-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Borokafa
őstag
válasz diablo1984 #54944 üzenetére
Az előző 1,4(90) után komoly előrelépés. Sokkal nyomatékosabb. Viszont tényleg nem egy rakéta, ha a turbós erőgépekhez hasonlítják, de reálisan nézve azért mindenre elég. 1-2-3-ban nagyon megy (ez kb.160-at jelent) 4-5-ben már nem annyira virgonc azért. Jól megrakva 4szem+ csomagok sem nyüglődőtt, simán bírta a tempót a haveromék diesel Zafirájával a nyáron Görögbe menet. Ami érdekes, hogy alig volt különbség fogyasztásban. Gyorsulni nagyon tud úgy 140-ig. Alapvetően elégedett vagyok vele. Persze mint a legtöbb autó ez sem tökéletes
-
Petyyyyy
addikt
Vótam ma tárnokon a mesternél. Kellett állítani a fényszóróm magasságán, nem kicsivel lejjebb hordott a jobb oldali, mint a sofőr felöli. Az, hogy az egyik erősebbnek látszik a másiknál, az meg a foncsor balhéja lehet. Majd egyszer ha elfárad, cserélem mindkét lámpatestet, oszt jóvan.
Másrészt nem örülünk. Asszem csak ajtó levétellel lehet cserélni ezt a gumis takarót. [link]
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
diablo1984
veterán
-
F_Gergely
őstag
válasz Petyyyyy #54952 üzenetére
Ajtot nem kell levenni csak a kabeleket kell atfuzni rajta (karpitot leszeded es hozzafersz mindenhez.
Na sikerult most varosban 5,7-es fogyasztast produkalni 902 km 52 lityko gazolajjal. Klimam nem megy szoval ez klima nelkul ertendo. (Jovoheten megy szerelohoz).
Kormanymu temahoz:
25ert ujitottak fel, 1 ev garanciaval es 25 volt a munkadijj, cakkpakk 50bol megvolt. A kormanymu meg plombat kapott, tehat ha hozzanyulsz le kell vagni es igy ugrik a gari. Jellemzoen a gumiharangoknal szokott elfolyni az olaj, de celszeru megcsinaltatni mert ha total kilyukad kb fel perc alatt elfolyik az osszes szervo olaj es hiaba toltod utana az is egybol elfolyik.[ Szerkesztve ]
-
Petyyyyy
addikt
válasz F_Gergely #54954 üzenetére
Megnyugtató, de szerintem ezt sem én fogom megcsinálni. Nyuszi vagyok és McFly. Hogy sikerült ilyen jó átlagot autóznod? Én a reggeli csúcsban közlekedem kb. mindig vagy a délutániban hazafelé. 9,2-t írt a bc. Délután voltam tárnokon, lement 8,6-ra. A pillanatnyik rendben vannak pedig. 3,8 és 5,6 közt mocorogtam végig.
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
F_Gergely
őstag
válasz Petyyyyy #54955 üzenetére
Pedig nem nagy durr, annyi hogy a csomagtérajtó kárpitját leveszed, akkor látod a vezetékeket, kihúzod őket, átfűzöd a gumiharangon és visszarakod. Egy kicsit pepecs meló de másfél 2 óra alatt lazán megvan.
Fél városon keresztül autózom délután már én is a csúcsban megyek. De ez a 5,7 még sok mikor vettem a kocsit 5,4-el jártam csak rászokott gyorsan a lábam a bugira.
Egyébként nem nagy tudomány, én tempomattal járok, azzal gyorsítok és azzal lassítok, fékre csak akkor lépek ha nagyon muszáj. 1500-nál váltok, és az utazó fordulat 1300-1500 között van.
Ja és maxxmotion dizel, sima dizellel több a fogyasztásom az kb 6,5.Meg neked 2.2-es dizeled van nem? az többet fogyaszt de kb 7 literre levihető az is.
-
Declare
őstag
válasz F_Gergely #54957 üzenetére
Tempomat pedig rosszabb a fogyasztas szempontjabol, mivel hirtelen adagolja a gazt, nem latja elöre a domborzatot, stb. Autopalyan jopar deci plusszt jelent ha tempomattal mesz.....mas kerdes, hogy a labam leszakadna, ha nem lenne tempomat, igy nem kerdes, hogy megeri e
-
félisten
Gondolkodom gepjarmuvedelmi rendszeren. A pajzs fele technologiat szereltette mar be valaki kozuletek?
Koszonom!
-
F_Gergely
őstag
válasz Declare #54958 üzenetére
furcsa mert mástól is hallottam már ezt a sztorit de pont hogy fordítva van, ha a gázpedált nyomod mindig adja a gázt de sose egyenletesen. Ha tempomattal mész beáll egy fix értékre és kész, azon tartja. nem hintázik az autó. (nem hirtelen hanem fokozatosan, egyenletesen adagolja a gázt, ezt akkor a leglátványosabb ha beállított értékre gyorsul vissza az autó. Mondjuk 40-ről 50-re példát nézve 45-re érezhető, majd a maradék 5-öt szépen finoman hozzáhangolja nem hirtelen felugrik 40-50-re és azt tartja.
Én akit ismerek szintén B vekis ismerős neki is kb 1 literrel kevesebb a fogyasztása ha tempomattal megy. Én pályán, városban, mindenhol azzal megyek. -
Petyyyyy
addikt
válasz F_Gergely #54957 üzenetére
Hol van nekem szabad 2 órám?
Mondjuk nem tudom mennyire hiteles a dolog, mert ha azt nézem hány km-t utaztam el vele, akkor tökre nem úgy jön ki az átlagom. Most 178km-nél tartok és tegnap délután hazafelé ért a pirosba - negyedig volt a tank, mikor nulláztam a napi számlálót. Ebből az a kb 50km ami főút, a többi város.
Meg én jobb szeretem 1750 vagy fölötte járatni a gépet, főleg mióta láttam a szívósorom. "Sajna" csak 2.0 az olajkályha, de csak a maxxmotion megy itt is.Declare - Ez nekem is feltűnt már. Hogy van ez, hogy ha lábam tartom pontosan mondjuk 90-nél akkor ír pl 3,6 litert, míg ha tempomatot bekapcsolom, felugrik 5 literre is. Érzésre olyan, mintha akkor is adná a gázt, ha nem kell vagy nem akkora kell.
A visszaállás az adott segességre teljesen jól történik, egészen emberszerűen gyorsít. Nem ad túl sok gázt és túl keveset sem, ez a része ügyes.[ Szerkesztve ]
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
F_Gergely
őstag
válasz Petyyyyy #54961 üzenetére
én nem BC alapján nézem, hanem mindig tele tankolom, és úgy visszaszámolom
Mondjuk telefonon van erre program, meg az naplózza a tankolásom is, de mindig szoktam én is ellenőrizni.
Én is takarítottam a szívósort, de szerintem előbb fog elbomlani az autó magától mint hogy az újra ilyen legyen. Legalábbis nem tervezek vele újbóli 250 ezret beletenni.
Pont azért vettem dízelt hogy ne pörögjön a motor totál felesleges, minek? Utazó tempoban ahol se gyorsítani semmit nem kell csak gurul az autó minek pörögjön 2 ezret? Nekem ezért nem kell benzines sem. -
Gabis
őstag
Sziasztok,
lenne valakinek ötlete, hogy mit ellenőrizzek vagy próbáljak meg azért, hogy érzékelje az immobilisert?
Levettem a kormányburkolatot és próbáltam a chipet közelebb tenni a vevőhöz, de semmi.
Járt esetleg valaki hasonló cipőben -
Declare
őstag
válasz F_Gergely #54960 üzenetére
Nekem es mindenki masnak is, akik nem keveset hasznaljak hosszu palyas etapokon a kocsit ez a tapasztalat, de logikus is. Ha tempomattal gyorsitasz az padlo gazzal gyorsit, nem finoman. Tehat ha pl elkezdem a sebesseget tempomattal felnyomni, akkor az padlogazzal gyorsul. Az összes autoban igy volt ez amit eddig vezettem.
Meg csak logikusan belegondolva is, ha van egy kis pukli az utban, a tempomat azt nem latja. Ö tartja a fordulatot minden aron. Jön a kis emelkedö ö elkezdi nyomni a gazt, majd vege es jön a kis lejtö, elkapja a gazt. Te labbal meg tartod egyenletesen kb es a pukli nem zavar be.Legujabb audi fejlesztesekben olvastam ezt, hogy figyeli a domborzatot a tempomat gps el meg stb, hogy optimalizalja a fogyasztast
-
F_Gergely
őstag
válasz Declare #54964 üzenetére
"Ha tempomattal gyorsitasz az padlo gazzal gyorsit, nem finoman."
Ez igaz is meg nem is. Példának a 40-ről 50-et mondtam, 45-ig gyorsít után a maradék 5 km/h sebességet "lassan" adja hozzá szépen adagolva. Pályán ugyan ez, mondjuk megyek 90-el és 130-ra van beállítva 125-ig "padlógázzal" gyorsít a maradékot pedig hozzáadagolja.
Az emelkedővel egyet értek, ezért szoktam röhögni mikor látom pályán hogy mindenki belassul én meg megyek tovább ugyan úgy.Én simán adok nektek igazat, nálam a tapasztalat az hogy tempomattal vezetve -1 liter a fogyasztásom. De ha a ti gondolatmeneteket követem akkor tempomat nélkül 4 litert kéne egyen az autó ha tempomattal eszik 5 litert
-
Declare
őstag
válasz F_Gergely #54966 üzenetére
Ha tempomat vs "racsing on" tempomat nelkül nezzük a dolgot, akkor nyilvan nyer a tempomat de ha direkt a fogyira jatszol labbal is, akkor okosabban lehet haladni tempomat nelkül.
Nyilvan az mas kerdes, hogy aranyat er, amikor mondjuk keresztülmegyek Berlinen, vegig 70 es tablaval a belsö "gyorsforgalmin", kanyar kanyar es alagut alagut hatan (kb 45 perc az a kisvaros )....tempomattal a sebesseggel nem kell foglalkoznom, csak a manöverezessel vagy Praga ugyan ez....50 es szakasz emelkedö/lejtö/kanyar fix trafikkal....kincs a tempomat
[ Szerkesztve ]
-
Calogero
addikt
válasz Declare #54964 üzenetére
Ezt a padlógázas gyorsítást én nem figyeltem még soha, nálam az Astra is és a Volvo is szépen lassan nyomta neki és váltogatott szépen felfele.
Manuális váltó + tempomat kombinációt nem vezettem még. Sőt igazából holnap lesz 20 éve hogy utoljára manuális váltóval szerelt autóval közlekedtem huzamosabb ideig (1 hónap)
-
sziku69
senior tag
Tudja valaki, hogy a B Vectránál merre található a sebesség jeladója? Valamint a fordulatszám jeladója.
Még nem tudom miért, de a fordulatszám, és a kilométeróra, nem mutat semmit. -
F_Gergely
őstag
válasz sziku69 #54969 üzenetére
lehet biztosíték is (legalábbis én jártam már igy) de ha kiveszed az óracsoportot rá tudsz mérni a két szálra hogy van-e jel, lehet az óracsoport hibás. De első körben nézd át a biztosítékokat.
Jelet egyébként a motorvezérlőtől kap. Hogy aztán az honnan kapja nem tudom. -
Declare
őstag
válasz Calogero #54968 üzenetére
Automaval meg en nem tudom, hogy probaltam e mar....
Ha az ember nyomogatja (huzogatja autofüggöen ) elvileg az szokott lenni a "mondas", hogy kb 5 km/h val növeli a sebesseget egy leptetes. Akkor nem igazan erezhetö, hogy mi törtenik, az ugy viszonylag finoman adagolhato. Ha viszont pl mesz 100 al palyan majd gyorsitani akarsz 130 ra es elkezded nyomni a "+" gombot, akkor az padlogazzal fog gyorsitani (vagy ha elöre be van allitva a 130 es mondjuk 100 al mesz es ranyomsz, hogy akkor tempomat "on", akkor is padlogazzal gyorsit).
Nem igazan tudom elkepzelni, hogy automata valtosba masfajta tempomatot epitenek be
Erdekes amugy ez a manual vs automata kerdes is egy jo automata tud kenyelmes lenni es sportos is....de biztos hogy lenne olyanom, hogy hianyozna az, hogy kuplung es valtas meg amiota a masik topicban a visszavaltasnal gazfröccsröl beszeltünk, sokszor jatszadozom ezzel is, hogy milyen finoman szepen lehet visszavaltani. Mondjuk az 1.7 dizel azert nem indokolja, mert nem szakit szet semmit a nyomatek meg szerintem a H astranak annyira lomha a gazreakcioja, hogy hihetetlen, de azert ha gaz "föccsöt" nem is, gaz "hosszulepest" ( ) lehet adni es akkor szepen siman vissza lehet tenni pl 100 nal 4 be
-
F_Gergely
őstag
válasz Declare #54971 üzenetére
opelek és legtöbb autó 3 km/h sebességgel adagolja, én mondjuk ha megyek 70-el és 50-es tábla jön egyszerűen motorfékkel belassulok 50-re majd benyomom a tempomatot hogy tartsa a sebességet. HA folyamatosan nyomod a + gombot nyilván padlógázként érzékeli, mondjuk nálam ilyen sosincs Én csak megjegyeztetem vele a sebességet, arra visszagyorsítok vele, vagy csökkentem, vagy növelem de akkor is léptetem, nem folyamatosan nyomom.
Automatából egy DSG-t szívesen kipróbálnék, de alapvetően én szeretek váltani. De kipróbálnám milyen ha nincsen kuplung csak le-fel léptetem a fokozatokat mint egy motornál. -
Petyyyyy
addikt
válasz F_Gergely #54977 üzenetére
Nem vagyok benne biztos, hogy ez az enyémhez passzol. Már nem is tudom kitől kaptam a pdf-fet, csak mutatom, hogy nem olyan biztos az. Nem tudom nálam mennyivel léptet.
Neee, az vicc. Tuti állítható a léptetés mértéke.
[ Szerkesztve ]
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
HoaryFox
Topikgazda
Kedves Sokmindenki!
Ideje lenne leváltani 175/70R13-as téli gumi + lemezfelni kombómat. Nagyon nézegetem most a Zinternetet információ gyanánt, hogy mit is kéne feltenni. Vagyis az megvan, hogy négyévszakos + alufelni kombináció lenne, csak a gumiméret miatt vagyok tanácstalan.
Ezekkel kapcsolatban lenne 1-2 kérdésem:1. Mennyivel térhetek el a gyártói gumimérettől, hogy ne fogjon meg se süni, se NKH? Gondolok ilyen, re hogy a gyári méret 175/65R14, én meg 175/60R14-et szeretnék? (Ez csak egy példa)
2. Gyári alufelnit vagy inkább jó minőségű új lemezfelnit?
3. És a lényeg: a fenti gumit milyenre érdemes cserélni, ami nem változtatja meg radikálisan az autó menettulajdonságait, de kicsit peresebb, "eye candy" faktor lvl up?Ami gumiméretet néztem: 175/65R14, 185/60R14
Kinek mi a véleménye?
Előre is köszi mindenki!
Szerk.: Hupp, ez kimaradt: '92 Astra F C14NZ motorral
[ Szerkesztve ]
Jelenleg jobban élek, mint... 1 év múlva. // Eladó Warwick BC10 basszusgitár kombó -> https://hardverapro.hu/apro/warwick_bc_10_basszusgitar_kombo/friss.html
-
yoleeka
tag
Meg tudja valaki mondani, mennyibe kerül sacc per kb egy 2003-as Corsa C teljes (első-hátsó) futómű felújítás? értem ezalatt szilentek, rugók, esetleg teleszkópok cseréjét....
Better to reign in hell, than serve in heaven...
-
válasz Declare #54971 üzenetére
Automata nem adhat padlógázt mert akkor visszaváltana és szétforgatja a motort, azt meg a tempomatot használó júzer nem akarja.
Manuálisnál nekem is padlóval gyorsít, kuplungra, fékre egyből old. Ha gázt adsz és elveszed visszalassul a megadott értékre és tartja. Tehát manuálisnál nem érdemes hamar belőni a fordulatot, mert váltás után megint vissza kell tenni. Ez nem neked szólt.
-
sziku69
senior tag
-
sziku69
senior tag
válasz mohabá 007 #54986 üzenetére
Melyik lehet a kilométer óráé?
-
sziku69
senior tag
Nemzetközi Autó, Motor és Tuning Show. Ma indul. Megy valaki?
Ajánlom figyelmetekbe az alábbi standot. -
goldblum
csendes tag
Megtörtént a termosztát cseréje. Jól következtettem, tényleg az volt a hibás alkatrész. Az előzmények röviden: ECN 011515 (hűtőközeg szenzor v. áramkör) hibaüzenet, igen gyenge fűtésteljesítmény és 50-56 foknál feljebb nem emelkedő hűtőközeg-hőmérséklet.
A kiszerelés után jól észlelhető volt a hiba: a hideg alkatrészen oldalt keresztül lehetett látni, illetve belefújva akadálytalanul átáramlott a levegő rajta. A mellékelt fényképen nyíllal jelölve látható a kb. 2-3 mm-es állandósult rés. Javítás után felmelegedve szépen beáll a 100-105 fok körüli üzemi hőmérsékletre a rendszer, a fűtés pedig szükség esetén szinte forró levegőt fúj. Azt hiszem, ez az eset is egy újabb érv amellett, hogy butaság volt az Opel részéről elhagynia a műszercsoportból a hőmérőt... -
Petyyyyy
addikt
Hidrotőke problémára valóban elegendő az alábbi?
Megoldás: a vezérműtengely házának leszerelése, a hidrotőkék kiszerelése, szétszerelése, ellenőrzése és oldószeres mosása. Ugyanekkor a hengerfej olajnyomás szabályzó szelepének tisztítása, ellenőrzése. A javításkor ki kell tisztítani a porlasztót és az alapjárati rendszert. A vákuumos szabályzó ellenőrzése után beállítani a motor gyújtását, valamint megfelelően beállítani a porlasztón az alapjáratot és a CO-értéket.
Nem tudom van-e ilyen bajom, mert szerintem csak dízelesen csattog hidegen, de mindenképp megnézetem majd.
[ Szerkesztve ]
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
oliwire
őstag
válasz oliwire #54925 üzenetére
Nem tudja, mi lehet a baj, a szerelő sem. Az a gond, hogy a diagnosztikai eszköze csak a hibakódot tudja olvasni, a szenzorok jeleit elő adásban nem. Kipróbálta egy másik alapjarati motorral, azzal sem jo. A lambda es a map szondát kimérte, azt mondja azok jók. Ötletek?
-
Doki16
addikt
Van valakinek leirasa vagy videoja arrol, hogy egy 2010-es Astra J-nel hogyan lehet kivenni a fenyszorokat?
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
mohabá 007
aktív tag
válasz oliwire #54996 üzenetére
A lambda es a map szondát kimérte, azt mondja azok jók. Nem tudja, mi lehet a baj, a szerelő sem
Ötletek? /Keress hozzáértő szerelőt./
Többek között volt/van ez a két hibakódod:
0105 (Szívócsonk abszolút nyomás (MAP) érzékelő alacsony)
0130 (O2 érzékelő áramkör szakadt)Hirtelen felindulásból lementem,és széthúztam a lambdaszonda csatiját
Autó beindít,lámpácska pislogva jelez,hogy gond van. Dobott 2 hibakódot:
P0130=Lambdaszonda áramkör (1.hengersor 1.szonda) funkció-rendellenesség
P0135=Lambdaszonda fűtés áramkör (1.hengersor 1.szonda) funkció-rendellenesség
Csatit összedugtam,pislogás megszünt, minden oké.A légtömegmérő csatit kihúztam
hibajelzés van, hibakód:
P0100=Levegőtömeg- és levegőmennyiség-mérés funkció-rendellenesség
Az a véleményem, hogy a szelelő azt se tudja,mi hol van. Ha ott,és azt mér amit kell,a hiba is meglenne.
Az EGR-ed 99%,hogy rossz.
A légtömegmérőt ki kell alaposan tisztítani. (lehet,hogy csak koszos)
Van ilyen hibakódod: 0200 (Üzemanyag befecskendező áramkör(ök)
Kérdezd meg a szerelőt,van e külön befecskendezőszelep relé,(hibakód alapján)vagy csak üzemanyag szivattyú relé van,és az hol található.Azt furcsállom,hogy a szerelő tanácstalan,Te adsz neki ötleteket,hogy még mit is kéne még megnézni,
(felhívom, hogy ezt a tippet kaptam, nézzen már rá)mert neki se,ötlete,se műszere.
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )