-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
nickedez89
senior tag
-
adorjant
senior tag
válasz nickedez89 #54451 üzenetére
Opcom-motor menü alatt lehet élő adatokat nézni,és ott látszik többek között a kuplung-,fékkapcsoló,indexkar kapcsolóinak az állása is.
-
Declare
őstag
Nem rossz nem veletlenül mondom en is azt, amit nagyon sokoan, hogy szep dolog ez a km hajkuraszas, csak eppen ertelmetlen. Ha gazdaja volt egy autonak, akkor bravurosan sokat el tud menni a többseg, minimalis javitgatasokkal/cserekkel. Ha agyatlan falabu hajtotta, akkor a sima 1.4/1.6 szivo benzin is motorgeneralos meg motor cseres lehet 200+k km el....mint ahogy itt is volt talan nem is 1 ilyen pelda.
Az is igaz, hogy nem lesz ilyen tartos egy mai motor sem, mert bonyolultabb/takarekosabb/környezetkimelöbb....sajna ez teny. Mondjuk nem is altalanos felhasznalas 1 millio km beletekerni egy kocsiba
-
nickedez89
senior tag
válasz adorjant #54454 üzenetére
Értem, köszi akkor előbb ezeket kellene megnézem, gondolom hasonló gond lehet nálam is..!
Segítőkész ember op-com -mal felszerelt laptoppal akad itt esetleg néhány sör ellenében?
"...ne gondoljuk, hogy egy kikapcsolt számítógép biztonságos! Elég rávenni valakit, hogy kapcsolja be!" - Kevin D. Mitnick
-
diablo1984
veterán
válasz Declare #54455 üzenetére
ez azért más itt nem csak hajtották, hanem pályán hosszú távokra jártak vele, megkapta az olajat időben és csá! korabeli passatokba ami kintről jön, jóval 500e km fölött jár a futásuk, visszatolják 200ezerre és így is elmegy még párszázat, holott aki először németben kidobta már valszeg szemétként bánt vele....
-
Declare
őstag
válasz diablo1984 #54457 üzenetére
Nagyjabol ugyanarrol beszelünk nem? a lenyeg, hogy esszel van hasznalva es normalisan karban van tartva...1 millio km t meg nyilvan egy dizel fog elerni, mert azt hasznaljak hosszu tavokon, arra valo. Nem kell csodalkozni ha a varosban hajtottaknak minden bajuk van.
Most ugye megint ott tartunk, hogy a gazos/benzines autonak nem sok ertelme van az üzemanyag arak miatt, de egyebkent meg en is elgondolkoznek a benzines/gazoson, annak ellenere, hogy vannak hoszabb autopalyas utjaim. Sokat hasznalom helyben, hidegen, rövid tavokon is a kocsit....es a dizel nem erre valo....leirtam mar nem egyszer, mennyire megvaltozik, ha hoszabb varosi hasznalat utan kap egy autobahnt.
-
őstag
Jól indul ez a hétfő... Lehet öregek már ezek a gumik és ideje cserélni...
-
Declare
őstag
válasz dave93 #54459 üzenetére
ahogy elnezem a kepeket, indulhatott volna sokkal rosszabbul is mi törtent? Minden egesz "mázlisnak" tünik a kepröl, remelem igy is van.
Gumik baromi fontosak.....nem szabad rajtuk sporolni, barmit ir is a sok "schummacher" akik slick gumikkal jegen is olyan fektavot vesznek, mint murvan...tesztek egyertelmüek, normalis gumikon kell gurulni, ez mindenkinek az erdeke
-
őstag
Szerencsére nincs összefüggés a kamionnal, az csak azért állt meg, hogy mindenki egyben van-e...
Jött a kanyar 30km/h-val megyek, tekerem jobbra és ő meg megy előre. Nyálkás cucc az úton olyan volt mint a jég. Féket meg nyomtam reflexből, ABS nincs, kerék megáll és csúszik tovvább...
A végére legalább lelassultam, a lökhárító legalján egy kisebb darabka kitört, szerencsére nem vészes, minden más egyben, legalább is ahogy eddig nézegettem. Sokat megálltak, végre valaki jött egy vontatókötéllel meg egy 4x4-es pick-uppal aztán a horgomra kötötte a kötelett és kikapott izibe.
2006-os Michlein nyári gumik, 80%-os futófelület... Nem tudom, hogy téligumival, vagy egy jóval fiatalabb nyári gumival elkerülhettem volna ezt, vagy itt nem volt mint tenni
-
F_Gergely
őstag
válasz dave93 #54464 üzenetére
én mikor megvettem a kocsit akkor vettem észre esős időben hogy kanyarban tolja az elejét és kanyarodás helyett megy egyenesen tovább. Azonnal cseréltem a gumikat, mert ha 40-él ilyet produkált nem akartam belegondolni mit művel 130-as tempónál. Plusz az egész autó vezetés közben, mintha takony lenne az úton nem feküdt stabilan, mintha minden kerék külön életet élt volna.
Sajnos a mintázat hiába jó, ha öreg a gumi és felkeményedik, használhatatlan
-
nickedez89
senior tag
válasz dave93 #54464 üzenetére
Ezt így nehéz megmondani de a nyári gumik max. élettartama futófelülettől függetlenül 6-7 év.
Téli gumiknál pedig 4-5 de inkább 4!Persze számít a tárolás is meg sokminden de koros gumi az tud csúszni! Nagyon!
Most a lényeg, hogy nem lett nagy baj!
A futófelületet természetesen úgy értem,hogy hiába 80%-os ha öreg az abroncs!
[ Szerkesztve ]
"...ne gondoljuk, hogy egy kikapcsolt számítógép biztonságos! Elég rávenni valakit, hogy kapcsolja be!" - Kevin D. Mitnick
-
Declare
őstag
válasz dave93 #54464 üzenetére
Az jo hir akkor....viszont a leckeböl erdemes tanulni....2006 os nyari gumi plane ha hidegebb a hömerseklet, pont arra valo, hogy leasd a kertbe es feltölsd homokkal a gyaraknek jatszani. 10 ev alatt a raktarban is tönkre megy a gumi.
Teligumira 4-5 evet mondanak, nyarira 8 nagyon max 10 evet. A futofelülete mintaja csak egy kerdes. Hideg idöben a nyari gumi rideg=merev=csuszik....ezt nem fogjak fel sokan, az anyag minösege a kerdes itt nem a mintazat. Teligumi meg puhabb ezaltal jobban taad hidegben....es megy tönkre nyaron melegben.
Ha nem mesz sokat nezd meg a michelin crossclimate [link] ez telen is es nyaron is jo eredmenyeket produkal. Egyszer megveszed es sokaig nem kell bajlodnod a gumival es közlekedhetsz biztonsagosan
-
diablo1984
veterán
válasz nickedez89 #54466 üzenetére
nálam a téli kormolan még 7 évesen is kapaszkodott, nyárinál ha kikeményedik, akkor bár nem kopik, de csúszik mint a disznó! én is felraktam már a nyárra szánt szettet, az 5 éves téli semperitet, télen a latyakban borzasztó volt, vettem is új télit, 300km után most cseréltem vissza, hóra már nem számítok, a nyáron még megteszi a semperit.....
-
aron0528
csendes tag
Sziasztok!
Olyan problémával fordulok hozzátok hogy van egy Opel Astra G Caravan típusú gépjárművünk 2001-es évjárat, Y17DT motorral szerelt. A probléma pedig az lenne hogy a vezető ülés előtt a szőnyeg folyamatosan vizes ezért az autó mindig lepárásodik.
A padlólemez már át lett nézve, lyuk, rohadás nem található rajta, illetve a fűtő radiátor se lehet a bűnös mert fagyálló szagot nem érezni az autóban illetve a víz se fogy.Valaki találkozott már ilyen jelenséggel?
-
nickedez89
senior tag
válasz diablo1984 #54468 üzenetére
A téli gumi nyáron szintén nem biztonságos!
