-
Fototrend
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
csongi
Topikgazda
válasz -Mosquito- #2251 üzenetére
Jaaa Azért néztem értetlenül, mert éppen pár napja lett össze rakva . Nem szeretnénk szerelni. Az két enter billentyüm meg tönkre mentek a laptopon, Sorváltás nem lehetséges. Hány órakor lenne találkozás Kecsón? Longwild: Nem kis darab, majd 400Kg szóval jó nagy nyúl!!!
[ Szerkesztve ]
-
SirKero
őstag
Mára szép napos ( eső szél nélküli ) időt jósolnak. Aki teheti guruljon egyet. Én most indulok megnézem a tihanyi levendula virágzást
Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
-
DigitXT
félisten
válasz -Mosquito- #2258 üzenetére
73 km a Google térkép szerint (szabályosan) 1 óra 11 perc.
Egy picit gyorsabban közlekedve mondjuk 45-50 perc. Vagy? -
DigitXT
félisten
válasz -Mosquito- #2260 üzenetére
Hát ha végig 140-nel tolnánk, akkor biztos nem lenne jó a fogyasztásom.
Amúgy hihetetlen, de a teljes (!!!) átlagom mára már 5,8-ra lement.
Bár nem kéne nagyon ugrálnom, mert ma is leért a sztender, kanyarban.
Behimbált picit (szar a csillapítás), és már lent is volt (szar a rugó IS).Várom a fizut, és veszek telókat. Ez nem állapot. Amúgy ma reggel meg
feltöltöttem a hátsó fék fékolaj tartályát. Azért fogott "össze-vissza", mert
kevés volt benne. Nade hova tűnt az anyag? Arra tudok gondolni, hogy
egy picit még levegős lehetett: kombi fék ugye, vannak benne "csavarok".A másik, hogy odacsípte a tető a tömítést, ott kinyomhatta (szép lassan).
Most nagyon figyeltem rá szuperül fog! Viszont ha levegős, vagy nem volt
légmentesen zárva, akkor már kerülhetett bele víz a levegőből, azaz lehet,
hogy hiába új és tiszta (DOT4) a folyadék, ezt (is) elqrtam: le kell cserélni.Ha viszont cserélem, akkor DOT5.1 megy bele, biztos, ami biztos.
-
longwild
aktív tag
Hideg blokkal indulva, magas alapjárat: autós fórumokon találtam, hogy esetleg a vízhőmérséklet szenzor hibája is lehet.
Ezen felbuzdulva megmértem az én water/engine temperature sensoromat.A szenzor 4 lábú, 2-2 párban vannak. Az egyik pár felel a műszerfalon mutatott hőmérsékletért, a másik felel az ECU-nak továbbított adatokért.
Sajnos nem tudom, hogy melyik pár miért felel, így mindkettőt lemértem. (A gyári service manualban egy speckó kábelkorbács egy konkrét pontját mérik, mely a dupla lábak közül az egyik....)A referencia adatok:
20C: 2400-2600 Ω
80C: 302-314 ΩAz általam mértek:
Egyik pároson:
26C: 1980 Ω
83C: 188 ΩMásik pároson:
26C: 2170 Ω
83C: 160 ΩMit mondhatunk az értékek alapján a hőszenzorra? Jó vagy sem? :p
Bár figyelembe kell venni, hogy a magas alapjárat a 10C körüli lehülésig teljesen megszűnik, amikor dúsítania kell az ECUnak, csak akkor marad magasan (pl kora reggeli indulás utáni néhány kmen) és egy újraindítással megoldódik. Így talán felesleges is volt megmérni ezt a szenzort, mert ez feszültség nélkül és feszültséggel is ugyanakkora ellenállást ad...
(ha nem felejtem el, holnap hajnalban is megmérem majd...)
[ Szerkesztve ]
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
-Mosquito-
őstag
válasz DigitXT #2261 üzenetére
Hosszú technikás egyenesek lesznek.. Mondjuk ha van féked az nem lenne baj,mert meg is kéne állnod ám!
Át kéne nézni nincs-e folyás/eresztés a csövek/féknyereg,áteresztő/légtelenítő csavar,fittingek,tömítéseknél vagy az idom alatt amit nem látsz. Annak nyoma van ha ereszt valahol.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
DigitXT
félisten
válasz -Mosquito- #2263 üzenetére
Van fék. Hosszú technikás egyenest szeressük: óra szerint 150-152.
(Német autópálya, enyhe lejtő és hátszél.) GPS szerint... Tadamm...
De nem ez a tempó, amire berendezkednék, az tuti!K*rva hangos, stb.
(Tudom, füldugó: ha lemegyek, akkor biztosan használni fogom...) -
DigitXT
félisten
válasz longwild #2262 üzenetére
Most tulajdonképpen azt mondod, hogy amikor a HIDEG motort beindítod,
akkor magasabb az alapjárat a MELEG motorénál, és EZ a probléma?Injektoros motorokhoz nem értek, de egy karbi + automata szívató esetén
ez tök normális... Mi több, manuális szívatónál sem csapod vissza rögtön
amint beindult, mert le fog állni, vagy ha nem, hát gázadásra "fulladni" fog.Lehet vele játszani, hogy visszaügyeskeded a meleg alapjárat környékére
a hideg blokkot, de nem lesz stabil és tényleg fulladhat egyet kövér gázra,
ami meglepetést okoz. 1-2 km-en szerintem nem baj, ha magasabb, amíg
bemelegszik, és ha utána visszaáll, és nem marad úgy, akkor miért gond?Vagy injektorosnál ez már betegség, mert a karbis megoldás az elavult?
Én a manuális szívatót 1-2 fázisban szoktam visszavenni. Értelemszerűen
ha túl van szívatva a motor, akkor nem 1500->2000-2500 a fordulat, hanem
mondjuk 3000, ahol már nekem is nyit a kuplung, s menne a motor.
Ekkor kell egy picit visszatolni a szívatón. Aztán 40 fok fölött már teljesen.
(Ez nem vízhőmérséklet, hanem az egyik borda hőmérséklete.) 1-2 km és
tuti megvan. Főleg ha nincs nagyon hideg idő. Hidegben már jártam úgy,
hogy a 3. km-en még épp kellett volna egy pici szívató, nem jött az "erő" a
kanyarban, amikor vártam; ma reggel meg az első km-en: szóval óvatosan.
Az szar érzés, amikor a ledöntött motort gázzal vennéd ki a döntésből, az
meg ahelyett, hogy megindulna, inkább megtorpan, és esik be az ívbe, lol. -
csongi
Topikgazda
válasz -Mosquito- #2258 üzenetére
Az jó! Nekem is egy óra az út kb.
-
longwild
aktív tag
válasz DigitXT #2265 üzenetére
Nem, nem errol van szo. Hanem arrol, hogy a hideg emelt alapjarat nem hogy nem esik vissza melegen, hanem meg tovabb emelkedik, ahogy melegszik be. Egyre inkabb nyilik az ollo a tervezett alapjarat es a tenyleges kozott, ahogy melegszik a blokk. A szepseg, hogy ha bemelegedett, ujrainditas utan egesz nap jo...
de ugye ez a tortenet mar joparszor meg lett itt enekelve...
[ Szerkesztve ]
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
DigitXT
félisten
válasz longwild #2267 üzenetére
A sok éneklés közben csak a lényeg veszett el. (Kutya legyek, ha nem félreérthetően írtad le.)
"Bár figyelembe kell venni, hogy a magas alapjárat a 10C körüli lehülésig teljesen megszűnik, amikor dúsítania kell az ECUnak, csak akkor marad magasan (pl kora reggeli indulás utáni néhány kmen) és egy újraindítással megoldódik." -> "Ez a mondat túl hosszú. Lehet, hogy nem is egy mondat?" by Office 2003 (De legalább rájöttem, honnan ered a beceneved.)
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz longwild #2267 üzenetére
Ha sokszor elolvasom, akkor ki tudok hámozni belőle egy olyan leírást,
hogy az ECU dúsítófokozata nem képes visszavenni, viszont ha már az
indításkor érzékeli, hogy nincs szükség a szívatásra, akkor minden OK.Magyarán: nem is biztos, hogy szenzorokat kéne nézegetni, hanem ezt
a dúsító programot. Mi alapján (nem)működik. Egy hagyományos karbis
gépen az automata szívató viszonylag egyszerű szerkezet, annak hibás
működését viszonylag könnyű diagnosztizálni. Injektorhoz nem értek.VAU-VAU...
-
longwild
aktív tag
válasz DigitXT #2269 üzenetére
Tehat, hogy on is értse.
Reggel hideg blokkal beinditom a gépet. Szivato uzemmod megy. Tobb leiras alapjan is nehany perc egy helyben jaras utan vissza kellene allnia a meleg alapjaratra. De nem all vissza.Felulok a bemelegedofelben levo gepre. Elindulok vele. 3-6km utan mar olyan magas lesz az alapjarat, hogy nyit a kuplung. Allo helyzetben lokdos. Leallitom, elinditom es aznap mar tobbet nemcsinalja.
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
kcsa
veterán
Jártam műanyagosnál egy maroknyi hiányzó csavarhelyet javíttatni az orridomnál. Nem mondom hogy laza voltam hazáig Újbudáról, de megúsztam a rendőrbácsikat
-
longwild
aktív tag
Pl menet közben a hőszenzort? Vagy a lambda szondát? Nem teszek én ezzel nagy galibát?
Milyen egyéb szenzort lenne még érdemes lehúznom?(#2273) DigitXT
Azért ettől kicsit több. Ugyanis ki tud kapcsolni, ha az ecu ugy akarja, vagy ha én újraindítóm. Itt azon van a hangsúly, hogy hidegen indulva valamilyen szenzorérték nem jó és ezért az ecu folyamatosan szivató üzemmódban nyomatja, mert azt HISZI, hogy így kell...[ Szerkesztve ]
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
üszök
őstag
Március 15 körül kezdtem az A kategóriát,tegnap volt a forgalmi vizsgám.
A motor meg február óta itt áll."Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
-
kcsa
veterán
Részben jogos amit mondasz, de a screenshot szerint hibakódot kellene generáljon.
Ellenben ha végighaladsz a javasolt lépéseken:
- stepper és throttle valve position sensor elvileg ECU-val együtt cserélődött.
- marad víz és levegőmérő szenzorok. Levegőhőmérsékletmérő ECU-ban van, nem tudom külön van-e még.ezen kívül kapásból fals-keresést javasol ugye a levegő-oldalon, és elérkeztünk a benzinpumpához, amiben az a legérdekesebb, hogy rengeteg Piaggio szenvedett ezzel a gonddal (Vespák tipikus hibája, véletlenül pont a 250-es motorral.)
@longwild: Ha a szenzorok kimérve jók - a korábbi mérésed alapján a vízhőmérséklet mérőt neccesnek gondolom -, falsot garantáltan sehol nem szív, már értem ez alatt a légszűrőháztól kezdve egészen az ECU-n és injektorokon át a blokkig, akkor még mindig maradt egy benzinpumpa lehetőség.
A vespáknak mondjuk speciel random leállásokat produkált. Ilyened is mintha lenne, mintha mondtad volna
-
Brogyi
senior tag
Szerintem azt nem érti longwild ha újrindítja lehet, hogy az játszódik le mint nálad a reset-nél. Jó sokáig nem nézi az ECU az érzékelőket, és egy alapértéket vesz a memóriából. Esetleg itt jön be a tápfesz a relékkel. A relék össze szoktak égni, és ezt nem díjazza az ECU. A csatlakozók, és akksi valamint a relé van az útvonalon. A fordulatszámot pl. a gyujtókábelról másik műszerrel kell mérni, és a laptopon nézni kell van-e különbség az ECU mérése, és a másik műszer között. Ez két mérés csak kell laptop,software, és még egy fordulatszámmérő. Ha minden szenzor jó akkor jön akksitól az ECU-ig az út. "Cső csere" már volt.
-
-
longwild
aktív tag
Hoszenzort holnap megrendelem.
falsot nem sziv a szivi oldalon. Bar a legszurohazat nem néztem, csak az ECU dobozt es utana levo dolgokat... Legszurohazat minek kene?
e mellett meg gyujtasalaplap alatt szivhat falsot, de az marad a markaszervizre...berakom a hoszenzirt. Aztán johet meg a lambda szenzor. Vagy az injektor. Szervizkonyv szerint meg relék, benyapumpa... Van itt meg lehetoseg
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
csongi
Topikgazda
válasz longwild #2289 üzenetére
Még mindig nem mérted ki ezeket a szenzorokat? mindegyiknek van egy ellenállási mértéke, mérd meg hidegen meg melegen, lehet valamelyik hamis értéket adhat ki, ha már az ecut is cserélted, gondolom továbbra is egy hamis értéktől emeli meg a fordulatot. Viszont minden kontaktot nézz át. Az kevés hogy széthúzod, a csatlakozó hátuljánál is nézd meg, mert lehet az érintkező pár, tiszta, de a kábelsarunál a vezeték meg egy oxid tömeg, akkor megint csak szívás, és nem enged át kellő mennyiség áramot ergo kontatkt hiba. ezekkel kezd, szöszölős meló, ha gyanús egy vezeték vedd ki a csokiból, forraszd be vagy cseréld, akár a vezetéket is. Mondjuk úgy a vérhálózat rendbe legyen, ez az első legfontosabb lépés, és ezután jöhetnek a szervek. Lehet a szenzoron közvetlen jó értéket mérsz, de az 1méteres vezeték másik végén már nem! Nah hajrá!!!
-
Grillo
senior tag
Na, voltam a wilkerhondás scarabeot megnézni. Röviden összefoglalva elég foknak tűnt. Fényezése gané, futómű alkatrészek eléggé csúnya állapotban. Mondjuk lehet, valójában tök tuti, de sztem szkippelem.
Kinek akarnak ezek több motoros szánt eladni? Tele volt a parkoló.Újabb célpontok
http://m.hasznaltauto.hu/motor/aprilia/aprilia_scarabeo_125-8040183
http://m.hasznaltauto.hu/motor/suzuki/suzuki_uh_125_burgman-8047227
Bár a burgi már nagyon az összeg felső határa.[ Szerkesztve ]
-
-Mosquito-
őstag
2014 07.05. Kecskeméti Robogós Találkozó
Találkozás; M51- 5-ös kivezető (Ócsai út) MOL Benzinkút
Gyülekező; 8:30h
Indulás; 9hRégi 5 úton mennénk le Kecskemétre a gokart pályára. Itt találkozunk Csongival. Ezután egy süti/fagyi Soltvadkerten a Szentkorona Cukrászdában.
Majd Gokartoznánk Kiskunlacházán.
Innen haza a 51-es úton,majd Dunaharaszti OMW kúton búcsúzunk egymástól.1. Mosquito
2.
3.[ Szerkesztve ]
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
-
csongi
Topikgazda
válasz -Mosquito- #2294 üzenetére
Csongi+Brother
-
csongi
Topikgazda
válasz -Mosquito- #2294 üzenetére
Csongi+Brother
Jut eszembe tesom venni akar egy pinlockot pesten, megtenne valaki aki jon kecsora hogy megvenne?Akkor nem kellene sszallitast fizetni Vagy elore utalnam a penzt vagy helyszinen kp ba, ahogy neked lenne jobb -
csongi
Topikgazda
Elore is koszonom a segitseget, estere minden reszletet megtudok
Új hozzászólás Aktív témák
- RANGE ROVER EVOQUE 2018 /// GARANTÁLT 60.000 km /// MAKULÁTLAN ÁLLAPOT !!!
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Új Bestway medence vizforgatóval akciós áron
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- 205/55 R16 5x112 alufelni michelin nyári gumival
- Ikea falilámpa
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban