-
Fototrend
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
Nincs kötekedős napom, de ezt a HSZ-t nekem nehéz másképp értelmezni:
"Karbis blokkban van katalizator? Nem hinnem. Inkabb a db killer csorog."Ha kötekedős napom lenne, azt mondanám, hogy karbis blokkban valóban
nincs katalizátor, mivel az a kipufogóban van, de NINCS kötekedős napom.
Mindenesetre egyetértünk, hogy a kipufogós fogja kihúzni a vízből. Bár egy
HSZ-ben való (kvázi)hülyének nézés sem eshet túl jól a kérdezőnek...Attól függetlenül, hogy mennyi értelme van: ha van benne, és szétment, és
csörög, akkor eléggé irreleváns "filozofálni" rajta, hogy mennyi értelme van,
meg le az árdrágítókkal. Amúgy volt ezzel kapcsolatban egy jópofa TC cikk:
"Az egyszerű szívómotorok, amelyek tényleg megbízhatóbbak, és könnyebben, olcsóbban javíthatók, mára gyakorlatilag kikoptak. Közvetlen befecskendezés, kipufogógáz-visszavezetés, turbófeltöltő van szinte minden új benzinmotoron. Már a gyújtótrafó, EGR-szelep, lambdaszonda bűnszervezet is elég bosszantó tudott lenni némelyik klasszikus szívó benzinesnél, de ma már legalább annyi a buktató, mint a dízeleknél. A népi bölcsesség tíz-húsz év fáziskésésben van." Innen: Benzinest? Hülye vagy?Na mentem vissza Read Only-ba. Ja igen, még a korábbira: valószínűleg ez
itt pont egy Caterpillar logó akar lenni, és a gyár csak úgy "rámatricázta". -
-
-Mosquito-
őstag
-
kcsa
veterán
No, ma én is peches voltam kicsit. De csak kicsit Előzés közben úgy gondolta a mellettem/előttem haladó autós hogy ő is előzni akar. Mentettem a helyzetet, de nem voltam boldog
-
AndrewTdi
addikt
Dejó nektek. Nálunk most az az időszak van, hogy a nagyobbik már f6kor kukorékol. Jópár hónapja így nyomja, jó lenne már egyszer alunni egy jót.
Kecskeméti talit igazán fejbe tarthatná mindenki. Szerintem remek alkalom lenne egy phs robogós (Mosqui kedvéért motoros is) találkozónak szerintem.
Amúgy SPD Robogós hétvége 2014
-
SirKero
őstag
Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz SirKero #1369 üzenetére
Hát a kétütemű gépeket (nem csak robogókat) tényleg kiirthatnák: szombaton a soltvadkerti motoros vonuláson egy ETZ mögé kerültem, 10 km után taknyom-nyálam egybe folyt....
(#1372) DigitXT: zippzár alakzatban vonultunk, voltak mellettem, így meg sem mertem próbálni. Mindegy, nem haltam bele, csak fölöttébb kellemetlen volt.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
SirKero
őstag
válasz Bogyó bá' #1371 üzenetére
És a dízelesek akik elindulásnál hosszabb fekete csíkot hagynak maguk után az aszfalton mint egy kamion satu fékezés után
Egyébként a kétütemű tényleg büdös ( én is tapasztaltam a húsvéti motoros vonulás alkalmával ) de állítólag nem ( mindig ) az a környezet szennyező melyik büdös
Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
-
kcsa
veterán
válasz SirKero #1373 üzenetére
Dehogynem, azért büdös mert nyomja ki az elégetetlen anyagot.
Én már a 2xx és a 4xx ikarusokat szeretném présgépben látni, meg a 30+ éves kisteherautókat. Mostanában felénk nagy építkezés zajlik, oda is honnan szedtek elő tizensok kamazt, azt sem értem...