A forró aszfalton nyúlik mint a takony, sokkal hosszabb fékutat eredményezhet bizonyos helyzetekben!Persze sokan lefuttatják nyáron az elhasznált téliket, nincs ezzel gond csak tisztában kell lenni a csökkent abroncs teljesítménnyel.
[ Szerkesztve ]
"...ne gondoljuk, hogy egy kikapcsolt számítógép biztonságos! Elég rávenni valakit, hogy kapcsolja be!" - Kevin D. Mitnick
-
beg
veterán
válasz dave93 #54464 üzenetére
Adj hálát, hogy a 10 éves nyári gumikkal nem történt nagyobb baj. Reggel 2.5 fokban indultam el a nedves úton. A 2 éves télivel is meg-meg nyekken a derékszögű fehéraszfalton.
You are the result of 3.8 billion years of evolutionary success, act like it. Sarcasm is the body’s natural defense against stupidity.
-
trassher
addikt
válasz dave93 #54464 üzenetére
10 éves guminál lényegtelen a futófelület mélysége. Ennyi idő alatt már bőven elöregedett a gumid sajnos. Lényeg hogy személyi sérülés nem történt, gumit meg venni kell kész. Nem érdemes spórolni rajta.
aron0528: 3 lehetséges helyen tud bejutni a víz a sofőr oldalon.
-rossz a szélvédő ragasztás
-esővíz elvezető eltömődött és nem tud lefolyni a víz
-motorháztető nyitó bowden kilépési pontja a tűzfalon. Egy gumidugón keresztül jut ki a bowden a motortérbe ami ha elöregszik, elszakad akkor ott befolyik a víz.Redmi Note 7
-
diablo1984
veterán
válasz nickedez89 #54470 üzenetére
ennek a semperitnem az tett be, hogy ezt használták télen-nyáron és a felülete elöregedett 5 év alatt, télen hóban alkalmatlan közlekedésre, azonnal kapott a kocsi egy szerr új kumhót, azzal meg sem tudtam csúsztatni az autót, míg a semperiten siklott. nyáron jó lesz az, lehet ki sem bírja a szezont, de jó volna, ha majd csak jövőre kellene nyári szettet venni....
-
őstag
válasz Declare #54467 üzenetére
Pontosan, a leckéből érdemes tanulni, nagyon szerencsés voltam, rengeteg kamion jön itt, akár telibe is verhetem volna egyet, akkor lehet nézhetném már az alkatrész árakat....
Igazából száraz, melegebb időben nem vettem észre,hogy szarul tapadna, de esős, csúszós időben rettenetes...
Amúgy is terveztem alufelnit az autóra, lehet veszek nagyobb kerekeket és újabb gumikat, 15"-os kerék még elfér vajon az autón vagy 14"-nél feljebb ne igen menjek? Jelenleg 13"...
-
aron0528
csendes tag
Köszönöm a gyors válaszokat, ha szárazabb idő lesz neki is láttok a leírt pontoknak az átvizsgálásának, az eső elvezetőn már túl vagyok az nincs eldugulva.
-
nickedez89
senior tag
válasz diablo1984 #54476 üzenetére
Bizony!
Vegyél jó kis gyári GSi alufelni szettet!
Van hogy gombokért találni és nagyon bírják a strapát![ Szerkesztve ]
"...ne gondoljuk, hogy egy kikapcsolt számítógép biztonságos! Elég rávenni valakit, hogy kapcsolja be!" - Kevin D. Mitnick
-
korobi
aktív tag
sziasztok.
szükségem lenne egy gyors segítségre. hol találom opel vectra B X20XEV ben az üzemanyag szivattyú relét?
Ma reggel berángatott és már most be sem indul, az üzemanyag szivattyú meg sem nyekken.
Akkumulátor új, AC pumpa új ( kb 3 hónapos ) gyári bosh, a pumpa csatlakozójánál gyujtás ráadásakor egyik felé mérem a 12V-ot a másikon még 2V sincs meg.
a rellét még megnézném aztán ha nem az a ludas akkor kerítek egy villamossági szerelőt! -
nickedez89
senior tag
válasz korobi #54479 üzenetére
Ha hülyeséget mondok majd kijavítanak de F astrában az anyós ülés lábterénél a kesztyűtartó alatt az oldalburkolat alatt leledzett !
Hátha a vreciben is ott van!?Egyszer nekem is beszart, 5 perc volt cserélni aztán pöcc-röff megint!
[ Szerkesztve ]
"...ne gondoljuk, hogy egy kikapcsolt számítógép biztonságos! Elég rávenni valakit, hogy kapcsolja be!" - Kevin D. Mitnick
-
Declare
őstag
válasz dave93 #54475 üzenetére
Az am a baj, hogy nem veszed eszre, mert nincs összehasonlitasi alap. Ha kimennel egy tesztpalyara es mernel egy fektavot, meg csinalnal egy szlalomot es utanna eled raknak, hogy ugyan ezek az ertekek hogy is neznek ki normalis gumikon, akkor döbbennel meg. Ugyan ezert szoktam mosolyogni, amikor irja valaki, hogy "erzem en hogy jol tapad"....ugyan hogy erezne? Ha valaki folyamatosan szar tapadassal autozik, akkor az lesz a normalis, az fog "jol tapadni" es el sem tudja kepzelni, milyen is az, ha valoban van tapadas....csak egyszer kelljen az különbseg....többször nincs ra szükseg.
Ha veszel egy kicsivel nagyobb gumit, azzal stabilabb lesz az auto kanyarban, szaraz idöben....vizen egy picit nagyobb lesz a lehetösege az aquaplaningnak, de ha nem vagy egy szaguldozos tipus, ez nem különösen szempont
[link] 15 ösböl van mar ez a michelin crosslimate gumi...20k huf/darab....80k huf es a következö 5-6 evben nincs gondod gumira, gumicserere semmire....es nem fogsz jo esellyel igy jarni, ogy 30 al kicsuszol egy kanyarban
Es fontos, hogy nem kapok reszesedest a michelintöl egyszerüen csak meggyözöek a tesztek es ha megnezed a gumis topicot itt is vannak mar, akik hasznaljak es nagyon jokat irnak. Tenyleg baromi jo valasztasnak tünik ha keveset megy valaki es nem szaguldozik es nem hasznalja extrem havas/hegyvideki vagy extrem meleg nagy tempos körülmenyek között....feltetelezem Te sem igy hasznalnad, csak ezert irom immaron masodszor
[ Szerkesztve ]
-
F_Gergely
őstag
válasz Declare #54481 üzenetére
Én mondjuk észre veszem ha rossz a gumi és nem tapad. De értem mit mondasz, tesom vette a kocsit szar volt a kuplung, mondtam tré. Ő meg mondta hogy nem mert ez ilyen. Igy használta kopott kuplungal, aztán mikor cserélve lett meg kellett tanuljon újra kuplungolni.
Szerintem aki vezet, és sokat és rutinos de legalábbis van kellő tapasztalata az tudja milyen ha egy gumi már nem jó. Én is éreztem egyből mikor mentem az autóval és cseréltem is. -
Declare
őstag
válasz F_Gergely #54482 üzenetére
Akkor erzed ha van összehasonlitasi alapod. Azon kivül meg ha valaki allandoan csak ovatosan csorog ide oda, benzinsporolva...nem lepeet oda a kocsinak, kanyarban nem probalgatja kicsit milyen, ha epp olyan helyen jar, vagy olyanok a körülmenyek, az bizony nem veszi eszre....csak egyszer jön egy ilyen szitu, hogy csuszosabb az ut vagy lelep egy gyalogos es akkor jön a meglepödes, hogy ja ha normalis gumim van akkor megallok, igy meg nem.
-
F_Gergely
őstag
válasz Declare #54483 üzenetére
Én minden autónál első dolgom az volt, hogy felgyorsultam 100-ra és satu. Télen dettó. Plusz kézifék is hogy tudjam hogy viselkedik az autó, ha ilyen szituáció van tudjam hogyan viselkedik, merre fog kitörni. Én lassan vezetek, általában óvatosan, de tisztában vagyok vele az autó különböző helyzetekben hogyan viselkedik, és nem lenne izzadtságcsepp a homlokomon ha hirtelen kéne kéziféket rántani vagy satuzni, hirtelen megállni.
A motorfék pedig több métert is megtud spórolni féktávon. -
korobi
aktív tag
válasz mohabá 007 #54485 üzenetére
jó lesz a kép!
hogyan ellenőrzöm a rellét hogy működőképes e? -
lsebestyen
addikt
Én pont tegnap voltam az F Astrával a Groupama Tanpályán technikai tréningen és elég sokat tanultam 4 óra alatt. Például azt, h attól, h egy gumi csak 2,5 éves, alig kopott, de ázsiai low budget, attól még lehet nagyon szar. Elől jó fajta alig futott Barum Polaris 3 van, hátul meg Tigar Winter. Az első műgyantás szlalomnál már mentem kilinccsel előre a jó kis hátsó gumik miatt. Ennyit számít. Ja és árban kb 3-4k-val lehetett drágább a Barum. Az is nagyon sokat számított, h mennyivel megyek, de ne ilyen 10km/h diffire gondoljatok, hanem 2-3km/h különbség! Kanyarban 30-cal simán elmentem, 32-vel már lefordultam volna az árokba (műgyanta=nyálkás/letaposott hó felület).
Volt olyan gyakorlat is, h körbe-körbe kellett menni aszfalton, minden körben egyre gyorsabban, megnézni hol van a sodródási határ. Érdekes volt, h az autó nem az elejét dobta el, hanem a hátulját a gyengébb gumi miatt. És mindezt vizes aszfalton, jég itt még sehol nincs.
Ajánlom mindenkinek amúgy egy jó gumi szett vásárlása után egy ilyen vezetéstechnikai tréninget. Mondjuk ez most nekem ingyen volt, de amúgy elsőre soknak tűnhet az 52k. Na de ha már egyszer nem fordulsz le az árokba és megtartod a kocsit, már megérte. -
Declare
őstag
válasz lsebestyen #54488 üzenetére
en is tervezgetek mindig egy ilyet, de a megvalositas meg varat magara
-
goldblum
csendes tag
válasz lsebestyen #54488 üzenetére
A Tigar Szerbiában készül, ettől függetlenül tényleg borzasztóan ótvar gumi. Nekem sok évvel ezelőtt volt egy garnitúra nyári Tigar gumim, vadonat új korától kezdve úgy csúszott a vízen, mintha jégen közlekednék. Megjegyzem, száraz úton sem igazán remekelt. Szóval Tigart soha többé...!
-
mohabá 007
aktív tag
válasz korobi #54486 üzenetére
A villamossághoz nem értek.Csak a 208 oldalig vagyok jó.
Annyi ötletem van még,hogy ellenőrizd le,hogy jó e az üa szivattyú.Azt így tudod:
Ha a szivattyú működik,akkor a relé rossz,ha meg nem,a szivattyú rosszMurphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
SteeWe
aktív tag
Sziasztok,
Astra G, 1.6, 16V twinport, benzin, 145.000 Km. Olajcsere előtt állok. Gyors keresés után azt olvasom, hogy 5w40 vagy 10w40 kellene bele.
Melyiket ajánlanátok és melyik márkát, miért?[ Szerkesztve ]
-
beg
veterán
válasz SteeWe #54494 üzenetére
Ez az örök tyúk vagy tojás kérdés a G-nél. Én olyat választanék a kettő közül, amelyik megfelel a dexos2 követelménynek. Ha jó állapotú a motor (nem zörög, csörög, füstöl), én az 5-öset tenném bele valamelyik ismert márkából.
You are the result of 3.8 billion years of evolutionary success, act like it. Sarcasm is the body’s natural defense against stupidity.
-
Declare
őstag
válasz SteeWe #54494 üzenetére
A melyik markanal meg fontosabb, hogy biztos helyröl szerezd be. Szoval a "www.olcsoolaj.sk" oldalrol lehetöleg ne gyakori sajnos az olajhamisitas es föleg nevesincs honlapokon a kiemelt akcioknal lehet szvsz legkönnyebben belejük futni.
Szerintem G astrara is igaz, hogy olyan olajat vegyel, ami Dexos2 szabvanynak megfelel (ebben nem vagyok biztos, hogy annal a motornal kell e, de arra tippelnek, hogy igen).
Markak közül meg Mobil1, total, castrol, Liqui-moly meg motul vagy mannol (vagy mindkettöt) szoktak dicserni. 1.6 szivobenzinben nem annyira kulcs kerdes, amelyik kedvezöbb szvsz.
-
zolikaDB
veterán
válasz SteeWe #54494 üzenetére
Olcson: Mannol 5W, dragabban: Mobil.
www.opelforum.hu gyujtemeny ->Mobil 1 ESP 0W-40 olajwebshop.hu
Mobil Super 3000 XE 5W-30 olajdokk.hu
Castrol Edge Titanium Fst 0W-30 olajshop.hu
Castrol Edge Titanium Fst 5W-40 olajshop.hu
Castrol Edge Titanium Fst Turbo Diesel 5W-40 the-filtershop.com
Castrol Magnatec 5W-40 C3 olaj24.hu
Total Quartz Ineo Mc3 5W-30 totalolaj.hu
Eni i-Sint Ms 5W-30 olajshop.hu
Shell Helix Ultra AG 5W-30 shellshop.hu
Statoil LazerWay G 5W-30 webautoshop.hu
Mol Dynamic Gold 5W-30 kenoanyagfutar.hu
Motul Specific dexos2 5W-30 motul-bolt.hu
Omv Bixxol special C3 5W-30 premiumolaj.hu
Q8 Formula Special G Long Life 5W-30 formula3000.hu
Eneos Premium Hyper 5W-40 szilkerauto.hu
Eneos Premium Hyper 5W-30 szilkerauto.hu
Gulf Formula Gmd 5W-30 gulf.hu
Fuchs Titan Gt1 Pro Flex 5W-30 olajborze.hu
Liqui Moly Top Tec 4600 5W-30 kicsikocsiautosbolt.hu
Genuine GM Motor Oil dexos2 5W-30 autoteka2000.hu
Valvoline SynPower Mst 5W-30 sgconsult.hu
Mannol O.e.m. Opel 5W.30 the-filtershop.com
Megol Motorenoel Efficiency 5W-30 goldolaj.hu
Ravenol Longlife LSG SAE 5W-30 sct-hungary.hu
Rowe Hightec Synt Rs 5W-30 Hc-Fe west-autoteka.hu
Midland Axxept 5W-30 midland.hu -
HWSW
tag
-
oliwire
őstag
Nagyszerű. Már kezdtem örülni, hogy csak az EGR-rel van baj, erre jön a többi. Mai nap munkából jövet szépen csinálom a dolgom megyek erre-arra, és a kocsi állt egy órát. Utána indítanám, és a fordulatszám 2000-3000 között. Utána kicsit normalizálódott, de check engine felvillant. Na elő a gemkapcsot, villogtassuk ki. Előjön a 1231 (üzemanyagszivattyú relé érintkezési probléma) és a 0130 (O2 érzékelő áramkör szakadt) hibakód. Szerelőt hívom, hogy ez kb mennyi lesz, meg mennyi idő, mert igazából nagyon szuper lenne, ha egy délután meg lehetne oldani, mert szükségem lenne a kocsira. Hát igazából látni kellene a hibát, így nehéz. És igaza van, nem egyszerű ezt megmondani. Annyit mondott még, hogy az üzemanyagos relés hiba nem komoly, mert az vagy megy, vagy nem és akkor nem igazán járna a motor. Volt már másnak ilyen?
Új hozzászólás Aktív témák
- Gaming notebook topik
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Háztartási gépek
- PlayStation 5
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Crypto Trade
- OLED TV topic
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- További aktív témák...
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Új Bestway medence vizforgatóval akciós áron