-
Fototrend
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
AndrewTdi
addikt
válasz -Mosquito- #2294 üzenetére
-
longwild
aktív tag
Melyikeket is?
Ami házilag egyszeruen mérhető az a hoszenzor es talan a vezetékek.
Lambda, fordulatszám, injektor nem merheto házilag...Más: most ertem haza kb 120km-rol, veletlen refivel jottem. A kapcsolója eleg rendesen bemelegedett. Ez normális?
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
DigitXT
félisten
Fehér aszfalton, esőben még egyenesben is óvatosan. Nem mondanám, hogy
erősen akartam gyorsítani! De csak annyit érzékeltem, hogy a kerék pörög fel.
És ez sz*ros 30 Nm: nem tudom "nagymotorokon" mennyire kell óvatoskodni? -
DigitXT
félisten
válasz -Mosquito- #2306 üzenetére
Nem dobtam el, ha erre vagy kíváncsi. Viszont éreztem, hogy pörög a kerék,
riszál a segge. Aztán az első meglepetés után megpróbáltam mégegyszer
és tényleg. Szóval fehér+vizes aszfalt, az nagyjából hímes tojás kategória.Szerk: persze lenyelezni nem mertem, az biztos durva lett volna...
[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #2308 üzenetére
Hétvégén itt volt öcsém. Majára ketten felültünk. Volt egy lámpa, ami után enyhén kanyarodott az út. Én ott éreztem, hogy nyeles indulásnál "emelte" az elejét. Leginkább csak a teleszkóp nyúlt, csökkent a tapadás... De vicces volt. Utána már kisebb gázzal indultam.
www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #2309 üzenetére
Eeegen, sok súly van hátul (főleg utassal!), az eleje relatív könnyű:
nekem emelkedőn felfelé, nagy gázra, és esetleg még egy kisebb
úthibán is megpattanva csinálta a húbazmeg érzést, de azért nem
állt kerékre, ahhoz túl hosszú és túl gyenge...Még szerencse...kcsa: ne gonoszkodjunk kérem. Amikor vittem a Madison kerekét
a hódokhoz, volt tuning "50-es", amit tényleg alig bírtam lenyomni.
Persze lehet, hogy 125-ös volt: biztos, hogy 2T. Rendszám nélkül.Úgy 70-80-ig jött rendesen, aztán azért már elfogyogatott.[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Bogyó bá' #2310 üzenetére
Megszoktam, hogy nyélgáz kell. Egyedül nem volt gáz vele, csak a plusz 75kg a hátam mögött... És nem minden indulásnál, csak egyszer csináltam meg. Utána éreztem, hogy ezt nem így kell.
Te nem csináltál még olyat "ismeretlen" géppel, amiből rájöttél, hogy nem kéne?Egyébként meg, nem volt necc, eldobás közelében sem jártam. Tesóm nem is vette észre a dolgot. És nem kerékre állt, csak éreztem, hogy nem úgy tapad az eleje ahogy kéne.
Még nem az enyém a gép, kölcsönben van nálam, de hamarosan remélem változik a helyet.
Még egy dolog... "Nyugiban" szeretem megtapasztalni a gépek határait. Ezt ne úgy értsd, hogy lapon fordulni vele. De fékezésből is csináltam pár erősebbet, indulásnál is megnéztem, mit tud. Ha megcsíp a darázs, mit reagál rá.
Eddig egy motorral nem csináltam ilyet, kezdő koromban, azt törtem össze. (Biztosító szerint még mindig balesetmentes vagyok).
Nem erős az autóm se, viszont ismerem a határait. Néha meglepődnek haverok, ha elgurul a gyógyszer*... De már megszoktam, tudom mit csinál.
* Ilyen eddig egyszer volt. Egyik amikor exem felhúzott, és friss hóban kézifékkel "fordultam" a belső sávba a négysávoson.
Másik necc pedig véletlen volt. 20km/h-nál visszaváltottam 2-be, és olyan jeges volt az út, hogy motorfék állóra fogta a kereket, lefulladt a kocsi, és jött a kanyar, amit a szembejövő kamion kiszélesített. Kuplung, kicsi kormány, és elfordult.
Nyilván kölcsön motorra még jobban vigyázok, mint a sajátra, de itt van két példa, hogy miért tartom fontosnak megismerni. Tudnék még regélni, ha érdekel, privátban mesélek.
kcsa, DigitXT: Olyan is volt, futár nagyon nyomult. Kanyarokban engedtem, mert nem akartam eldobni a vasat. Majd a technikás egyenesben hanghajtásra kapcsoltam De ez most nem a farokméregetés ideje, ha siet hadd menjen...
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #2313 üzenetére
Biztonságos környezetben igenis ki kell próbálni a határait.
Ne élesben legyen meglepetés. Mondjuk egy előzésnél. Vagy
egy eléd kanyarodó autónál, hogy mégis mekkora fékerőd van
a csúszáshatárig... élesben ezeket picit neccesebb kipróbálni.Szerk: én is lenyeleztem a Madisont az egyenesben egyszer:
mennyire lustul el 2 személlyel. (Megy azért egész szépen...)
Mertugye, ha mindig hímestojás-hímestojás, DE egyszer meg
kéne a kraft, és akkor derül ki, hogy a felét vitte az utas, necc.Szóval nyilván óvatosan / ésszel, de nem kell félni a gázkartól.
Ki van (lesz) fizetve a teljes fordulatszámtartomány.
(Vagy a km óra 0-140-ig. Igaz, hogy az csak óra szerint, de...)[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #2314 üzenetére
Autót vezetni jobban tudok, mint motorozni (nagyobb a rutinom). Sokszor beszóltak unokatesómék, hogy "szadulom" az autót, vagy vadállat vagyok... Aztán a vége az lett, hogy én tanítottam vezetni az idősebbet, mert fogalma sem volt, hogy mit kell csinálni, ha megcsúszik a kocsi fara. (A másik nem engedte, hogy neki jó az így, nem kell veszélyes helyzetbe kerülni). Egy teherautó miatt bepánikolt, 900e Ft kár... Nem kívánom senkinek se... (Főleg, hogy ott volt, hogy HA erőszakosabb vagyok, és kimegyünk gyakorolni...) Szerencsére egy kulcscsont töréssel megúszta a mutatványt a sofőr, az utasnak meg meghúzódott a nyaka.
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #2316 üzenetére
Már feldolgoztam, és annyira nem hatott meg a dolog, csak inkább zavart. Ajánlottam neki a vezetéstechnikai tréninget is, de 40 000Ft... Most lett 900 (+60k büntetés, plusz 3 hét jogsi bevonás)
Amúgy olyan hely volt, olyan tempóval, ami átlagos tudással megoldható lett volna. Nagy hely, alacsony sebesség volt. Ezért úszták meg ennyivel.
Ezzel csak alá akartam támasztani, hogy miért tartom fontosnak a megismerését a járműnek (megfelelő keretek közt), még akkor is, ha hímes tojás vezetési stílust alkalmazol.
www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #2323 üzenetére
Pszt, én még nem kértem engedélyt az Asszonytól... (Hehe.) Amúgy: [link]
a túra előtt egy olajcserét be kéne iktatnom
Olaj nálam. Szűrő nincs benne, ha dzsuva van a fémrácson, azt kell legyakni.
Madison még nem sipákol, de már erősen közeledik az ideje, vagyis a távolság.
Szerviz kinyit a héten? Oda tudom vinni az olajakat, meg a Madison új szűrőjét.
Mondjuk pont azért vettem a 6-30-as nyomatékkulcsot, hogy ezt otthon "simán"
magamnak megcsinálom, de nem tudom. Nem szeretnék komplikációt sem.[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #2324 üzenetére
Most látom a szerket. Mindig a privátokra frissítek rá, így az összes topikban látom, ha van új hsz
Szóval... Szerviz a héten még necces. (Őrjöngök, de részletek csak privátban).
Viszont az olajcsere nem olyan bonyolult, nem lehet elszúrni. Ha gondolod egy
sörözésMonsterezés közben megoldhatjuk egyik nap. Csak leeresztő tálca kell hozzá, meg a kulcsok. Most még helyem is sok van, rokonoknál campelek, amíg külföldön vannak.www.dongosofor.hu
-
TommyGun
őstag
válasz -Mosquito- #1949 üzenetére
Mosquito34 tudnál segíteni kérlek? Jól látom hogy a Burgiban bal oldalt H7-es jobb oldalt pedig H4es izzó van? (még nem szettem szét sose az elejét)
Kiégett a bal oldali gondoltam kicserélem mindkettőt egyszínűre, gondolom semmi extrára nem kell figyelni a vásárlásnál, árulnak külön motorba izzókat (persze majd dupla áron mérik őket) de gondolom ami autóba jó az ebbe is...persze 55/60W de nincs semmi extra buktató?[ Szerkesztve ]
"Vannak, akik azt hiszik, a futball olyannyira fontos, hogy úgyszólván élet-halál kérdése. Mindig elszomorít, ha ilyen véleményt hallok. Biztosíthatok mindenkit: a futball sokkal, de sokkal fontosabb."
-
SirKero
őstag
válasz TommyGun #2329 üzenetére
Melyik burgman?
Én mostanában cseréltem az enyémben ( AN 400 K5 ) izzót szerintem egyforma van mind a két foglalatban. Legalábbis amikor bekapcsolom én nem látok különbséget. Autós boltban vettem H4 55/60W. A kezelési útmutató mondjuk 12V 35/35W ír
Viszont a hozzá férés nem volt egyszerű[ Szerkesztve ]
Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
-
TommyGun
őstag
válasz SirKero #2330 üzenetére
650-es Burgiról van szó. Elvileg 55/60W H4 vagy H7et ír a szervíz könyv, bár elég hülyén írja, mintha két H4-est is bele lehetne rakni...
Headlights
12V 60/55W + 55W (H4+H7) ....E-02, 19
12V 60/55W x 2 (H4) ... E-03,24,28,33nem akarok semmi extrát bele, Osramokat néztem hogy vmi márka is legyen, gondolkodtam hogy esetleg vmi coldblue-t rakok bele, ha mindkettő világít baromi jó fényt ad nem tervezek semmi extra erőset különlegeset belerakni
[ Szerkesztve ]
"Vannak, akik azt hiszik, a futball olyannyira fontos, hogy úgyszólván élet-halál kérdése. Mindig elszomorít, ha ilyen véleményt hallok. Biztosíthatok mindenkit: a futball sokkal, de sokkal fontosabb."
-
-Mosquito-
őstag
válasz TommyGun #2329 üzenetére
Így van semmi extra sima H7,H4-es megy bele 55/60w. Ha női kecses kezed van akkor alulról a sárvédő felett is fel tudsz nyúlni. Viszont egyszerűbb inkább a műszerfal/kormány alatti idomot leszedni. 6 csavar fogja. Magad felé,picit felfelé döntve kell kihúzni. Gumi sapkát le kell húzni majd az izzó tartó fém pöcköt ki kell akasztani ezután ki lehet húzni a H4/H7 izzókat. A H7-nél van egy műanyag adapter,ne ijedj meg. Le kell húzni róla az izzót. Ha már cseréled akkor érdemes jobb izzókat beletenni. [link] , [link] ezekből van H7-es is,és 1darabos verziók is. Lehet még kapni az külső Üllői úton lévő Homasitában is
Sirkero:
Még jó,hogy mind a ketten fent vagytok a Burgman.hu-n,ott az adatlap is ki van töltve,és van köztetek kb 5-10km távolság. Vecsés-Üllő.
[ Szerkesztve ]
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
TommyGun
őstag
válasz -Mosquito- #2333 üzenetére
Zsír köszi, nagyjából pont ezeket néztem ki, hát kecses kezem nincs úgyhogy leveszem a kormány borítást meg a kesztyűtartót, néztem Ytube-on videót róla nem vészes. Lesz a közelben kolléga aki ért hozzá de én szeretném csinálni
Köszi a helpet.
"Vannak, akik azt hiszik, a futball olyannyira fontos, hogy úgyszólván élet-halál kérdése. Mindig elszomorít, ha ilyen véleményt hallok. Biztosíthatok mindenkit: a futball sokkal, de sokkal fontosabb."
-
TommyGun
őstag
válasz -Mosquito- #2335 üzenetére
Köszönöm szépen, videó alapján nem tűnt túl bonyolultnak, remélem így már eflér a kezem
Vagy kerítek egy nőgyógyásztAzt néztem ám az izzónál hogy a H4-es 4200 kelvines a H7es meg 3750 kelvin a cool blue, Osram mindkettő...ki érti ezt mért nem egyforma...
[ Szerkesztve ]
"Vannak, akik azt hiszik, a futball olyannyira fontos, hogy úgyszólván élet-halál kérdése. Mindig elszomorít, ha ilyen véleményt hallok. Biztosíthatok mindenkit: a futball sokkal, de sokkal fontosabb."
-
csongi
Topikgazda
válasz -Mosquito- #2333 üzenetére
TommyGun:
Mindegy hogy 37**-4*** színhőmérséklet, kicsi az eltérés.
A nagyobb fényerőt a gázzal oldják meg, ezeknél jobban tud izzani a szál, és agáz meghatározza színhőmérsékletet. Műszakin nem szólnak érte. Igaza van Mosquito34nek, ha már cseréled akkor legyen jobb fényerejű. Sajnos az élet tartam csökken a leírtak miatt, de amint látom egyre elfogadhatóbb áruk van, és az a pár ezer Ft amivel többe kerül már nem egy őrült felár. Én ennyiért vettem az eredeti Cájná izzókat. Ha most vennék akkor már Osram, de szerencsére most is szépen működnek, kellően fehér fényük van .
Lehet picit nagyobb helyet nyersz ha elforgatod a kormányt, nekem sikerült a 400-ba így kicserélni, igaz némi nyál elhagyta a számatSzombaton te jössz Kecsóra?
[ Szerkesztve ]
-
TommyGun
őstag
Nem akarok nagyon szart venni, Osramokat néztem, mondjuk azért 10k-t nem akarok 2 izzóra elkölteni de nem 500Ft-os terscósat akarok, de ha nincs nagy eltérés a színhőmérsékletek között akkor megveszem a cool bluekat, jófajtáknak néznek ki.
[ Szerkesztve ]
"Vannak, akik azt hiszik, a futball olyannyira fontos, hogy úgyszólván élet-halál kérdése. Mindig elszomorít, ha ilyen véleményt hallok. Biztosíthatok mindenkit: a futball sokkal, de sokkal fontosabb."
-
-Mosquito-
őstag
válasz TommyGun #2336 üzenetére
Az a minimális difi fel sem fog tűnni. Viszont néha elírják az adatokat..
Csongi:
Tavalyi motorkiállításon vettem a Cool Blue-t. 20eKm-t mentek hiba nélkül. A mostani szintén motorkiállításon kerültek be az Unlimited izzók.[ Szerkesztve ]
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
kcsa
veterán
válasz TommyGun #2332 üzenetére
Nem akarok nagyon belevauzni a Burgi szakkör beszélgetésébe de az Exx szvsz uniós országkód lesz, tehát a motor és/vagy a lámpatest E kódját meglesve eldönthető hogy melyik izzók mennek bele.
De ha szemből nézed, jellemzően az izzó foglalatán leolvasható hogy H4 vagy H7 (világítás lekapcsolása nélkül izgalmasabb )
-
-Mosquito-
őstag
Még Aprilia fórumon kérdezte valaki.. Miért van a hátsó lámpatestben 2db izzó??? Mellesleg Man kamionnál alkatrész raktáros.
USA,Amerikai Burgi 650-ben szokott 2db H4-es,amit be is hozhatnak kis hazánkban. Illetve a GW-ben vannak az Amerikai szabványnak megfelelő izzó.Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
kcsa
veterán
válasz -Mosquito- #2342 üzenetére
hát nem is láttam még olyan teherautót amin rendben lennének a hátsó lámpák. De ha rendben is lenne, olyan matt, hogy nappal semmi nem látszik
Valószínű igazad van, annyira nem mélyedtem bele a Burgman lélektanba, a mondanivalóm végülis csak az, hogy az Exx kód országot szokott jelenteni
-
kcsa
veterán
Ettől a cikktől azért megkívántam egyet
-
kcsa
veterán
válasz longwild #2349 üzenetére
Nyilván Zax volt a jó, de volt még gonosz földönkívüli robot is. De a legjobban nekem a gonosz emberek fekete dobozos tipikusan amerikai kisfurgonja tetszett gyerekként
Kb. 5-6 éves lehettem amikor ment. Vagy még annyi se
szerk.: itt megnézhető az összes rész
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- RANGE ROVER EVOQUE 2018 /// GARANTÁLT 60.000 km /// MAKULÁTLAN ÁLLAPOT !!!
- Szürke/fehér íróasztal 120x70x75 cm