Vissza a gyerektémára: 6:06-kor küldtem kb. az üzenetet, ha jól rémlik. Kb. egy perc múlva megjelent a hátam mögött hogy FELÉBREDTEEEM
-
csongi
Topikgazda
válasz SirKero #1369 üzenetére
Mekkora felfedezést tettek
20 évvel ezelőtt is tudtuk, hogy a kétütemű motor környezet szennyezőbbek mit a többi motor. A CO értékük jobb, mint karburátoros 4T társaiknak, De létezik a CH érték is, amit már nem mérnek, mivel az üzemanyagban nincs olaj tartalom. A büdöset az égetlen olaj okozza. Dieseleknél a mikro méretű koromdarabok okozzák a problémát, mivel ezek túl sokáig keringenek a levegőbe, hamarabb kerül belégzésre, mint ahogy azt a a csapadék kimossa. A részecskeszűrőnek köszönhetően ez javul, a mérés ciklusára. De ezek a fosok is a kipufogó rendszerbe ürítenek szóval szar a pofonnak. Kint sem cserélgetik a városi dieselekben a szűrőt fél évente, ott is több ezer euró. Ismét egy árdrágító megoldás, és ez tudatos. Lehet rajta vitázni, meg nem is. De ezen nem változtat semmit. Kell a pénz ez mozgatja a gazdaságot. .
egyenlőre nem érdek azokat a motorokat forgalomba helyezni, ami 1-2 lietrrel járnak. És nem a 20Le motorokról van szó. Kell a liter szám, mert akkor nem drágul az üzemanyag. ezért a károsanyag kibocsájtási oldalt szigorítják. És onnan sajtolják ki a pénzt. Nem bonyolult ezErre pénzt kiadni... pff. Egy szakmai könyvet ha elolvas mindjárt, meg van az eredmény, csak egy motoron kell, egy mérést csinálni. Egy ilyen t szart, egy 100ft számológéppel és 60 perc alatt megcsinálok
Legalább annyira környezetszennyező egy ilyen cikket megírni, és tárolni mint egy robogót járatni a piros lámpánál"A robogókat jellemzően kétütemű motor hajtja, mely sokkal kisebb hatékonysággal égeti az üzemanyagot, kipufogórendszere pedig kevésbé szűri ki a szennyező anyagokat, mint a modern gépjárművekbe épített katalizátorok. A kutatók nagyszámú jármű kibocsátását elemezték, és megnézték Európa, Amerika és Ázsia egyes városainak légszennyezettségét.+"
[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
Az egyébként is csak tizedannyira környezetszennyező négyüteműeket egyre jobban büntetik (Euro 5, 6 bevezetése, lassan hegyi levegőt bocsáthatnak csak ki a kipufogón), míg a legszennyezőbb kétüteműek büntetlenül rongálhatják mindenki egészségét... szerk: ráadásul az autózás és a tömegközlekedés drágulása miatt egyre több van ezekből a sz*rokból.)
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Bogyó bá' #1376 üzenetére
Illetve a tömegközlekedés sz.rságát se hagyd ki. Én is ilyen "sz.rral" járok. De nincs alternatíva. A nagyobb robogó drágább (és a fenntartása is), illetve a 4T 50ccm-ek nem mennek, ezzel mindenkinek baja van. Szóval... Mi lenne a jó megoldás?
Persze, egy olyan robogó, ami filléres, 45-öt 1 másodperc alatt eléri, 2 litert eszik, és hegyi levegőt püfög...
www.dongosofor.hu
-
AndrewTdi
addikt
Én még azt sem engedtem volna, hogy B-vel motorozhasson bárki is mindenféle átképzés nélkül. gondolok itt a B-vel smkp. Nem a kor és a vezetési idő határozza meg azt, hogy valakinek van-e / lesz-e köze 2 kerékhez vagy sem. egyrészt érzék, másrészt gyakorlás. Láttam nem egy-két olyan B jogsival rendelkező embert, aki 50-esre ráült, húzott egy kövéret, majd fogalma sem volt hogy fékezzen és elborult.
[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
A 125-ös már túl erős / gyors ahhoz, hogy nulla gyakorlattal (pláne utassal) veszélyeztesse valaki magát, vagy a többi közlekedőt. A B125 jogsi meg egész elfogadható kompromisszum szerintem: ha én 50 éves fejjel csont nélkül megcsináltam, akkor bárki meg tudja csinálni. Szerintem.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
kcsa
veterán
Mindkettőtök véleményével is valahol egyetértek, de úgy gondolom (sőt, tapasztalom) hogy akit nem érdekel a motorozás/robogózás (fél, béna, mittomén), az így se, úgy se fogja megpróbálni, a legnagyobb parások még utasként sem.
Az oktatás szintjét és elvárásait nézve szerintem ti is belátjátok hogy a B125 oktatás egy vicc.
Akkor ha már - tegyük fel hogy így van, bár nem vagyok erről meggyőződve - segíteni akarunk az emberek közlekedésén, vagy enyhíteni akarjuk a nagyvárosok forgalmát, akkor elgondolkodtató lenne a lépés.
És igen, B jogsival sem lesz jobb érzéke hozzá, de legalább már a szükséges KRESZ alapok megvannak, forgalmat és annak helyes kezelését elvileg ismeri. Megint kategorizálok (ahogy szoktam), de akik ezeknek a feltételeknek nem felelnek meg pl. 50es női sofőr, 60+ férfi, BMW-s tajparaszt, azok úgyse motoroznak (illetve az utolsó kategória képviselői nem 125-el).
Fent az én saját, személyes véleményemet olvashatták, köszönöm a figyelmet
[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
Nem, a B125 oktatás nem egy vicc: hanem egy könnyítés azoknak, akik esetleg évek óta robogóznak 50 köbcentivel. Nekik nem kell vagyonokért tanfolyni, csak a minimális különbséget kell felfogniuk a nagyobb motorról, illetve a naprakész KRESZ-tudásukról kell bizonyságot tenniük. Én, aki soha nem motoroztam semmivel (a 33 évvel ezelőtti 2 évnyi Jawa Mustangot most felejtsük el, nagyon régen volt), nem véletlenül egyeztem meg úgy az oktatómmal, hogy akkor engedjen vizsgára, ha szerinte át is fogok menni. 8 órát vettem (2 óra rutin + 3 alkalommal 1-1 rutin meg 1-1 óra forgalom) és a 9.-ben sikeres vizsgát tettem. Még nekem is sokkal olcsóbb volt így, mintha teljes A1 tanfolyamot kellett volna végig csinálnom. Annak meg nem lett volna értelme, ha az előírt (tényleg minimális) óraszám után megbukom a vizsgán. Az sokkal több pénz lett volna. A vizsga szigora meg megegyezik a teljes értékű A1-ével, vagy akár a korlátlan A-val.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Bogyó bá' #1379 üzenetére
Mutass nekem kérlek szépen egy olyan 4T 125-öst (papírokkal, legálisan, névreírva), amit megveszek 75000Ft-ból, és az elkövetkező 1 év/6000km-t jelentős hiba nélkül megteszi.
Jelenleg 6000km alatt a Tactot tankoltam, olajat cseréltem (meghajtás), és 2T olajat öntöttem bele.
Volt egy karmbol (ennek a költségeit nem számolnám ide), amúgy gyertya+légszűrő csere (3000Ft)
1 izzó, és 1 meghajtó spirál.
6000km után most csere érett a szíjam (4800Ft, Dayco szíj), és kuplungot kell rendbe tenni (~10k).Tegyük fel, hogy 100km-en, 1L-rel kevesebbet eszik a 4T 125ccm (60L megspórolt benzin), a biztosítás u. annyi, rendszám ktg (műszaki) most filléres tétel, eltekintünk tőle. A megspórolt benzin árát (24000Ft tegyük hozzá a vételárhoz, vagy a szervizktghez). Érted már, miért mondom, hogy olcsó az 50 2T?
Oktatásról: A2 jogosítvány megszerzéséig 3 óra (2rutin 1 városi) + 2 vizsga az, amit teljesítek. Ettől megtanultam motorozni 50Le-ig. Ez aztán a nagy tudás. Jövőre már GP-ben tolom.
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #1386 üzenetére
Oké, majd meglátod. De ne mondd, hogy egy nagyobb gép kevésbé kopik. (Már megvételnél sem volt új a hajtásom, ebben biztos vagyok.)
Egyébként láttam ~1000km-rel ezelőtt, akkor még a szíj nem volt kopott, de már kezdett öregedni, repedezések a bordák közt. Szóval ma megkapja az újat. Nem szórakozok.A másik: Én is húzok vezetéstechnikai tréningre, pedig nem tartom magam annyira kezdőnek. De ott legalább tanulok is valamit, míg oktatáson csak azt vártam, mikor csapathatok egyet a parkolóban
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz huszi.gyb #1385 üzenetére
Pont arról (is) van szó, hogy te ne akarjál 75 ezerért a mások kárára (környezetszennyezés) motorozni akkor, amikor egy rendes bicikli is 200 k-nál kezdődik. Tudom, hogy sajnos ma Magyarországon minden a csóróságról szól, bár mindenhol azt hallom, hagy "Magyarország jobban teljesít!"
(#1385) huszi.gyb: és kifizettetik veled a teljes óraszámot, miközben csak ennyit vezethetsz?! Javasolnám a fogyasztóvédelmet!
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
kcsa
veterán
válasz Bogyó bá' #1384 üzenetére
Szerintem ugyanazt a témát kerülgetjük, csak két irányból: könnyítés, tehát lazább, semmitmondó oktatás. De ez mondjuk nem csak a B125-re igaz, de arra szerintem hatványozottan.
Értem én hogy a számonkérés ugyanaz, de tedd szívedre a kezed: te sem ültél motoron 33 éve, de tényleg úgy érzed hogy nyolc óra alatt sok hasznosat tanultál? Vizsgán még egy idomított majom is átmegy szvsz. KRESZ meg... Anno ez úgy jött le nekem (még papíron vizsgáztam) hogy szándékosan szívatós nyakatekert kérdések buktatási célzattal. Ezzel szemben az utóbbi pár évben gyakorlatilag már a vizsgaszoftver is beszerezhető. Röhej.
Az oktatásnak bevallottan az a célja (legyen A vagy B vagy ennek bármilyen változata - a hivatásos jogosítványokról semmit sem tudok, erről nem is nyilatkoznék) hogy a vizsgán átmenj. Ennyi.
Még mindig a személyes véleményem osztom meg, nem kell feltétlen hogy egyezzen bárkiével
-
Bogyó bá'
nagyúr
Én 8 óra alatt konkrétan megtanultam motorozni legalább annyira, hogy előtte nulla gyakorlattal, nulla robogós előélettel, de mégis bizonytalankodás nélkül teljesítsem a vizsgakövetelményeket (nem hogy átmentem, de egyetlen hibapont sem került a vizsgalapomra). Kétségtelen, hogy a KRESz-tanulással egyetemben én komolyan vettem a dolgot.) A könnyített oktatásnak meg pont az a célja, hogyha ötvenessel sokezer km-t levezettél, akkor fölöslegesen ne szívassanak és ne csapolják a pénztárcádat. Nem tudom, hogy ezen mit nem lehet felfogni...
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Bogyó bá' #1388 üzenetére
Ja értem. Akkor viszont javasolnám, hogy a 10 évnél régebbi járművekre, illetve az Euro5-ös norma alattiakra vessünk ki plusz adót (tudom, hogy gondok vannak a mérési ciklussal), mondjuk havi 20 000Ft értékben, hogy ne akarjanak közlekedni mások kárára.
Érdekelne, hogy mennyi km alatt püfögök a kis 50-essel annyit, mint egy BKV busz (mondjuk legyen csak Volvo, ne is Ikarus...) bár ha korrekt akarnék lenni, azonos korút kéne venni.Valamint a cikkre hivatkozva: Mihez arányosították? g/ccm/km? vagy g/km? esetleg g/szállított személy/km?
Lehet, hogy egy teherautó 5000ccm és 500g/km, egy 50-es robogó meg 50ccm és 200g/km. Akkor arányaiban jobban szennyez...Szerintem itt nem a kis robogókkal van a nagyobb baj. Smoke&Charm, lerúgott gépek...
Választhattam: Vagy lemondok 1-2 óráról, vagy még ~2 héttel tovább tart a jogsi megszerzése. Úgy voltam vele, hogy akkor se fogok jobban motorozni, inkább adják oda a papírt, és hagyjanak békén.
www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
válasz Bogyó bá' #1390 üzenetére
megtanultam motorozni
Egy nagy szart. Már bocs. El tudod "terelgetni" a csótányt, aztán annyi.
Eleve röhej, hogy egy 125-östől várod a "motorozás" élményét, csak azért,
mert van rajta váltó, és lehet bőgetni. Persze mindenkinek mást jelent, így
ebbe inkább nem is mennék bele, de ha ma már mindenki kap, akkor: puff. -
Bogyó bá'
nagyúr
válasz DigitXT #1392 üzenetére
...annyira, hogy hibapont nélkül teljesítsem a rutin- és forgalmi vizsgát.
Maradjunk a tényeknél, kb. ezt írtam. "Motorozni" még 8000 km alatt sem tanultam meg, mivel én "csak túrázgatok", nem próbálgatom sem a kis gép, sem a saját határaimat sem. Ja, és nem is fogom.Ja, és ezzel a kis sz*rral azért én, (a vén f*ß) fogok elmenni Erdélybe (hacsak addig meg nem döglök) mintegy másfél hónap múlva. Számomra ennyi a motorozás, nem több, de nem is kevesebb. Peace!
