-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
mohabá 007
aktív tag
-
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Romeo619 #82359 üzenetére
"..Első körben hengerfejezni szerette volna a szerelő de olyan mélyen megvágta már a fejeket, hogy nem lehet és itt szökik el a nyomás, ezeken a vájatokon…." Ezt nem is értem
"...Az a baj meg sem tudom mutatni mert képeket nem találtam róla, ott meg nem csináltam..."
Segítek hengerfej a szelep felől:
hengerfej felülnézetben:
mi a fenét lehet itt mélyen megvágni?Kérd meg a szerelőt,mutassa meg, hogy hol van az olajnyomás szabályozó szelep.( ha alapjáraton túl kicsi az olajnyomás, valszeg az olajnyomás szelep nyitott helyzetben beregadt.Elsőre azt illik ellenőrizni, ennek a hengerfejhez semmi köze.Ha azt se tudja hol van, neked megmutatom. )
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Sza_Sa #82442 üzenetére
"...Mi lehetett a baj? Hibajelzés van ilyenkor, bekerülhet a tárba?.."
Ez nem hiba, ez az ECU reset.
"...Az akkumulátor testkábelét levéve teljesen áramtalanítjuk. ( törlődnek az úgynevezett "megtanult"a motor működtetésének módja alapján automatikusan beállított motorüzemelési adatok)
Mivel ezek között az adatok között szerepel az üresjárati fordulatszám is, a reset után előfordulhat, hogy egy ideig az alapjárat egyenetlen lesz, vagy a motor kihagy gyorsításkor. A reset után megszűnhetnek a korábbi apróbb alapjárati ingadozások, egyenetlenségek.Egy ideig lehetőség szerint kerüljük a szélsőséges terheléssel járó használatot, amíg az ECU újratanulja a reset-elt motorvezérlési paramétereket..."[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz _seth_ #82503 üzenetére
"...Nem jelentős hiba okozza, csak épp rájönni nem lesz egyszerű..."
Abból,hogy injektort kellene tisztítani, azt gondolom,hogy a szívótorok - szívókamra sincs megnézve,kitakarítva.
Lehet, hogy a ráégett koksztól a lapátok nem működnek megfelelően (levegő működteti) A kartergáz a pillangószelepházba vezetődik vissza,ott pedig a szívókamrát koszolja.Az EGR is a szívókamrába van visszavezetve.Erről a kokszosodásról beszélek: [kép]
Ilyen ami tiszta:nyitva, zárvaAz üzemanyag elosztón van egy szívótéri nyomásszabályozó vákuumszelep, azt is azt is lehet ellenőrizni,hogy jól működik e.
Mivel sehol nem találtam értelmes leírást a vekim szívócsonkjáról,csináltam magamnak.Az a jó,hogy az X18XE, és az X20XEV motor szívókamra egyforma.
(infónak ez is több,mint semmi. )Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz #51970304 #82547 üzenetére
Milyen szerelő az, aki csak tippelget,találgat, de nem győződik meg arról,hogy a szerinte hibás alkatrész valóban hibás e.
Mielőtt bármit vennél, ellenőrizd le, (ha már a szerelő nem tette meg)
32-es kulcsal csavard ki az olajszűrőház tetejét,és már látni is,hogy van e benne olaj.Ha tele van olajjal, a szelep jó, nem kell cserélni. A motor beindításakor nincs azonnal megfelelő olajnyomás,és amíg az olajzási rendszer járatai nem teltek meg motorolajjal, mechanikai zaj hallható.
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
-
mohabá 007
aktív tag
"...Ameddig nem adom rá a gyújtást, vagy indítom el a kocsit, addig akár százszor is tökéletesen zár mindent.."
Ebben az esetben szerintem a riasztó szaraxik. Ki kellene kötni a rendszerből.( így kiderül, hogy ő e a bűnös ) mivel a gyárilag bekötött riasztó, és a gyujtáskapcsoló azonos biztin van.
21 - Gyujtáskapcsoló, riasztó, rádió. 7,5A
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Sza_Sa #82832 üzenetére
Az elektromos potméteres gázpedálosnál nincs alapjárati motor, ott a fojtószelep működteti az alapjáratot.
Miután megnyomod a potméteres gázpedált, az jelet küld a motorvezérlő elektronikához (ECU), majd onnan megy a jel a fojtószelep elektronikájához, és az állítja megfelelő szögbe magát a fojtószelepet.Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz diablo1984 #82891 üzenetére
Sk is sok minden megoldható,csak akarni kell.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz ArthurShelby #83034 üzenetére
"...Én úgy tudom akkor nem fog égni, és tudni fog nyitni/zárni..."
De csak akkor nem jelez,ha az EGR hibátlanul működik, ha tud nyitni, zárni.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Feenyx #83065 üzenetére
"...Ugye nekem volt egy olyan problémám, hogy mindig kaptam a P0171 Szegényes keverék hibakódot, mert el voltak tömődve az EGR csatornáim..."
Holnap este jövök,és megbeszéljük, lesz mit,.Addig is:
- Szerinted a szegényes keverék mit jelent?
Ha az EGR nem normális, a hibakódjai 400-al kezdődnek.Azt Te se gondolhatod komolyan, hogy az EGR csak a koszos kipuf gázban működik hibátlanul,érzi jól magát, a tiszta levegőben meg nem működik rendesen, jelez, hibát dob,de még milyet,..[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Feenyx #83112 üzenetére
Kezdem azzal,hogy a P0171-es hibakódnak semmi köze nincs az EGR működéséhez, a lefalazáshoz! (Erről majd később)
Ez a hibakód azt jelenti, hogy a lambdaszonda szerint „Túl szegény keverék a rendszerben (1. hengersor)”
Vagyis kiderült, hogy milyen a kipufogógáz oxigénszintje.Ha a valóságosnál több oxigént mutat, és a vezérlés emiatt dúsítja a keveréket, megtorpanhat az autó.
Te pedig ezt írtad: „…csak tüneteket tapasztaltam eddig, hogy gyorsításnál bizonyos fordulatszámon megtorpant az autó egy pillanatra, aztán tovább gyorsított, bár nem olyan intenzitással mint torpanás előtt…”
Erre fel mit csinálsz? Kiveszed az EGR-t pucolgatni. ”… mindig kaptam a P0171 Szegényes keverék hibakódot, mert el voltak tömődve az EGR csatornáim…”Az eddig leírtakból egyértelmű,hogy valószinűleg a lambdaszonda már nem működik megfelelően,ezért a működését ellenőriztetni kell.
Ha kiderül,hogy mégis jó,de dobja a P0171 hibakódot, (sok oxigén,kevés benzin) akkor lehet, hogy vákuum szivárgás van, vagy hibás az üzemanyag befecskendező.Több esetben akkor is ezt a hibakódot dobja,ha a MAF szenzorral van gubanc.AZ EGR működése, lefalazása:
Az EGR-szelepet a motor-szabályozó modul (ECU) vezérli. Az EGR az (ECU)számára jeladóval ellátott, elektromos vezérlésű szelep.Az EGR-nek van egy mechanikus része,ami mozog.(nyit,zár),és van egy elektromos része,ami működteti a mechanikus részt.Az elektromos részben van még egy érzékelő is,( potméter,ami visszajelzi az ECU-nak a szelep tényleges nyitási löketét, ami egyben a működésképesség információja is.) Ez a körfolyamat elektronikusan megy végbe,vezetékeken keresztül.Egy EGR-en legalább 5 szálnak kell lenni, 2 a motornak, és három a helyzet jeladónak (potméternek)Tehát az ECU csak azt érzékeli,hogy az EGR működik.Azt már nem,hogy áramlik e át rajta kipuf gáz,vagy sem.Ezért ha le van falazva,és az EGR hibátlanul működik, az ECU nem dob hibakódot.Ha bármilyen működési rendellenességet észrevesz, dobja a P0400…..P0408 hibakódokat.
Több fórumtársnak,nekem is le van falazva,hibajelzés nélkül üzemel,mert ha jó a lefalazó,az EGR nem koszolódik.Olyan volt csak, aki rossz lefalazót tett be Z16XE-be.Az EGR kimenő részét falazta le, a bejövő részt nem,ezért koszolódott az EGR, és csodálkozott, hogy le van falazva, bő egy év után mégis hibakódot dob az ECU.
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Luck Dragon #83195 üzenetére
A leírás szerintem egy ponton téves. Te is tudod,hogy nem veled kötekedek
Ez nem igaz: ".. A működése lényegében hasonló, mint az XEP-ben található Twinport, tehát terheléstől függően állítja a vezérlés kerekeket,.."
A Twinport az kettéosztott szívócső. Részterhelésnél egy kis pillangószelep elzárja az egyik szívócsatornát.[kép]
Ekkor a hengerben erőteljes áramlás alakul ki, ami növeli a motor hatékonyságát, és így jelentősen csökkenthető a fogyasztás.Amikor a motor ford száma eléri a kb:3000ford/perc-et, a kis pillangószelep nyitja a másik csatornát.[kép]
A másik csatornán az égéshez szükséges levegő egy részét a visszavezetett kipufogógáz szolgáltatja.A leírás többi része igaz, talán annyival egészíteném ki, hogy a szelepek nyitási idejének változtatásával tökéletesebb az égés,és ezért már az XER-es motorokban nincs EGR.
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz rumos XIII #83201 üzenetére
Mindenképp gyanús.Ha a hibás alkatrészt kicseréled, a hibajelzés megszünik. Az ECU egy ideig tárolja a hibát,(de nem jelez), és egy idő után elfelejti.(törlődik)
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz bandi0000 #83383 üzenetére
Mint már korábban írták egyik a rongyos módszer
Én csináltam egy kiszedőt, amivel a rajz szerint lehet kiszedni a biztosító rugót [kép]
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Doggy dog #83586 üzenetére
"...Bírja az indítózást. 15mp egyhuzamban..."
Ezek szerint az önindító jó,teszi a dolgát. Minek kocogtatni ha működik? A bizti is jó,mivel teker az önindító.
Meg kellene nézni, hogy az üzemanyagszűrőben nincs e sok víz,és kosz.
Lehet, hogy levegős a rendszer.Házilag két helyen tudsz légteleníteni
Ha ez nem segít,marad a szervíz,ott tudnak kutakodni.(üzemanyagnyomás, befecskendezőszelepek ellenőrzése, stb)[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
Üdv!
Kellene egy kis segítség,mert elakadtam,bízom benne, hogy ti tudjátok amit én nem.Van két Veki B azonos "tudású" (az egyik az enyém)
Az egyiknek hiányzik a biztitáblából két relé:[kép]
Nekem van[kép]
Gyanítom, hogyha van relé, be is van vezetékelve,előkészítve valamihez.No de mihez?[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz diablo1984 #83745 üzenetére
"...leállított motornál minimumon volt a víz, óvatosan le akartam tekerni a kiegyenlítő tartály kupakját és azonnal agyig lett vízzel és a túlfolyón verte volna kifelé, nem lehetett a nyomást elengedni, mert csak vízzel együtt ment volna, azonnal kupakig volt vízzel és le sem ment! Na ezt mitől csinálta?Termosztát nyitott, venti kapcsolt...."
...A hűtővíz teljesen zárt, nyomás alatt levő rendszerben kering. Így fordulhat elő, hogy nem forr föl 100°C-on, hanem elérheti akár a 125°C-t is forrás nélkül. Tilos a rendszert megnyitni, amíg a víz nem hűlt le. A túlnyomás nagyjából plusz 1,2 atmoszféra, ami a hűtősapka meglazításával azonnal kilövi a kezünkből a sapkát, és megindul a forró víz zubogása is, ami komoly égési sérülésekhez vezethet...
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
-
mohabá 007
aktív tag
Ha van egy kis szerencséd,csak sima rögzítőtüske van benne.
Átütöd, és ezután a patent meglazul,kivehető.(lesz minta milyen kell)
Ha a tüskének feje van mint a csavarnak, azt fúrd ki, a sima tüskét meg üsd át.[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz bandi0000 #84320 üzenetére
"...na kiolvastam, elvileg 22, ami a fojtószelep .."
Nem a fojtószeleppel van gond, hanem a fojtószelepállás érzékelőbe bemenő árammal, vagy az érzékelővelKi kell kutakodni.
Hibakód: 22 - Fojtószelep helyzet érzékelő kapcsoló. A áramkör alacsony jelszintű bemenet
"...ez mit csinál?.."
- ....A fojtószelep-helyzet (TP) érzékelője egy potenciométer, amely a fojtószelepház fojtószelep-tengelyére csatlakozik. A TP-érzékelő elektromos áramköre egy 5 voltos tápvezetékből és egy testvezetékből áll, mindkettő a motor-szabályozó modulban (ECU) ered. Az ECU a fojtószelep helyzetét e jelvezeték feszültsége alapján számítja ki. A TP-érzékelő kimenete a gázpedál mozgatására reagáló fojtószelep-szög függvényében változik. A fojtószelep zárt helyzetében a TP-érzékelő kimenő feszültsége alacsony, kb. 0,5 volt. A fojtószelep nyitásával a kimenő feszültség növekszik, és teljesen nyitott fojtószelep (WOT) esetén megközelíti az 5 voltot..
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Luck Dragon #84322 üzenetére
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Doggy dog #84348 üzenetére
Oda évek óta próbáltam regisztrálni,de nem sikerült.Annyi válasz se jött, hogy haggyábékénnezavarj.
Gondolom sok Astra H tulaj van akinek Z16XEP motor van a gépében.Ami nekem furcsa,hogy senki nem szól a leírás készítőjének, (Davee) hogy nekem az nem ilyen,ezért félrevezető, vagy, rossz pontatlan a megfogalmazás, azaz, észrevételt teszek, megbeszéljük, a hibát kijavítja ha szükséges.A leírás majdnem jó. Egy "közkincsé" tett ismertető minden mondata legyen igaz.Ebben szerintem vannak bakik. ( aki nem ért hozzá,csak elolvassa a rossz infóra azt hiszi hogy jó )
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
"...Z16XEP motornál az ilyen gázelvételre, 1500-2000-es fordulat közötti rángatás EGR hiba...."
Hibás működésű (beragadt) EGR is okozhat ilyen tüneteket, és még sok más is.
A fórumtárs, akinek a hozzászólást írtad ez volt a gondja:[kép]
1,5-év múlva jelentkezett, és elmondta, hogy a szelepfedélben a [kartergáz elvezetésében lévő membrán szakadás miatt volt a rángatás]
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Doggy dog #84350 üzenetére
Bocsi,hogy csak most válaszolok.
"...Nekem is z16xep,mire gondolsz,hogy "nem ilyen"?..."
Erre:
"...Pár kép egy hibás Twinport szívósorról... - [kép]
"....A szóban forgó szívósor műanyag, ezzel alapjában véve nincs is gond, mert nem mozog, viszont a lamellákat mozgató rendszer is teljesen műanyagból készült kivéve belül...."
A kép nem is a z16xep szívósora.A valóság az, hogy a szívósor anyaga fém,[kép]
a twinport szelepeket mozgató részben vannak csak műanyag elemek.[kép]
A szívócsonk anyaga is fém.[kép]
De Te is könnyen megnézheted, hogy neked műanyag e,vagy nem.Ezen csücsül az ECU is.[kép]Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz bandi0000 #84421 üzenetére
"...őszintén szólva egyéetelműen nem értettem meg amit írtál..."
Kérdezz rá a nem érthető részre,mindaddig,míg végül számodra is érthetővé nem válik
Ezt írtam:
"...Nem a fojtószeleppel van gond, hanem a fojtószelepállás érzékelőbe bemenő árammal, vagy az érzékelővel.Ki kell kutakodni.
...Hibakód: 22 - Fojtószelep helyzet érzékelő kapcsoló. A áramkör alacsony jelszintű bemenet..."
Még érthetőbben a hibakód: 22- Fojtószelep / potenctiometer/ – feszültség túl alacsonyKépet is tettem fel,hogy ez a hibakódot dobó hibás cucc hol található,nyillal megjelöltem.Ennyi a lényeg.Ebben mi az egyértelműen érthetetlen leírás,vagy a félreérthető megfogalmazás?
Cseréje nem tart tovább mint az alapjárati motor cseréje,amit már cseréltél.Ezt is csak kettő csavar tartja, ára is az alapjárati motorhoz hasonló.Ha meg a fojtószelep potenciométer működésének leírása nem egyértelmü számodra, megpróbálom érthetőbben leírni, de ettől még a hiba továbbra se fog megszünni.
...Amikor az autónak gázt adunk, akkor a fojtószelepet nyitjuk. Ha nagyobb gázt adunk, akkor több levegőt engedünk a motornak beszívni. A motorvezérlőnek (ECU) kell egy olyan bemeneti információ, hogy mennyire van nyitva a fojtószelep.
Tehát szükséges egy olyan érzékelő, amely a fojtószelep tengelyének elfordulásával arányos jelet ad. Ez az érzékelő a fojtószelep-helyzet érzékelő. (TP-szenzor)
Ez egy olyan forgó potenciométer, amelynek tengelye össze van kötve a fojtószelep tengelyével. Ez a forgó potenciométer a feszültségosztás arányát változtatja. Kimeneti jele a fojtószelep állásának megfelelő feszültség, és ez kerül a motorvezérlő (ECU) bemenetére....(ettől érthetőbben nem tudom leírni) Neked ez a feszültségjel nem oké a hibakód szerint.Én már kíváncsiságból is széthúztam volna az ECU-hoz menő vezetéket, hogy mi változik, és milyen hibakódot dob.
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz bandi0000 #84437 üzenetére
Kihúzod és megtudod,hogy mi változik a mostani helyzethez képest.Semmi nem tud károsodni,nyugi.Én is kíváncsi vagyok mi változik,hogyan indul,változik e az alapjárat,és milyen hibakód lesz.Az egész nem több,mint tíz perc. (amúgy kíváncsi lettem,lehúzom a vekiről,megnézem mi változik,)
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz bandi0000 #84440 üzenetére
Megggyőződtél róla, hogy amit olvastál (nehezen indul) nem igaz.
Ugyanúgy indul,csak mivel rossz a fojtószelep potenciométer,az ECU nem ismeri a fojtószelep helyzetét,ezért a fojtószelep helyzetétől függetlenül ugyanannyi mennyiségű benzint fecskendezik be.Ha kicseréled,nem lesz hibakód se.
A rossz hír az,hogy csere után is ugyanúgy magas lesz az alapjárat. Ha az alapjárari motor tuti jó,akkor valahol fals levegőt szív tömítetlenség miatt.( fojtószelepház) Minden vezetéket végig kell bogarászni ami a fojtószelepházra csatlakozik,hogy nem porózus,repedt e,nincs e lecsúszva.Ellenőrizni,hogy a szívólevegő rendszer jól működik e.Képeket azért nem nyomok, mert úgy érzem úgyis szerelőhöz kerül.Én is lehúztam,dobta a P0120 hibakódot,jelzet is, de lényeges változás nem volt,nem indult nehezen.
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Gold90 #84491 üzenetére
Nem tudom mire vársz megerősítést. Ha az ajánlott tisztításra gondolsz a hiba megoldásaként,ikább hagyjuk is.
Ami biztos:Ha az EGR rossz,nem működik,azt az ECU érzékeli,és dobja a P0400 - tól, P0408 ig a hibakódot.
Lehet, hogy a lambdaszonda kezd behalni,ezért rángat, de még nem dobja a P0130, P0170 hibakódokat se.
Az is lehet,hogy alacsony a benzinnyomás a rendszerben mivel a szűrők koszosak, de az elkoszolódott MAP is okoz ilyen tünetet, a szelepfedélben lévő membrán szakadás miatt is tud dadogni,de lehet akár a motor hőmérséklet jeladó hiba miatt is a dadogás. Az autodiagnosztika a biztos.[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz _seth_ #84521 üzenetére
Szerintem a szekunderlevegő rendszert hiányolja Indításkor ez adja automatikusan a magasabb alapjárati fodulatot.(dúsított keverék).Mivel kikaptad a rendszert,indításnál rá kell lépned a gázpedálra Ha a gyújtást ráadod,kb: 2mp-ig hallani az üzemanyagszivattyú hangját,ezidő alatt lesz meg a megfelelő nyomás a rendszerben.Ha csak rövid ideig állsz le,ujraindulsz,nem hallani a szivattyú hangját,mivel még megfelelő a nyomás a rendszerben.A nyomás több óra állás alatt lecsökken
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs