-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
mohabá 007
aktív tag
válasz szemmelver #100560 üzenetére
Ez a belevaló: [kép]
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz body007 #100832 üzenetére
"...Venni kell egy b2 omegát 2 kilóért, motor kivesz full felújít..."
Lehet, hogy az omega b-be beépített X25XE motort bele se tudod építeni. (nem belevaló) Ha bele is menne, rengeteg macera a sebváltó, más futómű, vezetékkötegek átkötése, + ECU, stb. Kell az új műszaki vizsga macera is.
omega b X25XE motortér:
Sokkal egyszerűbb ha veszel egy vectra b-t X25XE motorral:
Sok macerától kíméled meg magad, itt minden a helyén van. Ebből kivenni a motort,és azt felújítani,stb.
A jelenlegi vekiből a jó dolgokat átmenteni, és eladni. Az árából fussa a motorfelújításra.
Mindkét feltett kép X25XE motor, mégis teljesen más kialakítású.Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Earl_Muttley #100865 üzenetére
2048028 cikkszámú csavar = torx csavar, M6X45mm. Ebből kell 2db,
és kell 2db rövidebb: = torx csavar, M6X20mm.
Ha nincs torx-os kulcsnyílású, jó a sima dugókulcsos is. [kép]
5mm-es a dugókulcs.Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz BlackDemon #100884 üzenetére
Ha MAF ról lehúzod a csatit, dobja a: P0100 = Légtömeg- ill. légmennyiség mérő áramkör hiba hibakódot. Csatit visszadugod, hibajelzés megszünik. Tárolóban marad a hibakód, de idővel elfelejti.
Úgy szokták letesztelni, hogy lehúzod a csatit, és ha jobban megy a motor akkor a MAF al van gubanc, ha lehúzod és semmi változás akkor a MAF jó.
Ha hibás: túlfogyaszt, teljesítmény csökken, károsanyag kibocsátás növekedés.[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz zgospel #100967 üzenetére
API SM - 2004 től, API SN - 2010 ben került bevezetésre. [kép]
Eddig a műanyag kannás olajokon (1 - 5 lit) csak API SM jelöléssel találkoztam, de van fémdobozos, amin API SN jelölés van.
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Markizmark #101062 üzenetére
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Markizmark #101065 üzenetére
" Így csináld vectra b, Így csináld astra g."
Ha visszaszereled is, mi a garancia arra, hogy a szétszedés előtt a futómű a gyári beállított értékeken volt?
Kb: két éve kíváncsiságból beugrottam a gumishoz, hogy ellenőrizzék le a futómű beállítást, hogy jó e. Semmihez nem volt nyúlva, mégsem volt minden a gyári értéken. [kép]Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz body007 #101090 üzenetére
Nézd meg, hogy működik e az üzemanyagszivattyú a relén keresztül.
Ha nem működik, próbalámpával, multiméterrel nézd meg kap e áramot a 30-as pont. Ha van áram, akkor vagy a relé, vagy a bizti rossz.[kép]
Ha minden oké, de a szivattyú mégse működik, ellenőrizni kell, hogy kap e áramot a szivattyú a relétől (a szivattyú csatijánál méricskélni)
A biztosítéktáblánk egyforma. A gubanc az, hogy nekem, és valszeg neked is a 19 üres, nincs benne bizti.
Marad a kutakodás, egyenként átnézni, hátha lesz rossz köztük.
Az ECU-nál csak annyit tudsz megnézni, hogy megbontod a csatikat, és megnézed, hogy az a sok tű egyforma magasan áll, vagy van köztük olyan, ami rövidebb, mert be van, vannak süllyedve.( nekem van befecskendezőszelep relém, neked valszeg nincs)
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Newlachka #101109 üzenetére
Ezek a tünetek vannak, ha rossz a vízhőfok jeladó. Húzd szét a csatlakozást, ha semmi nem változik ő lesz a bűnös. [kép]
Ha rossz, hideg vízhőjelet küld az ECU-nak, az meg sok benzint nyomat, a sok benzinhez nincs elegendő oxigén, ezért nyitni kell a fojtószelepet (gázpedálra lépni)Alaphelyzetben a fojtószelepházban a fojtószelep teljesen zár, vagy van egy kevés rés?
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz body007 #101126 üzenetére
"...A 30 és a negatív aksi sarú között vmi minimális áram ingadozás van van csak - pár mV, magyarán nincs..."
Ebből nem tudtam meg, hogy a 30-as ponton megvan e az akkufeszültség,
Nekem megvan,
neked is hasonló, vagy csak pár mV van?Benzinpumpa: hátsó üléssor, ki, és: 1 2 3 és ott a csati [kép]
Az ECU elég gatya, ez már cseredarab, nem hivatalos cég javította.
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz body007 #101139 üzenetére
Ne kapkodj,csak szép sorjában.
Adjál az akkuról feszültséget a 30-as pontra, ami át van hidalva 87-es ponttal, és kiderül, hogy működik e a szivattyú. Ha működik, relé vissza úgy, hogy az akkuról a 30-as pont kapjon áramot, ECU-t vissza, megnézni, hogy mit üzen a kis kínai, ill, beindul e. Ha a helyzet változatlan, az ECU a bűnös.
Mivel a 30-as pontra menő vezeték hibás, ezt gyógyítani kell.Az ECU-val kapcsolatban kérdezz rá a pixelfix- nél van e nekik.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
-
mohabá 007
aktív tag
válasz body007 #101148 üzenetére
A nullázott állapot azt jelenti, hogy jó az autóbdba,semmit nem kell vele csinálni, csak betenni, és kész.
Amikor elsőre áramot kap az ECU, akkor felveszi az autód egyedi adatait, és ettől kezdve csak a te motorodhoz lesz jó, másikba csak akkor építhető be, ha függetlenítik, vagyis kiütik az egyei kódokat. (nullázott állapot)Szerencse, hogy találtál ilyet.
De!!!!! Lehet, hogy a vett se lesz oké, mivel az a baj, hogy nem kap áramot az ECU. Attól hogy rossz, a hibajelző lámpának világítani kellene.[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz body007 #101150 üzenetére
A többi visszajelző lámpa világít? Csak úgy tudod ellenőrizni, ha kiszeded, és megnézed.
Újra végiggondolva az áramellátással lesz gond.
ECU többek között az alábbiakat vezérli: [kép]
Mivel valszeg nem kap áramot nem tudja vezérelni a reléket se. (ezért nincs akku fesz a reléknél)
A felsorolásban ott van a gyújtásvezérlés is. Ellenőrizd le, hogy van e szikra a gyertyáknak. (valszeg nem lesz.)
Még valamit tudsz ellenőrizni. Az OBD csati16- os pontján akku feszt kell mérni.
Ha ott sincs áram, (valszeg nem lesz, erre panaszkodik a kis kínai is) kell a hozzáértő aki ki tudja mérni, hol a gubanc. Amíg az áramellátás nem lesz rendben az ECU se tud működni.[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Tamagocsi123 #101157 üzenetére
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Markizmark #101169 üzenetére
Ahol meleg van. Ilyen hely pl a hengerfej. Z16XE
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz cappa72 #101185 üzenetére
"...Ma megnéztem, hogy esetleg az ecu-ba megy-e a kopogix kábele...."
Igen odamegy. Ha nem menne oda, honnan tudná az ECU, hogy a gyújtás időzítésén változtatni kell?
Ezt korábban már elmondtam neked. [link]"...De nem sípolt a műszer..."
Szakadásvizsgálatot végeztél. A vezeték két végéhez hozzáérinted a multiméter két érintkezőjét, ha nincs szakadás a műszer sípol. Gondolom, hogy széthúztad a csatit, és a szenzorra menő két csati egyikéhez hozzátetted a műszer egyik vezetékét, node hova tetted a műszer másik érintkező vezetékét???
Még jó, hogy nem sípolt. Ha a kopogásérzékelőre menő vezeték két sarujára teszed az érzékelőket se fog sípolni, mivel két különálló vezeték. Az egyik test/földelés, a másikon kikapcsolt gyújtáson is mérhető kb
5volt. Ha van fesz, nincs szakadás.Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Tamagocsi123 #101200 üzenetére
Fűtött termosztátod van. A működését sikerült egy oldalba sűrítenem. [kép]
Ha szerinted nem működik megfelelően, akkor a motortömbből, és a hűtőből kilépő vízhőmérséklet jeladót tudod egyenként, vagy egyszerre mindkettőt cserélni. Ha a cserék után a helyzet változatlan, megtudtad, hogy a termosztátnak ez a normál üzemmódja, és lesz tarcsiba két vízhőfok jeladód.Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz cappa72 #101198 üzenetére
"...Az a baj, hogy nem tudom, tehát míg nem bizonyosodik be egyik vagy másik, addig csak feltételezésekbe tudok bocsátkozni.
A két szerelő, aki eddig látta, az nem tudott mit mondani rá..."Nekem is volt egy feltételezésem, de biztos akartam lenni, ezért a keresőbe beírtam a GM számot. Egyszercsak beugrott egy Lengyel oldal, lefordítottam, a biztonság kevéért felmentem az oldalra,és örültem, mert az lett amit gondoltam.
A fent leírtak egy képbe sűrítve.
kép (gyújtótekercs/gyújtásmodul[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz vzsryl #101215 üzenetére
"... az Opelek alkatrészei sosem voltak arról híresek, hogy sokáig bírják,.."
Állításod ebben a formában félrevezető, mert:
- Melyik autógyártó gyártja magának az alkatrészeket? Eggyik se! A beépítendő alkatrészeket megrendeli a gyártóktól, pl:leng csillapító, vezérmű szíj, vízszivattyú,..stb. Azaz, az alkatrész minősége autógyártótól független.
- A vezérműszíj márka pl Gates. Ha ezt a márkát a g astrába teszem 4év/60000km, a superb-be 7év/210000km. A különbség nem a minőségben van, hanem a szíj igénybevétele teljesen más. A g satrában a vez szíj hajtja a vízpumpát is, nagyobb az igénybevétel, ezért gyakrabban kell cserélni. A Z16XEP motorban már nem hajtja a vízpumpát, kisebb az igénybevétel, nem is kell csak 10év/150000km-enként cserélni.Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz cappa72 #101229 üzenetére
"...A kérdésem, hogy ami a 16-os alkatrész (16174339) az hol lehet?.."
A GM szám szerint az maga a gyújtótrafó.
Nekem is csak ennyi van. [kép]
Meg kellene nézni, hogy a motor fixen van erögzítve, nincs e fellazulva, és ezért magasabb fordulaton ráz, beremeg, és azért jelez a kopogáshatároló (csak egy tipp)
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Tamagocsi123 #101289 üzenetére
Az új termosztáttal is ugyanaz a hiba mint a régivel, vvalszeg azért, mert nem kap áramot a fűtőbetét.
Ellenőrizd. Termosztátról a csatit kihúzod, gyújtást ráadva egyik sarun feszültségnek lell lennie. (kb 5volt)
Indítsd be az autót.Kíváncsi vagyok hogy reagál az autó a lehúzott csatira.(lesz e hibaüzenet.)Mivel kéznél van a kiszerelt termosztát, ellenőrizni tudod, hogy működőképes e.
"…A kiszerelt termosztát ellenőrzésénél a termosztátot fogóval megfogva peremig behelyezzük egy kb. 50 °C-os hűtőfolyadékkal töltött edénybe. A villamos csatlakozóba bekötött segédvezetékeken keresztül akkumulátorfeszültséget kapcsolunk a fűtőbetétre, majd 10 perc elteltével ellenőrizzük, hogy a nagy szeleptányér minimálisan 7 mm-t emelkedett-e az alaphelyzetéhez képest. Ezt az ellenőrzést szabadlevegőn nem tanácsos elvégezni, mivel így a tágulóelem károsodhat! …"
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Tamagocsi123 #101293 üzenetére
Azt az olvasnivalót én írtam neked a jól működő fűtött termosztátról. Köszönöm szépen, hogy megtiszteltél azzal, hogy elolvastad.
Valszeg azért indul el a ventillátor,, mert nem kap áramot a fűtőbetét. Ha nem fűt, a termosztátba hideg marad a víz, nem nyit a hűtő felé. Így csak a kis hűtőkör működik, ami hamar túlmelegszik, a jeladó adja a hőfokot az Ecu-nak az meg kapcsolja a ventit.
Nem mindenhez kell műszer. Ha nincs műszered, csak annyit kell csinálnod, hogy lehúzott csatival, figyelve teszel egy kört. Ha a szitu ua mint rádugott csatival, meg lesz a hiba helye.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Tamagocsi123 #101296 üzenetére
A fűtőbetétnek nem találtam külön biztit, csak a hűtő ventinek, de az működik, és a motortömbből kilépő vizhőmérséklet jeladó is jó.
Igen, akkor nem kap áramot a fűtőbetét, és a régi termosztát is valszeg jó.[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Tamagocsi123 #101310 üzenetére
Magától légtelenít, a tartályban lévő hűtővíz szintet kel ellenőrizni. A termosztát kezd úgy működni ahogy kell, csak a rövid táv miatt még nem kellett neki több hideg hűtővíz. A műszerfali vízhő mutató így működik, nem a valós, csak megközelítő értéket mutat.Ha gubanc van azt mutatja:[kép]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz cappa72 #101245 üzenetére
Ismerem a gondod, elmondom én mit tennék.
- Kíváncsi vagy a főtengely jeladóra. [kép] de ezzel nincs gond, nem kell macerálni, jól működik.
- Gyújtásrendszer rendben. Ha gond lenne, azt észrevennéd, és hibakódot is dobna.
- Maradt a kopogásérzékelő. Szerintem ezzel kell molyolni.
A működéséről összedobtam az "okosomból"az infókat.Így működik
Nekem a leírtakból az ugrik be, hogy túl van húzva a kopogásérzékelőd, így a szenzitív tömeg túlfeszíti, érzékenyebbé teszi a piezzokerámiát, ezért már kisebb motorrezgésre is nagy feszültségváltozást hoz létre, amit az ECU már nem tud a gyújtásidőzítésen módosítani, szükségállapotba teszi a motort, és dobja a hibakódot.
Mivel a helyzet csak jobb lehet,, és úgy is alábújsz az autónak, lazítsd fel a szenzort, és elsőre csak olyan erővel húzd meg a csavart, hogy ne legyen képes mozgatásra elmozdulni. Jöhet a próbakör, változik e valami. Újra alábújsz, csavart közepes erővel meghúzni, próbakör. Ha még mindíg semmi változás, olyan erővel meghúzni, mint amit a bontáskor éreztél.
Ha semmi változás, utána kell járni, hogy a vezetékek részleges szakadása milyen hibatüneteket okozhat.(én nem tudom[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Tamagocsi123 #101313 üzenetére
A hűtővíztartály sapiját fogd meg egy vastag ronggyal, és óvatosan!!! lazítsd meg. Vigyázz, mert a túlnyomás miatt levegő fog kijönni belőle, és megemelkedik a vízszint, és ki is spriccelhet a forró hűtővíz belőle. Az is lehet, hogy a sapi nem jól működik. Nagy a túlnyomás, de nem engedi ki, ezért bugyborog.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Tamagocsi123 #101315 üzenetére
Cseréld meg a két jeladót, és kiderül, hogy rossz e.
Bugyborgó hang nekem, és mindenki másnak van, csak eddig nem vetted észre. Hasonló hangot hallani, ha egy félig töltött pohárba öntesz vizet. A pohárból is hallani a csobogó, bugyborgó hangot.Autó beindít, a vízszivattyú nyomja a hűtővizet, mivel a termosztát zárva, a kis hűtőkörben kering a hűtővíz. ilyekor a hűtővíz egy vékonyabb csövön a tágulási tartályba vezetődik vissza. Ennek a visszavezetett víznek van hangja.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz E.Kaufmann #101339 üzenetére
Próbálj meg alámászni, ahhoz még szerszám se kell. kb: 17cm- es résen még a fejed se tudod bedugni.
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz cappa72 #101351 üzenetére
"...olyan 2.2kPRM-től olyan, mintha a turbó süvítene, de csak olyan 3.2kPRM-ig hallom (utána már lehet, hogy nagy a környezeti zaj)..."
Nézd meg a hővédő lemezt, lehet megint el van szabadulva.[link]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
"...Állító kerék záró csavar..."
Ez így tök magyartalan, olyan fordítós mondat.
Az állító kerék, az valszeg a vezérlésmódosító kerék (okoskerék) lesz. De! Azon nem zárócsavar van, hanem záró csavarok.(5db)Ha meg záró csavart említ, olyan is van, de én úgy mondanám, hogy állító kereket rögzítő csavar. [kép]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
Év végén jár le a kötelező biztim. A befizetés módja, éves ,csekk. A biztosítótól a mai napig nem kaptam írásos értesítést a jövő évi díjról. Megteheti, törvényesen jár el?
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
-
mohabá 007
aktív tag
"...“ha elérem a 20km/h-t akkor valami fémesen kattan a vezető ülés előtt/alatt”
Ez az abs teszt..."Az autót jól meghúzatom, majd nyomok egy satuféket, azaz tesztelem az abs-t.
Az abs rendszerben hol van 2 olyan fém alkatrész, ami olyan erővel csapódik egymásnak, hogy jól hallható, egy kattanó fémes hangot hallani?Az abs az öndiagnosztikát csendben, hangtalanul, már a gyújtás ráadásakor elkezdi, és menetközben is folyamatosan ellenőrzi.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Sanki #101573 üzenetére
Szerintem a szivargyújtó gyári, és azért fehér, mert nem izzót, hanem fehér LED-et tett bele.
"...A fehér színű LED-eket én egy nagy autó felszereléseket árusító bolthálózatban vásároltam!.."
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Sanki #101578 üzenetére
Most utólag azt mondom, hogy ez a kép nem normális. "Gyorsba" lementem a gépsárkányba, de ilyen egybefüggően sötét (fekete) semmitmondó háttérrel sehogy nem tudtam a szivargyújtóról képet lőni.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
Új hozzászólás Aktív témák
- Senua’s Saga: Hellblade II teszt
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Vezetékes FEJhallgatók
- Apple iPhone 13 Pro Max - őnagysága
- Építő/felújító topik
- Tesla topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Politika
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen