Új hozzászólás Aktív témák

  • beg

    veterán

    Egy újabb titokra derült fény nálam a hétvégén.
    A Z14XE kódú motorok vezérlésére a gyár 60e km csereperiódust írt elő, ami 2004 után titokzatos módon a kézikönyvekben is módosult 90e km-re. Eddig nem tudta megmondani senki, hogy miért, holott ugyan az a motor az utolsó szögig. Beszéltem egy öreg rókával, aki egyből vágta a témát: feszítő görgő. A 2004 előtti motorokon is ugyan akkora átmérőjű a görgő, mint az azt követőkön, csak a csapágy méret más. Az első szériákon a kisebb méretű csapágy sokkal többet forgott, hamarabb lett kuka. Aztán a csapágyat nagyobbra tervezték és az többet bírt. Mivel maga a görgő ugyan akkora, (és árban sincs eltérés!) ezért aki teheti, kérje vezérlés cserénél a 2004 utáni Z14XE-hez valót (SKF gyártja). Mint kiderült utoljára már nekem is azt tették fel a 2000-es évjáratú motorra, tehát tényleg stimmel. Azt monda az öreg, hogy ezzel garanciát vállal arra, hogy 75-80 ezerig semmi baja nem lesz.

    Hátha valakinek hasznos az infó.

    [ Szerkesztve ]

    You are the result of 3.8 billion years of evolutionary success, act like it. Sarcasm is the body’s natural defense against stupidity.

Új hozzászólás Aktív témák