Új hozzászólás Aktív témák
-
SE_Fan
tag
Én 3 éve Wowozok, az utobbi 1 honapban nem játszottam, tegnap este megtaláltam az interneten ezt a RIFT nevű játékot, és azt kell mondjam eldobtam az agyam
Minden ami a WoW-ban hiányosság, az megtalálható ebben, szuperül ki van találva a talent felépitése, a classok,és sokkal szebb a grafika!
-
Tigerclaw
nagyúr
Úgy olvastam, hogy az előrendelők hamarabb játszhatnak. Vajon, ha az amazonon rendelem meg, akkor is kapok ilyen "hamarabb kezdhetek játszani" kódot e-mailben?
-
L4mie
veterán
Na srácok elindult a "dedikált" Rift topic, tessék csak tesség
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz
cptawesome #60 üzenetére
A pvp várhatóan még sokáig nem lesz balanszolt, hiszen ez egy új játék lesz, ráadásul a sok soul ág kombináció miatt elég nehéz lesz egyensúlyban tartani.
-
cptawesome
újonc
válasz
Tigerclaw #59 üzenetére
Az előző bétában létrehozott karaktereid megmaradnak.
A Rift amúgy szerintem is nagyon ígéretes. Pont annyira hasonlít a WoW-ra, amennyi kell ahhoz, hogy otthonosan érezzem magam, és ne legyen hiányérzetem. Ráadásul még egy csomó olyan dolgot is beleraktak, ami jobban sikerült, mint a WoW-ban, vagy a WoW-ból hiányzik. A kasztrendszer az eddigi legjobb, amit MMORPG-ben láttam. Zseniálisan kitalálták ezt a "rakd össze a saját kasztod" dolgot, és még lore-ral is jól sikerült megtámogatni. Nagyon helyesen azt is meglátták, hogy ez csak úgy működhet jól, ha lehetőség van a soul-ok könnyű cseréjére. Itt szintén a WoW-ból vettek ötletet, lényegében lemásolták a dualtalent rendszert, csak itt 4 féle soul összeállításod lehet egyszerre.
A dinamikus események (riftek, teljes zónás inváziók) nagyon jól el lettek találva, a public group funkció pedig élvezetessé is teszi a dolgot, mert nem kell kuncsorogni egy raid invite-ért, csak megnyomod a gombot, és már benn is vagy a publikus raidben.
Instance-olt dungeon-ök szintén el lettek találva hangulat és kihívás tekintetében is. Az amúgy tök jó, hogy a Catában újragyúrták a 60 alatti részt is, csak az instákat felejtették el, vagy ami rosszabb, direkt így hagyták. WoW-ban a 80. szint alatti instákat az adott szinten végig lehet tolni úgy, hogy leszarod a harc mechanizmusát, mert annyira nevetségesen könnyűre vettek mindent. Rift-ben a legelső dungeon-ban is vannak olyan mechanizmusok, amiket ha leszarsz, akkor wipe. Nekem pontosan ez hiányzik a WoW-ból, főleg akkor, ha új karaktert akarok indítani.
PVP tekintetében olyan nagy tapasztalatom nincs, de amennyit szórakoztam vele, az bejött.
Kérdés persze, hogy milyen lesz az endgame, de abból, amit eddig láttam, nagyon úgy tűnik, hogy azzal sem lesz gond.
-
Tigerclaw
nagyúr
Február 15-én újabb béta event indul, ezúttal 6 napon keresztül. A szinthatárt ezúttal is feljebb emelték. Level 1 - 42 között lehet játszani. Remélem a korábbi bétás karim megmarad és remélhetőleg kapok erre is invitet.
-
L4mie
veterán
válasz
Gyapi1969 #57 üzenetére
Jó tudni ilyen részleteket
Mondjuk érdekelne az ajánlott hardver is, minimum gondolom elég alacsony, hogy széles körben elterjedhessen a játék.
de hogy milyen hardver ajánlott egy nagyobb raidbe mondjuk hogy stabil 20fps-em legyen azt jó lenne tudni....vágom, hogy MMO-kban rengedeg dologtól függ, de azért egy irányvonalat meg bírnak majd adni az fix.Másik: anno WoW ban ki volt jelölve szerver, amire irányították a magyarokat, ennek volt regneteg hátránya-előnye de mindenesetre valljuk be egy magyar klánban könnyebben érvéynesül az ember, és ahol sok magyar van, ott jobban megélnek a magyar klánok.
Majd megjelenés körül érdemes lenne belevágni egy ilyen akcióba, hogy azok akik úgy döntenek játszani szeretnének ezzel, lehetőleg egy-két szerveren csináljanak karaktert. -
Gyapi1969
újonc
Nagyon örülök, hogy ennyi embernek van vélemény és szól hozzá a témához.
A játékot csak a fejlesztőtől lehet megvásárolni és még arról sincs információ, hogy mennyi lesz a havidíj. Alalkult már magyar guild, de szerintem a játék végleges megjelenése és tesztelése elött ezzel még nem érdemes foglalkozni. A játék a Warhammer Online grafikai motorját használja, illetve annak a továbbfejlesztett változatát.
-
L4mie
veterán
Nah tegnap sikerült végre megint Bétáznom egy 5-6 órát ^^
Jó volt, élveztem, viszont a gépemen (lásd infom) minimumra állítva be-beszaggatott, ami azért eléggé SZAR, annyira nem szép minimumon, hogy gépigényt ennyire megtolja
el se tudom képzelni mi lehet egy nagyobb raidben, amikor mondjuk melee ként minden a fejem mellett csillog, csattan, remélem ezen majd még dolgoznak egy picit a srácok.
Pozitív: gyárilag oda raksz és azt amit akarsz, nagyon testre szabható már addonok nélkül is az UI. még beleraknának egy normális DPS-Heal-agro mérőt és azt mondanám, hogy OMFG
Na meg egy kiosztott-bekapott dmg-heal ui. (mint wowban az SCT volt)gondolom majd ha kiadják nem lesz ilyen mértékű RIFTáradat mert ez már így is fáraasztó volt, hogy 1 óránként jött olyan invázió, hogy nem lehetett Q zni.
Jah valami hivatalos-félhivatalos magyar site van?
És hol lehet majd megvenni, mert néztem a CDgalakszisban semmi infó róla.
Steamen nem akarom megvenni... -
Tigerclaw
nagyúr
Egyébként az Aionnal is játszottam mikor indult és pár hónapja szintén. Szinte minden jó benne, de sajna van pár dolog ami nem. Az insták eléggé primitívek, mind grafikai designra, mind a taktikákat tekintve. A droprate valami eszméletlenül el volt cseszve régen és most is. A minap olvastam, hogy a 2.1 vagy melyik új patchban pont azt hirdetik, hogy improved droprate lesz. Csessze meg, ennyi év kellett a deveknek hogy rájöjjenek? Aki nem játszott vele, annak elárulom, hogy instában a bossok nem hogy nem dobnak jó cuccokat, de néha semmit se dobnak. 40x voltam Theo labban és az endboss 1x se dobott kéket vagy aranyat (ezek a jobb cuccok) 10x még zöld cuccot se. Mintha most bemennék egy 85-ös wow instába, pl. HC Blackrock Caverns-be és a bossok zöld cuccokat dobnának végig, néha meg semmit. Erre mondják, hogy ez ilyen ázsiai/keleti farmolós MMO.
Az assa class pl. azon van elcseszve, hogy pont olyan mint a wow-ban a rogue, csak a stunjaira nem melee hit rate, hanem a magic hit rate vonatkozik. Normál mobokat még le tud stunnolni, de eliteket már csak olyan 1%-al, így amíg egy clothos caster az eliteket, sőt akár minibossokat is tud cc-zni vígan, addig az assa semmi mást nem tud csinálni, mint ütni. Elitek ellen esélytelen, bár lehet hogy "full epic"-ben más a helyzet, de azt nem tudtam kipróbálni az említett alacsony droprate miatt.
Viszont az egyik legszebb instát is az Aionban láttam, és az a Steel Rake. Kár hogy a többi nem olyan igényes.
-
Tigerclaw
nagyúr
Érdekes, nekem kifejezetten tetszik a grafikája. Nem hasonlítom máshoz, mert minden játék amivel játszottam szép grafikával rendelkezett, de mind máshogy.
Wow: Eléggé lowpoly, próbálnak mindent textúrából megoldani, de kellemes homogén meseszerű. A víz korábban elég primitív olt, most már sokkal jobb, de eléggé olajszerű.
Lotro: Komoly grafika, jóval szebb mint a wow, de erősebb gépet is igényel. Mai napig a toppon van. A legszebb, legrealisztikusabb víz. Úszni nem lehet víz alatt, így az sajna kimaradt.
AoC: Szép grafika, de mikor ezzel játszottam erősen nvidia-ra volt optimalizálva.
Többszörös fps. különbségek voltak, és ati kártyával játszhatatlan volt. (ma nem tudom milyen)Aion: Nagyon szép grafika, egész jól optimalizálva, de azért kell az erős gép. Eszméletlen harci animációk. Chanterrel toltam egy ideig, az aztán tudja pörgeti a botot.
The Rift: Szerintem a Lotro által használt engine hajtja, és designben is hajaz rá. Szép és egész jók az animációk, de ugye ilyen rövid idő alatt nem sok classt tudtam kipróbálni. A legeltaláltabb víz alatti fénykezelés, nagyon realisztikus, sőt mellé még a hangokat is letompítják, pont úgy ahogy a valóságban is lenne. Egyébként ma este, nemrég értem be egy új területre, a játékban is este volt és valami eszméletlenül ott volt a levegőben a félelem. Tökre mintha valami középkori hegyi faluba érkeztem volna meg a kárpátokba (persze amolyan fantasy stílusban) . Rögtön azt kerestem, hogy hol van drakula kastélya: (katt a képre)
Aki szerint ez nem szép, az valahol nagyon leragadt. Ja még hozzá tenném, azokban a kis világító ablakokban remeg a fény, úgy mintha gyertya vagy kandalló fénye látszana ki.
-
L4mie
veterán
wiii jött a meghívó a Beta 6 hoz ^-^
-
blunt
aktív tag
kipróbáltam ezt a förmedvényt (Rift) bétában, 2 óránál többet nem bírtam ülni előtte.
Egy eredeti ötletet sem találtam benne, a grafika sztm csapnivaló. ja, hogy manapság mi az "eredeti ötlet" ?Aion vagy semmi.
-
ArchElf
addikt
Az Zuzu-.t értem, de a játékhoz szagolni sem tudok... Úgy tűnik tényleg kilógok a korosztályból.
AE
-
DrGonzo22
őstag
Egy guild társam pont icc előtt váltott guildet, nekik például nem lett meg az ach, de meglett ugyanúgy a kill. De mondhatnám akár a hajósat is, azt először 10 fősben csináltuk meg, harmadik tryra össze is jött, de nem kaptuk meg egy bug miatt, írtunk gm ticketet, mondták, hogy már sokadik kifogás, majd írnak, végül is az az ach "csak" egy héttel később lett meg a többieknek, nekem pedig soha, mert közben eladtam az accountom. Szerintem icc nagyon nehézkesen indult egy hosszúra nyúlt uborkaszezon után, ráadásul vizsgaidőszakkal is egybeesett. Semmi biztatót nem jósolt, olyan ToC second editionnek tűnt első körben. Hirtelen döntés volt, de ma már nem bánom, hogy kiszálltam. Mondom ezt annak ellenére, hogy icc a későbbiekben egy színvonalas raiddé módosult, illetve most a cataclysm is jónak tűnik. Persze az érdeklődés megmaradt, már csak a wow tcg-ből kifolyólag is, ami azért nagyjából követi a wowot, itemek nevei, stb.
