-
Fototrend
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #1654 üzenetére
Ezt meg a raktárban felejtették. Úgy 8 évig. De, hova lett a plexi róla?
-
DigitXT
félisten
válasz Bogyó bá' #1656 üzenetére
De gonosz. Hát persze! Állapotmegőrzés van, teccikérteni?
Meg azért az a 8 éves gumi se a régi már, de hát ez van.Amúgy fél misi körül lehet, hogy nem is rossz vétel, már ha
valaki most akar B125 jogsi mellé egy nagyrobogót venni.Szerk: tud ez a Kőbájker, ha valami reklámcikket kell írnia.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Jó, hát aki látott már "robogóblogot" tőle, az tudja, hogy ez nem az a cikk.
Viszont jókat ír... Hiszen így 8 év után már jó lenne, ha valaki elvinné őket.
Hitelesség? Ugyan. (Viszont a fél misis új árat erősen kétlem. Annyiért az
50-esek mennek kis hazánkban, igaz, hogy "elmúltnyócév" még más volt.) -
huszi.gyb
senior tag
A2 pipa
Egyébként a Majás cikk "tetszett", bár eléggé reklám szagú, és azért volt benne egy adag "ez csak egy robogó". De egész normálisra sikerült a cikk írójához képest.
www.dongosofor.hu
-
TommyGun
őstag
Az összes kúton Kb ahova járok E10 van...olvastam annó erről amikor a németek háborogtak pár éve, akkor vmi német autóklub vagy mijaszösz kiadott egy listát hogy 92-től az öesszes suzuki motor bírja az E10et de vhogy nem vagyok túl nyugodt. Van még kút ahol nem E10 van vagy tankoljak 98-ast?
"Vannak, akik azt hiszik, a futball olyannyira fontos, hogy úgyszólván élet-halál kérdése. Mindig elszomorít, ha ilyen véleményt hallok. Biztosíthatok mindenkit: a futball sokkal, de sokkal fontosabb."
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Bogyó bá' #1665 üzenetére
Köszönöm. Már érett a nagyobb jogsi, de mindig húzódott.
Egyébként megint hoztam a formám, egy gyalogost későn vettem észre. Zebra előtt megálltam, de a hátsó kerék egy kicsit megcsúszott (tényleg nem volt vészes, csak egy pillanat).
Előttem az egyik srác megbukott, mert felment a padkára, és elborult. Mondja a végén az oktató, amikor megcsúsztam a vizsgabiztos annyit mondott neki: Ha ez is eldobja, megverlek.www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Something_ #1667 üzenetére
Köszi. Neked meg hajrá! Egy kalappal!
,,lábbal intő parasztnak" Miért baj az, ha lábbal int? Szerintetek is pofátlanság? Sokszor a kezem annyira elfoglalt, hogy én is lábbal szoktam inteni.
Amúgy meg... Szerintem a ruházat olyan, mint a biztonsági öv. Másnak nem ártasz vele, ha nem használod.
DigitXT: Bár nem az oktatón múlt (1 városi óra alatt mennyit tud fejlődni/tanulni az ember?), de még közel se volt az esés. (Még a lábamat se tettem le, csak amikor már megálltam).
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz huszi.gyb #1669 üzenetére
A lábbal intést én is kicsit nagyképűségnek, bunkóságnak tartom, de (előretolt lábtartós) chopperes körökben dívik rendesen.
Ha tényleg "foglalt" mind a két kezem (ritkán), én a sisakkal szoktam jól láthatóan biccenteni, ezt még mindig "elfogadták". Amúgy én vagyok az, aki "Simsontól" fölfelé mindenkinek előre köszönök (nagyrobogósnak is), de ha a "Simsonos" int, természetesen neki is azonnal viszonzom.(#1671) DigitXT: én eddig még nem láttam (nem vagyok egy testépítő típus, na...)
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #1669 üzenetére
Megítélés kérdése: autósként én inkább úgy értelmezném, hogy az ajtómba
akar rúgni. Nehéz intésnek értelmezni. Motorosként is - ellentmondásos, na.
Ha nincs szabad kezed, hát nem intesz, Istenem. Néha a biccentés is elég.
Ha mást nem, ott a vészvillogó. Szoktam egyet villantani, amikor elengednek.
De a köszönés sem "kötelező". Nem érsz rá, nem érsz rá. Első a biztonság.Ui: a parasztozás a papucsos miatt is van. (Az már az edzőteremben is gáz,
s hát mind láttuk - mind láttuk? - Bunny papucségetős videóját, szóval...)bogyo112: én nem kategorizálok... Ha jön szembe egy motorral hajtott (oké,
a biciklistákat ki nem állhatom) kétkerekű, és olyan kedvem van, akkor intek.
Nincs semmilyen elvárásom: nem nézem, hogy ki köszön előre meg ilyenek.
(Be akartam írni, hogy belsőégésű, de tkp. az sem szempont. Láttam már
elektromos robogóst is, s én biztos nem fogom menet közben azt nézegetni,
hogy ez most pöfög-e, vagy akkor most tkp. biciklista-e... Motorosnak látszó
ember + kedv = köszönés. Kedv is kell, mert ha valaki azt hiszi, hogy ez vmi
kényszer, ott ette meg a fene az egészet. Igen: sokszor nem is értik, mert
nem motorosok. Csak ülnek a motoron, azzal közlekednek... De nem baj!)Szerk: a kétkerekű sem szempont. Intek én az MP3-as kollégának is.
[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #1671 üzenetére
Autós ismerős mondta, hogy neki kimondottan tetszik, amikor lábbal megköszöni, jópofa (sosem motorozott, biciklizni sem tud).
Én is szoktam biccenteni, de pl ha elenged az autós, néha használom a lábam is. Főleg sorok közt. Motorosnak ritkán köszönök úgy, bár engem sosem zavart. De ezek szerint ezzel kb egyedül vagyok.
(Akkor is lábbal szoktam köszönni, amikor valakit megelőzök). Tacton nincs is vészvillogó.
(#1673) Csongi: Igaz, de akkor is sokat véd. Bár az ütközés erejét ténylegesen nem tudja elnyelni. Igaz, szerencséje volt.
(#1672) HGabor89: Nekem is Dainese bőr kabátom van. Rengeteget számít, tompít mindent. Ha 200-zal fának/falnak mész tökmindegy mi van rajtad. De ha nem 0,1s alatt lassulsz 0-ra, akkor rengeteget számít. Tapasztalat, quaddal is borultam (nagyot), Simsont is törtem. Mindegyik pár horzsolást okozott a kabáton (utóbbi a lábamon is, de az az én hülyeségem )
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #1674 üzenetére
Madisonon sem volt. Kellett hozzá két relé... Maján van gyárilag.
Sorok közt a leggázosabb a lábbal intés, ott van olyan feelingje, hogy
le akar rúgni az útról. Amúgy most nézem, hogy aztán rövidgatyás,
sportcipőset emlegetett, nem papucsosat: mea culpa. Arra viszont én
azt mondom, hogy mindenki úgy öltözik, ahogyan "érzi". Nyilván nem
sportmotorra ül fel úgy, vagy ha mégis, akkor nem csapatja úgy, mint
a videóban, de ha mégis, hát nem dobja el a vasat, mert akkora király.
Vagy ha ő is eldobja, akkor vállalja a következményeit: fájni fog. -
Something_
őstag
válasz huszi.gyb #1674 üzenetére
Dainese és alpinestars tetszik pacekra, gondolom védelemben nem sok különbség van köztük.
De bazze, 300e körül lehet kapni 50 félét ebből a 2 márkából. Hát melyik a jó választás? Ilyenkor meg fél az ember bemenni és megkérdezni, mert hát gondolom ki van adva, hogy azt kell eladni, amin nagyobb a haszon.
-
kcsa
veterán
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Something_ #1676 üzenetére
Nem tudom, nekem hamarabb volt meg a ruhám mint a jogsim vagy a motorom.
A történet annyi volt, hogy pofátlanul alacsony áron kínálták (használtan, de akkor meg mi van... Még most, ~5 évvel később sincs 3 kilóm ruhára, védeni meg jobban véd, mint egy új kabát) és az árából még sikerült alkudni. Így 15k-ért egy Dainese Evolution TS kabát nadrággal szerintem kimondottan jó vétel.Azóta beleszerettem, és eldöntöttem, hogy a következő cuccom is Dainese lesz, addigra remélem megengedhetem magamnak.
Amúgy szerintem ilyen kategóriában nagy különbségek nincsenek, inkább a szín-design, illetve talán a szabása. Próbálj fel egyet, és ha kényelmes vedd meg.
kcsa: Ez nem, nem is azért linkeltem, hogy mekkora király a bőr ruha. De amúgy tényleg király. De mint írtam ha 200km/h->0 0,1másodperc alatt, akkor lehetsz meztelen vagy 1millás ruhában...
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
válasz Logeeen #1679 üzenetére
Ez alapján csináltam. Kapcsolónak meg a fénykürt kapcsolóját használtam,
amúgy sem szoktam fénykürtölni, ha mégis kell, akkor ott a refikapcsoló rá.
(Igen, tudom, hogy az csak akkor villant, ha megy a tompított is mellette - a
fénykürt bármikor -, de mivel a tompított mindig kötelező nincs relevanciája.) -
-Mosquito-
őstag
válasz huszi.gyb #1669 üzenetére
Nincs a lábbal köszönéssel semmi baj.. Én is szoktam ritkán.
Reggel valami kis mákdaráló 125cm3-is sportmotorféle ment el mellettem.. Sportcipő rövidnadrág.. Na az tényleg durva.Bogyo:
Előzök egy úton kóricáló csótányt mivel/hogy/an köszönjek neked? Húzom a gázt és esetleg kuplungok is..Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
DigitXT
félisten
válasz Logeeen #1681 üzenetére
A refikapcsolót nem bántanám. Műszakin nézik a világítást (meg a féket).
Viszont ha van szabad helyed a kormánykapcsolókon +1 házi kapcsolónak,
abba nem kötnek bele a műszakin, mivel a gyári kezelőszervek érintetlenek.
Korábban írtak a srácok ilyen kormánykapcsoló moddingról: ezt passzolom.
(Mindenesetre bármi átalakítást csinálsz, előtte gondold végig / nem árt, ha
a végeredmény mégsem annyira "házi" kinézet. A legjobb, ha nem tűnik ki.)Mosquito34: nyomjál rá a vészvillogóra egyet. (Bár lehet, hogy megsértődik,
hogy "megköszönöd, hogy megelőzhetted" a csótányt a literes motoroddal.)[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
válasz -Mosquito- #1682 üzenetére
Jó durvák... Engem múltkor egy 600-as Ninja hagyott állva, a gyerek rövid ujjúban, és tangapapucsban tolta.
De ez nekem miért fájjon? Oké, megszólják a motorosokat. De ha esik, neki lesznek fájdalmai, nekem nem lesz attól több/kevesebb... Szóval ez is egy döntés, ezt neki kellett meghoznia.
Ettől még támogatom, hogy minél komolyabb védőfelszerelésben üljön mindenki motorra.
Aki már látott, sportmotoros kabátban tolom 50-esen.
Túlzás, részben benne van az ez volt occsón, de akkor is...www.dongosofor.hu
-
Brogyi
senior tag
válasz -Mosquito- #1682 üzenetére
Robogón a lábbal jelzés nálam elkerülhetetlen. Fékezek akkor mind a két kezem kell, és nem óhajtok az index-szel foglakozni, mert akkor megnő a féktáv. Kézzel jelzés meg lehetelen. Nem is értem azt, hogy a robogósoknak miért nem lehet a sávváltást lábbal jelezni.
-
DigitXT
félisten
válasz Logeeen #1685 üzenetére
Őszintén megmondva? Passz. Van ez a sufnituningos bolt, ahol azért
megfordulnak értelmes alkatrészek is. Kecskeméti lerakatuk mondjuk
pont nincs. Elektronikai boltban vettem már ablakemelő kapcsolót, de
azt sem építeném be a motorba (nem is azért vettem): jól nézne ki.A link lemaradt. De amúgy nyomógomb sem hülyeség: azt ugye nem
hagyod kint. Igaz, azt egy darabig nyomni kell (amíg "villogni" akarsz).Szerk: mondjuk ilyen nyomógombot nem raknék fel - nem illik oda.
[ Szerkesztve ]
-
Grillo
senior tag
Szerintetek egy ilyen Beverlyvel mennyire járnék jól?
-
kcsa
veterán
Ma én is elkezdtem figyelni az E10-et a kutakon, és valóban, "sunyiban" odaragasztva egy gyufásdoboznyi felirat a 95 fejhez. Akkor marad egyelőre a 98.
Városi kétszemélyes: 4,8
[ Szerkesztve ]
-
longwild
aktív tag
Nem tudom, hogy karbis vagy injektoros, de általános alapszabály:
- motorhoz minden gyári kulcsa legyen meg és a kódkártyája is - ha injektoros, ecus a gép, akkor a mesterkulcs nélkül később semmit sem tudsz majd javítani rajta
- 125ccm - mire fogod használni? Egy személynek jó lehet, de két személyben ne gondolkodj szerintem.Típusbajok, amit tudok mondani, igaz a nagyobb testvéreknél:
- kormánycsapágy 10e km-ként cserés tud lenni -> érdemes lecserélni nem gyári alkatrészre, hanem jobb minőségűre
- vízpumpa (ha van rajta) szokott gyöngyözni és általában cserével javítható, minden más csak tákolás
- injektor, lambda szonda általában jó szokott lenni, ha nem, akkor az ECU jelzi a muszerfalon egy narancssárga piktogramon (gyújtást ráadva nézd meg, hogy nem-e kötötték ki, akárcsak az olajlámpát)
- első teló olykor szokott gyöngyözni, valakinek 10 évig sem - sokan nem tudják a magyarázatát...
- ha ECU-s, akkor a nagyokhoz hasonlóan itt is minden egy pici fém házba van összeintegrálva. Ha ezzel kapcsolatban valami hibát vélsz felfedezni, akkor hagyd ott a gépet (itt jegyezném meg, hogy nagyon úgy tűnik, hogy a hidegen magas alapjáratot nekem is az alapjárati léptetőmotor rakoncátlankodása okozza :p ) Lehetséges hibák:
- bizonytalan alapjárat akár hidegen, akár melegen.
- Hidegen indítva néhány perc után sem visszaejtett fordulat ->magas marad -> próbakör végére már esetleg olyan magas lesz, hogy nehéz lesz megállni vele, mert a kuplung fogni fog a magas alapjárat miatt.
- kiakadó km spirál, mutató össze-vissza kavirnyászik, vagy fekszik menet közben is.
- ennél a típusnál a duda be szokott ázni, rohadni olykor. Ha dudáláskor víz alól hallatszó dudálást produkál, akkor vagy a gombja cserés vagy beázott/rozsdált a duda, ami szintén csere.Általánosan:
- mint minden robogó, itt is a hátulja kaphatta igazán a terhelést, nézd meg, hogy a hátsó telők milyen állapotban vannak. Ha nagyra van téve az előfeszítése, akkor már gyanakodhatsz, hogy kezd kukás lenni egy személy alatt, vagy ha olasz, akkor sokan ültek rajta rendszeresen -> egyik sem jó túl jó
- kipufogó hidegen vagy melegen mennyire fűstől (kicsit is kékes vagy párás, akkor nem venném meg)
- kipufogó vége mennyire fekete -> ha nagyon, akkor olajat csipeget vagy zabál. Első még ok lehet, utóbbi nem
- próbakörön a hirtelen visszaengedett gázra ne legyen semmilyen furcsa hangja a blokk irányából
- szokásos robogó nyűgöket is nézd meg: ha leállítva tologatod és nagyon csörög a váltó felül, akkor görgők és valószínűleg szíj is cserés lassan
- futásteljesítményre utalhat a tárcsa vállassága esetleg - ha nagyon kopott, akkor a km kamu benne (bár ugye tudjuk, hogy egyébként is az), ámde majd cserélned kell nem kevés pénzért.[ Szerkesztve ]
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
DigitXT
félisten
Esetleg holnap valaki gurulni?
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz DigitXT #1697 üzenetére
Ha eljössz a Mecsekbe! 3 napos sátorozós motoros banzáj a magyarhertelendi Forrás Camping kiinduló bázissal. Várak látogatása, kanyargás a szerpentineken, este, sör, meg ilyesmi. 5-6-an leszünk, kicsike motorokkal. (250-es chopper a legnagyobb, 125-ös TS MZ a "legkisebb".) Teljes túrafelszereléssel, tesztelem a cuccomat a 2 héttel későbbi erdélyi útra.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
Új hozzászólás Aktív témák
- PlayStation 5
- Azonnali fotós kérdések órája
- Apple notebookok
- Eredeti játékok OFF topik
- EAFC 24
- E-roller topik
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Okos Otthon / Smart Home
- További aktív témák...