-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
nrgia
őstag
Sziasztok! Egy olyan gondom volna, hogy a kormány jobbra illetve balra tekerésénél egy egy kattanást hallok...mintha egy pici szorulásból hirtelen kicuppanna valami. Vezetést nem befolyásolja de szerintem ez a későbbiekben problémás lesz. Szerintetek mi lehet ez? Köszi előre is!
...ha valaki a sarkára áll, az talpra esett ???...
-
oliwire
őstag
Köszönöm!
Lauda:
Értem csak zavar, hogy nem tudom használni az autót, meg a szerelő is csak találgat, most pl holnap viszem hozzá a lambdaszondát, amit rendeltem, hogy hátha utána már jó lesz az alapjárat, mert azt állítja, hogy a lambdaszondát lecsatlakoztatva beáll jól. Hétvégén akarnék szombaton hazamenni, az út Kecskemét, Debrecen-Nyíregyháza-Kisvárda lenne, és jó lenne, ha nem tenné be magát újból vészüzemmódba, mert már 2x megtettem Kecskemét-Debrecen távot így, és hogy a kamionokat is alig tudom kielőzni, az zavar.
-
félisten
válasz Markizmark #55256 üzenetére
Csak esenyovel.
-
bear_
aktív tag
Sziasztok!
1.8-as H astrát (140le) szeretnék venni.
A kérdésem az lenne, hogy van-e az autónak valamilyen költséges típushibája? Az említett motor mennyire kényes?
Jelenleg egy 1.4-es G astrám van, mennyivel kerülne többe a H astra fenntartása? Ahogy nézegettem ahhoz sem túl drágák az alkatrészek
-
sziku69
senior tag
válasz F_Gergely #55269 üzenetére
Eddig csak 8-10ezer körül találtam kmóra egységet. Találtam egy videót a kiszerelésről, de még nem volt idő végignézni.
Tehát ahogy leírtam a hibajelenséget, azt mondod, hogy a km óra spirál nem jó. Akkor viszont a fordulatszám mérő miért nem megy?
A kilométer jeladója az abs-től jön, ami a keréknél van. A fordulatszám mérő pedig a motorvezérlőből? Ha ez így van, akkor gondolom vezetékkel van belekötve az órákba. Ha igen, akkor hogy lehetne ezeket megtalálni? Esetleg bontás nélkül is ki lehetne őket mérni ha meglennének.
Az a baj, hogy csak találgatokTegnap néztem. Az első szélvédő külső oldalain rozsdásodik a (díszléc?). Még nem ázik be ettől gondolom. Viszont lehet ilyet venni valahol? Persze az lenne a megoldás, ha ott ahol venném, ki is cserélnék. Gondolom ehhez az egészet meg kell bontani/cserélni.
[ Szerkesztve ]
-
F_Gergely
őstag
válasz sziku69 #55271 üzenetére
órát ha kiszeded rögtön mögötte van a kábelköteg, simán ki lehet mérni de két teljesen külön vezetékről beszélünk furcsa lenne ha mindkettő hirtelen elszakadt volna. Órát kiveszed már látni fogod. Bontás nélkül is meg lehetne oldani, de az finoman fogalmazva a rögösebb út, mert akkor meg a motorvezérlőt kéne kibányásznod és ott kéne mérned. Órát kivenni egyszerűbb és helyben van az összes vezeték.
az a diszléc amit te mondasz, lehet kapni és csak be van pattintva a szélvédőhöz, ki lehet szedni meg az újat berakni. Ha valóban egyről beszélünk.[ Szerkesztve ]
-
sziku69
senior tag
Szép hangja van. A miénknek is, mondjuk. De azért elcserélném veled.
(#55272) F_Gergely: Akkor viszont lehet marad a villamossági szerelő. Nekem magasabb az óradíjam.
Ma viszem eredetvizsgálatra is hozzájuk. Egész nap ott lesz az autó. Persze ha elvállalja a mai napra.[ Szerkesztve ]
-
beg
veterán
válasz AMD Power #55268 üzenetére
2000-es évjárat, csillaggarázs, napi használat télen is. Rozsda sehol. A frizura még mindig tart (mondjuk heti egyszer 200-ért le van veretve mindig, főleg az íveknél és a küszöbnél)
[ Szerkesztve ]
You are the result of 3.8 billion years of evolutionary success, act like it. Sarcasm is the body’s natural defense against stupidity.
-
F_Gergely
őstag
-
félisten
válasz oliwire #55265 üzenetére
Vegulis nincs gond a benzinessel sem, alapjaraton az sem forog annyival tobbet es a vezermutengely meg amugy is csak a felet forogja mint a fotengely, igazibol attol fugg hol van kialakitva az olajbeonto. Nalam szerencsesebb, mert pont ket butyok kozott van, igy alapjaraton nem veri ki az olajat. Ha kozelebb van kialakitva a butykokhoz, akkor tud koszt csinalni.
(#55273) sziku69 Koszi! Keszitettem nemreg videot rola melegen es hidegen is, hallgasd meg oket ha erdekel, a nyitott olajbeontovel nem hallhato igazan a motor tiszta hangja.
[ Szerkesztve ]
-
oliwire
őstag
Na ma voltam vinni a szerelőnek a lambda szondát. Előttem be akarta indítani, de nem ment. Nem volt pedig rádugva a lambdaszonda, és azt mondta, hogy úgy pedig ment a dolog. Most azt mondta majd hív, ha kész, csak bevállalt egy másik kocsit is. Most komolyan? Megvettem a cuccot, már egy hete lassan ott van.. Ilyenkor szokás azt csinálni, hogy ha már ennyi időt vár az ember, meg magának veszi az alkatrészt, akkor azt mondja, hogy kifizetem az eddigi javítást, de már szükség van a kocsira? Mert igazából tud menni a kocsi.. És ha már egy hétre ott kell hagyni, hagyom Kisvárdán, ott van egy megbízható szerelő, akihez édesapám is viszi, sosem volt baj.
-
F_Gergely
őstag
válasz oliwire #55277 üzenetére
hát ez igy elég szarul hangzik...
De ez olyan hogy nekem is mikor csinálták a kormányművet akkor már kuplung, váltó. Azóta folyik az olaj, gondolom valami tömítés nem lett jó. Hiába viszem vissza megint állna az autó plusz 60+ ezer hogy kiszedik a motort meg le a váltót... Ezért rühellem az összes szerelőt, szakit satöbbi... -
őstag
Sziasztok!
Előzmény: [link]
így nézett ki az a gumi ami rajta volt:
[link]
[link]Ami rákerült: 500km-t futott 2014-es Fulda Ecocontrol gumik 175/65R14 (Az előző gumik gyári méretűek 175/70R13 méretűek voltak), illetve 4db 14" alufelni.
Össze se lehet hasonlítani a tapadást azt mondanom sem kell. Viszont úgy vettem, hogy költségmentesek a kerekek, mert ki vannak centírozva. A tehermentesítőt cserélnem kellett, felraktam ezek után 110-120km/h felett az M0-n erősen rázott a kormány. Jó, akkor irány a gumis, 4db kerékből 3db-ot újracentírozott, de azt mondta nem voltak nagyon rossz értékek és most jónak kell lennie. Sokkal jobb lett, most már csak 130km/h körül kezd rázni a kormány és közel sem olyan mértékben, mint a múltkor, de még nem tökéletes. Szerintetek? Rákerestem a topicban meg úgy globálisan a Google-ben is a kormányrázás témára és ha jók a felnik, jók a gumik (a gumis ezt mondta) valamint a futómű is okés, ami nálam tuti akkor ilyen megoldhatatlan rejtélynek tűnik ez Hosszútávon nem teszek ezzek rosszat az autónak ha így hagyom? Mondom már csak enyhén 130km/h körül rá, de azért ráz. Lehet összefüggés azzal, hogy nem szervós az autó és jobban érzem a kormányon a gumi rázkódását?
A korábbi 13"-os acélfelnikkel semmi ilyesmit nem vettem észre hozzáteszem.
-
Markizmark
addikt
válasz dave93 #55279 üzenetére
Esetleg próbáld meg másik helyen is centíroztatni, nem kéne ráznia. Az én tavalyi gyártású nyári garnitúrám (Hankook 175/65 r14 acélfelnin) 150-nél is vajsima, nincs szervóm sem és az enyém is csapott F astra, bordó.
Azt is tudni kell, hogy ezek a könnyűfém felnik összességében nehezebbek, mint az acélfelni.
Hosszútávon ha rázósan hagyod akkor elkoptathatja a szilenteket és a gömbfejeket.[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
-
Declare
őstag
válasz dave93 #55279 üzenetére
Semmi összefügges nincs a szervoval. Normalis esetben nem razhat. Az akkor vagy futomü vagy felni vagy gumi hiba. Ha a felni hibas, azt a centir gep kimutatna..... Ha a gumi szalszakadt, akkor is csinalhat ilyet, de a gumis azt is meg tudja mondani. Nekem a regi teli gumim volt szalszakadt, ami a kocsin volt, azzal nem lehet mit csinalni, kuka.
Szoval szerintem valami futomü gond lehet (csapaggyal vagy ilyesmi )
-
sitotomi
tag
Sziasztok!
1.6 benzin X16XEL B Vectra. Milyen aksit vegyek bele szerintetek? :-) (44-50-60-74AH?)
-
-
bandi0000
nagyúr
Szerintetek ennek a chip tuningnak van értelme? Mert papíron jól hangzik a több Le és jobb fogyasztás
Xbox One: bandymnc
-
F_Gergely
őstag
válasz bandi0000 #55289 üzenetére
fogyasztás nem feltétlenül lesz jobb (az is lehet többet fog enni - ez szintén motortól függ), de ha javul is csak pár decivel/100 km nagyon nagyon legjobb esetben 1 liter de általában fél liternél nem szokott több lenni. De ez motortól/autótól függ.
Jó és minőségi chiptuningnak van értelme de az kb 150-200k. Ez alatt sufnituningról beszélünk, annak tényleg semmi értelme, többet is fog fogyasztani, füstölni is fog, és opciós pár havonta egy új turbó meg váltó, mert szétszakad...[ Szerkesztve ]
-
F_Gergely
őstag
válasz mohabá 007 #55291 üzenetére
Az a csati akkor mi lehet? Y20DTH motornál (többinél máshol van). Az egyik a hőgomba az oké de a másik?
-
F_Gergely
őstag
válasz mohabá 007 #55293 üzenetére
igen, igen és a motorral szemben, tehát az a kép amit lőttem, az nem a tűzfal felöli oldal hanem a front.
-
őstag
válasz Markizmark #55281 üzenetére
Na ha bordó csapott hátú a Tiéd is, akkor ennek is jónak kéne lennie Igen, ezért nem értem, mert a gumis azt mondta a gumik okésak, a felnik tökéletesen futnak, állítólag az ő centírozógépe is ritka pontos, tehermentesítő rendben, szóval tényleg nem tudok már mire gondolni. Decemberben a műszakin viszont első körben nem ment át az autó, mert a hátsó fékmunkahengerek már nem voltak jók, hiába a 32.000km 22 év, az mégiscsak sok idő. Azt cserélték, lehet ott raktak össze rosszul valamit ami befolyásolhat? Nincs már ötletem.
Declare: 32.000km-nél futómű hiba? Úgy, hogy ennek legalább 30%-a pályán ment az autóba? Csak nem már
lsebestyen: Köszi, vigyázok ám rá meg garázsban van tartva És igen, sajnos hiába volt még kb 70-80% körüli a futófelület ez bizony nagyon el volt már öregedve.
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz dave93 #55295 üzenetére
22 ev es 32 000 km? az nem gyenge
Amugy tök mind1 hany km, egyszer kapjon egy olyan ütest a felni, vagy a kora miatt menjen tönkre valami csapagy vagy barmi....vagy ahogy irod is egy kontar szerelö passz nem vagyok autoszerelö, de ha raz a kormany az nem normalis es nem tesz jot semminek. Normalis esetben se 100 nal se 200 nal nem szabadna meg csak rezzennie sem.
Ha nem a gumi nem a felni akkor kizarasos alapon nem marad mas, mint a futomü....tehat valami csapagy/tengely ilyesmi...
-
-
haddent
addikt
válasz Markizmark #55281 üzenetére
Én lemértem, nekem ~8kg az acélfelni is és az Enzo W felnim is (15" mindkettő nyilván)
Más: régebben mondtam , hogy az F -ünket majd én kijavítgatom (hátsó kerékív, tanksapi..) üvegszálas cuccal, kértétek, hogy majd tapasztalatot mondjak. Na most közben jött a tegnapi, hogy szétrepedt a visszapillantóm a H -án, 80 ezer a gyári, utángyártott a kutyának se kell ingyen se.
A szilánkokat szokásos módomon Loctite -tal összerakasztottam, melegítettem is közben (végeredmény kb. műanyagheggesztésnek megfelelő, pontúgy összefor, gyári erősségű, szép, sima, erős. Azért nem csinálják ezeket a műanyagokat így, mert baromi káros és mérgező cián gáz szabadul fel pl a Loctite-ból is, hátmégha melegítem szemem szétmarta..)
Utánna nyilván kicsit elállt, kicsit kimaradtak rések, volt egy kb 1x4 cm -es hézag is. Na nekem az úgy nem pálya, maximalizmus. Szóval elmentem üvegszálas gittért. Végeredmény hibátlan, csak le kell fényeznem
A lényeg: ez az üvegszálas cucc alapból ilyen tömör, kemény krém, kenhető, formázható. Elvileg 30perc, de nekem 10 perc alatt kis melegítéssel megkötött betonkeményre, új műanyag képződött, rugalmas, erős, odatapadt a régihez. Lecsiszoltam, még egy réteg, megint lecsiszoltam. Eredmény tükörsima. Jó cucc, jó lesz javítgatni kissebb lyukakat stb..
Persze ha lerohadt a fél elem, annak már nem lesz elég