-
Viktor77
titán
válasz
DrGonzo22 #38 üzenetére
"Én akkor hagytam abba a wowot, amikor icc megnyílt, és úgy öltük meg saurfang 25-öt 1st try-ra, hogy beproccolt hozzá a mellékes ach is."
Segítek. Máshogy nem is lehetett. Mindenkinek beproccolt, aki megölte, tekintve, hogy 6 kintlévő bloodakárminél akár már fel is adhattad a fightot (az öcsi ugye 5 kintlévőről szólt).
Kicsit el lett számolva, én 2-3-ra adtam volna az öcsit. -
DrGonzo22
őstag
Akkor nem fog gondot okozni, nekem ez az egész tcg kimaradt az életemből, és mégis egész gyorsan belejöttem a wow tcg-be. A legnagyobb különbség (ezt csak hallomásból tudom), hogy a magicnél állítólag manának csak felfele lehetett annak való lapot berakni, itt lefordítva bármi bemehet, felfele oldalával pedig a quest/location/stash lapok mehetnek.
-
DrGonzo22
őstag
Ez a sárkány tetszik
Egyébként ezt próbáld ki, nekem nagyon bejött: szabályok
Teljesen ingyen játszható neten, összetett, rendkívül szórakoztató játék. Nincs nagy időigénye sem, a leghosszabb meccsek is általában 40 perc alatt megvannak, de az általános a 10-15 perc. Gyakorlatilag akármilyen gépről megy, stb. A szabálykönyvet érdemes egyszer alaposan elolvasni, ami nem is hosszú, utána már a maradékot megtanulja az ember a játékok során. A kliens használata is könnyen (5 perc alatt) megtanulható.
-
Kuncsaft
csendes tag
válasz
DrGonzo22 #40 üzenetére
Azért a új grafikája az sok mai játékkal felveszi a versenyt
S nem a 99-es grafikára gondolok, hanem a mostanira
Amikor abba hagytam, ilyen volt a grafikája.
Itt probálják az akkor játékba a legeröseb mob-ot megölni, az az, amelyik a végén fexik.
Érdekesség még, hogy az a sárkány (Sleepers) az év egy napján felébred, és végigmegy minden zonán, akit lát annak reszeltek
Bár azota kijött több kieg is, vagy 10-15, lehet már nem ilyen a grafika s nem ez a legerösebb
Én kikapcsolodni járok fel PL most a WOW classicra, nem vonz a loot se az XP -
DrGonzo22
őstag
válasz
Meglivorn #41 üzenetére
Pont ezért mondtam, hogy több szintre kéne belőni a játékot. Az pedig végképp felháborító, hogy wotlk kijött úgy, hogy volt benne egy naxx, amit addigra már mindenki ismert, mert a 95% lvl70-en végigvitte, függetlenül attól, hogy lvl60-on mit csinált, volt egy ToC, ami hetente hozott olyan új bosst, amit a guildek jó része fél óra alatt ölt meg, kihoztak egy icc-t, ami szintén hasonló szinten mozgott + még lassabban nyílt meg a hc mód. Gondolj bele, kb. 2-3 hónapot fizettünk azért, hogy megnyíljon a hc raid, ha összeadom toc+icc idle timeokat, és ezalatt semmiféle értelmes raid nem volt a játékban (ulduar kivételével, mert oda jártunk ys hm-okra), mi ez, ha nem pofátlanság. Ráadásul, mivel a mechanizmus hc-ban nem változik jelentősen (nem úgy, mint hm esetében) bizonyos értelemben hc-ban is ugyanazt kell csinálni. Egyszerűen elvették attól az 1%-tól azt az élményt, amiért ezt a játékot játszotta - mellesleg a blizz mindig is erre az 1%-ra állította be a játékot, hc esetében ez most sincs másképp.
Az idő faktor csak részben igaz, rengeteg tengő-lengő ember van sokkalta több playeddel, mint egy raider. A raidezés (legyen az minőségi szintű, vagy wipefest elavult contenten, édes mindegy) kötött időt igényel, és ezért nehezebb megszervezni, de összességében kevesebbet ül egy ilyen beállítottságú játékos a gépe előtt, mint, aki minden idióta achievementet, stb. ki akar farmolni. Ezért is jó dolog szerintem a 10 fős, mert könnyebb 12-15 embert összeszedni estére, mind 30-at, így rugalmasabb raid időpontok lehetnek, stb. Csak sajnos régen a 10-es nem volt nagy élmény, most egyre-másra nyílnak a jó tízes guildek, ahol fokozottan igaz, hogy a játék minőségért mennek raidezni (gyakran nehezebb, kevesebb a loot, stb.).
Egyébként sokféleképpen lehet hozzáállni a dolgokhoz, ha valaki a minél jobb teljesítményre megy az sem fog "elmagányosodni", hiszen előbb-utóbb jóban lesz egy "vadidegennel" is a saját guildjéből, két-három hónap után ott fog tartani, hogy olyan emberekkel játszik, akikkel jóban van, 2 év után már egy csomó mindent tud is róluk, de ez az egész nem megy a teljesítmény rovására. Ráadásul az, hogy valaki egy jobb guildben játszik nem zárja ki, hogy a le-lemaradozó irl haverjaival csináljon ezt-azt a játékon belül is.
Amúgy én a mai napig nem értem, hogy mit lehet élvezni a wowban az aktuális content raidezésén kívül (pvpt ne vegyük ide, azt csípőből utálom, de elismerem, hogy akinek tetszik, az kap egy színvonalat), írtad, hogy prof skillup, rep farmolás, stb. ezek szerintem rettenetes dolgok, gyűlöltem velük foglalkozni, de sajnos kellett, százszor inkább kártyázom, vagy akármi más, mint a wow többi része, egyszerűen nem szórakoztató, és nem értem mi fog meg benne tömegeket. Valahogy én mindig annak drukkoltam, hogy a prof, repair, pénz, ah, reputáció, daily quest, stb. dolgok kikerüljenek a játékból, mert csak feleslegesen elveszik az időt, maradjon a lvlup, mert az jópofa, jó sztorikat találtak ki, ez maga a világ, stb. meg az 5/10/25 fősek, és jó napot. Utóbbiak, mondjuk 4-5 nehézségi fokozaton, hogy mindenki megtalálja a számára éppen megfelelőt. Ennek az lenne az eredménye, hogy több játékos játszaná a játékot, és nagyon kevés lenne a látszatjáték. Ezáltal felmenne az átlagos skill is, mindenki jobban érezné magát, kevesebb online idővel több élményt kapna, mindenki csak jól járna. Több jó guild, több raidezési szokás, rugalmasabb életvitel, stb.
