 4,5L/100 (Dr. Pulley, 16 gr, végsebesség tesztek, szintén pörgős stílus)
Nov. 15-én: 4,4L/100 (gyári "17 gr", részben sötétben, jóval "lazább" tempóban)Ha nem tekergetem a bajszát, akkor az eddigi rekord 4,4L alá is le lehet vinni:
az már azért elég kellemes, ahhoz képest, hogy karbis (és JÓL motorozható).Egy kicsit zavaró a csíkosság miatti torpanás, de ezt már írtam korábban is...
Majd kitalálom, hogy mi legyen. (Legegyszerűbb lenne síkba köszörültetni.)
Most egy ideig nem tesztelek: mindenki örülhet, nem lesznek hosszú HSZ-ek.
Lehet, hogy rendelek fesszabot meg két xenon trafót. És jövök 1 hónap múlva. -
balazs1011
aktív tag
A beverlyn megmértem a fogyasztást :5L/100km az most jó vagy sem?
A piaggio X9 vagy Aprilia Atlantic fórumon olvastam, hogy ha zörög,vagy zajos a
kuplung akkor le kell hegeszteni v.milyen lemezt.
Melyik ez a lemez? és mi adja a zörgő hangot? ,vagy mitől van?---Kawasaki VN 800---Huawei Media Pad M3----Piaggio Beverly 500----Oneplus 2 4/64----ZTE Nubia Z7 Max 2/32----JiayuG3 és Jiayu G4S 2/16 fehér----e-mail:balazs1011@freemail.hu---- mobil:20/405-2490 ----
-
longwild
aktív tag
válasz balazs1011 #1178 üzenetére
Szia!
A felső 20%-ba tartozik a robogód a fogyasztás alapján, de ez nem feltétlenül jelent bajt.
A zörgésről nem hallottam, igaz, nekem kisebb van. Még jellemző az első féknyereg környékéről jövő ciripelő hang 80-90km/h környékén. Nem az esetleg?
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
balazs1011
aktív tag
válasz longwild #1179 üzenetére
"A felső 20%-ba tartozik a robogód a fogyasztás alapján, de ez nem feltétlenül jelent bajt."
Ezzel a 20 %-kal mire gondoltál?
---Kawasaki VN 800---Huawei Media Pad M3----Piaggio Beverly 500----Oneplus 2 4/64----ZTE Nubia Z7 Max 2/32----JiayuG3 és Jiayu G4S 2/16 fehér----e-mail:balazs1011@freemail.hu---- mobil:20/405-2490 ----
-
huszi.gyb
senior tag
Kedvencünk megint alkot. Miért nem tud egyszer egy normális cikket összehozni
De mégis 50ért mit vár? Nekem is van egy Schwalbem, de tudom, hogy ~100at bele kell borítanom, hogy újszerű legyen, utána lehetne frankón használni... Idióta.
Azért az enyémmel mentem már pár100(-1000) km-t, de amióta összetörtem...
www.dongosofor.hu
-
longwild
aktív tag
válasz balazs1011 #1180 üzenetére
Arra, hogy van akinek 4l korul fogyaszt. A tulajok kb 20%-a orulhet ennek.
A tulajok 50%-nak 4.5l a fogyi.
Megint kb 20% az, akinek 5l a fogyi.A maradek 10% eloszlik a 4 alatt vagy 5 felett fogyasztok kozott.
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
SirKero
őstag
válasz huszi.gyb #1181 üzenetére
Ez egy büdös gyökér. Minden cikke a fikázásról szól azt hiszi hogy ő itt a nagy megmondó ember
Valószínűleg szótagonként fizetnek neki az az mindegy mit ír csak hosszú legyen.Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
-
huszi.gyb
senior tag
válasz SirKero #1183 üzenetére
Ezen én is felhúztam magam. Oké, hogy az ezerkettes BMW már motor, de ami alatta van, az mi? Komolyan, ha írok pár cikket nekem is fizet a Totalcar? Írok tesztet a Tactról, a Simsonomról, a javításáról csinálok egy blogot... Ilyen minőségű lenne az is. Esetleg DigitXT kolléga beszáll És akkor jobb is lesz, sokkal.
www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #1184 üzenetére
Nem eszik olyan forrón a kását: kapcsolatokon múlik minden.
Ha "valakinek a valakije" vagy, akármit írhatsz, nyomni fogják.
Névtelen bloggerként meg lehetsz akármilyen jó: ismertséget
szerezni nehéz. Persze nem lehet tudni, mit kap fel épp a nép.Igazából a mai napig nem értem a felháborodást... Oké, hogy
nem tetszik, de ki tart pisztolyt a fejedhez, hogy olvasd el?ON: mini animáció, természetesen kellően felgyorsítva.
-
huszi.gyb
senior tag
-
harcikoca
senior tag
Üdv, venni szeretnék egy robogót, konkrétan aprilia leonardot. A kinézete, és a nagy csomagtere miatt. 50-es ként lenne használva, napi 40km-t mennék vele normálisan! munkába. Csak nemtudom, hogy 125/150, vagy 250est vegyek? Jólenne tudni a fogyasztásukat, illetve melyiknek milenne előneye-hátránya.
AMD+Ati powee'R
-
TommyGun
őstag
válasz canniball #87 üzenetére
Hehe, nekem is ilyen kesztyűm van és tökéletesen meg vagyok vele elégedve, mondjuk csak esőben meg hidegben hordom, nyárra van egy 3k-s krossz kezesem.
[ Szerkesztve ]
"Vannak, akik azt hiszik, a futball olyannyira fontos, hogy úgyszólván élet-halál kérdése. Mindig elszomorít, ha ilyen véleményt hallok. Biztosíthatok mindenkit: a futball sokkal, de sokkal fontosabb."
-
TommyGun
őstag
válasz canniball #1191 üzenetére
Előfordulhat, asszem belinkeltem a motoros topikba, eddig jól teljesít mindkettőnknél és nem volt vészesen drága. Ugyanott vettem a PROBIKER bakancsomat is, (mondjuk akkor még 7900 volt) azzal sincs nagy baj. Csak a cipőfűzővel. A belső műszálra rá van húzva egy külső réteg az kezdett el foszlani, de hát ez csak egy cipőfűző nem nagy problem.
[ Szerkesztve ]
"Vannak, akik azt hiszik, a futball olyannyira fontos, hogy úgyszólván élet-halál kérdése. Mindig elszomorít, ha ilyen véleményt hallok. Biztosíthatok mindenkit: a futball sokkal, de sokkal fontosabb."
-
csongi
Topikgazda
válasz harcikoca #1188 üzenetére
Legyen 400-as, ha már lúd...
Nem fog itt senki ebben segíteni. Semmi értelme. Munkába járni 40 km naponta, akkor méretedtől függően 150 vagy 250.
Ha autót szeretnél kiváltani, akkor a 125-150 ami összegszerűen spórolósabb, a 250 pedig annyi mint az autó üzemeltetése, afelett, pedig csak drágább. Egy 180-200 pedig valahol a kettő között.
rendszám kell, azon nem spórolsz sokat. Éves biztosítás, kb 4-5K egy smkp is annyi, ráadásul ezeket a mókolt papiros szarokat le sem tudod biztosítózni. A műszaki pedig két évente 4300Ft a Közlekedés felügyeletnél. És itt a spórolás vége. Az alkatrész szerviz költsége nem lesz kevesebb mert nincs rajta rendszám. Csak magadat szívatod le vele.Baleset esetén pedig a gatyád is rámegy. Ha a korod engedi, akkor egy A2 jogsi javasolt. Ha meg megelégszel egy 125-el akkor még kevesebb vagy, B125 és hajrá. -
huszi.gyb
senior tag
válasz Bogyó bá' #1189 üzenetére
Úgy volt, hogy azért lesz külön csoport, hogy ne itt legyenek a papírok nélküli hulladékok, nem?
Kedves kérdezőnek: Papírok, jogsi nélkül én legalább 500-ast vennék, arról 0-t kell lekaparni, ami meg semennyi, tehát legális. Ugye? Könyörgök, hogy másba/más járműbe ne tegyél kárt, a biztosítás nélküli gépeddel. Ha megvan a baj, lesz pénzed kifizetni akár csak egy használt Golf 3 javítását? (És ahhoz még olcsó az alkatrész).
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
TommyGun
őstag
Jó bakancs amúgy, Mondjuk 10k-ért se sok amikor 20 körül kezdődnek a "motoros" bakancsok. Csak kell vennem új cipőfűzőt hozzá mert az a sok fel le vételtől a külső borítás megadja magát a lukaknál kidörzsölődik.
[ Szerkesztve ]
"Vannak, akik azt hiszik, a futball olyannyira fontos, hogy úgyszólván élet-halál kérdése. Mindig elszomorít, ha ilyen véleményt hallok. Biztosíthatok mindenkit: a futball sokkal, de sokkal fontosabb."
-
harcikoca
senior tag
válasz Bogyó bá' #1189 üzenetére
kosz a valaszt, csak kar, hogy nem az en kerdesemre valaszoltal. Semmi kedvem az atiraser meg biztositaser meg annyit fizetni mint a motor ara. Nem ezen akarom magam kielni, van nagy motorom(rendszamos!) csak a munkaba jarasomon akarok sporolni. Vagy ha a leo nem ebbe a topicba tartozik akkor egy linket megkoszonnek.
Ja! Es nem kamikaze cellal motorozgatnek, lenne rajta biztositas is.
[ Szerkesztve ]
AMD+Ati powee'R
-
-
huszi.gyb
senior tag
válasz harcikoca #1198 üzenetére
A biztosítással nem sokat érsz. Ismerős is kötött "50"-es biztosítást. Majd amikor jött a koccanás, felmutatta a középső ujját a biztosító (szvsz jogosan), mert nem erre a motorra szól. +jött a büntetés is, meg az egyéb apróságok. De te tudod...
Más: Megvan az A2 rutinom
www.dongosofor.hu