Akkor is utálom a kétüteműeket (jó, a füstölgő dízeleket is)[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
kcsa
veterán
válasz Bogyó bá' #1390 üzenetére
"Én 8 óra alatt konkrétan megtanultam motorozni legalább annyira, hogy előtte nulla gyakorlattal, nulla robogós előélettel, de mégis bizonytalankodás nélkül teljesítsem a vizsgakövetelményeket"
Hiszen erről beszélek. Alacsony a léc amit meg kell ugrani. Ennyi erővel...
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Bogyó bá' #1393 üzenetére
Nem is azt mondtam, hogy ne utáld. Saját személyes véleményedet tiszteletben is tartom. Csak hogy pl Budapesten nincs jobb alternatíva olcsón 10km-t megtenni fél óra alatt. Bicikli nem játszik, rengeteg hátránya van. A sok barom miatti előítéletről nem is beszélve. Meg a kitágult tüdővel belvárosban csapatásról... Peace, léptem csajozni.
szerk.: 2T-vel
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
SzlobiG
félisten
Telenyomtam a gépet maxmotion 95-el kifogyott a tavalyi benya.
-
csongi
Topikgazda
Jo kis temaba vagtatok
Csak hozza szolok en is !
A B@125 konnyites, de felemas magoldas. Nem eletszeru! A kategoria teljesen rendben van, a vezetoi engedely megszerzese egy vicc. Penz penz semmi mas. Ennek a kategorianak ugy lenne ertelme ha a B jogsi melle megkapna az ember egy szemelyre!!!!! Utassal csak rutin megtetele utan lehetne kozlekedni! Azt pedig nem a varosban kellene tekergetni hanem eegy alap techinkai szintrol kellen szamot adni. A kovetkezo kategoria kivalo! Viszont Ar ertek aranya teszi szarra. Szoval lehetne tobbet is tenni ezen dolgokert. A piac kereslet fuggvenyeben valtozik. Ha a motorok szama novekszik az aruk ugy merseklodik, nem kevesbe az alkatreszeke. Jelenleg hobbinak van besorolva es e szerint van bearazva minden. nem akarok alkatreszekkel peldalozni felesleges, tudom hogy igazam van 5 auto es 4 motor szerizelteteset intezem, latom mi a helyzet. Koltseg es kornyezet hatekony lenne a 125.De gondoljunk bele. Mekkora %ban csokkenne az olaj benzin ablakmoso es a tokom tudja miknek az eladasa. Szoval ezt okosan nem engedik. Mi a megoldas? Elektromosssag, persze hosszu tavon ez is komolyan beleszol a kornyezetbe. Hiszen a rengeteg rez vezetek a fold felett egy kurva nagy tekercskent kezd el mukodni. Ennek hatasait meg nem ismerjuk, de van ez is mar teny. Szoval akad meg energia de azt hogyan lehetne kifizettetni az emberekkel? Es ha tavolabbrolszemleljuk meg a dolgot, mindjart lathato, hogy mikor lesz ebben valtozas! lehetnek jo otletek csak sosem fog megvalosulni! -
Bogyó bá'
nagyúr
Miért ne lenne "életszerű"? Egy 125-ös motor vagy robogó 120-180 kg súlyú üresen, és 90-110 km/h végsebességre képes. Szerinted egy ilyenre bárki legálisan felülhetne, aki autót vezet, és amúgy még csak nem is biciklizik? Nemá'! (Mondjuk így is felülnek, csak "125/50-es papírokkal"...
Szerk: szerintem meg ez egy tök jó rendszer: városba elég is a 125 4T, aki meg "ráérez az ízére", az viszonylag olcsón megcsinálhatja a különbözetit 2 éven belül, így összesen sem lesz többe a korlátlan jogsija, mintha egyből azzal kacérkodott volna. Tavaly én sem mertem volna a korlátlanba belevágni sem anyagi okokból, sem pedig azt sem tudtam, hogy tényléeg tetszeni fog-e a motorozás, érdemes-e ebbe nagyon sok pénzt beletolni. Mivel tetszik (pénz meg nincs) így a motor marad a kicsi, de ősszel szeretnék nagyobb jogsit csinálni.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
Új hozzászólás Aktív témák
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Vallás
- Van, amit nehéz lett megtalálni a Google keresőjével
- Trollok komolyan
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Apple iPhone 13 - hízott, de jól áll neki!
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Sorozatok
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- profi traffipax és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- ArenaRacer Craftsman Gamer szék