Új hozzászólás Aktív témák
-
Lenry
félisten
na még egyszer: ez itt az én saját személyes blogom. arról, úgy és olyan cím alatt írok, amilyent csak akarok.
nem kötelező olvasnod, sőt, szeretnélek megkérni, hogy ezentúl ne is tedd, mindenkinek jobb lesz.másrészt: nem kérdeztem. tényleg. sehol nem kérdeztem. sem a címben, sem a szövegben.
sőt! a szöveg végén egyértelműen utaltam arra, hogy lesz következő rész, amiben megtudhatja az olvasó, hogy mit veszekpersze aki csak kommentel, de nem olvas, az valóban félreérthet dolgokat, de bíztam benne, hogy az itteni közönségnek ennél több agya van.
-
Lenry
félisten
hogy legyen mit kérdezned
amúgy továbbra se értem mi a bajod....
ez nem kérdezős topik volt, egyetlen egyszer sem utaltam rá, hogy az lenne. nagyon rég leszoktam arról, hogy PH!-n bármiről kikérjem az itteniek véleményét.
ez itt most arról szól, hogy jutottam el a vásárlásig és mik a tapasztalataim a kiszemelt kocsival.
vagy igazából amiről csak írni akarok, mert ez itt az én blogom. -
Lenry
félisten
mivel úgy látom ebben a témában kitomboltátok magatokat: itt a folytatás
-
jerry311
nagyúr
Szépen etetitek a PH! fő trollját.
-
bambano
titán
nem kötöttem bele semmibe.
TÉNY, hogy a régebbi környezetvédelmi normáknak megfelelő autóknál kisebb a késedelem.
az is tény, hogy a szabadszívású benzineseknél kisebb a késedelem, mint a turbós benzineseknél. azt is elfogadhatod tényként, bizonyítás nélkül, hogy minél nagyobb turbóval fújják meg a motort, annál nagyobb a késedelem. -
válasz
Foglalt név #107 üzenetére
Legjobb emlékeim szerint a kétüteműeknek kifejezetten élénk gázreakciója volt, sokkal közvetlenebb, mint egy modern, injektoros szívóbenzinnek.
-
bambano
titán
válasz
Foglalt név #103 üzenetére
én próbáltam figyelni arra, hogy ki mit írt ide, így az az elképzelés alakult ki bennem, hogy egy elég sok köbcentis v8-as jeep-pel, találgatás szintjén grand cherokee-vel jár.
a jeepben és a v8-ban biztos vagyok, a sok köbcentiben is eléggé, a nagycsirkében nem. -
ha olyan helyzetekben vagy, ahol minden másodperc számít, ott hogy kezelsz le egy váratlan eseményt?
Ugyanúgy, mint bármilyen más előzés esetén.
Teljesen mindegy, hogy egymásodperces vagy félperces ablakod van a biztonságos előzés megkezdésére, ha abban az ablakban kezded meg, akkor jó vagy és ha valami váratlan történik (az útszéli bokorból előugrik egy őz vagy nem tudom mi), akkor arra ugyanúgy kell reagálnod. -
-
Lenry
félisten
bár én alföldi főutakon vezetek, Vas megyében ritkán járok, de továbbra is fenntartom, hogy abba az előzési helyzetbe, ahol az automataváltó bambasága már létkérdés, bele sem szabad menni.
ha olyan helyzetekben vagy, ahol minden másodperc számít, ott hogy kezelsz le egy váratlan eseményt? -
Előkészíteni a motort? Mi ez, talán kelt tészta?
Nem, mechanikus szerkezet, aminek az állapotváltozásai időt vesznek igénybe.
Egy normálisan megépített autóval, ahogy mások is írták, elég elhatározni, hogy előzzünk, abban a pillanatban megindul
Ilyen nincs. Még egy sokszáz lóerős szívóbenzines se indul meg instant alacsony fordulatszámról és hát a magyar utakon azért nem azok a jellemzőek, hanem leginkább a turbódízelek (meg most már a turbóbenzinesek), ahol a turbónyomás felépüléséhez kell idő.