-
Meglivorn
aktív tag
válasz
DrGonzo22 #38 üzenetére
Jellemő, nagyarcú HC raider hozzáállás
Anno 60on a játékosok pár százaléka látta Naxxot beülről, a végét meg annyian se. Én elhiszem, hogy aki végigverte, annak mekkora nagy teljesítmény volt, meg epeen (igen, ez sem más mint az achivement gyűjtés), de ha fejlesztői szemmel nézed, kihoztak egy hatalmas instát, bossmechanikákat, grafikát, beleöltek jópár hónap melót, aztán nem látta szinte senki (a játékosok 95-98%a). Márpedig ezzel az erővel akár ki is dobhatnák az ablakon és kész. Értelmetlen, pénzkidobás.
Manapság tudja mindenki, hogy az epeen versenyben a HC módok számítanak, nem a normálok, és villogni azokkal lehet. De nem mindenki akarja ráverni a fél életét egy játékra, illetve nem mindenkinek van olyan társasága ami képes is hozni az adott követelményeket. Lehetek én a legjobbabb jétékos az egész világon, de ha a 25-ös társaságban van 2 ember aki nem képes rá, akkor én is buktam a harcot, nem csak ők. És spec sokan inkább játszanak kevésbé elit haverokkal mint űber vadidegenekkel. Ez ugyanis még mindig egy játék, és nem életcél vagy önmegvalósítás. Ha arra vágyom, elmegyek maratont futni.
Sosem voltam HC raider. Lehettem volna, de frásznak se kellett a heti 5-6 raidnap, nekem már a 3 is sok volt. Halálosan nem érdekel ki lett a World First akármilyen bosson vagy területen. Az picit viszont mindig zavart, hogy sok mindent nem láttam, mert a csapatom nem volt elég jó hozzá (és én sem, mert pl. szeretek olyan builddel játszani ami nekem tetszik, és nem ami az éppeni legerősebb). A mostani normal/hard rendszerrel pont az a jó, hogy szinte mindenki láthatja (max meg kell várnia az overgeart és nerfet) aki viszont ereje teljében teljesítette hardban, az mutogathatja az epeent, a mountját meg az achivementjét hogy milyen faszagyerek.
Release napon megvettem a kieget, kb egy hét alatt, meló mellett felszinteztem 85-re. Azóta megcsináltam az összes új terület questjeit, felhúztam a szakmákat, most pedig elvagyok kényelmesen, napi kb egy óra játékkal, amíg megcsinálok pár napi questet repuért vagy petért, meg teludom a haverokkal az instát (ahol a hangsúly a haverokon, nem a napi instán van). Még mindig nem voltam mindegyikben, a random generátor furán fantáziátlanul válogatSzerintem teljesen jó a mostani heroic 5-fősök nehézsége, nem pugolok, szóval nem érdekel hogy a pugok mennyire véreznek el rajta, és megy a sírás. Haverokkal szórakoztató.
Hamarosan meg elkezdem csinálni a régi területek questjeit, mert azokat is átalakították, és érdekelnek. Igen., én az a különleges állat vagyok, aki elolvassa a quest szöveget mert szereti tudni azt is miért kell megülni azt a dolgot, nem csak hogy hol és mit.
Ulduar nekem nagy kedvenc raid volt, talán az egész wow alatt a kedvencem (6 éve játszom, szal láttam még pl. BWLt is a régi fényében). De egyátalán nem hiszem, hogy baj lenne, hogy normal módban egy családapa, gyerek mellett is teljesíteni tudta, ha odafigyelt 2 estén egy héten. Az eliteknek meg ott volt a hard. Arra való.
Azért azokat a számokat is érdemes lenne figyelembe venni, hogy ugyan normal módban több, mint 60K guild verte le a Lich Kinget, de Heroic módban ez már csak 1101-nek sikerült! Ami egy nagyon durva arány csökkenés. Viszont még mindig jobb, mint vanillában Kel'Thuzad amit kevesebb, mint 100 guild tudott lecsapni (akinek ez biztos nagy epeen, de ha fejlesztő lennék, erősen anyáznék a dologra, hogy ezért nem érte meg melózni vele). És azért az a harc, amit a teljes játékosállománybó, egy év alatt mindössze 1101 csapat tudott teljesíteni, nem hinném, hogy leszólható."Ilyen alapon egy Tamagochi is megtenné, mert ne legyenek illúziók a 99% bg-t farmol (na ezt nem tudom, hogy bírják elviselni), százezredszerre lezavarja a napi x 5 fős szart, elavult contentet raidezik, olyan szimbólumokat farmol, amiről azt hiszi elfedi mérhetetlen szánalmasságát, pénzt gyűjt, alkalmanként fórumokon hőbörög, hogy ezt, vagy azt nerfeljék... Elég komoly szegénységi bizonyítványt állít ki magáról az az ember, aki ebben részt vesz, de ez legyen az ő bajuk."
Nekem meg az a szánalmas, aki el sem tudja képzelni, hogy ami neki szórakozás, az másnak nem az, illetve, aki azt hiszi, az ő izlése a világegyetem mércéje. Persze, amikor valaki kívülálló megjegyzi, hogy 'azt hiszi, egy játékbeli szörny legyőzése elfedheti mérhetetlen szánalmasságát' akkor megsértődik -
DrGonzo22
őstag
Látszik rajta, hogy nem mai darab, és ezt nem csak a grafikára értem, 1999-ben jelent meg, elég úttörő játék volt. Biztos úgy lehetsz vele, mint én az Operation Flashpointtal, hogy mai napig az nyújtotta a legnagyobb élményt az fpsek közül (talán még a line of sight, meg a vietcong volt hasonlóan jó), de már nagyon régóta, csak mint emlékre tekintek rá, és jobb is így.
-
Kuncsaft
csendes tag
válasz
DrGonzo22 #38 üzenetére
Egy kis izelitö az EQ-bol. Ne a grafikát nézd, mert ez még 2001-es, (Azóta javitották már a sok kiegészitökkel) és azt láthatjuk, amikor a serverek között összemérik ki a legjobb Monk: KLIK amolyan arénába
Ugyan az Rogue-ba és warrior-ba.
PL a Warriorba van egy "hölgyike" egy lángoló kardal, az a GM.
A lángoló kard pedig a Paladin epic fegyvere, minden kasztnak megvan a maga epic fegyvere, warriorét is lehet látni, (Majdnem úgy nézz ki, mint a lézerkard piros és kék, akkor egykezes, de a 2 kardot egybe lehet rakni, és akkor 2 kezes) -
DrGonzo22
őstag
Nem ismerem, ezért nem nyilatkozom. Tőlem az ilyen forgórúgásos monk, illetve egyéb ázsiai dolgok amúgy nagyon távol állnak. Az, hogy a questek eventeket indítanak el, elég megszokott a wowban is, illetve szerintem nincs is sok jelentősége, úgyse fog az ember sokat vacakolni már a szintezéssel. Mondjuk én az elérhető questek 99%-át megcsináltam a wowban több karakterrel is, szerintem meglehetősen jópofák, hangulatilag nagyon jól illeszkednek az adott területekhez, stb. Grafika-zene-zónák-questek tehát maga a wow világa szerintem nagyon magával ragadó, ebbe biztosan belejátszik az is, hogy a warcraft 1-2 meghatározó késő gyerekkori élmények voltak, a w3/tft pedig letaglózott
(amúgy nem vagyok egy nagy pc-játék rajongó). Ez a súlyhatár dolog csak megerősít abban, hogy a két játék valószínűleg nagyon különbözhet egymástól, valószínűleg az eq nem az endgame-re hegyezte ki a hangsúlyt, és emiatt nem is népszerű. Ha wownak nem találják ki a raidezést, mint endgame tartalmat, az is régen befulladt volna. Súlyhatár bevezetése a wowban nem érintene semmi lényegeset, meg elég bárgyú dolog is lenne, tekintve, hogy egy miner adott esetben tonnányi köveket cipel
Ha nem lettek volna a progress raidek, maximum 3-4 hónap játék után otthagytam volna én is, mert ezen kívül hosszútávon nem szórakoztató - én a wow pvp részét nem szerettem, akkor sokkal inkább w3, vagy dota. Az 5 fős tartalom jópofa, de nagyon gyorsan könnyűvé válik, elavul, és nem csak a gear miatt. Ott volt például heroic Eregos, ami nem scaleződött a gearrel, és volt rá a 3 void achievement, amiből főleg a ruby volt nehéz. Az ember kicsit megértette a fightot, írt rá két timer macrot, és kész, onnantól fogva rutinszerűen ölte. Ez kb. egy délután erejéig leköti az embert, de nem tovább, és talán a hc ruby void volt minden idők legnehezebb 5 fős fightja. (Aztán lenerfelték 2, vagy 3 alkalommal is, és egy agyatlan baromságot csináltak belőle, pedig szerintem jópofa volt az eredeti formájában, csak ugye nagyon sokan kifogásolták a fórumokon...) De minden 5 fősről el lehet mondani, hogy nincs komoly gear igényük, könnyen átláthatóak, és nagyon könnyen megtanulhatóak, szóval nem alkalmasak arra, hogy hosszú távon megtartsák azt a játékszínvonalat, amit első pár alkalommal nyújtanak. A wotlk alatt nagyon elszaladt a ló az 5 fősek overgearelésével, még gyorsabban avultak el, mint a vanilla/BC ötösök, ezen az achievementek sem segítettek, abból is alig volt, ami nehezített, sok volt az exploitolható, stb.
A raidek azért többnyire tartják magukat, bár meg kell hagyni, hogy a wotlk alatt azokat is rengetegen pugolták, azért BC alatt ilyenek csak nagyon a végjátékban voltak. Egy BT clearhez a 2008-as nyári nerfpatch előtt az emberek nagy része semmilyen formában nem fért hozzá, maximum 2-3-4%-nak volt meg, wotlk alatt pedig ToC 10 fős heroic pugok mentek le eredményesen 2009 novemberében. Szóval sokat esett a raidezés színvonala is, mert sajnos ezt a "bővítést" csak azon az áron lehetett kivitelezni, hogy lebutították a fightokat. Én akkor hagytam abba a wowot, amikor icc megnyílt, és úgy öltük meg saurfang 25-öt 1st try-ra, hogy beproccolt hozzá a mellékes ach is. Az már messze volt a minőségi játéktól, mondjuk egy 8 órás IC wipefesttől, oda még kellett játéktudás, és nem akármilyen élmény volt 8 óra után megölni őket, ott úgy érezhette az ember, hogy véghezvitt valamit, illetve azt, hogy aki ellen harcol, az egy "boss". De ez a bemegyek a raidbe, és elsőre, másodikra megölöm a bossokat, ez minden csak nem szórakoztató. Wotlk alatt Ulduar volt az egyedüli jó raid, eleve meg kellett volna tartani a hm rendszert a hc helyett, ToC egy nevetséges baromság volt azoknak a guildeknek, akik ulduar hmeket csináltak. De ezt az achievementek is tükrözték, csináld meg úgy hc-ban, hogy nincs wipe, stb. ilyet eleve csak egy végtelenül lebutított raidre lehet kitalálni, és nem kevés guildnek simán mentek ezek az achivementek, méghozzá jó gyorsan, többnek, ment ez, mint az uld hm-ok. Most meg a cataclysm kapcsán hallom, hogy nagyon igénytelenül csinálták meg a hc módokat, volt ez a feral druid exploit is, stb. A normál mód pedig már szinte nem is kihívás, elképesztően sok guild túl van már rajta. Hova vezet majd ez megint?Nagyon át kéne gondolnia a Blizzardnek ezt az egészet. Sokkal több nehézségi szintre kéne belőni a játékot. El kéne törölni az ach rendszert, csak felesleges e-peen mutogatásra jó az egész. Bőven elég az, ha trackelhetőek a boss killek, nem kell ezt cifrázni marhaságokkal, BC alatt is megoldotta a community a válogatást. Úgy kéne megszerkeszteni a raideket, hogy mindenki megtalálja a neki való tartalmat, ennek ezerféle módja lehetséges. Szintén a minimálisra kéne szorítani a nem tényleges játékra fordított (azaz kötelezően fordítandó) időt - gondolok itt olyanokra, mint daily quest, és barátai, dögunalmas, rutinszerű dolgok, amire egyszerűen rá van az ember kényszerítve (igaz azért mára már nem kell belehalni). Sajnos eléggé oda jutott az egész, hogy 99%-ban csak valamilyen cél (ach/loot) érdekében játszanak, és nem magáért a játékélményért - azt szeretik megkerülni mostanában. Azért a jó guildekben mai napig a tevékenység a fontos, például az én exguildjeimben nagy ívben tett mindenki a lootra, úgyis tudta mindenki, hogy meglesz minden, ami kell, még előbb is, mint másoknak az adott realmen, olyan mindegy, hogy pontosan mikor is kapja meg valaki azt a staff-ot, vagy bracert, stb. Az achivementekből is csak azok érdekesek, amelyek változtatnak valamit a fighton, ezért volt jó a hm. De vannak guildek, nem is kevesen, akik inkább lejárnak a raididejük alatt az előző tiert raidezni a "bent maradt" pár darab lootért, mintsem, hogy elkezdenék az aktuális contentet. Ez már mindennek a legalja, képes a rutinszerű dolgot folytatni heteken át pár szinte felesleges itemért akár heteken keresztül is egy guild, ahelyett, hogy valódi játékélményt nyújtó dolgot csinálni - sosem tudtam megérteni azokat, akik ilyen guildekben játszottak.
-
Kuncsaft
csendes tag
válasz
DrGonzo22 #34 üzenetére
EQ-t 2 és fél évig toltam. És nem az EQ2-röl irok.
WOW-ba nincs olyan, ami az EQ élményét emeli, és az EQ sokkal összetettebb, PL van súlyhatár, tehát ha tul vagy terhelve, nem tudsz megmozdulni.
EQ-ba PL egy quest folyamán, a Frost Giantok (Jég Óriások) kijönnek a városukból és megtámadják a jég törpék városát. A cél az a questbe, védeni kell a törpe királyt.
De ugyanezt láttam törpéktöl is, megtámadtak egy orc erödöt, és pár jég óriás segitete a orcokat. (Arról loptam ki képet is, azóta is megvannak).
Ilyen kis apróságok feldobják a játékot, mégha csak néző is vagy.
És még sorolhatnám a hasonló NPC által irányitott kis dolgokat.
Ez a WOW-bol kimaradt, és akkor nem beszéltünk a fajok illetve a kasztokról.
WOW közelébe sincs az EQ-éhez.
Paladin alap kedvencem, éshát a Pala, az warrior + papi varázslatokat tud.
WOW-ba meg se közeliti sajna az EQ palát.
És akkor ott vannak a mozgások, EQ-ba a monk nagyon el lett találva, (PL körives rugással)
A különbözö spell effektekröl ne is beszéljünk.
De mint mondtam, "kinek a pap, kinek a papné"
Hogy miért nem annyira elterjedt az EQ? (Sokan azt hiszik a WOW az elsö MMO)
Talán azért, mert fizetös, és a Sony ahogy lát egy tört szervert, kegyetlenül lecsap.
Nekem kikapcsolódás az MMO, pedig feleségem van s 3 gyerköcöm -
Djuree
félisten
"Véleményem szerint nehéz helyzetbe és lépéskényszerbe kerül az idén a Blizzard. Nem csak azért, mert saját maguknak is konkurenciát fognak állítani az ördög 3. eljövetelével, hanem, mert szinte minden hónapban fog jönni egy "színesebb", "szagosabb" MMO, a témák széles skáláját felölelve a Csillagok Háborújától, a Warhammer-en keresztül, a Hello Kitty-ig. "
1. a D3 nem lesz konkurencia, mivel nem mmo lesz, és nem a multi lesz a fő vonala...igaz már erős lesz a multi része is...de még mindig főként single játék lesz...
2. az old republic meg a 40k mind sci-fi mmo-k lesznek, a wow meg fantasy, tehát megintcsak nem konkurencia...
3. ez a szargagyi wow utánzat rift meg megint csak bukó...ami megszorongatta kicsit a wow tökeit az az aion, de az is csak kicsit, pedig sztem jobb is lett mint a wow, mondom ezt úgy hogy wow-oztam is 1 évig, meg aionoztam is 1 évig...asszem erről ennyit, zárható
-
DrGonzo22
őstag
L2-höz, illetve RoM-hez volt szerencsém, ezek objektíve meg sem közelítik a wowot, semmilyen téren. A RoM egy igazi katasztrófa volt, a teljesen tartalom nélküli játék mintapéldája lehetne. Az L2-t csak privát szerveren próbáltam, de olyan szinten volt ellenszenves az egész, hogy 10 percig bírtam. Később több forrásból is kiderült, hogy az a játék is híján van bármiféle tartalomnak. A RoM-ra sajnos elég sok időt elvesztegettem, mert felszinteztem egy karaktert - illúzióim nem voltak, inkább az hajtott, hogy ezt most tényleg komolyan gondolják, vagy lesz változás max szinten, komolyan gondolták... EQ biztos érdekes lehetett a maga idejében, wow után számomra nevetségesnek hatott. Lotro pedig az a szint, hogy ingyen sem kell. Szerintem wowon kívül nincs is játszható mmorpg (wow se azért sikeres, mert mmorpg, de ez már egy másik téma), mert nincs bennük tartalom, wownak is csak egy szűk része élvezhető (progress raid, aréna), ebben részt vesz az előfizetők 0,5-1%-a. Hogy a maradék 99% miért "játssza" a wowot jó kérdés, régebben nyilván a w1-3 rajongóit vonzotta be, hogy ma mi az oka kérdéses, divat/megszokás/pangó játékpiac, ezek mind közrejátszhatnak, de számomra akkor sem magyarázza meg, mi a jó nekik ebben. Ilyen alapon egy Tamagochi is megtenné, mert ne legyenek illúziók a 99% bg-t farmol (na ezt nem tudom, hogy bírják elviselni), százezredszerre lezavarja a napi x 5 fős szart, elavult contentet raidezik, olyan szimbólumokat farmol, amiről azt hiszi elfedi mérhetetlen szánalmasságát, pénzt gyűjt, alkalmanként fórumokon hőbörög, hogy ezt, vagy azt nerfeljék... Elég komoly szegénységi bizonyítványt állít ki magáról az az ember, aki ebben részt vesz, de ez legyen az ő bajuk.
-
Kuncsaft
csendes tag
WOW-ot most nyomom, de meg se közeliti az Everquestet.
Nem rossz a maga nemébe.
Sok MMO-t nyomtam már, 1999 ota, de elsö a EQ, utána WOW, Runes of Magic, L2....
De kinek mi, mivel nem vagyunk egyformák, valakinek ez, valakinek az jön be. -
DrGonzo22
őstag
válasz
CsiguszMaxim #30 üzenetére
No igen, ez nekem is szemet szúrt
-
DrGonzo22
őstag
Csak annyit szeretnék kérdezni, hogy a cikkíró mikor kezdett el wowozni, erősen gyanítom, hogy wotlk alatt, mert különben nem róná fel a cataclysmnek azt, hogy visszatér (ha visszatér egyáltalán) arra a nehézségi szintre, ami vanilla, BC, (ulduar hm wotlk alatt) alatt alapértelmezett volt...
Egyébként arra is kíváncsi lennék, hogy nem raidező emberek (az esetleges arénázáson kívül) mit tudnak a wowban csinálni? (A farm raidezést nem igazán tekintem raidezésnek, mivel semmiféle játékélményt nem nyújt, szintúgy nem pvp a bg.) Számomra ez egyszerűen rejtély, és még soha senki nem tudott rá válaszolni. Szintén meglepve olvasom az olyan véleményeket, hogy a wowból kiveszett az rpg elem. Vanilla óta játszom (azaz egy éve befejeztem, bár ez lényegtelen, mert ismerősök révén pontos rálátásom van az azóta történtekre is), de szerintem a wowban sosem volt kidolgozott rpg, ez egy ügyességi csapatjáték, ami egy nagyon eredeti és sikeres fantasy (w3-tft) világban játszódik, tulajdonképpen a warcraft rts-ek lore-ján élősködik.
Kíváncsian várom a válaszokat.
-
CsiguszMaxim
senior tag
válasz
Feruendios #25 üzenetére
Én speciel utálom a Dota-t főleg azért mert tönkre tette a WC3-at mint RTS-t.
-
Meglivorn
aktív tag
válasz
Feruendios #25 üzenetére
"Kivettek mindent ami RPG, "
Ezt úgy mégis honnan? Csak érdekelne milyen RP volt benne ami most már nincs -
Tyrel
őstag
A klánunkban többen (5-en) is kaptak VIP kulcsot, ezek 25-ször használható bétakulcsok, melyek elvileg minden további bétára garantált meghívást jelentenek. A Beta5-ön működött a dolog, mindenki bekerült velük.
Akit érdekel, az írjon a chatboxunkra, fórumunkra, ahova tud, cserébe fontolja meg hogy legalább egy béta alatt velünk játszik együtt, hogy eldönthesse szeretne-e csatlakozni hozzánk élesben.
-
sviba
tag
válasz
Feruendios #25 üzenetére
Én speciel utálom a Dota-t főleg azért mert tönkre tette a WC3-at mint RTS-t
Nofene, azt hittem egyedül vagyok ezzel....
-
Feruendios
tag
Én speciel utálom a Dota-t főleg azért mert tönkre tette a WC3-at mint RTS-t. De a LoL egy nagyon jó játék lett.
Vetettem egy pillantást a Cataclysm-re este, igaza van a cikk írónak nagyon rossz irányba ment el a játék. Kivettek mindent ami RPG, amit a Paladin-al műveltek az meg valami förtelem.
-
L4mie
veterán
válasz
Feruendios #23 üzenetére
jah ez jófajta
már aki bírja a DOTa-t ^^
-
Feruendios
tag
A WoW az WoW, most ha valaki lemásolja annak mi értelme, ha abba hagyom a WoW-ot akkor nem akarok annak a jobb/rosszabb másolatával játszani.
Aki jó alternatívát keres annak a LoL-t League of Legends-t ajánlom.Adok egy Ref linket ezzel rengeteg időt meg lehet sporolni, alapból 10. szint:
http://signup.leagueoflegends.com/?ref=4c82020dbd919580065893
-
Tyrel
őstag
Akit érdekel a Rift és kell neki béta kulcs, társaság, további információ, látogasson el a Renegade weboldalára
-
L4mie
veterán
WoW ot toltam 5 évig, nagyon szerettem, sajnos személyes okokból abbahagytam, nagy kompromisszumok mellett mennék csak vissza amik úgy se fognak teljesülni.
Riftre még novemberben jelentkeztem, a mostani eventre kaptam meghívót (jan 25-28)
röviden:
Természetesen szintén vörös oldal (fenét se érdekli a csillámpóni frakció), a karaktergenerálás szintén bejött, nagyon csinos kis (nightelf/naviszerű) csajszit csináltam.
Logolás ===> GO!Tiszta WoW (ez nekem előny), aki WoWozott annak nem lesz nehéz megtanulni az irányítást, a talent rendszert a gombok helyét. Van egy csomó furcsa dolog, kis apróságok, amik inkább hasznosak. pl térkép átlátszóbb lesz ha mozogsz, ha megállsz akkor stabil, Qhelper pöpec etc.(nem ragoznám)
Grafika: tényleg szép, be is ette a gépem amikor egy kb 20 fős Riftraidet csináltunk lvl10 körül. Viszont a mozgások még nem az igaziak, mondják, hogy a WoWban gagyik az animációk, mozgások etc, nekem az teljesen megfelelt, de ebben az elején nagyon furcsán futott, ugrott, ütött a kis rugóm.
Aztán kb 3 óra game után már nem tűnt fel, az biztos, hogy ezen még van mit alakítani.A kaszt és a talentfák amik igazán érdekesek lesznek, ezek ballanszolása szerintem majd komoly kihívás lesz a fejlesztőknek, de mindenképpen érdekes, gyakorlatilag van 4 fő kaszt, azon belül kb. 8-10 alkaszt. Nekem pl. Cleric em volt magasabb szintű, ami valamiféle CementShaman-Druid-Holypala kombó volt....érdekes volt, de egyben izgalmas is lehet, ha nem kerül milliókba a retalent, esetleg van dualtalent.
Edit.:Jah keveslem azt a játszható 6 fajt....amiből 4 majdnem ugyanolyan.
Sajnos nem volt időm túl sokat játszani vele (röpke 4-5 óra) de a véleményem az, hogy biztos, hogy nem lesz trónkövetelő, de mindenképpen jó alternatíva a WoWot megunt, vagy valamiért elutasító gamereknek, kockulni egy másik MMO-ban.
-
Valzor
aktív tag
Én is WoWoztam régebben, ma már nincs rá idő, maradtak az online kattingatós játékok. Az Erepublikot csak ajánlani tudom, ref link az aláírásomban.
-
oxox
addikt
"Zuzuval beszélgetni"....sajtreszelo
-
kaptam kodot, leszedtem az installert, felment a jatek, inditom, loginnal meg nem enged be 2002-es hibara hivatkozva.
Nem tudok belepni, sehogysem.
-
" olyan, mint Zuzuval beszélgetni, de ezt szerintem az olvasók, az átlagéletkor miatt nem nagyon értenék. " De értik
A témában viszont nem vagyok járatos, ezért off -
-
Meglivorn
aktív tag
Próbáltam a Rift betat, egy estét játszottam vele, végigmentem a definats kezdőtörténeten, utána megcsináltam pár questet, meg egy rift eseményt is.
Nekem pontosan ellenkező a véleményem. A rift szép, ezt nem tagadom, ugyanakkor valami hiányzik a grafikából, valahogy mesterséges az egész. Ugyanezt éreztem folyamatosan LotROban is ugyanakkor WOWban és Aionban sosem. A küldetések és a háttér nem volt olyan erős, olyan magávalragadóan előadva mint akár a cata küldetései (és ne felejtsük el, a kieggel a régi területeket is átalakították, új questek, történetek vannak), az animáció sem nyűgözött le valahogy.Jó lenne a wownak végre egy erős vetélytárs, de valahogy úgy érzem, nem a Rift lesz az, hiába is próbálják azzal reklámozni. A GW2 esélyesebbnek tűnik.
(Személyes kedvencem és idén általam egyik leginkább várt játék meg a SWTOR de az már végképp offtopic itt.) -
dave666
aktív tag
WoW
Régebben én nyomtam a haverokkal, rá voltunk kattanva,mára már kinőttem belőle
Aki játszani akar egy jó online játékkal annak ajánlom -
Xirtam
veterán
Ránézésre is gagyi a játék! :S
-
edward2
addikt
Mi az a Cata? ja hogy te a WoWról beszélsz akkor miért nem azt írod a címbe??
-
subpixels
tag
Én mostanában szeretem volna kipróbálni a The Rift, sajnos nem kaptam beta invite kulcsot. Elsőre jónak tűnik a játék, legalábbis a különböző videókból itélve. Remélem lesz hozzá open beta, vagy trial, mert nem szeretném előrendelni vagy megvenni a játékot, hogy ki sem próbálhatam azt.
Szerintem pedig World of Warcraft nem kell félteni, a fejlesztők tudják mit csinálnak, elvileg nem lett rossz a Catalysm. De meg látjuk mit hoz a jövő.
Új hozzászólás Aktív témák
- Digitális Állampolgárság Program DÁP
- Óra topik
- 3D nyomtatás
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Milyen autót vegyek?
- Autós topik
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- Nők, nőügyek (18+)
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- További aktív témák...
- Apple IPad pro 12.9 4th gen 256GB wifi+sim 97%-os Gyári akku
- PlayStation 5 (PS5.) SLIM 1TB. SSD. Digital Edition & Sony PlayStation VR2. Virtuális szemüveg.
- Dell Precision 3580 i7-1370P//32GB DDR5 RAM// 1TB SSD/ RTX A500
- ÁRCSÖKKENTÉS Menő retró konfig: Q9550, Gigabyte P43, 4GB RAM, ASUS GT730
- Amd Ryzen 5 3600xt, Zotac Rtx 2060 12GB, 24 GB Crosair 3200MHz, komplet gamergép.
- Samsung Galaxy A52s 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Telefon felvásárlás!! iPhone 12 Mini/iPhone 12/iPhone 12 Pro/iPhone 12 Pro Max
- HIBÁTLAN iPhone SE 2020 64GB White -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2906, 100% Akkumulátor
- Telefon felváráslás!! Samsung Galaxy S22/Samsung Galaxy S22+/Samsung Galaxy S22 Ultra
- REFURBISHED - HP USB-C Dock G4 docking station (L13899-001)
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest