Új hozzászólás Aktív témák
-
xors
senior tag
Ha még valaki olvassa ezt a topicot:
Nemrég volt egy igazoltatásom az 50-esnek mondott 125ös robogómmal. A rendőrnek gyanús volt, mert nagy plexi volt rajta.Aztán bőszen győzködte, hogy ez bizony 125ös, hiába van az adásvételin meg a biztosításon 50. (természetesen a motoron sehol nem szerepel a 125) No meg az eredeti olasz alvázszámot keresheti a magyar rendszerben a végtelenségig. (tudniillik ezeket a robogókat furgonnal hozzák be Olaszból, mivel határ az nincs, így senkit sem érdekel. Innentől meg lenyomozhatatlan lesz)
No a vége az lett, hogy elengedett, mert a feljebbvalóknak nem volt kedvük ezzel foglalkozni. Ugyanakkor, ha bármi para lenne, akkor ugye megy a hárítás, hogy de te ezt 50 -esnek vetted, ami az eladóra terelődik. Ő meg mond amit akar, te mosod kezeidet. Így ez egy elég érdekes jogi procedúra lenne, ami nem igazán tudom miért érné meg a rend éber őreinek...
Én továbbra is azt vallom, hogy amíg normálisan közlekedsz és nem száguldozásért van a nagyobb robi, addig nyugodtan, de óvatosan. És komolyan, ennyire ne legyen már itt nyugat, hogy a benznmotoros rotakapádra is rendszám meg forgalmi kelljen, mert a rendőrség annyira ráér baszogatni.
-
sagvary
aktív tag
Most ez az érvényes:
„A1” alkategória - olyan motorkerékpár, amelyek hengerűrtartalma a 125 cm3-t, teljesítménye a 11 kW-ot, teljesítmény/tömeg aránya pedig a 0,1 kW/kg-ot nem haladja meg, továbbá olyan motoros triciklik, amelyek teljesítménye a 15 kW-ot nem haladja meg
„A2” alkategória - olyan motorkerékpár, amelyek teljesítménye a 35 kW-ot, teljesítmény/tömeg aránya pedig a 0,2 kW/kg-ot nem haladja meg, és amelyet nem kétszer akkora teljesítményű járműből alakítottak át
„A” korlátozott kategória - legfeljebb 25 kW teljesítményű és 0,16 kW/kg teljesítmény/saját tömeg arányt meg nem haladó motorkerékpár
„A” kategória - olyan motorkerékpár, amely nem tartozik az „A1” és „A2” alkategóriába, az „A” korlátozott kategóriába, továbbá motoros triciklik, amelyek teljesítménye a 15 kW-ot meghaladja -
cserpapa
újonc
Tisztelt Mag! Egyenlőre nincs a rendőrségnek ehhez adatbázisa , mivel az én esetemben lett egy bírósági ügy,ezért hogy én is védve legyek ezért javaslatot fogok tenni az ORFK felé hogy hogyan tudják felismerni a mürcös 125-ös és annál nagyobb gépeket rendszám nélküli közlekedés esetén! Az én esetem pont egy rendszámos motorról szól,de ennél többet most nem kívánok az ügyről nyilatkozni!A körülményekre ,azért van rálátásom,mert 3 évig ilyen szervizben dolgoztam és tudom hogy mit kell majd nézni!
-
Varga Csaba
aktív tag
válasz
Tangerine #175 üzenetére
bocs, de ha nekem ''papírom'' van arról hogy a motor 50 es akkor szerinted leáll velem szőrözni???
Amit a rendőrök a legjobban útálnak az a papirmunka, ha szőrözik akkor pedig papírozhat eleget és nekem semmi bajom nem lenne belőle ld. előző hsz.
Idestova 4-éve robogózom eddig 2 értsd kettő alkalommal állított meg rendőr.
Mindkét alkalommal szabálytalanul közlekedtem (köt. haladási irány, ill 2 személy).
Ha szabályosan közlekedsz, akkor a rendőrök le se szarnak...
Üdv -
Tangerine
senior tag
válasz
Varga Csaba #174 üzenetére
Ja, mert ha balhé van, akár más hibájából akkor nagy balhé van. Akkor ki fog derülni a csalafintaság.
Szerintem a rendőrök sem annyira hülyék (legalábbis nagy részük), hogy ne tudjanak megkülönböztetni egy 50 és 125 cc-s motort. A hangjából meg lehet különböztetni, rá sem kell nézni. -
Varga Csaba
aktív tag
Nekem a kereskedő ismerősöm ajánlott úgy 125ös robogót megvételre, hogy az adásvételiben 50ccm van beírva.
Ergó ellenőrzésnél ha nem villog a 125ös felirat, akkor semmi gáz.
Ő pedig leszedte a hengerűrtartalom jelzéseit az ilyen papírral eladott gépekről.
Te pedig egy 50ccm es gépet vettél amit számlával is igazolni tudsz, neked bajod nem lehet abból, hogy a kereskedő ''tévedett''.
Arra persze javasolt ügyelni, hogy nehogy szétszaladjon a ménes.
Üdv -
V.ki
aktív tag
Én minden indulás előtt megnézek mindent!
-
joe69
senior tag
engem is erdekelne hogy mikortol enyhitik a szabalyokat, mert ez az 50ccm, 40km/h eleg gaz...
a 125-os hangjat pedig az is megkulonbozteti egy 50-estol, aki meg csak magnorol hallotta a kettot, ugyhogy en ilyennel nagyon nem kockaztatnek -
difit
tag
egyki UP , hogy ne haljon meg a totyik
-
Mag
senior tag
Van vkinek infoja a 125 ccm-es motor és a B-s jogsiról? Mert állitolag lehet ''majd'' vezetni vele.
-
pubwart
aktív tag
Komoly a gép
Bár azt a dízeles gépet is kipróbálnám.Biztosan van benne nyomaték... -
Mag
senior tag
up
-
Mag
senior tag
Egy kis moka:
aixam 400 diesel 14 éves kortól segédmotor jogsival vezethető! ! ! 2l/100 km gázolaj! ! jappán diesel motor! ! el. abl. kp. zár stb. . . cserélhető! ! !
--------------------------------------------------------------------------------
Hely: Budapest Feladás dátuma: 2004-06-14
Feladó: mr. Lejárat dátuma: 2004-07-29
Telefon: 06702506230
Ár: 699.000 -
DonLeo
senior tag
válasz
burgatshow #152 üzenetére
úgy már mindjárt más
-
simonzé
addikt
válasz
burgatshow #156 üzenetére
tI-Iom!, drága fórumtársam. Szerintem nagyon félreértetted amit mondtam. Szó sem volt arról, hogy bármi gáz lenne az autóval. Egyszerűen amikor elkezdted dícsérgetni, öntudatlanul is felröhögtem.
Nincs a Daewooval semmi gáz, de ez arra emlékeztet, mikor fateréknak még Suzukija volt. Akkoriban azt hittem, hogy az a királyság, mert akkor még csak kevés ilyen ''modern'' autó volt. Faterék is hitelre vették, ők sem voltak tele zsével, de a kocsi kellett a munkához. Ma már magamon is csak röhögök, hogy mennyire felnéztem a Suzukira. Az sem rossz autó (sőt az egyik legmegbízhatóbb), de azért nem egy csúcs a kényelme a biztonsága, meg a vezetési élménye. Meglátod majd te is, hogy 5-6 év mulva hogy fox visszagondolni a mai autótokra. Ráadásul volt szerencsém néhány alkalommal Daewookat vezetni. Az első jó Daewool a Leganza, és újabban a Kalos. A többi erősen feledhető. De igazad van, M.o.-n valóban nem számít rossznak a Nubira sem.
Abban viszont igazad van, hogy tapintatlan voltam, ezért bocsánatot is kérek. Inkább én nem fogok ide bejárni, te maradj nyugodtan, végülis ez egy motoros topic, én meg most még inkább autós vagyok. -
pubwart
aktív tag
válasz
burgatshow #156 üzenetére
Pl nekünk VW polonk van, de úgy, hogy fater kapott 25% árengedményt, met VW dolgozó, és így csak 5éves részletre tudtuk megvenni, úgyhogy tudom, milyen, ha nincs pénz
Mondjuk kegyetlen egy jó autó, és sosem volt vele semmi gond sem egy pöppet sem...
Nekem nincsenek álmaim autói. Abból a porsche árából vezsek, házat kocsi, és motort... Érted
Szóval ennyi, hogy ha lenne pénzem
Mazda RX8
Honda Accord 2.2 cdti -
burgatshow
veterán
Mondtam én olyat, hogy nincs jobb nála??
Sztem nem! Pl.: a volvo-k a vw-k sokkal jobbak de nincs credit ez van ezt kell szeretni és télleg szeretem!
Mellesleg az álmamim kocsija pénz keret nélkül egy Porsche 911 Turbo feltöltős de hát...
Jó kicsit felkaptam a vizet, de akkor is! -
pubwart
aktív tag
válasz
burgatshow #154 üzenetére
Nem kell ezen megsértődni, de komolyan. Nincs ebben semmi rosszindulat szerintem, nem ez voltt a cél.
persze, ha nincs zseton, akkor nem lehet ficánkolni én is tudom milyen az, nálunk is ez a helyzet.
Biztosan jó gép, de bevallhatod azé van jobb is nála..
Mondjuk az 1100XX-es link is ezt mutatja -
burgatshow
veterán
Nálam most a béka alatt vagy a ranglétrán! Ezt nem bocsátom meg ne haragudj!
Gyerek még a srác. Én annál a ''Daewo Nubira az jó ótó'' dumánál hangosan felröhögtem.
?? És mi a szart vegyenek anyámék? És igenis jó autó mert benne van már 78e km és a kötelezőn nem volt vele gáz!Volt amikor 140-es átlaggal szánkáztunk haza Trebonból és semmit nem csinált!
Neked annyi!
Be se nézek ide többet!
Jó belvallom, hogy nem rendelkeztek túl nagy - sőt egyáltalán - motoros élményekkel és tapasztalatokkal, de szvsz meglehetett volna mondani kicsit szebben is!
[Szerkesztve] -
pubwart
aktív tag
válasz
burgatshow #120 üzenetére
Odabasz az az a gép, nem rossz, mit ne mondjak
De a mai State Of Trance is isteni... phúúú -
jpisti
senior tag
válasz
rATdrAgOn #115 üzenetére
Én a ''csuzlit'' nem ismertem, de a TS 250/1 -et csak peregyes ként aposztrofálták, és még mai szemmel is jó mocik, olyan motor akinézetük van.
Egy kis optikai tuning és remekül nézhetett ki, mint pl az enyém ( fehérre volt festve és az egész motoron csak fehér, fekete és króm volt! persze izlésesen keverve ). A későbbi TZ-k is jók voltak csak a vázuk kissé könnyen csavarodott, meg az a tank egy förtelem volt. -
Mag
senior tag
Itt a másik postás motor:
http://www.motorland.hu/Tesztek/sr125/index.html
Bővebben: link
Ez is 125 ,és 4 ütem , ugyan olyan mint a Suzuki.És még a Honda is gyárt hasonló kategóriájú mocit ,de arrol itt nincs teszt.
[Szerkesztve] -
Mag
senior tag
http://www.motorland.hu/Tesztek/gn125/index.html
Bővebben: link
Ilyet akarok én is ! -
Mag
senior tag
Nem, az nekem egy Yamaha robogo volt.
Amugy én is olyan postás mocit akarok,de már kiábránditottak:
-mert olyanokat föleg cégek vesznek ahol a dolgozok ütik-vágják ,és kinyirják öket.Tehát normális használtat nem kapsz.
Rokon mesélte hogy ök is kaptak ilyen mocikat, 2-3 év alatt kuka lesz az új motorbol.(postás)
Tehát ujat kell venni : (( -
pubwart
aktív tag
-
simonzé
addikt
Ez olyan, mint a postások Suzukija? Egy olyan mocit szeretnék, mert gyönyörűen megy lakotton belül (arra venném), csodálatosan duruzsol, és csodaszép moci. Nekem nem chopperes moci kell, hanem olyan, mint a Simson. Ez a ''naked'' bike, ha jól tom.
Esetleg pár év múlva beszállnék egy használt Honda CBF600-asba. Azt olcastam róla, hogy gyakorlatilag kezdőknek tervezték, de a haladók is imádják. Teljesen semleges, a motor minden tarományban jól húz, de eszében sincs kitörni. A tesztek alapján úgy látom, ez a tökéletes moci. -
simonzé
addikt
Nekem valahogy könnyebb volt megtanulni a Simsonon a sebességváltást, mint a Dacián. (Ezeken tanultam vezetni fater segítségével 8-9 évesen.) Valahogy a motoron olyan kézenfekvő módon működik minden. Csak az Indexsszel van bajom, mivel csak kattog (vagy még azt se csinálja?) időnként kint felejtem. Ráadásul a kormány egyenesbe állításakor sem kattan a helyére, mint az autókban.
-
simonzé
addikt
Megnéztem az Utak.hu-n. Budapest - Siófok 105 km
Ha két óra alatt ott voltak, akkor iszonyatos, 52km/h-t meghaladó sebességgel téptek a veszett vadként hörgő mocival.
Azért ez teljesítmény, főleg ha rövidgatyában évezték a vadul tépő szelet.
Jól van, na. Túlzásba vittem, bocs. -
pubwart
aktív tag
HÁt az elég grízes. Én sem vagyok idős, de szerencsére sok motort megjártam.Messze nem tudom motorozi (az igazi tudástól messze van), de azért elég jól megy. Tehát nem a kezdőben vagyok. olyan haladó,d e nem profi
A 600RR nagyon jó gépSzerintem nagyon emberbarát és tökjól lehet vele motorozni, de nem egy nagyonkezdőnek, aki már ismeri a váltót és nem atomhülye, az jól elboldogulhat vele és elég jó szinterehozó motor
Múltkoriban 1000RRt vezettem, a CSODÁT. HÁt igen... JObb mint a 600as, annyira csúcs, és vezetni is annyira könnyű, hogy túlságosan megbízik benne az ember, csak, mikor odahúzod, akkor muttaja meg mint is rejt az az 1000res blokk -
simonzé
addikt
-
simonzé
addikt
-
DonLeo
senior tag
válasz
burgatshow #92 üzenetére
2 óra alatt 120 km??? 250-el??? érdekes, nekem kocsival 120-as átlaggal 1 óra budapest határától
-
Cruz
aktív tag
Sziasztok!
A korábban leírtakra reagálva:
Szerintem igenis fontos az, hogy a megfelelő méretű/teljesítményű motorokhoz kelljen jogosítvány. Azt is korrektnek tartom, hogy a segédmotorkerékpárok KRESZ beli fogalma elég lájtosra lett véve (sík úton önerejéből max 40, nem szállíthat a sofőrön kívül más személyt, stb).
Nekem pl van otthon egy 51N-es szimóm (belemoddolva plusz valahány köbcenti). Ha ezzel a motorral megyek 40-el és hirtelen belép elém valaki, hát az lehet hogy nem fogja megköszönni annal a 140kgnak a mozgási energiáját 40km/hnál ami beledöngöli az aszfaltba (a motor önsúlya kb 80kg ezeknél a simsonoknál plusz még aki rajta ül meg a nafta). Egy ekkora mozgó tömeg iráyítása igenis megkívánja a pontos kresz isemreteket is. A 125-ös motorokról pedig már nem is beszélve. A papír persze nem pótolja a tapasztalatot, de legább azt biztosítaná, hogy ahol elsőbbséget kell adni, ott valóban megadd (arról nem tehetsz ha más nem adja meg).
Csak saját tapasztalat hogy a moddolt szimó sík úton 80-at megy és ugye segédmotor kerékpárként használom. Modding nélkül is mennek ezek 70 körül ha rendesen karban vannak tartva. Ezzel pedig már lehet ölni a vezeteője életkorától függetlenül.
Persze nekem van A-s jogsim is a Pannonia miatt(250cm, 170 kg tankolva, végsebesség 90 körül, életkor: 48 év = a motoré). Az egyetlen ok ami miatt nem vizsgáztattam rendszámmal a szimót az anyagi vonzat, de attól még ugyanolyan óvatosan megyek vele mint a nagy macival.
Üdv
C. -
Notes
senior tag
válasz
burgatshow #120 üzenetére
Azt hiszem többen félreértették a hozzászólásomat. Mindegy.
Azt meg, hogy a közlekedésben kit vesznek emberszámba, és kit nem nekem ne magyarázza meg senki. Pontosan tudom. Suzukim van! -
Mag
senior tag
Most hogy ez ennyire téma lett ,sztem ha kicsit bátor az ember hivatkozhat a rendörnél : '' hogy ő igy tudta,mert sok helyen olvasta...bla-bla..''
eddig is sokaknak sikerült kidumálnia magát B-s jogsi+egy nagymotor kombinácioval, hát ez után még több esélyed lesz ...mármint ha rendes a rendör.
De ha csinálsz egy balesetet,és kijönnek helyszinelni,vagy netalán elgázolsz vkit akkor tuti megbüntetnek ,és lehet az is hogy elveszik a B-sedet : (((
Szoval ez addig primán megy amig nincs baleset.
[Szerkesztve] -
Mag
senior tag
B kategória és 125 köbcenti
Az EU csatlakozás nem változtatott a jogsi kategóriákon
http://totalcar.hu/autojogasz/bodi602/
Bővebben: link -
burgatshow
veterán
Jóóóó reggeelllttt vietnám!!!!!! Ja nem az egy másik stori!
Szóval, hogy valami értelmeset is írjak: Note: persze nem minden a lóerő de amikor a segged alatt dübörög egy 223kg dög a maga 1100cm^3 motorjával és a benne rejlő nagyon sok pacival és szaggatok az autópályán full cucban 250-el akkor azért gondolkodj el, hogy mennyibe kerül meghalni egy apró bakival??? És tök mind1 hogy te vezetsz vagy nem! Az is lehet, hogy nem te leszel a hibás, és mint már azt lejjebb írtam, a motorosokat nem veszik emberszámba! Még az 500-as gépeket sem nagyon!
Összepisálom magam annyira szép: Bővebben: link
[Szerkesztve] -
mormota
senior tag
KÉRDÉS:
van B-s jogsim.
azt tudom, hogy 50ccm-es motort vezethetek ezzel, de
''ha belépünk az unióba a sima B kategóriás jogsival lehet majd vezetni 125ccm-is motort. az május 1 ha minden igaz.''
erre lennék kiváncsi hogy ezt honnan veszi kedves kollega.
mert ha ez igaz, akkor én nyomulhatnék elvileg 125ccm-es mocin is -
pubwart
aktív tag
Mókás lehet.
A gyalogos, persze, de ugyanúgy ott az autós is.Nem beszélve a motrosokról is
Nem véletlen, hogy ők halna a legjobban
Arról nem is beszélve, hogy egyik srác, itt nálunk megkapta a nagyA, úgy, hogy életében nem vezetett csak simót, de azt se sűrűn. Kapott egy GSX-R 1000. 250el telibekapott egy zsigulit. Szó szerint kettévágta a motort, a csávó fél évig kómában volt, most meg ahogy felépül sem tiszta
Tehát elég sokminden a lóerő
Midnennel meg lehet halni,d eazzal sokkal alkalmasabb -
Notes
senior tag
Szerintem a felelősséget nem kéne lóerőhöz kötni. Sőt. Egy gyalogos is tud olyan hülyeségeket csinálni, hogy abba emberek halnak bele. Nem kell ehhez köbcenti.
A legnagyobb poén az, hogy Franciaországban gyártanak olyan kétszemélyes ''autót'' (kisebb mint egy smart!!), amihez nem hogy jogsi nem kell, de még korhatár sincs a vezetésére?! -
jpisti
senior tag
MZ TS 250/1 életem első ''nagy'' mocija volt anno 1990-ben azóta is szerelmes vagyok abba az enyhén fütyülő isteni hangjába aztán 250-es tz mert az már birta a világítást éjel-nappal de az már nem volt olyan jó azért 150-200e t legurultam velük de jó is volt!
-
rATdrAgOn
senior tag
P hanyas?
125-osbol asszem P20 kornyeken voltak a vasak... persze tuti, hogy rosszul emlekszem.
Ja, nem art esetleg marogepet, esztergat beszerezni a muvelethez, mert a Pannonia az annak idejen abszolute kezmuves modon keszult motor volt.
(Ha segitseg kell, fogaskereket marni szoljal
[Szerkesztve] -
erdoke
titán
''Rendszám nélküli 125 ccm-es motorral állitott már meg rendőr?''
Hmm. Azt hiszem, nem.Mindig legalább 500-as (de inkább nagyobb) mocin ült, és RB-s rendszáma is volt nekije...
-
pubwart
aktív tag
-
Szeke
senior tag
Majd figyelünk, mikor leszel benne az Aktívban (persze darabokban)
Én is szeretek motorozni, de nem úgy, mint ahogy thom! is írta. 250-nél csőlátásod lesz, és elég egy öreg traktoros, vagy egy figyelmetlen sávváltó
De végülis ez a buli, kísérteni a sorsot, hadd emelkedjen az adrenalin.
Szelíd motorosokat bírom, Harley, Ural, Pannónia, stb... -
pubwart
aktív tag
válasz
burgatshow #99 üzenetére
mentem énis majd holnap dumcsizunk
Bár pénteke vizsgázom,d e majd tanulok közben
faterom a skodában nyomja, majd mesélek -
rATdrAgOn
senior tag
válasz
burgatshow #99 üzenetére
Hmmm... 5-6 milla?
Hmmm.... ;)
Citroen SM es pont.
V6, hidros, Maserati motor van benne, ja es oreg mint a fene ez is elmult mar jo esetben 30 eves
Skodri Octavia ehhez kepest *****fust! -
burgatshow
veterán
A nagy A-ra 20 évestől lehet menni?
Kocsiba ha nagyon választanom kell olyan 5-6 millaban akkor egy Skoda Octavia sportot vennék! Egyébként valami Daewoo! 1 mert ilyen van itthon és kurva jó másrészt olcsóak és télleg jók! Lassan megyek de a válaszod még megvárom!
Hol lax?
[Szerkesztve] -
pubwart
aktív tag
válasz
burgatshow #96 üzenetére
Jó span vagy te öccse...
Pont ugyanígy vagyok.Bár a kocsik közül nemsok izgat, egyszer szeretnék egy RX8ast venni majd valamikor, ha már dolgozok, de amúgy leszarom őket.
A Motorok közül minden stimmel, én is speedes vagyok. Egyből nagyAra megyek, azaz kéne menni, de majd...
Az 1000RR. Hát igen.
Sírni fox, ha azt mondom, hogy vezettem már és az egyik legjobb haveromnak ilyen van??Szerintem igen. Mindegy, jó gép na, kegyetlen, mikor megláttam az átvételen asztem sírvafakadok. De tényleg.Egy csoda...
Egyszer majd felugrok haverhoz, komolyan elviszlek, csak annyi dolgom van a nyárra, hogy félelem belegondolni, hogy erre is alig lesz időm...
De mesélek majd a gépről, hogy érdekel -
burgatshow
veterán
Mondom mi a tervem: jövőre lerakni a kocsit! Azt hogy milyen autót szeretnék az még elválik, de egy 4-es golfra fáj a fogam! Vagy 5-ös szóval az új fajta ami az NFS Undergroundban van!
Motor: huhh, szóval én egyből a ''nagyra'' szeretném letenni am ezekszerint a nagy A és nekem a legeslegjobban a Superbike-ok jönnek be! Ami tetszik az egy Honda FireBlade!1000cm^3 172LE!
otalbike.hu/motorteszt/cbr1000rr/+Honda+CBR900RR+FireBlade&hl=en&lr=lang_hu" target="_blank">Bővebben: link Vagy egy Honfa Blackbird
Neked?
[Szerkesztve] -
pubwart
aktív tag
válasz
burgatshow #94 üzenetére
Utána kisA nagyA, hogy smint, célok, tervek, milyen gépet szeretnél? Speed, terep, cross, enduró, trial, supermoto?
-
burgatshow
veterán
-
pubwart
aktív tag
válasz
burgatshow #92 üzenetére
Pfuh, jah Blackbird, jó jószág.Bár cask eddig 12Rhez volt szerencsém, azon mondjuk csak ültem,d e nagyon komoly volt
Öregszel öccse... -
pubwart
aktív tag
válasz
burgatshow #90 üzenetére
''őstag'' 15 years old
))))))
Bocsi, asztem komolyabban nyomod. Amúgy sose, de sose ne nyomd cucc nélküld.Sokba kerül.És lehet akármilyen csilivili géped, ha le kell öltözni, hogy elkapd a csajt, csúnya a vadbőr...
Mivel szaggatatok? -
pubwart
aktív tag
válasz
burgatshow #86 üzenetére
Attól, hogy valaki állat, és így megy, abból még nem lesz ''sztár''. Szégyenletes, már bocs. Jah és mentem már 250el
-
pubwart
aktív tag
válasz
burgatshow #86 üzenetére
Bocs, de tudod, aki rövidgatyában megy 250el, annak azt kívánom, hogy bukjon.Ezt most komolyan mondom. Nem genyóságból. Állat, aki ilyet tesz.Kegyetlenül fel tud háborítani ez a dolog
Már láttam ilyen embereket, és úgy, hogy ruhájuk is volt, csak nem volt kedvük felvenni.Szerették őket a balseben meg a plasztikain őket.
Az orvosok ''donor''-oknak hívják az ilyeneket.
Nálam a sztár egy boxer (meg bukó, az fullalap), semmi más, még cipó sem.Nah tehát egy boxer volt rajtam és 90 egy CBR600-al. Persze még hülye koromban
Bocs -
burgatshow
veterán
-
pubwart
aktív tag
válasz
Cathfaern #83 üzenetére
Kellemtlen dolog ez így összességében, de tegyük hozzá, hogy a kocsi meg a motor ég és föld.Én sem vagyok egy túlkoros a kemény 21évemmel, de szerencsére sok amotoros barátom, és sok haveromnak emelett nagyon jó gépei vannak. Így van lehetőségem olyan dolgokra, amikre nagyon sok csak vágyakozik. (pl a pesti srácoknak be van rendelve az új 1000-res paletta). tehát tudom énis miaz a motorozás.Sajnos elég soo balesetet hallottam, és voltam már párnak tanuja is, és volt barátom aki meg is halt
Sajons a családomban is van egy versenyő, aki 20éve le van bénulva, pedig anno olyan tehetség volt, mint Rossi (ezt mások mondták). Ez a vér bennem is bennem van, szerncsére nem este, de nem tartom logikusnak a mai rendszert. Mert van olyan 50es gép ami megy 160 km/h-val (ültem rajta). Meg van ugye a szoci 125ösök, meg a robogók, szóval, valahogy nincs meg az egyensúly.Persze a jogsi sem jelent semmit. :u
Egyik sulistársam 20.szülinapjára kapott egy 600RR-t. Benne is volt már hétre rá a a tényekben (meghalt) Szóval nem kellemes ez ami itt van.
Az autó az biztonságosabb, de nem is ezért ülünk motorra. És a légkondi nem egy rossz dolog... Lehet izzadni motorosruhában elég komolyan... -
Cathfaern
nagyúr
válasz
burgatshow #81 üzenetére
''nyáron 40C°-ban kellemesebb mint a kocsi akkor is ha van klíma!''
Biztos vagy te ebben?Ültél már normális klímás kocsiban? (nem feltétlenül automata) Sajnos a kocsik többségében (sokszor a drágákban is) csak lity-löty klíma van, ami tényleg nem ér semmit
-
Szeke
senior tag
válasz
burgatshow #81 üzenetére
B-s jogsival mehetsz robogóval is. De 125-össel _MÉG_ egy darabig biztosan nem lehet, úgyhogy ne próbálkozz vele
-
burgatshow
veterán
Én is így 'vok vele! Jövőre leszek 17 addig meg kibírom! Azt uccu neki autó, akkor meg már a robogóra is meg elvileg (??)
a 125-ös is ülhetek! Aztrán majd 20 évesen meg go to 500+
Szeke: Teljesen igazad van! A 4 kerék sokkal stabilabb!Én a motort kizárólag majd hobbira meg nyárra mert azért valjuk be: nyáron 40C°-ban kellemesebb mint a kocsi akkor is ha van klíma! De azzal is tisztában kell lenni, hogy a motorosokat nem veszik emberszámba az autósok és a kamionosok!
[Szerkesztve] -
Szeke
senior tag
Nekem is 14 éves koromba lett smkp jogsim. Azóta is megtartottam (7 éve), ha simsonozok. Ha el akar venni a rendőr egy jogsit mindenáron, ne a B-st, hanem azt a kicsit vegye el
Fasza dolog a motorozás, de csak 1x fogsz igazán nagyot esni, többet nem
Ismerősék mentek Pestre, Dunaharasztinál egy kereszteződésben egy öreg traktoros bácsi kihajtott 2 vadállat keménycsávó motoros elé, mert nem látta szegény, hogy 200-al jönnek. Az első motoros leugrott a motorról, és túlélte, a második már csak későn vette észre. Bőven 100 fölötti tempóval kenődött fel a traktorra. A bukósisakja az ismerősömék kocsijának a szélvédőjét törte be... Kiskanállal összeszedés bejátszott.
Azért a kocsit jobban túl lehet élni... Persze, tisztában vagyok mind2 előnyeivel és hátrányaival, de a kocsira szavazok -
atus
senior tag
-
Szeke
senior tag
Nem 10 éve hozták a 40km/h szabályt, volt az már akkor is, amikor még volt új Simson
Ezért is volt kissé kakukktojás.
125-ös motort vezetni B-s jogsival.... Hülyeség. Nem mondom, praktikus lenne, mert van egy Pannóniánk amin jó lenne nyomulni külön A-s jogsi nélkül. Ha meg ezt bevezetnék, akkor kötelezővé kéne tenni a motoros kresz és motoros rutinvizsga stb. oktatását is, mert különben nagyon balesetveszélyes lehet a dolog. 17 éves kiscsákó felül a 125-ös sport Cagivára (mer' ugye neki van rá jogsija) és feltekeredik az első fára -
pubwart
aktív tag
Szerény véleményem azonban az, hogy ezt a jó a B 125ccm-es dolog el fog nagyon tűnni a sűlyesztőben, mert akkor megszűnne az A1 értelme, és kell a sok zseton az embereknek, meg az államnak is természetesen.Bár kitudja hogy lesz.Az A1 engedélyezni a 16év feletti max 125ccmes gépek vezetését. A B meg csak 17éves kortól nyomható.Nemtudom megéri e az az egy évért.Bár sok fiatalabb haveromnak hajtásija is van, tehát gondolom igen
-
pubwart
aktív tag
Egy normális állapotó simson (!!!) megy 90el.Nemrégiben rektunk össze egy ilyet, azaz fullra felújítottuk. Ha bejáratod (az már be van), akkor az is örökéletű. De legalább 5-7 évig elmegy úgy, ha normálisan használad (hideg motort nem húzatod, rendes benzin, rendes olaj, stb)
-
atus
senior tag
Nincs ebben ellentmondás. Az 50-eseket 40hm/h-ra a 125-söket pedig 15LE-re fojtják le gyárilag. Asszem 50-esnél ez nem működik normálisan ki hazánkban. Amikor levizsgáztatod nagymotornak, akkor kiveheted a fojtást, és száguldozhatsz 60-nal az autópályán. Persze minden tulaj kiszedeti a fojtást még mielőtt átvenné az új motorját.
-
Szeke
senior tag
És itt jön be a KRESZ ellentmondása:
''Segédmotornak minősül, ha önerőből 40km/h-nál gyorsabban haladni nem képes''
Na már most a simsont le lehet vizsáztatni nagymotornak, és ugye nagymotorral mehetsz autópályán, ahol pedig 60 a minimum sebesség. Szóval hipp hopp egy vizsga, és a motor megtáltosodik -
net84
őstag
tudtommal nem számít nagymotornak az, ha 2 személyes ülés és plusz lábtartó. A kresz csak a motor méretét köti meg, az pedig 50ccm-ig kismotor. A rendőrök 99%-a nem tudja megállapítani egy nagytestű robogóról, hogy mekkora motor van bent. Ha a papíron 50ccm van, akkor meg nem is nagyon pattoghat, igaz ha megnézi és bele van ütbe egy nagyobb szám, akkor már nagy gáz van.
A KPM-el már más a helyzet! Ők szét is szedhetik a motort egy igazoltatás során.
Az 50ccm-es motort is le lehet vizsgáztatni, ha megfelel minden követelménynek. Ezekután az illető kap rá egy rendszámot, és máris furikázhat vele, mint egy nagymotorral. -
pubwart
aktív tag
Mivel Euba léptünk megszünt minden szarság, azza PÁV, meg hasonló, mostmár csak 21évesnek kell lenned és mehetsz isteni hírível vizsgázni.Ennyi
Vagy 18évesen korlátost leteszed és 2év után (20évesen) mehetsz NagyA-ra.
Valaki írta, hogy nagygépet akar 50es robesz után.Nem ajánlom, nem árt fokozatosság, főleg, hogy a robeszen váltó sincs.
Jah egy motor tényleg 500ccm-felett kezdődik, de nem nagyképűség miatt.Mert ha vki így gondolja akkor a fegyverek közé sorolnám -
danzi
tag
Nekem egy Aprilia robogóm van, 50-es, de azért nem kevés az a 90, amennyivel mentem már vele... amúgy 21 évesen már lehet menni megkötés nélküli A-ra, azt hiszem... csak kell kiegészítő PÁV IV-et csinálni, amit én meg is csináltam a Corvin mozi mögött!! Tök poén volt, szerintem érdemes elmenni, mindenféle kőkorszaki játékgépet ki lehet próbálni
ha nem lenne drága, megcsinálnám poénból megint!
Én egy váltós kismotort szeretnék, max 250-es chopperbe gondolkozom amúgy is... Egy Yamaha Virago vagy egy kisebb Suzuki chopper kurvára bejönne...
talán előtte megtanulok váltani egy simsonnal -
atus
senior tag
válasz
burgatshow #58 üzenetére
Ha jól tévedek
14 évesen kaphatsz smkp. - max 49ccm illetve 40km/h
16 évesen A1 - max 125ccm és asszem 15 LE
18 évesen A(korl) - 250ccm és megintcsak asszem 25LE
21 évesen A - bármilyen
motorra jogsit.
Illetve ha 16 évesen A1-et szereztél, akkor a két évnyi motorozás után 18 évesen leteheted rögtön nagymotorra, azaz a sima A-ra
Ezt nem ma olvastam, szóval nyugodtan javítsatok ki, ha hülyeséget írtam. -
burgatshow
veterán
Az járható út, hogy 17 évesen leteszem kocsira a jogsit, aztán utánna a nagymotorra?? Nálam a nagymotor az 500cm^3 és a felett van de ebben nem 'vok tájékozott, hogy milyen jogsi kell hozzá!
-
pubwart
aktív tag
Simán kimagyarázható, hidd el, de ha lehet, akkor kerüld a motorn lővő szám (125 4000 600 1000) feliratokat.
Mellesleg régóta motorozom, sajna még jogsim nincs rá, majd, de már állítottak meg egy CBR600-al. Annyi mákom volt, hogy a rendőr csak meg akarta nézni, mert nagyon tetszett...
El is engedett -
Bagoly
senior tag
Elvileg igaz, de a kormányzat töketlenségének hála jelenleg nem lehet MO.-n korlátlan A-ra jogosítvát szerezni sehogy.
Bővebben: link -
Digital
addikt
-
Atrox
tag
Nem annyira a témához tartozik. Az igaz, hogy aki betöltötte a 21-et az leteheti a korlátlan A-t, úgy hogy nincs neki se A1, vagy se Akorl jogsija? Úgy halottam hogy megszünt már a Páv is.
-
Digital
addikt
Öcsémnek van egy HONDA CM 125-ös gépe! Én ezzel szoktam tekerni,és volt mikor lekapcsoltak kétszemélyes figirával!
Nemtom ki ismeri ezt a tipust ( 2 hengers 4 ütemü
olyan csoperos :p kis szekér ) Kérdezi a közeg mekkora a vas? Mondom 125 ös! Kérdi jogsi? Mondom az kalács! Hová hová? Hát dolgozni! Hát akkor menjek,de ne találkozzunk legközelebb! Ha meg egyedül pöfögök vele akkor meg piros lámpánál szokták bámulni,de még szerencsére nem kapcsoltak leSzerintem fölösleges letagadni a motor nagyságát,mert már gondolom a cilinderesek
sok rafkós faszival találkoztak! 3
év alatt még egy petákra sem büntettek meg (szerencsémre) -
Hequila
őstag
Nem hinném, hogy robogónál nézné a rendőr, hogy 50-es vayg 125-ös. A hangja ugyan olyan sipító mind a 2-nek, ha eltünteted róla az árulkodó jeleket, amiket felsoroltál, minimális az esély a lebukásra! Bár ha a rendőr ismeri a robogókat, akkor már egy kicsit húzóasbb.
Viszont ha nem robogóra vonatkoztatjuk a dolgot:
Haverom nemrég vett egy '88-as nemtommilyen 125-ös Kawát, én kapásból 50 ccm-re tippeltem. Tehát ha nem robogó kell, akkor érdemes régebbi, kevésbé elterjedd tipusból választani, azzal is kicsi az esély a lebukásra! -
Mag
senior tag
válasz
#16741888 #27 üzenetére
Télleg sajnálom ami veled történt : ((((
Sajnos igy járt hugom b.nőjének a nagyapja is.Babettával nyomult,természetesen sisak nélkül,és egy kocsi elé vágott,ami elütötte.Nem tört el, se a keze,se a lába, csak a fejét verte ugy be, hogy pár napi kóma után meghalt szegény : (((( -
#16741888
törölt tag
Azért ezt légyszives vond vissza! Következő történt:
Pénteken ugye jó idő volt gondoltam elmegyek egy kicsit motorozni(50cm3robogó) jogsim minden van bukó is volt rajtam! Megyek az úton nem mentem gyorsan 25 ha volt egyszer csak hirteln bevág elém szétnézés és karnyújtás nélkül- mint később kiderült- egy 72éves idegbeteg biciglis férfi volt tőlem kb 2 méterre nem tudtam megállni ütköztünk ő olyan szerencsétlenül esett hogy a fejével az aszfaltra agyalapi törés a mentősök 5%ot adtak az életéért! Én hála istennek megúsztam horzsolásokkal! Aztán végülis a tanuk állítása szerint is meg a rendőr szerint is én vétlen voltam de hát azért mégiscsak benned van a lelkiismeret furdalás!! Ezzel csak azt akartam mondani hogy lehetsz akármilyen jó motoros (mondjuk nálad ez nem áll fenn mert az akinek c jogsija van azért már tud valamit) ezekkel a külső körülményekkel is számolni kell. Ja és 60 év felett jogsit vezetnék be a biciglire is mert látom az én nagyszülőmet is ő is szétnézés nélül keresztbe kasul megy át az úton és akkor még csodálkozott hogy a múltkor elütötték! -
Mag
senior tag
Na emberek, a viszon' látásra ,léptem motorozni
-
b.bone
senior tag
nem. nem vagyok benne biztos.
több felöl hallottam már ,de semmilyen hivatalos szöveget nem olvastam erről.
az ok amiért elhittem egyszerű. fateromnak van német jogsija. azzal vezethet 125-ös motort.
de nem is értelek egészen. azt mondod jogsihoz kötik. mármint B cat. jogsihoz vagy A-hoz? meg korhatár? akkor mondjuk megkapom 17 és fél évesen a jogsim várok egy fél évet és mehetek?
[Szerkesztve] -
Panther
HÁZIGAZDA
És mi történik ha egy rendszám nélküli 2000 ccm-es Mazdával állít meg a rendőr? Ki lehet dumálni hogy átalakított 50 ccm-es motor?
(A probléma komoly!)
[Szerkesztve] -
b.bone
senior tag
ha belépünk az unióba a sima B kategóriás jogsival lehet majd vezetni 125ccm-is motort. az május 1 ha minden igaz.
egy motorra meg igazán nem sok a biztosítás meg mindenféle papír.
az meg ugye értelemszerűen rendőrre válogatja ,hogy mit kapsz ha elkapnak.
én nem mernék kockáztatni. -
atus
senior tag
Hát azért ehhez nagy mák kell. Engem anno a 62-es állított meg, két személlyel sisak nélkül, és fel is jelentett annak rendje és módja szerint. Úgy volt, hogy küldenek levelet lővejibe igazgatónőnek, meg szülőknek, de érthetetlen módon nyoma veszett a feljelentésnek.
ON
125ccm-es motorért szerintem nem harapnak. Egykori osztálytársam nyomta úgy, hogy a 125-ös motorjáról leverték a köbcenti jelölést, és az olajtarály űrméretéről (x50ccm) leradírozták az első számjegyet. Utána azt mutogatták a rendőrnek, ha mindeképpen 50ccm feliratot akart látni a blokkon. -
b0unCe
aktív tag
egy koyeli ismerosom jogsi nelkul kicsit ittasan szalitott egy emberket egy 50ccm esen. egyikukon se volt sisak. A rendor megallitotta es egy enje benjevel megusztak.
mas: 1 evbe hanyszor allit meg a rendor? -
b0unCe
aktív tag
egy koyeli ismerosom jogsi nelkul kicsit ittasan szalitott egy emberket egy 50ccm esen. egyikukon se volt sisak. A rendor megallitotta es egy enje benjevel megusztak.
mas: 1 evbe hanyszor allit meg a rendor? -
Mag
senior tag
Arra lennék kiváncsi hogy Titeket állitott-e már meg rendőr miközben motoroztatok, helyszin, milyen motor, rendszám volt-e rajta,stb....
ilyen tapasztalatokra lennék kiváncsi.
Mert ugye sokan ugy nyomulnak hogy veszenk egy 125 ccm-es mocit, és rendszám nélkül használják.
Kérdezem tölük hogy ,mi van he megállit a rendőr?
-hát azt mondom rá hogy csak 50 -es mert ebből a modellből csináltak 50-est is.
Kérdezem hogy ez mennyire járható út?
illetve mik azok az árulkodo jelek amiből a rendőr megtudja állapitani hogy az télleg nem 50-es.
Most azok amikről én tudok:
-2 személyes ülés
-lábtartó 2. személynek
-renszdszámtáblatarto a hátso sárvédön,szélesebb
-2 telo a hátsó villán.
Akit kaptak már el, menyire büntették meg?
[Szerkesztve]
Új hozzászólás Aktív témák
- 6 és 12 GB-os Quadro RTX A2000 kártyák - garanciával
- BESZÁMÍTÁS! 4TB Western Digital RED Pro SATA HDD meghajtó garanciával hibátlan működéssel
- Akció! Paidashu 10600MAH / 20700MAH Powerbank olcsón!
- BLUESUMMERS NVMe SSD adapter
- LG 27GR95QL - 27" OLED / Limitált LoL Edition / QHD 2K / 240Hz & 0.03ms / NVIDIA G-Sync / FreeSync
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest