-
Fototrend
Általánosságban a napenergiáról (alapinformációk)
Kezdjük Ádámtól, Évától! Napenergiát nagyon sok mindenre lehet hasznosítani, nagyon sokféleképpen, de ezek közül a legelterjedtebb a napelem és a napkollektor.
Napelemmel villamos energiát lehet előállítani, napkollektorral hőenergiát állítunk elő, amivel vizet vagy levegőt lehet melegíteni, amit a használati meleg víz melegítésére, vagy épp fűtésrásegítésre lehet használni. Utóbbi előnye, hogy rendkívül magas hatásfokkal (<95%) tudja a beeső napsugárzást hasznosítani, hátránya, hogy akkor adja a legnagyobb meleget, amikor süt a nap – jellemzően amikor nincs rá szükségünk (nyáron)! Mosodáknak, autómosóknak (ahol sok hőenergiára van szükség nyáron is) ideális befektetés! Háztartásoknak már több problémát hordoz, mint előnyt, mert a nyáron keletkezett energiával valamit kezdeni kell, különben néhány év alatt saját magát fogja károsítani a rendszer!
Könnyű megjegyezni, hogy melyik-melyik, mert anno iskolában majdnem mindenkinek volt napelemes számológépe! Ez a topic a napelemekről szól!
Új hozzászólás Aktív témák
-
llacee
őstag
válasz ftamas0201 #47332 üzenetére
próbáltam ide regisztrálni, de egyrészt kell neki kötelezően a cégnév másrészt nem tudom mi az a pod szám.
csak fogy hely azonosítóm van, de az csak 8 karakter -
gorbep
senior tag
válasz senki68 #47342 üzenetére
Az én i3-nak az SE17K -n van a "kipuffogója". Utcai töltőt 1x látott, csak a próba kedvéért, működik e jól minden töltő AC/DC berendezése...
Eddig 1.1M üzemanyag költséget "spórolt" meg...
Annak való, aki HMKE-ről tölti, és évente max 5-10x megy a hatótávnál messzebbre... Nálam az átlag napi táv összesen 20km
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
VaZso
senior tag
válasz llacee #47351 üzenetére
Én cégnévnek beírtam egy nevet, POD számot pedig megtalálod a villanyszámládon, ez a "mérési pont azonosító" nevet viseli és HU-val kezdődik.
Azt a POD-számot visszautasították, amin két óra szerepel - a nappali kommunikál velük, a vezérelt nem... ő szerintük nincs kommunikáció, ami ugye félig igaz csak.
-
senki68
senior tag
válasz kardkovacsi #47350 üzenetére
Gyakorlatilag elég sok tanulmány van rá, hogy ez nem ilyen egyszerű, hogy fekete, fehér.
Nem tavaszt meg nyarat kell nézni, hanem élettartamot, lábnyomot.Most például egy egész ország villamos hálózatát kell ezer milliárdokért felújítani, hogy minden villanyról menjen, és az elektromos autó kipufogója Visontán legyen.
-
gorbep
senior tag
válasz senki68 #47355 üzenetére
Nem mérem, de 99%-ban igen. Jellemzően ebédidőben töltök itthon... A OpenEVSE-m épp építési fázisban van, onnan garantáltan 100%-ban csakis a HMKE el nem fogyasztott áramtöbblete megy a kocsiba. Az SE és a Fronius megoldásának (JoulePilot) árát sokalltam... de ha tud valaki jó áron akár használtat, meggyőzhető vagyok...
De nem hajt a tatár, Szaldó átalakításáig még nem sürgős.... utána meg nélkülözhetetlen lesz Csúf "ötleteket" hallok... maximumra kell nyomni az önfogyasztást, a dél körüli negatív energiaárak nagyon baljós előjelek... szerintem simán tovább passzolják a HMKE-kre... lesz itt önkéntes VisszWattra kapcsolás tömegesen....
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
Andras6800
senior tag
válasz senki68 #47356 üzenetére
Az a helyzet ezekkel a lábnyom értékekkel, hogy mindenki azt a szakaszát vizsgálja az egész láncnak, ami őt igazolja.
Szerintem elég találó videó: https://youtu.be/ejqDw9r44ZE
Van egy őrült öko lábnyom számítási módszer. Mindennek akkora a lábnyoma, mint amennyibe kerül. Tudom, alapvetően hülyeség, de iránymutatónak nem rossz.
Ami a jó öreg diesel meg benzineseknél rendszeresen elfelejtenek kalkulálni, hogy a benzin meg a gázolaj sem a fán terem. Meg nem is a benzinkúton fakad.
Nagyon érdekes ez a videó: https://www.youtube.com/watch?v=8DyTbcb-OvU&t=492s
Abban igazad van, hogy nem annyira jó autópályára. Ott többet eszik. És pl a német energia miben jelenleg (rengeteg szénerőmű) egy takarékos Diesel autópályán jobb, mint egy elektromos gyártási lábnyomot is beleértve.
Ebben a kérdésben nincs általános igazság. Van akinek tök jó. Van akinek megoldható ha akarja. és van akinek nem elfogadható kompromisszum. Nekik pl jó lehet a hybrid.
Az ország villamos hálózatát azért kell felújítani, mert kb 20 éve nem költöttek rá semmit. Erre a vezírség kitalálta, hogy energiaigényes gyárakat hoz az országba. Olyan ez, mint ahogy Anni az acél országa lettünk.
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
leslieke
Jómunkásember
válasz senki68 #47339 üzenetére
Mert a robbanómotoros autódról elmondható, hogy a gyártása és a használata környezetvédő lenne? Tuti biztosra mered ezt állítani? Pont annyira nem vagy a tudás birtokában, mint a villanyautó esetében. (Én sem amúgy)
Hogy ON is legyen: Én legalább használat közben nem szenyezem a környezetem, ez biztos. Sőt jellemzően zöld árammal megy az autó.[ Szerkesztve ]
A sörben az a jó, hogy legyél bárhol a világon, kizárólag az első háromnak fáj az ára!
-
senki68
senior tag
válasz Andras6800 #47359 üzenetére
Na pont erre akartam utalni, csak ilyen szépen nem tudtam leírni, mint te.
-
senki68
senior tag
válasz leslieke #47360 üzenetére
Soha sehol senki nem mondta, hogy a robbanómotoros autó gyártása, üzemeltetése környezetkímélő. Nem kell olyan dolgokat idemosni, ami nem íródott le.
Csak annyi volt a megjegyzésem, hogy a "környezetkímélőnek" kikiáltott elektromos autó előállítása , a gyártók bevallása alapján is 2X akkora környezetszennyezés, mint egy robbanómotoros előállítása.
-
#94522368
törölt tag
Nem tudom, felétek mi a ˝szokás˝, de errefelé minden EV tulajdonosnak van egy másik autója is valamiért...
-
leslieke
Jómunkásember
válasz #94522368 #47364 üzenetére
Nekem nincs csak EV és nem is kell másik. Ha lesz az asszonynak is, az is EV lesz. Bőven jó nekünk, évi kb. 35000 km-nyi üzemanyag ára marad zsebben. 6-7 éven belül “ingyen” van az autó, az akksi meg majd a napelem akkuja lesz.
A sörben az a jó, hogy legyél bárhol a világon, kizárólag az első háromnak fáj az ára!
-
#94522368
törölt tag
-
-
cOxeR
Ármester
válasz gorbep #47352 üzenetére
Én azért megyek az I3-al árkon-bokron át... de így is megéri... még ezzel a beteg DC árazással is ritkán használva, idén 1x töltöttem DC-n, bocs hazudok, 2x, de ebből a második az ingyenes volt.
50e km-t mentem már vele, mióta megvan, ha egy átlagos 6l benzinnel számolok, meg alacsonyra átlagolt árral, pl 500 Ft, akkor is 1,5M Ft, de ugye nem ennyi az üzemanyag, meg nem 6l egy átlagos autó fogyasztása.
Következő lépés a benzines beszántása és egy nagy akkus elektromos autó vásárlása.
Utána meg ha elgurul esetleg a szaldó, akku és elvágom a francba a bejövőt.senki68
Mondjuk az se fűnyíró...[ Szerkesztve ]
-
gorbep
senior tag
válasz senki68 #47363 üzenetére
Most a bővítés után még lehet hogy télen is menne... határeset. Pont emiatt gondolkodom hova tudnék még letenni 10 panelt... akkor télen meglenne az EV és a klímás fűtés is. Persze kivéve a hideglencsét... de az Sakk-Matt... és áthidalhatatlan...
De most megvárom a decembert, mert lehet a mostani bővítésem is "tarkólövés" lesz, ha bejön amiket hallok... nem merek belevágni...
HA negatív árak lesznek, meg pont nem a HMKE-ről fogom tölteni, hanem nyél gázon a negatív árral... ebéd alatt beletöltöm a kaja árát... és ingyen ettem...
Ja! a full nyugati 60° elevációk szépen muzsikálnak.... a legtöbb kakaó 16 körül jön le róluk, és még 20-kor is van értékelhető termelés... Ha időzónás szaldó lesz, jól fog jönni... A full dél függőleges panelek viszont most nagyon rosszul muzsikálnak... Meglátjuk télen mennyivel lesz jobb a helyzet, az lehet bukó...
Nekem csak az i3 van. egy Oktáviát váltott, életem legjobb döntése volt. Akinek mások a szokásai, az próbáljon ki egy EV-t egy hétre. Rá fog jönni, hogy élhető... miért tragédia megállni néha 10-15 percre? Általános tévhit, hogy tele kell tölteni... kollégám hazafelé 5 percre áll meg, mert neki annyi hiányzik csak, hogy biztonsággal hazaérjen... aztán otthon szépen telecsepeg...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
gorbep
senior tag
válasz kardkovacsi #47375 üzenetére
Még átadnak itthon 4-5 GW szolár kapacitást + a beadott HMKE-k megépülnek + a 100% pályázat... és állandósulni fog a déli napsütéses negatív ár... pont mint a németeknél... nézz körül mi megy az EU piacon... RePower EU- megint lábon lőjük saját magunkat...Elfogynak azok az országok, akik eddig átvették ezeket a csúcsokat, mert Ők is túlfejlesztik a sztochasztikus megújuló kapacitást... egyszerűen nem lesz hova küldeni, senkinek se fog kelleni... és ne gyere a Zöld hidrogénnel... még az is erősen szkeptikus, aki már építi, beruház rá...
Olvasd csak el VAHU Sol miket ír... sok vitám volt vele, de már nem győzködök senkit... Ha a spanyolok túltermelnek, milyen hősök, mert keresnek az exporton... ha mi, akkor meg struktúrális bajok vannak és kongatni kell a vészharangot... az igazság az, hogy a termelők már érzik, hogy fogy körülöttük a levegő... ha tőzsdei árazás lesz, minden HMKE tulaj a saját bőrén fogja érezni a probléma súlyát...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
VaZso
senior tag
válasz gorbep #47377 üzenetére
"HA negatív árak lesznek, meg pont nem a HMKE-ről fogom tölteni, hanem nyél gázon a negatív árral... ebéd alatt beletöltöm a kaja árát... és ingyen ettem... "
Szerinted lakossági előfizetőknél lesz negatív árazás a közeljövőben (vagyis fizetnek, ha fogyasztasz)? Valahogy kételkedem benne...HMKE előbb fogja megkapni, hogy fizessen, ha termel adott időszakban, minthogy a lakosságnak fizessenek, ha megfelelő időszakban fogyaszt...
...persze ne legyen így, ezzel ugyanis rá lehetne venni nagyon sok fogyasztót, hogy figyeljen, mely időszakra tervezi a nagyfogyasztók beindítását, és végső soron mindenki jól járna - mostanság ez a fajta előre gondolkodás nem jellemző (nem a fogyasztókra gondolok itt).
-
asdf_
veterán
HMKE előbb fogja megkapni, hogy fizessen, ha termel adott időszakban, minthogy a lakosságnak fizessenek, ha megfelelő időszakban fogyaszt...
Szerintem a HMKE azt fogja megkapni, hogy messziről lekapcsolják majd a p-ba.
Legalábbis ha előirták a 4 db. konfigolható bemenetet a termelt teljesítmény korlátozásához, abból én sok másra nem nagyon tudnék következtetni (de ezt persze csak az új HMKE-esek szívják majd csak meg). Mondjuk azt aláírom, hogy amíg egy zárószámla elkészítése, egy túltermelés visszafizetése is gondot okoz (meg fél év alatt lereagálni egy HMKE igényt, hónapok alatt órát cserélni, meg ilyesmik), addig én senkiből nem nézem ki, hogy 3 éven belül erre a-z-ig összedobja a háttérrendszert, hogy a nagy messziből csavargatják majd a nép invertereit.[ Szerkesztve ]
-
asdf_
veterán
válasz senki68 #47381 üzenetére
Igen, de csak az újakra tudják ráhúzni, ez az elvárás -jelenleg- a most beadott új inverterek listába vételére él. De még ha év végén lehúznak minden ennek meg nem felelő invertert a listáról, akkor sem lesznek vele sehol, hiszen a meglevő valami 200e HMKE-t nem tudják korlátozni, csak azokat, amiket ezekkel az erre képes inverterekkel létesítenek (meg a 100% pályázatosokét, náluk ez a lehetőség eleve előírás volt). Az meg sokára lesz, mire utóbbiak lesznek többségben. A másik fele meg hogy szerintem egy kezem elég hozzá, hogy hány ipari erőműt kell, hogy teljesítményben pariban az összes HMKE-vel, azokat meg már kapcsolgatják simán most is.
[ Szerkesztve ]
-
gorbep
senior tag
El vagy tévedve... sima lakossági fogyasztónál most nincs szaldó elszámolás... elég ha a HMKE-k mostani szaldó rendszerét váltó új "bruttó" rendszere tőzsdei ár alapú lesz. Délben perkálsz a negatív ár miatt a betáplálásra keményen... csúcsidőben meg perkálsz a fogyasztásod után keményen...
1 óra alatt kiszámolod, hogy holnap szereled le az egészet a francba, és hirdeted az eladását....
Ui: remélem ezzel senkinek nem adtam ötletet...
Sok termelő hurrázott az energiaár robbanáson, nagyot kaszáltak, és röhögtek a KÁT-osokon... már nem annyira őszinte a mosolyuk.... és a java még csak most jön...
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
VaZso
senior tag
válasz gorbep #47383 üzenetére
Arra gondolsz, hogy ugyan szaldó még elméletileg van, gyakorlatilag új szerződéssel már nem engednek betáplálni?
Elméletileg csak a 2024-től belépőkre vagy korábbi pályázatosokra vonatkozna közvetlen a "bruttó" elszámolás kötelezettsége, gyakorlatilag viszont nem tudjuk, mi fog történni mondjuk december 31-ről 1-jére virradóan.Tehát valóban, elképzelhető az is, amit írsz, de erre írták többször, hogy fel kellene készülni előtte a háttér-infrastruktúrával - mérőkkel, feldolgozó rendszerrel - is (ami nyilván folyamatban van, csak nem megy öt perc alatt).
Részemről biztosan nem lesz leszerelés és meghirdetés, mert kicsit más szögből szemlélem a lehetséges megoldásokat, de értem, mi a probléma ezzel általánosságban.
Negatív árral biztosan nem lesz visszatermelés és valóban jogos reakció, ha egyszerűen lekapcsolja az ember. -
süti5
őstag
válasz Andras6800 #47359 üzenetére
Az autópályánál csak egy kiegészítés. Valóban többet fogyaszt ott az EV, hiszen nagyobb a légellenállása, viszont a villany motor hatékonysága továbbra is szuper. Költségben átszámolva az addig 1,5 literes fogyasztás felmegy a duplájára, vagy többre, így akár 3-4 liter benzint is elfogyaszt 100km--n.
Azért megnézem melyik benzines megy el ennyivel pályán🤣 -
Gyuc
aktív tag
Sziasztok!
Tök hülye vagyok a villanyhoz,de azért szeretném tudni mit kell néznem a napelem rendszerben,hogy minden rendben legyen. Lenne kedves nekem valaki ezt lefordítani milyen adatok ezek?Az inverter PV3 miért csak 160 a többihez képest?a termelésen kívül sok mindent nem tudok. előre is köszi! (rendszer 7kw /17 panel egy tájolás nincs megosztva full déli)[ Szerkesztve ]
-
edeleny
őstag
válasz leslieho2 #47335 üzenetére
Azért, én szofisztikáltabban oldottam meg, a zasszony el is válna 18°C-ban!
Szeptember közepén belőttem a klímákat 21°C-ra, és hol így , hol úgy, mentek december elejéig. Hétközben, amikor a lányok kollégiumban voltak, a tetőteret csak 19°C-ra temperáltam. (a belső szobában már csak 17,5 volt, az már hideg!)
((A klímák hűtésre lettek felrakva, nem fűtésre. Akkor erre még nem is gondoltam))
Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy novemberben már hétvégente a szeneskazán ment, fával Az elektromos fogyasztást néztem, sajnos még többet kellett volna elfogyasztani a szaldóból!
Aztán február végén lett vissza izzítva a klíma, először a galériában, és a tetőtérben, majd március első hetétől mindenhol. Május közepéig!Csak gázzal nem lettem volna az 1700 köbméterben benne, így 1200 volt. Az éven ezer alatt a cél. Így havonta kb. 25 köbméter gáz megy el főzésre melegvízre. (öten vagyunk, gyakorlatilag öt felnőtt) Éves szinten ez is 300 köbméter gáz.
Nem használtam ki azt a lehetőséget, hogy nappal megemelni a hőmérsékletet, pedig a klímák wifi-ek, programozhatóak. De az idén mindenképp. Az látszik, hogy egy 0 fok körüli nap kell 20 kWh (jól írtam?), +10°C felett napi szinten elég 2-5 kWh fűtésre.
Jelenleg 3 darab programozható, de buta termosztát vezérli a gázkazánt, ezt lenne jó integrálni egy okos rendszerbe klímákkal együtt.
(a mostani rendszer is jól működik, a zónavezérlőn kiveszem kézibe azt a kört amit nem akarok fűteni a gázzal. A hátránya, hogy áramszünet esetén vissza áll automatába)Az interneten előtt is ugyan ennyi hülye volt mint most, csak a világ nem tudta róluk, hogy azok.
-
edeleny
őstag
Úgy látom a villanyautóra haraptok!
Olyan ez mint az Intel vs AMD. Hit kérdése!Én nagyon vidéki város, Miskolctól is még 25 Km. Én simán vennék még egy Dachia Spring-et is, ha maximum a feléért (se) adnák!
A lentebb említett 1,5 dCi megette télen a 11 litert, mikor az iskolába, ovodába, boltba mentem. A meló is csak 15 Km. Szóval nekem bármilyen kis elektromos jó lenne....., második szaladgálósnak, mert a "nagy családit", azt nem adnám el, már csak az öt (most már inkább hat vagy hét) felnőtt miatt sem.- az akkumulátor kivételével egy EV is pont azokból az anyagokból áll mint egy hagyományos. Szerintem!
- egy dolgot senki nem említett. Azért nem mindegy, hogy az autó végén, vagy Visontán van a kipufogó.Mennyivel élhetőbbek lennének a nagyvárosok levegőszennyezés nélkül. Lábnyom ide vagy oda!
- egyébként és továbbra sem értem, hogy miért Paksot rángatják? Miért nem Visonta terhel vissza alapra, meg a gázos erőműveink! Ez így se nem zöld, se nem spórolás!
- szaldó! Igen a pályázatosok vállalták, hogy nem lesz szaldójuk! Viszont mindenki másnak jó lenne tudni mi lesz 2024.01.01.-től. Ha akkor változik, és nem az évfordulókor (leolvasás) addig valahogy ki kell hozni nullára....
[ Szerkesztve ]
Az interneten előtt is ugyan ennyi hülye volt mint most, csak a világ nem tudta róluk, hogy azok.
-
senki68
senior tag
válasz edeleny #47389 üzenetére
Semmi bajom az EV-vel, csak a helyén kellene kezelni.
Nem mindenható, nem lehet vele mindent kiváltani. Jelenleg.
Persze van olyan élethelyzet, ahol jó pl. Budapest és peremkerülete, de én például nem tudonám kihasználni. Nem is sokat autózom, autónként megyek kb évi 10 ezret, de a hosszútávot nem tudom kiváltani EV--vel, /Teslára nem áldozok 30 millát/ a rövidtávra meg nincs jó teherhordó.Neked valóban nem mindegy, hol van az autó kipufogója, de akkor hol is fogják őket gyártani? Mert akksi kell, csak nehogy a környékemen legyen az akksigyár.
Ha annyira zöld az EV akkor miért is nem költözik mindenki akkugyár mellé? -
-
kardkovacsi
senior tag
válasz gorbep #47383 üzenetére
"1 óra alatt kiszámolod, hogy holnap szereled le az egészet a francba, és hirdeted az eladását.... " - akkor már nem lesz vevő rá
Nekem is kétséges a bővítésem megtérülése. Annyi, hogy direkt a nyugati oldalra raktam a plusz panelokat, hogy minél későbbi időpontban termeljenek annak ellenére, hogy szaldó szempontjából 3-4%-al rosszabb.
-
ecaddsell
aktív tag
válasz gorbep #47378 üzenetére
Valahol itt van a kutya elásva, hiába a sok napelem által megtermel energia ha azt nem lehet elvinni oda ahol használni lehetne pl. EV töltésére. Arra nincs felkészülve az elektromos hálózat, hogy az emberek a munkahelyükön/környékén (ahol nappal tartózkodik a többség) közel 1-2 nagyságrenddel megnöveljék a villamos energia igényt (ugyanez igaz akár hétvégi/nyaralós időszakban amikor mindenki útnak indul). Ennek a kiépítése belátható időn belül nem realitás és azt valaki meg is kell fizesse.
Láthatólag még az okos mérők telepítése sem megy elég gyorsan, egyre gyakrabb a túlfesz probléma, a hálózat fejlesztéséhez meg kicsit több kell...Egyébként mivel nálam pont aktuális az EV kérdés, otthon töltve pláne napelemről ingázásra szuper, egyébként hosszabb utazásra néhány probléma:
A gyorstöltés mint minden lithium akkunál 80%. Utána nincs aki kivárja. Komfort igény (pl. fűtés) nagyon csökkenti a hatótávot. Nem biztos, hogy egyébként akkor állnék meg amikor tölteni kell és akkor pont egyből lesz szabad töltő (mert ugye az az érv, hogy 500km a hatótáv, ennyit biztosan nem vezetek egyben, valóban de 80%-nál már csak 400km, fűtésnél már csak 350, nem kockáztatva már csak 300, autópálya sebességnél meg 250km, rokonokhoz/sítúrán ennél többet szoktam menni egyben...).
Plug in hibrid probléma: Vagy a csomagtér vagy a tank mérete vagy mindkettő kompromisszum, irdatlan nehéz és extra bonyolult a kétfajta hajtás miatt. A felár nagyon sok idő alatt jön csak vissza. -
Tony21
tag
Csak most olvastam ... nálam eon terület, itt ez van:
"Az Engedélyes az első évben évente, második év első félévében megkezdett
negyedévente, azután megkezdett havonta automatikusan fizet kötbért a hiba
kijavításáig."Tehát másfél év után havonta 1MW-nyi termelést kifizet a szuper áramárral számolva, ha szarnak bele
Mondjuk van egy ilyen is, szóval valamit csinálniuk kell(ene):
A feszültség javítására hálózatunkon feszültség javító beruházási munka van
folyamatban, mely tervezést és engedélyezést igénylő feladat. Erre az E.ON Észak-
dunántúli Áramhálózati Zrt.-nek egy év áll rendelkezésére. -
ecaddsell
aktív tag
válasz robi-k #47399 üzenetére
Ez egy elviekben (nálam ott sem) lehetséges szövevényes itt teljesen off téma lenne, így inkább bele sem kezdek. Igen a kulcs valahol a második autó. A konstelláció az nem pont ez és nem is az ami most van.
A hazug (bocsánat a tényeket elhallgató, csúsztató) autógyártók és az általuk megvesztegetett (bocsánat lobbizott) politikusok korcs-szüleménye ez meg a jóval több mint 2t zöld rendszámos SUV-ok.
Új hozzászólás Aktív témák
Az összefoglaló tartalma:
1. Alapfogalmak
2. Napelemekről
3. Napelem típusok
4. Inverterekről
5. Várható termelés kiszámítása
6. Mi történik működés közben?
7. Mi az engedélyeztetés menete?
8. Rendszer-méretezés és hibák(!)
9. Villámvédelem
10. Árak és megtérülés
11. Hibrid rendszerek
12. A megújuló energiák helyzete napjainkban
13. Egyéb
14. Telepítés után
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest