-
Fototrend
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz longwild #2100 üzenetére
Ez a nektek (nekünk?) való kütyü: on-the-fly mérhetsz vele, és még logolja is.
Emellett tolja ét Bluetooth-on okostelefonra, szóval lehet nézegetni is élőben.Btw. hőmérő szenzorból van pár szabványos, aztán vagy rájössz, hogy melyik,
vagy nem. De egy próbát megér. Ennek ellenére hihetetlennek tűnik, hogy egy
újraindítás nagy hirtelen megoldaná a szenzor problémáját, vagy kontakthibáját. -
KatonaT
aktív tag
Sziasztok!
Egy kis segítségre lenne szükségem.
250-es környéki robogót szeretnék vásárolni.
Melóbajárás (5-6 km) illetve kisebb kirándulások (60-100)
Tatabányán lakom.
Szerintetek melyik lenne a legjobb megoldás?
Alacsony költségek illetve a kényelem + a pakolhatóság fontos szempont.
X-max-al szemezgetek nagyon meg a Burgman 200- at nézegettem de inkább az x-max.
800 környéke a léleltani határ kb.
Szerintetek melyik a jobb választás illetve azt sem bánnám ha mondanátok jobb alternatívát.
Ja és nem szeretnék egy robosszus gépet
Illetve autópályát messziről sem látok.
Előre is köszönöm a segítséget! -
DigitXT
félisten
válasz KatonaT #2102 üzenetére
800-at nem költenék 250-esre. Mondjuk írod, hogy az a felső határ.
Meg hát nem tudom, hogy milyen motoros előéleted van (felszerelés),
de azért nem árt arra is félretenni 150-200-at, ha még semmi nincs.nem szeretnék egy robosszus gépet
Gondolom itt arra célzol, hogy legyen viszonylag könnyed a masina...
Pakolhatóság szempontjából a Burgman eléggé nyerőnek tűnik.Szerk: jogsi mennyire korlátoz? Gondolom legalább az A2 megvan.
[ Szerkesztve ]
-
KatonaT
aktív tag
válasz DigitXT #2103 üzenetére
Szia
A-s jogsi van.
És ahogy írtad félre van rakva külön a felszerelésre a pénz.
Igazábol nem kell pehel súly mert 185 cm vagyok és 100 kg.
Nagyobbat nem biztos hogy szeretnék venni mert ott már nő a költség viszont kihasználni nem szeretném kihasználni nagyobbnak az erejét!
1* borultam akkor átértékeltem a dolgokat és nem szeretnék magam alá 400, 600-as motort amikor a 100-as utazótempó megfelel ezt pedig ha jól sejtem dinamikusan tudják ezek is.
Mondjuk 2 személyel nem tudom hogy boldogulnak.
Az x-maxnak nagyon ideális a mérete.
Nincsenek nagy fotelek mégis kényelmes.
Így értettem a robosszust.
500 ról indelt a határ de aztán x-maxból ritkaság a 2010 környéki azok meg 800 körül vannak, ezért gondoltam hogy ez még belefér.[ Szerkesztve ]
-
-Mosquito-
őstag
válasz KatonaT #2102 üzenetére
800eFt-ért már K6-7-es Burgi 400-ast kapsz. Ha a pakolhatóság is fontos akkor a Burgi 250 de inkább a 400 felé kacsingatnék. Azért inkább a nagyobb cm3 mert utassal csomaggal a kisebb kirándulások egyre nagyobbak lesznek. Esetleg még Honda,Yamaha vonalon nézelődnék még. Kis kerekek nagy csomagtartó,nagy/obb kerekek kisebb csomagtartó. Itt már hátsó doboz is elkelhet.
[ Szerkesztve ]
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
DigitXT
félisten
válasz KatonaT #2104 üzenetére
Hát-hát... 100-as utazótempó még csak-csak (bár két személlyel necc!), viszont az, hogy dinamikusan tudnák előadni, arról szerintem megoszlanak a vélemények. Robogóból szvsz 400-as körül van az "ideális" méret (2 személyes túrázós esetre): nagyobb ritkább (500-600-800???), drágább fenntartani (szerviz, pl. 650-es Burgman). És az, hogy végsebességre nagy nehezen kiköhögi (mondjuk az én Madisonom, vagy az 500-as Nexus) a 150 km/h-t, nem jelenti, hogy annyival kell vele menni, vagy annyival szokott vele menni az ember, viszont a 100 km/h körüli tempónál értelmezhető dinamikussághoz szerintem kell ez a 30-40 LE.
De nem akarlak rábeszélni nagyobbra. Jó egy 250-es is. Városba még sok is. Túrázni meg picit kompromisszumosabb, max. nem 100 lesz az utazótok, hanem 90, és nem lesz kamionátugrálósan dinamikus.
Mosquito34: na ugye, hogy Burgman 400.
kcsa: Aprilia SRV 850, Burgman 650, stb.
huszi.gyb: rutinszerűen kérdeztem, nemám B125.[ Szerkesztve ]
-
SirKero
őstag
válasz KatonaT #2104 üzenetére
Nagyobbat nem biztos hogy szeretnék venni mert ott már nő a költség viszont kihasználni nem szeretném kihasználni nagyobbnak az erejét!
800E forintból már nagyon szép 400-as ( már az új kasznis ) burgmant lehet venni. Az utazója 100-120 között akár két személlyel is de innen még azért van benne tartalék ha menni kell. Fogyasztása abszolút nem több ( nekem a 150-es evett 3.2l/100 km a mostani 400-as 3,5l/100 km ) viszont a menet dinamikája ég és föld
Az alkatrész ár kb. ugyan az ( 250/400 )ÁÁÁ lassan írok
[ Szerkesztve ]
Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
-
kcsa
veterán
válasz KatonaT #2104 üzenetére
Ha két személlyel akarsz sokat járni, akkor már nem a 250-est ajánlom.
Öt évig jártam 250-essel, egy személlyel ideális, két személlyel (főleg ha akár csak a sofőr is a nehezebbek közé tartozik ugye ) akkor már nem az igazi. Bőven jó még persze, hazudnék ha azt mondanám hogy kevés.
De a százas utazó az olyan, hogy azt még csak-csak bírja, de ha egy kamion mögé beszorulsz két személlyel akkor jó darabig ottmaradsz
Az viszont tény, hogy a fenntartási költségek ugranak 250 felett. (az én tapasztalatom alapján legalábbis, ebben lehetnek véleménykülönbségek )
A költségkeretedbe belefér - szóval egy jobb állapotú Burgman400 meggondolandó, de a 250-esről sem beszélnélek le, megértem abszolút, hogy a 250 egy nagyon racionális döntés. Döntés, ami a tiéd
[ Szerkesztve ]
-
-Mosquito-
őstag
válasz AndrewTdi #2094 üzenetére
+ Csongi.
Szombat?Digit:
Annyiért bőven jó a Burgi. Én biztos azt venném. Inkább egy nagyobb cm3 és test minthogy egy év múlva rájöjjek,hogy kevés a 250 és az azon lévő hely és a pakolhatóság.
Yamahás talin mentem egy karbis T-Maxal. Elég vicces volt a Vara után. Gurulunk erre arra,mégis mit fogyaszt kérdem? 4,3-8L. A guruláson nyaldosta a 6L utassal,és akkor tötyörögtünk mert voltunk vagy 15-en.
[ Szerkesztve ]
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
DigitXT
félisten
válasz -Mosquito- #2112 üzenetére
Karbi... Meg a két henger... Meg a nehéz vezető + az utas. Kemény...
Burgi nekem is szimpi, pláne, ha van keret az újabbra, ami sokkal szebb.
Mármint az ilyen 2000-es évek környékinél újabbra. Már duplalámpás stb. -
huszi.gyb
senior tag
-
csongi
Topikgazda
válasz -Mosquito- #2112 üzenetére
Benne vagyok
KatanaT.
Megerősítem a többiek véleményét.
A 250 elegendő, ha nem motorozol utassal, és jelentős része a munkahelyi ingázás.
És ehhez elegendő egy 180-as vas is.
Ha a túrázósabb része egálban van az ingázással, akkor inkább 400 körüli vasat nézz.
A 250 és a nagyobb között már nincs nagy eltérés, persze típusa válogatja.
Vedd figyelembe az utak minőségét és a kerék méretet.
Az olasz vasakat javasolt átnézni, de normálisan, főleg az elektromos rendszert.
A japán vasaknál ez talán nem annyira mérvadó, de nem árt.
Volt a kezem között szar japán meg olasz is. de volt mindkettőből jó is.
ha van lehetőséged próbáld ki amelyiket csak lehet, mert lehet hogy 16 colos kerék alatt nem lesz élvezetes a motorozás. sok minden van ami befolyásolja a helyes döntést. -
AndrewTdi
addikt
válasz -Mosquito- #2112 üzenetére
-
AndrewTdi
addikt
válasz SirKero #2120 üzenetére
Igen, valóban meggyőző a 4 alatti fogyi.
amikor Mosquitoékkal túrázni megyünk nagypapás stílusban, akkor nekem is 3,8as átlagot ír a fedcomp. De sosem bírom ki azt a tempót. Kíváncsi lennék, hogy DigitXT vagy az én stílusommal mennyivel érné be a krumpli.(nem, ezzel nem akartam leszólni senki motorját és vezetési stílusát)
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz AndrewTdi #2121 üzenetére
Múltkor mennyi is volt? 4,8? Pedig ANNYIRA nem is rohantunk.
Szerk a szerkhez: én sem! Laza tempóban -1L biztos befigyel.
(Ergo lehetne azt a Burgit is 4L fölé zavarni, csak meg kéne kergetni.)óra szerint120 -140 között
Burgi órája mennyire pontos? Nekem 150-nél elfogy a tudomány. Pont ott,
ahol a Nexus is feladta a küzdelmet (légszűrő csere lesz rajta!), viszont az
a tempó óra szerint Andrew-nál már 160 körül volt, nálam meg 148...Azért így nehéz viszonyítani. Meg az sem mindegy, hogy haladsz folyamat
120-szal, vagy gyorsulgatsz (mondjuk előzgetsz?), ill. emelkedőn csapatod.
Persze ez mind csak duma: nekem a karbi miatt zabás a motorom. Tudom.[ Szerkesztve ]
-
SirKero
őstag
válasz AndrewTdi #2121 üzenetére
Volt,hogy kicsit siettem és ahol lehetett ( nem kresz hanem forgalom és út minőség ) jöttem óra szerint120 -140 között két személlyel és akkor sem kért 4,2l/100km-nél többet
(#2122) DigitXT 49 évesen már nem a gázkar csavargatás + leérő sztenderig bedöntés a fő csapásirány nálam
[ Szerkesztve ]
Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
-
DigitXT
félisten
válasz SirKero #2125 üzenetére
Nem kötekedésképp, de "+/-" nem lehet, csak +. Kevesebbet nem mutathat
semmilyen körülmények közt: simán perelhető lenne a gyár a büntetésekért.
A Madison órája viszont nem csal. Meglepő, de tényleg nem: GPS pontos.
(Nem a mutatós része, bár az is ott van, csak késik: a digitális része...)
Lapos kerékkel mért többet, de ez teljesen logikus. Adott számú fordulathoz
nem tartozott adott hosszúságú kerület, a kerék belapulásának okán.Amúgy valós 130 körül csapatva nekem már 5L körül kér a ketyere, szóval a
Burgi ígyis-úgyis előnyben van, ezzel tökéletesen tisztában vagyok (injektor).Ui: egyszer menni kéne egy "KRESZ krúzt". Tábla szerint, GPS pontosan.
Szerintem be lehetne menni 4L alá a Madisonnal is... Hihetetlennek tűnik, de
nem az! A legjobb fogyim 4,2 volt, s még az sem volt az a tötymörgős tempó.
De nehéz pontosan megmondani, mert megálltam közben vásárolgatni stb.Szerk: átlagsebességre így csak 50,8-at ad. 234 km@4 óra 36 perc, 9,81L
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Ahhoz képest, hogy Te is 6-ról indultál, valóban! Hát még én a benzinben
tocsogó karbimmal, és a városi 8,6-os fogyival. Ahhoz képest a tavalyi
100-120-as túrán hozott 4,7 igazi csoda volt. Kormoló kipufogóval.
Szerk: látható az őszi lerohadás előtti teszt, ami 4,4 volt (már jó karbival).
Szerk: kihagytam, hogy neked 108-cal kell menned; vagy SpeedoHealer?[ Szerkesztve ]
-
SirKero
őstag
válasz DigitXT #2126 üzenetére
Igaz Kicsit felületesen olvastam a hozzászólásod
A -/+ úgy értem ,hogy az enyém száz fölött tízet +/- még egy két kilométert csal. Százhoz közelebb -10 vagy alatta 120 fölött 10-12.
Egyébként ezt már akartam is kérdezni,hogy az hogy lehet hogy a sebességnél csal a távolságot pedig jól méri?Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
-
huszi.gyb
senior tag
válasz SirKero #2129 üzenetére
Direkt így állítják be gyárilag. A távolság mérésében nincs oka arra a gyártónak, hogy ne legyen pontos. Viszont tartalékot hagy a sebességnél a már emlegetett perek elkerülése végett. Ha óra 50-nel mész, nehogy egy szemét zsaru kiszedjen 52-ért, és perelj 2000Ft-os büntetés miatt milliókra.
www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
válasz SirKero #2129 üzenetére
10% az teljesen megszokott robogóknál... kcsa 20%-a egy picit durvább, de
még az sem extrém: azért vettem SpeedoHealert, mert a Maja 15%-a zavart.Úgy lehet, hogy a távolságot pontosan méri, hogy a csalás nem hiba, hanem
szándékos trükk. Egyrészt gyorsabbnak gondolod a motort, tehát feelingre is
jó. Másrészt viszont "kötelező" minden órának picit csalnia, felfelé (!), mert
alá nem szabad mérnie... Elvileg lehetne, hogy tökéletesen pontosra lövik be,
de ugye van némi tolerancia a gumi kerületének változásában is (kopás*), így
1000%-ban nem lesz pontos. Azt meg nem kockáztathatják, hogy egy büntit
a jármű tulajdonosa ráver a gyárra, így ráhagyással dolgoznak. (Jellemzően
5% körül autóknál. Robogóknál meg néha extrém pofátlan nagy csalásokkal.)A Madison órája viszont valami érthetetlen okból kifolyólag halálpontos.
Ha nem lenne, nem mondanám (hanem építettem volna be a SpeedoHealert).*: valójában a guminyomás szerint is változik a mért/valós sebesség aránya.
[ Szerkesztve ]
-
longwild
aktív tag
Így működnek a veterán vasak sebváltóról felhozott sebességmérői is. Mágneses elven és kontraanyák húzogatásával ÉS leragasztásával, hézagolással módosítható a sebességmérő csalása. Öcsémnek most kevesebbet mutat, jó játék...
[ Szerkesztve ]
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
csongi
Topikgazda
Így már remélem érthető -
csongi
Topikgazda
válasz -Mosquito- #2147 üzenetére
lehetne az is, de nem az , ebbe nincs abs.
-
SirKero
őstag
válasz runner 125 #2146 üzenetére
Az igen
Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
-
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #2146 üzenetére
Nem rossz. 0-150: 9,8s (De mennyi a 0-100?
Fogyasztás?)Szerk: megaztán elég hülyén nézne ki rajta egy túradoboz...[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Escape from Tarkov
- Yettel topik
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Proxmox VE
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- HTPC (házimozi PC) topik
- Házimozi haladó szinten
- További aktív témák...