(Egyébként persze a környezet rengeteget számít, ha valaki alföldi főutakon vezet, ahol nagyjából háromezer kilométerre lehet ellátni, az tök más, mint mifelénk, ahol tényleg számít minden másodperc, mert össze-vissza kanyarog a 84-es meg a 85-ös és forgalom is van). -
bzoley
veterán
Előkészíteni a motort? Mi ez, talán kelt tészta? Ez a bíbelődés ugye nem igényel időt, figyelmet. Ezért nem is fogja felfogni a különbség lényegét. Eltervezi az előzést, előkészítgeti a motort, felmos, elmosogat, aztán előz. Egy normálisan megépített autóval, ahogy mások is írták, elég elhatározni, hogy előzzünk, abban a pillanatban megindul és pár másodperc múlva le van tudva az egész. Semmi mással nem kell foglalkozni, csak azzal, hogy szabad-e az út. Én csak azért szoktam néha előre kicsit megpöccinteni a gázpedált visszaváltásra ösztönözve, hogy "óvatosabban" gyorsuljak, egyébként hajlamos elkalandozni az autó hátulja.
-
A 160 pacis (350-380Nm) insigniámat csak leparkettázod, 0.5mp, míg visszavált, és elkezd húzni.
Amit bambano mondani akar, de nem nagyon sikerült neki kifejtenie, az az, hogy kéziváltóval (vagy kézzel zaklatott automatával) elő tudja készíteni a motort, visszavált, amikor már látja, hogy mindjárt előzni tud, vagyis az előzés tényleges megkezdésekor már magas fordulatszámon pörög a motor, már van turbónyomás, csupa olyan dolog, ami egy teljesen automata váltónál nem lesz meg akkor, amikor elkezded az előzést. És azt azért senki sem hiszi el, hogy ha 1200-as fordulattal gurulsz, akkor onnan egy pillanat alatt felépül a turbónyomás meg a 3000-es fordulat, hogy a 160 lóból legaláb 120-130 megjelenjen.
(A családi autónk szintén 160 lovas, kétliteres dízel, kézi váltóval). -
bambano
titán
nem volt szó arról, hogy kinek mi a jó.
arról volt szó, hogy a váltó milyen. hogy ezt utána ki hogyan értékeli, a preferencialistáján hol van, arról nem esett szó. a te váltód is olyan, mint amit mondok, ezt onnan tudom, hogy TE LEÍRTAD. a te preferencia listádon a bal térded előrébb van, mint ez az előzési szituáció, és ebbe nem hogy nem kötött bele senki, véleményt sem írt róla.
Lenrynek megfelel a hatvanakárhány lóerős poroszkálás, erről sem volt egy negatív vélemény se.arról volt szó a kezdetek kezdetén, AMIKOR MÉG NEM MONDTA, HOGY MÁR MEGVETTE, hogy van egy ilyen jelenség, és döntse el, hogy együtt tud-e élni vele. tájékoztatást kapott, hogy jobban dönthessen.
nem értem, mi az egésszel a bajotok.
-
ncc1701
veterán
Amúgy meg ha szoktál nézni totalcar videókat, akkor az is meglenne, h ugyanazt a motor-váltó kombinációt több féleképpen lehet programozni, ők is van, h egyiknél szidják, a másiknál dícsérik. Nem egyszerű a történet. Plusz nyilván függ a vélemény a vezetési stílustól is. Ha én baromkodni akarok, akkor a kis swiftemmel csinálom, szerpentinen, mert az pici, könnyen kanyarodik, könnyű, jól megy. A nagy kocsival nyaralni járok, vagy nyaralóba, családdal, nyilván máshogy vezetek, mikor nem csak a saját életem múlik a baromságomon. Vagy mondjuk teli a puttony, és nem akarom, h boruljanak a dolgok. Ergo még az is lehet, h ami nekem jó, az más szerint tök szar alapjában véve.
-
#21346560
törölt tag
"abban az időpontban, amikor megkezdem az előzést, akkorra a kéziváltóval már túlvagyok a váltáson, az automata még akkor kezd szöszmötölni. tehát bármennyi idő alatt váltok kézzel, és bármennyi idő alatt vált az automata, a kézi jobb, mert annak a váltási idejét nem mérem bele a történetbe, az automatáét meg igen."
ÁÁÁÁÁ! Most jöttem rá, hogy csak trollkodsz!
-
ncc1701
veterán
Ne viccelődj, nekem csak a gázt kell lenyomnom, neked meg el kell kezdened gépészkedni.
Soha semmi hátrányom nem volt az automatával, de biztos meg tudod magyarázni, h miért szar, hiszen már az ókori görögök is kitalálták, h a nyúl nem előzheti le, érheti utól a teknőst.
Egyet viszont tudok, manulális autóban x idő után fáj a bal térdem, automatában nem. Az x az adott edzésemtől függően lehet akár 30-45 perc is, automatával meg lemegyek a tengerpartra is akár.
Nem fikázom a kocsidat, nagyjából teljesen leszarom, milyen vasad van. Nekem a kocsi nem f@sztoldat, van egy igényem vele szemben, ha annak megfelel, akkor marad. Ha 5 éves, ha 10, ha 20, nem érdekel. És az sem, h mennyi millió, mert nem ettől leszek sem boldogabb, sem komolyabb ember. Aki szemében meg igen, az meg az én szememben éretlen gyerek. Kb ennyi.
Ja, és asszem pontosan tudod, h erre a vasra annyit kell költeni, mint egy 7-es bömbire, ergo asszem ez nem csóróság kérdése. -
bambano
titán
azt kellene már érteni végre, hogy nem ugyanazt mérjük.
abban az időpontban, amikor megkezdem az előzést, akkorra a kéziváltóval már túlvagyok a váltáson, az automata még akkor kezd szöszmötölni. tehát bármennyi idő alatt váltok kézzel, és bármennyi idő alatt vált az automata, a kézi jobb, mert annak a váltási idejét nem mérem bele a történetbe, az automatáét meg igen.másrészt azt, hogy le kell maradni és úgy előzni, nem én írtam, olvass vissza.
azon meg, hogy egy 1gen olajkályha insigniából lefikáztad az autómat, mocskosul röhögök.
-
ncc1701
veterán
Automatánál nincs ilyesmire szükség. A 160 pacis (350-380Nm) insigniámat csak leparkettázod, 0.5mp, míg visszavált, és elkezd húzni. Nem több idő, mint elengedni a gázt, kuplungot benyomni, váltani, kuplung vissza, és nyomni a gázt. De ha nagyon akarom, felül tudom bírálni, h melyik fokozatban legyen, de nem is emlékszem, mikor csináltam ezt. Valami nagy emelkedőn praktikus lehet kicsit hagyni forogni. De akkor sem kell, mert érzi, h kell a fordulat, és nem vált el 2000rpm-nél akkor az enyém.
Persze mondjuk ehhez alapkövetelmény, h ne valami alapmotoros vacakról beszéljünk. Szerintem valami nagyon régi, rossz tapasztalatod van, valami ezer éves, hidrós váltós, kis motoros, nyomatéktalan akármivel. Ezt alátámasztja az is, amit fentebb írtál, h le kell maradni, majd gyorsítani, és úgy előzni. Rendes autónál, amiben van valamennyi erő is, ilyesmire nincs szükség. Gyengével meg hiába a manuális váltó, úgy sem érdemes pattogni.
Írhatnál autóra példát, én is írtam.
-
Somatom
veterán
-
bambano
titán
válasz
#21346560 #57 üzenetére
az autót vezetni kell, nem koncertezni benne
egyébként nyilvánvalóan attól is függ, hogy kinek mi a véleménye a témában, hogy milyen kéziváltósból milyen automatába ült bele. mert ha egy 1.0 htp skodából átültetnek egy 5.0v8 nagycsirkébe, akkor nyilvánvalóan tetszeni fog a nagycsirke akkor is, ha egyébként gagyi. -
bambano
titán
válasz
Foglalt név #61 üzenetére
majdnem jó helyen keresgélsz.
az automata azért lassabb, mert akkor kezd el kavarni a fokozatok között, amikorra a kéziváltót már régen átkapcsoltam. tehát kéziváltós autónál már régen az előzéshez tervezett fokozatban van az autó, és elkezdem pörgetni a motort akkor, amikor megkezdem az előzést, miközben az automata akkor kezdi el a találgatásait a fokozatok között. ezért gyorsabb a kéziváltó bizonyos helyzetekben.
maga a fizikai váltás valóban az automatánál gyorsabb, meghúzogat pár fékszalagot vagy old egy kuplungot és összetol egy másikat, ez gyorsabb, mint a kézi váltás. -
ncc1701
veterán
válasz
Foglalt név #65 üzenetére
Automata váltó célja szerintem annyi, h kényelmes legyen. Nem kell mindent belelátni, hosszú távon sokkal pihentetőbb egy automata autót vezetni.
Csapatni, pályára meg ott a manuális. Sztem ez az emberek 99,99%-nál nem szempont. -
Foglalt név
addikt
Milyen célból ültetnéd be őket?
Ha jól értem, te inkább az automatát preferálod, ami mára kezd egyeduralkodó lenni, a legolcsóbb és legegzotikusabb autók kivételével. Ergo, bátran választhatsz kedvedre anélkül, hogy a pár maradék hülyét is megtérítenéd, nem?
Valahogy a dolog számtalan hátránya ellenére az emberben megvan ez a beteges vágy, hogy mindenki másnak is azt kéne szeretni, mint neki magának. -
Coyot
őstag
Rosszul tudod, 2.5 V6 dízel és 3.0 mv6 benzinese is volt automata. De mondhatom az akkori mergákat is, azok is dög lassúak voltak, de mégis kényelmesek.
Mérce mert azok tényleg tököltek, egy mai akár amcsi takony automata amcsi piacra programozva is teljesen élhető - ha nem te vagy a sumaher.#65 Foglalt név
Akar a fene téríteni. Főleg nem itt. Ettől még elvitathatalan előnye az automatának hogy leszarod a fokozatokat mert az a váltó dolga, ezzel próbáltam reflektálni a számolós gondolatmenetedre, merthogy automatával nem érdekel mikor kellene váltani és nem érdekel mikor vált, csak oldja meg. Azt szeretném elmondani, hogy aki itt fél másodperceket számolgat az szerintem teljesen rossz irányból közelíti meg a dolgot.
A beültetés célja pedig az hogy megtudd milyen mikor kényelmes autózni és relax van. Semmi több.Amúgy minden autóm manuális - de ennek anyagi oka van inkább mint elvi vagy kényelmi, de szerencsére sokat mentem automatával is.
-
Coyot
őstag
válasz
Foglalt név #61 üzenetére
Ez így van ha valaki racse, meg manuális fejjel gondolkodik. Az automata azért jó, mert konkrétan leszarom milyen fokozatba van meg mikor kell váltania - oldja meg engem meg hagyjon békén, mivel automata mindig jó fokozatban lesz. Még a régi Opel Omegás időkben lehetett mondani hogy feltűnően lassú egy váltó (jókis mv6
) de manapság ez tényleg annak fontos aki sumahert akar mindenáron játszani.
Mondjuk beültetnék pár ilyen arcot egy jókis jeep grand csirkébe v8 benzinnel egy hétre, hogy érezzék milyen amikor nyugiban lehet közlekedni és csak nyúlik a váltásokkal az autó mint a takony -
Foglalt név
addikt
válasz
#21346560 #57 üzenetére
Azt hiszem egy kicsit túlzóak a kijelentések mindkét oldalról. Az automata váltó nem tud gyorsabb lenni, mint a manuális, mivel utóbbinál önmagában képtelen váltani így nem is értelmezhető ez az összehasonlítás.
Pont itt van a kutya elásva, az egész kérdés szubjektív. Te élheted meg így és lehet objektíven is igaz a dolog, ettől még nem lesz mindenkire igaz.
Van egy mérhető része a dolognak, ha kapsz két megegyező autót melyikkel leszel bizonyos körülmények között gyorsabb. Azonban belülről még mindig élheted meg máshogy, mivel a manuálisnál a teljes döntési mechanizmus a fejedben zajlik le és emiatt az autó "reakcióidejéhez" nem adódik hozzá. Értsd, ha eldöntöm, hogy visszaváltanék, akkor onnan kezdem számolni az autó reagálását, hogy megkezdem a beavatkozást az egyik esetben a váltókarhoz nyúlok, a másiknál a gázra pöccintek, vagy éppen húzogatom a kormány füleit, befejezni pedig akkor fogom, amikor az történt amit szeretnék. Ha ez nem kiszámíthatóan megy végbe, akkor komoly büntetőpontokat oszt az agyad (legyen az egy rossz szinkrongyűrű vagy egy másra hangolt elektronika miatt). -
Coyot
őstag
Jajjdeizgalmas! B5.5-t megtartottam inkább. Várok a világégésre hátha lesz 3 misiért b8.
-
#21346560
törölt tag
Valamit nagyon rosszul csinálsz azzal az automatával...
Nekem picit több, mint 1 éve váltotta le a manuális váltós autót, de csak ódákat tudnék róla zengeni!
Pont az ellenkezőjét tapasztalom a váltójával, mint amiket írtál!Ahogy előttem is írta valaki!
Sokkal jobb, kényelmesebb, és nem utolsó sorban GYORSABB, mint a manuális váltó! -
Lenry
félisten
qué?
már reggel írtam -
nullpoint
őstag
Most akkó megvan a járgány?
-
Üdv,
Winner_hun -
ncc1701
veterán
Nem tudom, miről beszélsz. Nyomok egy parkettát az automatának, visszavált 1-2 sebességet, és megindul. Ugyanannyi idő alatt, mí] az átlag ember kuplungol, és visszavált.
A piros lámpás elindulásod sem értem teljesen, automatánál csak lelépek a fékről, és már azelött gurul, mielött a gázhoz érnék. Tulajdonképp bele kell kalkulálnom, h az elöttem levp még nem indul, és nem szabad túl hamar a gázra lépnem.
-
Geller72
veterán
..Ráadásul ezt már sok másik topicban megbeszéltük (vele). Ő csak egyfajta automata váltót ismer, a többit nagyon nem. Ezt is megbeszéltük már sokszor. Hogy automata és automata közt is óriási difi van. Meg hogy vannak már nem is olyan új automata váltók, amik gyorsabban váltanak/reagálnak, mint a manuális váltóval történő váltás. Valamint, hogy egy automata váltónak több váltási módja létezhet. De ez a kamion mögül előznél és nem tudja lekezelni az automata - még mindig a vesszőparipája.
. És mellesleg nettó baromság.
.
-
bambano
titán
"Az előző autóm kellemetlen tulajdonsága volt a gondolkodás.", és akkor te?
szóval nekem rossz tapasztalatom van egy konstrukcióval, neked meg egy másikkal, akkor ne általánosítsak?most ne beszéljünk arról, hogy a terhelés váltást lehetetlen beleprogramozni a váltóba... nem véletlen, hogy több autón is lehet kormány mögötti fülekkel váltani, illetve minden általam ismert automata váltóba programoztak kickdown-t.
felmerült-e bennem, hogy léteznek normálisan használható váltók? igen, felmerült. csak én különbséget tudok tenni aközött, hogy egy váltó átlagosan egy jó kompromisszum és aközött, hogy időnként kézzel jobban is lehetne.
-
bambano
titán
válasz
Hieronymus #32 üzenetére
1. nem tudod, hogy milyen előzési taktikákat szoktam alkalmazni
2. ne gondold azt, hogy azért, mert itt elmondtam valamiről a véleményem, egy rakás másik kresz szabályt is megszegek vagy nem tudok
3. ne gondold azt, hogy az a sok téveszme, amit feltételeztél rólam, igaz.nyugodj meg, az előzési módszerem teljesen jó.
-
bambano
titán
nem azt állítottam, hogy bele kell-e menni vagy sem.
azt állítottam, hogy nem jó.
van, aki erre felkészül, van, aki nem.
az eredeti állítás az volt, hogy voltál már olyan helyzetben, amikor átlag sofőr a kéziváltóval jobban vált, mint az automata. továbbra is azt gondolom, hogy voltál. nem arról beszélek, hogy hogyan oldottad meg. -
bzoley
veterán
Szóval, mert rossz tapasztalatod van egy ócska konstrukcióval legjobb, ha általánosítasz és félrevezetsz mindenkit. Ennyi sületlenséget nem lehetett egyszerű megírni. Fel sem merült, hogy léteznek normálisan használható váltók?
Ha két autóval hamarabb indulnék a lámpától, az egész sort összetolnám.
Bármilyen lassabb járművet megelőzök bármilyen sebességről abban a pillanatban, ahogy eldöntöm: na most.
Az előző autóm kellemetlen tulajdonsága volt a gondolkodás. A sarkon befordulva, gyorsításkor jutott eszébe, hogy lelassultam, vissza kéne váltani. Ebből még nem következik, hogy mind szar. -
"....de addigra már gyorsítottál, miközben kiderül, hogy nem ő volt az utolsó... upsz."
Semmi gond. legfeljebb fékezni kell egy kicsit, de általában elég elvenni a gázról a lábat.
Ez még mindig biztonságosabb, mint a előzendő jármű mögött kidugni az autód orrát, hogy láss valamit.Upsz, a szembejövő autó is most dugta ki az orrát. Nem baj már kedvezményt adnak a tükörcserére.
Upsz, a szemben jövő akkor húzódott vissza az előzésből, amikor már elindultam, kettő - hárommal visszakapcsolva, teljes gázzal előzni.A KRESZ szerint az előzendő jármű hátulja közelében amúgy sem szabad, mert nem tartod meg a kötelező biztonságos követési távolságot. Nem tudsz időben megállni mögötte, ha erős fékezésre kényszerül.
Az előzés megkezdésekor már nem kell megtartani, Ha a szemben jövők miatt nem lehetséges az előzés, még nem kezdted meg az előzést. Meg kell tartani a biztonságos követési távolságot.Bizonyosan láttál már az országúton, párhuzamosan haladó féknyomokat, mind a két sávban.
Az tipikusan annak a fajta előzési taktikának a következménye, amit te szoktál alkalmazni. Elindult az előzés, de a jármű vezetője kevésnek találta a szabad teret az előzéshez. Meggondolta magát és a fékre lépett. Az előzött jármű vezetője segítőkész volt és fékezéssel akart segíteni az előző járműnek. Az eredmény viszont a szembejövők sávjában haladó jármú visszatérésének megakadályozása lett.Nekem teljesen közömbös hogyan előzöl. Legalább is addig, amíg nem kened rá az autódat az enyémre, az előzési módszereddel. De azt tudnod kell, hogy nem a jobb megoldásra szoktál rá.
-
Lenry
félisten
tehát ha például országúton utolérsz egy lassú kamiont és éppen nem tudod megelőzni, akkor először lelassulsz a kamion tempójára, majd onnan gyorsulsz. ezt az automata nem tudja rendesen lekezelni.
abba az előzési helyzetbe, ahol az automataváltó bambasága már létkérdés, bele sem szabad menni.
de akkor átfogalmazom: nem kerültem még olyan helyzetbe, ahol a váltó gondolkodási ideje túl fontos lett volna.
a mindennapokban egy 68 lóerős autóval járok, ahol az ilyen manőverek egyébként is tervezést igényelnek, az azzal szerzett tapasztalatokat átültetem a többi autómba. -
-
nullpoint
őstag
válasz
Hieronymus #25 üzenetére
"A kemény mag, még az autópályán is ezt csinálja"
Autópályán órákig el tudok lenni kamion mögött, persze ha nem 70-80-al cammog. Na ilyenkor van az hogy kamion mögül előzök.
Persze kivárom a tiszta helyzetet, mert a 2.0 hdi az nem az a motor amivel besüppedsz az ülésbe. De ez egy ilyen móka, gyenge hardverrel valóban előre kell tervezni, ahogy írták.
Belsőben meg azért nem megyek, mert akármikor nagyon ritkán sietnék és bemegyek a belsőbe, azonnal egy barom nekiáll 90-nel menni előttem. Komolyan, ez egy ilyen feature az életemben, hogy nekem lassan, a külsőben kell haladnom.
-
bambano
titán
válasz
Hieronymus #25 üzenetére
teljesen mindegy, hogy honnan kezdem meg az előzést, az automata váltó nem szereti ezt a forgalmi helyzetet.
megvárod, amíg az utolsó szembejövő elhalad, de addigra már gyorsítottál, miközben kiderül, hogy nem ő volt az utolsó... upsz.
azt mondjuk vitatnám, hogy hamarabb előzöl így, mint én, de mindegy.egyébként ja, az én faterom is így előzött, amíg 62 lóerős autóval járt.
-
"... tehát ha például országúton utolérsz egy lassú kamiont és éppen nem tudod megelőzni, akkor először lelassulsz a kamion tempójára, majd onnan gyorsulsz. ezt az automata nem tudja rendesen lekezelni...."
Ez vezetési hiba amit leírsz.
Nulla sebesség eltéréssel kezded meg az előzést. A faterom generációja vezetett így.Távolabbról követve az előzendő járművet, már akkor el lehet kezdeni a gyorsítást, amikor az utolsó szembe jövő még el sem haladt. Jobban átlátható a közlekedési helyzet távolabbról. Az előzés gyorsabban és rövidebb úton hajtható vége. Még üzemanyagból is kevesebbet kell elhasználni az előzésre. A járművet is kíméli az előzés.
A kemény mag, még az autópályán is ezt csinálja. -
Somatom
veterán
Teljesen más kategória. Amíg nem volt utazóautóm, addig telekocsival jártam ki. Kb három évig, kéthetente ki, meg vissza, kisbusszal. Az tulképp teherautó, ülésekkel. Semmi köze egy egyterű komfortjához. Lassabb, vagy sokkal többet eszik, sokkal drágább az autópályadíja. Csak hét személyig szgk díj, ráadásul a vontatmányért is külön fizetni kell. A kollégám kint vásárolt Bora -ját hazahoztam szgk. pályadíjjal. Bp. lakok. A Grand Espace alig hosszabb egy kombi Passat -nál. Egy kisbusszal sokkal nehezebb parkolni, és sok mélygarázsba be sem fér. A Mammutba szoktam járni és az Espace épphogy nem koccolja a magasságjelzőt.
-
bambano
titán
"Minden bizonnyal, de én még nem kerültem olyanba.": szerintem ez kizárható. az automata váltók nagyjából minden olyan forgalmi helyzetben, ahol terhelésváltás van, rosszabbul váltanak, mint az ember.
tehát ha például országúton utolérsz egy lassú kamiont és éppen nem tudod megelőzni, akkor először lelassulsz a kamion tempójára, majd onnan gyorsulsz. ezt az automata nem tudja rendesen lekezelni.
kizártnak tartom, hogy nem volt hasonló eseted.emellett vannak olyan dolgai is az automatának, ami megszokással kezelhető. például a hirtelen elindulást nem szereti annyira. ha lámpától kell indulni, akkor nem akkor indul az ember, amikor a közvetlenül előtte levő autó elindul, hanem akkor, amikor a közvetlenül előtted levő autó előtt levő autó elindul, és akkor fel lehet venni a forgalom ütemét.
nekem a legfiatalabb autómban automata van, azt úgy sikerült megvenni, hogy nem volt más. azt a motort csak automatával adták. de azóta beleszoktam, bele is öregedtem, most már örülök neki, hogy az van. van adaptív tempomatom is, amit írtál, végigmentem Pesten anélkül, hogy bármelyik pedált is meg kellett volna nyomni. lustaság rulez
-
Somatom
veterán
Ha a pakolhatóság, vagy a hátsó traktus kényelme számít, akkor az egyterű az egyetlen értelmes személyautó forma.
Kéthetente nyomok egy Bp - Augsburgot utasokkal, sok csomaggal, úgyhogy nálam ez fontos szempont. Kollégám a Vectra kombi után vett egy Passat B7 kombit (2.0 D). A menés rendben van, a fogyasztás parádés (GPS 130 -nál 5l alatt). De, ami a kényelmet illeti ... hááát... Hátul rövid a lábtér és meredek a támla. Nem volt fincsi 700 -at utazni benne és ezt most a Vectra -hoz képest mondom, nem az enyémhez. Típushibáktól sem mentes. 100 ezer alatt vette és a második túrán melegedett a víz. Típushiba, vízpumpa csere. Szerencséjére korrekt volt a kereskedő, gariban megcsináltatta.
-
Hú a képeken látható Volvó kombi, na azt tudnám imádni. Meg volt belőle egy hosszított változat. Na az nagyon vad
-
nullpoint
őstag
Lunar Rover az jó járgány, nem panaszkodtak még rá.
Nem rohad, bírja a szar magyar utakat, jó a fogyasztása is. A helyedben elgondolkodnék rajta.
-
bambano
titán
"Nem tudok annyira jól vezetni, hogy valódi különbséget tudjak produkálni a manuál javára. Te sem tudsz. A haverod se tud.": van pár forgalmi helyzet, amikor az automata egyértelműen rosszabbul vált, mint a kézi.
most nem teljesen világos, hogy tanácsot kérsz, vagy csak ez a cikk egy pilot a valódi vásárlás leírásához, hogy addigra gyűjtsünk össze minden véleményt és majd ott legyen egy nagy háború
szóval ha kérdés, nem ártana tudni, mennyit akarsz rászánni, milyen évjáratot keresel, és miért nem veszel egy rendes opelt? első generációs insigniát én nem vennék, mert nehéz, második generációs insigniát ilyen kis kocsi után szokni kell, de, szerintem, nézd meg. vagy astra. a kombi astrák már egy ideje nagyobbak, mint a b5.5-ös passat.
-
Geller72
veterán
Tudom, hogy ez nem egy fogyi topic..csupán segítő szándékkal.
123 voltam, majd két éve. Most 83. Az első hét kivételével soha nem volt éhségérzetem. Több mozgást vittem bele, kevesebb kajával, teljesen más táplálkozási szokásokkal. Kb. ennyi. 183 cm vagyok és van még rajtam kb 5-10 kg plusz. kicsit több kardiós résszel 2-4 hét alatt meglenne a 78. Vagyis meg lesz.. Régen mi is csórók voltunk, nem kicsit, de nem érzem, hogy ez kihatott volna bármire is..vagy ráfoghatnék bármit is.
. A Hunyadi meg nagyon jó autó, 2015 utánit, 1.7 CRDI, automata váltóval. A DSG-től én annyira nem tartanék, öcsémnek van egy hetes golfja, diesel, meg egy oktávia kombi 1.4 turbós, benzines. Egy álom mindkettő. Szerintem.
-
Geller72
veterán
Hyundai i40..
-
nullpoint
őstag
És ha testépítő? Akkor nem biztos hogy szeretne fogyni 20 kilót, vagy inkább egyet se.
Témához meg:
Automata váltó nekem is nagy vágyam, szeretek vezetni, de a gépészkedés ezen részét már unom. Régebben rengeteget dugóztam, fájt is a térdem sokat miatta.
A milyen járgányt részhez nem tudok hozzáfűzni, nem is ismerek olyan embert aki határozottan merne ajánlani bárkinek hogy milyen autót vegyen.
-
Kicsit fogyni kéne, kb. 20 kilót...
-
ncc1701
veterán
Insignia kombim van, automata váltós, természetesen dízel. De nem ajánlom, eléggé foglalkozós a vas. Mindenesetre 2 méteres, 90cm széles matrac befér a puttonyba simán.
Szaladgálós kocsim nekem is kézi váltós, de automatát sokkal pihentetőbb vezetni. Hegyi szerpentinen élvezetesebb a manuális, ez van, de ott meg az asszony visít, meg tépdesi a majrévasat, ha csapatom.
-
Csapoati
nagyúr
Kia Optima kombi
Új hozzászólás Aktív témák
- Hibátlan Apple iPad 10.9 2022 64GB WiFi + Apple iPad Smart Cover eladó! Garancia!
- Asus TUF Gaming A15 FA507 - 15,6"FHD 144Hz - Ryzen 7 7435HS - 16GB - 512GB SSD - RTX 4050 -2+ év gar
- T15p Gen2i 15.6" FHD IPS i7-11800H GTX 1650 32GB 1TB NVMe magyar vbill ujjlolv IR kam gar
- SAMSUNG AI Smart VA monitor 32" M7, 3840x2160, 16:9,
- TRUST GXT 498 Forta vezetékes fejhallgató mikrofonnal, PC, PS4, PS5, 3,5mm jack, fehér
- Eladó karcmentes Apple iPhone 13 Pro 128GB Kék / 12 hó jótállás
- FÓLIÁS, szinteÚJ SKY BLUE MacBook Air 13.6" M4 10C/8G 16GB 512GB 1 év gar.
- Bomba ár! Dell Latitude 5400 - i7-8GEN I 8GB I 256SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Lenovo ThinkPad X13 Gen 2 i5-1145G7 16GB 512GB FHD+ 100% sRGB - 1 év garancia
- Azonnali készpénzes Microsoft XBOX Series S és Series X felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest