-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
haddent
addikt
válasz sasa58 #42547 üzenetére
Hello
azt is próbáltam épp múltkor, akkor ugyanez volt. Tehát még egyszer: esetek 99% -ban egyből eltűnik az olajlámpás, olyan hamar hogy azt el se várná az ember, főleg reggel 1. indításra hidegben télen is. De néha ez megtörténik, hiába van gyújtás, elalszik aminek el kell, akkor indító, akkor is van, hogy néha 3mp kb.
-
haddent
addikt
válasz sasa58 #42679 üzenetére
Nálad ha ecotec akkor az is 1.4 16 szeleps volt nem? Akkor minden értelemben jobb kéne legyen Milyen 1.6, az sem mindegy? Z16XEP vagy Z16XER. Előbbi azt hiszem 100 ló, utóbbi 116ló és "VVT" -vel szerelt, gondolom az is sokat számít a fordulatszám-rugalmasságnál.
Én ugye egy ősrégi 8 szelepes F mocit hasonlítottam hozzá, az tök más kategória. Azt annyira nem esik jól pörgetni, hiába "bőg" szépen még gyári kipuffal is, egyszerűen csak nyűglődik és tényleg fuldoklik mert nincs elég szelep a gyors fordulathoz. Ez meg imád pörögni, tényleg, hihetetlen mennyire szeret felugrani 3-4 ezrekre egy-egy fröccsnél. Aztán onnantól nincs megállás ott a nyomatékcsúcs meg már van pörgés is. Én szeretem mindkettőt, bár 8 szelepesből inkább egy 2.5 literes V6 -os Calibra ( 8 szelepes!!) fogadnék el
szerk. utánnanéztem mi is az a twinport: valami olyasmi, hogy utánnozza a 8 szelepes viselkedést alacsony fordulaton. Hát akkor itt a megoldás, ezért érzed gyengébbnek. Főleg ha Z16XEP a mostani, előző meg Twinport volt
[ Szerkesztve ]
-
haddent
addikt
válasz sasa58 #42709 üzenetére
Hát az nem újdonság, amikor épp nem vagyok megszorulva és nem kell számolni, hogy az egyetemre éppen elérek-e villogó kifogyott a benzin lámpával, akkor mindig 100-as prémium OMV/SHELL/MOL benzint kap (ha meg nagyon pénzhiány van akkor előbb leírt módon, de akkor is legrosszabb esetben sima 95 -ös és csak az előző 3 kútról semmi noname ukránszar)
Declare ártani biztosan nem árt, használni hát nem tudom és a nagyobb baj hogy ugye ellenőrizni sem tudom Mindegy, 1-1x egy placebó hatást megér Rossz embert kérdezek mert te a kávébe is LiquiMoly -t teszel, de gondolom olajcserekor is az ő "átmosó" cuccukat ajánlod?
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz sasa58 #42758 üzenetére
Kb ugyanannyi idö volt az ut, mind kettö esetben, csak egyszer nyomtam neki, de megalltam többször, a masik esetben meg egyenletes mentem kb megallas nelkül.
Az atlagsebesseg pedig ugy zuhan egy egy kiallasnal mint a huzat (amit irsz a lassitasz, parkoloba gurulsz, kigurulsz, gyorsitasz). Menetidöben pedig meint csak jelentös
A fogyi meg egyertelmü, nyilvan
(#42759) F_Gergely Ez lehet. Ismerös rendezett mindent, aki T nel dolgozik, akkor biztos ezert tudott ügyeskedni.
-
haddent
addikt
válasz sasa58 #44243 üzenetére
Igen így van azt az olajat, már másodszorra töltöttem bele
Na a mágnesszelepesdiről nem tudtam, a vezérlés az nyilván van még mellé ami nem csak szíj hanem feszítő miegyéb, összesen ~50 ezer. De akkor nyilván még vízpumpa és hosszbordásszíj-szett csere is (az külön van nálam/unk), az a másik 50.
Na szóval a vezérléscsere (én ideszámolom a hosszbordásat is) az olyan 100k + munka, a VVT cuccok az meg 150. Húha... A végén igazad lesz a ~300k -ás saccal.
De egyébként letettem én erről, megy húz nem füstöl nem haragszik nem kerreg, stabil fordulatszám minden okés és az az érzésem hogy indítás után 1-2 másodpercig a vadi újnak is tud lenni kis hangja.
Vezérlést úgy amblock jövő tavasszal cserélek, én a VVT dolgait nem szeretném, azt gondolom nem kell még. Annyiba fájna ez mint egy generál, csak generál nélkül. Majd olyan 300ezer km után (ha egyáltalán addigra tarthatatlan dízel hangja lesz) akkor elgondolkodom rajta, bár akkor már csak úgy viccből a motort is szét lehetne kapni ha mást nem pucolgatni. Szóval ez a jövő zenéje, és a (nagyon) távolié, nem kell ezAMD Power az az érdekes, hogy ki mondja a leghangosabban, hogy szar az Opel? A 20-30 éves lerobbant """"""prémium""""" kategóriás ócskavasas hülyegyerekek
[ Szerkesztve ]
-
haddent
addikt
válasz sasa58 #44261 üzenetére
Hát váltásnál rángatás az nálam "user error" kategória. Én rászoktam arra, hogy rárugok egyet a gázra minden váltásnál és vajsimán megy minden és gyorsan. Nem tudom máshol hogy megy biztos lehet ezt máshogy meg lehet le föl pöckölgetni egy joystickot a ferrariban meg az automatában váltás gyanánt, de azt meghagyom a nőknek meg a hülyegyerekeknek, igazi férfi bottal vált segítség nélkül
A klíma meg csak alul fogja meg, főleg alapjáratról induláskor, de ez is megszokás kérdése, kicsit játszani kell a gázzal induláskor. Feljebb már meg se érzed hogy rajta van egy nagy fogyasztó. Ilyen 4000 -től meg úgyis elszáll a fellegekbe Egyébként nincs olyan autó amit nem befolyásol ha beleraksz még 3 utast meg a légkondit rátolod. Lehet az 10 literes W12 motor is, akkor is, fizika törvényeivel nem tud szembe menni.
A VVT -ről, majd ha ilyen hányingerkeltő (márbocs ) dízel hangja lesz akkor kell, nincs mese. Bár szerintem bajt akkor se csinál, csak nincs meg az a +10-20 ló a simához képest. Egyébként amikor a srác kicserélte, az újjal is van hangja indítás után, csak aztán lehalkul. Ennyi, ez normális.w333 az se minden.. én 150 ezernél átvettem vezetett márkaszervizes pecsétesen, és hát olyan is. Azóta semmi nem került bele mert én végzem rajta amit kell. És mégis, sokkal jobban járna vele bárki, mert magasabb minőséget kap mint a szervizben
[ Szerkesztve ]
-
haddent
addikt
válasz sasa58 #44271 üzenetére
Hát ott a videó, hallgasd meg. Jó, nem traktor, de nekem se. És bizony más a hangja egy rövidke ideig indításkor. Pedig frissen cserélte.
szerk. hát igen, el is van törve benne neki valami. Úgyhogy azért ez nem egy halálos dolog jól láthatóan.
w333 mármint melyik része?
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz sasa58 #45245 üzenetére
Sajna ez a hasznaltauto vasarlas ilyen akkor ezt benezted, de meg igy is ne legyen egy szavad se, mert igazabol komoly költsegeid nem is merültek fel. A tanksapka nyito, meg a fek, hat azert ezek idövel megadjak magukat. Ennyi olajfogyi siman benne van ebben a motorban. Esetleg probalj ki masik fajta olajat.
A valtast viszont nem ertem mit jelent az, hogy valtasnal rangat? Vagy tul alacsony fordulatnal valtasz, vagy rosszul kezeled a kuplungot.
A H astra valtoja valoban nem egy fönyeremeny de azert szerintem siman toleralhato...pedig aztan en tenyleg leirom, ha valamivel nem vagyok megelegedveAz ujrafenyezett elemek benezeset sem ertem. Mivel nem lehet a gyarival megeggyezö reteget ujra fujni, igy ha retegvastagsagmerövel körbe van merve a kocsi azt egyertelmüen latni kell, hogy mely elemeknel nem egyezik a retegvastagsag
-
haddent
addikt
válasz sasa58 #45251 üzenetére
Előbb is írtam de megint nehogy magadra vedd: nem rád értettem, ennyi autó és km után biztosan óriási tapasztalatod van, user error alatt inkább lustaságra gondoltam eleve, de nyilván nálad akár valós probléma is rejtőzhet
A VVT szerintem nem szabadna, hogy mutatkozzon, inkább csak annyi, hogy 1.6 16v nem 100 ló hanem 116.
Traktorhang passz, szerintem (is) normális, ha nem akkor egyikőnk közül majd a szerencsétlenebbik megtapasztalja, hogy mi lesz a vége
Sportos terelgetésnél nekem egyébként pont sokkal jobb, akkor nem rángat szépen szereti is. De ehhez hozzátartozik, hogy én pl. lassan képtelen vagyok. Amikor úgy ülök be, hogy na menjünk ki kocsikázni lazulni egy fél órát, akkor is kb azt veszem észre, hogy messze van a lassúzástól, csak olyan normálisMelegen, leállítás után. Na jó, de külső hőmérsékleti tényező? Belső, motor hőmérséklet? mennyire és mennyi ideig volt hajtva előtte? 5 perc nagyon rövidke idő, itt akár fél perc is komoly diffi lehet.. Nem egzakt tudomány sajnos.. De mit vár az ember amikor a gyári 4.5 liter már túl agyon nagyon töltés lenne. 4 liter után full hidegen a nívó tetején túl volt már..
Ja és igen, Mobil1 ESP 0W-40 egész pontosan. Biztos túlzás, és simán elképzelhető, hogy nem "a legjobb", csak az egyik a legjobban közül. De ilyen árcímke mellett cserébe biztosan legalább "nagyon jó" Csak arra vigyázz, hogy én mindig hordom magammal a tartalék fél-1 litert és a múltkor jól kiömlött hogy rohadna meg -
stickermajom
addikt
válasz sasa58 #45258 üzenetére
"korábbi, karambolos előéletet elhallgatnak"
Mondjuk azt sose értettem, hogy ezeket hogy nem lehet észrevenni. Ha kalapálva, hegesztve volt a váz, akkor az egyértelmű.
Íveket, illesztéseket át kell nézni, minden apró jel árulkodik valamiről. Ha a lökhárító gyanús, az még a kisebb gond, megesik az olyan, de ha mögötte már cserélve volt alkatrész, vagy kalapálva volt, akkor én kapásból fordulok meg és megyek haza.
Át szoktam nézni mindent, általában már ekkor kiderül, ha valami nem stimmel, de bizonytalan esetben rá is lehet mérni az elemekre. Ehhez azért nem kell még autószerelői végzettség. Mondjuk tény, hogy meg kellett nézni pár autót, mire hozzászokott a szemem.
Amitől jobban parázok, az a belseje, az elég nagy lutri tud lenni. Hogyan hajtották, csereperiódus, stb.Mondjuk ez a használtautó vásárlás ilyen.. Úgyis át fognak verni, csak nem mindegy mennyibe kerül ez neked
[ Szerkesztve ]
-
stickermajom
addikt
válasz sasa58 #45260 üzenetére
"Egy nem gyári hegesztést is be lehet kenni, valamivel, hogy gyárinak tűnjön."
De ez is egy olyan dolog, hogy azért nem Maseratit néz az emberek nagy többsége, 90%, hogy lesz legalább egy ugyanolyan autó a kereskedésben, vagy a következőnél 100 méterrel arrébb. Egy autó alapján szerintem nem szabad vásárolni, kb. 4-5 autó után azért szerintem elég jól fel tudod térképezni előzetesen már, aztán utána jöhet a többi.
Szerelőt én sem vittem még magammal, mert nem találtam olyan állapotú autót laikusként, amire érdemes lett volna elrángatni. Nem mondom, biztos engem is simán meg tudnak vezetni, de alapból nagyon kritikusan állok a dologhoz, talán ez majd segít kicsit.Én pl. nem egyedül mentem soha, hanem mindig volt velem valaki, aki ha nem is értett hozzá legalább beszélgetett a tulajjal. Nem szeretem, ha magyaráznak közben, mert nem érdekel
[ Szerkesztve ]
-
haddent
addikt
válasz sasa58 #45273 üzenetére
Az a baj, hogy télen volt Mannol 5W-30 ami azért min. "elfogadható" olaj, és tavasszal lett Mobil1 ESP 0W-40, valamint a motor is jó állapotban van/volt. Na így elég nehéz azt mondani, hogy igen, ez az olaj miatt történt. De valami miatt igen én úgy érzem/hallom, hogy rövidült a traktor, az alapvető bemelegedés (első néhány másodperc) és egyszerűen jó érzés, mert ezzel az olajjal nem lehet gond tutira
A méricskével fogsz még szívni, ha nem állsz le róla Én hónapokig kergettem a saját farkamat az olajjal kapcsolatban, arra jutottam, hogy használhatatlan a gyári javaslat az olajmennyiségre, használhatatlan a nívópálva, a nívópálca beosztása nettó faxság stb..
1. Most pl. magyarázza el nekem valaki a következőt: olajcserekor beleöntöttem 4 litert hajszálpontosan (meg maradt benne biztos mittomén, minimális, eldugva), és indítás nélkül úgy csekkolva a nívó pontosan az optimális max. csíkon állt, se alatta se fölötte.
2. Másnap meg egy ideig reggel teljesen hidegen nézve csöpögött az egész nívóról amikor kihúztam olyan volt, mintha lenne benne kb 20 liter
3. Mostanra hidegen reggel ugyanúgy visszaállt az eredeti "1." állapot, illetve picit fogyott, mondjuk 1 deci vagy annyi se mert ráadásul azon a szerencsétlen nívó ferdén van az olajPitu nincs olyan nagyon messze, ha komolyan érdekel és összeállítassz egy listát, hogy mit hol mennyire nézzek (saját ötleteimen felül) akkor lehet, hogy el tudok menni kérdezgetni nézelődni fotózgatni
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
válasz sasa58 #45245 üzenetére
szervízkönyve van? 66 ezer alatt nem kopik el a tárcsa, esetleg ha mari néni agyérgörcsöt kapott és a féken pihenteti a nem érző lábfejét. a cicergésre, fordulatfüggő rezonálásra rá se ránts, tipikus opel minőség, egyszerűen ezek ilyenek, valami valahol mindig berezonál, megciccen, nem a teremtés koronái, vectra c-nél is ez volt nálam(na majd hidegben meghallhatod, hogy milyen amikor zörög ), zafira b-nél is, insigniánál is van ilyen, ez opel, így kell megszokni.
amúgy a 3 év/66ezres futás cégautónál ritka, lehet 200ezer benne, sőt még akár több is, a gyors váltásnál a beremegés lehet kuplung hiba is egyszerűen.... -
diablo1984
veterán
-
diablo1984
veterán
válasz sasa58 #45287 üzenetére
igen, tartósbérletnél még inkább szarnak a kocsi állapotára, nem érdekli őket(a használót) ha koppan valami, majd széthullik és hívják az assistance-ot! cégautó is akkor jó, ha egygazdás, ha "közös ló", akkor azt is mindenki csak lelakja, senki sem figyel rá, hogy rendben is legyen!
-
haddent
addikt
válasz sasa58 #45297 üzenetére
Hasonló kor + 100 ezer akkor ha jól vélem 5 éves vagy fiatalabb autók 150+ ezer km-rel, szerintem az nem nagyon tekert. Az egy hihető adat, jó nagy évi futással, ami még jó is szerintem. Épp azért, mert talán nem tekert, meg mert nem mindegy, hogy 3 év 150 ezer vagy 10 év 150 ezer, ugye előbbit városban lehetetlen lett volna.
Leömlő az mia***sz? Nem nagyon tudom, hogy azt hogy lehetne hazavágni, gyárihibás volt? A csere (főleg újra) tippre biztos 100 ezer fölött lesz mert ilyen olyan csodaöntvény húdebírja. Én a helyedben elvinném valami jobb kipufogóshoz aztán heggessze meg és jónapot
Hát sajnálatos, hogy így kifogtad. Összességében még talán azért lehet belőle jó autó, de érthető ha Te is inkább szabadulnál tőle
-
haddent
addikt
válasz sasa58 #45299 üzenetére
Visszatérve az olajosdira, most megtérítettél, megnéztem percre pontosan 5 perc után, fél csík hiányzott a max.-hoz. Tegnap ráöntöttem 1 decit mert olyan kedvem volt, meg mert ugye cserekor csak 4 litert öntöttem bele (ez nem gond, mivel a min és a max közt elvielg 1 liter van, tehát pont a min és a max közé lőttem be a 4 literrel elvileg?), most ma még egyet, ezután megnézve maxon áll. Majd kiváncsi vagyok..
-
haddent
addikt
válasz sasa58 #45325 üzenetére
Akkor neked más nívód van? Nálam van a rácsos rész, a minimum csík, egy köztes, és egy maximum csík felette a ráccsal, tehát egy osztás nálam 5 dl. Vagy máshogy nézzük Az ugyanott állás meglesz, garázsban a falig csattig.
trassher hát látod, ez ilyen misztikum kettőnknek is
-
-
beg
veterán
válasz sasa58 #45342 üzenetére
Azt nem tudom, lehet. A hátsót azért tudom biztosra, mert nekem azt félévente egyszer feladja, de már nem törlöm, mert lusta vagyok elővenni az ODB adaptert És mivel az csak a katit felügyeli, a keverékképzésbe nem szól bele.
[ Szerkesztve ]
You are the result of 3.8 billion years of evolutionary success, act like it. Sarcasm is the body’s natural defense against stupidity.
-
haddent
addikt
válasz sasa58 #46714 üzenetére
Z16XEP = 1.6 16V de nem VVT
Z16XER, A16XER = 1.6 16V VVT (az A16XER nem tudom miben lehet más a Z -től)Nem tudom Te/Ti hogy vezettek, mit vártok el, mit tapasztaltok stb.., de hát na nem tudom nekem nincs sok panaszom.
Ha nyugisan megyek akkor kényelmesen és a forgalomban a leggyorsabbak/fürgébbek közt vagyok messze, tök kényelmesen 2500 rpm környékén, nem részletezném.
Ha idegbű' megyek akkor 4000 -et célzom meg és kategóriában nincs ellenfél konkrétan, most hagy ne próbáljak lenyomni 200-250 lovas dögöketSzóval persze, nem egy 2.0+ -os full piros betűs TDI, de kategóriájában/árában szerintem nagyon jó, nem érzem hiányát semminek és nem cserélném be japóra / vagra. Nem mondom, hogy sose lesznek olyanjaim, de majd akkor előre azt tervezem el.
AMD Power menet közben az már érdekesebb. Fékezéskor nekem annyira sír, hogy lehúzott ablaknál konkrétan fáj De amilyen hülye vagyok még ez is tetszik
[ Szerkesztve ]
-
mohabá 007
aktív tag
válasz sasa58 #46977 üzenetére
Átbogarásztam a „tudástáram”… ebből röviden:
-A beszívott levegő hőmérséklet érzékelő gondoskodik arról, hogy a motorban a sűrítés alkalmazkodjon a levegő hőmérsékletéhez.
A beszívott levegő hőmérséklet érzékelő hiba következménye a nem hatékony motorüzemelés, szélsőséges esetben az alapjárat összeomlása, a motor leállása lehet. Ha mindez nem igaz,majd megcáfolnak.Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
-
Egyhapsi
csendes tag
válasz sasa58 #47397 üzenetére
Az enyémben mindössze 145 ezer van.
Butaság a km függő olajfajta.
Az olaj viszkozitása nem km függő.
Másik fórumon leírtam már humorizálva, hogy 300 ezer fölött 20w40, 400 ezer fölött meg zsírozás ??:-))"Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása."
-
haddent
addikt
válasz sasa58 #47401 üzenetére
Télre a 0W jó tud lenni, még ha nem is kell, akkor is. Hamarabb éri el az optimális viszkozitását, mivel eleve jéghidegen is sokkal jobb tulajdonságokkal rendelkezik, mint egy 20W. "Hamarabb melegszik be", vagyis kissebb hőmérséklet mellett is már tökéletes a kenése, szerintem.
A 40W meg már simán nem árt szerintem nyárra amilyen nyarak vannak... 40 fokok a városban.... A 20 -30 már lehet hogy lassan forrna.. (Versenyautókba pl. szokás 50-60 -asat is tenni, csakhát ott ugye 12 ezret pörög nonstop )A sok kilómétert látott autó kopott abba "vastagabb" olaj kell, meg éppen ezért hülyeség. Ha már annyira kopott akkor abba rakhatsz disznózsírt meg eperdzsemmet is, akkor is ereszteni fog, cserébe még tovább romlik még rohamosabban. Ez ilyen "ócska" tüneti kezelés, baromira nem megoldás.
Tessék fenntartással kezelni, ezekcsak egyéni ötletek, de logikusnak tűnnek a fizikai tulajdonságai alapján.
Declare na igen, ez az érme másik oldala, ez is logikus. Az ahelyzet szerintem, hogy nem ennyire egyszerű, nem mindegy, hogy hol és hogy futott 300 ezret. Minőségi, nem teljesen bugyuta olajjal talán nem lehet nagyobb kárt okozni bármit is teszel bele
[ Szerkesztve ]
-
Egyhapsi
csendes tag
válasz sasa58 #47401 üzenetére
Pl. ma reggel (+1 fokban) amikor indítottam, érződött nagyon könnyedén tekert az önindító.
De ez az olaj, egy nagyon-nagyon jó olaj.
Röhej, de azt érzem folyamatosan, mintha kapott volna még 10lóerőt."Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása."
-
HoaryFox
Topikgazda
Új hozzászólás Aktív témák
- iPhone topik
- A Play Áruházban is fellelhető a legjobb Samsung segédalkalmazás
- Politika
- Hardcore café
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Okos Otthon / Smart Home
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- TCL LCD és LED TV-k
- Óra topik
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest