-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
F_Gergely
őstag
Vectraban a tuzfal mogott a kesztyutartonal van. Ott szerencsere eselye nincs ilyenre, maga a tuzfal valasztja el a motortol. Plusz mivel fent van meg ha be is folyna barmi (eleg erdekes lenne ha az utasterben nem vennem eszre a gazolaj szagot+nedvesseget) pusztan a gravitacio miatt is fizikailag lehetetlen hogy oda barmi is be fojjon.
-
titán
válasz diablo1984 #54398 üzenetére
Eleg kozel talalhato a blokkhoz
azonban hutobordazott a teteje, aluminiumbol keszult es vizzaro csatijai vannak. Mikor lehuzod a rogzito fuleket hallani, ahogy sziszeg ki alola a levego. Az oxidaciot nem tudom mi okozhatja, a gazolaj rombolasat viszont pont ez a kialakitas segiti elo. A leszerelt csatlakozo utan ez a kep tarul az ember ele:
A kabelkoteg vegen levo csatlakozoban talalhato egy igen profi olajallo gumitomites, hasonlo mint amit itt latni a kepen, a narancssarga cucc:
Ez megvedi a kulso behatasoktol, viszont benttartja ami bent van es a gazolaj pont belulre kerul a vezetekbol. Ezaltal csak egyfele tudja venni az utjat, a motorvezerlobe. Van azert hagyva egy perem muanyagbol mire kezdodnek a tuskek a vezerlo csatijaban, azonban mikor efole kerul a gazolaj szintje, akkor bele fog jutni mindenkeppen.
(#54402) F_Gergely En is pont emiatt szereltem most be fejteton, nyilvan igy nem hasznalhatom sokaig, csak mig kiprobaltam es elmegyek vele majd a szerelohoz, addig is ha erkezne valami nem oda valo, akkor az lefele cseppenjen, igy a vezerlo szaraz marad.
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
hát elég hülye helyre sikerült berakniuk, azért kellett volna még 50centi kábel, ha kirakták volna valamelyik falra a dobozt, borzasztó költséges.... utána meg rohad belülről, feltöltődik gázolajjal, ahol a gázolaj bejut, ott egy motormosásnál a víz is be tud jutni, sőt a levegő és azzal együtt a pára is és kész a baj!
a hideg-melegtől még a motor belsejében is keletkezik páralecsapódás, ugyanez az elektronikáknál is megteszi a hatását! -
titán
válasz diablo1984 #54404 üzenetére
Nem beszelve a razkodasrol, fixen le van csavarozva a tartolemezre es rezeg a motorral egyutt, ahogy az adagolovezerlo is. Ezt en is butasagnak tartom. Mondjuk en mindig huzok ra duplan nylonzacsit, igy motormosasnal nem kaphat vizet.
Mas forumon talaltam ilyen megoldast:
Persze a gazolajtol onmagaban ez nem vedi meg, mert a vizmentes csati nem fogja onnan kiengedni (ha a gumit kiszeded belole, akkor meg eri a por es a nedvesseg), de legalabb nem razkodik. Amugy ezt a gazolaj dolgot annyival meg lehet oldani, hogy a szelep utan megblankolod a ket vezeteket es megfuttatod onnal, igy ott ki fog belole csepegni, mert tud tovabb kuszni felfele a rezszalakon.
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
hát ja, lehet a helytakarékosság oltárán ezt így beáldozták. a gázolaj amúgy sem kellene, hogy ott járjod, csak ha az általad említett membrán sérül, az meg hiba.
a csatikat nem szabad tömítés nélkül visszarakni, könnyen le tud oxidálni a kis érintkezője is, az meg ha kontaktos, neadjisten letörik, akkor nagyobb a cumi!
-
F_Gergely
őstag
válasz mohabá 007 #54407 üzenetére
Az ugy eleg beteg bar nekem annyira zorog neha a verda bele hogy lehet eszre se vennem ha nalam is igy lenne
-
mohabá 007
aktív tag
-
-
F_Gergely
őstag
válasz mohabá 007 #54413 üzenetére
Enyem csavarozva van a tuzfalra, ha jol emlekszem.
-
zolikaDB
veterán
Urak.
Adott egy C Corsa 1.2 benzin, női tulaj, 60e km, 10 éves.
Keveset jár vele, amúgy lent áll garázsban.
Évente 1db akksit elfogyaszt. Most másodjára van benne sima alap 44Ah-s Bosch Silver, amit gariba cseréltek.
Előzőt még vagy 2 hónapja feltöltöttem Lidl töltővel, utoljára már nem engedte tölteni, villogott és fals értékeket mutatott. (enyémere rátettem, gond nélkül töltötte) Annyi fesz nem volt benne, h gyújtást lehessen ráadni.
OBD-n semmi hibát nem mutat, járó motornál 14.2-14.5V-t jelez...Mi lehet vele? Ha a generátor sz.r lenne, nem töltene?!
Vagy, h ennyire keveset jár vele, kinyírja az akksit? -
mohabá 007
aktív tag
..."A motorvezerloknek pedig mindnek van tipushibaja, egyiknek ez, masiknak az, egy lista roluk:"...
Látom,hogy másoltad,de szerintem ez így ebben a formában nem igaz.
Ezek nem ECU tipushibák,hanem: Diagnosztikai műszerrel kiolvasva,ezek a leggyakrabban kiolvasott hibakódok
Ezek kivétel nélkül mind különálló alkatrészek,melyek kapcsolatban vannak az ECU-val,és ha hibásak,vagy hibásan működnek,az ECU ezt tárolja,és jelzi. (ezt a listát tetted fel)
Miért lenne ECU tipushiba az,ha rossz a főtengely helyzetérzékelő, vez tengely jeladó, folytószelep/gázpedál helyzetérzékelő, MAPszenzor, járműsebesség érzékelő, A/C hűtőközeg nyomásérzékelő áramköri hiba, tüzelőanyag szivattyú primer áramköri hiba..stb.
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
titán
válasz mohabá 007 #54417 üzenetére
Ezek a leggyakoribb hibak, amit okoznak az ecu meghibasodasai. Tehat nem az a hiba, amit jelez, hanem maga az ecu a rossz.
Nalam pl a P0100 legtomegmero es a P0110 beszivott levego hom szenzor hibat jelzett. Mindketto hibatlan, maga az ecunak ez a resze volt megpusztulva, ami a toluk erkezo jeleket ertekeli.
[ Szerkesztve ]
-
trassher
addikt
válasz Kickass #54409 üzenetére
Dicsak hát én ezt nem tudtam de akkor most szólok. Telefonon van hozzá appod is? WP-s telefonom van, nem sok reményt fűzök hozzá hogy erre a platformra van működő app.
mohabá 007: Nem figyeltem bevallom hogy forgott e a ventillátor. Eddig működött, klíma javításnál is kapcsolt mindig szépen hol az egyik hol a másik. Igen van visszajelzője. Ez tartozik a motor hűtéshez és a klímához.
w333: Nyáron még működött.
Redmi Note 7
-
w333
félisten
válasz trassher #54419 üzenetére
Alapjáraton mondjuk ... 20 perc után nem kapcsol be (álló helyben ?)
Na ezért szerettem a BMW -t, ott ahogy járt a motor úgy forgott vele együtt a ventilátor, ha jobban nyomtad a gázt akkor értelemszerűen gyorsabban forgott, Vectranál pedig még -10 fokban is pl. nagyobb dugóban volt hogy bekapcsolt és búgott ... de utálom ilyenkor
Francért nem tud beállni 90C -re (mint más normális autó) és ott maradni
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
mohabá 007
aktív tag
-
F_Gergely
őstag
3 ev alatt talan ketszer ha hallottam a ventim hangjat, es egyszer ment leallitas utan (direkt futottem a motort mert azt hittem rossz a ventim) nalam ha megy se hallani a hangjat. Neha szoktam mosolyogni nyaron mikor hallom a kis benzinesek ventijet felporogni, mint a porszivo. Ugye jellemzoen ezekben 1 venti van ket fokozaton azt porog mint az allat. Vekiben meg 2 venti van es 3 fokozat van mindkettonel.
-
titán
válasz mohabá 007 #54421 üzenetére
Ha o nem tudja, hogy sajat magaban kell keresni a hibat. Ami nalam az egyik hiba volt, a legtomegmerohoz es a map szenzorhoz meno 5 voltos kitap rosszalkodott, igy a vezerlo nem kapott toluk vissza adatot, ezert bejegyezte hibanak. Holott a legtomegmero es a map szenzor nem is kapott feszultseget, igy adatot sem tudott szolgaltatni az ecunak. Ekkor atkapcsolt egy tartalek funkciora es valamennyire mukodott az auto, bar le a kalappal a vezerlo elott, hogy igy is eletben tartotta amit lehet, hisz ket fontos jelforrasa kiesett, igy mi alapjan szabalyozza az uzemanyagot, turbot pl. Ezert kell elvinni megfelelo helyre az autot, hogy kideritsek mi a hiba valojaban.
Ahol nekem kimertek a pontos hibat, pont ott volt egy c max, amire mar 600 ezret koltottek, mielott odakerult volna ehhez a palihoz, mert mindenki csak talalgatott mi lehet a hiba, miert nem indul. A mai autoknal ezt nem szabad csinalni, diagnosztikai muhely ahol komoly muszerek vannak, azok nagy pontossaggal megmutatjak hozzaerto kezekben, hogy hol a hiba.
[ Szerkesztve ]
-
mohabá 007
aktív tag
Én meg azon idegelek,(a múltkor ki is kaptam a hűtőventi kapcsolót),mert szerintem túl korán,90 foknál már bekapcsol a venti. 100 foknál kéne be,95-nél kikapcsolni.Akkor most örüljek mert ez e jó?
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz trassher #54419 üzenetére
Szerintem a hűtésed rendben van.Ha jól tudom, a klímád még nincs.A klíma rendszert nem lehet lekapcsolni,(villanyászatilag) hogy az ECU ne kapcsolgasson szükség üzemmódba?Észrevenné,ha ki van kapcsolva?
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz zolikaDB #54415 üzenetére
- ".….. ..Az akkumulátor- ellentétben a gépkocsi más alkatrészeivel- nem akkor "kopik" amikor üzemel, hanem akkor, amikor nyugalomban áll a gépkocsiban vagy azon kívül. Ilyenkor érvényesül az önkisülés hatása, és az esetleges elégtelen töltésből származó szulfátosodás.
- Legfontosabb, hogy ne felejtse el az akkumulátorból kivett energiát mielőbb vissza is tölteni. Ha nem így tesz, akkor az elszulfátosodás beindul, amely a kapacitás és élettartam csökkenéséhez vezet. A gépjárművek generátora egyben akkumulátortöltő is és általában jól végzi a feladatát egészen addig, amíg az akkumulátort nem sütjük ki túlságosan. A generátor a mélykisütött akkumulátort rendszerint túltölti, ami megint csak nem tesz jót az akkunak. Általában egy mélykisütött indítóakkumulátort kb. tízszer tud a generátor újratölteni. Az akkumulátorok szeretik, ha megfelelő karakterisztika szerint töltik fel őket, különösen mélykisütött állapotukból…….”Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
w333
félisten
válasz mohabá 007 #54424 üzenetére
Dettó ... 100C -nál kéne kapcsolnia nekem is (múltkor én is kivettem)
Készítettem egy videót róla ... 1:14 -nél kapcsol, majd 2:00 percnél lekapcsol, (és a vékony vonalnál van az üzemi hőfok, elmehetek vele 1000 km -t is és egyszer sem kapcsol be a lényeg hogy guruljon az autó és a szél hűtse a hűtőt) ahogy megállok dugóban kb. 5 perc felmegy 90C -re már megint kapcsol (ha nagy dugóba van akkor ezt 5 percenként csinálja)
Érdekesség hogy 2:22 -nél leállítom az autót majd gyújtást adok rá kb. 1-2 percen belül felmegy majdnem 90C -ra, létezik hogy csal ? vagy állóhelyzetben nincs vízforgás a rendszerben és emiatt megy kb. 10C feljebb ?
Viszont ha 90C -nél gyorsan leállítom az autót ahogy bekapcsol a hűtőventilátor vagy előtte (teljesen mindegy), majd ráadom a gyújtást akkor kb. 10C -el feljebb megy a mutató vagyis 100C -re (járó motornál csal az óra ?)
Komolyan nem értem ?
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
zolikaDB
veterán
válasz mohabá 007 #54428 üzenetére
Akkor ezzel bentebb lenne: [link]
-
w333
félisten
válasz M_o_g_y_i #54431 üzenetére
Inkább így egybe !
vagy állóhelyzetben nincs vízforgás a rendszerben és emiatt megy kb. 10C feljebb
Szóval körforgás közben hidegebb a víz ? mert ugye ahogy leállítom és megszűnik a körforgás (mert nem tekeri a vízpumpa) létezik hogy +10C -el melegebb a víz
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
w333
félisten
válasz diablo1984 #54433 üzenetére
Köszi akkor így már érthető ... gondoltam is hogy csak ez lehet a különbség
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
nickedez89
senior tag
Sziasztok!
Astra G kombi 1.7Dti autómon ma próbáltuk a tempomatot életre kelteni, a kormánynál bent volt a gyári csatlakozó, csak rá kelett dugni az új index karra.
Op-com -ban engedélyeztük a sebességtartót, de mégsem működik, nem csinál semmit!A kuplung és fék kapcsolókat is néztük és ott vannak a helyükön..
Tudnátok segíteni merre kellene keresni a hibát?
Esetleg valaki tudna részletes leírást az op-com -ban történő állításról? Hátha ott hagytunk ki valamit!
Köszönöm előre is!
"...ne gondoljuk, hogy egy kikapcsolt számítógép biztonságos! Elég rávenni valakit, hogy kapcsolja be!" - Kevin D. Mitnick
-
diablo1984
veterán
válasz nickedez89 #54435 üzenetére
az op-com képes az ecu-ban műveleteket végezni? nálam a c vekiben csak a gyári opel kütyü tudta a kijelzőre kirakni a fogyasztási értékeket, pedig az csak egy egyszerű kiíratás volt!
-
-
nickedez89
senior tag
válasz diablo1984 #54436 üzenetére
Elméletileg képes mert már több autónál sikerült így tempomatot varázsolni, persze pont nálam nem..!
"...ne gondoljuk, hogy egy kikapcsolt számítógép biztonságos! Elég rávenni valakit, hogy kapcsolja be!" - Kevin D. Mitnick
-
gzbotii
nagyúr
válasz haddent #53700 üzenetére
Csak most olvastam a hasz-ed. Erre csak annyit, hogy rengeteg ilyen van. Mind addig, amíg egyszer nem járják meg.
Heti 3-350km vezetek Kolozsváron (csak városban) és rengeteg hülyével találkozom. Múltkor, egy csávóka bevezető szakaszon (2 sávos) kivágódott elém, 50 m-ről. Én forgalom tempójával csurdogáltam 70el, kb. Utánam senki. Gyorsan tükör, belső sávban senki, index, sávváltás, közben meg duda, villogok neki majd ráhúztam a csávókára, mert láttam, hogy ő pont leszarta, hogy én jövök, oldjam meg, kerüljem ki, neki haladni kell. Ezután amikor mellém ért, airsoft pisztollyal rám lőtt, majd tipli. Első buszmegállóban félrehúztam, csávóka sehol se volt. Rendszám, minden megvolt, csak azért nem mentem a rendőrségre, mert nincs kedvem jegyzőkönyvekkel szórakozni. Pedig szépen megbasznák egy ilyenért - gondolom nem kell részletezni.
Amúgy egy 2001es, fekete VW Polo volt, CJ 14 XNZ rendszámmal.Másik 'érdekes' eset: pirosnál B7 Passat bevágódik a legszélső sávba, ami az útkereszteződés után buszsáv lesz, ergó onnan ki kell sorolni. Zöld, mindenki megy, útkereszteződés után, a buszmegben ott a busz, csávóka ki akarja kerülni, index és rámhúzza a kormányt, amikor az én kocsim orra pont mellette van. Én, meglepetten, először reflexből balra kapom a kormányt, ott majdnem meghúztam egy kistehert...majd amior feleszméltem, vissza a sávomba. Csávó már félig az én sávomba volt, visszakapcsoltam+padló és rányomtam, hogy azért se tudjon kijönni. Másik pirosnál nagyon fel voltak háborodva, nagyon tarogattak. Üllés alól kivettem a kerékkulcsot, anyósülésre és vártam, hogy jöjjenek.
[ Szerkesztve ]
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
AMD Power
titán
Ez az igazi....
-
gzbotii
nagyúr
Hogy legyek on is.
Március végén, megyünk egy kisebb körútra (Gyergyószentmiklós-Chisinau-Transznisztria-Odessza-Gyergyó), kb 1250km lesz. A gépen még téli gumik vannak fent, elől újak, most vettem októberben.
Ahogy néztem, márciusban ott is ilyenkor még 3-16 fok körül mozog a hőmérséklet, szóval akkor inkább maradjon a téli gumi?When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
trassher
addikt
Még nem próbáltam bevallom de városban hallottam már többször lehúzott ablaknál.
Kickass: WP-re ilyet nem találtam.
mohabá 007: Még nem üzemel és a klímások le is húzták a csatlakozót és kötegelővel rögzítették a kompresszorhoz.
sasa58: OBD doctor-ról jókat írnak. Felrakom azt meg ott lesz Kickass telefonja is. Kiolvasni mindenképp ki tudjuk szerintem, onnan már lehet gondolkodni a javításon.
Redmi Note 7
-
adorjant
őstag
válasz nickedez89 #54435 üzenetére
Én is pont így jártam az Astrámmal, engedélyeztem,de a kuplungkapcsolót mindig benyomva érzékeli,valamint a tempomat kar kikapcsológombját szintén. Elviszem majd Tech2-engedélyezésre,hátha az a baja...
-
titán
Csak a multkori adagolo/porlaszto temara:
Golfot, egymillió kilométerrel?
Nem titok, a motorban még az eredeti adagoló és porlasztócsúcsok dolgoznak, ahogy a turbó is a gyári.
-
trialboj
őstag
Cserélt már valaki üveget a visszapillíntóban? Tényleg ez a módja hogy a két kis mozgatókart is bepattintsuk, hogy majd tiszta erőből nyomni kell a tükröt? Nem törhet el és vághat össze? Vagy nem gyilkolhatjuk így le a kis motornak a fogazatát ami mozgatja?
(Opel, astra, g, 1998 - 2004 , visszapillantó, csere, tipp, videó, hogyan, veszélyes)
Kösz
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest