-
Fototrend
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
erik365
aktív tag
válasz Dluinet #7267 üzenetére
Fiat-om van elvileg abba jó, ugyan a szabványt nem tudja mivel 9.55535-s2 szabvány kell.
Most Motul X-clean van benne, most cseréltem olajat másodszor a Motul nekem bevált.
Kísérletezni nem akarok, lehet odaadom valamelyik kollégámnak akinek jó lesz.[ Szerkesztve ]
1.4 T-jet M32
-
-
TommyY2
tag
válasz Dluinet #7303 üzenetére
Hamár Motul téma, én is rákérdeznék:
Már régebben kinéztem a Suzuki S-Cross (K14C) és a Splash (K12B) gépkocsinkba a Motul 8100 X-Clean EFE 5W-30 olajat. Jó ezekbe az autókba (van neki Suzuki minősítése?)?
Most volt a Renault Scenic 1.6 autónkban olajcsere, nem mertem a Motult beletenni, mert nincs neki Renault minősítése (ha jól láttam, csak az 5W-40 olajoknak van, pl. X-Cess).
Így most Castrol Magnatec Stop-Start 5W-30 lett beletéve, jól tettem?TommyY
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
válasz Dluinet #7305 üzenetére
Én is néztem, hogy a Suzuki ajánlás az Eco-Clean (40°C=61.1, 100°C=10.5, HTHS 3.1) , ez hasonlít legjobban az EcStar-hoz, de sokan használják az EFE-t (40°C=70.1, 100°C=12.1, HTHS 3.5 fölött), gondoltam, hogy jobban ken (jobban védi a turbót). Egyébként az EcStar az átlagosnál higabb olaj a többi 5W-30-hoz képest.
A Scenic 2001-es, a gyári olaj az Elf SXR 5W-30 A3/B4. Korábban mindig Eneos 5W-40 volt bent, de 10 éves koráig a márkaszerviz által 10W-40 lett beletöltve ☹️.
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
ZeroX92P
tag
válasz Dluinet #7322 üzenetére
Alapvetően onnan indultam, hogy jó-e nekem ez a gyárival megegyező Total vagy lehet ettől jobbat találni.
Korábbi autókba Castrol és Motul ment, ez a Total nekem kicsit idegen, nem tudom hova pozicionálni. A másik gondolat pedig igen, a terhelés és a magasabb hőmérséklet miatt 30 helyett egy 40-es főleg nyáron. -
ZeroX92P
tag
válasz Dluinet #7328 üzenetére
Tulajdonképpen akkor valami olyasmi a konklúzió, hogy ne rugózzak rajta sokat. Könnyen rendelhető a "Mazda" 0W20 meg 5W30 is.
0W20-al vettem de vásárlás után azt ledobtam, szóval nincs vele hosszú távú tapasztalat. Akiknek van, tőlük lehet olyat olvasni, hogy pár dl-t autópályás használat esetén csipegethet két csere közt.
Most a gyári 5W30 van benne, nincs vele alapvetően semmi gondom de lassan esedékes a csere.
Akkor már csak azt kell kitalálni melyik legyen.Köszi mindenkinek.
-
forceberg
veterán
válasz Dluinet #7334 üzenetére
Csak egy kérdés... Miért akar minden Rönós eltérni az Elftől és akár 2x annyiba kerülő olajat tölteni a kocsiba arra a harmadolt, azaz 10 ezres ciklusra? A megfelelő használattal kell megvédeni az autót, nem a horror árú olajokkal
A kedvenc témánk megint, RN0720 vs. C4
226.51-ek
A C3-as nem belevaló elvileg, de már máshol is láttam ajánlásként, hogy belefér az is.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
TommyY2
tag
válasz Dluinet #7307 üzenetére
Előre is köszönöm a segítséget, remélem most már sikerül lezárni a témát a fejemben (az elmúlt fél évben nagyon sok mindent olvastam itt, de még mindig nem tiszta minden).
"Eco-Clean jobban védi a turbót (a te esetedben) mint az EFE" Miért?
Amiket az elmúlt fél évben kinéztem:
Renault Scenic 1.6 (gyári olaj az ELF SXR 5W-40 A3/B4, de 10 évig márkaszerviz által 10W-40 volt benn, az utóbbi 7 évben pedig Eneos 5W-40 C3):
Cactrol Magnatec Stop-Start 5W-30 C3 (jelenleg ez van benne, mivel a szerelőm ezt ajánlotta. van ebből A3/B4 is, ahol a szulfáthami tartalom sokkal magasabb, esetleg a sima Magnec 5W-40?)
Motul 8100 X-Clean 5W-40 C3 (TBN 7.5) Lehet, hogy jobb lenne helyette az X-Cess?
Motul 8100 X-Cess 5W-40 A3/B4 (TBN 10.1)
Shell Helix Ultra 5W-40 A3/B4Suzuki Splash 1.2 (gyári olaj az EcStar 0W-20 API SN, korábban a márkaszerviz által 10W-40 isvolt benn, legalábbis el van bepecsételve, az utóbbi 7 évben pedig Eneos 5W-40 C3. jelenleg Eneos 5W-30 C3 van benn):
Cactrol Magnatec Stop-Start 5W-30 C3
Motul 8100 X-Clean EFE 5W-30 C2/C3 (TBN 7.8) Lehet, hogy jobb lenne helyette az Eco-Clean?
Motul 8100 Eco-Clean 5W-30 C2 (TBN 7.9) Ez hasonlóan híg, mint az EcStar 5W-30
Shell Helix Ultra ECT C3 5W-30Suzuki S-Cross 1.4T (gyári olaja az EcStar 5W-30 API SM, jelenleg is ez van benn):
Castrol Edge 5W-30 M (SN_Plus)
Motul 8100 X-Clean EFE 5W-30 C2/C3 (TBN 7.8) Lehet, hogy jobb lenne helyette az Eco-Clean?
Motul 8100 Eco-Clean 5W-30 C2 (TBN 7.9) Ez hasonlóan híg, mint az EcStar 5W-30
Shell Helix Ultra ECT C3 5W-30Arra szeretnélek megkérni, hogy amennyiben az időd engedi, tudnál írni mindenhová egy-egy rövid kommentet (pl. miért azt ajánlod), hogy jobban megértsem?
Köszönöm még egyszer a segítséget:
TommyY
-
polonic
félisten
válasz Dluinet #7339 üzenetére
Néztem én is pár adatot az olajoknál.
Igazából ezeknek az értékeknek kb értelme nincs, mert összehasonlíthatatlanok, csak nagyon kevés paraméterAdott egy olaj
HTHS ASTM D4741 3.6 mPa.s
TBN ASTM D2896 6.0 mg KOH/gmásik olaj
HTHS at 150°C ≥ 3,5 mPas ASTM D5481
Total base number 7,6 mg KOH/g DIN ISO 3771Totál más vizsgálatok szerint adják meg. Kb a viszkozitás 40, 100 fokon és a viszkozitási index van megadva azonos vizsgálat szerint. Már az alacsonyabb hőfokon lévő viszkozitás is más más vizsgálat szerint van megadva és a hőmérsékletek sem egyeznek.
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Dluinet #7339 üzenetére
Ha már Japán-Amerikai, az öreg Subrumba (EJ253) mit ajánlanál?
API SM és/vagy ILSAC GF-4 valamint 5W30 vagy 5W40-es viszkozitást ír elő a gyártó. Ezt már kb minden tudja, most ugye X-Clean EFE van benne (ez vt raktáron). Legközelebb egy 5W30-as Eco-Lite-ot éztem bele. Hobbi autó, nem megyek vele csak hosszú távokat (minimum 100 km-t megyek egyhuzamban) és azt se sokat, évi 5-8 ezret kb.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
TommyY2
tag
válasz Dluinet #7339 üzenetére
Köszönöm a segítséget. Akkor, amiket kiírtam, szinte egyik olaj se jó az autókba (se Castrol, se Shell)?
Az összes eddig letöltött adatlapot végignéztem, szinte egyik se tudja a Dexos1 Gen2 (Dexos2-t gyakrabban láttam) minősítést (kivétel a Motul 8100 Eco-Lite, az pl. API SP-RC, ugy tudtam, hogy SN-ig van, ez akkor még minőségibb?).Nem szeretnélek tovább zaklatni, mivel csak egyre jobban összezavarodok, de szeretnélek megkérni, hogy mindhárom autóba ajánlj egy-egy általad legmegfelelőbbnek tartott olajat.
Köszönöm a segítséget:
TommyY
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Dluinet #7361 üzenetére
2003-ban debutalt a motor, az enyem 2010-es amiben mar van VVT rendszer is (sima olajnyomason alapulo). Akkor az Eco-Lite jobb lesz bele mint most az X-Clean EFE.
A manual kimondottan az 5W30-at ajanlja, az 5W40-et csak a forro egovre ajanlja.
Meg a 0W30-on is elgondolkoztam amugy...[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
MasterMark
titán
válasz Dluinet #7361 üzenetére
Viszont ha nézünk egy 2004-es autót, aminek a motorját gyártották már 1998-ban vagy előtte, akkor nem biztos, hogy az 5w-30 teljesen jó lesz. Ott már 10w-30, esetleg 5w-40 az ideálisabb.
Ez gyanítom nekem szólt. Nekem ennyi van a manualban:
Az 5W-30 az ajánlott.
Akkor maradjak az Eco-nergy-nél, vagy jobb az Eco-lite? Most jelenleg az alapján amit itt beszéltünk, az Eco-lite kicsit jobban tetszik.
Az EZ30R-t ami ebben az autóban van, 2003-ban mutatták be, az eredeti EZ30D fejlesztése pár apróbb változtatással. Egyébként az eredeti az 1999-es.
Ebben ugye van szelepemelés változattás is, meg szelepidőzítés is variálható.
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
-
MasterMark
titán
válasz Dluinet #7366 üzenetére
Akkor a Motul Eco-lite 5W-30 minden feltételt kielégít, jól értem? Akkor jó lesz?
(Olcsóbb is, mint az Eco-nergy.)10w-30 nyáron a pályanapokra, nagyon max 3 hónap vagy 4500km
Ezt nem teljesen értem, itt pusztán a viszkozitás miatt jó csak kevés ideig bele? Vagy itt mi az összefüggés?[ Szerkesztve ]
Switch Tax
-
TommyY2
tag
válasz Dluinet #7387 üzenetére
"DEXOS1 = benzines szabvány, dízelbe még véletlenül sem szabad beletölteni
DEXOS2 = dízeles szabvány, nem modern benzinesbe lehet tölteni"Ismételten átolvastam sok mindent, csak néhány észrevétel:
Motul 8100 Eco-Lite 5W-30, Dexos1 Gen2, API SP (ez elvileg az SN Plus?). Érdekes, hogy olcsóbb, mint az Eco-Clean 5W-30, API SN.
Motul 8100 X-Clean EFE 5W-30, GM-Opel Dexos2, API SN. Akkor ezt valóban nem illik beletenni az 1.4T S-Cross-ba (az adatlapján szerepel a Suzuki ajánlás), pedig nagyon sokan ezzel járnak.
Ismerek olyan helyi szervizt, akik minden autóba csak ezzel végeznek olajcserét, mondván, hogy az a legjobb.TommyY
-
bozont
veterán
válasz Dluinet #7386 üzenetére
Van baj a motorkódoknál is, a kézikönyv szerint B14XEL-nek kellene lennie, de a forgalmiban B14XER van. Igazából tök ugyan az a motor, csak volt valami kavarodás Opeléknál.
Kicsit utánaolvasva azt találtam, hogy a Dexos 1 Gen2-t az LSPI miatt kellett behozni, az is inkább a közvetlen befecskendezéses turbós motoroknál jellemző. Elvileg a többi benzinesnél jó a Dexos 2 is. De jó lenne ha adnának valami hivatalos álláspontot dologról.
Eddig Motul X-Clean EFE 5w-30-at használtam, most Shell Helix Ultra ECT C3 megy majd bele. Majd jövőre lehet megnézek egy ilyen Gen2-es olajat.#7394 TommyY2
Itt megtalálod milyen olajok tudják ezt a szabványt: [link][ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Dluinet #7405 üzenetére
Igazából nagyon sok olvasás után (de normális tesztet nem találtam) már ki lett választva a Shell Helix Ultra ECT C2/C3. Sőt már várja a cserét. 4+1 litert rendeltem.
Eddig Eneos Premium Hyper 5w30 volt a Honda Ufóban (1.8 benzin 140 LE, 105000 km van benne). Elégedett voltam vele (nem fogyaszt olajat a motor, legalábbis látható, észrevehető mennyiséget nem), de gondoltam kipróbálok valami 0-ás olajat, mert nagyon sok a hidegindítás, rövid utak. Nagyon sokan dícsérték ezt a korszerű Shell olajat, gondoltam kipróbálom. Api SN miatt egyértelműen megfelel az R18A2-es motornak.
Azért kérdeztem, hogy valaki tud e tesztet linkkelni, mert szívesen olvasgatnék még erről az olajról, de nem igazán van teszt. Nem erről az olajról, semelyikről sem.Pl valaki tudná nekem értelmezni ezt a tesztet?
link
Végkövetkeztetés nincs, csak táblázatok, amiből max a szulfát hamut tudom értelmezni (az minél kevesebb, annál jobb, a Shell olajánál 0,7).[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Dluinet #7421 üzenetére
Laikusként akkor a lenti linken található Shell olajok egyike sem benzineshez lett tervezve:
linkIlletve egy van csak. Kb 20 fajtából.
Én tényleg laikus vagyok, de ez az ilsac szabvány nem nagyon tűnik fel a legtöbb olaj dobozán. Az eddig általam használt Eneos Premium Hyper dobozán sincs rajta.
Ezek alapján úgy vélem, hogy a fenti állításod, miszerint a benzinhez tervezett olajokon ott kell lennie az ilsac szabványnak is, helytelen.
Blacksoul hol van??? -
BlacKSouL
addikt
válasz Dluinet #7414 üzenetére
Alacsonyabb hőfok, nálunk meg alig van.
Ezt sokszor sokan mondogatják, de ezen itt Nógrádban mindig jókat mosolygunk...
A napokban is -7 -10 simán van hajnalban, hetek óta. De a -20 környéke se csak 1 napig volt.
Persze mittudomén Nagykanizsáról a -6-ból a -20 is ritka távoli szélsőségnek tűnhet. De akkoris. Nógrád is ez az ország, ha a nagyobb részét el is csatolták. Itt meg kiba hideg van. :)Aláírás (nem kötelező megadni)
-
veterán
válasz Dluinet #7429 üzenetére
A Prince motorról:
"A 2010 tavaszáig gyártottakra sajnos a BMW-re lassan jellemző megnyúló vezérműláncok, valamint a lánckerék és a vezérműtengely közötti kötés lazulása jellemző, melynek következtében a vezérlés teljesen elállítódik.A turbóval feltöltött változatok a nagymértékű kokszosodástól (koromlerakódástól) szenvednek, ez rengeteg különféle hibajelenséget produkálhat, az egyenetlen járástól az öngyulladásig bármit."
A gyártó által (ami a BMW szerint a PSA, PSA szerint a BMW ) megadott hosszú olajcsere periódus csak a jéghegy csúcsa. Rövid olajcserével is 60-70 ezer kmnél elpusztulnak ezek a motorok.
Idézve a Becsületesneppert: "Ez a Prince motor egy vödör csavar."
Bármennyire is modernek. Voltak.[ Szerkesztve ]
-
Márk
senior tag
válasz Dluinet #7434 üzenetére
Bevallom férfiasan, 350.000 km óta 10.000-ként cserélek olajat, mert a gépsárkány csak országúton van használva évi 20-25.000 km-t, városban szinte nem is járok vele.
Esetleg Aral High Tronic 5W-40 is mehet bele?
[ Szerkesztve ]
2009.08.: LG 42LH4000 ---> 2011.08.: PANASONIC TX-P42G20E ---> 2014.05.: PANASONIC TX-P50UT50E ---> 2017.05.: PIONEER 9G KURO PDP-LX5090 tuned by janos666
-
Márk
senior tag
válasz Dluinet #7444 üzenetére
Nagyjából fél évente cserélek olajat így 10 ezrenként, általában hidegindítástól az első leállításig megyek országúton legalább kb. 20-30 kilométert, de van úgy hogy 60-at is.
Akkor nálam a befutó az Aral Hight Tronic 5W-40 lesz.
Azért a szintet az elején még majd sűrűbben nézem, nehogy véletlen jobban fogyjon mint a 10W-40.
2009.08.: LG 42LH4000 ---> 2011.08.: PANASONIC TX-P42G20E ---> 2014.05.: PANASONIC TX-P50UT50E ---> 2017.05.: PIONEER 9G KURO PDP-LX5090 tuned by janos666
-
Márk
senior tag
válasz Dluinet #7455 üzenetére
Nos, hogyha beválik, szerintem maradok az 5W-40-nél.
Egyébként jól gondolom, hogy üzemmeleg állapotban olyan vastag lesz az olajfilm a motorban, mint a 10W-40-nél?
2009.08.: LG 42LH4000 ---> 2011.08.: PANASONIC TX-P42G20E ---> 2014.05.: PANASONIC TX-P50UT50E ---> 2017.05.: PIONEER 9G KURO PDP-LX5090 tuned by janos666
-
TommyY2
tag
válasz Dluinet #7441 üzenetére
Szia!
Valóban más olaj kell a láncos motorhoz? Ha megengeded, még egy kis finomítás olaj témában (megfogadva az eddigi ajánlásaidat):Suzuki S-Cross 1.4T (gyári olaja az EcStar 5W-30 API SM, jelenleg is ez van benn):
Motul 8100 Eco-Lite 5W-30 API SP, Dexos1 Gen2 (TBN 8.5). Akkor ez lenne bele szerinted a legjobb választás?Castrol Edge 5W-30 M API SN Plus, ACEA C3, ennek nincs semmilyen Dexos besorolása, csak BMW LL-04. Esetleg ez is megfelelő lehet bele, vagy mindenképpen sokkal jobb a Motul Eco-Lite?
Shell Helix Ultra ECT C3 5W-30 API SN, Dexos2. Akkor ezt felejtsem el (pedig néhány márkaszervizben ezt töltik bele). Bizonyos fórumokban írták, hogy ez még jobb is, mint az EcStar.
Suzuki Splash 1.2 (gyári olaj az EcStar 0W-20 API SN, jelenleg Eneos 5W-30 C3 van benn):
Motul 8100 Eco-Clean 5W-30 API SN, ACEA C2 (TBN 7.9). Akkor ez lenne bele szerinted a legjobb választás, illetve felesleges bele az Eco-Lite (még, ha olcsóbb is)?Cactrol Magnatec Stop-Start 5W-30 API SN, ACEA C3, ennek nincs semmilyen Dexos besorolása, csak BMW LL-04. Esetleg ez is megfelelő lehet bele, vagy mindenképpen sokkal jobb a Motul Eco-Clean?
Shell Helix Ultra ECT C3 5W-30 API SN, Dexos2. Akkor ebbe az autóba is felejtsem el, főként, ha a Castrol jobb nála?
Renault Scenic 1.6 (gyári olaj az ELF SXR 5W-30 A5/B5, vagy az ELF SXR 5W-40 A3/B4, jelenleg Cactrol Magnatec Stop-Start 5W-30 C3 van benn):
Motul 8100 Eco-Nergy 5W-30 API SL, ACEA A5/B5 (TBN 10.2). Akkor ez lenne bele szerinted a legjobb választás, illetve felesleges bele az X-Cess?Motul 8100 X-Cess 5W-40 API SN, ACEA A3/B4 (TBN 10.1). Esetleg, ha csipegetné az Eco-Nergy olajat, akkor ez ajánlatos helyette?
Cactrol Magnatec Stop-Start 5W-30 API SL, ACEA A3/B4, ennek nincs semmilyen Dexos besorolása. Esetleg ez is megfelelő lehet bele (a szulfáthami tartalom sokkal magasabb, mint a C3-as olajban)?
Találtam egy Cactrol Magnatec 5W-30 DX API SP, Dexos1 Gen2 olajat, de ahogy nézem, ez Magyarországon nem nagyon beszerezhető.
Korábban írtad, hogy az Eneos Sustina 5W-30 API SN, ACEA C3 is jó olaj (illetve az egyetlen, ami ebből a márkából jó), azt ajánlanád valamelyik autóba?
Csak azért írtam mindenhová Castrol olajat is, mivel a mostani szerelőm Castrol mániás (mint, ahogy sokan mások is, főleg, ha nem hamisítvány. Állítólag az Unix és a Bárdi jót árul).
Köszönöm még egyszer a segítséget (remélem, most már sikerül végleg letisztázni a fejemben és nem zavarlak többet):
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
forceberg
veterán
-
zefran
csendes tag
válasz Dluinet #7572 üzenetére
Megnéztem a kézikönyvet, van benne egy Shell-es oldal, aszerint normál használatra 12 hónap és/vagy 20ezer km van írva, fokozott igénybevétel esetén pedig 10ezer km-ként kell olajat cserélni. Bár nem írja a 6 hónapot, de gondolom úgy kell értelmezni. Mondjuk fura ez az ajánlás, mert a szervóba is ír olajat, de ebben elektromos szervó van
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Android másképp: Lineage OS és társai
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- OnePlus 8T – fazonigazítás
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Kutya topik
- Toyota topik
- iPhone topik
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen notebookot vegyek?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen